Tutkijan väite, että evoluutiossa ahkerasti tietokoneruutua tuijottava iiris neliömäistyy ympyrän sijasta.
IT ammattilainen ja evoluution tutkija on tuomassa markkinoille pyöreitä ruutuja.
- Vähällä saa paljon hyvää aikaiseksi, kertoo tutkija.
Silmäevoluutio - neliö iiris
9
184
Vastaukset
Jep, ja niiden kirottujen pystyvideoiden kuvaajien ja katsojien jälkeläisille evoluutio ajan kanssa siirtää silmät päällekkäin pystytasoon! :D
- Anonyymi
Ainakin tiedämme kumpia videoita lampaat ovat tapittaneet - koko evoluutionsa ajan.
- Anonyymi
mun kone on 'horisontaalinen neliö'
sitten tulevat ne pysty koneet
- Anonyymi
Pää myös venyy ultrawide-formaattiin.
- Anonyymi
Nuo formaatit on kehittyneet juuri silmätutkimuksen pohjalta eli paremmin vastaamaan silmän vastaanottokykyä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo formaatit on kehittyneet juuri silmätutkimuksen pohjalta eli paremmin vastaamaan silmän vastaanottokykyä..
Littumaassa on tärkeintä vaakasuora näkökulma.
- Anonyymi
Tämä on taas malliesimerkki siitä, miten evoluution voi ymmärtää väärin.
Evoluutio ei synnytä ominaisuuksia, joista olisi hyötyä, vaan ominaisuuksia, jotka lisäävät lisääntymistodennäköisyyttä (tai jälkeläisten selviytymistodennäköisyyttä, joka taas lisää nimenomaan lisääntymistodennäköisyyttä seuraavassa sukupolvessa).
Vaikka neliömäinen iiris olisi soveltuvampi neliömäisen ruudun tuijotteluun, ei sellaista voi luonnonvalinnan seurauksena syntyä, ellei hieman neliömäisempi iiris jostain syystä lisää lisääntymistodennäköisyyttä verrattuna pyöreään iirikseen.
Jos evoluutio lisäisi meille ominaisuuksia niiden hyödyllisyyden perusteella meillä kaikilla olisi jo siivet, ylimääräinen silmä takaraivossa ja nelimetriset kädet. - Anonyymi
Lamarckismin aave 🤣
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591184Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11860Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83613Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45552Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501