Kaikki tekstit (täällä) eivät ole (kuin) "jumalan sanaa"....

Anonyymi-ap

Joillakin saattaa olla pinttynyt rintama koettaa romuttaa Raamatun sanaa?

Mutta, sellaiset kirjoitukset ovat vailla kaikkea uskottavuutta! Siksi?
- kirjoittajan tahoa, nimeä?
- kirjoitukset ovat vaikka lähdeluetteloa ( mistä autenttiset tekstit löytyvät..)

Tällaiset harmaat esitykset; aloitukset? Ne ansaitsevat vain datasiirtojen kalmiston, kuten alla todettu!

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17639627/kaikki-sanat-raamatussa-eivat-ole-jumalan-sanaa

33

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katolinen kirkko uskoi että Aurinko kiertää Maata mutta siitäkin on tullut luopio. Ortodokseissa saattaa olla vielä uskovaisia.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Jo Jobin kirjan aikaan, uskottiin että TAIVAS vallitsee MAATA:!

Oletko ihan pimeä???

• Anonyymi

Ootko sä jollain alakouluasteella? Nimittäin hymiöitä käyttää - hm - muut kuin normiakuiset!!

• Anonyymi

Suomeen Amerikasta tuodut harhaopit tekee niihin sekaantuneista ihmisistäkin kieroutuneita ja syntisiä. Ei Raamattu turhaan lopun ajan uskonlahkoista varoita.

Tit.3
      10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
      11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

• Anonyymi

Jokainen käsittää, että ei mitkään homppelimiehet perusta Amerikkaan jotain uusia alkuseurakuntia.

• Anonyymi

Joos.10:8-14 Silloin Herra sanoi Joosualle: Älä pelkää heitä, sillä minä annan heidät sinun käsiisi; eikä kukaan heistä kestä sinun edessäsi. Niin Joosua yllätti heidät, kuljettuaan kaiken yötä Gilgalista. Ja Herra saattoi heidät hämminkiin israelilaisten edessä, niin että nämä tuottivat heille suuren tappion Gibeonissa ja ajoivat heitä takaa Beet-Hooronin solatietä, surmaten heitä aina Asekaan ja Makkedaan asti. Ja kun he paetessaan Israelia olivat Beet-Hooronin rinteessä, heitti Herra taivaasta heidän päälleensä isoja kiviä, koko matkan Asekaan asti, niin että he kuolivat; niitä, jotka kuolivat raekivistä, oli useampia kuin niitä, jotka israelilaiset surmasivat miekalla. Silloin puhui Joosua Herralle, sinä päivänä, jona Herra antoi amorilaiset israelilaisten valtaan, ja sanoi Israelin silmien edessä: Aurinko, seisoi alallansa Gibeonissa, ja kuu Ajalonin laaksossa. Niin aurinko seisoi ajallansa, ja kuu pysyi paikallansa, kunnes kansa oli kostanut vihollisilleen. Niinhän on kirjoitettuna. Oikemielisen kirjassa. Niin aurinko pysyi paikallansa keskitaivaalla päiväkauden, kiirehtimättä laskemaan. Eikä ole ollut sen päivän vertaista, ei ennen eikä jälkeen, jona Herra näin kuuli ihmisen ääntä; sillä Herra soti Israelin puolesta.

• Anonyymi

Job.7:7-21 Muista, että minun elämäni on tuulen henkäys; minun silmäni ei enää saa ommea nähdä. Ken minut näki, sen silmä ei minua enää näe; sinun silmäsi etsivät minua, mutta minua, mutta minua ei enää ole. Pilvi häipyy ja menee menojaan; niin myös tuonelaan vaipunut ei sietä nouse. Ei hän enää palaja taloonsa, eikä hänen asuinpaikkansa häntä enää tunne. Niin en minäkään hillitse suutani, minä puhun henkeni ahdistuksessa, minä valitan sieluni murheessa. Olenko minä meri tai lohikääme, että asetat vartioston minua vastaan? Kun ajattelen: leposijani lohduttaa minua, vuoteeni huojentaa minun tuskaani, niin sinä kauhistutat minua unilla ja peljästytät minua näyillä. Mieluummin tukehdun, mieluummin kuolen, kuin näin luurankona kidun. Olen kyllästynyt, en tahdo elää iankaiken; anna minun olla rauhassa, sillä tuulen henkäystä ovat minun päiväni. Mikä on ihminen, että hänestä niin suurta lukua pidät ja että kiinnität häneen huomiosi, tarkastat häntä joka aamu, tutkit häntä joka hetki? Etkö koskaan käännä pois katsettasi minusta, etkö hellitä minusta sen vertaa, että saan sylkeni nielaistuksi? Jos olenkin syntiä tehnyt, niin minä olen sillä sinulle tehnyt, sinä ihmisten vartioitsija? Minkätähden asetit minut maalitaulukseksi, ja minkätähden tulin itselleni taakaksi? Minkätähden et anna rikostani anteeksi, etkä poista pahaa tekoani? Sillä nyt minä menen levolle maan tomuun, ja jos etsit minua, niin ei minua enää ole.

• Anonyymi

Joo.

Nämä Raamatun Sanan romutusmiehet ovat tekemässä apostoli Paavalista jotakin Valheen markkinamiestä!

Mistä on kyse?

Paholaisen manipulaatiosta. Nämä Paavalin syyllistäjät ova itse valheen apostoleja, eivätkä tahdo tulla totuuteen ja parannukseen!

Naurettavaa!
      Nämö hoopot luulevat TIETÄVÄNSÄ enemmän kuin ihmiset yili 2000 vuotta sitten!

Sääli, sääli!

• Anonyymi

"Nämö hoopot luulevat TIETÄVÄNSÄ enemmän kuin ihmiset yili 2000 vuotta sitten!"

Ei kai kukaan voi tietää mitä ihmiset 2000 vuotta sitten tiesivät tai millainen heidän maailmankuvansa silloin oli, mutta nykyaikana kyllä tiedetään huomattavasti paljon enemmän heidän uskomuksistaan kuin esim 100 vuotta sitten, tai jopa vain 20 vuotta sitten.

• Anonyymi

2Moos.1:19 Biblia (1776) Niin lastenämmät vastasivat Pharaota: Hebrealaiset vaimot ei ole niinkuin Egyptiläiset; sillä he ovat vahvemmat luonostansa, ja ennenkuin lastenämmä tulee heidän tykönsä, ovat he synnyttäneet.

• Anonyymi

“Kun rakennat uuden talon, tee kaide reunustamaan kattoasi, ettet saata taloasi verivelan alaiseksi, jos joku putoaa sen katolta.” (5. Mooseksen kirja 22:8, FinRK)

• Anonyymi

"mistä autenttiset tekstit löytyvät"

Mainitsemasi aloitukset vaikuttavat autenttisilta. En nimittäin löytänyt nettihauilla mistään tietokannoista yhtään hakemuistani paristakymmenestä lauseesta. Eivät siis ole plagiointia. Se, mihin ne perustuvat on sitten toinen juttu.

Sen sijaan löysin hänen mainitsemaan asioita hänen antamistaan lähteistä.

Jos sinä olet liian laiska tai kykenemätön selvittääksesi ketä siellä lainataan, niin ei sinun paranisi levitellä moisia keksintöjäsi julkisesti. Minä en ainakaan kehtaisi tehdä niin.

• Anonyymi

Kukaan asiallinen kirjoittaja ei esistä totena kirjoituksiai, jotka kuin harmaata massaa, vailla LÄHTEITÄ ja LÄHDEluetteloa.

Sellainen trollauksen tasoinen on aloitus:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17639627/kaikki-sanat-raamatussa-eivat-ole-jumalan-sanaa

Kukaan ei ole velvollinen etsimään joka sortin trollausta.
        Se ei ole laiskuutta eikä kykenemättömyyttä, vaan
        VIISAUTTA olla eksymättä ja saastumatta
        Raamatun Sanan Romuttajien viidakoihin!

Kiitos Herralle Hänen valostaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan asiallinen kirjoittaja ei esistä totena kirjoituksiai, jotka kuin harmaata massaa, vailla LÄHTEITÄ ja LÄHDEluetteloa.

Sellainen trollauksen tasoinen on aloitus:

Kukaan ei ole velvollinen etsimään joka sortin trollausta.
        Se ei ole laiskuutta eikä kykenemättömyyttä, vaan
        VIISAUTTA olla eksymättä ja saastumatta
        Raamatun Sanan Romuttajien viidakoihin!

Kiitos Herralle Hänen valostaan!

"Kukaan ei ole velvollinen etsimään joka sortin trollausta."

Ei ole pakko, jos ei kiinnosta mutta sinua kyllä näyttää kiinnostavan vaaditpa etsimis palvelua suoraan nenäsi eteen.

"Kukaan asiallinen kirjoittaja ei esistä totena kirjoituksiai, jotka kuin harmaata massaa, vailla LÄHTEITÄ ja LÄHDEluetteloa."

Ilman muuta tällä palstalla kuka tahansa saa kirjoittaa mitä tahansa, eikä siihen mitään lähteitä tarvita. Niinhän sinäkin näytät toimivan.

Sinulla on ilmiselvästi jotakin henkilökohtaista tuota kirjoittajaa vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kukaan ei ole velvollinen etsimään joka sortin trollausta."

Ei ole pakko, jos ei kiinnosta mutta sinua kyllä näyttää kiinnostavan vaaditpa etsimis palvelua suoraan nenäsi eteen.

"Kukaan asiallinen kirjoittaja ei esistä totena kirjoituksiai, jotka kuin harmaata massaa, vailla LÄHTEITÄ ja LÄHDEluetteloa."

Ilman muuta tällä palstalla kuka tahansa saa kirjoittaa mitä tahansa, eikä siihen mitään lähteitä tarvita. Niinhän sinäkin näytät toimivan.

Sinulla on ilmiselvästi jotakin henkilökohtaista tuota kirjoittajaa vastaan.

Ei kannata vedota johonkin käännöstotuuteen (?) - jos esittää argumentteja vailla olevaa mössöä.

Kaikkea hömppää on vastustettava, olkoon sen esittäjä kuka tahansa, kyse ei ole henkilökohtaisesesta. Eihän anonyymiä henkilöä voi tuntea?

Kirjoituksia vastaan voi olla ja pitääkin tarpeen mukaan.

No, laittakaa lisää mössöä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata vedota johonkin käännöstotuuteen (?) - jos esittää argumentteja vailla olevaa mössöä.

Kaikkea hömppää on vastustettava, olkoon sen esittäjä kuka tahansa, kyse ei ole henkilökohtaisesesta. Eihän anonyymiä henkilöä voi tuntea?

Kirjoituksia vastaan voi olla ja pitääkin tarpeen mukaan.

No, laittakaa lisää mössöä...

"Ei kannata vedota johonkin käännöstotuuteen (?) - jos esittää argumentteja vailla olevaa mössöä."

Et taida osata suomen kieltä...

Argumentti= peruste, todiste

Aika hyvin käännöskirjoitukset minusta oli kuitenkin argumentoitu eli perusteltu eli todisteltu, mutta tässä aloituksessa sen sijaan argumentointi oli huonoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei kannata vedota johonkin käännöstotuuteen (?) - jos esittää argumentteja vailla olevaa mössöä."

Et taida osata suomen kieltä...

Argumentti= peruste, todiste

Aika hyvin käännöskirjoitukset minusta oli kuitenkin argumentoitu eli perusteltu eli todisteltu, mutta tässä aloituksessa sen sijaan argumentointi oli huonoa.

Jatkakoon kukin mössönsä jauhamista.....

• Anonyymi

“1. Nämä ovat Nooan poikien, Seemin, Haamin ja Jaafetin, sukuluettelot. Vedenpaisumuksen jälkeen heille syntyi poikia. 2. Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras. 3. Goomerin pojat olivat Askenas, Riifat ja Toogarma. 4. Jaavanin jälkeläisiä olivat Elisa, Tarsis, kittiläiset ja doodanilaiset. 5. Näistä erkanivat saarten ja rannikoiden kansat maihinsa, kukin kielensä, heimonsa ja kansallisuutensa mukaan. 6. Haamin pojat olivat Kuus, Misraim, Puut ja Kanaan. 7. Kuusin pojat olivat Seba, Havila, Sabta, Raema ja Sabteka. Raeman pojat olivat Saba ja Dedan. 8. Kuusille syntyi myös Nimrod. Hän oli maan ensimmäinen mahtimies. 9. Hän oli Herran edessä mahtava metsästäjä. Siksi sanotaan: ”Kuin Nimrod, mahtava metsästäjä Herran edessä.” 10. Hänen valtakuntaansa kuuluivat aluksi Baabel, Erek, Akkad ja Kalne Sinearin maassa. 11. Siitä maasta hän lähti Assuriin ja rakensi Niiniven, Rehobot-Iirin, Kelahin 12. ja Resenin, joka on Niiniven ja Kelahin, tuon suuren kaupungin, välillä. 13. Misraimin jälkeläisiä olivat luudilaiset, anamilaiset, lehavilaiset, naftuhilaiset, 14. patrusilaiset, kasluhilaiset, joista filistealaiset ovat lähteneet, ja kaftorilaiset. 15. Kanaanille syntyivät Siidon, hänen esikoisensa, ja Heet 16. sekä jebusilaiset, amorilaiset, girgasilaiset, 17. hivviläiset, arkilaiset, siiniläiset, 18. arvadilaiset, semarilaiset ja hamatilaiset. Myöhemmin kanaanilaisten heimot hajaantuivat. 19. Kanaanilaisten alue ulottui Siidonista Gerariin päin Gazaan asti sekä Sodomaan, Gomorraan, Admaan ja Seboimiin päin Lesaan asti. 20. Nämä olivat Haamin pojat heimojensa, kieltensä, maittensa ja kansakuntiensa mukaan. 21. Myös Seemille, Jaafetin vanhimmalle veljelle, kaikkien Eeberin jälkeläisten kantaisälle, syntyi poikia. 22. Seemin pojat olivat Eelam, Assur, Arpaksad, Luud ja Aram. 23. Aramin pojat olivat Uus, Huul, Geter ja Mas. 24. Arpaksadille syntyi Selah ja Selahille Eeber. 25. Eeberille syntyi kaksi poikaa. Toisen nimi oli Peleg, koska hänen aikanaan maa jakaantui. Hänen veljensä nimi oli Joktan. 26. Joktanille syntyivät Almodad, Selef, Hasarmavet, Jerah, 27. Hadoram, Uusal, Dikla, 28. Oobal, Abimael, Saba, 29. Oofir, Havila ja Joobab. Kaikki nämä olivat Joktanin poikia. 30. Heidän asuinalueensa ulottui Sefarin suunnassa Meesasta itäiseen vuoristoon asti.” (1. Mooseksen kirja 10:1-30, FinRK)

• Anonyymi

“10. Nämä ovat Seemin suvun vaiheet. Kun Seem oli sadan vuoden ikäinen, hänelle syntyi Arpaksad kaksi vuotta vedenpaisumuksen jälkeen. 11. Seem eli Arpaksadin syntymän jälkeen viisisataa vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä. 12. Kun Arpaksad oli elänyt kolmekymmentäviisi vuotta, hänelle syntyi Selah. 13. Arpaksad eli Selahin syntymän jälkeen neljäsataakolme vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä. 14. Kun Selah oli kolmenkymmenen vuoden ikäinen, hänelle syntyi Eeber. 15. Eeberin syntymän jälkeen Selah eli neljäsataakolme vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä. 16. Kun Eeber oli elänyt kolmekymmentäneljä vuotta, hänelle syntyi Peleg. 17. Eeber eli Pelegin syntymän jälkeen neljäsataakolmekymmentä vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä. 18. Kun Peleg oli kolmenkymmenen vuoden ikäinen, hänelle syntyi Reu. 19. Peleg eli Reun syntymän jälkeen kaksisataayhdeksän vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä. 20. Kun Reu oli elänyt kolmekymmentäkaksi vuotta, hänelle syntyi Serug. 21. Serugin syntymän jälkeen Reu eli kaksisataaseitsemän vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä. 22. Kun Serug oli kolmenkymmenen vuoden ikäinen, hänelle syntyi Naahor. 23. Serug eli Naahorin syntymän jälkeen kaksisataa vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä. 24. Kun Naahor oli kahdenkymmenenyhdeksän vuoden ikäinen, hänelle syntyi Terah. 25. Naahor eli Terahin syntymän jälkeen satayhdeksäntoista vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä. 26. Kun Terah oli elänyt seitsemänkymmentä vuotta, hänelle syntyivät Abram, Naahor ja Haaran. 27. Nämä ovat Terahin suvun vaiheet. Terahille syntyivät Abram, Naahor ja Haaran, ja Haaranille syntyi Loot. 28. Haaran kuoli ennen isäänsä Terahia synnyinmaassaan Kaldean Uurissa. 29. Abram ja Naahor ottivat itselleen vaimot. Abramin vaimon nimi oli Saarai, ja Naahorin vaimo oli Milka, Haaranin tytär. Haaran oli Milkan ja Jiskan isä. 30. Saarai oli hedelmätön, eikä hänellä ollut lasta. 31. Terah otti mukaan poikansa Abramin, poikansa Haaranin pojan Lootin ja miniänsä Saarain, poikansa Abramin vaimon. He lähtivät Uurista mennäkseen Kanaaninmaahan, kulkivat Haaraniin asti ja asettuivat sinne asumaan. 32. Terahin elinpäivät olivat kaksisataaviisi vuotta. Sitten Terah kuoli Haaranissa.” (1. Mooseksen kirja 11:10-32, FinRK)

• Anonyymi

2Moos.1:20-21 Biblia (1776) Sentähden teki Jumala lastenämmille hyvin, ja kansa lisääntyi ja vahvistui sangen suureksi. Ja että lastenämmät pelkäsivät Jumalaa, rakensi hän heille huoneita.

• Anonyymi

“47. Jeesuksen vielä puhuessa tuli Juudas, yksi niistä kahdestatoista, ylipappien ja kansan vanhinten luota mukanaan miekoin ja seipäin varustautunut suuri väkijoukko. 48. Jeesuksen kavaltaja oli antanut heille merkin sanoen: ”Hän on se, jota minä suutelen. Ottakaa hänet kiinni.” 49. Juudas meni heti Jeesuksen luo ja sanoi: ”Terve, rabbi!”, ja suuteli häntä. 50. Niin Jeesus sanoi hänelle: ”Ystäväni, mitä varten sinä tulit tänne?” Silloin miehet tulivat Jeesuksen luo, kävivät häneen käsiksi ja vangitsivat hänet.” (Matteus 26:47-50, FinRK)

• Anonyymi

“1. ”Kuinka kaunis oletkaan, ystäväni, kuinka kaunis oletkaan! Silmäsi ovat kuin kyyhkyt huntusi takana, hiuksesi kuin vuohilauma, joka laskeutuu Gileadin vuorilta. 2. Sinun hampaasi ovat kuin lauma kerittyjä lampaita, jotka ovat nousseet pesulta. Kaikilla on parinsa, ei ole yhtään yksinäistä. 3. Sinun huulesi ovat kuin purppuranauha, suloinen on sinun suusi. Kuin granaattiomena, kypsyyttään halkeileva, on sinun ohimosi huntusi takana. 4. Kaulasi on kuin Daavidin torni, kerroksittain rakennettu. Siinä riippuu tuhat kilpeä, sankareiden kilpiä kaikki. 5. Sinun rintasi ovat kuin kaksi nuorta peuraa, kuin gasellin kaksoset, jotka käyvät laitumella liljojen keskellä. 6. Kunnes iltatuuli herää ja varjot pitenevät, minä käyskentelen mirhavuorella ja suitsukekukkulalla. 7. Kaikki sinussa on kaunista, ystäväni; sinussa ei ole yhtäkään virhettä. 8. Tule kanssani Libanonilta, morsiameni, tule kanssani Libanonilta. Tule pois Amanan huipulta, Senirin ja Hermonin huipulta, leijonien asuinsijoilta, pantterien vuorilta.”” (Laulujen laulu 4:1-8, FinRK)

• Anonyymi

“Varusteissasi sinulla tulee olla pieni lapio, ja kun menet ulos tarpeellesi, kaiva sillä kuoppa ja peitä sitten ulosteesi.” (5. Mooseksen kirja 23:14, FinRK)

• Anonyymi

Kiitos noista linkeistä! Tuo helvettiä käsittelevä aloitus oli hyvä. Oikein uskottavasti argumentoitu. Näistä asioista on hyvä keskustella. Ja hyvä on ihmisten oppia, mitä Raamattu oikeasti tarkoittaa kun se sanoo jotakin helvetistä.

• Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Onneksi kaiken maailman propakandaketjut estetään. Tämäkään linkki ei toiminut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi kaiken maailman propakandaketjut estetään. Tämäkään linkki ei toiminut.

Mitähän linkkiä klikkasit? Mä ainakin näin!

• Anonyymi

Kyllä nää näyttää toimivan!!

• Anonyymi

1Moos.32:28 Biblia (1776) Ja hän sanoi: ei silleen pidä sinun nimes kutsuttavan Jakob, vaan IsraEl: sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisen kanssa, ja voittanut. 1Moos.35:10 Ja Jumala sanoi jänelle: sinun nimes on Jakob, vaan IsraEl pitää sinun nimes oleman. Ja niin kutsuttiin hänen nimensä IsraEl.

• Anonyymi

1Moos.33:20 Ja hän pystytti siihen alttarin ja antoi sille nimen Eel **, Israelin Jumala. * Hebreaksi: sukkot: ** Nimi merkitsee: Jumala.

• Anonyymi

1Moos.33:17 Mutta Jaakob lähti Sukkotiin ja rakensi sinne itsellenä majan. Ja karjalleen hän teki tarhoja*. Siitä tuli sen paikan nimeksi Sukkot. Ps.60:8 Jumala on puhunut pyhäkössänsä! Minä riemuitsen, minä jaan Sikemin ja mittaan Sukkotin laakson. Ps.108:8 Jumala on puhunut pyhäkössänsä. Minä riemuitsen, minä jaan Sikemin ja mittaan Sukkotin laakson.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8593
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4228
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3772
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2481
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2193
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2167
    Aihe