Näkemykset elämästä, rakkaudesta, tavoitteista, henkisistä arvoista ja arjen tarpeista osoittautuivat kaikille erilaisiksi, joskus jopa päinvastaisiksi.
Aikuisena oleminen on vaikeaa. Ja vanhetessamme kohtaamme usein ankarat tosiasiat, joita emme olleet tietoisia nuorena.
Psykologit Yhdysvalloissa päättivät kysyä aikuisilta: minkä kovan totuuden he oppivat vanhetessaan? Vastaukset olivat hyvin erilaisia.
Joillekin vaikein puoli oli itsetutkiskelu. Toisille se on paljastus, että hänen perheensä ei itse asiassa ole niin täydellinen kuin he luulivat aiemmin. Oli pettymys, että ammatilliset sijoitukset eivät aina oikeuta aineellisia odotuksia - samoin kuin uhrauksia sukulaisten tai ystävien puolesta.
Naisille havainto oli, että yhteiskunnalla on joitain vakiovaatimuksia tietyntyyppisille kauneudelle. Ja jos putoat niistä, se on "syyllinen" itse. Tai että iän myötä naiset tulevat yleensä näkymättömiksi yhteiskunnassa.
"Et voi tehdä virheitä ja silti hävitä. Se ei ole heikkous, se on elämää, - sanoi yksi vastaajista - Minulla oli melko suojattu lapsuus, joten todellisuus iski minuun kovaa. Nyt olen vanhempi ja tiedän, että elämä ei ole reilua, mutta sen ei tarvitse olla näin - se on vain sattumaa. Voit tehdä kaiken oikein ja epäonnistua, tai voit tehdä kaiken väärin ja voittaa."
"Happily Ever After" on hyvin harvinainen. Useimmissa tapauksissa, kun ihmiset ovat yhdessä, he eivät ole kovin onnellisia, vaan vain sietävät. Suhteet ja ystävyyssuhteet vaativat paljon työtä, ja sinun on oltava valmis päästämään ihmiset irti ottamatta sitä henkilökohtaisesti”, sanoi toinen vastaaja.
On huomionarvoista, että kaikkien näkemykset elämästä, rakkaudesta, tavoitteista, henkisistä arvoista ja arjen tarpeista osoittautuivat erilaisiksi, joskus jopa päinvastaisiksi.
Elämän oppitunteja: psykologit ovat saaneet selville, mitkä pettymykset odottavat ihmisiä heidän kas
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397800Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde411999Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5949- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822