Jos kerrran naiset haluaa raittiin miehen niin miksei ole limubaareja jossa nainen ja mies tapaavat ja tutustuvat?
Miksi on vain baareja jossa myydään alkoholia?
Ei mies tpaaa naisia missään harrastuksissa kuitenkaan kovin helposti.
Miksei ole limubaareja
63
82
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan niitä. Kahviloiksi kutsutaan.
Joo, ja niissä jokainen istuu joko yksin, taikka omassa porukassa. Kukaan tule lähestymään yksin kahviaan nauttivaa siellä. Se koettaisiin varmasti häiritsevänä.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Joo, ja niissä jokainen istuu joko yksin, taikka omassa porukassa. Kukaan tule lähestymään yksin kahviaan nauttivaa siellä. Se koettaisiin varmasti häiritsevänä.
Ai ei vai. Kyllä mä olen useinkin saanut kahvilassa seuraa pöytääni. Toki se tietysti varmasi riippuu omasta käytöksestä. Istuuko nokka kiinni puhelimen ruudulla vai katseleeko ystävällisen oloisena ympärilleen.
Tosin eivät nuo mun kahvilakeskusteluni valtaosin ole ole olleet mitään minuun kohdistettuja iskuyrityksiä. Kerran on kahvilassa pyydetty uudestaan kahville. Viimeksi jutulle tuli oikein mukava eläkeläispariskunta. Anonyymi kirjoitti:
Ai ei vai. Kyllä mä olen useinkin saanut kahvilassa seuraa pöytääni. Toki se tietysti varmasi riippuu omasta käytöksestä. Istuuko nokka kiinni puhelimen ruudulla vai katseleeko ystävällisen oloisena ympärilleen.
Tosin eivät nuo mun kahvilakeskusteluni valtaosin ole ole olleet mitään minuun kohdistettuja iskuyrityksiä. Kerran on kahvilassa pyydetty uudestaan kahville. Viimeksi jutulle tuli oikein mukava eläkeläispariskunta.No, niin se varmaan toisilla käy hienosti kuin elokuvissa.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
No, niin se varmaan toisilla käy hienosti kuin elokuvissa.
Tuskinpa vaan. Puhun ihan normaalista elämästä. Omalla käytöksellä on suuri merkitys siinä tulevatko muut juttelemaan. Mä olen löytänyt seuraa bussipysäkiltä ja taksitolpaltakin.
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa vaan. Puhun ihan normaalista elämästä. Omalla käytöksellä on suuri merkitys siinä tulevatko muut juttelemaan. Mä olen löytänyt seuraa bussipysäkiltä ja taksitolpaltakin.
Niin, toisilla on se taito ja toisilla ei. Ei siinä auta esittää mitään muuta kuin on. Olisi aika teennäistä yrittää olla joku ekstrovertti suupaltti, kun ei sitä ole. Saisi aikaan vaan noloja tilanteita.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Niin, toisilla on se taito ja toisilla ei. Ei siinä auta esittää mitään muuta kuin on. Olisi aika teennäistä yrittää olla joku ekstrovertti suupaltti, kun ei sitä ole. Saisi aikaan vaan noloja tilanteita.
Mä olen introvertti, tosin ihan sosiaalinen sellainen. Ekstroverttia suupalttia musta ei saa tekemälläkään. Yleensä olen seurassa hiljaa ja kuuntelen sujuvasti. Puhun vain kun oikeasti asiaa. Vaan tietenkin jokaisen ihmisen kuuluu osata myös jutella kohteliaasti. Näin introvertille se on kovasti kuluttavaa, mutta kyllä se osata silti pitää.
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen introvertti, tosin ihan sosiaalinen sellainen. Ekstroverttia suupalttia musta ei saa tekemälläkään. Yleensä olen seurassa hiljaa ja kuuntelen sujuvasti. Puhun vain kun oikeasti asiaa. Vaan tietenkin jokaisen ihmisen kuuluu osata myös jutella kohteliaasti. Näin introvertille se on kovasti kuluttavaa, mutta kyllä se osata silti pitää.
Juu tiettyyn pisteeseen asti. Joskus vaan loppuu aiheet kesken ja varsinkin jos toinen ei osaa jatkaa juttua, taikka ei tiedä itse aiheesta tarpeeksi. Sujuvasti kuuntelen minäkin. Keskusteluun osallistuminen on heikompaa. Tuntuu että ei osaa sanoa mitään järkevää.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Juu tiettyyn pisteeseen asti. Joskus vaan loppuu aiheet kesken ja varsinkin jos toinen ei osaa jatkaa juttua, taikka ei tiedä itse aiheesta tarpeeksi. Sujuvasti kuuntelen minäkin. Keskusteluun osallistuminen on heikompaa. Tuntuu että ei osaa sanoa mitään järkevää.
Kuka sitä jutustelua käskee loputtomiin jatkaa? Sitten kun juttu loppuu, niin jatketaan sulavasti ja luontevasti matkaa. Sepä tuossa vaikkapa kahvilassa onkin mainiota, kun voi ihan luontevasti poistua.
Ja se jutteleminen vaatii tietysti harjoittelua. Luonteva jutustelu vaatii ekstrovertiltakin harjoittelua, mutta heille se harjoittelu itsessään on miellyttävämpää. Introvertillehan se on välillä vähän pakkopullaa, mutta kaikein oppii, jos haluaa. Keskusteleminen on taito siinä missä vaikka kirjoittaminenkin. Introverttiyden taakse pakeneminen on lähinnä vain laiskuutta. Sama jos se ekstrovertti höpöttäjä sanoisi, että hän ei voi osata kuunnella, koska on ekstrovertti. Anonyymi kirjoitti:
Kuka sitä jutustelua käskee loputtomiin jatkaa? Sitten kun juttu loppuu, niin jatketaan sulavasti ja luontevasti matkaa. Sepä tuossa vaikkapa kahvilassa onkin mainiota, kun voi ihan luontevasti poistua.
Ja se jutteleminen vaatii tietysti harjoittelua. Luonteva jutustelu vaatii ekstrovertiltakin harjoittelua, mutta heille se harjoittelu itsessään on miellyttävämpää. Introvertillehan se on välillä vähän pakkopullaa, mutta kaikein oppii, jos haluaa. Keskusteleminen on taito siinä missä vaikka kirjoittaminenkin. Introverttiyden taakse pakeneminen on lähinnä vain laiskuutta. Sama jos se ekstrovertti höpöttäjä sanoisi, että hän ei voi osata kuunnella, koska on ekstrovertti.Kun sitä ei tähän ikään ole oppinut, niin taitaa olla jo myöhäistä opetellakaan.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Sulle vois tehdä hyvää vaikka joku teatteriharrastus. Mene mukaan johonkin improvisaatioryhmään. Tai jos osaa laulaa, niin liity kuoroon.
Anonyymi kirjoitti:
Sulle vois tehdä hyvää vaikka joku teatteriharrastus. Mene mukaan johonkin improvisaatioryhmään. Tai jos osaa laulaa, niin liity kuoroon.
Voisin miettiä jotain tuollaista. Kiitos vinkeistä.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Kun sitä ei tähän ikään ole oppinut, niin taitaa olla jo myöhäistä opetellakaan.
Ei pidä paikkaansa. Ihminen ei koskaan ole liian vanha oppimaan. Jotkut opiskelevatkin yli yhdeksänkymppisinä.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Voisin miettiä jotain tuollaista. Kiitos vinkeistä.
Eipä kestä. Noissa molemmissa voi olla sulle se bonuskin, että siellä on yleensä paljon naisia.
Anonyymi kirjoitti:
Eipä kestä. Noissa molemmissa voi olla sulle se bonuskin, että siellä on yleensä paljon naisia.
Voihan niitä olla. Mutta ne aistivat minussa huonon itsetunnon ja muuta ja karttelevat seuraani.
PalstaRinssi kirjoitti:
Voihan niitä olla. Mutta ne aistivat minussa huonon itsetunnon ja muuta ja karttelevat seuraani.
Eikä niissä sinkkuja kuitenkaan ole juurikaan. Parhaat on viety päältä ajat sitten.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Eikä niissä sinkkuja kuitenkaan ole juurikaan. Parhaat on viety päältä ajat sitten.
Ei pidä paikkaansa. Noissa on sinkkuja samassa suhteessa kuin koko yhteiskunnassa. Ehkä jopa hieman enemmän, sillä pariutuneilla ja perheellistyneillä naisilla usein jäävät nuo harrastukset vähemmille.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Parhaat viety päältä voi tietenkin pitää paikkansa. Ihan varmasti ne tyrkyimmät ovat jo aikaa sitten viety pois.
Anonyymi kirjoitti:
Parhaat viety päältä voi tietenkin pitää paikkansa. Ihan varmasti ne tyrkyimmät ovat jo aikaa sitten viety pois.
Sen olen nuoresta asti huomannut, miten jotkut ehtivät kaapimaan kermat kakun päältä hyvissä ajoin.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Miten sä kuvittelet, että jossain teatteriryhmässä tai kuororyhmässä on mahdollista kartella kenenkään seuraa? Sitä joko naytellään tai lauletaan yhdessä tai sitten ei ole teatteria eikä kuoroa.
Anonyymi kirjoitti:
Miten sä kuvittelet, että jossain teatteriryhmässä tai kuororyhmässä on mahdollista kartella kenenkään seuraa? Sitä joko naytellään tai lauletaan yhdessä tai sitten ei ole teatteria eikä kuoroa.
Niin ja miten siinä sitten parejakaan muodostuu?
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Sen olen nuoresta asti huomannut, miten jotkut ehtivät kaapimaan kermat kakun päältä hyvissä ajoin.
No se selittääkin paljon. Ongelma onkin siis siinä, että tarjolla on vain p.skaa. Yllättävää, jos p.ska ei innostu sellaisesta, joka pitää p.skana.
PalstaRinssi kirjoitti:
Harrastellaan ja sitten kerätään kimpsut ja kampsut ja mennään kotiin möllöttämään yksinään.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Tuolla asenteella ei kannata mennä. Harrastuksiin mennään ensisijaisesti harrastamaan ja kaikki muu mahdollinen on bonus. Jos haluat vain pariutua, niin jatka epätoivoista deittailua.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Harrastellaan ja sitten kerätään kimpsut ja kampsut ja mennään kotiin möllöttämään yksinään.
Sen huomaa, ettet tunne esim. teatteriporukoita lainkaan. Kokeile avoimin mielin.
Anonyymi kirjoitti:
No se selittääkin paljon. Ongelma onkin siis siinä, että tarjolla on vain p.skaa. Yllättävää, jos p.ska ei innostu sellaisesta, joka pitää p.skana.
Minkäs minä sille voin, kenestä kiinnostun. Pitää rimaa laskea sen takia, että on sitten joku ihan vaan että olisi se joku ja alkaa ilman että riittävästi kiinnostaa edes?
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla asenteella ei kannata mennä. Harrastuksiin mennään ensisijaisesti harrastamaan ja kaikki muu mahdollinen on bonus. Jos haluat vain pariutua, niin jatka epätoivoista deittailua.
Eli loppu tulema on se, että se on vain bonusta jos satun neidon saamaan kainaloon.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Minkäs minä sille voin, kenestä kiinnostun. Pitää rimaa laskea sen takia, että on sitten joku ihan vaan että olisi se joku ja alkaa ilman että riittävästi kiinnostaa edes?
Ei sille mitään mahdakaan. Se vaan selittää paljon. Ihminen voi olla oman makunsa vanki. Vaan et voi syyttää niitä väheksymiäsi siitä, että he(kään) eivät susta innostu.
Anonyymi kirjoitti:
Ei sille mitään mahdakaan. Se vaan selittää paljon. Ihminen voi olla oman makunsa vanki. Vaan et voi syyttää niitä väheksymiäsi siitä, että he(kään) eivät susta innostu.
No en tietenkään heitä siitä syytä enkä moiti. Joo o. Ei muuta kuin lisää masennuslääkettä naamariin. Kyllä se siitä. Onneksi enää noin 30 vuotta elämää jäljellä.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Eli loppu tulema on se, että se on vain bonusta jos satun neidon saamaan kainaloon.
No se sun alkuperäinen ongelmahan oli yksinäisyys.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
No en tietenkään heitä siitä syytä enkä moiti. Joo o. Ei muuta kuin lisää masennuslääkettä naamariin. Kyllä se siitä. Onneksi enää noin 30 vuotta elämää jäljellä.
Lääkkeet eivät näytä paljon auttavan. Kokeile lekurin kanssa jotain toista merkkiä.
Anonyymi kirjoitti:
Lääkkeet eivät näytä paljon auttavan. Kokeile lekurin kanssa jotain toista merkkiä.
Niin pitäisi vaan keinotekoinen onnellisuus saavuttaa, ja menettää tunteet ja seksuaalinen halukin. Sitten on hyvä?
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Niin pitäisi vaan keinotekoinen onnellisuus saavuttaa, ja menettää tunteet ja seksuaalinen halukin. Sitten on hyvä?
Sano sinä. Onko nyt hyvä?
- Anonyymi
Vain viinaa juomalla voivat mies ja nainen tutustua toisiinsa.
Raittiit jäävät yksin.
t. viinamies- Anonyymi
Viinamies on paska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viinamies on paska.
Viinamiehellä on naisia ja raitis mies on yksin.
T: viinamies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viinamiehellä on naisia ja raitis mies on yksin.
T: viinamiesSun "ystävä" on kossupullo.
- Anonyymi
Baareista saa myös alkoholittomia juomia 🙄 Viimeksi ollessani baarissa join alkoholittoman siiderin.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Baareissa on aika surrealistista olla selvinpäin. Varsinkin mitä myöhäisempi ajankohta.
Onhan se noinkin, mutta paljon riippuu seurasta ja siitä millaisessa baarissa on. Jos on ainoana selvinpäin jossain poppimusaa huudattavassa yökerhossa ja muu seurue ihan tolkuttomassa kännissä, niin kyllähän se ainakin hyviä hermoja vaatii. Jossain lounge-tyyppisessä baarissa taas keskityttään enemmän keskustelemiseen eikä alkoholilla oleniin suurta roolia.
- Anonyymi
Melkein jokaisesta juottolasta saa myös alkoholittomia juomia, jos osaa vaan pyytää sellaisia. Eivätkä ne eroa näöltään mitenkään alkoholipitoisista juomista.
Naiset usein juo juurikin alkoholittomia, jos haluavat pysyä kuosissaan.
Baarimikot kyllä osaavat rakentaa näyttävänkin näköisiä juomia meille naisille.
Eikä asiaa tuntematon huomaa mitään eroa, jollei pääse itse siemaisemaan kyseisestä lasista makutestiä, alkoholi puuttuu. ;)
trollikka - Anonyymi
Miksi sen koko paikan pitäisi olla alkoholiton. Kyllähän kaikkialta saa myös alkoholittomia.
- Anonyymi
Tosin omalta osaltani täytyy todeta, että mä en tavallisesti baareihin mene. Ihan sama ovatko holillisia tai holittomia. Olen käynyt noissa paikoissa vain työhön liittyvissä tilaisuuksissa.
- Anonyymi
Koska baarin omistaja ei saa rahaa, jos ilmaiseksi limboilet :)
- Anonyymi
Baareissa juodaan viinaa vaikka limuakin olis tarjolla. Vain viinaa juomalla löytyy kumppania. Jos juo limua niin ei mies uskalla naiselle tehdä alotteita.
T: viinamies- Anonyymi
Kyllä jotkut uskaltavat. Eivät kaikki miehet ole ujoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jotkut uskaltavat. Eivät kaikki miehet ole ujoja.
No todellakin uskaltavat. Ainoat käymisen arvoiset keskustelun, joita olen baareissa käynyt, olen käynyt selvinpäin toisen selväpäisen kanssa.
- Anonyymi
Viinamies on arkuri.
Hö, ooksä ihan kahedorga?
Jos on olemassa alkoholipaikkoja, totta kai keräydytään niihin, koska sekä naiset että miehet tarvitsevat ROHKAISUA. Jo entisaikaan, kun tanssilavoilla oli 'nollatoleranssi', miehet piilottivat pullonsa metsään ja kävivät siellä välillä täydennyksellä.
Sen ajan tavan mukaan naisen ei ollut lupa kemiallisesti voimaantua. 🌹👀- Anonyymi
''ö' liöiysw d'jlä' yitssm bsolls årösyrdds kpysom åröo'. ,iyys kpd pm joku hauska p e3li ja s3e tarvitse3e grafiikkakiihdyttimen, vähän aikaa vain
- Anonyymi
Miehet eivät missään limubaareissa käy ja siksi sellaisia ei ole. Naiset menevät viinabaareihin sillä siellä tapaa viinamiehiä. Siis kun miehet juovat viinaa vaikkapa "puistobaarissa" taikka ostarin "pystybaarissa" niin heti sinne ilmaantuu myös naisia tutustumaan viinamiehiin.
- Anonyymi
Joo, siellä pultsareiden puistoryyppäjäisissä on aina pilvin pimein hemaisevia naisia mukana. Mene säkin sinne.
- Anonyymi
Jokaisella on kuitenkin kännykkä mukanaan yläkerran kuvia varten https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/b7068714-5324-4927-9094-00a42033e402
- Anonyymi
Nuorena olin limudiscossa. No minulla oli viinapullo ja tytöt halusi maistaa heti viinaa.
Sitten 8 luokalla oltiin luokkaretkellä laivalla niin siellä juotiin viinaa ja isosiskoni oli siellä yhtenä aikuisena mutta se haki meille laivan kaupasta alkoholia kuten yhden tytön isovelikin. Sitten luokan kanssa hytissä ryypättiin ja juotiin viinaa. 9 tytöstä 8 halusi juoda viinaa ja myös me pojat juotiin. Monelle tytölle oli eka kerta kun pääsivät alkoholia juomaan mutta lähes kaikki halusi sitä.
Niin sitä yhden tytön kanssa päädyin saman peiton alle lopulta. - Anonyymi
>Jos kerrran naiset haluaa raittiin miehen
Minusta vaatimuksen raittiudesta (absolutismi) esittää vain mummelit.
>miksei ole limubaareja jossa nainen ja mies tapaavat ja tutustuvat?
Ei ole mitään soidintantereeksi yleisesti miellettyjä isoja paikkoja kuten muinoin oli tanssilavat, seuraintalot, yms. On vain etäparittelumarkkinat. Ehkä ihmisillä ei ole aikaa etsiä kumppania???
>Ei mies tapaa naisia missään harrastuksissa kuitenkaan kovin helposti.
Sama koskee myös naista. Kannattaa pohdiskella millaisissa tilanteissa tuleva kumppani yleisimmin kohdataan, ja mikä oli johtanut em tilanteisiin. Ja sitten järjestellä itsensä niihin tilainteisiin. Omia aiempia kokemuksia miettiessään pitää huomoida mahdollisesti muuttuneet reunaehdot ja odotukset.- Anonyymi
">Jos kerrran naiset haluaa raittiin miehen
Minusta vaatimuksen raittiudesta (absolutismi) esittää vain mummelit."
Mihin perustat tuon olettaman? Nuori sukupolvi on se eniten raitis tässä maassa ja mummelit ryyppäävät eniten. Nuorissa on kaikkein eniten absolutisteja. Tai ehkä me määrittelemme "nuoren" eri tavalla ja sinusta noin 40 vuotias on nuori.
">Ei mies tapaa naisia missään harrastuksissa kuitenkaan kovin helposti.
Sama koskee myös naista. Kannattaa pohdiskella millaisissa tilanteissa tuleva kumppani yleisimmin kohdataan, ja mikä oli johtanut em tilanteisiin. Ja sitten järjestellä itsensä niihin tilainteisiin. Omia aiempia kokemuksia miettiessään pitää huomoida mahdollisesti muuttuneet reunaehdot ja odotukset."
Molemmat omat parisuhteeni ovat alkaneet harrastusten parissa. Myös kaikki sopimani treffit olen sopinut harrastusten kautta. Sama tilanne on oikeastaan kaikkein ystävienikin parisuhteiden kanssa. Mä en tunne ketään baarissa pariutunutta.
- Anonyymi
hass8a vähän js joku tetokoneen tllentn täristää tietokoneen runkoon ja re3sonoi sille3 tulee ääni sellainen pörinä-ääni, pitää korjata
- Anonyymi
Aika harva mies tai nainen juo baarissa limua. Ei ne baarit pysy pystyssä jos ihmiset joisi vaan limua. Viinaa siellä juodaan ja sen takia baareihin mennäänkin. Kyllä sieltä kumppaneitakin etsitään ja löydetään.
Olen pyytänyt naisia kahville normaalisti mutta todella harvoin kukaan lähtee. Kymmeniä kertoja nainen on lähtenyt baariin katsomaan jotain bändiä ja juomaan alkoholia.
Ei kukaan mies mene baariin ja tarjoa naiselle limsaa. Nainen nauraisi miehelle ja lähtisi pois.- Anonyymi
Mulle on usein tarjottu baarissa tuoremehua. Kokeile tarjota sitä limun sijaan. Tai kossuvissy, ilman kossua. Sekin uppoa hyvin.
- Anonyymi
Limumiehet on sinkkuja. Viinamiehet seurustelee naisen kanssa.
T: viinamies- Anonyymi
Kaikki tietämäni viinamiehet ovat sinkkuja.
- Anonyymi
No tuo ei ainakaan itseäni auttaisi lainkaan. Haluan paitsi raittiin (tai ainakin lähes raittiin), niin myös baareissa viihtymättömän miehen. En itsekään viihdy baareissa, joten en mä olisi siellä "limubaarissakaan" miestä etsimässä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172404Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071812Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021471Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491396Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571347Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1851204- 941140
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511015Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14951Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako134830