Haastateltavan vastaus kiitokseen?

Anonyymi-ap

Uutisissa tms. kun on haastateltavana joku henkilö, niin yleensähän sille lopussa sanotaan kiitos. Mutta ongelmallista on miten tähän kuuluisi vastata. Ennenhän siihen sanottiin kiitos takaisin mutta nykyään ei sanota pääasiassa mitään. "Ole hyvä":hän kuulostaisi liian omahyväiseltä että minun puheeni oli niin arvokasta että teidän pitääkin siitä kiitellä ja se on suuri lahja jonka nyt suostuin teille antamaan. Mutta myös tuo kiitoksen takaisin sanominen on kai jotenkin tyhmää ja Ylen Uutiset vissiin ruvenneet nyt sitää tapaa lobbamaan että takaisin ei sanota likitien mitään. Usein näkee että haastateltavan tekisi mieli sanoa kiitos takaisin että ei vaikuta epäkohteliaalta. Mutta ei, hänen on taivuttava uuteen muottiin ja pidettävä suunsa kiinni.

6

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mahdollisten vastakiitosten odottelu, jo tekniikasta johtuvan viiveen tuoman epävarmuudenkin takia, turhaan vaan kömpelöittää
      lähetysvirtaa.
      Mm. BBC ja CNN ovat jo aikaa sitten luopuneet moisista kiittelyistä, eikä kukaan ole käsittääkseni mieltään sillä suunnalla pahoittanut.

• Anonyymi

Kirjoitat aiheesta, johon itse puutuin joskus vuosia sitten tällä samlla foorumilla. Kummastelin, miksi ihmiset vastasivat haastattelun lopussa haastattelijan kiitokseen samalla sanalla, eli sanoivat "kiitos".

Olen sen verran iäkäs, että muistan hyvin 50-luvulla käytetyn vastauksen "ei kestä". Kuten oletinkin, osa nuorista palstan lukijoista ei ollut koskaan edes kuullut tuota tapaa vastata kiitokseen ja esitti siitä johtuen kirjavia kommenttejaan.

• Anonyymi

Tuo "ei kestä", aiheutti mun vaarin mukaan jo silloin hämmentäviä tilanteita:

-Haloo, kestääkö jo Inarin järven jää?
        -Kyllä kestää
        -Kiitos!
        -Eipä kestä!
        -???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo "ei kestä", aiheutti mun vaarin mukaan jo silloin hämmentäviä tilanteita:

-Haloo, kestääkö jo Inarin järven jää?
        -Kyllä kestää
        -Kiitos!
        -Eipä kestä!
        -???

Inarijärven jää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Inarijärven jää.

Niinpäs onkin yhdyssana, mutta vaarini puolustuksesi sanon että hän ei saanut liiemmin kouluja käydä.

• Anonyymi

- Tämäpä olikin mielenkiintoinen haastattelu, kiitos paljon!
      - Ei kestä.
      - Jaa mikä ei kestä…
      - Kestä kiittää.
      - Kestäähän se perhana. kun en ole vieläkään päässyt lopettamaan lähetystä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      73
      5379
    2. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      2845
    3. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      115
      2286
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      120
      1935
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      15
      1869
    6. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1800
    7. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      278
      1337
    8. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      62
      1267
    9. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      53
      1264
    10. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      85
      1130
    Aihe