masennus iskee

Anonyymi-ap

elämäni ei ole enää mitään ja ei ole ketään mitä pitäisi täällä, olen vain niin yksin..
olen työkyvyttömyys eläkkeellä ja en käy enää missään, ketään ei kiinnosta miten mulla menee, olen 35 vuotias..
jokainen päivä on tuskaa, en saa edes nukuttua enää yhtään..käyn kerran kk juttelemassa mut ei sekään auta, hoitajalla on niiin kiirettä, mutta kukaan minua voisi auttaakaan enää..en tiedä mitään mitä voisin tehdä

7

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tilanteesi on tosi surullinen ja samanlaisen kohtalon kokee moni tässä maassa. Osa on työttöminä vailla mahdollisuutta päästä sairaana eläkkeelle. Jotkut kituuttaa töissä ja silti kokevat yksinäisyyttä. Harmittavan huonoa nykyaikana se avohoitokin on, jutustelua itsestäänselvyyksistä ja varsinaista dialogia ei haluta antaa syihin, miksi on huono olo. Voisiko joku harrastus kenties auttaa?`Jos on voimia aloittaa vaikka joku kansalaisopiston kurssi? Kieliä, liikuntaa, käsitöitä ja musiikkia siellä ainakin on, jos joku noista ylipäätään kiinnostaa ja jaksamista löytyisi sellaisen aloittamiseen. Tulisi joku sosiaalinen kokemusa ja saattaa olla hyvällä tuurilla kiva ryhmähenki ja jotain yhteisiä kahvitteluita tai muita kurssin ulkopuolella. Jos asut isommassa kaupungissa, voi etsiä jonkun keikkatyön tai osa-aikatyön ja sitä kautta tutustua työkavereihin ja saada joku ote elämään. Liiallinen passivoituminen, se ei vie eteenpäin ja saman kanssa olen itse kamppaillut. Voimia syksyyn, sitä me kaikki tarvitaan!

      • Anonyymi

        Minulla töissä on ilkeitä ihmisiä. Se verottaa lisää oloa. Yritän muistaa sisäisen rauhan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oletko nainen? Voin hoitaa sua ilmaiseksi.

      Usko

      • Anonyymi

        Sä olet kyllä tosi sairas Mersunarsu


    • Hei,

      Saitkin jo joitain hyviä vinkkejä, mutta vastaan vielä minäkin. Laitan tiedoksi muutaman linkin, josta voi saada vertaistukea sekä myös ammattilaisen tai koulutetun vapaaehtoisen tukihenkilön tarjoamaa keskusteluapua. Vertaistuki esim. ryhmächatit ja ryhmäkeskustelut voivat myös olla avuksi.

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetin sivuilla palveluita tarjoaa yli 100 järjestöä, joten sieltä löytyy monenlaista ammatti- ja vertaistukea.

      Esimerkiksi Mieli Tukisuhteessa voi keskustella tukihenkilön kanssa luottamuksellisesti. Tukisuhde voi kestää joitakin kuukausia.

      https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Aikuisille suunnatussa Solmussa-chatissä voi keskustella päivystäjän kanssa reaaliaikaisesti. Päivystys on aina ma-to klo 15-19.

      https://tukinet.net/teemat/solmussa-chat-783075200/

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Koeta rauhoittua huonojen ajatustesi kanssa. Tällä hetkellä monilla on vaikeaa.
      Ole kiitollinen että saat olla rauhassa eikä sinua ahdistella nälkäpalkalla rangaistusten uhalla mihinkään. Yritä tehdä asioita joista itse pidät ja jotka tuovat hyvää mieltä sinulle. Kun jaksat paremmin, harkitse lemmikin ottamista. Se helpottaa yksinäisyyttä.
      Myös ihmisten ilmoille meneminen erilaisiin tapahtumiin mielenkiinnon mukaan voisi auttaa sinua kohtaamaan mielenkiintoisia henkilöitä.
      Et kerro onko työkyvyttömyys lopullista vai väliaikaista. Olet vielä nuori ja ehtisit tehdä vaikka mitä. Tällä hetkellä ei hyvältä tunnu sinusta mutta voisiko tilanne muuttua?
      Tsemppiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe