Mä en voi ottaa tosissani ihmistä

Anonyymi-ap

joka pelkäsi viimeiset kaksi vuotta kaupassakäymistä, ajoi autoa yksinään maski päässä, vaati kouluja, ravintoloita ja yhteiskuntaa suljettavaksi. Ja joka väittää että _minä_ olen se salaliittoteoreetikko.

Osa näistä kulki kumihanskat kädessä ja jätesäkit päällä.

29

86

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm... Olet siis koronarasisti?

      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa koronarasisti?

        Niitä ihmisiäkö joiden mielestä minulla ei voinut olla ihmisoikeuksia jos en ota 2 koronapiikkiä (jotka eivät vaikuta kovin toimivilta)?
        Tai niitä jotka kielsivät etten saa syödä lounasta ravintolassa? En juoda teetä kahvilassa? Tai niitä jotka sanoivat että ilman koronapassia et pääse torille joulumarkkinoille? Enkä voi viedä lasta korvatulehduksen takia Mehiläiseen, koska eivät voi päästää koronapassitonta puhtaalle puolelle edes saattajana. Näitäkö tarkoitat?

        Järjettömien sääntöjen antaja ei suinkaan ole yhtä suuressa moraalisessa vastuussa kuin niitä tottelevat. Sääntöjen toteuttajat ovat eniten vastuussa, koska he ovat se syy miksi kaikki paha maailmassa on aina toteutunut eikä jäänyt teorian asteelle.

        Kohtasin silti yhden yrittäjän, joka sanoi ettei täällä mitään koronapasseja kysellä, v*tut sellaisista määräyksistä. Mutta vain yhden. Kaikkialla muualla oli nämä ihmiset ovella jotka lastaisivat vaikka lapset keskitysleirijuniin jos joku antaa ylhäältä käskyn.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa koronarasisti?

        Niitä ihmisiäkö joiden mielestä minulla ei voinut olla ihmisoikeuksia jos en ota 2 koronapiikkiä (jotka eivät vaikuta kovin toimivilta)?
        Tai niitä jotka kielsivät etten saa syödä lounasta ravintolassa? En juoda teetä kahvilassa? Tai niitä jotka sanoivat että ilman koronapassia et pääse torille joulumarkkinoille? Enkä voi viedä lasta korvatulehduksen takia Mehiläiseen, koska eivät voi päästää koronapassitonta puhtaalle puolelle edes saattajana. Näitäkö tarkoitat?

        Järjettömien sääntöjen antaja ei suinkaan ole yhtä suuressa moraalisessa vastuussa kuin niitä tottelevat. Sääntöjen toteuttajat ovat eniten vastuussa, koska he ovat se syy miksi kaikki paha maailmassa on aina toteutunut eikä jäänyt teorian asteelle.

        Kohtasin silti yhden yrittäjän, joka sanoi ettei täällä mitään koronapasseja kysellä, v*tut sellaisista määräyksistä. Mutta vain yhden. Kaikkialla muualla oli nämä ihmiset ovella jotka lastaisivat vaikka lapset keskitysleirijuniin jos joku antaa ylhäältä käskyn.

        Noh noh, otapa ihan huumorilla heittoni.
        Molemmissa porukoissa ihmisillä meni ihan ylikierroksille hommat ja alettiin vainoamaan niitä toisen porukan edustajia. Molemmissa porukoissa siis sinällään oli omat koronarasistinsa, noin yksinkertaistettuna. Sinällään hieno yhteiskuntakoe, koska nyt tiedetään kuin tolkuttomaksi meno äityy tarvittaessa myös muuten niin pragmaattisessa Suomessa.
        Mua ei ole henkilökohtaisesti missään kohden häirinnyt se, että onko jollain rokotuksia otettuna vai ei, saatikka onko maski naamalla vai ei. Mun puolesta jokainen saa omat valintansa lakien ja säädöksien puitteissa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Noh noh, otapa ihan huumorilla heittoni.
        Molemmissa porukoissa ihmisillä meni ihan ylikierroksille hommat ja alettiin vainoamaan niitä toisen porukan edustajia. Molemmissa porukoissa siis sinällään oli omat koronarasistinsa, noin yksinkertaistettuna. Sinällään hieno yhteiskuntakoe, koska nyt tiedetään kuin tolkuttomaksi meno äityy tarvittaessa myös muuten niin pragmaattisessa Suomessa.
        Mua ei ole henkilökohtaisesti missään kohden häirinnyt se, että onko jollain rokotuksia otettuna vai ei, saatikka onko maski naamalla vai ei. Mun puolesta jokainen saa omat valintansa lakien ja säädöksien puitteissa.

        Otapa ihan huumorilla se että sinulta vietiin hetkeksi ihmisoikeudet? Enpä taida ottaa. En tule unohtamaan tätä ikinä. Pahimmat öyhöt toivoivat rokottamattomien kuolemaa. Esim. Radiorockin juontaja ja joku toinen samanlainen tyhjäntoimittaja vaati että meiltä huostaanotetaan lapset.

        Mitä vainoamista rokotetut koki? Eikö joku taputellut tarpeeksi selkään laastarikuvan postaamisesta vai mitä? Yrität vain puolustella tuota uskomatonta touhua väittämällä että "molemmat puolet teki samaa". Ei tehnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otapa ihan huumorilla se että sinulta vietiin hetkeksi ihmisoikeudet? Enpä taida ottaa. En tule unohtamaan tätä ikinä. Pahimmat öyhöt toivoivat rokottamattomien kuolemaa. Esim. Radiorockin juontaja ja joku toinen samanlainen tyhjäntoimittaja vaati että meiltä huostaanotetaan lapset.

        Mitä vainoamista rokotetut koki? Eikö joku taputellut tarpeeksi selkään laastarikuvan postaamisesta vai mitä? Yrität vain puolustella tuota uskomatonta touhua väittämällä että "molemmat puolet teki samaa". Ei tehnyt.

        Asia selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otapa ihan huumorilla se että sinulta vietiin hetkeksi ihmisoikeudet? Enpä taida ottaa. En tule unohtamaan tätä ikinä. Pahimmat öyhöt toivoivat rokottamattomien kuolemaa. Esim. Radiorockin juontaja ja joku toinen samanlainen tyhjäntoimittaja vaati että meiltä huostaanotetaan lapset.

        Mitä vainoamista rokotetut koki? Eikö joku taputellut tarpeeksi selkään laastarikuvan postaamisesta vai mitä? Yrität vain puolustella tuota uskomatonta touhua väittämällä että "molemmat puolet teki samaa". Ei tehnyt.

        Jokaisessa ihmisessä asustelee pieni natsi, mikä astuu esiin sopivan tilaisuuden tullen. Ihmisistä pahimmat on ne, jotka kieltää sen pienen sisäisen natsinsa olemassaolon. Ne, jotka tiedostaa sen pienen sisäisen natsinsa olemassaolon, niillä on vielä toivoa. Ne kykenevät ehkä vielä näkemään kuin järjetön se pieni sisäinen natsi on, eivätkä anna sille valtaa.


    • Anonyymi

      Uiui

    • Anonyymi

      Noo, älä oo tommone. Ottaisit ny tän kerran :D

    • Anonyymi

      Ai, sinä oot törmänny kristaan. Älä viipyile seurassa liiaks, ties jos käännyttää sutkin.

    • Anonyymi

      Yym, sain eilen diabeteshoitajan luona korona 3 piikin ja influenssapiikin, tulin kipeeksi influenssapiikistä. Oli ensimmäinen ikinä minkä otin. Tietysti oli otettava, kun olen riskiryhmää ja potenut muutenkin jo useamman viikon yskää ja pientä kuumeilua, 37,4-38 välillä.

      Onneksi ei tarvi ottaa enää toiste influenssapiikkiä.

      Siitä tulee kipeeksi.

      -Jasu-

      • Anonyymi

        Mäkin olen kerran tullut todella kipeäksi influenssapiikistä. Sen jälkeen en ole kyseistä piikkiä enää ottanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin olen kerran tullut todella kipeäksi influenssapiikistä. Sen jälkeen en ole kyseistä piikkiä enää ottanut.

        Tuli kuume, kipuja kuin olisi jäänyt katujyrän alle, oksetti, päätäkin särki. Ikinä ole mistään muusta rokotteesta tullut muuta kuin käsi kipeeksi ja vilunväristyksiä korkeintaan.

        En ota enää influenssapiikkiä jatkossa, vaikka juttelisi mitä sen eduista.. En kyllä ota enää yhtään koronapiikkiäkään. Mä en usko niiden olevan järin toimivia niin vähän kehittelyn jälkeen. Diabeteshoitaja oli piikit tanassa oitis, kun ehdin sanoa, että ehkä ne vois ottaa, hmm.

        Jäykkäkouristuspiikki on ainoa mihin vielä suostun, sekin on vasta 4 vuoden päästä uusittava. Ehkä hepatiittirokotteet, mikäli jostain syystä äityisin matkustelemaan.

        -Jasu-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli kuume, kipuja kuin olisi jäänyt katujyrän alle, oksetti, päätäkin särki. Ikinä ole mistään muusta rokotteesta tullut muuta kuin käsi kipeeksi ja vilunväristyksiä korkeintaan.

        En ota enää influenssapiikkiä jatkossa, vaikka juttelisi mitä sen eduista.. En kyllä ota enää yhtään koronapiikkiäkään. Mä en usko niiden olevan järin toimivia niin vähän kehittelyn jälkeen. Diabeteshoitaja oli piikit tanassa oitis, kun ehdin sanoa, että ehkä ne vois ottaa, hmm.

        Jäykkäkouristuspiikki on ainoa mihin vielä suostun, sekin on vasta 4 vuoden päästä uusittava. Ehkä hepatiittirokotteet, mikäli jostain syystä äityisin matkustelemaan.

        -Jasu-

        Just tuollainen olo omalla äidillä oli influpiikin jälkeen joskus. Kesti kuulemma kuukausia että tunsi olevansa taas täydessä terässä.

        Jäykkäkouristusbakteeri ei käsittääkseni elä missään maassa, jossa on talvi. On lämpimien maiden ongelma lähinnä. Näin olen ymmärtänyt mutta voin olla väärässäkin.

        Nuo rokotesuositukset on ihan huttua. Joskus vaihtoon lähtiessä kysyin Suomesta mitä piikkejä tarvii ottaa kohdemaahan. Täällä suositeltiin täysin eri rokotteita mitä paikallisessa terkkarissa kohdemaassa. Kohdemaassa joku piikki oli tuiki tarpeellinen ja täällä sanottiin ettei sitä tarvi siellä. Ja toisinpäin. Olemattomia uhkia vastaan ilmeisesti piikitellään. Kuten kylmien maiden ja jäykkäkouristuksen kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tuollainen olo omalla äidillä oli influpiikin jälkeen joskus. Kesti kuulemma kuukausia että tunsi olevansa taas täydessä terässä.

        Jäykkäkouristusbakteeri ei käsittääkseni elä missään maassa, jossa on talvi. On lämpimien maiden ongelma lähinnä. Näin olen ymmärtänyt mutta voin olla väärässäkin.

        Nuo rokotesuositukset on ihan huttua. Joskus vaihtoon lähtiessä kysyin Suomesta mitä piikkejä tarvii ottaa kohdemaahan. Täällä suositeltiin täysin eri rokotteita mitä paikallisessa terkkarissa kohdemaassa. Kohdemaassa joku piikki oli tuiki tarpeellinen ja täällä sanottiin ettei sitä tarvi siellä. Ja toisinpäin. Olemattomia uhkia vastaan ilmeisesti piikitellään. Kuten kylmien maiden ja jäykkäkouristuksen kanssa?

        Ilkeitä oireita.

        "Jäykkäkouristus on maaperästä haavoihin saatavien Clostridium tetani -bakteerien elimistössä tuottaman hermomyrkyn aikaansaama tauti. Oireena on lihasten jäykkä halvaus, ja usein seurauksena on hoitoyrityksistä huolimatta kuolema. Tauti on erittäin harvinainen Suomessa. Sitä vastaan on rokote, joka kuuluu yleiseen rokotusohjelmaan.

        Esiintyvyys
        Jäykkäkouristus on yleinen tappava tauti lämpimissä kehitysmaissa. Siihen arvellaan kuolevan miljoona ihmistä vuosittain. Kehitysmaissa se on erityinen uhka vastasyntyneille. Suomessa todettiin vielä 1940-luvulla 50 tapausta vuosittain, 1970-luvulla 10 ja nykyään yksi tai ei yhtään tapausta vuodessa. Itse bakteeri on yleinen kaikkialla maaperässä, missä sen itiöt säilyvät ympäri vuoden. Bakteeria on yleisesti myös esimerkiksi koiran suussa. Suomen harvat jäykkäkouristustaudit saadaan useimmiten kesäisin, jolloin saadaan eniten likaisia haavoja."

        Sanoo Duodecim.

        Mä olen ottanut tuon piikin, kun olen kova myllämään multaa ja maaperää paljainkäsin ja monesti on ihorikkojakin kynsivallissa tms. Ja aikoinaan koiran pureman takia uusinkin.

        Muutoin en niin välitä piikitellä.

        -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilkeitä oireita.

        "Jäykkäkouristus on maaperästä haavoihin saatavien Clostridium tetani -bakteerien elimistössä tuottaman hermomyrkyn aikaansaama tauti. Oireena on lihasten jäykkä halvaus, ja usein seurauksena on hoitoyrityksistä huolimatta kuolema. Tauti on erittäin harvinainen Suomessa. Sitä vastaan on rokote, joka kuuluu yleiseen rokotusohjelmaan.

        Esiintyvyys
        Jäykkäkouristus on yleinen tappava tauti lämpimissä kehitysmaissa. Siihen arvellaan kuolevan miljoona ihmistä vuosittain. Kehitysmaissa se on erityinen uhka vastasyntyneille. Suomessa todettiin vielä 1940-luvulla 50 tapausta vuosittain, 1970-luvulla 10 ja nykyään yksi tai ei yhtään tapausta vuodessa. Itse bakteeri on yleinen kaikkialla maaperässä, missä sen itiöt säilyvät ympäri vuoden. Bakteeria on yleisesti myös esimerkiksi koiran suussa. Suomen harvat jäykkäkouristustaudit saadaan useimmiten kesäisin, jolloin saadaan eniten likaisia haavoja."

        Sanoo Duodecim.

        Mä olen ottanut tuon piikin, kun olen kova myllämään multaa ja maaperää paljainkäsin ja monesti on ihorikkojakin kynsivallissa tms. Ja aikoinaan koiran pureman takia uusinkin.

        Muutoin en niin välitä piikitellä.

        -

        Vanhalla kansalla oli jokin yrtti joka tappaa jäykkäkouristusbakteerit. Harmi kun en enää muista mikä se oli. Olisiko ollut laakerinlehti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilkeitä oireita.

        "Jäykkäkouristus on maaperästä haavoihin saatavien Clostridium tetani -bakteerien elimistössä tuottaman hermomyrkyn aikaansaama tauti. Oireena on lihasten jäykkä halvaus, ja usein seurauksena on hoitoyrityksistä huolimatta kuolema. Tauti on erittäin harvinainen Suomessa. Sitä vastaan on rokote, joka kuuluu yleiseen rokotusohjelmaan.

        Esiintyvyys
        Jäykkäkouristus on yleinen tappava tauti lämpimissä kehitysmaissa. Siihen arvellaan kuolevan miljoona ihmistä vuosittain. Kehitysmaissa se on erityinen uhka vastasyntyneille. Suomessa todettiin vielä 1940-luvulla 50 tapausta vuosittain, 1970-luvulla 10 ja nykyään yksi tai ei yhtään tapausta vuodessa. Itse bakteeri on yleinen kaikkialla maaperässä, missä sen itiöt säilyvät ympäri vuoden. Bakteeria on yleisesti myös esimerkiksi koiran suussa. Suomen harvat jäykkäkouristustaudit saadaan useimmiten kesäisin, jolloin saadaan eniten likaisia haavoja."

        Sanoo Duodecim.

        Mä olen ottanut tuon piikin, kun olen kova myllämään multaa ja maaperää paljainkäsin ja monesti on ihorikkojakin kynsivallissa tms. Ja aikoinaan koiran pureman takia uusinkin.

        Muutoin en niin välitä piikitellä.

        -

        "Itse bakteeri on yleinen kaikkialla maaperässä, missä sen itiöt säilyvät ympäri vuoden."

        Oletan tuon tarkoittavan, että tarpeeksi pakkasta niin itiöt kuolevat. Eli ei olisi Suomessa yleinen ilman rokotuksiakaan. Eri asia tietty jos matkustelee tai käsittelee jotain lämpimästä tuotuja kasveja ja niiden multaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse bakteeri on yleinen kaikkialla maaperässä, missä sen itiöt säilyvät ympäri vuoden."

        Oletan tuon tarkoittavan, että tarpeeksi pakkasta niin itiöt kuolevat. Eli ei olisi Suomessa yleinen ilman rokotuksiakaan. Eri asia tietty jos matkustelee tai käsittelee jotain lämpimästä tuotuja kasveja ja niiden multaa.

        Joo, näyttää olevan hyvin harvinainen täällä tuo bakteeri. Siihen sairastuvuus. Se on se 10 vuotta voimassa tuo rokotus ja sitten voi uusia, jos mielii. Yleensä ajattelen, että ihmisen on hyvä saada sairastaen vastustuskykyä, altistua bakteereille ja viruksille vahvistuakseen. Jollei nyt ole kyse sitten jostain äkäisestä ja vastustuskyvylle ylivoimaisesta pöpöstä.

        Katselin mun rokotekorttia, niin lapsena olen saanut rokotteita viimeksi ennen edellistä tetanusrokotetta ja näitä koronarokotteita ja influenssapiikkiä.

        Eikä mulla ole hysteriaa, mikä ajaisi ottamaan piikin kun piikin. Ajattelen hiukan mustavalkeasti, että johku kuolen kumminkin joku päivä. Voi se olla vaikka se influenssa, rokotteesta huolimatta. :D

        -Jasu-


    • Anonyymi

      Koko korona on yks huijaus, rahaa virtaa sen johdosta ties minne. Ei tosin yksittäiselle kuluttajalle, eikä suurelle yleisölle. Piiri pieni pyörii, mm. lääkebisnes ja maskibisnes on melko mukava potti joidenkin kerätä. Ja ylitarjonnan takia, yhä tolvanat laitetaan kulkemaan rätit naamalla. Ties vaikka niissä muuten menis parasta ennen päivämäärä umpeen. Tsiisus.

    • Anonyymi

      Ota rokote punkkia vastaan...
      Ota rokote influenssaan...
      Ota rokote koronaan...
      Ota rokote vyöruusuun...

      (ask you doctor...)
      https://www.youtube.com/watch?v=b37mBMZVaKE

      • Anonyymi

        Kohta tulee uutuus ja sen vois kaikki ne ottaa, jotka noi yllä olevatkin on ottanu.
        Rokote tyhmyyteen...


    • Anonyymi

      Jos thl ilmottas nyt, että kiinassa on tiedemiehet saanu selville lisää koronasta. Viruksen on havaittu karttavan punasia paitoja, joissa mustia palloja. Eipä olis yllätys, jos s-ryhmän markkinointi olis samana päivänä lanseerannu juurikin kyseisen mainoskampanjan noista paidoista. Eikä muuten löydy muualta.

    • No tuskimpa tuo "pelkääjä" mitään menettää, vaikka sinä et häntä tosissasi ottanutkaan. Suurin osa ihmisistä ja varsinkin koulutetuista ihmisistä otti koronarajoitustoimet tosissaan.

      • Anonyymi

        Kyllä. Uskoni kanssaihmisten älykkyyteen on nykyään melko matalalla.

        Vähän lievittää tuskaa nämä tän ketjun kommentit kun ihmiset näyttäis olevan nykyään vähän enemmän järjissään kuin parina viime vuotena.


    • Anonyymi

      Puhutko jostain tietystä ihmisestä? Vai mistä ihmeestä sinä kaikkien muiden toiminasta ja sanomisista viimeisten parin vuoden aikana tiedät? Onko kyse kuitenkin sitten enemmän oletuksesta?

    • Anonyymi

      Itse aikanaan panikoin eli eristäydyin koronan takia. Ihan syynä vaan se että olen riskiryhmää enkä halua riskeerata terveyttäni. Jos täysin terve ihminen sekoaa niin kyllä hieman ihmettelisin.

    • Anonyymi

      Yhteiskunta oli aika suljettu, jos muistat. Tauti jylläsi ja siihen kuoli tuhansia ihmisiä, oikeasti. Olla sinua järkyttävän varovainen on parempi kuin kuolla tautiin.

      • Anonyymi

        Juuri julkaistiin korjattu tilasto Suomen koronakuolemista. Aikaisemmin jokainen 30 päivän sisällä positiivisen testin tehnyt tilastoitiin koronaan kuolleeksi vaikka olisi menehtynyt kolarissa.

        Suomessa on siis kuollut oikeasti koronaan 5 alle 60-vuotiasta. 5!! Koronakuolleiden keski-ikä on 85. Eli yli eliniänodotteen.


    • Anonyymi

      Näin kaupassa perheen jolla oli sukelluslasit päässä ja muovipussit teipattuna päälle. Lapsillekin ja suihkuttelivat desinfiointiainetta päällensä. Kaikkea hullua olen elämässäni nähnyt mutta tuo menee kevyesti top 3.

    • Anonyymi

      Kuvailit juuri yli 90% ihmisistä. Tai jotain sinne päin.

      Mutta joo. Samaa mieltä. Vakavasti otettavat, tai edes ne joita jaksaa kuunnella, ovat kortilla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe