Mitä tarvikkeita...?

I.ttt

Minua kiinnnostaisi, että mitä ratsastustarvikkeita teillä on ja kuinka kauan olette ratsastaneet?
Pidättekö turvaliiviä pakollisena?
Mitä mieltä olette siitä, kun joku katsoo nenävarttaan pitkin kun jollain ei ole turvaliiviä?
Itselläni ei ole turvaliiviä, mutta mulla on kokopaikkaset Manun ratsastushousut, ratsisukat, chapsit, ratsikengät,ratsikypärä, ratsihanskat ja raippa.

7

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • girlie69

      Tässäpäs on minun vehkeet:Kokopaikkaset Cotton Naturalsit jotkut vanhat ratsastushousut valkoset Manun kisahousut, Eurohunterin chapsit, jodhpurit, 2 saappaat(Aigle), ponikannukset, koulu-ja normaaliraippa, sekalainen määrä hanskoja, Eurohunterin turvaliivi, Wembleyn kypärä..

      Nuo nyt ekana tuli mieleen. Ja sekailainen määrä kaikkia muita heppatarvikkeita (satulahuopia, harjoja..) Olen ratsastanut viitisen vuotta vakituiseen, hoitohepat ollu vuoden :)

      Turvaliivi on kätevä kapistus (maasto)esteillä ja maastossa. Sellasia ihmisiä pidän turhamaisina diivoina, jotka omistavat turvaliivin, mutta eivät käytä sitä. Eihän sitä kaikilla välttämättä anna rahatilanne periksi hankkia turvista.

    • matkaratsastaja

      Jakaisella "hyvällä" tallilla on turvaliivejä tuntiratsastajien käyttöön, ettei jokaisen sellaista itse tarvitse hankkia. Et jos sellaista haluaa esim. esteitä hypätessä käyttää, se pitäisi pystyä tallilta lainaamaan. Itse ratsastan vain maastossa yksityisellä tallilla, enkä omista turvaliiviä. Hyvä se kyllä olis olla. Olen harrastanut ratsastusta 18 vuotta, kymmeniä kertoja olen pudonnut, mut mitään vakavampaa ei ainakaan vielä ole sattunut. Mulle riittää kypärä, rats. housut(koko paikat), koko chapsit talvella ja minichapsit muulloin. Raippaa en juurikaan käytä, enkä mukanani kuljeta. Omistan kyllä sekä koulu- että esteraipan.

      • aaa

        Kun on pudonnut ja selkä olisi ehkä murtunut ilman liiviä niin ei epäröi käyttää aina ratsastettaessa.


    • meikäläinen

      Omistan kaks pollee joilla toisellá ratsasta tosi usein. tässäpä mun varusteita:
      kumiset ratsastussaappaat
      tuulitakki tai tavallinen paita
      vanhat varkut
      kypärä
      raippa
      jne...
      ei ne varusteet tee ratsastajaa
      ja noilla varusteilla kävin tallillaki ratsastaa eikä se polle mua säikähtäny vaikka en muotikuteissa kulukenukkaa =)
      tsemppiä

    • kippaa

      Noh... Turvaliiviä ei ole ja viittaan kintaalla nille jotka nipottaa asiasta :) 13 vuotta oon pärjänny ilman. Toisaalta eihän sitä koskaan tiiä mitä tapahtuu.
      Miulta löytyy:
      -saappaat
      - kahet ratsastushousut (ihan uudet ja sellaset toooooooodella vanhat)
      -mini chapsit
      - taviratsastuskengät
      - kaks piiskaa
      - kannukset
      - potta (jossa leikasuojus ;) )
      - iso kasa erillaisia hanskoja ja ratsastusrukkaset

      Siin onkii iso lista... Vuosii varrella kertynt kaikkee :D

    • lemontree-89

      tällästä minulta löytyy:

      - kolmet 'tavalliset' rats.housut parit valkoset kisahousut sekä 'ratsastustoppahousut'

      -kypärä

      -kolme kouluraippaa, yleisraippa, esteraippa

      -hanskoja

      -nahkaiset rats.saappaat

      -jodhpurit ja talviratsastuskengät

      - kahdet chapsit

      - kannuksia muutamat

      -turvaliivi

      siinäpä taisi olla ne tärkeimmät.

      olen ratsastanut n.5-6 vuotta.

      En pidä turvaliiviä ratsastaessani sileällä, mutta maastossa ja esteillä se on aina päällä. vaikka hevoseni on suht varma tapaus, pidän silti turvaliiviä, koska iso elikko on kyseessä. aina kun ei noistakaan tiedä mitä ne keksii.

      en katso nenänvartta pitkin niitä joilla ei ole turvaliiviä, mutta niitä en kertakaikkiaan ymmärrä joilla turvaliivi on, mutta keillä ei sitä koskaan päällä näe.

    • Anonyymi

      Tässä mun jotain ratsastuskamoja:
      -ratsastuskengät/jodhpurit
      -minichapsit
      -kypärä
      -palaturvaliivit
      -kesäratsastushanskat
      -kesäratsastushousut
      -talviratsastushanskat
      -talviratsastushousut
      -raippa
      -ratsastussukat
      -talviratsastussaappaat (tosin kohta pienet)
      -ratsastuspaita (pitkähihanen)
      Ollut myös aiemmin muitakin, esim huonommat turvaliivit, parit pieneksi jääneet ratsastushousut, näppylähanskoja (huonot) yms...

      Oon ratsastanu semmoset 2 vuotta. Ja oon 11-v.
      Suosittelen (pala)turvaliivejä ehdottomasti ainakin maastoon ja esteille. Tosin itse olen kouluratsastaja, mutta käytän liivejä silti. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe