Minua kiinnnostaisi, että mitä ratsastustarvikkeita teillä on ja kuinka kauan olette ratsastaneet?
Pidättekö turvaliiviä pakollisena?
Mitä mieltä olette siitä, kun joku katsoo nenävarttaan pitkin kun jollain ei ole turvaliiviä?
Itselläni ei ole turvaliiviä, mutta mulla on kokopaikkaset Manun ratsastushousut, ratsisukat, chapsit, ratsikengät,ratsikypärä, ratsihanskat ja raippa.
Mitä tarvikkeita...?
7
732
Vastaukset
- girlie69
Tässäpäs on minun vehkeet:Kokopaikkaset Cotton Naturalsit jotkut vanhat ratsastushousut valkoset Manun kisahousut, Eurohunterin chapsit, jodhpurit, 2 saappaat(Aigle), ponikannukset, koulu-ja normaaliraippa, sekalainen määrä hanskoja, Eurohunterin turvaliivi, Wembleyn kypärä..
Nuo nyt ekana tuli mieleen. Ja sekailainen määrä kaikkia muita heppatarvikkeita (satulahuopia, harjoja..) Olen ratsastanut viitisen vuotta vakituiseen, hoitohepat ollu vuoden :)
Turvaliivi on kätevä kapistus (maasto)esteillä ja maastossa. Sellasia ihmisiä pidän turhamaisina diivoina, jotka omistavat turvaliivin, mutta eivät käytä sitä. Eihän sitä kaikilla välttämättä anna rahatilanne periksi hankkia turvista. - matkaratsastaja
Jakaisella "hyvällä" tallilla on turvaliivejä tuntiratsastajien käyttöön, ettei jokaisen sellaista itse tarvitse hankkia. Et jos sellaista haluaa esim. esteitä hypätessä käyttää, se pitäisi pystyä tallilta lainaamaan. Itse ratsastan vain maastossa yksityisellä tallilla, enkä omista turvaliiviä. Hyvä se kyllä olis olla. Olen harrastanut ratsastusta 18 vuotta, kymmeniä kertoja olen pudonnut, mut mitään vakavampaa ei ainakaan vielä ole sattunut. Mulle riittää kypärä, rats. housut(koko paikat), koko chapsit talvella ja minichapsit muulloin. Raippaa en juurikaan käytä, enkä mukanani kuljeta. Omistan kyllä sekä koulu- että esteraipan.
- aaa
Kun on pudonnut ja selkä olisi ehkä murtunut ilman liiviä niin ei epäröi käyttää aina ratsastettaessa.
- meikäläinen
Omistan kaks pollee joilla toisellá ratsasta tosi usein. tässäpä mun varusteita:
kumiset ratsastussaappaat
tuulitakki tai tavallinen paita
vanhat varkut
kypärä
raippa
jne...
ei ne varusteet tee ratsastajaa
ja noilla varusteilla kävin tallillaki ratsastaa eikä se polle mua säikähtäny vaikka en muotikuteissa kulukenukkaa =)
tsemppiä - kippaa
Noh... Turvaliiviä ei ole ja viittaan kintaalla nille jotka nipottaa asiasta :) 13 vuotta oon pärjänny ilman. Toisaalta eihän sitä koskaan tiiä mitä tapahtuu.
Miulta löytyy:
-saappaat
- kahet ratsastushousut (ihan uudet ja sellaset toooooooodella vanhat)
-mini chapsit
- taviratsastuskengät
- kaks piiskaa
- kannukset
- potta (jossa leikasuojus ;) )
- iso kasa erillaisia hanskoja ja ratsastusrukkaset
Siin onkii iso lista... Vuosii varrella kertynt kaikkee :D - lemontree-89
tällästä minulta löytyy:
- kolmet 'tavalliset' rats.housut parit valkoset kisahousut sekä 'ratsastustoppahousut'
-kypärä
-kolme kouluraippaa, yleisraippa, esteraippa
-hanskoja
-nahkaiset rats.saappaat
-jodhpurit ja talviratsastuskengät
- kahdet chapsit
- kannuksia muutamat
-turvaliivi
siinäpä taisi olla ne tärkeimmät.
olen ratsastanut n.5-6 vuotta.
En pidä turvaliiviä ratsastaessani sileällä, mutta maastossa ja esteillä se on aina päällä. vaikka hevoseni on suht varma tapaus, pidän silti turvaliiviä, koska iso elikko on kyseessä. aina kun ei noistakaan tiedä mitä ne keksii.
en katso nenänvartta pitkin niitä joilla ei ole turvaliiviä, mutta niitä en kertakaikkiaan ymmärrä joilla turvaliivi on, mutta keillä ei sitä koskaan päällä näe. - Anonyymi
Tässä mun jotain ratsastuskamoja:
-ratsastuskengät/jodhpurit
-minichapsit
-kypärä
-palaturvaliivit
-kesäratsastushanskat
-kesäratsastushousut
-talviratsastushanskat
-talviratsastushousut
-raippa
-ratsastussukat
-talviratsastussaappaat (tosin kohta pienet)
-ratsastuspaita (pitkähihanen)
Ollut myös aiemmin muitakin, esim huonommat turvaliivit, parit pieneksi jääneet ratsastushousut, näppylähanskoja (huonot) yms...
Oon ratsastanu semmoset 2 vuotta. Ja oon 11-v.
Suosittelen (pala)turvaliivejä ehdottomasti ainakin maastoon ja esteille. Tosin itse olen kouluratsastaja, mutta käytän liivejä silti. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268