Efesolaiskirje:
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
Tuon Paavali on kirjoittanut noin 2000 vuotta sitten. Hän haluaa varoittaa seurakuntiä vääristä herroista, väärästä uskosta ja väärästä kasteesta.
Paavalin aikana ihmiset tulivat uskoon ja heidät kastettiin sen jälkeen, tästä on tuhansia esimerkkejä Raamatussa. Raamatussa ei missään kerrota, että joku kastettu olisi halunnut kasteelle uudestaan. Ei, sillä he muistivat, että heidät on jo kastettu eivätkä he tarvitse toista kastetta.
Ei siis ollut vaaraa, että joku kastettaisiin uudestaan, siksi ei ollut tarpeen varoittaa uudestikastamisesta. Ei edes osattu kuvitella, että joku tulisi uudestaan kastettavaksi.
Siksi tuo varoitus ei koske uudestaan kastamista vaan se koskee vääriä kasteita. Ei pidä mennä väärille, harhaoppisille tai pakanallisille kasteille. Siihen aikaan joissakin pakanauskonnoissa harrastettiin kastamista, myös vanhan liiton juutalaisilla oli joitain vesirituaaleja ja Johanneksen kastekin oli vanhentunut, kun Jeesus aloitti kastamisen. Ne eivät kuulu kristityille, niistä Raamattu haluaa meitä varoittaa..
Tuo varoitus koskee myös vauvakastetta, josta Raamattu ei mainitse mitään eivätkä apostolit sitä harrastaneet. Vauvakaste on selvästä väärä ja harhaoppinen kaste.
Efesolaiskirje:
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
Yksi Herra tarkoittaa Jeesusta - yksi usko tarkoittaa sitä uskoa, joka Jeesuksella oli -yksi kaste tarkoittaa kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Kirkkoherra on väärä herra, lapsenusko on väärä usko ja vauvakaste on väärä kaste.
Vauvakasteen harha
203
1552
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä on juuri näin.
Linkissä monia lyhyitä kirjoituksia todistukseksi:
https://Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/- Anonyymi
miksi vuonna 2000 kukaan tarvitsee jonkun muun todistuksen kuin RAAMATTU.
"Mutta minä kysyn, eivätkö he ole kuulleet ? KYLLÄ ovat, HEIDÄN äänensä on kulkenut
kaikkiin maihin ja HEIDÄN sanansa maan piirin ääriin" Room: 10: 18
siis "HEIDÄN" äänensä > RAAMATTU.
- Anonyymi
Kastaminen alkoi perhekunnittain heti helluntaina. Miehet ja miesten kotona olevat lapset käskettiin heti kastaa Jeesuksen omiksi. Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi ja Kristityiksi, koska he saivat kasteessa Pyhän uskon Hengen sinetin kuulumisesta uuden liiton jäseneksi, Jeesuksen verensuojaan.
Lapsilla on Raamatun mukaan etuoikeus tulla kasteessa Jeesuksen omiksi. Jeesus on lasten ystävä ja ottaa kasteessa lapsen syliinsä.
Helluntailaiset eivät ole oikeita kristittyjä, vaan harhaoppisia lahkolaisia.
Pentecostalismin lahkon perusti Amerikassa Charles Fox Parham niminen paha mies, joka vietiin vankilaan sodomian teoista.- Anonyymi
Mistähän satukirjasta tuokin juttu on peräisin? Varmaan kasteenpalvojien käsikirjasta.
Raamatusta ei ainakaan, sillä perhekuntakasteissakin kastettiin vai niitä, jotka olivat tulleet uskoon:
Ap 18
"Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin"
Korinttossa ei kastettu vauvoja tai uskomattomia aikuisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän satukirjasta tuokin juttu on peräisin? Varmaan kasteenpalvojien käsikirjasta.
Raamatusta ei ainakaan, sillä perhekuntakasteissakin kastettiin vai niitä, jotka olivat tulleet uskoon:
Ap 18
"Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin"
Korinttossa ei kastettu vauvoja tai uskomattomia aikuisia.Perhekuntaikasteissa ei jätetty ketään perheenjäsentä kastamatta, mitä tuo saatananpalvoja ei hyväksy. Tuon satanistinoidan ainoa motiivi on estää estää lapsilta kaste ja se on antanut elämänsä tuon asian vastustamisene. Päivittäin se hokee "vauvoja ei kastettu", "uskomattoman aikuisen tai vauvan kastaminen turhaa"
Onneksi Jeesuksen käsky kattaa lapsetkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perhekuntaikasteissa ei jätetty ketään perheenjäsentä kastamatta, mitä tuo saatananpalvoja ei hyväksy. Tuon satanistinoidan ainoa motiivi on estää estää lapsilta kaste ja se on antanut elämänsä tuon asian vastustamisene. Päivittäin se hokee "vauvoja ei kastettu", "uskomattoman aikuisen tai vauvan kastaminen turhaa"
Onneksi Jeesuksen käsky kattaa lapsetkin.Kuuluuko tuo saatananpalvonta pakolliseen vauvakasteeseen, vai miksi hoet siitä koko ajan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluuko tuo saatananpalvonta pakolliseen vauvakasteeseen, vai miksi hoet siitä koko ajan?
ajatella , jos Vanhan liiton aikana olisi ollut helluntailaisia, kun Jumalan säätämä ympärileikkauksen liitto / käsky:
"Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi" 1 Moos: 17: 12
"ja niin minun liittoni on merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi."
1 Moos: 17: 13
helluntailainen sanoisi, "mitä se vaavi ymmärtää / onko vaavilla tissi suussa, kun ympärileikataan ja muuta pa#kaa, mikä ei liity sen enempää ympärileikkaukseen kuin kasteeseenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluuko tuo saatananpalvonta pakolliseen vauvakasteeseen, vai miksi hoet siitä koko ajan?
Ehkä se kuuluu uudestikasteeseen
- Anonyymi
Entäs se sinun toverisi venäjän diktaattori putin. Olisko se parempi vaihtoehto sinulle ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perhekuntaikasteissa ei jätetty ketään perheenjäsentä kastamatta, mitä tuo saatananpalvoja ei hyväksy. Tuon satanistinoidan ainoa motiivi on estää estää lapsilta kaste ja se on antanut elämänsä tuon asian vastustamisene. Päivittäin se hokee "vauvoja ei kastettu", "uskomattoman aikuisen tai vauvan kastaminen turhaa"
Onneksi Jeesuksen käsky kattaa lapsetkin.Jeesus itse siunasi lapsia, eikä kastanut.
Lapsella ei ole mitään syytä tulla kastetuksi. Taiasten valtakuntaan pääsevät lasten kaltaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus itse siunasi lapsia, eikä kastanut.
Lapsella ei ole mitään syytä tulla kastetuksi. Taiasten valtakuntaan pääsevät lasten kaltaiset.Ketä aikuisia Jeesus kastoi...
- Anonyymi
piskuinen paavin etäpääte natisee foorumilla kuivuuttaan ihan päivittäin.
mitä he luulevat siitä saavansa palkakseen lopputilillä, voi hyvänen aika millaista taikauskoa kuvitella lutterin opeilla nousevansa edes peltikatolle pasuunan kuuluessa!
kukaan ei malta jättää kämppäänsä ja kaljojaan jääkaapissa.- Anonyymi
sehän on khä khä sodomia
pisiuisen parhamin pedolahkon kitisinä, ei mitään virkaa ole sillä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sehän on khä khä sodomia
pisiuisen parhamin pedolahkon kitisinä, ei mitään virkaa ole silläEntäs se sinun kom. Onisti toverisi venäjän diktaattori putin. Olisko se parempi vaihtoehto sinulle ?
- Anonyymi
Suosittelen seuraamaan ennemmin Jeesusta kuin ketään nettihenkilöä.
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Mat.28:19-20
Jeesus ei aseta ikärajaa.
"Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 8:31-32- Anonyymi
""Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; j"
Hyvinhän ne vauvelit tuntuvat pysyvän Jumalan sanassa ja lukevat sitä sujuvasti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
""Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; j"
Hyvinhän ne vauvelit tuntuvat pysyvän Jumalan sanassa ja lukevat sitä sujuvasti!>"kaste"<
"joka ei huolehdi perhekunnastaan ja kaikkein lähimmistään on kieltänyt uskonsa ja on
epäuskoista pahempi" 1 Tim: 5: 8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvinhän ne vauvelit tuntuvat pysyvän Jumalan sanassa ja lukevat sitä sujuvasti!Taas tuli yöllä vauvakuume?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvinhän ne vauvelit tuntuvat pysyvän Jumalan sanassa ja lukevat sitä sujuvasti!>>>"hyvinhän vauvat lukevat"<<<
siitähän Jeesus sanoo näille kirjanoppineille, jotka kuvittelee, että usko on sanan tankkaamista "mennen tullen"
"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä elämä, ja ne juuri todistavat
minusta" Joh: 5: 39
niinhän ne lahko riivatut tutkii suurennuslasilla jokaisen tavun, eivätkä sittenkään ymmärrä SISÄLTÖÄ, > "ne juuri todistavat minusta" Joh: 5: 39 - Anonyymi
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei pääse eroon vauvakuumestaan. Se on nähty
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei pääse eroon vauvakuumestaan. Se on nähty
Jonglööri muisti taas vauvafantasiansa. Hän ilmestyy palstalle aina, kun joku mainitsee vauvoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonglööri muisti taas vauvafantasiansa. Hän ilmestyy palstalle aina, kun joku mainitsee vauvoista.
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa puhuu aina vauvoista.
Hän ilmestyy aina yöllä palstalle puhumaan vauvoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska sanonta sinulla tuo
"uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä".
Siitä tulee hyvä mieli. Ei suututa niin paljoa nuo "lapsikaste-eksytys-inttäjät". - Anonyymi
Käytän virhellistä katolisuutta mukailevaa käännöstä. Alkuteksteissä on piste sanojen "opetuslapsiani. Kastakaa" välillä, joka erotaa nämä kahdeksi eri lauseiksi.
Oikea alkutekstiin perustuva käännös on:
Raamattu kansalle.
Matt. 28:
18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Ps. 8:7; Dan. 7:14; Ef. 1:20-22; 1. Piet. 3:22
19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt. 24:14; Mark. 16:15-16; Ap. t. 14:21
20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."
Ei ihmisellä ole mitään valtaa tehdä kasteritualilla ketään Jumalan lapseksi.
Kaste ei ole lihan saastan poistamista, van hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.
Katso 1.Piet.21 luku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvinhän ne vauvelit tuntuvat pysyvän Jumalan sanassa ja lukevat sitä sujuvasti!Niinhän Lutherin seuraajat uskovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän Lutherin seuraajat uskovat.
voi hyvänen aika, kun noi puhuu pelkästään Lutherista, siis kristinusko ollut jo ennen Lutheriakin, ja myös kaste kaikille / kaikenikäisille vauvasta vaariin, ollut siis jo ennen Lutheriakin.
ensimmäiset , jotka HYLKÄSIVÄT vauvojen kastamisen on vasta
1100 -luvulla Ranskassa.
kaikki historia löytyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska sanonta sinulla tuo
"uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä".
Siitä tulee hyvä mieli. Ei suututa niin paljoa nuo "lapsikaste-eksytys-inttäjät".Ei ole minun keksintöni vaan kristittyjen piirissä aika laajalti tunnettu pelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytän virhellistä katolisuutta mukailevaa käännöstä. Alkuteksteissä on piste sanojen "opetuslapsiani. Kastakaa" välillä, joka erotaa nämä kahdeksi eri lauseiksi.
Raamattu kansalle.
Matt. 28:
18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Ps. 8:7; Dan. 7:14; Ef. 1:20-22; 1. Piet. 3:22
19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt. 24:14; Mark. 16:15-16; Ap. t. 14:21
20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."
Kaste ei ole lihan saastan poistamista, van hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.
Katso 1.Piet.21 luku."Alkuteksteissä on piste sanojen "opetuslapsiani. Kastakaa" välillä, joka erotaa nämä kahdeksi eri lauseiksi. "
Alkutekstisssä ei ole mitän pisteitä, joten valheesi paljastui heti. Kasteessa todella saadaan hyvä omatunto Kristuksen opetuslapseksi pääsemisen ja syntien anteekaiannon kautta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kansalle.
Matt. 28:
Katso 1.Piet.21 luku.Jos haluat alkukien mukaisen sanatarkan käännösken niin se on tässä:
πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα
poreuthentes oun mathēteusate panta
Mennen siis opetuslapseuttakaa kaikki
τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις
ta ethnē baptizontes autous eis
kansat kastaen heidät
το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
to onoma tou patros kai tou hyiou kai tou hagiou pneumatos
nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen
διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα
didaskontes autous tērein panta hosa
opettaen heitä pitämään kaikki mitkä
ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων
eneteilamēn hymin kai idou egō meth hymōn
määräsin teille ja katso minä kanssa teidän
ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος.
eimi pasas tas hēmeras heōs tēs synteleias tou aiōnos.
olen kaikki päivät saakka täyttymykseen aikakauden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kansalle.
Matt. 28:
Katso 1.Piet.21 luku.<<< Alkuteksteissä on piste sanojen "opetuslapsiani. Kastakaa" välillä,
Siis ihanko oikeasti väität tuollaista??? Oliko tuo vitsi? Jos olit tosissasi niin et kyllä ole yhtään asiaan perehtynyt! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<< Alkuteksteissä on piste sanojen "opetuslapsiani. Kastakaa" välillä,
Siis ihanko oikeasti väität tuollaista??? Oliko tuo vitsi? Jos olit tosissasi niin et kyllä ole yhtään asiaan perehtynyt!Vanha raamatunkäännös ilmaisee asian samoin. Ei se ole mikään vitsi vaan fakta:
Matt 28
"Ja Jesus tuli ja puhutteli heitä, sanoen: minulle on annettu kaikki voima taivaassa ja maan päällä.
Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha raamatunkäännös ilmaisee asian samoin. Ei se ole mikään vitsi vaan fakta:
Matt 28
"Ja Jesus tuli ja puhutteli heitä, sanoen: minulle on annettu kaikki voima taivaassa ja maan päällä.
Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti."Käännös on käännös ja alkuteksti on alkuteksti. Alkutekstissä ei ole pistettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käännös on käännös ja alkuteksti on alkuteksti. Alkutekstissä ei ole pistettä.
Kukaan ei tiedä, miten alkutekstissä oli, sillä yhtään arameankielistä alkutekstiä ei ole olemassa. Ne tuhottiin kaikki kristittyjen vainoissa 100-luvulla.
Kasteenpalvojat vaan yrittävät väärentää Jumalan sanaa väärällä käännöksellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei tiedä, miten alkutekstissä oli, sillä yhtään arameankielistä alkutekstiä ei ole olemassa. Ne tuhottiin kaikki kristittyjen vainoissa 100-luvulla.
Kasteenpalvojat vaan yrittävät väärentää Jumalan sanaa väärällä käännöksellä.Kreikan kieli on alkuteksti koska siitä on tehty kaikki käännökset. Tuo saatananpalvoja yrittä kitistä väärästä käännöksestä mutta hän ei tiedä kieliasioista mitään. Miksi hän ei lue alkutesktiä vaan käännöksiä? Hänkö sen päättää mikä käännös on oikea?
- Anonyymi
minkäänlainen kastaminen ei muuta mitään ihmisen sydämessä joka on kaiken uudistumisen perustus.
Jumalan Pyhä Henki kohtaa katuvan syntisen ja muuttaa hänen sisimpänsä.
millään kasteella missään ikähaarujassa ei ol e mitään tekemistä asian kanssa.- Anonyymi
Luepa Raamattua mitä se kastaminen merkitsee. Jumalan Pyhä Henki liittyy kyllä myös kasteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepa Raamattua mitä se kastaminen merkitsee. Jumalan Pyhä Henki liittyy kyllä myös kasteeseen.
Tuskin liittyy.
Raamatussa Pyhä henki vuodatettiin uskoviin joko ennen kastetta, Ap 8, tai kasteen jälkeen Ap 19, mutta ei missään kohdassa kasteessa. Jeesuksen päällekin Pyhä henki laskeutui vasta kasteen jälkeen.
"kun Jeesus oli kastettu, nousi Hän vedestä ja taivaat aukenivat..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin liittyy.
Raamatussa Pyhä henki vuodatettiin uskoviin joko ennen kastetta, Ap 8, tai kasteen jälkeen Ap 19, mutta ei missään kohdassa kasteessa. Jeesuksen päällekin Pyhä henki laskeutui vasta kasteen jälkeen.
"kun Jeesus oli kastettu, nousi Hän vedestä ja taivaat aukenivat..."Mutta silti Pyhä Henki liittyy kasteesen vaikka sen saisi ennen kastetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin liittyy.
"kun Jeesus oli kastettu, nousi Hän vedestä ja taivaat aukenivat..."Pietarin puheesta näemme hyvin miten parannus, kaste ja Pyhä Henki kuuluvat yhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pietarin puheesta näemme hyvin miten parannus, kaste ja Pyhä Henki kuuluvat yhteen.
Totta.
Pietarin saarnan painopiste on parannuksen teossa. "Tehkää siis parannus".
Siitä seuraa kaste, "ottakoon kukin teistä kasteen"
Huom. Pietari ei kehoita hakemaan kotoa vauvoja kastettavaksi, vaan itsekukin tekee tuon päätöksen.
Parannuksen tehneille ja kastetuille annetaan lupaus Pyhästä hengestä niille, jotka Jumala kutsuu.
Ja UT vahvistaa vielä, että Pyhä henki annetaan vain niille, jotka sitä anovat Jumalalta, se ei tule automaattisesti minkään seremonian seurauksena. Siksi kasteen suorittamisen ajankohta ei vaikuta siihen, kenelle Jumala antaa Pyhän hengen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Pietarin saarnan painopiste on parannuksen teossa. "Tehkää siis parannus".
Siitä seuraa kaste, "ottakoon kukin teistä kasteen"
Huom. Pietari ei kehoita hakemaan kotoa vauvoja kastettavaksi, vaan itsekukin tekee tuon päätöksen.
Parannuksen tehneille ja kastetuille annetaan lupaus Pyhästä hengestä niille, jotka Jumala kutsuu.
Ja UT vahvistaa vielä, että Pyhä henki annetaan vain niille, jotka sitä anovat Jumalalta, se ei tule automaattisesti minkään seremonian seurauksena. Siksi kasteen suorittamisen ajankohta ei vaikuta siihen, kenelle Jumala antaa Pyhän hengen.Ei Pietarailla ole mitään painnopisteitä vaan hän kehottaa tekemään parannuksen ja ottamaan kasteen. Sillä mitä Pietr ei kehoita tekemään, ei ole merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Pietarailla ole mitään painnopisteitä vaan hän kehottaa tekemään parannuksen ja ottamaan kasteen. Sillä mitä Pietr ei kehoita tekemään, ei ole merkitystä.
Painopisteestä alkaa puhumaan sellaiset jotka eivät usko mitä Pietari sanoi. Ja lapset hän mainitse vielä erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painopisteestä alkaa puhumaan sellaiset jotka eivät usko mitä Pietari sanoi. Ja lapset hän mainitse vielä erikseen.
Miksihän vauvat eivät tee parannusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän vauvat eivät tee parannusta?
Miksihän sinä et tee parannusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän sinä et tee parannusta?
Ei noidat tee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei noidat tee
Eikä jonglööri, hän tietää sen kokemuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä jonglööri, hän tietää sen kokemuksesta.
Joonglööeistä en tiedä mutta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei tee parannusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joonglööeistä en tiedä mutta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei tee parannusta
rippipappi ainakin teki kaikenlaista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
rippipappi ainakin teki kaikenlaista!
Ja se linnassa istuva helluntailaissetä jolle lapsien lavertelu kävi kalliiksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se linnassa istuva helluntailaissetä jolle lapsien lavertelu kävi kalliiksi
Olisikohan se papin kanssa samassa sellissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisikohan se papin kanssa samassa sellissä?
Ei kun eri sellissä, ei sitä voinut laittaa kenenkään kans samaan selliin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun eri sellissä, ei sitä voinut laittaa kenenkään kans samaan selliin
niin pyörä oli niin rakas!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin pyörä oli niin rakas!
mutta jopas oho, vain pari sataa eilen karannut lutterin pelastusveneestään!
edel päivänä sam aja huomenna sama kuin tänään se on jo liki tuhat !
noin se uskominen vaivakasteeseen konkretisoituu.
papit jo puhaltelee sormiinsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta jopas oho, vain pari sataa eilen karannut lutterin pelastusveneestään!
edel päivänä sam aja huomenna sama kuin tänään se on jo liki tuhat !
noin se uskominen vaivakasteeseen konkretisoituu.
papit jo puhaltelee sormiinsa.montakos parhhamin veneestä on karannut?
Liittyykö siihen mistä uskontojen uhressa kerrotaan?
Taitaa porukka kydä aika vähiin, kuka nyt täyttää altaat?
Mikähän tuo vaivvakaste on? Vaivaako sinua kasteesi?
Sedät menettää kohta malttinsa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
montakos parhhamin veneestä on karannut?
Liittyykö siihen mistä uskontojen uhressa kerrotaan?
Taitaa porukka kydä aika vähiin, kuka nyt täyttää altaat?
Mikähän tuo vaivvakaste on? Vaivaako sinua kasteesi?
Sedät menettää kohta malttinsa"Mikähän tuo vaivvakaste on? Vaivaako sinua kasteesi?"
Minä luulen, että se tarkoittaa hätäkastetta, jolla rauhoitellaan kuolemanvaarassa olevan lapsen vanhempia. Näin heidän ei tarvitse turvautua rauhoittaviin lääkkeisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mikähän tuo vaivvakaste on? Vaivaako sinua kasteesi?"
Minä luulen, että se tarkoittaa hätäkastetta, jolla rauhoitellaan kuolemanvaarassa olevan lapsen vanhempia. Näin heidän ei tarvitse turvautua rauhoittaviin lääkkeisiin.helluntailaiset ei kasteesta muuta näe kuin ULKONAISEN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset ei kasteesta muuta näe kuin ULKONAISEN.
lutterit taas näkee raamatussa vain kasteita !
varmana se on piilossa rahat mitat ja punnukset osiossakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lutterit taas näkee raamatussa vain kasteita !
varmana se on piilossa rahat mitat ja punnukset osiossakin.Luterilaiset näkee Raamatun keskiössä Jeesuksen
parhamit taas näkee kasteessa vain vettä eivätkä Jeesusta
varmaan se Jeesus on piilossa siellä muutenkin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset näkee Raamatun keskiössä Jeesuksen
parhamit taas näkee kasteessa vain vettä eivätkä Jeesusta
varmaan se Jeesus on piilossa siellä muutenkinOlivatko ne sambaajatytöt myös siellä keskiössä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olivatko ne sambaajatytöt myös siellä keskiössä?
helluntailaiset on aina hyppiny ja pomppinu kuka mitenkin päin, sitten kun ne
näkee jossain toisaalla iloista menoa, niin kuinkas vaan, eipäs se käykään !
pitäisi kaikkien tulla tanssiin ja hyppiin helluntailaisuuteen, niin jo vain, ai, ai "mun lysti on". . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pitäisi kaikkien tulla tanssiin ja hyppiin helluntailaisuuteen, niin jo vain, ai, ai "mun lysti on". .miksi puhut tuollaista roskaa ja valetta, olio sull aliian lysti vaiko mikä on syy!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pitäisi kaikkien tulla tanssiin ja hyppiin helluntailaisuuteen, niin jo vain, ai, ai "mun lysti on". .sulla ei taida ääoo olla oikein isoissa lukemissa vai mitä arvelet !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi puhut tuollaista roskaa ja valetta, olio sull aliian lysti vaiko mikä on syy!?
taitaa olal kylmä totuus
- Anonyymi
Luterilaiset näkevät vain verorahat ja se sokaiseen heidät.
- Anonyymi
Itse aisassa uudestikastajat täällä puhuvat veroista, ei luterilaiset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse aisassa uudestikastajat täällä puhuvat veroista, ei luterilaiset
Kirkosta eroamisiin suurin syy on kirkollisvero...noin luki jossain jossa asiaa käsiteltiin.
ja mitä vapaat uskovat puhuvat veroista se tulee siitä että sekin on epäraamatullinen tapa pitää toimintaa pystyssä.
Jeesus ei pakkoverottanut oppilaitaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkosta eroamisiin suurin syy on kirkollisvero...noin luki jossain jossa asiaa käsiteltiin.
ja mitä vapaat uskovat puhuvat veroista se tulee siitä että sekin on epäraamatullinen tapa pitää toimintaa pystyssä.
Jeesus ei pakkoverottanut oppilaitaan!Sehän on hyvä tilanne jos se on suurin syy eikä epäusko.
Vapaat uskovat puhuvat aina veroista.
Jeesus ei kerännyt kymmenyksiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on hyvä tilanne jos se on suurin syy eikä epäusko.
Vapaat uskovat puhuvat aina veroista.
Jeesus ei kerännyt kymmenyksiäEikös ne vaadita endaumenttiin ?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne vaadita endaumenttiin ?!
jokos sakastissa on tonttulakit päässä !?
jutut ainakin viittaa siihen vahvasti.
ja sitten vaan sambaa kuusen ympäri.
kasteen ennättävässä armossa tokikinkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jokos sakastissa on tonttulakit päässä !?
jutut ainakin viittaa siihen vahvasti.
ja sitten vaan sambaa kuusen ympäri.
kasteen ennättävässä armossa tokikinkin.Jokos kellarissa on tonttulakit päässä?
ja andeumentti hoidetaan punaisissa hehe - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokos kellarissa on tonttulakit päässä?
ja andeumentti hoidetaan punaisissa heheehkä endaumentissa voitaisiin siirtyö käsimerkkien sijaan sambaamiseen
tuntuu olevan ukastajilla koko ajan mielessä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ehkä endaumentissa voitaisiin siirtyö käsimerkkien sijaan sambaamiseen
tuntuu olevan ukastajilla koko ajan mielessämutta kasteenpalvojilla käyrännössä. Onkohan se sitä samban armoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ehkä endaumentissa voitaisiin siirtyö käsimerkkien sijaan sambaamiseen
tuntuu olevan ukastajilla koko ajan mielessätuleeko kirkon päämiehetkin sambaamaan seuraavissa pileissä kun eivät nähneet mitään moitittavaa kanalan tempuissa, onko jo tilattu martinkaljat asian kunniaksi miten lieneitsee.
kirkkoherrojen tiet ovat tutkimattomat ja mutkaiset! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta kasteenpalvojilla käyrännössä. Onkohan se sitä samban armoa?
onko tuo symbolinpalvoja niin kännissä etti osaa edes kirjoittaa "käyrännössä"???
onko han sambannut liikaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuleeko kirkon päämiehetkin sambaamaan seuraavissa pileissä kun eivät nähneet mitään moitittavaa kanalan tempuissa, onko jo tilattu martinkaljat asian kunniaksi miten lieneitsee.
kirkkoherrojen tiet ovat tutkimattomat ja mutkaiset!helluntaikirkon päämiehet joo, heilumistahan se niiden homma on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuleeko kirkon päämiehetkin sambaamaan seuraavissa pileissä kun eivät nähneet mitään moitittavaa kanalan tempuissa, onko jo tilattu martinkaljat asian kunniaksi miten lieneitsee.
kirkkoherrojen tiet ovat tutkimattomat ja mutkaiset!voi hyvää päivää, että jotkut rupee , aihe: kaste-palstalla puhuun kaljan juomisesta . . .
yleensä sellaisilla on itsellään jokin ongelma alkoholin suhteen
alkoholista täysin vapaat ihmiset ei kommentoi alkoholia millään lailla.
"eivät siis puhu siitä mistä eivät tiedä eikä ole omaa kokemusta, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi hyvää päivää, että jotkut rupee , aihe: kaste-palstalla puhuun kaljan juomisesta . . .
yleensä sellaisilla on itsellään jokin ongelma alkoholin suhteen
alkoholista täysin vapaat ihmiset ei kommentoi alkoholia millään lailla.
"eivät siis puhu siitä mistä eivät tiedä eikä ole omaa kokemusta,"alkoholista täysin vapaat ihmiset ei kommentoi alkoholia millään lailla."???
Eli sinullakin on alkoholiongelma, kun suutut siitä, että joku kirjoittaa alkoholista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"alkoholista täysin vapaat ihmiset ei kommentoi alkoholia millään lailla."???
Eli sinullakin on alkoholiongelma, kun suutut siitä, että joku kirjoittaa alkoholista.niinhän sä luulet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinhän sä luulet.
No miksi sitten suutuit?
- Anonyymi
Aito uskovien kaste ei ole helluntailaisten yksinoikeus. Luterilaisetkin voivat tehdä parannuksen vauvakasteesta ja alkaa kastaa uskoon tulleita ihmisiä.
- Anonyymi
Ei ile tarpeen on tehdä parannusta kasteesta. Luterilaiset kastavat uskovia ihmisiä
- Anonyymi
Kaste ei ole kenenkään yksinoikeus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ile tarpeen on tehdä parannusta kasteesta. Luterilaiset kastavat uskovia ihmisiä
" Luterilaiset kastavat uskovia ihmisiä"???
Milloin vauvat ovat tulleet uskoon? Raamattuhan ei tunne mitään syntymäuskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin vauvat ovat tulleet uskoon? Raamattuhan ei tunne mitään syntymäuskoa.>>>"milloin"<<<
"yhden näistä pienistä, jotka uskovat" Mark: 9: 42
"Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä" Matt: 18: 10
helluntailaiset vois lopettaa sen lapsenuskon epäilemisen ja halveksumisen . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin vauvat ovat tulleet uskoon? Raamattuhan ei tunne mitään syntymäuskoa."Raamattuhan ei tunne mitään syntymäuskoa."
Ei tunnekaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Raamattuhan ei tunne mitään syntymäuskoa."
Ei tunnekaan!Jeesus sanoo: "yhden näistä pienistä, jotka USKOVAT" Mark: 9: 42
"pienistä", Jeesus ei sano alaikärajaa, sellaiset alaikärajan määrittävät on pelkkää
ihmisuskoa , ihmisen mittapuulla . . .
"Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, on minun tieni korkeammat teidän
teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne." Jes: 55: 9
Raamatun sana on totuus, ei ihmisen oma ymmärrys ja viisastelu . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoo: "yhden näistä pienistä, jotka USKOVAT" Mark: 9: 42
"pienistä", Jeesus ei sano alaikärajaa, sellaiset alaikärajan määrittävät on pelkkää
ihmisuskoa , ihmisen mittapuulla . . .
"Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, on minun tieni korkeammat teidän
teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne." Jes: 55: 9
Raamatun sana on totuus, ei ihmisen oma ymmärrys ja viisastelu . . .Kyllä mutta usko tulee aina Sanan kautta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mutta usko tulee aina Sanan kautta
"Sillä kolme on, jotka TODISTAVAT: "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat"
1 Joh: 5:
"todistavat" > "Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin Jumalan todistus on
SUUREMPI; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojassansa todisti"
1 Joh: 5: 9 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"milloin"<<<
"yhden näistä pienistä, jotka uskovat" Mark: 9: 42
"Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä" Matt: 18: 10
helluntailaiset vois lopettaa sen lapsenuskon epäilemisen ja halveksumisen .oliko se yksi pieni joka uskoi oliko se vaunuissa makaileva tutinimijä, oliko?
kuinka yksinkertaisia pönttöjä t e oikein olette noiden raamatunlainaustenne kanssa kun niissä ei ole mitään tolkkua eikä linkkiä asian suhteen!
miten se halveksuminen liittyy vauvan kastamiseen, kerro hyvänen aika!
luuletko sinä raukka että Jeesus puheissaan otti huomioon luterilaisten humpuukiopit ja silloin alussa hah. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sillä kolme on, jotka TODISTAVAT: "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat"
"todistavat" > "Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin Jumalan todistus on
SUUREMPI; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojassansa todisti"
1 Joh: 5: 9mitä ne kolme mukamas todistavat kun sambapappi kastaa pikkuvauvaa, kerro ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oliko se yksi pieni joka uskoi oliko se vaunuissa makaileva tutinimijä, oliko?
kuinka yksinkertaisia pönttöjä t e oikein olette noiden raamatunlainaustenne kanssa kun niissä ei ole mitään tolkkua eikä linkkiä asian suhteen!
luuletko sinä raukka että Jeesus puheissaan otti huomioon luterilaisten humpuukiopit ja silloin alussa hah.No pieni se ainakin oli,
miten tuyo pönttö jaksaa noista tuteista jankata, eikä mitän käsitystä ole tuonkaan Raamatun kohdan suhteen. Koko ajan tuo vaunupuheesi on halveksuntaan sokeako olet?
Luuletko sinä raukka että Jeesus puhui helluntailaisten symboliopeista ja humpuukeista, hahah - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä ne kolme mukamas todistavat kun sambapappi kastaa pikkuvauvaa, kerro ?
Etkö osaa lukea tuota kohtaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö osaa lukea tuota kohtaa?
"Jeesus sanoo: "yhden näistä pienistä, jotka USKOVAT" Mark: 9: 42
ihmisuskoa , ihmisen mittapuulla".
Totta, mutta Raamattu sanoo sen, miten usko syntyy: "Usko tulee kuulemisesta "(lukemisesta), joten puheet vauvojen uskosta ovat humpuukia.
Noille "pienille" jotka olivat kuuntelemassa Jeesuksen opetusta, Jumala vaikutti uskon, eikä se sitä tarkoita, että kaikki maailman pienet uskoisivat, kuten luterilaiset olettavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä ne kolme mukamas todistavat kun sambapappi kastaa pikkuvauvaa, kerro ?
ihmisiin ja pelkästään ihmisistä noi helluntailaiset täällä katsoo, ei pätkääkään helluntailaiset mitään raamatullista > raamatusta,
pelkkää ihmisiin tuijottamista ja ihmisoppiahan se helluntailaisuus onkin, eivät usko
Jumalan sanaan, jopa ivaavat ja pilkkaavat RAAMATUN sanaa,
kuten kommentoimalla ja mitätöimällä Jumalan sanaa >"mitä ne mukamas todistavat",
siis Jumalan sana ei merkitse helluntailaisille mitään eivätkä siis usko Raamattuun !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oliko se yksi pieni joka uskoi oliko se vaunuissa makaileva tutinimijä, oliko?
luuletko sinä raukka että Jeesus puheissaan otti huomioon luterilaisten humpuukiopit ja silloin alussa hah.helluntailaisuus humpuukioppi on tullut Suomeen vasta sata vuotta sitten,
kristinusko Suomeen tullut jo 1100 -luvulla.
helluntailaisetkin voi lukee enemmän niin luulisivat vähemmän . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, mutta Raamattu sanoo sen, miten usko syntyy: "Usko tulee kuulemisesta "(lukemisesta), joten puheet vauvojen uskosta ovat humpuukia.
Noille "pienille" jotka olivat kuuntelemassa Jeesuksen opetusta, Jumala vaikutti uskon, eikä se sitä tarkoita, että kaikki maailman pienet uskoisivat, kuten luterilaiset olettavat.>>>"noille pienille"<<<
Jeesus "KOSKETTI" pieniä, puhumisesta raamattu ei sano,
"Ja he TOIVAT hänen tykönsä MYÖS pieniä lapsia, että hän koskisi heihin"
Luuk: 8: 15
Jeesuksen "kosketuksessa" on voima !
"Minä tunsin, että joku KOSKI minuun, sillä minusta lähti voimaa" Luuk: 8
Jeesuksen ylösnousemuksen JÄLKEEN,
"voima" on kasteessa Jeesukseen:
"Sillä kolme on jotka todistavat: "Henki JA vesi JA veri, ja ne kolme yhdessä ovat"
"yhdessä ovat" > "yksi kaste" Ef: 4: 5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noille "pienille" jotka olivat kuuntelemassa Jeesuksen opetusta, Jumala vaikutti uskon, eikä se sitä tarkoita, että kaikki maailman pienet uskoisivat, kuten luterilaiset olettavat.Korajataampa! Luterilaisuus ei opeta että kaikki maailman pienet uskovat.
Jumala vaikuttaa uskon Sanansa kautta, siinä olet täsmälleen oikeassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korajataampa! Luterilaisuus ei opeta että kaikki maailman pienet uskovat.
Jumala vaikuttaa uskon Sanansa kautta, siinä olet täsmälleen oikeassa.usko on JUMALAN TEKO,
"Se on JUMALAN TEKO, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt" Joh: 6: 29
"Sen uskonmäärän mukaan, minkä JUMALA on kullekin suonut." Room: 12:
"Niin HÄN siis on armollinen kenelle tahtoo ja paaduttaa kenen tahtoo." Room: 9: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihmisiin ja pelkästään ihmisistä noi helluntailaiset täällä katsoo, ei pätkääkään helluntailaiset mitään raamatullista > raamatusta,
pelkkää ihmisiin tuijottamista ja ihmisoppiahan se helluntailaisuus onkin, eivät usko
kuten kommentoimalla ja mitätöimällä Jumalan sanaa >"mitä ne mukamas todistavat",
siis Jumalan sana ei merkitse helluntailaisille mitään eivätkä siis usko Raamattuun !!!Mutta sinä itse et usko, miten alkuseurakunta toimi kasteasiassa:
Ap 2
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin. "
Vauvoista ei ole mitään havaintoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sinä itse et usko, miten alkuseurakunta toimi kasteasiassa:
Ap 2
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin. "
Vauvoista ei ole mitään havaintoa.Sinä et usko Jeesuksen käskyä
Vauvojen kastamatta jättämisestä ei tosiaan ole mitän havaintoa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et usko Jeesuksen käskyä
Vauvojen kastamatta jättämisestä ei tosiaan ole mitän havaintoamiksi ihminen heittäytyy tyhmäksi, siinä olisi psykolokeilla tutkittavaa aika lailla !
Kuvitteletko etteivät Apostolit tienneet mitä on käsketty ja mitä ei ole ja miten ne pitää ymmärtää, häh !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
usko on JUMALAN TEKO,
"Se on JUMALAN TEKO, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt" Joh: 6: 29
"Sen uskonmäärän mukaan, minkä JUMALA on kullekin suonut." Room: 12:
"Niin HÄN siis on armollinen kenelle tahtoo ja paaduttaa kenen tahtoo." Room: 9:no niin siinä sitä taas siteerataan jumalantekouskoa hohiijaa,
miten luulisit josko opisit elämäsi aikana edes yhden kohdan raamatusta ymmärtämään oikein, miten sinun mahtaisi käydä, menisitkö ihan työkyvyttömäksi vai aukenisiko jokin uusi luukku päässäsi josta jumalan valo pääsisi valaisemaan ajatuskoneistoasi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"noille pienille"<<<
Jeesus "KOSKETTI" pieniä, puhumisesta raamattu ei sano,
"Ja he TOIVAT hänen tykönsä MYÖS pieniä lapsia, että hän koskisi heihin"
Luuk: 8: 15
Jeesuksen "kosketuksessa" on voima !
"Minä tunsin, että joku KOSKI minuun, sillä minusta lähti voimaa" Luuk: 8
Jeesuksen ylösnousemuksen JÄLKEEN,
"voima" on kasteessa Jeesukseen:
"Sillä kolme on jotka todistavat: "Henki JA vesi JA veri, ja ne kolme yhdessä ovat"
"yhdessä ovat" > "yksi kaste" Ef: 4: 5erikoiskasteen erikoistutkija ei nyt mmuistanut kertoa kuinka apostolitkin tutkivat vanhasta liitosta kasteita, eihän heillä mitään uutta testamentti aollutkaan....jne... kuuluu mantrasi !
koko sepustuksesi on niin pulun tuubaa kuin olla voi !
pompit kuin arabialainen hiekkakirppu kamelin toivossa asiast atoiseen ilman mitään linkityksien tolkkua !
olisko parein jos menisit lakaisemaan ulkoportaita ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi ihminen heittäytyy tyhmäksi, siinä olisi psykolokeilla tutkittavaa aika lailla !
Kuvitteletko etteivät Apostolit tienneet mitä on käsketty ja mitä ei ole ja miten ne pitää ymmärtää, häh !!Miksi heittäydyt tyhmäksi, kuvitteletko että Jeesus valehteli??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no niin siinä sitä taas siteerataan jumalantekouskoa hohiijaa,
miten luulisit josko opisit elämäsi aikana edes yhden kohdan raamatusta ymmärtämään oikein, miten sinun mahtaisi käydä, menisitkö ihan työkyvyttömäksi vai aukenisiko jokin uusi luukku päässäsi josta jumalan valo pääsisi valaisemaan ajatuskoneistoasi !Harmittaako käkätystä tuo Jumalantekousko? Onko sinun "uskosi" sitten jostakin muualta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis Jumalan sana ei merkitse helluntailaisille mitään eivätkä siis usko Raamattuun !!!niin joo minä ainakin tuijotan rippipapin tekemisiin ja vähän sambaajiin kirkon keulassa, mutat enimmän ihmettelen miksi kirkosta karkaa yhtenään veronmaksajia, eivätkö he ole lukeneet ollenkaan augustukselta tullutta käskyä, eivätkö ole !??
- Anonyymi
No olis kyllä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin joo minä ainakin tuijotan rippipapin tekemisiin ja vähän sambaajiin kirkon keulassa, mutat enimmän ihmettelen miksi kirkosta karkaa yhtenään veronmaksajia, eivätkö he ole lukeneet ollenkaan augustukselta tullutta käskyä, eivätkö ole !??
tuijota vaan rippipappiin,
minä taas: "katse kiinnitettyinä uskon alkajaan Jeesukseen " Hebr: 12: 2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuijota vaan rippipappiin,
minä taas: "katse kiinnitettyinä uskon alkajaan Jeesukseen " Hebr: 12: 2Siinäpä se käktyksen ja kristityn välinen ero on! Kristitty katsoo Jeesusta hänen työtään.
Käkätys voi katsoa rippipappejaan ja vaikka sitä linnassa istuvaa setää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä se käktyksen ja kristityn välinen ero on! Kristitty katsoo Jeesusta hänen työtään.
Käkätys voi katsoa rippipappejaan ja vaikka sitä linnassa istuvaa setää...Mutta hyvä että tunnustaa missä hänen katseensa on.
Jeesuksesta se harvemmin miää puhuukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hyvä että tunnustaa missä hänen katseensa on.
Jeesuksesta se harvemmin miää puhuukaan.Laitoin aamulla sukat jalkaan, en ol e varma laittoiko Jumala toisen sukan vaiko molemmat mutta jalassa ne ovat nyt.
tiskasin myös astiat luulen ihan omin käsin ja jaloin, Jumala istuskeli keittiön pöydässä sen aikaa ja katseli hymyillen.
tosin foorumin sensuuri yritti kovasti nollata viestini punaisella ilmoituksella.
omituinen ylläpito. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin aamulla sukat jalkaan, en ol e varma laittoiko Jumala toisen sukan vaiko molemmat mutta jalassa ne ovat nyt.
tiskasin myös astiat luulen ihan omin käsin ja jaloin, Jumala istuskeli keittiön pöydässä sen aikaa ja katseli hymyillen.
tosin foorumin sensuuri yritti kovasti nollata viestini punaisella ilmoituksella.
omituinen ylläpito.mahtoikohan Jumala istua rippipapin tarakalla kun voimallinen Hengenmies polki piian mökille.... vaikeaa on samalla katsoa Jumalaan ja polkea pyörää on sekin tosiasia!
sakastissa varmaan ratkaisevat dilemman, onhan siellä mont akoolla ja mont alamppua palamassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin aamulla sukat jalkaan, en ol e varma laittoiko Jumala toisen sukan vaiko molemmat mutta jalassa ne ovat nyt.
omituinen ylläpito.Ei terve ihminen kirjoittele tuollaisia
Se vihaa näköjään Jumalan tekoja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mahtoikohan Jumala istua rippipapin tarakalla kun voimallinen Hengenmies polki piian mökille.... vaikeaa on samalla katsoa Jumalaan ja polkea pyörää on sekin tosiasia!
sakastissa varmaan ratkaisevat dilemman, onhan siellä mont akoolla ja mont alamppua palamassa.Mahtoiko Jumala istua sen helluntaisedän autossa kun tämä tarjosi lapsille kyytiä
varman kellarissa tiedetään tämänkin, onko käkätysellä tietoa asiasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtoiko Jumala istua sen helluntaisedän autossa kun tämä tarjosi lapsille kyytiä
varman kellarissa tiedetään tämänkin, onko käkätysellä tietoa asiasta?En tiedä mutta ihmeellistä raivoa herättää vaarissa usko Jumalan tekona
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä mutta ihmeellistä raivoa herättää vaarissa usko Jumalan tekona
Oh hoh: "Vauvojen kastamatta jättämisestä ei tosiaan ole mitän havaintoa".
Totta, eikä myöskään ole mitään kieltoa vauvojen tervaamiseksi, joten miksihän lut kirkko ei tervaa vauvoja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, eikä myöskään ole mitään kieltoa vauvojen tervaamiseksi, joten miksihän lut kirkko ei tervaa vauvoja?Jeesus antoi kastekäskyn ylösnousemuksensan jälkeen:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19
"kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan,
sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä LUPAUS on annettu" Apt: 2: 38-39 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, eikä myöskään ole mitään kieltoa vauvojen tervaamiseksi, joten miksihän lut kirkko ei tervaa vauvoja?Sinulla on joku ihmeelilne nhalu tervata vauvoja. Ei tuo ole tervettä
Jeesus on antanut kastekäskyn mutta ketään hän ei käskenyt tervata - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on joku ihmeelilne nhalu tervata vauvoja. Ei tuo ole tervettä
Jeesus on antanut kastekäskyn mutta ketään hän ei käskenyt tervataSillä on ennenkin ollut noita tervaamisjuttuja
Ilmeisesti helluntaissa sitten tervataan ihmisiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus antoi kastekäskyn ylösnousemuksensan jälkeen:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19
"kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan,
sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä LUPAUS on annettu" Apt: 2: 38-39noin vauvat sitten nousivat vaunuistaan kohensivat vaippojaan ja ottivat kukin kasteen, niin se meni, eikö mennytkin !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
noin vauvat sitten nousivat vaunuistaan kohensivat vaippojaan ja ottivat kukin kasteen, niin se meni, eikö mennytkin !
Vaavit nousi sedän syliin ja kun setä siunasi niin niin vaipat kastui eikö niin?
Ottivat siunauksen eikö niin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaavit nousi sedän syliin ja kun setä siunasi niin niin vaipat kastui eikö niin?
Ottivat siunauksen eikö niin?mitä vauvan vaipat liittyy millään lailla kasteeseen !!
sinä, joka herjaat , kai sinulla itselläsikin jonkinlaiset alushousut on,
niitäkö sä mietit kasteessa, onko alushousut hyvin ,
ihan samaan sarjaan kuuluu tommoset älyttömmyydet, mutta onko hellareitten suusta mitään älyllistä koskaan ulos tullutkaan.
- Anonyymi
no niin kirkon erikisjouluevankelistat laittaa parastaan foorumille !
monta kynttilää varmaan palamassa.- Anonyymi
Helluntaikirkon käkätysmökötys laittaa parastaan
Vaavit toki mielessä
- Anonyymi
Luterilaiset eivät kykene asialliseen keskusteluun.
- Anonyymi
Koskee lähinnä hellareita
- Anonyymi
ne on lähinnä kuin parvi variksia, iso ääni ja heikot lahjat !
- Anonyymi
Luterilaiset pedofiilit tulevat aina tänne puhumaan vauvoista kun muut yrittävät keskustella vauvakasteesta.
- Anonyymi
Helluntailaiset pedofiilit tulevat tänne puhumaan vauvakasteesta.
Luterilaiset eivät puhu sellaisesta. Ne puhuvat kasteesta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset pedofiilit tulevat tänne puhumaan vauvakasteesta.
Luterilaiset eivät puhu sellaisesta. Ne puhuvat kasteestaAloittaja taitaa olla yksi niistä
- Anonyymi
Helluntalaiset täällä päin puhuvat enemmän virtsanjuonnista kuin kasteesta.
- Anonyymi
Tuolla tasolla ne vauvakastefanaatikot ovat. Raamatullisesta uskovien kasteesta ei tietoakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla tasolla ne vauvakastefanaatikot ovat. Raamatullisesta uskovien kasteesta ei tietoakaan.
Niin, vauvakasteffanaatikot eli uudestikastajat ovat juuri tuolla tasolla. Tuntuvat olevan fanaattisia "vauvakasteesta" puhujia, kasteesta eivät sitten tiedä mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, vauvakasteffanaatikot eli uudestikastajat ovat juuri tuolla tasolla. Tuntuvat olevan fanaattisia "vauvakasteesta" puhujia, kasteesta eivät sitten tiedä mitään
No ainakin tuo yksi tuntuu olevan. Aloittaja on toinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ainakin tuo yksi tuntuu olevan. Aloittaja on toinen
Se on varmaan se paljussa istuva lutterin seuraaja siellä miettimässä kasteasiaa, lämmin vesi hoitaa hermoja !
ainakin seilissä aikaan niin uskottiin lääkärikunnan taholta.
kirkkoisillä oli vielä heikommat hoitomuodot, he kokeilivat kelluuko noitaepäilty!
voi suomiparkaa millaisilla eväillä sinua on viety eteenpäin. niin ajallisissa asioissa kuin taivaallisissakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitähän ne luterilaiset luulevat tietävänsä kasteestaan ja missä se tietäminen on hankittu, ikun suurin osa ei ikinä avaa raamattuaan vaikak eläisi satavuotiaaksi !
pakkohan tässä on mennä hetkeksi ulos nauramaan!
kaikkien huuhaaoppien ja harhojen perusongelma on suuren suuri tietämättömyys raamatun asioista.
tämä pätee kaikkiin suomalaisiin huuhaisiin , niin korpelalaisuus äkerblommilaisuus ja unissasaarnaamisiin. ihmiset eivä ttienneet mistä on kyse ja siitä se lähti, aina löytyi kannatust avaikak kuinka pöljille asioille.
vanhat perintötilalliset möivät maansa metsänsä pilkkahintaan äkerblomin viedessä heitä kuin sitä vanhaa pässiä uudessa narussa.
JOS olisi ollut hengentuntemmusta edes hitusen olisi viitattu kinttaalla moisille humpuukitouhuille.
mutta kun ei ollut, eikä ole vieläkään, jokainen Jumalan Hengen valaisema tajuaa minuutissa kuinka turhaa ja hyldytöntö on pikkulasten kastaminen, lutterikin sen tajusi joinakin pivinään mutta paavin pitkän käden åelko vei voiton, kuten raamattu senkin jo ilmoittaa, eli ihmispelko panee paulan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on varmaan se paljussa istuva lutterin seuraaja siellä miettimässä kasteasiaa, lämmin vesi hoitaa hermoja !
kirkkoisillä oli vielä heikommat hoitomuodot, he kokeilivat kelluuko noitaepäilty!
voi suomiparkaa millaisilla eväillä sinua on viety eteenpäin. niin ajallisissa asioissa kuin taivaallisissakin.seon varmaan parhamin paljussa oleva käktys miettimässä kasteasiaa kun säälittävää ulinaa taas tulee. Se tykkää puhua kirkkoisistä mutta ei Raamatusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitähän ne luterilaiset luulevat tietävänsä kasteestaan ja missä se tietäminen on hankittu, ikun suurin osa ei ikinä avaa raamattuaan vaikak eläisi satavuotiaaksi !
kaikkien huuhaaoppien ja harhojen perusongelma on suuren suuri tietämättömyys raamatun asioista.
tämä pätee kaikkiin suomalaisiin huuhaisiin , niin korpelalaisuus äkerblommilaisuus ja unissasaarnaamisiin. ihmiset eivä ttienneet mistä on kyse ja siitä se lähti, aina löytyi kannatust avaikak kuinka pöljille asioille.
vanhat perintötilalliset möivät maansa metsänsä pilkkahintaan äkerblomin viedessä heitä kuin sitä vanhaa pässiä uudessa narussa.
JOS olisi ollut hengentuntemmusta edes hitusen olisi viitattu kinttaalla moisille humpuukitouhuille.
mutta kun ei ollut, eikä ole vieläkään, jokainen Jumalan Hengen valaisema tajuaa minuutissa kuinka turhaa ja hyldytöntö on pikkulasten kastaminen, lutterikin sen tajusi joinakin pivinään mutta paavin pitkän käden åelko vei voiton, kuten raamattu senkin jo ilmoittaa, eli ihmispelko panee paulan.Ei ne tiedäkään mitään jotka ei Raamattuaan avaa. Ne jotka avaavat niin tietävät. Aika simppeliä
Sinun harhasi on juuri siinä ettet lue Raamattua etkä usko siihen. Siten pitää ulkona nauraa apostolien opetuksille
Ei mitään Jumalan hengen valaisua köydy kyllä tuosta parkuvasta pellestä. Ja lutherisi oli lasten kastamisen kannalla, joten turha yrittää tuotakaan köyttä vetäää. Kasaminen kun ei ole hyödytöntä. Sen sihaan lutteri piti uudestikastamista hyödyttömänä
käkätysmäkätyksen eväät alkaa olla sylty - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta
Tuo vaari on yksi niistä eikä kukaan ota sen kitinää vakavasti. Näkee jutiustakin että päämäärä on muualla kuin Jeesuksessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi suomiparkaa millaisilla eväillä sinua on viety eteenpäin. niin ajallisissa asioissa kuin taivaallisissakin.Aloittaja saattaa istua paljussa.
Tosin en tiedä ketää seuraa, ei ainakaan Jeesusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta kun ei ollut, eikä ole vieläkään, jokainen Jumalan Hengen valaisema tajuaa minuutissa kuinka turhaa ja hyldytöntö on pikkulasten kastaminen, lutterikin sen tajusi joinakin pivinään mutta paavin pitkän käden åelko vei voiton, kuten raamattu senkin jo ilmoittaa, eli ihmispelko panee paulan.Tuo on osittain totta. Kun ei tiedetä Raamattua niin kaikanmaailman Ammerikasta tulleita endaumentteja sitä aletaan sitten suorittamaan. Jos tunnetaan Raamaatun opetus niin moisiin ei ole tarvetta, todellaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on osittain totta. Kun ei tiedetä Raamattua niin kaikanmaailman Ammerikasta tulleita endaumentteja sitä aletaan sitten suorittamaan. Jos tunnetaan Raamaatun opetus niin moisiin ei ole tarvetta, todellaakaan.
Niin ja eräät uskovat Saksasta tulleisiin oppeihin, jossa eräs juoppomunkki yrittää muuttaa Jumalan sanaa.
Hänhän uskoi mm, että aurinko kiertää maapalloa. Sellainen opettaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja eräät uskovat Saksasta tulleisiin oppeihin, jossa eräs juoppomunkki yrittää muuttaa Jumalan sanaa.
Hänhän uskoi mm, että aurinko kiertää maapalloa. Sellainen opettaja.helluntailaisuus on yksi AA-kerhon - haaramuoto, kaikkihan sen tietää, että alkoholistit / huumeidenkäyttäjät hakeutuu helluntai-lahkoon,
"omien HIMOJENSA mukaan korvasyyhynsä haalivat itselleen opettajia"
2 Tim: 4: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisuus on yksi AA-kerhon - haaramuoto, kaikkihan sen tietää, että alkoholistit / huumeidenkäyttäjät hakeutuu helluntai-lahkoon,
"omien HIMOJENSA mukaan korvasyyhynsä haalivat itselleen opettajia"
2 Tim: 4:Onkohan sinulla peruskoulu jäänyt kesken?
Noinko teille opetetaan siellä AA-kerhossa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan sinulla peruskoulu jäänyt kesken?
Noinko teille opetetaan siellä AA-kerhossa?Oletko käynyt AA-kerhossa? Onko siellä paljon uudestikastajia? Siksikö puhutte aina alkoholista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko käynyt AA-kerhossa? Onko siellä paljon uudestikastajia? Siksikö puhutte aina alkoholista?
Eikös siellä ole etupäässä luterilaisia vauvakastettuja? Sinunhan se pitäisi tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös siellä ole etupäässä luterilaisia vauvakastettuja? Sinunhan se pitäisi tietää.
Sinunhan se pitäisi tietää että siellä on uudestikastettuja jotka aina alkoholista puhuvay eivätkä millään pääse siitä eroon
- Anonyymi
helluntailaisethan täällä alkoholia tuputtaa joka rakoon, ninkun ny alkoholi olkis mikään evankeliumin sanoma . . .
Jeesus muuten seurusteli , "syntisten ja publikaanien kanssa", ja
FARISEUKSET sanoo Jeesukselle:
"Katsokaa syömäriä ja JUOMARIA, syntisten ystävää"- Anonyymi
"Katsokaa syömäriä ja JUOMARIA, syntisten ystävää".
Noinhan nuo tämänpäivän fariseukset, eli kirkkokiivailijat sanovat uskovaisistakin, joten ei mitään uutta auringon alla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Katsokaa syömäriä ja JUOMARIA, syntisten ystävää".
Noinhan nuo tämänpäivän fariseukset, eli kirkkokiivailijat sanovat uskovaisistakin, joten ei mitään uutta auringon alla.Noin ne helluntaikirkkokiivailijat uskovista sanovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin ne helluntaikirkkokiivailijat uskovista sanovat.
Ai sinä oletkin helluntaikirkkokiivailija?
Oletko jo päässyt eroon alkoholismistäsi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko jo päässyt eroon alkoholismistäsi?Ei kun sinä olet. Etkä tunnu pääsevän eroon alkoholista. Siksi siitä aina puhut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko jo päässyt eroon alkoholismistäsi?suomalaiset juopottelee kymmenen litraa viinoja päätä kohti, siinä joukossa EI ole ainuttakaan helluntain edustajaa.
yritä tajuta asia vaikka se on todella mutkikas ja vaikea sisäistää munkin seuraajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suomalaiset juopottelee kymmenen litraa viinoja päätä kohti, siinä joukossa EI ole ainuttakaan helluntain edustajaa.
yritä tajuta asia vaikka se on todella mutkikas ja vaikea sisäistää munkin seuraajan.Niin ainakin sinä tunnut juopottelevan aika paljon. Helluntain edustajan ovat juoppoja
Amerikan lapsityntekijän seuraajan arkeen se kai kuuluu
Yksi on herra yksi on usko ja yksi kaste. on voimassa tänäkin päivänä, ei muuta kastetta millään tavoin.
- Anonyymi
Kun Raamatussa perhekunnittain (niinkuin tuohon aikaan toimittiin perhekunnittain yleensä muutoinkin) liityttiin seurakuntaan, niin kertoisitko missä tapauksissa jätettiin vauvat ja 'liian' nuoret lapset kastamatta, vai voitko väittää ja millä perusteella ettei noissa perheissä ollut kovinkaan nuoria lapsia.
Ja entä onko Raamatussa paljonkin esimerkkejä siitä että kun kovin nuoret perheenjäsenet olisi jätetty kastamatta, niin sitten myöhemmin varttuneina nuo nuoremmat perheenjäsenet olisivat seuranneet perheen muiden heitä vanhempien esimerkkiä ja menneet kasteelle.- Anonyymi
kukaan ei mennyt kasteelle ilman että ENSIN tulivat uskoviksi, tajuatko mitä on ensiksi, kokeile laittaa ensin kengät ja sitten sukat jos se selviöäisi mitä on ensiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kukaan ei mennyt kasteelle ilman että ENSIN tulivat uskoviksi, tajuatko mitä on ensiksi, kokeile laittaa ensin kengät ja sitten sukat jos se selviöäisi mitä on ensiksi.
Kukaan ei "mennyt" Raamatusa kasteella (ei Raamattu käytä moista termiä) vaan Raamatusa kastettiin uskoontullet perhekuntineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei "mennyt" Raamatusa kasteella (ei Raamattu käytä moista termiä) vaan Raamatusa kastettiin uskoontullet perhekuntineen.
Raamatussa on viisi kertaa mainittu perhekunnan kastamisesta ja jokaisesta normaalijärkinen näkee mitä se tarkoitti käytännössä.
mutta jos on ensin oma oppi kymmenessä sukupolvessa imetty ja sitten avataan raamattu niin eihän sieltä todellakaan löydy muuta kuin se isien oppi.
minusta teidänpitäisi edelleen pitäytyä siinä isien opissa että aurinko kiertää tapulia satavarmasti ja joka epäilee eikun nalli pois hampaat naulaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa on viisi kertaa mainittu perhekunnan kastamisesta ja jokaisesta normaalijärkinen näkee mitä se tarkoitti käytännössä.
mutta jos on ensin oma oppi kymmenessä sukupolvessa imetty ja sitten avataan raamattu niin eihän sieltä todellakaan löydy muuta kuin se isien oppi.
minusta teidänpitäisi edelleen pitäytyä siinä isien opissa että aurinko kiertää tapulia satavarmasti ja joka epäilee eikun nalli pois hampaat naulaan.KYllä, KOKO perhekunta kastettiin
Sinulla on tuo isien oppi etkä välitä Raamatun opistä mitään.
Ei auringon kiertäminen nyt auta yhtään sinua
- Anonyymi
milloin te luterilaiset opitte lukemaan ja toteamaan ketä raamatussa kastettiin milloin ja mistä syystä ?
mikä siinä on niin vaikeaa nähdä ett VAIN ne jotka uskoivat evankeliumin sanan, ne kastettiin, loput jäivät pilkkaajiksi ihan kuin lutterit edelleen ja aina tänäänkin veivaavat päivänselvää asiaa eestaa sinne tänne.- Anonyymi
milloin te helluntailaiset opitte lukeen / tutkiin, eikä pelkästään matkiin, ei se kasteen merkitys pelkästään ulkonaisesti matkimalla avaudu = asian sisältö !
raamatussa useissa kirjeissä SEURAKUNNILLE , Paavali opettaa kasteen sisältöä, eikä seurakuntaan ole koskaan kuuluneet kastamattomat, eihän Paavali ulkopuolisia opeta, vaan, seurakuntaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
milloin te helluntailaiset opitte lukeen / tutkiin, eikä pelkästään matkiin, ei se kasteen merkitys pelkästään ulkonaisesti matkimalla avaudu = asian sisältö !
raamatussa useissa kirjeissä SEURAKUNNILLE , Paavali opettaa kasteen sisältöä, eikä seurakuntaan ole koskaan kuuluneet kastamattomat, eihän Paavali ulkopuolisia opeta, vaan, seurakuntaa !Joo hellareilla on vaikeuksia ymmärtää miksi ylipäätään kastetaan Kyselevät täälä luterilaisiltakin että miksi kastetaan. Jeesuksen käsky ei merkkaa heille mitään. Tämän päivän parhamit ovat vain pilkkaajia jotka eivät usko Sanaa
- Anonyymi
Tärkeämpää kuin se mitä Raamatusa tehtiin, on se mitä meitän on käsketty tehdä. Raamatussa ei kerrota kaikisa mahdollisista tapauksista vaan Raamattu antaa ohjeet miten toimia.
Vaari vain ei halua uskoa niitä, veivaa aina vain sitä ketä kastettiin kun pitäisi katsoa isompaa kuvaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeämpää kuin se mitä Raamatusa tehtiin, on se mitä meitän on käsketty tehdä. Raamatussa ei kerrota kaikisa mahdollisista tapauksista vaan Raamattu antaa ohjeet miten toimia.
Vaari vain ei halua uskoa niitä, veivaa aina vain sitä ketä kastettiin kun pitäisi katsoa isompaa kuvaa.kuinka isolla kuvalla se vauvojen kastaminen tulee raamattuun, onko ollut pouhetta sakastissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuinka isolla kuvalla se vauvojen kastaminen tulee raamattuun, onko ollut pouhetta sakastissa?
Ei tarvi muuta kuin Jeesuksen käsky
Koita jotekin pärjätä sen kanssa että kritityt kastavat lapsia.
Uudestikastamista ei saa Raamattuun mitenkään, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
raamatussa useissa kirjeissä SEURAKUNNILLE , Paavali opettaa kasteen sisältöä, eikä seurakuntaan ole koskaan kuuluneet kastamattomat, eihän Paavali ulkopuolisia opeta, vaan, seurakuntaa !missä Paavali opettaa että kastakaa vastasyntyneet jopa hätäkädessä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastamista ei saa Raamattuun mitenkään,Miksi Apostolit eivät tottele sitä kuvittelemaanne käskyä kastaa vastasynyneet eikä puhu sanaakaan sellaisesta, miksi?
ettekö luota siihen että Apostolit tajusivat mitä on käsketty ja mitä on luuloteltu häh?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastamista ei saa Raamattuun mitenkään,ne ns kristityt tekevät kaikenlaista, putinkin on kristitty ja kastettu ties montako kertaa.
se kristitty -sana ei merkkaa yhtään mitään ellei sille ole selviä kehyksiä.
raamatun aikana apostolit eivät sambanneet adventtina! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastamista ei saa Raamattuun mitenkään,No Jeesus on käskenyt tehdä parannuksen ja lakata retuelämisestä !
miksi lutterin kirkkolaiset ei tottele Jeesuksen käskyä ja kuitenkin ovat olevinaan kristittyjä..hohoijaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
missä Paavali opettaa että kastakaa vastasyntyneet jopa hätäkädessä ?
Jeesus ei erottele iän mukaan ketään. Hän käskee kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Apostolit eivät tottele sitä kuvittelemaanne käskyä kastaa vastasynyneet eikä puhu sanaakaan sellaisesta, miksi?
ettekö luota siihen että Apostolit tajusivat mitä on käsketty ja mitä on luuloteltu häh?!Apostolit nimenomaan tottelivat käskyä. Mistä olet edes saanut päähäsit ettei vastasynyneitä kasttettu? Missä Raamattu sellaista sanoo?
Mikset sinä luota apostolien opetukseen ja siinen että ensi tilassa kastettiin eikä viivytetty kasteita? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ne ns kristityt tekevät kaikenlaista, putinkin on kristitty ja kastettu ties montako kertaa.
se kristitty -sana ei merkkaa yhtään mitään ellei sille ole selviä kehyksiä.
raamatun aikana apostolit eivät sambanneet adventtina!Niin teeethän sinäkin kaikenlaista ja väität olevasi kristitty vaikket ole.
Kun minä puhun kristityistä tarkoitan uskovaa ihmistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Jeesus on käskenyt tehdä parannuksen ja lakata retuelämisestä !
miksi lutterin kirkkolaiset ei tottele Jeesuksen käskyä ja kuitenkin ovat olevinaan kristittyjä..hohoijaa.Jeesus on käskenyt tehdä paranusta mutta sinä et sitä tunnu tekevän
Miksi parhamin kirkkolaiset ei usko Jeesuksen käskyjä vaan sivuuttavat ne? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on käskenyt tehdä paranusta mutta sinä et sitä tunnu tekevän
Miksi parhamin kirkkolaiset ei usko Jeesuksen käskyjä vaan sivuuttavat ne?Misähän kohtaa hellarit alkavat vastustamaan lasten siunaamista kun "kukaan apostoli ei tee sellaista"?? Eikö riitä että meille on annettu käsky?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Apostolit eivät tottele sitä kuvittelemaanne käskyä kastaa vastasynyneet eikä puhu sanaakaan sellaisesta, miksi?
ettekö luota siihen että Apostolit tajusivat mitä on käsketty ja mitä on luuloteltu häh?!Onko Jeesuksen antama lähetyskäsky sinulle kuvittelua?
Etkö voi itse lukea Raamatusta sitä käskyä? Miten kukaan voi väittää etteivät apostolit totelleet sitä?
Jeesus antoi käskyn siunata niin tottelivatko apostolit sitä, kyllä vai ei!??!?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Jeesuksen antama lähetyskäsky sinulle kuvittelua?
Etkö voi itse lukea Raamatusta sitä käskyä? Miten kukaan voi väittää etteivät apostolit totelleet sitä?
Jeesus antoi käskyn siunata niin tottelivatko apostolit sitä, kyllä vai ei!??!?!Odotetaan että vaari vastaa tuohon
Entä missä apostoli käskee kastamaan aikuisia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Jeesuksen antama lähetyskäsky sinulle kuvittelua?
Jeesus antoi käskyn siunata niin tottelivatko apostolit sitä, kyllä vai ei!??!?!voi yksinkertaisuutta ja sen paksuuden syvyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi yksinkertaisuutta ja sen paksuuden syvyyttä.
Ei osannut yksikertainen käkätys vastata kysymykseen, hehe
ehkä kannatatisi lukea Raamattua enemmän - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei osannut yksikertainen käkätys vastata kysymykseen, hehe
ehkä kannatatisi lukea Raamattua enemmänIlmeisesti siis oikea vastaus olisi "ei missään" mutta se ei kehtaa sitä sanoa.... menisi muuten oma oppi nurin !
- Anonyymi
IHME VEIVAAMISTA TAAAAAS JOSTAIN KASTEESTA.Kaste,olkoon sinut vaikka meressä kastettu ei sinänsä pelasta ketäääään,usko jo huviksesi!!!
- Anonyymi
kyllä se ny vaan pelastaa, > usko vähän enemmän kuin huviksesi,
"vesi nyt teidätkin PELASTAA - KASTEENA, joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan koska
JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon liiton" 1 Piet: 3: 21 - Anonyymi
Jeesus ja apostolit taas oli toista mieltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ja apostolit taas oli toista mieltä
1 Piet: 3: 21 on raamatun sana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Piet: 3: 21 on raamatun sana.
On se. Paha kieltää
- Anonyymi
n 1500 maksajaa on häipynyt lutterin pesosta vuoden alusta.
outo systeemi se on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
n 1500 maksajaa on häipynyt lutterin pesosta vuoden alusta.
outo systeemi se on.Lutterilla ei ole mitään pesoa
Parhamin pesosta häipyy koko ajan ihmisiä ja se tuntuu olevan aika pieni poppoo täällä
outo systeemi se on - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutterilla ei ole mitään pesoa
Parhamin pesosta häipyy koko ajan ihmisiä ja se tuntuu olevan aika pieni poppoo täällä
outo systeemi se onOn, ja uskontojen uhrit kertoo ettei sieltä aina pääse eroamaan vaikka haluaisi... tai sitte saa koko suvun vihan päällensä ja perheenjäsenetkin alkaa välttelemään jos lähtee
erittäin outo systeemi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On, ja uskontojen uhrit kertoo ettei sieltä aina pääse eroamaan vaikka haluaisi... tai sitte saa koko suvun vihan päällensä ja perheenjäsenetkin alkaa välttelemään jos lähtee
erittäin outo systeemi !Miten parhamin pesosta voi joku lähteä pois kun sellaista pesoa ei olekkaan? Sehän on vain sinun sairaassa mielikuvituksessasi.
Vai tarkoitako Espanjan rahaa, pesoa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten parhamin pesosta voi joku lähteä pois kun sellaista pesoa ei olekkaan? Sehän on vain sinun sairaassa mielikuvituksessasi.
Vai tarkoitako Espanjan rahaa, pesoa?Ei sitä ole sen enempää kuin lutterin pesoakaan.
Mutta molemmista vain erotaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On, ja uskontojen uhrit kertoo ettei sieltä aina pääse eroamaan vaikka haluaisi... tai sitte saa koko suvun vihan päällensä ja perheenjäsenetkin alkaa välttelemään jos lähtee
erittäin outo systeemi !ja kun valehtelet lisää niin aina vaan oudommaksi menee, kumma juttu !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä ole sen enempää kuin lutterin pesoakaan.
Mutta molemmista vain erotaan.Ei uskovaiset eroa seurakunnistaan muuten kuin hautausmaalle !
muotojumaliset fariseukset eivät tiedä mihin kuuluisivat, ja poukkoilevat sinne tänne kuin akanat tuulessa aina virtausten mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei uskovaiset eroa seurakunnistaan muuten kuin hautausmaalle !
muotojumaliset fariseukset eivät tiedä mihin kuuluisivat, ja poukkoilevat sinne tänne kuin akanat tuulessa aina virtausten mukaan.Kyllä moni vaihtaa seurakuntaa, sitä on paljonkin liikkeellä. Ei se tarkoita sitä että he eroiaisivat Kristuksen seurakunnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja kun valehtelet lisää niin aina vaan oudommaksi menee, kumma juttu !
on se kumma juttu että kaikitsa porukoista ei niin vaan pääsekään eroamaan, ainakaan ilman että oma perhe laittaa välit poikki, erikoista vai mitä !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on se kumma juttu että kaikitsa porukoista ei niin vaan pääsekään eroamaan, ainakaan ilman että oma perhe laittaa välit poikki, erikoista vai mitä !?
mutta eikös s e ole raamatullista, jospa lukisit itse mitä Jeesus sanoo asiasta !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta eikös s e ole raamatullista, jospa lukisit itse mitä Jeesus sanoo asiasta !
jospa lukisit sinäkin:
"Mutta se, joka ei huolehdi perhekunnastaan , on kieltänyt uskonsa ja on epäuskoista
pahempi" 1 Tim: 5: 8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei sano että jos joku vaihtaa toiseen seurakuntaan niin vältelkää perheenjäseniä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jospa lukisit sinäkin:
"Mutta se, joka ei huolehdi perhekunnastaan , on kieltänyt uskonsa ja on epäuskoista
pahempi" 1 Tim: 5: 8Eiköhän Jeesus tarkoita tuossa perhekunnan aineelliseta huolehtimisesta, eikä pakollisesta lapsikasteesta. Sinulla on vain liian vilkas mielikuvitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän Jeesus tarkoita tuossa perhekunnan aineelliseta huolehtimisesta, eikä pakollisesta lapsikasteesta. Sinulla on vain liian vilkas mielikuvitus.
raamattu nyt kertoo, ENSISIJAISESTI hengelliset > taivaalliset. Maalliseen huolehtimiseen jo yhteiskuntakin antaa ohjeet, jos oma järki ei toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei sano että jos joku vaihtaa toiseen seurakuntaan niin vältelkää perheenjäseniä!!
Harhaoppisella vauvakasteella kastaminen ei ole kenestäkään huolehtimista. Kirkon varallisuudesta huolehtimista se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaoppisella vauvakasteella kastaminen ei ole kenestäkään huolehtimista. Kirkon varallisuudesta huolehtimista se on.
Mitään "harhaoppista vauvakastetta" ei ole olemassa.
Harhaoppinen symbolikaste kylläkin, jolla huolehditaan joitenkin porukoiden taloudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään "harhaoppista vauvakastetta" ei ole olemassa.
Harhaoppinen symbolikaste kylläkin, jolla huolehditaan joitenkin porukoiden taloudesta.Puhutko siitä uujestikasteesta?
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453046- 502482
- 1072461
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382141Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2421731- 1001688
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4491644Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91594Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141532R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201349