Huijarit & huijatut? Raamattuasiaa... ( X)

Anonyymi-ap

Suomi24 kristinusko: helluntailaisuus, evl, adventismi, lest..

Ihanko totta?

• Oletko koskaan tullut huijatuksi?
• Oletko sallinut (uskonnollisen ) huijarin sumuttaa elämääsi?
• Onko (joku) ihminen lumonnut ja manipuloinut niin, että terve usko Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen Herraamme on "sairastunut" - saanut tartunnan?


1) Huijareiden ikivanhaa agendaa!
--------------------------------------

Ei mitääm uutta auringon alla! Jo paratiisista alkaen paholaisen manipulaatiot ovat tuttuja?
• "Onko Jumala TODELLAkin sanonut?" ( 1 Moos 3:1)

Tämä on se pääteesi paholaisen arsenaalissa. = Synnyttää epäilyä, epäuskoa. Koettaa romuttaa ihmisen aitoa uskoa Jumalaan. Ja samalla houkutella ihmistä tottelemattomuuteen:
• "Ette te suinkaan kuole - vaan---- tulette niinkuin Jumala tietämään..." ( 1 Moos 3:5)

Saatanan onnistui huijata ihmistä. Silloin. Myöhemmin ja edelleen! Jo alkuajan kristilliyydessä oli näitä "huijareita". (Kannattaa kunnolla tutustua UT:n näihin ilmiöihin!)
• eksyttäjiä,
• vääriä profeettoja,
• valheprofeettoja, valheapostoleita
• joka lajin ketkuilijoita

Uusi Testamentti ei vaikene huijareiden asiasta! Eksyttäjistä on varoituksia tavan takaa! Apostoli Paavali ennusti näin Efeson uskoville näin: ( Apt 20:17-30)
• "Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen tulee teidän keskuuteenne JULMIA susia, jotka eivät laumaa säästä."
• "Ja teidän OMASTA joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuen, vetääkseen opetuslapset mukaansa."

( Paavalin profetia oli raitis, ottaen huomioon mitä Jeesuksen paimenkirje Efeson seurakunnalle kertoo? Sinne oli noussut näitä huijareita! Lue se itse. Ilmestyskirja 2:1-7)


2) Tämän ajan kristillisen kentän huijarit?
--------------------------------------------------

Olisi naiivia ja lapsellista edes ajatella, että tämän ajan kristillisyys olisi niin "kehittynyttä ja jaloa" etteikö paholainen koettaisi kaikin keinoin sitä, mitä Jeesus sanoi: ( Joh 10:10)
• "Varas ei tule muuta varten kuin varastamana, tappamaan ja tuhoamaan."
• "Minä olen tullut että heillä olisi elämä ja yltäkylläisyys."

Mitä pidemmälle lopunajan pimeys etenee, sen häikäilemättömämmin paholainen riivaa.
Lopuksi niin, että "julistaa olevansa Jumala"....
• "tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä kutsutaan jumalaksi tai jumaloitavaksi, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa jumala." ( 2 Tess 2:3-12)


3) Nyt? Tähän aikaan, tämän palstan "huijaritarinoihin"?
-------------------------------------------------------------------

Meidän ei tarvitse mennä historian havinan tasolle? Pahuuden "huijarit" näkyvät ja kuuluvat ihan tässä nettiarjessamme. Erittäin kiintoisa esimerkkitapaus on "mies joka tuntee Jumalan ihan täysin"?
(Siis väittää tuntevansa!) Tässä hänen omat julkiset väitteensä:

Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)

• "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."

• "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."

• "Mitä enemmän olen oppinut tuntemaa Jumalaa sellaisena kuin hän todellisuudessa on.."

• " En haluaisikaan enää uskoa niin kuin uskoin muutamia vuosia sitten silloin kun uskoin niin kuin kristityt keskimäärin edelleenkin uskovat."

Aloitus jatkuu...

19

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Huijarit & huijatut?


      4) Millä asialla, kenen laskuun tällaiset toimivat?
      --------------------------------------------------------------

      Kuten jokainen normijärkinen ja Raamatun Sanaa tunteva ihminen tietää ja ymmärtää:
      • KUKAAN syntinen ihminen EI VOI tuntea Jumalaa "ihan täysin"!
      • Mahdotonta! Impossible!

      Jo tuollainen väite on överiä HUIJAUSTA! Pitäisi olla ITSE Jumalan veroinen ja tasoinen, että voisi tutkia Kaikkivaltiaan Jumalan ja Luojan koko olemus! Huijaus on siis niin brutaali yritys, että... sen lemu johtaa sylttytehtaalle?

      Onkin kysyttävä, MILLÄ asialla tämä huijari oli ja on? Hän näyttää kuuluvan siihen pitkän-matkan-kerhoon, jossa paholaisen kirjeopiston ahkeroitsijat
      • koettavat romuttaa uskovien uskoa
      • koettavat romuttaa uskoa Raamatun Sanaan
      • koettavat hämmentää uskon katsetta pois Jeesuksesta, uskomme alkajasta
      • koettavat hämätä ja huijata sivuraiteille



      5) " Hän juonensa eivät ole meille tuntemattomat!" ( 2 Kor 2:11)
      --------------------------------------------------------------

      Tämä em. (mies) on aika tyypillinen, kuin pilottiesimerkiksi sopiva? Hän ensi töikseen esitti tällaisen "sillisalaatin" :

      • Anonyymi-ap 2022-11-01 23:33:23 "Paavali ei missään kohtaa Raamattua sano suoraan yhtä tiettyä asiaa. Hän ei koskaan totea sitä. Myöskään Jumala ei sano sitä pojastaan. Eikä Jeesus itsekään väitä mitään sellaista. Edes Pyhä Henki ei sitä sano. No mitä sitten? " https://keskustelu.suomi24.fi/t/17619495/raamatun-tarkeimpia-kysymyksia

      Eli? Hän - koetti kylvää epäuskon ja epäilyksen siemeniä:
      • kirjoittaa epämääräisesti Paavalista, Jeesuksesta, Jumalasta, Pyhästä Hengestä
      • jättää kokonaan mainitsematta ne Raamatun kohdat (joista lukija voisi itse tarkistaa asiat)
      • tällä salaamisen tekniikalla koettaa hämätä niitä, joilla ei hyvää Raamatun tuntemusta
      • esiintyy itsensä korottaen:
      • "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. "
      • "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."
      • on kadottanut aiemman (ehkä terveen) uskonsa?
      • " En haluaisikaan enää uskoa niin kuin uskoin muutamia vuosia sitten silloin kun uskoin niin kuin kristityt keskimäärin edelleenkin uskovat.
      • Väittää, että suomenkielisissä Raamatuissa on niin ja niin paljon käännösvirheitä...
      • Hän ei ole pitkään aikaan lukenut suomalaisia Raamattuja...

      Aloitus jatkuu. .

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Huijarit & huijatut...




      6) Huijauskeissi laajenee!
      _______________________

      Mies koettaa nostaa ja korottaa itseään IhmeMieheksi, Raamatun-Käännös-Expertiksi! Kehuu kielitaitoaan. Kehuu korkeakoulututkinnoista. Jne, etc...

      Kun hengellisesti hereillä olevat eivät "syö hänen kontaminoituja menujaan".... ja esittävät koettelua ja kritiikkiä -- mies alkaa KEHUA itseään!
      • rikkauksiaan (?)
      • hyviä tulojaan (?) jonkun haamuyrityksen 10 miljoonan euron vuosituloja (?)
      • hyvää eläkettä (?)
      • sukulaisten miljoonabisneksiä...
      • jne, etc

      Eli huijausagendan rakenne on tyypillinen?

      • "Hajota ja hallitse" teema (= romuta usko tuttuun Raamattuun, Jumalaan).
      • Esiinny ylivertaisena, osaavana, rikkaana, Jumalan "siunaamana"...
      • Kehu itseäsi, nosta itsesi korokkeelle! ( = ihmiset etsivät guruja, staroja...)
      • Sitten, postaile suuret määrät (plagioituja) Raamatun käännösten versioita!
      • Uskottele, että olet ITSE sen suuren tietoannoksen löytänyt...
      • Ja sitten?


      7) Jatka nyyhkytarinaa: houkuttele faneja?
      ----------------------------------------------------

      Tällaiset keissit etenevät loogisen kaavan mukaan?

      Kun sitten tällainen "guru"? Itse itsensä nostanut ja Suurta Raamatunkäännös-Osaaja näyttelevä toteaa ettei mennyt ihan putkeen? Alkaa seuraava osio: Itsensä puolustelu, sympatioiden kerääminen, uhrituminen, marttyyrirooli:

      - Voi meitä Viisaita - kun tyhmät eivät ymmärrä Ylivertaista Viisauttamme!
      - Voi meitä Hyvinvoivia Herran lapsia, joita Jumala on Siunannut Enemmän...
      - Voi meitä Rikkaita, kun köyhät sortaa meitä...
      - Voi meitä, kun köyhät ja vähäosaiset eivät ymmärrä meidän ahdinkoa?
      - Voi meitä kun he arvostelevat, vaikka jakelemme rahoistamme almuja ja avustuksia...
      - Voi meitä kun he ovat niin kiittämättömiä, vaikka pudotamme heille kuivan leipäkannikan Omasta Kukkarostamme . (Niinkuin Rikas Mies pudottu muruja köyhälle Lasarukselle, pöydän alla..)

      -- Voi noita vähäosaisia uskovia, joita Jumala ei ole näin siunannut?

      - Voi meitä! Vaikka saamme elää HyvinVoinnin Erinomaisessa Jumalan Erityissiunauksessa, sitä Yliasemaa ei meille (raukoille) sallittaisi?
      - Voi meitä! Miten tämä selittyy?


      Jeesus puhui: Markus 10:21-27

      • " Yksi sinulta puuttuu: Mene, myy kaikki mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa. Ja tule ja seuraa minua."

      • "Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta."

      • "Ja hän katsahti ja näki rikkaiden panevan lahjoja uhriarkkuun. Niin hän näki myös köyhän lesken panevan siihen kaksi ropoa." ( Luuk 21:1-4))

      • Silloin hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut. Sillä kaikki nuo panivat lahjansa liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan, koko elämisensä, mikä hänellä oli."

      • Rikas mies kuoli. Köyhä Lasarus kuoli. ( Luuk 16:19-31) Molemmat saivat osansa.


      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17624736/raamatun-(kaannosvirheiden)-kauppamiehet-likkeella!

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17622209/se-emloytyiem--mies-joka-quott

    • Anonyymi

      Kärpäsestä härkänen?
      ______________________


      No, Mitä ajatella sellaisesta, kun korotetaan itseä "Raamatun Käännösten Spesialisteina! Vertaus:

      Sellainen tyyppi on kuin ikkunan pesijä, jolla on Iso Ikkuna edessään!

      Hän ei huomaa sitä Isoa Ikkunaa ?

      Hän huomaa vain kärpäsen kakkoja ikkunassa?
      Hän sihtaa niitä kärpäsen kakkoja, mustia pisteitä lasissa, ja - ja- kadottaa suhteellisuustajun?

      Lopuksi hän lausuu: Ei ole Mitään Isoa Ikkunaa!
      On vain mustia kärpäsen kakkoja... löysin niitä tosi paljon?

      - Se, joka tilasi Ikkunan Pesun - lausui:
      - Kuules nyt viisastelija? Tässä on edelleen ISO ikkuna, eikä vain näkemiäsi kärpäsen kakkoja.
      - Mene matkoisi. Jos et osaa erottaa Isoa Lasi-ikkunaa ja kärpäsen kakkoja toisistaan, et ole sopiva hommaan!
      - Kun hankit oikeat silmälasit, taikka peset nämä nykyiset, kykenet erottamaan Isot Asiat, ja pienet asiat.

      - Kärpäsen kakat eivät ole uhka Isolle Ikkunalle!
      - Kaikissa ikkunoissa voi olla kärpäsen kakkoja, mutta eivät ne silti ole Pelkkiä kärpäsen kakkoja!
      --------------------------------------------------------------

      Siis? Raamattu ei ole mikään pelkkä kärpäsen kakkoja vilisevä kirja. Se ei ole pelkkiä käännösvirheitä.

      Kukaan normitason ihminen ei rupea tekemään "kärpäsestä härkästä"!

      Vuosisatojen ajan ovat suomalaiset löytäneet uskon Jumalaan ja Jeesukseen suomalaisten käännösten puitteissa.


      Raamatun väännösten agentit!


      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17624656/quotraamatun-vaannostenquot--apostolit-ahkeroivat!

    • Anonyymi

      Kuka on sidottuna mihinkin?

      Raha ja materia on surullisen monelle uskovalle niin paha riippakivi, että se estää saamasta toivottua taivaspaikkaa!

    • Anonyymi

      Paavalia harmitti kaikista eniten ne, jotka eivät olleet kääntyneet pois juutalaisuudesta ja olivat sen säädösten kautta valheveljiä.

      Ja heitä on yhä. Usein ovat kovimpia kritiikkoja.

      • Anonyymi

        Oletko miettinyt? Onko ironista, että vain vuosisatoja aiemmin Messias itse on juutalainen.

        Hän oli juutalainen ja on aina juutalainen.

        Juutalainen Messias, joka kuoli ja nousi kuolleista täällä Jerusalemissa, on sama juutalainen, joka palaa Jerusalemin kaupunkiin.

        Raamatun kirjoittajat ja alkukristityt, messiaaniset, olivat juutalaisia.

        Ensimmäinen seurakunta oli juutalainen Jerusalemissa.

        Ensimmäiset lähetyssaarnaajat Israelista olivat juutalaisia.

        Seurakunnan johtajien ensimmäinen neuvosto eli Paavali, Barnabas,
        Pietari, Jaakob ja muut sekä apostolit olivat juutalaisia.

        Room. 9:3―5:ssä luetellaan asioita toisella tavalla. Paavali sanoo:
        "Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois [Messiaasta] veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on [Messias] lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"

        Tässä näemme yhdeksän tosiasiaa juutalaiskansasta.

        Ensinnäkin he ovat israelilaisia, joille Jumala antoi nämä lupaukset.

        Toiseksi he ovat Jumalan adoptoimia lapsia.

        Kolmanneksi, heillä on Herran kirkkaus, ja neljänneksi, liitot, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin liitot.

        Viidenneksi heille on annettu toora, kirjoitettu laki, Mooseksen opetus.

        Kuudenneksi he olivat tosi jumalanpalveluksen toimittajia.

        Seitsemänneksi heille annettiin Jumalan lupaukset, ja he ovat antaneet ne puolestaan teille kaikille.

        Kahdeksanneksi heidän ovat isät Aabraham, Iisak ja Jaakob.

        Heidät on haudattu Hebroniin, Israeliin.

        Yhdeksänneksi heistä on Messias, Jeshua, inhimilliseltä puoleltaan.

        "Jeshua" merkitsee hepreaksi: "pelastus".

        Heistä on Jeshua, Messias, lihan puolesta.
        Ilman juutalaisia meistä uskovista kukaan ei olisi tässä tänään.
        Room. 11:ssä Jumala toi ilmi juutalaisen hengellisen pelastuksen.

        Juutalainen apostoli Paavali, hepreaksi Shaul, varoitti kansojen kristittyjä, ettei näiden pidä ylpeillä asemallaan.
        Hän sanoi, että Jumala tahtoo kansojen kristittyjen herättävän juutalaisissa kateutta seurakunnan ja Jumalan suhdetta kohtaan.

        Ikävä kyllä kristillinen antisemitismi, korvausteologia ja kristikunta historiassa on ajanut juutalaiset täysin päinvastaiseen suuntaan.

        Paavali sanoo Room. 11:18:ssa: "...älä ylpeile oksien rinnalla; -
        mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata [juutalaista] juurta, vaan juuri kannattaa sinua." J. 20―21:
        "Älä ole ylpeä, vaan pelkää.

        Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan."

        Paavali paljastaa totuuden, että kaikki israelilaiset lopunaikoina pelastuvat, kun heidän Messiaansa Jeshua palaa tuomaan heille anteeksiannon.

        Room. 11:25―27: -
        "Sillä minä en tahdo, veljet ― ettette olisi oman viisautenne varassa pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut ja niin kaikki Israel on pelastuva."


    • Anonyymi

      Ns. oikeaoppisuus (meillä on oikea oppi).
      Jeesus varoitti kirjanoppineiden valhekynästä ja susista lampaidenturkissa.

      • Anonyymi

        Oppikysymyksiä luetellaan UT:ssa useita.
        Opin alkeitakin. Hebrealaiskirjeen 6. luvun alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppikysymyksiä luetellaan UT:ssa useita.
        Opin alkeitakin. Hebrealaiskirjeen 6. luvun alussa.

        Opin alkeet mainitaan siinä halventavassa mielessä että olette vielä opin alkeissa kun koko ajan pitää tehdä parannusta ja kuvittelette että lain tekojan kautta vanhurskautetaan. Opin alkeissa ihminen ei ole päässyt pelastukseen, vaan kuvittelee omien tekojen ja lain noudattamisen kautta pelastuvansa kun koko ajan tekee parannusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opin alkeet mainitaan siinä halventavassa mielessä että olette vielä opin alkeissa kun koko ajan pitää tehdä parannusta ja kuvittelette että lain tekojan kautta vanhurskautetaan. Opin alkeissa ihminen ei ole päässyt pelastukseen, vaan kuvittelee omien tekojen ja lain noudattamisen kautta pelastuvansa kun koko ajan tekee parannusta.

        Eli vauva kastetaan, hän pelastuu, kun pestään synnit. ts. lain teko


    • Anonyymi

      On vanhastaan tuttu juttu tää sanonta:

      Mitä paksumpaa valhetta, sen paremmin se ihmisiin uppoaa!

      Kun JOKU siis esittää oikein överiä juttua Raamattuun liittyen, monet ihmiset oikein pomppaa! NYT tuli meille se odotettu sananselittäjä! SE tuntee joka ainoan roskan, joka Raamatun sanoista löytyy...

      - Häntä seuratkaamme!
      - Unohdetaan Paavali ja Jeesuksen opetukset.....

      Ja niin?

    • Anonyymi

      Huijareita on ollut ihan kristinuskon alkumetreiltä saakka!
      Paavali jo varoitti. Jotka "myyskentelevät Jumalan sanaa"....
      2 Kor 2:17, 4:2

    • Anonyymi

      Aloittaja arvostelee toista / toisia asiasta, johon hän ihan itse syyllistyy !

      Aloittajan sydämen asenne näet kerrotaan tässä:


      1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

      Eli eivät ne sanat ihan oikeasti ratkaise, vaan se sydämen asenne !

      Aloittaja siis itse on ylpeä ja paisnunut ja on sanakiistojen kipeä ja kuvittelee selvästikin itse kaiken jo oikein tietävänsä, vaikka ei tiedä.

      Tässä kerrotaan lisää aloittajan sydämen asenteesta ja sen vaikutuksista:

      Jaakobin kirje 3
      14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
      15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
      16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

      Tätähän se aloittajan oma toiminta on oikeasti eli riidan haastoa ja muiden vikojen ja virheiden kovaan ännäeen kuuluttamista ja loputonta jankkaamista !

      Ei siitä seuraa mitään hyvää !

      Aloittajan sydämen asenne on aivan sama kuin mikä oli jo fariseuksilla ja kirjanoppineillakin, eli muiden syntejä ja vikoja tutkitaan suurennuslasilla / hyttysverkolla, mutta itsellä on käytössä seula, josta menee läpi jopa kamelikin !

      Aloittajalla on siis käytössään ns. "kahdet punnukset" !

      Eli yhdet muille ja toiset itselle, siis tuohan on kuva, joka tulee siitä, kun kauppiaat käyttivät eri painoisia punnuksia ostaessa tavaraa ja sitten myydessään, ja siten huijasivat kaupanteossa !

      No, aloittaja kyllä huijaa vain itse itseään omalla toiminnallaan, sillä Jumalan tuomioita hän ei pääse pakoon, sillä aloittajalle Sana sanoo selvääkin selvemmin:

      Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

      Room. 2:3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?

      Room. 14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.

      Jaak. 4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.

      Jaak. 4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

      Eli kun aloittaja siis tuomitsee muita siitä, että he muka tuntevat Jumalan täysin, niin siihen aivan samaan hän itse syyllistyy, kun harhoissaan kuvittelee tietävänsä kaiken paremmin kuin muut ihmiset / uskovat !

      Ylpeys ja paisuneisuus ovat pahoja ja ikäviä asioita, sillä tuollainen aloittajan harjoittama "kukkoilu" aiheuttaa vain riitoja ja harmeja !

      Eli tämä aloittajan oma sydämen asenne:

      1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

      Tee hyvä ihminen parannus ja lopeta tämä "kukkoilusi" ja nöyrry Herrasi eteen pyytämään toimiasi anteeksi ajoissa, ettei sinulle pahemmin kävisi !

    • Anonyymi

      Kyllä torontolaiset ja mennarit yrittivät huijjata mutta onneksi Paavo Hiltunen kirjoitti sen kirjan niin silmät avautuivat. Niilo Ylivainion kaatumistempuista pääsin vähän myöhemmin eroon. Nyt kun olen vanha ja viisas niin Mikko Sivonen ja muut kalvinistit eivät onnistu minua huijjaamaan.

      • Anonyymi

        Suomen kalvinistien päällikkö Juha Ahvio unohtui mainita.


    • Anonyymi

      Myönnän olleeni liian ystävällinen muutama vuosi sitten kun eräs tuttuni raahasi minut River seurakuntaan ja jouduin todistamaan torontolaista meininkiä siellä ja oli pakko siirtyä istumaan taaemmas ja lähtemään pois kun sekoilu alkoi. Nykyään en suostu edes menemään näihin äärikarismaattisiin seurakuntiin.

      • Anonyymi

        Älä huoli !

        Minä itse koin samaa, mutta pidän sitä Jumalan johdatuksena, eli minun piti nähdä se omin silmin ja sitä kautta minä tiedän itse, eikä tarvitse enää mitään arvailla.

        Eli näin sen, Jumalan kasvatuksena ja koulutuksena !

        Lisäksi opin tunnistamaan ne väärät henget ja niiden vaikutuksen.

        Siis sen väärän "siunauksen" vastaan ottaneissa" minä koen selvästi heureuden, se huokuu heistä, koen sen Hengessä selvästi.

        Se Hengellinen haureus huoruus siis tulee ilmi luonnollisella tasolla luonnollisena haureutena, ja siitä johtuvat näiden äärikarismaattisten johtajienkin avioerot ja uudelleen avioitumiset, muka "jumalan siunauksella ja tahdolla" .

        Eli monesti ihmisen Hengellinen tila näkyy ja sen voi kokea luonnollisella puolella.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      328
      3048
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2253
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      194
      1588
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1385
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe