Se löytyi? Mies joka "tuntee Jumalan ihan täysin"? Tottako?

Anonyymi-ap

Se löytyi? Mies joka "tuntee Jumalan ihan täysin"? Tottako?
Suomi24 Kristinusko - helluntailaisuus


Nythän joillakin uskovaisilla (?) ei pitäisi olla mitään hätää, kun?

• Meillä on mies joka "kävi taivaassa" ! (Omien sanojensa mukaan...)
• Sama mies pystytti "erikoislääkärin praktiikan" (Suomi24-helluntailaisuuspastalle. Oikein "kallonkutistan" erikoisalaa..."

Nämä kirjalliset todisteet; näytöt on luettavissa edelleen ketjussa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17609488/se-emloytyiem--taivaassa-kaynyt-


1) Lisää uutuuksia! Jumalan (täysin?) tunteva mies?
___________________________________

Nyt astui parrasvaloihin vieläkin erikoisempi mies? Mies joka on
• "oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on.."
• "ymmärtää Jumalan ihan täysin"

Tässä hänen omat sanansa; kirjoituksensa, löytyvät ketjussa: Raamattuasiaa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17620988/raamattuasiaa--oliko---onko----jees

Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)

• "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."

• "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."

• "Mitä enemmän olen oppinut tuntemaa Jumalaa sellaisena kuin hän todellisuudessa on.."

• " En haluaisikaan enää uskoa niin kuin uskoin muutamia vuosia sitten silloin kun uskoin niin kuin kristityt keskimäärin edelleenkin uskovat."


2) Kannanottoa, koettelua
--------------------------------

"Koetelkaa kaikki, pitäkää se...." ( 1 Tess 5:21)

Paljon on näkynyt ja kuulunut erilaisia uskontoihin ja kristinuskoon kytkeytyviä "kummallisuuksia" vuosikymmenien saatossa! Ylilyöntejä, joissa ihmiset nostavat itsensä jopa Jumalan tasolle?

• "Olen oppinut tuntemaan Jumalan.."
• "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin..."


3) Voiko joku "syntinen, kuolevainen" - tuntea Jumalan "TÄYSIN"?
-------------------------------------------------------------------------------

Voiko joku syntinen, kuolevainen "ymmärtää Jumalaa ihan täysin"?
Raamatun sanojen mukaan vastaus on ehdoton "ei voi"! Koska?
• Jumala on Pyhä, salattu Jumala!
• Jumalaa ei kukaan voi "nähdä"!
• Kaikkivaltiasta Jumalaa on mahdotonta "täysin" tuntea, koska?
• Silloin pitäisi olla itse "jumala" joka tutkii Kaikkivaltiaan Jumalan olemusta!
• Mahdotonta! Kuinka luotu voisi tutkia Luojaansa?

Aloitus jatkuu...

142

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen:Se löytyi? Mies joka "tuntee Jumalan ihan täysin"? Tottako?


      4) Syntisille ihmisille ilmoitetut "rajat" Jumalan tuntemisessa?
      ----------------------------------------------------------------------------

      • Jumala kyllä ilmoittaa tiettyjä asioita ja jopa "salaisuuksiaan" ihmisille. Siis asioita?
      • Aam 3:7
      • 1 Moos 18:17

      • Jumalan lähettämä Pyhä Henki "tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin."
      • 1 Kor 2:10-16,
      • Room 11:33-34

      • Silti, "tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista"
      • 1 Kor 13:9


      5) Jumalaa ei ole kukaan (kuolevainen ihminen) nähnyt!
      ----------------------------------------------------------------------

      • " Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut." (Joh 1:18)

      • "Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän." ( Joh. 6:46)

      Kun Vanhan liiton pyhä mies, Mooses, pyysi Jumalaa ilmoittamaan hänelle kunniansa, Jumala vastasi:
      • Pitää tapahtuman, koska minun kunniani vaeltaa ohitse, niin minä panen sinun kallion rotkoon, ja minä peitän sinun minun kädelläni niin kauvan kuin minä vaellan ohitse. Sitte, koska minä otan pois minun käteni, saat sinä nähdä minun takaa; vaan minun kasvojani ei taideta nähdä."(2 Moos. 33: 22-23)


      6) Jumalan olemusta voi tuntea rajatusti!
      -------------------------------------------------

      • "Niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä. " ( Joh 10:15)

      • "Minun Isäni on antanut kaiken minulle, eikä kukaan tunne Poikaa, ainoastaan Isä yksin, eikä myös Isää tunne kukaan ihminen, ainoastaan Poika, ja se, jolle Poika tahtoo tämän paljastaa." ( Matt 11:27)

      • "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:2)

      • "Jeshua puhui nämä, ja kohotti silmänsä taivaisiin ja sanoi, ”minun isäni, se hetki on tullut. Kirkasta poikasi, että poikasi kirkastaisi sinut. Samoin sinä olet antanut hänelle käskyvallan yli kaiken lihan, että jokainen, jonka sinä hänelle annat, saisi sen iankaikkisen elämän.

      • Mutta nämä ovat sitä iankaikkista elämää, että he tuntisivat sinut, että sinä, sinä olet se totuuden Jumala, sinä yksin, ja sinä olet se, joka lähetit Jeshuan, Messiaan." ( Joh 17:2, Aramea)



      7) Jumalan "tunteminen" - miten?
      ---------------------------------------

      Apostoli Paavali lausui mm. seuraavaa:

      • "Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä; sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päi-vään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu” (2. Tim. 1:12).

      • ”Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa."

      • ”Nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niin kuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan” (1 Kor.13:12).

      • "Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on."

      * "Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. ( 1 Kor 13:12)

      • " Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on." ( 1 Joh 3:2)

      • "...sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä." ( 2 Kor 5:7)

      • "Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla, 9sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen." ( 1. Piet 1:8)

      (aloitus jatkuu..)

      • Anonyymi

        》》Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanu《《

        Jos nyt oikeasti tuntisit Raamattua, niin olisit laittanut tekstiisi myös sen toisen puolen asiasta eli ne lukuiset Raamatun kohdat, joiden mukaan ihminen on nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ilman, että on tuhoutunut. Näitä henkilöitä on jo Raamatussa puolen tusinaa. Jos kerran Raamatun tapahtumat ovat totta ja niitä tapahtuu edelleenkin tänä päivänäkin, niin ihmiset edelleenkin voivat nähdä Jumalan.

        Joko sinä et todellakaan tunne Raamattua, mikä tarkoittaisi sitä, että olet väärä henkilö esittämään tällaisia väitteitä ja myöskin sitä, että kun yksi asiasi on Raamatun vastainen, mihinkään kommenttiisi ei voi luottaa, taikka sitten olet vain kateellinen kun joillakin on parempi suhde Jumalan kuin sinulla. Taikka sitten sinä olet lähinnä vaim suunsoittaja. Veikkaisin viimeisintä vaihtoehtoa. Ehkei ole saanut tissiä tarpeeksi lapsena?


    • Anonyymi

      Jatkao aloitukseen: Se löytyi! Mies joka tuntee täysin Jumalan?


      8) Yhteenvetoa
      ........................

      Kuten Raamatun selkeät ilmoitukset ovat:

      • Kukaan ihminen ei voi "nähdä" Pyhää Jumalaa! (Paitsi miten on kirjoitettu Ilm 22:4)
      • Kukaan ihminen ei voi TÄYSIN tuntea Jumalaa!

      • Kukaan kuolevainen ei voi "ymmärtää Jumalaa ihan täysin"!

      • Kukaan luotu olento, ei voi tuntea Luojaansa! ( Jobin kirja luvut 38-41!)


      Joka sellaista julkisesti kirjoittaa ja kerskaa itsestään, sille sopivat Paavalin sanat:
      • "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee.." ( 1 Kor 8:1-6)


      Lopuksi?
      -----------

      Kaikki olisi tosi fantastisesti, jos keskuudessamme olis
      • "taivaassa käyneitä miehiä"?
      • "tyyppejä jotka tuntevat Jumalan täysin"?

      Niin nämä hyper-super-miehet voisivat ratkoa KAIKKI maailman ongelmat?

      Mutta - kun arkiset asiat - de facto - ovat edelleen raadollisten kuolevaisten syntisten tasolla...

      Silti Jumalan olemusta voi oppia tuntemaan? Myös tämänkin aloituksen kirjoittajalla on runsaasti kokemusta sellasista seikoista..

      Mutta että "täysin" tuntisi Jumalan?
      Että "ymmärtäisi täysin" Jumalaa?

      Sellaiset väitteet on kiireesti lähetettävä datasiirtojen kalmistoon!

      Ne eivät kuulu Raamattumme ilmoittamiin asioihin Jumalasta!

      • Anonyymi

        Sinähän olet ihan täysin PELLE!

        En ikinä ennen ole nähnyt tällä palstalla noin epäasiallista kirjoittelua. Onko sulla pahojakin traumoja? Haukkumasi henkilökin kirjoittaa paremmin ja asiallisemmin kuin sinä.


    • Anonyymi

      Joopas joo!
      Yhä enemmän satupalstaksi tää on kaapattu!

    • Anonyymi

      Tuo ihmemies joka tuntee Jumalan TÄYSIN; voisi nyt alkaa auttaa kaikkia ihmisiä ja kansoja!!!

      • Anonyymi

        >>>"TÄYSIN"<<<

        "Kuka on tämä, joka peittää minun tarkoitukseni mielettömillä puheillaan ?
        Vyötä itsesi ja puolustaudu kuin mies !
        Nyt minä kysyn sinulta ja sinä vastaat.

        "Kuka on laskenut maan perustukset ? Missä sinä olit silloin, kun minä laskin maan
        perustukset ? Kerro, miten se tapahtui, jos osaat !
        Kuka määräsi maan mitat ? Tiedätkö sen ? Kuka veti mittanuoran sen yli ?
        Mihin laskettiin sen peruspylväät ? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan Pojat huusivat ääneen iloaan ?

        Kuka sulki meren portit , kun vedet syöksyivät esiin sen maan kohdusta ?
        Pilvenhattaroihin minä vaatetin meren, myrskypilvillä sen kapaloin.
        Minä laadin sille lait ja rajat, ja asetin portit ja salvat sen tielle, sanoin:
        Tähän asti, ei edemmäs !
        Tässä on sinun ylpeitten aaltojesi raja.
        Job: 38: 1- 11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"TÄYSIN"<<<

        "Kuka on tämä, joka peittää minun tarkoitukseni mielettömillä puheillaan ?
        Vyötä itsesi ja puolustaudu kuin mies !
        Nyt minä kysyn sinulta ja sinä vastaat.

        "Kuka on laskenut maan perustukset ? Missä sinä olit silloin, kun minä laskin maan
        perustukset ? Kerro, miten se tapahtui, jos osaat !
        Kuka määräsi maan mitat ? Tiedätkö sen ? Kuka veti mittanuoran sen yli ?
        Mihin laskettiin sen peruspylväät ? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan Pojat huusivat ääneen iloaan ?

        Kuka sulki meren portit , kun vedet syöksyivät esiin sen maan kohdusta ?
        Pilvenhattaroihin minä vaatetin meren, myrskypilvillä sen kapaloin.
        Minä laadin sille lait ja rajat, ja asetin portit ja salvat sen tielle, sanoin:
        Tähän asti, ei edemmäs !
        Tässä on sinun ylpeitten aaltojesi raja.
        Job: 38: 1- 11

        "Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan Pojat huusivat ääneen iloaan ?"

        Huomaatko, tässä Jumala itse kertoo ketkä elohimit olivat mukana luomisessa: aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan Pojat huusivat ääneen iloaan.

        Kolminaisuutta ei mainita missään!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"TÄYSIN"<<<

        "Kuka on tämä, joka peittää minun tarkoitukseni mielettömillä puheillaan ?
        Vyötä itsesi ja puolustaudu kuin mies !
        Nyt minä kysyn sinulta ja sinä vastaat.

        "Kuka on laskenut maan perustukset ? Missä sinä olit silloin, kun minä laskin maan
        perustukset ? Kerro, miten se tapahtui, jos osaat !
        Kuka määräsi maan mitat ? Tiedätkö sen ? Kuka veti mittanuoran sen yli ?
        Mihin laskettiin sen peruspylväät ? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan Pojat huusivat ääneen iloaan ?

        Kuka sulki meren portit , kun vedet syöksyivät esiin sen maan kohdusta ?
        Pilvenhattaroihin minä vaatetin meren, myrskypilvillä sen kapaloin.
        Minä laadin sille lait ja rajat, ja asetin portit ja salvat sen tielle, sanoin:
        Tähän asti, ei edemmäs !
        Tässä on sinun ylpeitten aaltojesi raja.
        Job: 38: 1- 11

        Jumalan piti "opettaa" Jobille, joaka LUULI tuntevansa Jumalan?

        Jumala on Jumala.

        Ihminen on ihminen, savesta muodattu!

        Ei pidä korottaa itseään Jumalan veroiseksi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan Pojat huusivat ääneen iloaan ?"

        Huomaatko, tässä Jumala itse kertoo ketkä elohimit olivat mukana luomisessa: aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan Pojat huusivat ääneen iloaan.

        Kolminaisuutta ei mainita missään!!!

        Kannattaa ottaa oppia Jobin kirjasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan piti "opettaa" Jobille, joaka LUULI tuntevansa Jumalan?

        Jumala on Jumala.

        Ihminen on ihminen, savesta muodattu!

        Ei pidä korottaa itseään Jumalan veroiseksi!!

        >>>"Jobille"<<<

        Raamatun sana on kaikkina aikoina kaikelle kansalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"Jobille"<<<

        Raamatun sana on kaikkina aikoina kaikelle kansalle.

        Raamattua ei ole kirjoitettu sinulle vaan kirjoitusajankohdan ihmisille. Missään kohtaa Raamatussa ei lue, että sen tekstit olisi kirjoitettu nykyajan ihmisille. Se on vain uskovaisten legendaa.


    • Anonyymi

      Olet vakavassa alennustilassa. Käänny itseesi ja tutkistele oletko nyt Jumalan asialla. Pyydä Jumalalta neuvoa miten sinun tulee nyt toimia. Olet levittänyt valheita minusta. Syötät mielipiteitäsi palstalla totuuksina. Keksi omiasi ja luulet tietäväsi kuka olen mutta et TODELLLAKAAN tiedä. Et tunne minua etkä tiedä millainen suhde Jumalalla on minuun ja minulla Jumalaan. Sotket kiihkossani kahden eri kirjoittajat tekstit toisiinsa ja tulet mustamaalanneeksi meitä molempia.

      Tällaistako se Jeesus opetti?

      Jumalan voi tuntea helpostikin niin, ettei hänestä jää mitään mysteeriä eikä avoimia kysymyksiä. Pitää vaan unohtaa sekava kolminaisuusoppi ja muutama muukin Jumalan suuruutta, kunniaa ja rakkautta sumentava opetus. Ei se minun vikani ole ettet sinä pysty häntä näkemään ja ymmärtämää niin kuin minä pystyn. Pilkkaa vain sitä, mitä et ymmärrä. Ei sinun ymmärtämättömyytesi minua loukkaa. Itseasiassa sinä et voisi vähempää minua kiinnostaa.

      Jos todella haluat keskustella Raamatusta kanssani, niin vastaapa aloittamassani ketjussa kysymyksiini asiallisesti, kiitos.

      • Anonyymi

        Jo kerran olet NIIN suuri tietäjä, että tunnet Jumalan eikä hänestä jää "mysteeriä"....

        Niin kerropas KUKA olet?

        Varmaan Suomen kansa voisi ollla kiinnostunut?

        Että? Kukas on se perfecto - täydellinen Jumalan tunteva tyyppI?

        Voisit päästä iltapäivälehtien lööppeihin?

        Onko valmiutta, resurssseja?

        Lycka till!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo kerran olet NIIN suuri tietäjä, että tunnet Jumalan eikä hänestä jää "mysteeriä"....

        Niin kerropas KUKA olet?

        Varmaan Suomen kansa voisi ollla kiinnostunut?

        Että? Kukas on se perfecto - täydellinen Jumalan tunteva tyyppI?

        Voisit päästä iltapäivälehtien lööppeihin?

        Onko valmiutta, resurssseja?

        Lycka till!!

        Ethän sinäkään kerro kuka olet. Eikä kukaan muukaan tällä palstalla.


      • Anonyymi

        "Jos todella haluat keskustella Raamatusta kanssani, niin vastaapa aloittamassani ketjussa kysymyksiini asiallisesti, kiitos."

        Vastaus: aloittaja ei keskustele avaamassani ketjussa!

        Mutta kirjoittaa "vapaasti" kannaottojaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos todella haluat keskustella Raamatusta kanssani, niin vastaapa aloittamassani ketjussa kysymyksiini asiallisesti, kiitos."

        Vastaus: aloittaja ei keskustele avaamassani ketjussa!

        Mutta kirjoittaa "vapaasti" kannaottojaan!

        Tarkoititko avaamassasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos todella haluat keskustella Raamatusta kanssani, niin vastaapa aloittamassani ketjussa kysymyksiini asiallisesti, kiitos."

        Vastaus: aloittaja ei keskustele avaamassani ketjussa!

        Mutta kirjoittaa "vapaasti" kannaottojaan!

        Nimenomaan.

        Kaikki aloitukset eivät anna aihetta, kommentoida.


    • Anonyymi

      Se nyt on niin oikeasti, että:

      Aloittaja ITSE kuvittelee kaiken oikein ja paremmin tietävänsä kuin muut uskovat !!!

      Se on todella vaarallista se !

      Paavali kirjoitti aiheesta seuraavaa:

      1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

      Eli aloittajan OMA asenne on tuo väärä, eli hän ITSE kuvittelee harhoissaan kaiken jo tietävänsä !

      Ja se estää häntä itseään oppimasta uutta ja vapautumasta niistä herhaopeista, joita hän itse on mennyt omaksumaan !

      Eli TAAS KERRAN on käynyt niin, kuten usein käy !

      Eli aloittaja omilla sanoillaan tuomitseekin itse itsensä, sitä toki itse tajuamatta ollenkaan !

      Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

      Room. 2:3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?

      Room. 14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.

      Jaak. 4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.

      Siis oikeasti !

      Mitä muuta tämä koko aloitus on, kuin aloittajan itse itsensä korottamista ja toisen kirjoittajan HALVEKSIMISTA ja TUOMITSEMISTA !

      Tuota se ylepys ja paisuneisuus teettää !

      Kuitenkin Sana sanoo sen, että Herran tuomio valvoo ja odottaa !

      1. Sam. 2:3 Älkää yhä ylpeitä puhuko, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja; sillä Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot.

      2. Sam. 22:28 Ja sinä pelastat nöyrän kansan, mutta sinun silmäsi ovat ylpeitä vastaan, sinä alennat heidät.


      Jaak. 4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".

      Tässä itse asiassa kiteytyy koko aloittajan oma sydämen asenne:

      Sananl. 6:
      16 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
      17 ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
      18 sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
      19 väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.

      TÄSSÄ OLI ASIAA ALOITTAJALLE !

      • Anonyymi

        Kiitos kun toit asian tältäkin kantilta esille. Aloittaja on hieman eksynyt Jeesuksen Rakkauden opetuksista.


      • Anonyymi

        Voit jatkaa postaustasi maailman tappiin saakka,
        taikka Herran tuomiopäivään saakk!

        Aloittaja ei ole Sinun valtasi eikä hallintasi piirissä!

        Vaan Jeesus hallitsee!

        " Minulle on annettu KAIKKi valt - taivaassa ja maan päällä!! Matt 28: 18

        Tämän "vallan " alla ja alle KAIKKI ovat alistetut?

        Etkö ole lukenut? Kannattaa lukea!

        Filipp 2:5-11.

        Palataan asiaan, kun olet em:n lukenut ( ja ymmäränyt?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun toit asian tältäkin kantilta esille. Aloittaja on hieman eksynyt Jeesuksen Rakkauden opetuksista.

        Aloittaja on pysynyt siinä Jeesuksen rakkaudessa, joka on totuudessa! (Efe 4:15)

        Opiskele sinäkin? Kristuksen rakkautta totuudessa!! Siis puhtaudessa, rehellisyydessä, aitoudessa!

        Jeesuksen rakkaus ei ole mitään hömppää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit jatkaa postaustasi maailman tappiin saakka,
        taikka Herran tuomiopäivään saakk!

        Aloittaja ei ole Sinun valtasi eikä hallintasi piirissä!

        Vaan Jeesus hallitsee!

        " Minulle on annettu KAIKKi valt - taivaassa ja maan päällä!! Matt 28: 18

        Tämän "vallan " alla ja alle KAIKKI ovat alistetut?

        Etkö ole lukenut? Kannattaa lukea!

        Filipp 2:5-11.

        Palataan asiaan, kun olet em:n lukenut ( ja ymmäränyt?)

        Mitä sinä oikein sekoilet ?

        Minä selvästi kirjoitin, ja lainasin Sanaa siitä, että Herra tulee tuomitsemaan !!

        Eli lue ja ymmärrä ihan itse ensin !

        Niin ei tarvitse syytellä ihan pieleen !

        Ja aloittajan väärä sydämen asenne ei ole minun syyni ja vikani !

        Hän kantaa siitä vastuun Jumalan edessä, ennemmin tai myöhemmin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä oikein sekoilet ?

        Minä selvästi kirjoitin, ja lainasin Sanaa siitä, että Herra tulee tuomitsemaan !!

        Eli lue ja ymmärrä ihan itse ensin !

        Niin ei tarvitse syytellä ihan pieleen !

        Ja aloittajan väärä sydämen asenne ei ole minun syyni ja vikani !

        Hän kantaa siitä vastuun Jumalan edessä, ennemmin tai myöhemmin !

        Kiitos olkon JUmalan. Aloittajan sydämen asenne On Jumalan edessä oikea'

        Ei ihmisten suuntaan kallellaan, mutta mitä Sana sanoo!

        Jumala kantaa vastuuta niistä palveijoistaan, jotka OTTAVAT Hänen sanoistaan vaarin. Etkö ole koskaan lukenut?

        Lue. Ilm 3:10-13

        Jumala näkee, KUKA ottaa Hänen sanoistaan vaarin?

        Ja kuka sepittää omiaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on pysynyt siinä Jeesuksen rakkaudessa, joka on totuudessa! (Efe 4:15)

        Opiskele sinäkin? Kristuksen rakkautta totuudessa!! Siis puhtaudessa, rehellisyydessä, aitoudessa!

        Jeesuksen rakkaus ei ole mitään hömppää.

        ...eikä edes itse huomaa sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä oikein sekoilet ?

        Minä selvästi kirjoitin, ja lainasin Sanaa siitä, että Herra tulee tuomitsemaan !!

        Eli lue ja ymmärrä ihan itse ensin !

        Niin ei tarvitse syytellä ihan pieleen !

        Ja aloittajan väärä sydämen asenne ei ole minun syyni ja vikani !

        Hän kantaa siitä vastuun Jumalan edessä, ennemmin tai myöhemmin !

        No ei sulta huutomerkit ainakaan lopu kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos olkon JUmalan. Aloittajan sydämen asenne On Jumalan edessä oikea'

        Ei ihmisten suuntaan kallellaan, mutta mitä Sana sanoo!

        Jumala kantaa vastuuta niistä palveijoistaan, jotka OTTAVAT Hänen sanoistaan vaarin. Etkö ole koskaan lukenut?

        Lue. Ilm 3:10-13

        Jumala näkee, KUKA ottaa Hänen sanoistaan vaarin?

        Ja kuka sepittää omiaan!

        Kukas sen kissan hännän nostaisi jos ei...


      • Anonyymi

        Kirjoituksesi meni hukkaan. Datasiirtojen kalmistoon.

        Sinä et ole minkään tason "opettaja" aloittajalle.

        Ne ovat ihan eri tason tervehenkiset, hengelliset Tosi Miehet; veljet jotka kelpaavat aloittajalle mentoreiksi ja ohjaajiksi. Tarvittaessa.

        Sinun "laatusi" on - hm - sellainen, ettei se kelpaa.

        Mutta toki saa yrittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesi meni hukkaan. Datasiirtojen kalmistoon.

        Sinä et ole minkään tason "opettaja" aloittajalle.

        Ne ovat ihan eri tason tervehenkiset, hengelliset Tosi Miehet; veljet jotka kelpaavat aloittajalle mentoreiksi ja ohjaajiksi. Tarvittaessa.

        Sinun "laatusi" on - hm - sellainen, ettei se kelpaa.

        Mutta toki saa yrittää?

        Mielipide se on tuokin.


    • Anonyymi

      TÄMÄ tyyppi? Ilmeisesti "jumalan täysin tunteva tyyppi"?

      Kirjoittaa jollekin (?) jotakin konsultaatiota?

      Näyttää olevan tilassa, että on ottanut nokkiinsa?

      No, jos esiintyy anonyyminä? - Niin kuak voi tietää?

      Ne hermostuu, joihin sana osuu?


      --------------------------------------------------------------
      Olet vakavassa alennustilassa. Käänny itseesi ja tutkistele oletko nyt Jumalan asialla. Pyydä Jumalalta neuvoa miten sinun tulee nyt toimia. Olet levittänyt valheita minusta. Syötät mielipiteitäsi palstalla totuuksina. Keksi omiasi ja luulet tietäväsi kuka olen mutta et TODELLLAKAAN tiedä. Et tunne minua etkä tiedä millainen suhde Jumalalla on minuun ja minulla Jumalaan. Sotket kiihkossani kahden eri kirjoittajat tekstit toisiinsa ja tulet mustamaalanneeksi meitä molempia.__________________

      Ole hyvä ja kerro KUKA olet?

      Niin sitten katsotaan!

      JK:

      • Anonyymi

        Onpa sinulla paha päähänpinttymä asiasta! Hanki elämä!


      • Anonyymi

        Mitä!!! Eikö Pyhä Henki ohjaakaan sinua? No ei todella, ethän sinä edes kommentoijan mukaan erottanut näitä kahta toisistaan!


    • Anonyymi

      Nähty on, että NE jotka leikkivät jotakin "suurta"?
      Kertovat käyneensä taivaassa?
      Kehuvat tuntevansa TÄYSIN Jumalan, ym..

      Ne suuttuvat kun hengelliset ja tervehenkiset uskovat eivät sano kiltisti'' "amen" heidän saduilleen!!

      • Anonyymi

        Jaa.... no aloittaja on ilmeisesti kuitenkin sekoittanut kaksi tai useammankin kirjoittajan tekstit toisiinsa.


      • Anonyymi

        Totta. Helluntailaiset eivät koskaan myönnä ja tunnusta rikoksiaan, mutta syyllistävät niistä puhuvat uhrinsa. Esim. insestiä, pedofiliaa ym. hyväksikäyttöä kokeneet ja niistä vasta vuosikymmeniä jälkeenpäin puhuvat he nimittävät muka "veljiensä syyttäjiksi", vaikkei tekijöiden ja uhrin usko olisi koskaan ollutkaan sama.


    • Anonyymi

      Joku luuloetteli?


      "Aloittaja ITSE kuvittelee kaiken oikein ja paremmin tietävänsä kuin muut uskovat !!!"


      Oikaisua:

      Aloittaja ei elä kuvitelmissa.

      Ei kerro satuja että "kävi taivaassa"!
      Eikä höpötä että "tuntee Jumalan täysin".

      Mutta`

      Koettelee toki em. kaltaisia satuja, joita jotkut höpöttävät!

      • Anonyymi

        Ehkei mutta aloittajan kuvitelmat elävät 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkei mutta aloittajan kuvitelmat elävät 🤣

        No, Raamatun Sana pätee.

        Ja elää!


      • Anonyymi

        Kyllä elää oman erikoistuutensa ja kaikkitietävyytensä kuvitelmassa !

        Sitä on sääli nähdä ja vierestä seurata !

        Se aiheuttaa lisäksi juuri tuota itse itsensä yhä lisääja lisää korottamista ja samaan aikaan muiden halveksintaa.......................

        Niin se on kuten Sana sanoo, eli:

        "tieto" paisuttaa, mutta Rakkaus rakentaa !

        Kun ihminen yhä ITSE kuvittelee paljon tietävänsä, niin toiminta on juuri tuota, mitä se aloittajalla on !

        Mutta Jumalan Viisaus vie ihan toiseen ääripäähän, eli tietoistuuteen siitä, että ei itse ymmärrä vielä oikein mitään, vaikka jo paljon olisikin oppia Herralta saanut Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla !

        Eli todellinen Tieto ja Viisaus vie nöyryyteen ja pienuuteen !

        Pullistelijat ja kaikentietävät ovat menneet "tiedon nimellä kulkevan valhetiedon teitä" !

        Siis kaksi ihan eri tietä !

        1) Raamatun itseopiskelu ja sitä kautta "täydellisen oppirakennelman" rakentaminen, jossa ihmisviisaudella oikeasti yritetään ymmärtää Kirjoituksia, siis vaikka oltaisiinkin uudestisyntyneitä, eli omattasiin Pyhä Henki !

        Tämä vie siis ylpeyteen ja paisuneisuuteen !

        2) Herralta saatu opetus, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla ja kautta, jolloin samalla Pyhä Henki kasvattaa ymmärtämään ihmisen oman syvän ymmärtämättömyyden ja pienuuden, joka johtaa siis nöyryyteen, kun joutuu toteamaan sen, ettei itse ole yhtään mitään, eikä ymmärrä itse mitään, eikä kykene itse itseään millään opettamaan !

        Tämä Tie vie todeliseen nöyryyteen ja viisauteen ja ymmärrykseen, josta Sana kertoo näin:

        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

        Siis Herran Tie vie siihen, että Hänen lapsensa ymmärtää vimmein olevansa itsessään vain kurja ja köyhä ja alaston ja viheliäinen ja sitä kautta TIETÄÄ tarvitsevansa Herran apua ihen kaikkeen, ja se tuo sen todellisen nöyryyden ihmiseen !

        Joten kun nämä itse edes olen saanut ymmärtää Herran armosta, niin eipä ole vaikeaa arvoida aloittajan kaltaisia ylpeitä pullistelijoita, jotka eivät vielä ymmärrä, niin kuin ymmärtää tulee:


        3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,

        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
        6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
        7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;

        Tässä siis aloittajan sydämen asenne ja toiminnan ja sen vaikutuksen aikaansaman toteutuman kuvaus :

        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä elää oman erikoistuutensa ja kaikkitietävyytensä kuvitelmassa !

        Sitä on sääli nähdä ja vierestä seurata !

        Se aiheuttaa lisäksi juuri tuota itse itsensä yhä lisääja lisää korottamista ja samaan aikaan muiden halveksintaa.......................

        Niin se on kuten Sana sanoo, eli:

        "tieto" paisuttaa, mutta Rakkaus rakentaa !

        Kun ihminen yhä ITSE kuvittelee paljon tietävänsä, niin toiminta on juuri tuota, mitä se aloittajalla on !

        Mutta Jumalan Viisaus vie ihan toiseen ääripäähän, eli tietoistuuteen siitä, että ei itse ymmärrä vielä oikein mitään, vaikka jo paljon olisikin oppia Herralta saanut Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla !

        Eli todellinen Tieto ja Viisaus vie nöyryyteen ja pienuuteen !

        Pullistelijat ja kaikentietävät ovat menneet "tiedon nimellä kulkevan valhetiedon teitä" !

        Siis kaksi ihan eri tietä !

        1) Raamatun itseopiskelu ja sitä kautta "täydellisen oppirakennelman" rakentaminen, jossa ihmisviisaudella oikeasti yritetään ymmärtää Kirjoituksia, siis vaikka oltaisiinkin uudestisyntyneitä, eli omattasiin Pyhä Henki !

        Tämä vie siis ylpeyteen ja paisuneisuuteen !

        2) Herralta saatu opetus, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla ja kautta, jolloin samalla Pyhä Henki kasvattaa ymmärtämään ihmisen oman syvän ymmärtämättömyyden ja pienuuden, joka johtaa siis nöyryyteen, kun joutuu toteamaan sen, ettei itse ole yhtään mitään, eikä ymmärrä itse mitään, eikä kykene itse itseään millään opettamaan !

        Tämä Tie vie todeliseen nöyryyteen ja viisauteen ja ymmärrykseen, josta Sana kertoo näin:

        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

        Siis Herran Tie vie siihen, että Hänen lapsensa ymmärtää vimmein olevansa itsessään vain kurja ja köyhä ja alaston ja viheliäinen ja sitä kautta TIETÄÄ tarvitsevansa Herran apua ihen kaikkeen, ja se tuo sen todellisen nöyryyden ihmiseen !

        Joten kun nämä itse edes olen saanut ymmärtää Herran armosta, niin eipä ole vaikeaa arvoida aloittajan kaltaisia ylpeitä pullistelijoita, jotka eivät vielä ymmärrä, niin kuin ymmärtää tulee:


        3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,

        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
        6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
        7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;

        Tässä siis aloittajan sydämen asenne ja toiminnan ja sen vaikutuksen aikaansaman toteutuman kuvaus :

        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet

        Sinä et ole pätevä arvioitsija, etkä mikään "tuomari".

        Sokeat silmäsi katsovat kieroon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole pätevä arvioitsija, etkä mikään "tuomari".

        Sokeat silmäsi katsovat kieroon!

        Sen asian tulee Herra kertomaan sinullekin ennemmin tai myöhemmin !

        Minä olen vain kertonut sen, minkä selvästi näen ja ymmärrän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen asian tulee Herra kertomaan sinullekin ennemmin tai myöhemmin !

        Minä olen vain kertonut sen, minkä selvästi näen ja ymmärrän.

        Ikävä yllä - et näe selvästi. Mutta Herra kyllä pitää ajan tasalla, Hänen valossaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, Raamatun Sana pätee.

        Ja elää!

        Niinpä elää ja oikein dynaamisesti! Sen voi todeta haukkumasi kirjoittajan sanoista. Ja kun sanon dynaamisesti, se ei ole haukkumista vaan se tarkoittaa sitä, että lopun aikana tieto lisääntyy ja tuo haukkumasi tyyppi tuo sitä esille, kiitos Herran!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole pätevä arvioitsija, etkä mikään "tuomari".

        Sokeat silmäsi katsovat kieroon!

        Juupas eipäs! Tuskin olet sinäkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole pätevä arvioitsija, etkä mikään "tuomari".

        Sokeat silmäsi katsovat kieroon!

        Aika hyvin hän kyllä analysoi sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä elää oman erikoistuutensa ja kaikkitietävyytensä kuvitelmassa !

        Sitä on sääli nähdä ja vierestä seurata !

        Se aiheuttaa lisäksi juuri tuota itse itsensä yhä lisääja lisää korottamista ja samaan aikaan muiden halveksintaa.......................

        Niin se on kuten Sana sanoo, eli:

        "tieto" paisuttaa, mutta Rakkaus rakentaa !

        Kun ihminen yhä ITSE kuvittelee paljon tietävänsä, niin toiminta on juuri tuota, mitä se aloittajalla on !

        Mutta Jumalan Viisaus vie ihan toiseen ääripäähän, eli tietoistuuteen siitä, että ei itse ymmärrä vielä oikein mitään, vaikka jo paljon olisikin oppia Herralta saanut Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla !

        Eli todellinen Tieto ja Viisaus vie nöyryyteen ja pienuuteen !

        Pullistelijat ja kaikentietävät ovat menneet "tiedon nimellä kulkevan valhetiedon teitä" !

        Siis kaksi ihan eri tietä !

        1) Raamatun itseopiskelu ja sitä kautta "täydellisen oppirakennelman" rakentaminen, jossa ihmisviisaudella oikeasti yritetään ymmärtää Kirjoituksia, siis vaikka oltaisiinkin uudestisyntyneitä, eli omattasiin Pyhä Henki !

        Tämä vie siis ylpeyteen ja paisuneisuuteen !

        2) Herralta saatu opetus, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla ja kautta, jolloin samalla Pyhä Henki kasvattaa ymmärtämään ihmisen oman syvän ymmärtämättömyyden ja pienuuden, joka johtaa siis nöyryyteen, kun joutuu toteamaan sen, ettei itse ole yhtään mitään, eikä ymmärrä itse mitään, eikä kykene itse itseään millään opettamaan !

        Tämä Tie vie todeliseen nöyryyteen ja viisauteen ja ymmärrykseen, josta Sana kertoo näin:

        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

        Siis Herran Tie vie siihen, että Hänen lapsensa ymmärtää vimmein olevansa itsessään vain kurja ja köyhä ja alaston ja viheliäinen ja sitä kautta TIETÄÄ tarvitsevansa Herran apua ihen kaikkeen, ja se tuo sen todellisen nöyryyden ihmiseen !

        Joten kun nämä itse edes olen saanut ymmärtää Herran armosta, niin eipä ole vaikeaa arvoida aloittajan kaltaisia ylpeitä pullistelijoita, jotka eivät vielä ymmärrä, niin kuin ymmärtää tulee:


        3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,

        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
        6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
        7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;

        Tässä siis aloittajan sydämen asenne ja toiminnan ja sen vaikutuksen aikaansaman toteutuman kuvaus :

        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet

        Joka esiintyy miehenä, mainostaa "Tunnen Jumalan ihan täysin"

        voidaan julkisesti arvioida "suuren luokan" Pullistelijaksi!

        Onnea!


    • Anonyymi

      Jippii!

      Voisko tuo "jumalan tunteva mies" kertpp KUKA on?
      Monella vois olla asiaa hänen juttusilleen?

      • Anonyymi

        Niin voisi.


    • Anonyymi

      Kyllä, kyllä ihminen voi sanoa, että hän tuntee Jumalan täysin. Ehkä luterilainen lahkovauvakastetulla on tähän vaikeuksia, kun hän ei tunne muutakuin pesuvatiopin ja puheet kummista.

      • Anonyymi

        Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi Ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi jne.
        Joka on nähnyt minut - on nähnyt Isän.
        Ja se on siinä se. Enempää ei tarvitse nähdään, kun tuntee Lunastajansa elävän, niin on iankaikksen elämän armolahja - lahjana.
        Kun tuntee näin Isänsä - Jumalan täysin, niin Isä tuntee omansa ja tämä riittää.
        Kun näin tuntee- niin tuntee todella Jumalan. *Täydellinen Isän rakkaus.
        Ja kun näin tuntee halullisesti käy suun tunnustuksen kautta kasteella ja matka jatkuu lunastuksen päivään asti.

        No, eikö aloittajalla ole Jumalantuntemusta, jos asia on vieras.


      • Anonyymi

        Kukaan ei VOI tuntea Jumalaa TÄYSIN:
        sellainen väite on valhetta.

        Jumalan edesä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei VOI tuntea Jumalaa TÄYSIN:
        sellainen väite on valhetta.

        Jumalan edesä!

        Ethän sinä voi sitä arvioida kun et itse häntä täysin tunne!!! Hei haloo!!!


    • Anonyymi

      Tämä keskustelu elää omaa elämäänsä vain tässä ketjussa. Kukaan muu ei ole kiinnostunut tämän ketjun asioista.

      • Anonyymi

        Sorry? Etkö osaa lukea?
        Lukukertoja, kommentteja?

        Mistä voit tietää kaikkI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry? Etkö osaa lukea?
        Lukukertoja, kommentteja?

        Mistä voit tietää kaikkI

        Koska äänessä on täällä tasan viisi henkilöä. Ja koska luen tällä hetkellä tämän palstan kaikkia muita keskusteluja sitten klo 16 lähtien. Lukukerrat eivät merkitse mitään. Monet klikkaavat jokaista uutta keskustelua ja kun huomaavat etteivät kirjoittajan tarkoitusperät sovi heidän ajatusmaailmaansa tai arvoihinsa, häipyvät ketjusta. Niin teen minäkin, koska aloitus on provo, ja vielä kehno sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska äänessä on täällä tasan viisi henkilöä. Ja koska luen tällä hetkellä tämän palstan kaikkia muita keskusteluja sitten klo 16 lähtien. Lukukerrat eivät merkitse mitään. Monet klikkaavat jokaista uutta keskustelua ja kun huomaavat etteivät kirjoittajan tarkoitusperät sovi heidän ajatusmaailmaansa tai arvoihinsa, häipyvät ketjusta. Niin teen minäkin, koska aloitus on provo, ja vielä kehno sellainen.

        No onpa ambivalenttista? Oletko stalkkaaja vai?
        Jos on aloitus provo, ja kehno, et ole oikein viisas jos luet?
        Vaihda vaikka Aku Ankkaan - niitä löytyy antikvarioista, aika halvalla!

        smile :)


    • Anonyymi

      Näitä häiriköitä piisaa?

      Mutta?

    • Anonyymi

      Oliko sama mies joka tapasi Dingon?

    • Anonyymi

      Tämä tyyppi kirjoittaa:
      .

      " Keksi omiasi ja luulet tietäväsi kuka olen mutta et TODELLLAKAAN tiedä. Et tunne minua etkä tiedä millainen suhde Jumalalla on minuun ja minulla Jumalaan."

      No, Mitäs siinä iniset? Kerro ihmeessä KUKA todella olet?

      _ Ihan nettitrolli vaiko joku haamu?

      Kerro KUKA olet - niin ihmiset voiva googlata!

      Oletko oikea ihminen vai satukertomuksia sepittävä satusetä?

      Jos olet OIKEA -ja vielä Herran uskova - niin astu esiin!

      Mutta? Jos et astu, kaikki voivat olettaa että olet...
      mitä siteen kuvitteletkin!

      Että?

      Turhat pulat pois!

      • Anonyymi

        Miksi sinä riitelet ?

        Et itsekkään kirjoita omalla nimelläsi !

        Miksi sinulla siis on eri säännöt muille ja ihan eri säännöt itsellesi ???


      • Anonyymi

        Eli jos vaadit jotain kirjoittajaa paljastamaan henkilöllisyytensä, niin kyllä sinun tulee silloin itse paljastaa oma henkilöllisyytesi !

        Muuten et sellaista voi toiselta vaatia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä riitelet ?

        Et itsekkään kirjoita omalla nimelläsi !

        Miksi sinulla siis on eri säännöt muille ja ihan eri säännöt itsellesi ???

        Sorry? Sellainen tyyppi, joka kehtuu "tuntevansa Jumalan täysin"
        on ihan eri asia!

        Kyllä kansakin voisi olla kiinnostunut?

        Mies - joka tuntee Jumalan täysin?
        Voisi auttaa?

        Miksi hän piilottelee SUURTA persoonaansa?

        Siitä on kyse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos vaadit jotain kirjoittajaa paljastamaan henkilöllisyytensä, niin kyllä sinun tulee silloin itse paljastaa oma henkilöllisyytesi !

        Muuten et sellaista voi toiselta vaatia !

        Sorry!

        Kukaan ei "vaadi" - vaan kysyy - miksei tällainen spesiaalityyppi, joka väittää tuntevanan JUMALAN TÄYSIN ---- miksei se astu esille!

        Kaiken kansan eteen!

        Ja kun - jos -ei astu?

        Hänen estityksensä voidaan ohjata datsiirtojen hautausmaalle!

        Tämä kun ei ole mikään Satusetien palsta!


      • Anonyymi

        Kukaan ei siis usko sellaisten anonyymien kirjoituksia, jotka eivät kerro omaa identiteettiään, osoitettaan, puhelinnumeroaan, nettisivujaan, jne... No miten luulen, että sinua sitten joku uskoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry? Sellainen tyyppi, joka kehtuu "tuntevansa Jumalan täysin"
        on ihan eri asia!

        Kyllä kansakin voisi olla kiinnostunut?

        Mies - joka tuntee Jumalan täysin?
        Voisi auttaa?

        Miksi hän piilottelee SUURTA persoonaansa?

        Siitä on kyse!

        Olisit iloinen, että joku todella kokee tuntevansa Jumalan täysin. Siinä olisi sinullekin opittavaa.

        Mistä muuten päätteet, että kyseessä on mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry!

        Kukaan ei "vaadi" - vaan kysyy - miksei tällainen spesiaalityyppi, joka väittää tuntevanan JUMALAN TÄYSIN ---- miksei se astu esille!

        Kaiken kansan eteen!

        Ja kun - jos -ei astu?

        Hänen estityksensä voidaan ohjata datsiirtojen hautausmaalle!

        Tämä kun ei ole mikään Satusetien palsta!

        Sinä kyllä olet vaatinut ja ihan huutomerkkien kanssa. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei siis usko sellaisten anonyymien kirjoituksia, jotka eivät kerro omaa identiteettiään, osoitettaan, puhelinnumeroaan, nettisivujaan, jne... No miten luulen, että sinua sitten joku uskoo?

        Ei tarviikaan uskoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit iloinen, että joku todella kokee tuntevansa Jumalan täysin. Siinä olisi sinullekin opittavaa.

        Mistä muuten päätteet, että kyseessä on mies?

        Oppia ikä kaikki - sanoo vanha sananparsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppia ikä kaikki - sanoo vanha sananparsi!

        Myös naisilla on nykyään vaimoja. Lesbojen maailmassa kun eletään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppia ikä kaikki - sanoo vanha sananparsi!

        Hahh! Hänen mukaansa kaikki muu onkin mennyt enemmän tai vähemmän pieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei siis usko sellaisten anonyymien kirjoituksia, jotka eivät kerro omaa identiteettiään, osoitettaan, puhelinnumeroaan, nettisivujaan, jne... No miten luulen, että sinua sitten joku uskoo?

        SIIS?

        Nyt pohditaan sen tyypin uskottavuutta, joka kehuu olevansa spesiaali "jumalan tuntija"!


      • Anonyymi

        Sinä vain haluaisit saada viimeisen sanan.

        Mikä on muuten koulutuksesi? Mahtaako sinulla olla pätevyyttä ja uskottavuutta arvioida kenenkään tekstejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SIIS?

        Nyt pohditaan sen tyypin uskottavuutta, joka kehuu olevansa spesiaali "jumalan tuntija"!

        Ja sinullako riittää kompetenssia pohtia häntä? Mistä olet sen saanut?


    • Anonyymi

      Sanoisin tästä aloittajasta, että Saatana pistää hänen kauttaan kovin vastaan kun totuus meinaa tulla esille. Melkoisen vauhko esiintulo tälläkin kertaa.

      • Anonyymi

        Sanottava on, että kovasti pimeys koettaa eksyttää uskovia, kun se lähettää
        sellaisia eksyttäjiä, jotka kehuvat:

        * "tuntevansa Jumalan täysin"
        * Käyneensä taivaassa..
        * nähneensä Jeesuksen...

        * jne.

        Kiitetty olkoon Herra, joka on ollut uskollinen auttaja kymmeniä vuosia aloittajalle, niin että on paljastanut saatanan kavalia juonia!

        Ja opettanut sotimaan noita pimeyden bunkkerita vastaan!

        Ja näkemään voittoja - Herramme Jeesuksen VOITOn ansiosta!

        Sota on sotaa! Mitä ja miten?

        Efe 6: 11- 18

        Totuus?

        On saatanan totuus?

        Mutta tämä pätee.

        MInä Olen Tie ja Totuus ja Elämä! Sanoi Jeesus.

        Amen!


      • Anonyymi

        Niin on!
        Kiitos Herralle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanottava on, että kovasti pimeys koettaa eksyttää uskovia, kun se lähettää
        sellaisia eksyttäjiä, jotka kehuvat:

        * "tuntevansa Jumalan täysin"
        * Käyneensä taivaassa..
        * nähneensä Jeesuksen...

        * jne.

        Kiitetty olkoon Herra, joka on ollut uskollinen auttaja kymmeniä vuosia aloittajalle, niin että on paljastanut saatanan kavalia juonia!

        Ja opettanut sotimaan noita pimeyden bunkkerita vastaan!

        Ja näkemään voittoja - Herramme Jeesuksen VOITOn ansiosta!

        Sota on sotaa! Mitä ja miten?

        Efe 6: 11- 18

        Totuus?

        On saatanan totuus?

        Mutta tämä pätee.

        MInä Olen Tie ja Totuus ja Elämä! Sanoi Jeesus.

        Amen!

        "Kiitetty olkoon Herra, joka on ollut uskollinen auttaja kymmeniä vuosia aloittajalle, niin että on paljastanut saatanan kavalia juonia!"

        Kovinpa koitat tuoda itseäsi esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on!
        Kiitos Herralle!

        "Niin on!
        Kiitos Herralle!"

        Samaa mieltä. Saatanan toimet on helppo huomata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiitetty olkoon Herra, joka on ollut uskollinen auttaja kymmeniä vuosia aloittajalle, niin että on paljastanut saatanan kavalia juonia!"

        Kovinpa koitat tuoda itseäsi esiin.

        No, faktaa on!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiitetty olkoon Herra, joka on ollut uskollinen auttaja kymmeniä vuosia aloittajalle, niin että on paljastanut saatanan kavalia juonia!"

        Kovinpa koitat tuoda itseäsi esiin.

        Tässä sulle se, joka itseänsä koittaa markkinoida!

        OIkein Jumalan tuntijaksi!


        Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)

        • "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."

        • "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."

        • "Mitä enemmän olen oppinut tuntemaa Jumalaa sellaisena kuin hän todellisuudessa on.."

        • " En haluaisikaan enää uskoa niin kuin uskoin muutamia vuosia sitten silloin kun uskoin niin kuin kristityt keskimäärin edelleenkin uskovat."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sulle se, joka itseänsä koittaa markkinoida!

        OIkein Jumalan tuntijaksi!


        Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)

        • "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."

        • "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."

        • "Mitä enemmän olen oppinut tuntemaa Jumalaa sellaisena kuin hän todellisuudessa on.."

        • " En haluaisikaan enää uskoa niin kuin uskoin muutamia vuosia sitten silloin kun uskoin niin kuin kristityt keskimäärin edelleenkin uskovat."

        Luuletko sie, että hän käy siun parjausketjuas lukemassa? Työhän haastelette asioista ihan eri tasolla. Ei miun mielenkiintoin varmaan riittäis juttelemmaan noi eri tasolla sellasen kansa, joka ei ees haluva toella osallistuu keskustelluun ja esittää argumentteja ja perustella niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko sie, että hän käy siun parjausketjuas lukemassa? Työhän haastelette asioista ihan eri tasolla. Ei miun mielenkiintoin varmaan riittäis juttelemmaan noi eri tasolla sellasen kansa, joka ei ees haluva toella osallistuu keskustelluun ja esittää argumentteja ja perustella niitä.

        No voe voe sentään?
        Mitä ihmettä sitten täällä lusmuilet?
        Oot viärässä paekassa (savolaisittain)...


    • Anonyymi

      Kiitetty olkoon Isä Jumala Jeesuksen Kristuksen nimessä,
      että Jeesus voitti pahuuden ja pimeyden vallat!

      Ja on voittaja!

      Ja antaa "jalon voiton" kaikille totisille seuraajilleen! Room 8:37

    • Onko ongelmana se, että joku uskoo käyneensä Taivaassa vai se, että aloittaja ei usko kokemusta mahdolliseksi? Mikä on siis ongelma, jota tässä avauksessa käsitellään?

      • Anonyymi

        Se, ettei normitason ja hengellisen tason uskova voi olla mikään infantiili, joka uskoisi joka lajin satuja!

        Eikö aloitus ole selvä?

        MITÄ Raamattu sanoo?

        Voiko syntinen ihminen väittää että hän "tuntee Jumalan täysin"?

        Sellaista oppia kun ei Raamattu tunne!

        JK: kannattaa lukea aloitus uudelleen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, ettei normitason ja hengellisen tason uskova voi olla mikään infantiili, joka uskoisi joka lajin satuja!

        Eikö aloitus ole selvä?

        MITÄ Raamattu sanoo?

        Voiko syntinen ihminen väittää että hän "tuntee Jumalan täysin"?

        Sellaista oppia kun ei Raamattu tunne!

        JK: kannattaa lukea aloitus uudelleen!

        On edelleen epäselvää, mitä aloittaja hakee tällä avauksella. Onko hänen pyhä tehtävänsä taistella tuulimyllyjä (aka satuja) vastaan ja miten hän määrittelee muiden puolesta mitä on satua ja mikä ei?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        On edelleen epäselvää, mitä aloittaja hakee tällä avauksella. Onko hänen pyhä tehtävänsä taistella tuulimyllyjä (aka satuja) vastaan ja miten hän määrittelee muiden puolesta mitä on satua ja mikä ei?

        Kannattaa kysyä, mitä JUMALA hakee?
        Joiden profaani tehtävä on toimia kuin "siivooja"? Jumalan valtakuntakaan (maan päällä) ei ole niin "puhdas" etteikö JUmala lähettäisi siivooja-akkoja hommiin? (Miehille sellaiset duunit eivät kelpaa? Ne tahtoo korottaa itsensä Lähes Jumalan Vertaisiksi?)

        Jospa HENKI lukisi tämänkin? Matteus 3:8-12?

        JK: Henki keskittynee vain OMAAN rooliinsa? Herra Jeesus on täysin pätevä ohjaamaan toisten tehtäviä! Jumala ei kysy neuvoa eikä lupaa HENKI-nimimerkiltä!







        Tämä "Jumalan täysin tunteva" mies on kirjoittanut mm. seuraavat kommentit:

        (löytyvät muutamista ketjuista.)

        Kielitaito? Hän on korostanut, että "tutkii alkukielisiä tekstejä"...näin:


        • "En ole tutkinut suomenkielisen Raamatun "ilmoituksia" enää vuosiin. Siihen kun ei voi luottaa. Tutkin alkukielisiä tekstejä. Toki voidaan sanoa, että kristinuskon --"

        Ei usko Johanneksen evankeliumin tekstiin..:

        • "Minä itse en usko Johanneksen evankeliumin tekstiin sellaisenaan mutta se antaa tietoa aikansa historiankuvasta. Eli ehkä Jeesus sanoi niin, ehkä ei.


        Jumala (ehkä) toimi miehen kanssa, ja johdatti jopa yhden ihmisen uskoon?

        • "Mutta vuosien 2012- 2017 välillä mahdollisesti olin. Jumala toimi kauttani voimallisesti, teki ihmeitä, lohdutti murheellisia, paranisi minutkin, johdatti kauttani ainakin yhden ihmisen uskoon ja uskoakseni lähetti kaksi enkeliä ruokkimaan minua ja perhettäni kun meillä ei ollut ruokaan. Rukousvastauksia tuli viikoittain...joskus päivittäin... uskomattomiakin ihmeitä, jotka siunasivat useita ihmisiä."

        Anonyymi 2022-11-03 23:52:45
        Anonyymi kirjoitti:
        Ymmärsitlö ehkä väärin kysymykseni?
        • "Jumala järjesti asiat niin, että sen kehotuksen noudattamisen jälkeen meillä ei ole ollut enää taloudellisia huolia sitten vuoden 2017. Emmekä me elä köyhästi ja rahaa on jäänyt toisten autamiseenkin."

        • "Vaikka raha on tärkeää, se ei ole mielestäni mitään verrattuna siihen mitä sitten koimme. Se oli todellinen ihme, jota en pysty selittämään. Ja niille, jotka ovat alkoholinkäyttöä vastaan muka Raamatun perustein, sanon, että me olemme käyttäneet jonkin verran alkoholia lähes koko elämämme ajan mutta se ei ole ollut Jumalani toimien perusteella mikään ongelma, sillä jos olisi ollut, eihän hän sillon olisi niin runsaasti siunannut elämäämme? "


        Siis mitä?

        Tämä "jumalan täysin tuntema" mies?

        Aika sekavia ja ristiriitaisia hän kirjoittaa?

        Kyseessä näyttää olevan (taas kerran) tyyppi, joka tahtoo nostattaa itseään "jonakin erikoisena"?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        On edelleen epäselvää, mitä aloittaja hakee tällä avauksella. Onko hänen pyhä tehtävänsä taistella tuulimyllyjä (aka satuja) vastaan ja miten hän määrittelee muiden puolesta mitä on satua ja mikä ei?

        Jospa nimimerkki HENKI kertoisi, miten joku voi "tuntea Jumalan täysin"?
        Missä Raamattu sellaista kertoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa nimimerkki HENKI kertoisi, miten joku voi "tuntea Jumalan täysin"?
        Missä Raamattu sellaista kertoo?

        en ole "Henki", Jobin kirjassa:

        "Kuka olet sinä , joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni ?
        Vyötä nyt kupeesi, kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua ?

        "Missä olit sinä silloin, kun minä maan perustin ? Ilmoita se , jos ymmärryksesi riittää ?
        Job: 38:

        väittävät siis tuntevansa Jumalan kokonaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en ole "Henki", Jobin kirjassa:

        "Kuka olet sinä , joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni ?
        Vyötä nyt kupeesi, kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua ?

        "Missä olit sinä silloin, kun minä maan perustin ? Ilmoita se , jos ymmärryksesi riittää ?
        Job: 38:

        väittävät siis tuntevansa Jumalan kokonaan !

        Sehän se niin överiä on?
        Että ihminen tuntisi "täysin" Jumalan?

        Kyllä tällaista pimeyttä, ylpeyttä ja ylilyöntejä on tarpeen vastustaa.

        Ja joka ei sanoudu irti - on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kysyä, mitä JUMALA hakee?
        Joiden profaani tehtävä on toimia kuin "siivooja"? Jumalan valtakuntakaan (maan päällä) ei ole niin "puhdas" etteikö JUmala lähettäisi siivooja-akkoja hommiin? (Miehille sellaiset duunit eivät kelpaa? Ne tahtoo korottaa itsensä Lähes Jumalan Vertaisiksi?)

        Jospa HENKI lukisi tämänkin? Matteus 3:8-12?

        JK: Henki keskittynee vain OMAAN rooliinsa? Herra Jeesus on täysin pätevä ohjaamaan toisten tehtäviä! Jumala ei kysy neuvoa eikä lupaa HENKI-nimimerkiltä!







        Tämä "Jumalan täysin tunteva" mies on kirjoittanut mm. seuraavat kommentit:

        (löytyvät muutamista ketjuista.)

        Kielitaito? Hän on korostanut, että "tutkii alkukielisiä tekstejä"...näin:


        • "En ole tutkinut suomenkielisen Raamatun "ilmoituksia" enää vuosiin. Siihen kun ei voi luottaa. Tutkin alkukielisiä tekstejä. Toki voidaan sanoa, että kristinuskon --"

        Ei usko Johanneksen evankeliumin tekstiin..:

        • "Minä itse en usko Johanneksen evankeliumin tekstiin sellaisenaan mutta se antaa tietoa aikansa historiankuvasta. Eli ehkä Jeesus sanoi niin, ehkä ei.


        Jumala (ehkä) toimi miehen kanssa, ja johdatti jopa yhden ihmisen uskoon?

        • "Mutta vuosien 2012- 2017 välillä mahdollisesti olin. Jumala toimi kauttani voimallisesti, teki ihmeitä, lohdutti murheellisia, paranisi minutkin, johdatti kauttani ainakin yhden ihmisen uskoon ja uskoakseni lähetti kaksi enkeliä ruokkimaan minua ja perhettäni kun meillä ei ollut ruokaan. Rukousvastauksia tuli viikoittain...joskus päivittäin... uskomattomiakin ihmeitä, jotka siunasivat useita ihmisiä."

        Anonyymi 2022-11-03 23:52:45
        Anonyymi kirjoitti:
        Ymmärsitlö ehkä väärin kysymykseni?
        • "Jumala järjesti asiat niin, että sen kehotuksen noudattamisen jälkeen meillä ei ole ollut enää taloudellisia huolia sitten vuoden 2017. Emmekä me elä köyhästi ja rahaa on jäänyt toisten autamiseenkin."

        • "Vaikka raha on tärkeää, se ei ole mielestäni mitään verrattuna siihen mitä sitten koimme. Se oli todellinen ihme, jota en pysty selittämään. Ja niille, jotka ovat alkoholinkäyttöä vastaan muka Raamatun perustein, sanon, että me olemme käyttäneet jonkin verran alkoholia lähes koko elämämme ajan mutta se ei ole ollut Jumalani toimien perusteella mikään ongelma, sillä jos olisi ollut, eihän hän sillon olisi niin runsaasti siunannut elämäämme? "


        Siis mitä?

        Tämä "jumalan täysin tuntema" mies?

        Aika sekavia ja ristiriitaisia hän kirjoittaa?

        Kyseessä näyttää olevan (taas kerran) tyyppi, joka tahtoo nostattaa itseään "jonakin erikoisena"?

        Tuntuu kyllä vähän siltä, että avauksen tarkoituksena ei ole ainakaan "siivous". Mitähän se mahtaa oikeasti olla, mitä aloittaja hakee ja mitä agendaa se yrittää tässä nyt ajaa?!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tuntuu kyllä vähän siltä, että avauksen tarkoituksena ei ole ainakaan "siivous". Mitähän se mahtaa oikeasti olla, mitä aloittaja hakee ja mitä agendaa se yrittää tässä nyt ajaa?!

        Se ei ole sinun ongelmasi, Herra Henki.
        Toistan, hoida sinä omaa tonttiasi.

        Ja Jumala kyllä osaa hoitaa niiden palvelukset, joille tehtävät on uskottu?

        Pahoittelen, mutta aloittaja ei tarvitse sinua konsultiksi, eikä Jumalakaan tarvitse.

        Joten: lue aloitus muutaman kerran?

        Ja kommentoi Raamatun Sanalla:

        Vastaa? "voiko ihminen tuntea Jumalan "täysin"?

        Mielipide ei kelpaa. Vain onko Raamatussa sellaista vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa nimimerkki HENKI kertoisi, miten joku voi "tuntea Jumalan täysin"?
        Missä Raamattu sellaista kertoo?

        Kaikki eivät tunne Jumalaa, sen sanoo Raamattu. Ehkä aloittaja kuuluu niiden joukkoon, jotka eivät häntä tunne.

        “Hän sanoi: ”Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksin, jotta he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.” (Luukas 8:10, FinRK)

        Mutta toden totta, Jumalan voi tuntea:

        “Me olemme Jumalasta. JOKA TUNTEE JUMALAN, kuuntelee meitä. Joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele. Tästä me tunnemme totuuden Hengen ja eksytyksen hengen.” (1. Johanneksen kirje 4:6, FinRK)

        Vaikuttaa siltä, että koska aloittaja ei tunne Jumalaa, hänet tunnetaan eksytyksen hengestä, vai mitä? Eikö sen sano jo hänen kirjoitustyylinsä, joka menee jo vainoamisen puolelle. Jumala ei Raamatun mukaan kiusaa ketään. Aloittaja kiusaa.

        Johanneksen kirje ei ole ainoa, jonka perusteella on ihan selvää, että Jumalan voi tuntea.

        “Liiton rikkojat hän viettelee liukkain kielin jumalattomuuteen, mutta niiden joukko, jotka TUNTEVAT JUMALANSA, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä.” (Daniel 11:32, FinRK)

        Kun oppii oikeasti tuntemaan Jumalan:

        “Ja sinä, poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä ehyellä sydämellä ja alttiilla mielellä, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja aikomukset...” (1. Aikakirja 28:9, FinRK)

        Jumalan tunteminen on siis mahdollista. Tuntemisessa ei ole asteita. Joko hänet tuntee taikka sitten ei. Kun joku kerran tuntee Jumalan, ei hän tunne Jumalaa vain hieman, kyllä hän tuntee Jumalan ihan kunnolla voidakseen sanoa tuntevansa Jumalan...siis ihan täysin.

        Koska Raamattu on asiasta näin selkeä, sinun pitäisi todistaa, että joku ei voi tuntea Jumala täysin. Sinä väität Raamatun vastaisesti, ettei Jumalaa voi tuntea kunnolla, niin sinunhan se pitää todistaa, että miksi muka ei voi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole sinun ongelmasi, Herra Henki.
        Toistan, hoida sinä omaa tonttiasi.

        Ja Jumala kyllä osaa hoitaa niiden palvelukset, joille tehtävät on uskottu?

        Pahoittelen, mutta aloittaja ei tarvitse sinua konsultiksi, eikä Jumalakaan tarvitse.

        Joten: lue aloitus muutaman kerran?

        Ja kommentoi Raamatun Sanalla:

        Vastaa? "voiko ihminen tuntea Jumalan "täysin"?

        Mielipide ei kelpaa. Vain onko Raamatussa sellaista vastausta.

        Herra Henki!

        Ymmärryksen lisäämiseksi tässä Aloituksen asiaa:



        Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)

        • "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."

        • "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."

        • "Mitä enemmän olen oppinut tuntemaa Jumalaa sellaisena kuin hän todellisuudessa on.."

        • " En haluaisikaan enää uskoa niin kuin uskoin muutamia vuosia sitten silloin kun uskoin niin kuin kristityt keskimäärin edelleenkin uskovat."

        __________________

        Herra Henki?

        MISSÄ Raamattu opettaa, että syntinen ihminen voisi "tuntea täysin Jumalan"!`
        Laita sellaiset Raamatun paikat!

        Kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole sinun ongelmasi, Herra Henki.
        Toistan, hoida sinä omaa tonttiasi.

        Ja Jumala kyllä osaa hoitaa niiden palvelukset, joille tehtävät on uskottu?

        Pahoittelen, mutta aloittaja ei tarvitse sinua konsultiksi, eikä Jumalakaan tarvitse.

        Joten: lue aloitus muutaman kerran?

        Ja kommentoi Raamatun Sanalla:

        Vastaa? "voiko ihminen tuntea Jumalan "täysin"?

        Mielipide ei kelpaa. Vain onko Raamatussa sellaista vastausta.

        Pikkuhiljaa aletaan päästä asian (avauksen) ytimeen. Aloittaja kokee nähtävästi voivansa määritellä, mitä toiset saavat tehdä tai eivät ja mitä itse kunkin tulisi pitää sopivana. Mitä ihmiset saavat sanoa ääneen tai mistä aiheista heidän tulisi vaieta. Kokeeko aloittaja itseään paremmaksi yksilöksi muihin ihmisiin verrattuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole sinun ongelmasi, Herra Henki.
        Toistan, hoida sinä omaa tonttiasi.

        Ja Jumala kyllä osaa hoitaa niiden palvelukset, joille tehtävät on uskottu?

        Pahoittelen, mutta aloittaja ei tarvitse sinua konsultiksi, eikä Jumalakaan tarvitse.

        Joten: lue aloitus muutaman kerran?

        Ja kommentoi Raamatun Sanalla:

        Vastaa? "voiko ihminen tuntea Jumalan "täysin"?

        Mielipide ei kelpaa. Vain onko Raamatussa sellaista vastausta.

        Ethän sinäkään kommentoi asiaan liittyvällä Raamatun Sanalla.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Pikkuhiljaa aletaan päästä asian (avauksen) ytimeen. Aloittaja kokee nähtävästi voivansa määritellä, mitä toiset saavat tehdä tai eivät ja mitä itse kunkin tulisi pitää sopivana. Mitä ihmiset saavat sanoa ääneen tai mistä aiheista heidän tulisi vaieta. Kokeeko aloittaja itseään paremmaksi yksilöksi muihin ihmisiin verrattuna?

        Niin, ymmärtäisin edes jotenkin häne päälle päsmäröintinsä, jos tämä olisi hänen omistamansa palsta tai ryhmä tai ketju mutta kun ei ole. Tämähän on kaikille avoin keskustelupalsta ja sehän tarkoittaa sitä, että mielipiteet ovat tervetulleet, niin hyvät kiin ei-niin-hyvät. Ja eikös Raamatusta löydy muutenkin monenlaista tulkintaa, joten eikö ole enemmän kuin suotavaa, että niistä keskustellaan eikä vain räyhätä...

        Vain diktaattorit....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät tunne Jumalaa, sen sanoo Raamattu. Ehkä aloittaja kuuluu niiden joukkoon, jotka eivät häntä tunne.

        “Hän sanoi: ”Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksin, jotta he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.” (Luukas 8:10, FinRK)

        Mutta toden totta, Jumalan voi tuntea:

        “Me olemme Jumalasta. JOKA TUNTEE JUMALAN, kuuntelee meitä. Joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele. Tästä me tunnemme totuuden Hengen ja eksytyksen hengen.” (1. Johanneksen kirje 4:6, FinRK)

        Vaikuttaa siltä, että koska aloittaja ei tunne Jumalaa, hänet tunnetaan eksytyksen hengestä, vai mitä? Eikö sen sano jo hänen kirjoitustyylinsä, joka menee jo vainoamisen puolelle. Jumala ei Raamatun mukaan kiusaa ketään. Aloittaja kiusaa.

        Johanneksen kirje ei ole ainoa, jonka perusteella on ihan selvää, että Jumalan voi tuntea.

        “Liiton rikkojat hän viettelee liukkain kielin jumalattomuuteen, mutta niiden joukko, jotka TUNTEVAT JUMALANSA, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä.” (Daniel 11:32, FinRK)

        Kun oppii oikeasti tuntemaan Jumalan:

        “Ja sinä, poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä ehyellä sydämellä ja alttiilla mielellä, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja aikomukset...” (1. Aikakirja 28:9, FinRK)

        Jumalan tunteminen on siis mahdollista. Tuntemisessa ei ole asteita. Joko hänet tuntee taikka sitten ei. Kun joku kerran tuntee Jumalan, ei hän tunne Jumalaa vain hieman, kyllä hän tuntee Jumalan ihan kunnolla voidakseen sanoa tuntevansa Jumalan...siis ihan täysin.

        Koska Raamattu on asiasta näin selkeä, sinun pitäisi todistaa, että joku ei voi tuntea Jumala täysin. Sinä väität Raamatun vastaisesti, ettei Jumalaa voi tuntea kunnolla, niin sinunhan se pitää todistaa, että miksi muka ei voi!

        Aloittaja on kirjoittanut selkeän aloituksen. Jokainen lukutaitoinen voi sen ymmärtää.

        Jo aloituksen otsikko on selkeä:

        "Mies joka tuntee Jumalan ihan täysin". Tottako?

        -------------------------------------------------

        Kysymys siis on erittäin selkeä?

        Joku väittää tuntevansa Jumalan - täysin?

        Aloittaja on tuonut Raamatun Sanaa (= on enemmän kuin kaksi tai kolme todistajaa)
        joiden analyysi ja synteesi on:
        A) Jumalaa voidaan oppia tuntemaan! (Aloittajakin on oppinun tuntemaan Jumalaa!)

        Mutta, että "täysin" tuntisi Jumalan?
        TÄYSIN tunteminenhan tarkoittaa (tarkoittaisi) että tuntee Jumalan läpikotaisin?

        Sellaista ei Raamatusta löydy!

        Eli? Ei ole "miestä, joka tuntee Jumalan täysin..."

        Kaikkivaltiasta, Taivaan ja Maan Luojaa ei kukaan savi-ihminen, kuolevainen syntinen
        voi TÄYSIN tuntea?

        Kun joku tuollaista harhaista potaskaa kirjoittaa nettijulkisella palstalla ja kytkee siihen Raamatunkin? Niin?

        Toisilla on täysi oikeus koetella tuollaista satua!



        Tässä hännen julkiset satukertomuksensa!



        Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)

        • "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."

        • "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ymmärtäisin edes jotenkin häne päälle päsmäröintinsä, jos tämä olisi hänen omistamansa palsta tai ryhmä tai ketju mutta kun ei ole. Tämähän on kaikille avoin keskustelupalsta ja sehän tarkoittaa sitä, että mielipiteet ovat tervetulleet, niin hyvät kiin ei-niin-hyvät. Ja eikös Raamatusta löydy muutenkin monenlaista tulkintaa, joten eikö ole enemmän kuin suotavaa, että niistä keskustellaan eikä vain räyhätä...

        Vain diktaattorit....

        Joku kirjoittaa:
        "Niin, ymmärtäisin edes jotenkin häne päälle päsmäröintinsä, jos tämä olisi hänen omistamansa palsta tai ryhmä tai ketju mutta kun ei ole. Tämähän on kaikille avoin keskustelupalsta ja sehän tarkoittaa sitä, että mielipiteet ovat tervetulleet,"


        Oikein.

        Aloittaja tietää Suomi24 säännöt? Toki.

        Tämä ON KAIKILLE avoin palsta.

        Aloittaja harjoittaa kaikille vapaata mielipiteen-, sanan- ja uskonnonvapautta.
        Täällä.

        Jos ei aloitukset "maistu" niin onhan kymmeniä ja satoja muita Aloituksia.

        Turha on hikeentyä ja stressata itseään.

        Jos on liian "suolaista" tekstiä, ei ole lukemisen pakkoa!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Pikkuhiljaa aletaan päästä asian (avauksen) ytimeen. Aloittaja kokee nähtävästi voivansa määritellä, mitä toiset saavat tehdä tai eivät ja mitä itse kunkin tulisi pitää sopivana. Mitä ihmiset saavat sanoa ääneen tai mistä aiheista heidän tulisi vaieta. Kokeeko aloittaja itseään paremmaksi yksilöksi muihin ihmisiin verrattuna?

        Herra Henki?

        Keskustele aloituksen AIHEESTA, jos osaat?

        Aloittajan arviointi ei ole sinun asiasi.

        Suomi24 neuvoo, että keskustelu käy AIHEEN ympärillä.

        Aloituksen aihe näkyy otsikossa.

        "Mies joka tuntee Jumalan ihan täysin". Tottako?

        Siitä voi jatkaa.

        MItä Raamattu sellaisesta lausuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinäkään kommentoi asiaan liittyvällä Raamatun Sanalla.

        Ole hyvä ja lue Aloituksen tekstit. Siellä on Raamatun sanaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on kirjoittanut selkeän aloituksen. Jokainen lukutaitoinen voi sen ymmärtää.

        Jo aloituksen otsikko on selkeä:

        "Mies joka tuntee Jumalan ihan täysin". Tottako?

        -------------------------------------------------

        Kysymys siis on erittäin selkeä?

        Joku väittää tuntevansa Jumalan - täysin?

        Aloittaja on tuonut Raamatun Sanaa (= on enemmän kuin kaksi tai kolme todistajaa)
        joiden analyysi ja synteesi on:
        A) Jumalaa voidaan oppia tuntemaan! (Aloittajakin on oppinun tuntemaan Jumalaa!)

        Mutta, että "täysin" tuntisi Jumalan?
        TÄYSIN tunteminenhan tarkoittaa (tarkoittaisi) että tuntee Jumalan läpikotaisin?

        Sellaista ei Raamatusta löydy!

        Eli? Ei ole "miestä, joka tuntee Jumalan täysin..."

        Kaikkivaltiasta, Taivaan ja Maan Luojaa ei kukaan savi-ihminen, kuolevainen syntinen
        voi TÄYSIN tuntea?

        Kun joku tuollaista harhaista potaskaa kirjoittaa nettijulkisella palstalla ja kytkee siihen Raamatunkin? Niin?

        Toisilla on täysi oikeus koetella tuollaista satua!



        Tässä hännen julkiset satukertomuksensa!



        Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)

        • "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."

        • "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."

        Kolmannessa persoonassa itsestään kertovilla on mielenterveydellisiä ongelmia. Tämä on tutkittua tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku kirjoittaa:
        "Niin, ymmärtäisin edes jotenkin häne päälle päsmäröintinsä, jos tämä olisi hänen omistamansa palsta tai ryhmä tai ketju mutta kun ei ole. Tämähän on kaikille avoin keskustelupalsta ja sehän tarkoittaa sitä, että mielipiteet ovat tervetulleet,"


        Oikein.

        Aloittaja tietää Suomi24 säännöt? Toki.

        Tämä ON KAIKILLE avoin palsta.

        Aloittaja harjoittaa kaikille vapaata mielipiteen-, sanan- ja uskonnonvapautta.
        Täällä.

        Jos ei aloitukset "maistu" niin onhan kymmeniä ja satoja muita Aloituksia.

        Turha on hikeentyä ja stressata itseään.

        Jos on liian "suolaista" tekstiä, ei ole lukemisen pakkoa!

        Et ilmeisesti tajunnut, että kommentti koski sinua. Minulle tekstisi on hyvää parodiaa uskovaisuuden ylilyönneistä. Ei maistu suolaiselta, lähinnä ällömakealta. Mutta pidän makeasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra Henki?

        Keskustele aloituksen AIHEESTA, jos osaat?

        Aloittajan arviointi ei ole sinun asiasi.

        Suomi24 neuvoo, että keskustelu käy AIHEEN ympärillä.

        Aloituksen aihe näkyy otsikossa.

        "Mies joka tuntee Jumalan ihan täysin". Tottako?

        Siitä voi jatkaa.

        MItä Raamattu sellaisesta lausuu?

        Miksi ihmeessä pitäisi keskustella aloituksen aiheesta? Joka ikinen aloitustekstiin liittyvä kommentti, joka kertoo, että sinun tekstisi on narsistista toisen mollaamista vailla kunnon perusteita, niitä sinä olet vähätellyt, kieltänyt ja mitätöinyt vailla minkäänlaista kunnollista argumentointia toistaen vain itseäsi.

        Ethän sinäkään keskustellut mollaamasi henkilön ketjussa sen ketjun aiheesta, vaan kirjoittelit siellä aivan jostakin muusta!!!

        Koitas nyt mennä itseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä ja lue Aloituksen tekstit. Siellä on Raamatun sanaa...

        Kun raamatunlauseita irrottaa asiayhteydestään, voi niillä perustella vaikka vessareissujaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herra Henki?

        Keskustele aloituksen AIHEESTA, jos osaat?

        Aloittajan arviointi ei ole sinun asiasi.

        Suomi24 neuvoo, että keskustelu käy AIHEEN ympärillä.

        Aloituksen aihe näkyy otsikossa.

        "Mies joka tuntee Jumalan ihan täysin". Tottako?

        Siitä voi jatkaa.

        MItä Raamattu sellaisesta lausuu?

        >>> Keskustele aloituksen AIHEESTA, jos osaat?

        Toistaiseksi aloittaja on monessa avauksessa keskittynyt ainoastaan lyömään lyötyä, mikä ei ole kovin raamatullinen tapa toimia. Mikä on siis se oikea aihe, mistä pitäisi keskustella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitäisi keskustella aloituksen aiheesta? Joka ikinen aloitustekstiin liittyvä kommentti, joka kertoo, että sinun tekstisi on narsistista toisen mollaamista vailla kunnon perusteita, niitä sinä olet vähätellyt, kieltänyt ja mitätöinyt vailla minkäänlaista kunnollista argumentointia toistaen vain itseäsi.

        Ethän sinäkään keskustellut mollaamasi henkilön ketjussa sen ketjun aiheesta, vaan kirjoittelit siellä aivan jostakin muusta!!!

        Koitas nyt mennä itseesi.

        Ei oo pakko keskustella!
        Hyvästi sulle....


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Keskustele aloituksen AIHEESTA, jos osaat?

        Toistaiseksi aloittaja on monessa avauksessa keskittynyt ainoastaan lyömään lyötyä, mikä ei ole kovin raamatullinen tapa toimia. Mikä on siis se oikea aihe, mistä pitäisi keskustella?

        Ahaa Herra Henkikin jo heräsi?

        Hyvää päivän jatkoa!


    • Anonyymi

      Raamattu kyllä sanoo, että tulee Antikristus - joka julistaa olevansa jumala!

      • Anonyymi

        "Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan,
        niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa jumala"
        Tess: 2: 4

        väittää siis tuntevansa Jumalan täydellisesti,
        on: antikristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan,
        niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa jumala"
        Tess: 2: 4

        väittää siis tuntevansa Jumalan täydellisesti,
        on: antikristus.

        Keksit omiasi!

        “Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, ja hän kieltää Isän ja Pojan.” (1. Johanneksen kirje 2:22, FinRK)

        Oletko lukenut hänen väittävän, ettei Jeesus ole voideltu? Oletko kuullut hänen kieltävän, ettei Isä Jumalaa tai poika Jeesusta ole olemassa, tai ettei Isä ole Jumala ole isä ja Jeesus poika?


    • Anonyymi

      Oli se mahtavaa kun tällainen "Jumalan täysin tunteva mies"

      alkas auttaa ihmisiä ja kansoja?

      Kun kerran tuntee "täysin" Jumalan (?) niin vois neuvoo?
      Miten saatas sota loppumaan?
      Miten selvitä sähköpulasta?
      Miten köyhät selviäis?
      Jne...

      Ottaakaa ihmeessä selkoo KUKA tää ihmemies on?

      Kertokaa iltalehdille ja kaikille, että nyt on apua!

      Jumalan tunteva kaveri jelppaa!!!

      • Anonyymi

        Miksi jankkaat? Kun kerran on jo hävinnyt keskustelun, eikä edelleenkään ole mitään uutta annettavaa, niin eikö kannattaisi jo antaa olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jankkaat? Kun kerran on jo hävinnyt keskustelun, eikä edelleenkään ole mitään uutta annettavaa, niin eikö kannattaisi jo antaa olla?

        Miksi sinä jankkaat? Ja luet?

        Keskustelussa ei ole häviäjiä eikä voittajia?

        Jos joku on Voittaja - Hän on Herramme Jeesus Kristus!
        Hän on voittanut synnin, pahuuden, perkeleen ja kuoleman vallat!

        Etkö ole lukenut Raamatusta?

        JK. Sinulta ei kysytä lupaa jatkaako kirjoituksia vai ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä jankkaat? Ja luet?

        Keskustelussa ei ole häviäjiä eikä voittajia?

        Jos joku on Voittaja - Hän on Herramme Jeesus Kristus!
        Hän on voittanut synnin, pahuuden, perkeleen ja kuoleman vallat!

        Etkö ole lukenut Raamatusta?

        JK. Sinulta ei kysytä lupaa jatkaako kirjoituksia vai ei?

        "Sinulta ei kysytä lupaa jatkaako kirjoituksia vai ei?"

        Ja kuitenkin sinä luulet määräileväsi täällä, mistä saa kirjoittaa ja mistä ei. Miten vastailla ja miten ei. Erityisesti olet vaatimassa juuri haluamiasi vastauksia toisilta. Mutta jatka vain valitsemallasi tiellä. Olet jo tehnyt itsestäsi typerän näillä aloituksillasi. Mitä muuta motiiveja sinulla on jatkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinulta ei kysytä lupaa jatkaako kirjoituksia vai ei?"

        Ja kuitenkin sinä luulet määräileväsi täällä, mistä saa kirjoittaa ja mistä ei. Miten vastailla ja miten ei. Erityisesti olet vaatimassa juuri haluamiasi vastauksia toisilta. Mutta jatka vain valitsemallasi tiellä. Olet jo tehnyt itsestäsi typerän näillä aloituksillasi. Mitä muuta motiiveja sinulla on jatkaa

        Sorry. Nyt meni pahasti metsään!

        Aloittaja ei ole missään KIELTÄNYT ketään kirjoittamasta!

        Mutta aloittaja käyttää lainmukaista ja yhdenvertaista
        mieleipiteen-, sanan- ja uskonnonvapauden asiaa!

        Ja Suomi24 palvelun asiaa.

        Jokainen saa kirjoittaa ja vastata miten tahtoo?

        Mutta aloittajaa (tai ketään toistakaan) ei voi velvoittaa sanomaan "amen" taikka "yes" kaikille teksteille?

        Vastauksia kysytään? Mielipidettä kysytään.
        Sehän juuri on sitä "kesksutelua"!

        Aloittaja jatkaa Herran valitsemalla tiellä.
        Eikä ole moksiskaan, jos joku (yksittäinen) kommentoija väittää:

        " Olet jo tehnyt itsestäsi typerän näillä aloituksillasi. "

        Siis- ei haittaa!

        Kysymykseen: "Mitä muuta motiiveja sinulla on jatkaa"
        ei ole tarpeen vastata. Sellainen tieto ei kuulu sinun oikeuksiesi piiriin. ..


        Mutta?

        Jos ei maistu aloittajan aloitukset (typeräksi määrittämäsi aloittaja) niin'
        älä ihmeessä kuluta kallista aikaasi edes vilkaisemalla aloittajan tekstejä!

        Niin säästät hermoparkojasi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinulta ei kysytä lupaa jatkaako kirjoituksia vai ei?"

        Ja kuitenkin sinä luulet määräileväsi täällä, mistä saa kirjoittaa ja mistä ei. Miten vastailla ja miten ei. Erityisesti olet vaatimassa juuri haluamiasi vastauksia toisilta. Mutta jatka vain valitsemallasi tiellä. Olet jo tehnyt itsestäsi typerän näillä aloituksillasi. Mitä muuta motiiveja sinulla on jatkaa

        Raamatun romuttajien agentit ovat kovasti liikkeellä..https://keskustelu.suomi24.fi/t/17624736/raamatun-(kaannosvirheiden)-kauppamiehet-likkeella!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei se laatu mutta se määrä. Hyvä kirjoitus kertoo asian muutamalla sanalla. Useita aloituksia ei tarvita. Ne on spämmäystä.

      • Anonyymi

        Kirjoita sitten muutamalla sanalla....
        Älä spämmää!

        Laatu ja määrä ovat suhteellinen käsite?

        Merivettä on todella paljon? Eikö se ole laadukasta?


      • Anonyymi

        Mikset sitten ITSE kirjoita hyvää aloitusta - muutamalla sanalla?
        Näytäpäs taitosi, kiitos!


      • Anonyymi

        Eikö määrä merkitse mitään?

        Hengitysilmaa on paljon?
        Entä jos sitä olisi vähän, ja sekin huonoa?

        Jotkut asiat antavat aihetta laajastikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoita sitten muutamalla sanalla....
        Älä spämmää!

        Laatu ja määrä ovat suhteellinen käsite?

        Merivettä on todella paljon? Eikö se ole laadukasta?

        Mulla oli kokonaiset 19 sanaa! Pystytkö samaan aloituksissasi?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli kokonaiset 19 sanaa! Pystytkö samaan aloituksissasi?!

        Et taida olla ihan kartalla?

        Suomi24 ylläpidon raja aloituksissa ja kommenteissa on?
        19 sanaako?

        Ei, vaan 5000 merkkiä / per kerta.

        No, jos pystyt kirjoittamaan vain 19 sanaa? Niin kyse on ettei sinulla ole resursseja?
        Jos ja kun toisilla on - älä ole kateellinen.

        Kyllä Suomi24 yläpito hommansa hoitaa! Tulee se "punainen" teksti kirjoituksen alareunaan, jossa lukee "lyhennä tekstiä, raja on 5000 merkkiä"....

        Mutta tätähän sinä et voi tietää, kun kirjoitat vain 19 sanaa....

        Ne, jotka ovat paljon kirjoittaneet - eivät vain tämän sortin nettifoorumeille, vaan....
        ne osaavat jaksotella teksinsä, ja....

        Mutta? Jospa kirjoittaisit aloituksen jossa olisi 20 sanaa?

        ASiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida olla ihan kartalla?

        Suomi24 ylläpidon raja aloituksissa ja kommenteissa on?
        19 sanaako?

        Ei, vaan 5000 merkkiä / per kerta.

        No, jos pystyt kirjoittamaan vain 19 sanaa? Niin kyse on ettei sinulla ole resursseja?
        Jos ja kun toisilla on - älä ole kateellinen.

        Kyllä Suomi24 yläpito hommansa hoitaa! Tulee se "punainen" teksti kirjoituksen alareunaan, jossa lukee "lyhennä tekstiä, raja on 5000 merkkiä"....

        Mutta tätähän sinä et voi tietää, kun kirjoitat vain 19 sanaa....

        Ne, jotka ovat paljon kirjoittaneet - eivät vain tämän sortin nettifoorumeille, vaan....
        ne osaavat jaksotella teksinsä, ja....

        Mutta? Jospa kirjoittaisit aloituksen jossa olisi 20 sanaa?

        ASiaa?

        Oletpa sinä huono kirjoittamaan. Hyvä kirjoittaja pystyy tiivistämään tekstinsä vaikka 19 sanaan. Sinä et ole yksi heistä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ehkä. Minä ainakin uskoin.


    • Anonyymi

      Joo... se mies on häipyny johonkin` sais kyllä tulla selittämään!!

    • Anonyymi

      Aloittaja samaa honkkeli kermaa järkeä vailla oleva kuin naisasiaa ajava honkkeli.
      Saatanan alaisuudessa toimiva.
      Itse ei sitä vaan tajua vielä.

      • Anonyymi

        No ehkei ihan kuitenkaan Saatanan. Omalihaista asiaansahan hän vain siinä ajaa.


      • Anonyymi

        Ja kenekähän "honkkelin" rattailla sä ajat? Ettei vain olis ohjaksissa itse pääpiru?

        Jumalalle kiitos ja kunnia, että aloittaja on Hänen valtakuntansa palvelija, ja Herra sen parhaiten tietää!!

        Se riittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkei ihan kuitenkaan Saatanan. Omalihaista asiaansahan hän vain siinä ajaa.

        No ajatko se jotakin Vieraslihaista asiaa? Ja kenen lihaa? Ettei vain olis luvatonta lihaa?


    • Anonyymi

      Voi jumalauta mitä paskanlänkytystä sitä näkeekin,ootte vissiin jotain pyöreenkopin jankuttajia kaikki.Tuotako se teidän usko on,yhtä jonninjoutavaa kinaamista,repisitte varmaan silmät päästänne jos pääsisitte toisiinne käsiks.tekopyhiä olette koko sakki.

      • Anonyymi

        No voi hyvä ihme sentään?

        Miksi SINÄ luet täällä?
        Eihän lukemisen pakkoa ole! Oppivelvollisuus päättyy 16-vuotiaana...

        Joten älä ihmeessä kasvata stressipisteitä!

        Relaa hyvä mies, mee vaikka lenkille taikka pubiin (jos siltä tuntuu?)


    • Anonyymi

      Joku postaa:

      "ootte vissiin jotain pyöreenkopin jankuttajia kaikki"

      Onko kyselijä itse neliskanttisen kopin jankuttaja?

    • Anonyymi

      Helluntailaisuuteen on aina kuulunut epärehellisyys ja ylpeys, "todistusten" ylisanat, nk. "helluntailisä".

      Helluntailaiset itse ovat nauraen käyttäneet valehteluistaan tätä leikkisää nimitystä.

    • Anonyymi

      Kyllä mä häpeäisin silmät päästäni, jos olisin lasketellut suustani sellaisia sammakoita, että --- tunnen Jumalan ihan täysin!

      Olihan aikoinaan patriarkka Jobillakin kovat luulot; luuli tuntevansa Jumalan?

      Mutta kun Jumala astui areenalle, ja piti maksimaalisen kurinpalautuspuheen
      (Jobin kirja luvut 38-41) niin mites sitten kävi?

      Jumala sanoi Jobille: opeta sinä minua kun niin Wiisas väität olevasi?

      Job sanoi:

      " Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."

      Job 42:6

    • Anonyymi

      eii oo tuo jumalan täysin tunteva mies osannu kertoo, miten hän sen homman teki?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei se tyyppi Jumalaa tunne! Kunhan sepittää satua korviensa välistä!

      • Anonyymi

        Vain piispa Laajasalo tuntee Jumalan ja hänen poikansa aivan läpikotaisin, tosin Jumalan vaimosta hän ei osaa sanoa arviotaan.
        T. Paavalinkirkon unilukkari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain piispa Laajasalo tuntee Jumalan ja hänen poikansa aivan läpikotaisin, tosin Jumalan vaimosta hän ei osaa sanoa arviotaan.
        T. Paavalinkirkon unilukkari.

        Sadunkertojia siis piisaa!!!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1089
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      881
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe