Hyvä suhde, mutta jotain silti puuttuu

Anonyymi-ap

Olen seurustellut mieheni kanssa reilusti yli vuoden. Itse olen sosiaalinen ja rakastan pitkiä keskusteluja ja läsnäoloa. En tarvitse jatkuvaa huomiota, mutta silloin ku tapaamme toivoisin kunnollista yhteyttä.
Mies on todella ystävällinen, komea ja hänessä on paljon todella hyviä puolia. Ongelmana vain on, että tavatessamme tuntuu kuin en saisi muodostettua kunnollista yhteyttä. Hän kyllä juttelee, mutta huomattavasti minua vähemmän. Ja keskustellessa tuntuu kuin itse johdattelisin aina keskustelua. Miehellä on adhd ja uskon tämän ongelman johtuvan osittain siitä. Olen tästä muutaman kerran ystävällisesti maininnut ja mies on luvannut parantaa, mutta en tiedä olemmeko vain liian erilaisia. Toinen ongelma on saamattomuus. Mies käy kyllä töissä, mutta tuntuu ettei hänellä ole suurta intoa edetä elämässä. Miettii kyllä monia toiveita tulevaisuudelle, mutta en ole nähnyt edes pientä konkreettista liikkua näiden unelmien suuntaan. Luotan häneen kyllä, mutta en halua joutua äitimäiseen rooliin, jossa joudun työntämään häntä eteenpäin joka ikisessä asiassa. Onko nämä vain nuoren aikuisiän ongelmia vai säilyviä piirteitä. Neuvoja?

11

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voitte olla liian erilaisia,.mutta ei se aina ole suhteen loppu. Toisaalta nyt tässä vaiheessa kannattaa selvittää oikeasti mitä haluaa! Kummankin oltava rehellinen ensin itselle ja sitten keskustella asiasta vakavasti sen toisen kanssa. Adhd on ominaisuus minkä kanssa myös sinun on tultava toimeen. Se on sellaisen ihmisen kanssa osa sinua myös. Tavallaan. Pitää asettaa rajat. Itsellesi myös. Jos passaat kaikessa, siitä tulee itsestäänselvyys.
      Olisiko teillä sitten erilaiset näkemykset siitä mitä elämältä haluaa ja miten haluaa edetä ja tehdä asioita? Itse ADHD naisena voisin sanoa, että saamattomuus on toki osa elämää ja luovuus pitää oppia kanavoimaan. Vaatii oikean moodin saada asiat etenemään ja keskityttyä yhteen asiaan kerrallaan. ADHD saattaa vaikuttaa poissaolevalta, mutta ei tee sitä tahallaan. Ajatus vaan juoksee joskus monessa muussa asiassa samalla ja jotkut adhd ihmiset pystyy keskittymään kuuntelemaansa räpeltämällä muuta samalla. He kuuntelevat kyllä joskus silloinkin kun ei siltä vaikuta. Itsellä täytyy olla sijaistoimintoja esim jos puhun puhelimessa tai pitäisi paikallaan istua kuuntelemassa jotain.

      Itselleen rehellisyys kannattaa aina. Jotkut ihmiset tarvitsevat tilaa. Adhd tyyppi saattaa tarvita yhtäkkiä omaa tilaa ja lähteä vaikka toiselle puolelle Suomea sen toivossa.
      Se ottaa aikaa, anna aikaa. Jos et pysty siihen ja pitkäaikaiseen prosessiin niin suosittelen miettimään suhdetta uudelleen.

      Poissaolevuuteen voi liittyä myös asioita mistä hänen on vaikea puhua sinulle, mutta ei saa oikeita sanoja muosostettua, koska pelkää että suutut. Oletko kuitenkin temperamenttinen ja hiukan kontrolloiva?

      Pitää ottaa myös huomioon ihmisen muukin luonne. ADHD ei määritä koko luonnetta! Se on osa ihmistä ja siitä pitää vain ammentaa se lahja.

      Tsemppiä teille ❤️

      • Anonyymi

        Kiitos hyvästä viestistä. En koe olevani kovin temperamenttinen tai edes kontrolloiva. Toki odotukseni voivat olla korkeammat kuin niiden kuuluisi olla sillä tässähän me vasta nuoria ollaan. Ollaan miehen kanssa puhuttu kuitenkin monista kummankin elämässä olevista vaikeista asioista enkä usko että hän ei uskaltaisi minulle puhua, mutta eihän siitä ikinä voi täysin varmaksi tietää. En suutu tekemättömistä asioista tai hirveämmin edes patistele. Laitan vain itselleni merkille ja välillä kyselen mitä esim ajokoululle kuuluu. Kuitenkin esim tämä ajokoulu ollut tapaamisestamme asti ”käynnissä” eikä herra ole tainnut ensimmäistäkään tuntia käydä.
        Mutta niin kuin neuvoit niin sitä täytyy tässä kai vaan pohtia mitä kumpikin oikeasti haluaa ja koittaa tuossa keskusteluasiassa olla ymmärtäväisempi. Kiitos :)


    • Anonyymi

      Vastakohdat täydentää toisiaan, mutta sitten tarvitssn kuitenkin jotain yhteistäkin. Juuri oikeiden asioiden pitää käydä yksiinkin. Jos olette edenneet nopeastikin, on jotain saattanut jäädä huomaamatta. Adhd tyyppi tarvitsee ymmärrystä ilman turhaa syyllistämistä.
      Mutta ei silti paapomista. Tarvitaan tilaa elää sitä omaa elämää. Adhd tyyppi kuormittuu helposti ihmisistä ja asioista! Tarvitsee pitkiä unia ja lepoa välillä. Vaikka olisikin sosiaalinen. Eikö olekin monimutkaista? Ei mahdotonta kuitenkaan. Mikään ei ole.

      • Anonyymi

        Olen ihmetellyt tuota yleistä "vastakohdat täydentävät toisiaan" -hokemaa. Missä asioissa se konkreettisesti niin usein muka pätee? Jos toinen on siisti ja toinen sottainen, niin ei se yhteoselo usein kitkatta toimi. Ei toinen halua "täydentää toista" siivoamalla hänen jälkiään.

        Päin vastoin suurin osa parisuhdeongelmista johtuu nimenomaan siitä, että ollaan erilaisia. Kun kaksi erilaista ihmistä ihastuu joihinkin toistensa ominaisuuksiin, mutta sitten ajan kanssa ne eroavaisuudet alkavat vaivata. Toinen haluaa enemmän läheisyyttä, yksi ei siedä toisen omistaan eroavia tapoja jne.

        Enemmän keksin haittaa eroavaisuuksista kuin hyötyä, eli parempi vain etsiä samankaltainen ihminen kumppaniksi. Sillon ymmärretään toisiaan paremmin ja elämä sujuu paljon sulavammin. Kokemuksesta puhun


    • Anonyymi

      Se adhd pehmenee hyvin usealla iän myötä, mutta se voi viedä aikaa. Oletko valmis panostamaan. Suhde ja yhteinen elämä on tahtotila!
      Kun kuherrusvuodet on ohi, mitä sen jälkeen?
      Adhd tapaukset joskus myös kyllästyy myös nopeasti. Jos sitä kuuluu muutenkin luonteeseen, on vain kestettävä että se häipyy. Kuulostaa karulta. Tiedän. 😳
      Taas täysin oikean ihmisen kanssa ei välttämättä näin käy. Se voit olla sinä se oikea. Tai sitten et. Lähesty häntä ymmärtäen. Älä vaadi ja painosta.

    • Anonyymi

      Toi että olet sosiaalinen ja rakastat pitkiä keskusteluja ja läsnäoloa. Harva jaksaa jauhaa a) tyhjänpäiväisiä juttuja b) parantaa maailmaa c) puhua, puhua, puhua, pelkästä puhumisen ilosta. Ainakaan selvinpäin. Ryyppääminen taas ei kannata, siinä menee terveys.

      Tavallisilla hermoilla ja sosiaalisilla kyvyillä varustetulla ihmiselläkin väsyy korvat ja alkaa ketuttamaan sellaset yltiösosiaaliset ihmiset joilla on valtava tarve olla parisuhteessa äänessä koko aika. Tulee mieleen miksei se vois olla jo hetken hiljaa.

      Ärsyttävää tollanen ; mitä jos joudun äitimäiseen rooliin ja työntämään miestä koko ajan eteenpäin..
      Nyt sä dissaat apahasti miestä tolla lauseella.

      Miks ihmeessä miehen tartteis mennä elämässä koko aika eteenpäin?
      Jos mies on tyytyväinen elämäänsä, miksei se riitä sulle?
      Ei kaikki haluu olla jotain suurta ja merkittävää, sitä voi olla täysin onnellinen senhetkisessä normiarkipäivässään.

      Kuvitteletko sä tosiaan olevas niin paljon fiksumpi kuin mies, että sä pystyt väkisin vääntään miehen sun haluamaan muottiin?
      Sinusta on jo reilussa vuodessa tullut pomottava, nalkuttava akka joka hakee toisesta vikoja. Parisuhde ei tuu onnistuun noilla konsteilla.
      Kannattaisko sun kattoo välillä niitä omia huonoja puolia ja miettii siinä ohessa mitä hyvää miehessä on.

      • Anonyymi

        Tässä nähdään, että ihmisiä on erilaisia ja kaikki eivät vain sovi toisilleen. Aloittaja haluaa samanlaisen ihmisen kuin hän itse, joten sellaisen etsiköön, eikä yritä muuttaa jostakin erilaisesta itsensä näköistä


    • Jos olet mielestäsi hyvän miehen, niin miksi ihmeessä haluat että se mies muuttuu? Enkä tarkoita tuota keskustelua ja läsnäoloa, vaan sitä elämässä etenemistä? Mikä ihmeen pakko on edetä elämässä?

    • Anonyymi

      En nyt tuolla elämässä etenemisellä mitään kovin dramaattista tarkoittanut. Kuhan arkihommien aikaan saantia. Asiat joita itsekin haluaa hoitaa jäävät monesti lojumaan kunnes joku muu auttaa tai tekee puolesta.

    • Anonyymi

      Nuo ovat sen verran perustavanlaatuisia erilaisuuksia, että en usko tuon tulevan toimimaan. Ei kannata odottaa, että tulevaisuudessa jokin muuttuisi. Sitä odotellessa vain kärsitte epäsopivassa suhteessa ja tuhlaatte molempien aikaa.

      Eli joko hyväksyt miehen tuollaisena tai sitten lähdet etsimään paremmin sinulle sopivaa miestä. Eli samankaltaista kuin sinä itse: sosiaalista ja aikaansaavaa. Sitähän sinä haluat. Mieskin saa sitten tilaisuuden löytää jonkun, joka ymmärtää häntä paremmin

    • Anonyymi

      Johan teillä on yhteys koska mies on mielestäsi komea. Nainen aina valitsee miehen ulkonäön perusteeella ja sitten huomaakin että se ei ole hyvä kumppani. Naisten on vaikea tajuta ettei täydellistä miestä ei ole. Löytyy vikoja aina jotain ja sitten valitatte näillä palstoilla siitä. Koita nyt hyvä nainen hyväksyä miehen viat ja puutteet ettei se ol yhtä täydellinem kuin sinä ta sitten eroat ja lopetet tuon valittamisen ja voit elää sinkkuna tyytyväisenä eikä silloin tarvii murehtia että miehet ei olekkaan täydellisiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe