Tässä olisi tälläinen erittäin haastava fysiikan pähkinä purtavaksi!
Rekka ja henkilöauto ajavat suoralla tiellä nokkakolarin. Autot tarttuvat toisiinsa ja
kulkevat pienen matkan yhdessä. Ennen törmäystä rekan nopeus oli 72 km/h ja
henkilöauton 108 km/h. Rekan massa on 21 500 kg ja henkilöauton 980 kg. Mihin
suuntaan ja millä nopeudella autot liikkuvat välittömästi törmäyksen jälkeen?
Kaikille oikein vastanneille on luvassa jokin oikein mojova palkinto!
Palkinnon hinnasta voidaan sitten sopia myöhemmin!
Olet kyllä nero jos ratkaiset tämän! KIITOS!
Haastava fysiikan tehtävä
9
124
Vastaukset
- Anonyymi
on kyllä haastavan olonen
- Anonyymi
Lepikkoon näkyvät menevän. Ja aika saatanan kovaa.
- Anonyymi
"Tässä olisi tälläinen erittäin haastava fysiikan pähkinä purtavaksi!"
häh, haastava?
tarkoitatko kenties, että tehtävä on vaikea vai haastelevatko ne rekka ja h-auto keskenään?
tuo itse tehtävähän on ihan helppo.. - Anonyymi
Aika hyvin henkilöautot imevat energiaa muodonmuutokseen kolaritilanteessa.
- Anonyymi
Siitä tulisi haastava vain, jos ei oletettaisi kimmoisaa törmäystä, kuten aina alkeisfysiikan laskuissa oletetaan. Jo peltien pysyvään muodonmuutokseen sitoutuva liike-energia pitäisi huomioida, laskun olisi vaikeampi, mutta alkuehdot eivät riitä sellaiseen ratkaisuun lähellekään. Jos sitä taas ei tarvitse huomioida on kyseessä liikeopin alkeita käsittelevä peruslasku.
- Anonyymi
Ai niin. Opettele itse ratkaisemaan koulutehtäväsi. Minä en niitä sinulle ratkaise ja jos tuon tason tehtävä on haastava, pitää ottaa fysiikan kirja esille ja kerrata perusteet uudelleen.
- Anonyymi
Rekka kulkee x-akselia positiiviseen nsuuntaan. Liikemäärät ennen törmäystä ovat
72*21500 ja - 108*980.
72*21500 - 108*980 = (21500 980) * v
v = 64,15302... =~64 (km/h) ja plus-merkkisenä siis sinne rekan alkuperöiseen kulkusuuntaan. - Anonyymi
Saanko suurtakin imartelua jos teen tuon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 295470
- 1671949
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601571Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141324Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281258- 941145
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701134Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan531107viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2111065- 41910