Käyttökokemuksia Terässiipi 365:sta ?

Hankintalistoillani sähköavusteinen retkipyörä. Olisko jollain käyttökokemuksia Terässiiven 365D:stä ?

4

2121

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Retkipyöräksi liian pysty ajoasento mielestäni. Perse puutuu helposti kun yläkropan paino pystysuorassa.

      • Anonyymi

        Se mikä ei sovi yhdelle, sopii toiselle. Itse pidän hivenen pystymmästä ajoasennosta, koska selkäni on lyhyt. Toki satula on oltava hyvä ja suunniteltu pystymmälle ajoasennolle (tasaisempi satula kuten esim. SQLabs).


    • Varmaan tuo toimii kyseisessä tarkoituksessa, mutta itse mielummin valitsisin jonkun isomman ja tunnetumman valmistajan tuotteen (Tuolle Terässiiven NIMELLE ei tuossa tapauksessa kannata paljoa painoarvoa laskea).

      Ja mitä tuohon toisen kirjoittajan vastaukseen tulee, niin kyllä tuossa Terässiiven kuvassa on retkikäyttöön liian pysty ajoasento (painon pitää toisiaan jakautua tasaisemmin takapuolen ja käsien suhteen kuin noinkin pystyskössä ajoasennossa), mutta pitää huomata että kyseisessä pyörässä säädettävä stemmi joko vaikuttaisi kuvassa olevan kaikista pystyimmässä asennossaan, eli sitä pystyy laskemaan ajoasentoa säätäessä.

      Jos olisin kyseisentyylistä pyörää itse ostamassa, niin tuossa voisi olla hyvä vaihtoehto kyseiseen tarkoitukseen:
      https://www.bike-discount.de/en/radon-relate-8.0-625
      -Toimituskuljen jälkeen 400€ halvempi
      -Parempi moottori (Tosin, molemmat retkikäytössä enemmän kuin tarpeeksi hyvät).
      -Retkikäyttöä ja takalaukkuja ajatellen selvästi tukevampi takateline
      -Parempi vaihteisto
      -Paremmat jarrut
      -Parempi keula
      -Retkikäyttöön sopiva jousitettu satulatolppa.

      Jos näitä kahta pyörää vertaa, niin en näe mitään järkeä tuon Terässiiven ostossa suhteessa tuohon Radoniin. Kun pyöriä vertaa, luulisi että Radon on 500-1000€ kalliimpi kuin tuo terässiipi, vaikka sen saa tällä hetkellä 400€ halvemmalla.

    • Anonyymi

      Maantie retkeilyyn mukavasti näyttäis olevan moottorissa vääntöä (70 Nm) jyrkempiinkin mäkiin ja vastatuuliin. Akku reiluhkon kokoinen ja laturi kohtuu nopea 4A. Renkaat täysin tuntemattomat kiinalaiset, voi olla ihan hyvätkin mutta itse ehkä vaihtaisin jotkut Schwalben pistosuojatut päällikumit. Max. kuorma (ml. pyörä akku) 140 kg mielestäni hieman liian vähän mikäli painava kuski ja runsaasti matkatavaraa laukuissa. Noin 20 kg lisää pelivaraa kantavuuteen saisi olla sähköretkipyörissä.

      Brosen moottoreissa oli jokunen vuosi takaperin ongelmia tiiviyden kanssa, vesi pääsi sisään ja teki tuhojaan. Tuon moottorin mallivuosi näyttäisi olevan 2019 kieppeillä jolloin noista ongelmista luin jostakin. Kyseinen motti voi olla paranneltua eri versiotakin kenties.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe