NettiEinsteinit....

Anonyymi-ap

Nythän täällä moni tietävä mikki hiiri suoltaa vastauksia suuriin probleemoihin ja tieteellisiin väitteisiin ja otaksumiin. Aivan kuin omasta kynästä olisi lähtöisin ajattelu.

Ehkä paras esimerkki on "itsestäänselvyys", että mustan aukon vetovoima on niin suuri, ettei valokaan sieltä pysty pakenemaan. Tämä korulause toistuu aina ja aina vaan, kuka tahansa sitä pystyy toitottomaan.

Toinen esimerkki on kaksosparadoksi, kun toinen vanhenee nopeammin, jos toinen käväsee suurella nopudella jossain kaukana. Ja näitähän esimerkkejä piisaa.

Tämmöstä vaan toitotetaan ja sitten pannaan joku nettijuttu liitteeksi.

Minä väitän, jotta täällä ei ole yhtäkään ihmistä, joka oikeasti tajuaa, mistä on kyse. Matematiikan opettajani aikoinaan totesi, että jos ja kun joku oikeasti ymmärtää jonkin asian, niin hän pystyy kelle tahansa opettamaan tuon asian siten, että oppilaskin sen ymmärtää.

15

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mustan aukon tapahtumahorisontin laskeminen onnistuu lukiotiedoilla. Kyseessä on pyöreän kappaleen pintagravitaation laskeminen ja sen rajan määrittäminen, missä pakonopeus ylittää valonnopeuden. Neliöjuurta kummenpaa ei tarvita.
      Jos matemaattinen todiste ei ole riittävä, niin mikä sitten?

      Jos tarkkoja ollaan, pitää varmaan huomioida aukon pyöriminen ja sen aiheuttama poikkeama pallokuoresta.

      Kaksosparadoksi on vähän vaikeampi selittää, mutta esimerkiksi Maalampi, Perko: Lyhyt modernin fysiikan johdatus selittää asian ymmärrettävästi.

      • Anonyymi

        Heh heh....ymmärrä sinä vaan kuoria syömäsi banaani, ettet kuoriin tukehdu. Sinä et älyä kaksosparadoksia. Toki voit linkkiä heittää.


    • Anonyymi

      ei täällä mitään asiantuntijoitakaan ole, vaikka jotkut yhtä urpot sellaista yrittää esittää.

    • Anonyymi

      Eiköstä tämä palsta olekaan tieteestä kiinostuneiden tavan tallaajien keskustelu palsta.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Eikä mustan aukon tapahtumahorisontin laskeminenkaan ole maallikoille ylivoimaista.
        Myös aikadolataatio on helppo laskea. Ei Lorenzin muunnos korkeampaa matiikkaa vaadi.

        Tällaiset asiat ovat melko helppoja, kun joku muu on keksinyt sen ensin. Itse olen ollut ruudinkeksijä. Olen keksinyt sitä lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Eikä mustan aukon tapahtumahorisontin laskeminenkaan ole maallikoille ylivoimaista.
        Myös aikadolataatio on helppo laskea. Ei Lorenzin muunnos korkeampaa matiikkaa vaadi.

        Tällaiset asiat ovat melko helppoja, kun joku muu on keksinyt sen ensin. Itse olen ollut ruudinkeksijä. Olen keksinyt sitä lisää.

        Aloittajan kantava ajaus taitaa olla seuraava.
        "Jos minä en yäämärrä jotain, ei sitä voi palstalla ymmärtää kukaan muukaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan kantava ajaus taitaa olla seuraava.
        "Jos minä en yäämärrä jotain, ei sitä voi palstalla ymmärtää kukaan muukaan."

        Tätä näkee usein tiedepalstoilla kun "maalaisjärkeen" vetoavat ovat liikkeellä kaatamassa kvanttimekaniikkaa tai suhteellisuusteoriaa. Oman ajattelukyvyn rajoitukset yleistetään kaikkien ajattelukyvyn rajoituksiksi.


    • Anonyymi

      Nythän täällä hörhöpelle mikki hiiri tekee aloituksia asiasta josta ei mitään ymmärrä.

    • Anonyymi

      " Aivan kuin omasta kynästä olisi lähtöisin ajattelu"

      Tuossa on kyllä vinha perä. Aika harvassa ovat ne, jotka ovat itse keksineet jotakin merkittävää. Copy/paste-pellejä piisaa varsinkin näin nettiaikaan.

      • Anonyymi

        Matematiikka-palstalla joutuu sentään hieman ajattelemaan, kun soveltaa tehtävän ratkaisuun muiden keksintöjä.


    • Anonyymi

      Terve maalaisjärki on aina Einsteinejä vahvempaa

      • Anonyymi

        Kunhan sitä olisi.
        Mutta tosi on myös se, että modernin fysiikan osalta maalaisjärki vie usein auttamattomasto metsään.


    • Anonyymi

      Voi sitä väittää mitä haluaa.

    • Anonyymi

      Mistä muka tietäisit tietäväsi jos edes koskaan saisit selville mistä "oikeasti" on kyse?
      On täysin mahdollista ettei ole kirjoittanut tuota ja kaikki vastauksetkin ovat oman mielesi luomaa hallusinaatiota.

      • Anonyymi

        On täysin mahdollista, että kun kuulen metsätietä kävellessäni takaani kavioiden kapsetta, niin sieltä tulee Gnu-antilooppi. Niitä on Afrikassa, eikä kuljettaminen Suomeen ole mahdotonta.

        Mahdollisella ja todennäköisellä on iso ero. Jos elämäänsä alkaisi säätää sen mukaan, mikä on mahdollisuuksien rajoissa, niin vaikeaksi menisi.

        Kävin hetken mielijohteesta vilaisemassa, josko pihalle olisi laskeutunut Vogonien kevyt planeettaristeilijä. Ei ollut. Olen pettynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe