Uutisissa tms. kun on haastateltavana joku henkilö, niin yleensähän sille lopussa sanotaan kiitos. Mutta ongelmallista on miten tähän kuuluisi vastata. Ennenhän siihen sanottiin kiitos takaisin mutta nykyään ei sanota pääasiassa mitään. "Ole hyvä":hän kuulostaisi liian omahyväiseltä että minun puheeni oli niin arvokasta että teidän pitääkin siitä kiitellä ja se on suuri lahja jonka nyt suostuin teille antamaan. Mutta myös tuo kiitoksen takaisin sanominen on kai jotenkin tyhmää ja Ylen Uutiset vissiin ruvenneet nyt sitää tapaa lobbamaan että takaisin ei sanota likitien mitään. Usein näkee että haastateltavan tekisi mieli sanoa kiitos takaisin että ei vaikuta epäkohteliaalta. Mutta ei, hänen on taivuttava uuteen muottiin ja pidettävä suunsa kiinni.
Vastaukset 6
- Anonyymi
Mahdollisten vastakiitosten odottelu, jo tekniikasta johtuvan viiveen tuoman epävarmuudenkin takia, turhaan vaan kömpelöittää
lähetysvirtaa.
Mm. BBC ja CNN ovat jo aikaa sitten luopuneet moisista kiittelyistä, eikä kukaan ole käsittääkseni mieltään sillä suunnalla pahoittanut. - Anonyymi
Kirjoitat aiheesta, johon itse puutuin joskus vuosia sitten tällä samlla foorumilla. Kummastelin, miksi ihmiset vastasivat haastattelun lopussa haastattelijan kiitokseen samalla sanalla, eli sanoivat "kiitos".
Olen sen verran iäkäs, että muistan hyvin 50-luvulla käytetyn vastauksen "ei kestä". Kuten oletinkin, osa nuorista palstan lukijoista ei ollut koskaan edes kuullut tuota tapaa vastata kiitokseen ja esitti siitä johtuen kirjavia kommenttejaan.- Anonyymi
Tuo "ei kestä", aiheutti mun vaarin mukaan jo silloin hämmentäviä tilanteita:
-Haloo, kestääkö jo Inarin järven jää?
-Kyllä kestää
-Kiitos!
-Eipä kestä!
-??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo "ei kestä", aiheutti mun vaarin mukaan jo silloin hämmentäviä tilanteita:
-Haloo, kestääkö jo Inarin järven jää?
-Kyllä kestää
-Kiitos!
-Eipä kestä!
-???Inarijärven jää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Inarijärven jää.
Niinpäs onkin yhdyssana, mutta vaarini puolustuksesi sanon että hän ei saanut liiemmin kouluja käydä.
- Anonyymi
- Tämäpä olikin mielenkiintoinen haastattelu, kiitos paljon!
- Ei kestä.
- Jaa mikä ei kestä…
- Kestä kiittää.
- Kestäähän se perhana. kun en ole vieläkään päässyt lopettamaan lähetystä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t1721598Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää2581121Mulla ei ole Suomessa enää mitään
4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.179779- 43711
Provider miehistä..
Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah210705Sinulle nainen
En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen63675- 48640
- 40586
Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi50583Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on68550- 63543
Yt:t kunnassa päättyi
Oliko nämä tarpeelliset ja ratkeaako taloushuolet näiden avulla? Lehdessä ilmoitettujen lukujen perusteella lisää on tul61536- 32521
Tulisitpa käymään joskus vielä
Olisi niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Oletko vielä joskus tulossa?... Niin monet muutoksen tuulet puhaltavat, olisi lohd23489Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal169476- 26462
- 69461
Lämpimiä katseita aikoinaan vaihdettiin, siihen se sitten jäi
Sinulla uudet tuulet ja välttelet kohtaamistamme.26460- 6453
Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma22415