Kirja Pyhästä Hengestä

Anonyymi-ap

Lainatkaa kirjastosta uusi kirja, Martti Ahvenainen: Tule, Pyhä Henki.
Kirjassa käydään läpi, mitä Pyhästä Hengestä kirjoitetaan Raamatussa.

14

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      haisee väkevälle hengelle jopa sivuilta , onko niihin joku pyyhkinyt ?

    • Sen näkee suoraan toiminna Raamatus sivulta, mitä henki tekee.

    • Anonyymi

      No mikä se on? Miten PH eroaa Isästä ja Pojasta kun kerran Jumala on kaikki 3?

      • Anonyymi

        tähän odottelen vielä vastausta....


    • Raamattu on kirjoittettu hengen vaikutukseta, profeeta ovat sen kirjoittaneen ja apostolit.

      • Anonyymi

        Uskonnollisia harhoja sisältävät mielenterveysongelmat ovat verrattain yleisiä. Ensiapukäynneistä noin 1% taustalla on jokin psykoottinen oire. Heidän joukossaan olevista skitsofreniaoireisista noin 60% kärsii uskonnollisista suuruusharhoista, kuvitellen olevansa profeetta, Jeesus tai muu vastaava uskonnollinen merkkihenkilö.

        Ryhmä lääkäreitä on analysoinut mm. Paavalin kirjeitä ja todennut, ettei niitten sisältö juuri poikkea siitä, mitä tuollaisen tavallisen psykoosi- tai skitsofreniapotilaan harhainen mieli tuottaa.

        Tuossa tutkimus, josta löytyy tarkempia yksityiskohtia: https://neuro.psychiatryonline.org/doi/full/10.1176/appi.neuropsych.11090214


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnollisia harhoja sisältävät mielenterveysongelmat ovat verrattain yleisiä. Ensiapukäynneistä noin 1% taustalla on jokin psykoottinen oire. Heidän joukossaan olevista skitsofreniaoireisista noin 60% kärsii uskonnollisista suuruusharhoista, kuvitellen olevansa profeetta, Jeesus tai muu vastaava uskonnollinen merkkihenkilö.

        Ryhmä lääkäreitä on analysoinut mm. Paavalin kirjeitä ja todennut, ettei niitten sisältö juuri poikkea siitä, mitä tuollaisen tavallisen psykoosi- tai skitsofreniapotilaan harhainen mieli tuottaa.

        Tuossa tutkimus, josta löytyy tarkempia yksityiskohtia: https://neuro.psychiatryonline.org/doi/full/10.1176/appi.neuropsych.11090214

        Vääriä profeettoja on jo olemassa, harhautaa ihmisiä joilla on pyykisä vaikeuksia.
        Tutkimuksetkin ovat ihmisen tekemiä, osa heistäkin on maaiman mielisiä ei uskovia niitäkin kyllä on vähemmässä määrin.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Vääriä profeettoja on jo olemassa, harhautaa ihmisiä joilla on pyykisä vaikeuksia.
        Tutkimuksetkin ovat ihmisen tekemiä, osa heistäkin on maaiman mielisiä ei uskovia niitäkin kyllä on vähemmässä määrin.

        Paavali kärsi oman kertomansa mukaan audiovisuaalista hallusinaatioista ja voimakkaista tunnevaihteluista, joka purkautui lisääntyneenä kirjoittamisen tarpeena. Hänellä kuitenkin säilyi kohtuullinen kyky järjestellä ajatuksia. Siksi lääkärit arvioivat hänen sairautensa oireiden sopivan paremmin mielialahäiriöön liittyvään psykoosiin kuin skitsofreniaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kärsi oman kertomansa mukaan audiovisuaalista hallusinaatioista ja voimakkaista tunnevaihteluista, joka purkautui lisääntyneenä kirjoittamisen tarpeena. Hänellä kuitenkin säilyi kohtuullinen kyky järjestellä ajatuksia. Siksi lääkärit arvioivat hänen sairautensa oireiden sopivan paremmin mielialahäiriöön liittyvään psykoosiin kuin skitsofreniaan.

        Se on sunkeksintös, "hallusinaatioista" Paavalista.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Se on sunkeksintös, "hallusinaatioista" Paavalista.

        Kyseessä on kolmen neuropsykiatrian erikoislääkärin tekemä diagnoosi, joka löytyy antamastani linkistä. Heidän vastaanotollaan käy joka päivä potilaita, joiden oireet eivät mitenkään poikkea Paavalin tapauksesta.

        Hallusinaatiot ovat psykoosin tyypillisiä oireita, jollain potilas näkee olemattomia näkyjä ja kuulee päässään olemattomia ääniä. Taudinkuvaan kuuluu sekin, ettei potilas pysty mitenkään erottamaan omia harhojaan ympäröivästä todellisuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on kolmen neuropsykiatrian erikoislääkärin tekemä diagnoosi, joka löytyy antamastani linkistä. Heidän vastaanotollaan käy joka päivä potilaita, joiden oireet eivät mitenkään poikkea Paavalin tapauksesta.

        Hallusinaatiot ovat psykoosin tyypillisiä oireita, jollain potilas näkee olemattomia näkyjä ja kuulee päässään olemattomia ääniä. Taudinkuvaan kuuluu sekin, ettei potilas pysty mitenkään erottamaan omia harhojaan ympäröivästä todellisuudesta.

        En tunne hallusi naatio oireita, jotkut kerotovat even paineen heilatelukin voi aiheutaa eirilaisi ilmöitä. Henki vallat ovat yleisin siinä tekijänä, ihminen kun on sidoksissa paholaisen otteissa niin kauvankuin, Jeesus vapauttaa täysin.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        En tunne hallusi naatio oireita, jotkut kerotovat even paineen heilatelukin voi aiheutaa eirilaisi ilmöitä. Henki vallat ovat yleisin siinä tekijänä, ihminen kun on sidoksissa paholaisen otteissa niin kauvankuin, Jeesus vapauttaa täysin.

        Tänään kun ajoin kaupasta kotiin kuului korollan oikean takapyörän suunnalta outoa kolahtelua vaikka auto juuri eilen Ranen pajalla tarkastettiin. Arvelen että kolinan aiheuttaja oli jokin paha henki tai ehkä demoni. Muuta selitystä en keksi.


    • Anonyymi

      Raamattu on jo aika tuttu kirja, josta on vaikea löytää uutta näkökulmaa.

      Islam uskoo että he ovat :

      TOINEN PUOLUSTAJA, TOTUUDEN HENKI, HÄN.

      Hinduilla se on matalalla Shiva ja korkeampi versio on Narayana.

      Jehovan todistajat opettaa että se on Jumalan vaikuttava voima eikä persoona.

      Henki voi raamatun mukaan tulla näkyvästi tulenlieskana ja lisäksi saada aikaan hurmoksen tai juopumuksen. Ehkä Raamattua ei vielä ole ammennettu tyhjiin aiheen osalta.

      • Anonyymi

        "Henki voi raamatun mukaan tulla näkyvästi tulenlieskana ja lisäksi saada aikaan hurmoksen tai juopumuksen"

        Jos niin käy autoa ajaessa, niin hengen tulosta saattaa olla tuloksena rattijuopumus, ellei sitten tulenlieska räjäytä koko pirssiä tuusan paskaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe