Kuka käyttää wifiäni?

Anonyymi-ap

Miten näkee, mitkä muut koneet ovat kiinni wifissä?

23

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joku ilmaisohjelma tyyliin ”ip skanneri”. Oliskohan download.fi sivuilla?
      Wi-Fi on kyllä hidas välillä muista syistä(kin). Esim nettiyhteys pätkii.

    • Wifi reitittimen hallintasivuilta näkee, mitkä laitteet on yhteydessä siihen. Siihen pääsee selaimella reitittimen ip-osoitteella. Reitittimen ip-osoite löytyy laitteen pohjasta tai sivusta ja ohjekirjasta. Yleensä se on 192.168.1.1 tai 192.168.0.1 tai 192.168.0.254 tai vastaava. Jos haluaa niin voi estää muut kuin omien laitteiden liittyminen verkkoon mac-suodatuksella. Tosin silloin pitää käydä aina mahdollinen uusi laite sallimassa reitittimen hallintasivuilla, jotta se voi liittyä wifi verkkoon.

      • Anonyymi

        Walters korostaa kolmea kriittistä haavoittuvuutta lisäsyynä huoleen. CVE - 2022-34722 ja CVE-2022-34721 ovat molemmat nimeltään Windows Internet Key Exchange (IKE) Protocol Extensions -koodin etäsuorittamisen haavoittuvuus, ja molemmissa on CVSSVSS -1,8 %pisteet 9,8, mikä tekee niistä kriittisiä haavoittuvuuksia. Molempien hyväksikäyttö on vähäistä, ja ne antavat uhkatekijöille mahdollisuuden suorittaa hyökkäys ilman käyttäjän vuorovaikutusta."

        Mutta se on CVE-2022-34718 , Windowsin TCP/IP-koodin etäsuorittamisen haavoittuvuus, jota Waltersin mukaan todennäköisemmin hyödynnetään. "Se on vähän monimutkainen verkkohyökkäys, mutta se vaikuttaa vain järjestelmiin, jotka käyttävät IPsec-palvelua, joten jos järjestelmä ei tarvitse IPsec-palvelua, poista se käytöstä mahdollisimman pian", hän päättää, "tämä haavoittuvuus voi olla Hyödynnetään toimitusketjuhyökkäyksissä, joissa urakoitsijan ja asiakkaiden verkot on yhdistetty IPsec-tunnelilla. Jos sinulla on IPsec-tunneleita Windows-infrastruktuurissasi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Walters korostaa kolmea kriittistä haavoittuvuutta lisäsyynä huoleen. CVE - 2022-34722 ja CVE-2022-34721 ovat molemmat nimeltään Windows Internet Key Exchange (IKE) Protocol Extensions -koodin etäsuorittamisen haavoittuvuus, ja molemmissa on CVSSVSS -1,8 %pisteet 9,8, mikä tekee niistä kriittisiä haavoittuvuuksia. Molempien hyväksikäyttö on vähäistä, ja ne antavat uhkatekijöille mahdollisuuden suorittaa hyökkäys ilman käyttäjän vuorovaikutusta."

        Mutta se on CVE-2022-34718 , Windowsin TCP/IP-koodin etäsuorittamisen haavoittuvuus, jota Waltersin mukaan todennäköisemmin hyödynnetään. "Se on vähän monimutkainen verkkohyökkäys, mutta se vaikuttaa vain järjestelmiin, jotka käyttävät IPsec-palvelua, joten jos järjestelmä ei tarvitse IPsec-palvelua, poista se käytöstä mahdollisimman pian", hän päättää, "tämä haavoittuvuus voi olla Hyödynnetään toimitusketjuhyökkäyksissä, joissa urakoitsijan ja asiakkaiden verkot on yhdistetty IPsec-tunnelilla. Jos sinulla on IPsec-tunneleita Windows-infrastruktuurissasi,

        Toi on paha haavoittuvuus.


    • Anonyymi

      Reitittimen asetuksista yleensä näkee, että mitkä koneet käyttävät verkkoa.

      • Anonyymi

        Reitittimen asetuksista näkee osan: Muita tukiasemia ei sieltä kuitenkaan näe - kaista jakautuu kaikkien kanavalla olevien tukiasemien kesken kuitenkin ja tämä jako on omiaan aiheuttamaan häiriötä koska tukiasemat ei aina kuule toisiaan - parasta etsiä vapaa kanava tai ainakin vähän käytetty - ei tuosta yleensä tosin ole mitään haittaa koska nettinopeus on hitaampi kuin wifin kaista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reitittimen asetuksista näkee osan: Muita tukiasemia ei sieltä kuitenkaan näe - kaista jakautuu kaikkien kanavalla olevien tukiasemien kesken kuitenkin ja tämä jako on omiaan aiheuttamaan häiriötä koska tukiasemat ei aina kuule toisiaan - parasta etsiä vapaa kanava tai ainakin vähän käytetty - ei tuosta yleensä tosin ole mitään haittaa koska nettinopeus on hitaampi kuin wifin kaista..

        Mikäli haluat etsiä parhaan kanavan, millä on vähiten laitteita liittyneenä, niin tähän on olemassa useita appeja puhelimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reitittimen asetuksista näkee osan: Muita tukiasemia ei sieltä kuitenkaan näe - kaista jakautuu kaikkien kanavalla olevien tukiasemien kesken kuitenkin ja tämä jako on omiaan aiheuttamaan häiriötä koska tukiasemat ei aina kuule toisiaan - parasta etsiä vapaa kanava tai ainakin vähän käytetty - ei tuosta yleensä tosin ole mitään haittaa koska nettinopeus on hitaampi kuin wifin kaista..

        Ja jos välissä on seinä - katoaa 40% signaalista. Käytännössä tarkoittaa, että n. 60% paketeista menee läpi ja kaistaa hukkuu uudelleen lähetyksiin. Netti voi tuntua aika toimimattomalta ja hitaalta..


    • Anonyymi

      On myös mahdollista, että myös Putte-setäkin kuullostelee vifiäsi?

      • Anonyymi

        "Microsoft Windowsissa on koodin etäsuorittamisen haavoittuvuus, kun Windowsin Adobe Type Manager -kirjasto käsittelee väärin erityisesti muotoiltuja OpenType-fontteja", Microsoft sanoi tietoturvatiedotteessa .(avautuu uuteen välilehteen)lähetetty eilen. "Tätä haavoittuvuutta onnistuneesti hyödyntänyt hyökkääjä voi ottaa haavoittuneen järjestelmän täysin hallintaansa. Hyökkääjä voi sitten asentaa ohjelmia, tarkastella, muuttaa tai poistaa tietoja tai luoda uusia tilejä täydellä käyttöoikeudella."

        Mahdollisuus suorittaa koodia etänä voidaan ottaa käyttöön avaamalla "erityisesti muotoiltu asiakirja" tai jopa käymällä verkkosivulla, jossa on upotettu OpenType-kirjasimia. Onneksi, vaikka tiedot ovat julkisia,


    • Anonyymi

      fifi on kirppusirkus

      • Anonyymi

        Tutkijat selvittävät Windowsin nollapäivän haavoittuvuutta,
        Yksityiskohtia on paljastunut Windows Common Log File System (CLFS) -järjestelmän nyt korjatusta tietoturvavirheestä, jota hyökkääjä voi hyödyntää hankkiakseen laajennettuja käyttöoikeuksia vaarantuneisiin koneisiin.

        CVE-2022-37969 ( CVSS-pistemäärä: 7,8)

        CVE-2022-37969 ( CVSS-pistemäärä: 7,8) jäljitettävän ongelman Microsoft käsitteli osana syyskuun 2022 päivityspäivityksiään, mutta totesi samalla, että sitä hyödynnettiin aktiivisesti luonnossa.

        "Hyökkääjällä on jo oltava pääsy ja kyky suorittaa koodia kohdejärjestelmässä", yhtiö huomautti neuvonnassaan. "Tämä tekniikka ei salli koodin suorittamista etänä tapauksissa, joissa hyökkääjällä ei vielä ole tätä kykyä kohdejärjestelmässä."


    • Anonyymi

      Ai sinä olet vienyt Helenan koiran? Ohhoh

      • Anonyymi

        Tämän seurauksena CVE-2022-37969:n onnistunut hyödyntäminen erityisesti muodostetun peruslokitiedoston kautta voi johtaa muistin vioittumiseen ja lisäksi aiheuttaa järjestelmän kaatumisen (alias blue screen of death tai BSoD ) luotettavalla tavalla.

        Järjestelmän kaatuminen on kuitenkin vain yksi haavoittuvuuden hyödyntämisen seurauksista, sillä se voidaan myös aseistaa etuoikeuksien lisäämiseksi.


      • Anonyymi

        Vihapappa taas ihan sekaisin!


    • Anonyymi

      Tuskin kukaan käytä Wifiäsi, mutta Windowsia varmaan monikin!

    • Anonyymi

      Itse käyttämässäni debianissa, ja myös muissa Linux -distroissa, homman voi tehdä esimerkiksi komentoriviltä näin:

      Jos reitittimen IP -osoite on esimerkiksi 192.168.1.1 niin sillon voidaan käyttää Linuxista löytyvää nmap -komentoa näin:

      1) Avataan komentorivi -ikkuna

      2) Siirrytään root -käyttäjäksi komennolla:

      su -

      3) skannataan lähiverkko nmap -komennolla:

      nmap -sn 192.168.1.0/24


      Vaihtoehtoisesti, jos nykyisellä tavallisella käyttäjällä on sudo -oikeudet voidaan tehdä näin:

      1) avataan komentorivi-ikkuna

      2) Skannataan lähiverkko nmap -komennolla:

      sudo nmap -sn 192.168.1.0/24


      Käytetään sitten kumpaa tapaa tahansa lopputulos on se, että nmap -komento kertoo lähiverkossa löytyneiden laitteiden IP-numerot, MAC -osoitteet ja mahdollisen lyhyen kuvauksen jne.

      T. miksuh

    • Anonyymi

      Jos käytössä on Android - puhelin niin siihen lataa esimerkiksi appi WiFiAnalyzer. Sillä näet mitkä laitteet käyttävät mitäkin kanavaa eli osaat tarvittaessa vaihtaa tukiasemasi toimimaan toisella kanavalla. Katso tilannetta siinä huoneessa jossa on ongelmia saada yuhteys toimimaan ja uudelleen tukiaseman kohdalla.

      • Anonyymi

        Niiden kanavien puljaaminen on sitten 100% turhaa hommaa. Laadukas reititin osaa hoitaa kanavien valinnat oikein ja automaagisesti ruuhkaisessa ympäristössä. Itse voi vaikuttaa asiaan taajuuksien valinnalla. 2,4 Ghz on usein etenkin kerrostaloissa aivan tukossa. Käyttämällä 5Ghz ac/ax laitteita saa parhaan tuloksen. Varsinkin ax on hyvä, koska siinä on enemmän kanavia käytettävissä.


    • Anonyymi

      Varmaan naapurisi!

    • Anonyymi

      Ainakin Android laitteelle saa sovelluksen nimeltä "Who`s on my wifi".

      Sieltä saat tarkat tiedot, mitkä muut laitteet ovat kiinni sinun wifissä. Älä pidä VPN ohjelmaa päällä samanaikaisesti, koska se sotkee kyselyn.

    • Anonyymi

      Ne joilla Wifi toimii, mutta saimaallahan windoosassa se ei toimi.

      • Anonyymi

        Synonyymejä sanalle "pölvästi"
        - riemuidiootti
        - kaheli
        - ääliö
        - pöljä...


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe