Paksut renkaat ?

Anonyymi-ap

Miksi? Kai jokainen ymmärtää, että asfaltilla ajettaessa mitä paksumpi rengas on, sen raskaampaa meno on?

No sitten sähköllä avustetaan.... kertokaa onko järjen hiventäkään noissa paksuissa renkaissa?

Ja nyt ei mitään, että maastossa .... nyyh nyyh juttuja, tarvita. Niitä kun näkee pyöräteillä, miksi? Kertokaa viisaammat!

42

891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myyjien juttuhan tuo on, kuten sähköavusteiset pyörät ainakin isolta osin.

      Ymmärrän työmatkapyöräilyyn sähköavusteisuuden hyödyn. Mihinkään muuhun, no ehkä yli 5 kilometrin hyötyöräilyynkin, en asiaa oikein ymmärrä, muuta kun että on hauskaa.... Mutta punnitkaa ihmiset hyvät sitä asiaa, mitä kierrätysjätettä nämä halvat sähköavusteiset pyörät ovat akkuineen ja moottoreineen!

      • Anonyymi

        Kyllä sähköavusteinen puoltaa hankintaansa koska näkee paljon iäkkäänpää polkijaa jotka ajaa ilmeisesti yli 10 km matkoja. Myös tuulisina päivinä olen huomannut aika paljon vanhempia henkilöitä sähkölläavustuksen avulla ajelevan pyöräteillä. Varmaan suurimmalta osalta jäis lähtemättä uloilemaan jos ei olis ko pyörää.



      • Pitää muistaa että harvalla löytyy monen tyyppisiä pyöriä eri käyttötarkoituksiin, etenkin kuin hieman kalliimmista pyöristä puhutaan.
        Osa saattaa ajaa ympäri vuoden, jolloin tuo sähköfätti saattaa hyvinkin olla perusteltu kulkuväline, vaikka kesän asfaltti olosuhteissa parempiakin löytyy. Eli joku kesällä sopiva ei sitten talvella toimikkaan.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Pitää muistaa että harvalla löytyy monen tyyppisiä pyöriä eri käyttötarkoituksiin, etenkin kuin hieman kalliimmista pyöristä puhutaan.
        Osa saattaa ajaa ympäri vuoden, jolloin tuo sähköfätti saattaa hyvinkin olla perusteltu kulkuväline, vaikka kesän asfaltti olosuhteissa parempiakin löytyy. Eli joku kesällä sopiva ei sitten talvella toimikkaan.

        Mikään ei ole huonompi kuin sähköflätti kesällä ja kaupungissa. Eikä se talvellakaan voita edes mummon vanhaa normaalia polkupyörää, muuten kuin kaltaistesi mielestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei ole huonompi kuin sähköflätti kesällä ja kaupungissa. Eikä se talvellakaan voita edes mummon vanhaa normaalia polkupyörää, muuten kuin kaltaistesi mielestä.

        Tietysti jokainen hankkii pyöränsä omien halujensa mukaan. Ja olen samaa mieltä osittain, että parempiakin kaupunkipyöriä kesäoloissa on kuin mitä sähköfätit lähtökohtaisesti ovat. En sano että huono, mutta parempiakin on.

        Mutta tuo että talvikäytössä "ei voita edes mummon vanhaa polkupyörää", niin tuo vaatisi hieman parempia perusteluita. Etenkin nastoilla varustetuna tuo sähköfätti on "ultimaattinen talvipyörä" huonon kelin etenemiskykynsä perusteella.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Itselläni ainakin hyvin selvää (ja muiden mielipide ei pahemmin kiinnosta) miksi itselläni omista pyöristäni löytyy myös sähköavusteinen Fat:ti, näiden juttujen takia:

        https://aijaa.com/HpHi1W
        https://aijaa.com/kgFBsa
        https://aijaa.com/kpntcM
        https://aijaa.com/EyotfS
        https://aijaa.com/KtNGb6
        https://aijaa.com/IqphZP
        https://aijaa.com/WrAAcn
        https://aijaa.com/RIAuDQ

        Tuolla ei, ymmärrät varmaan itsekin, ole mitään tekemistä aloituksen kanssa.

        Aloituksessa nimen omaan pyydettiin, että ei näitä maasto- ja varsinkin maastotalvi -juttuja.

        Niillä kun ei kaupunkipyöräilyn kanssa ole paljonkaan yhteistä.

        Oli oikeastaan aika nauretava tuo "avautumisesi", sori nyt vaan, älä pahoita mieltäsi, vaikka sanotkin, että muiden mielipide ei pahemmin kiinnosta. Kyllä se kiinnostaa sinuakin.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Pitää muistaa että harvalla löytyy monen tyyppisiä pyöriä eri käyttötarkoituksiin, etenkin kuin hieman kalliimmista pyöristä puhutaan.
        Osa saattaa ajaa ympäri vuoden, jolloin tuo sähköfätti saattaa hyvinkin olla perusteltu kulkuväline, vaikka kesän asfaltti olosuhteissa parempiakin löytyy. Eli joku kesällä sopiva ei sitten talvella toimikkaan.

        Ajatteletko ehkä, että joku lokasuojaton pyörä, maksaisi se vaikka 5000 € on parempi työmatkapyöräksi 5 km matkalle kesät ja talvet, kun esimerkiksi 30 vuotta vanha hyvässä kunnossa oleva kulkurikymppi, josta markkinoilla olisi ehkä vaikea saada edes 50 €?
        Pidemmille matkoille ja heikompikuntoisille sähköavusteisuus on mielestäni ok.

        P.S Mutta kyllä flätit on tyhmille kehitetty.


    • Anonyymi

      Paksu rengas on tietenkin paremmin pistosuojattu pelkän materiaalivahvuuden takia ilman mitään kevlareitakin.

      Leveällä renkaalla on parempi ajaa epätasaisuuksissa.

      • Anonyymi

        No ei ole. Olet höynäytetty. Ymmärrätkö kuinka paljon enemmän poljinenergiaa naurettavat paksurengaspyörät tarvitsevat? No et varmasti.


    • Anonyymi

      Minä ainakin ostin paksut kumit ihan siitä ilosta että joku pyöräteiden ritari pahoittaisi mielensä täällä.

      Ja heti tuli parempi mieli kun luin vuodatustasi, kiitos 😊

      • Anonyymi

        Olet valehtelija. Ostit ne kun luulit niillä saatavan jotain hyötyä, oletkohan hieman.... no en nyt sano. Päättelet varmasti ihan itse. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet valehtelija. Ostit ne kun luulit niillä saatavan jotain hyötyä, oletkohan hieman.... no en nyt sano. Päättelet varmasti ihan itse. ;)

        Taas tuli parempi mieli, kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuli parempi mieli, kiitos!

        Ja minulle vielä parempi, osui ja upposi, kalikka kalahti :) kiitos!


    • Anonyymi

      Aloittaja kyseli asfaltilla ajamisesta, että miksi ajetaan paksuilla kumeilla ja sitten käytetään sähköä kompensoimaan vastusta.

    • Anonyymi

      Monen sähköpyöräilijän kohdalla olen huomannut, että huono ajoajoasento ja puutteellinen pyöritystekniikka korvataan sähköavustuksen tuomalla vauhdin hurmalla. Samoihin nopeuksiin pääsisi kyllä sähköttäkin omaa pyöräilytaitoa kehittämällä, mutta se voi olla rankkaa.

      • Anonyymi

        Tuota on vaikea uskoa jos on ostanut sähköpyörän vain siksi kun se on niin hieno juttu se sähköpyörä. Pyöräilyssä vauhtia tarvitaan vain kilpailuissa? Ja siihen hurmaan tietenkin...


    • Anonyymi

      Puhutaanko täällä siis leveistä renkaista vai paksuista? Esim. kapeakin Marathon plus on paksu kulutuspinnaltaan.

    • Anonyymi

      Itsellä on "kerääntynyt" monenmoisia rengasleveyksiä omaavia fillareita. Kaikilla hyvin pääsee maantiellä, kunhan vain pitää riittävää rengaspainetta. En ole huomannut "inhimillisellä" tarkkuudella eroja. Ja siis luomuja kaikki.

    • Anonyymi

      Jos puhutaan pelkästään ns. arkipyöräilystä jossa mennään johonkin eikä varsinaisesti olla harrastamassa niin leveällä renkaalla saadaan ajomukavuutta. Leveä rengas toimii hyvin myös soralla sekä kivetyillä kaduilla. Myös kanttikivet ylittyvät helpommin. Nykyään asfaltti on monesti huonokuntoista joten kepea rengas tuntuu vieläkin epämukavammalta ja jopa turvattomalta jos tiessä on suuria halkeamia.

      Lyhyehköillä matkoilla vierintävastuksella ei juuri ole merkitystä. Eri renkaissa on suuria eroja joten leveä rengas ei välttämättä ole kovin raskas polkea. Jokainen tekee omat valintansa omien tietojensa, tarpeidensa ja resurssiensa mukaan. Ulkopuolisen on vaikea arvioida mihin kenenkin valinta perustuu ja kaikki valinnat voi aina kyseenalaistaa. Hyvä puoli asiassa on se että toisten pyörillä ei tarvitse ajaa. Jos kaikki ajelevat tyytyväisinä omilla pyörillään niin varsinaista ongelmaa ei ole.

      • Anonyymi

        Ei tässä siitä ollut kysymys, vaan siitä, että miksi ihmiset ostavat niitä läskipyöriä esimerkiksi lapsilleen.

        Ne paksurenkaiset ovat ihan järkyttävän raskaita lapsen ajaa. Ei ole kysymys renkaan leveydestä.

        37mm leveä on lähellä parasta kaupunkiliikenteessä. Varsinkin talvella ja 120 nastaa riittää hyvin normaaliajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä siitä ollut kysymys, vaan siitä, että miksi ihmiset ostavat niitä läskipyöriä esimerkiksi lapsilleen.

        Ne paksurenkaiset ovat ihan järkyttävän raskaita lapsen ajaa. Ei ole kysymys renkaan leveydestä.

        37mm leveä on lähellä parasta kaupunkiliikenteessä. Varsinkin talvella ja 120 nastaa riittää hyvin normaaliajoon.

        No aloitus oli aika ympäripyöreä. Aika moni tekee valintansa enemmän tunteella kuin järjellä. Näyttää hienolta tai on muodissa painaa monen vaakakupissa enemmän kuin järkevä valinta. Jos ajatellaan pelkästään nuorisoa niin tärkeintä lienee että pyörä on mieluinen ja sillä ajetaan. Tämä kyllä pätee muihinkin. Kokemuksen myötä prioriteetit saattavat muuttua itse kullakin. Itsekkin olen monia asioita ihmetellyt mutta edelleenkin toisten valintoja on vaikea arvioida jos ei tiedä taustoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aloitus oli aika ympäripyöreä. Aika moni tekee valintansa enemmän tunteella kuin järjellä. Näyttää hienolta tai on muodissa painaa monen vaakakupissa enemmän kuin järkevä valinta. Jos ajatellaan pelkästään nuorisoa niin tärkeintä lienee että pyörä on mieluinen ja sillä ajetaan. Tämä kyllä pätee muihinkin. Kokemuksen myötä prioriteetit saattavat muuttua itse kullakin. Itsekkin olen monia asioita ihmetellyt mutta edelleenkin toisten valintoja on vaikea arvioida jos ei tiedä taustoja.

        Maantiepyöräilyssäkin suuntaus on ollut vähän leveämpään renkaaseen. Enää ei välttämättä 18 gummeilla mennä, vaan vähän leveämillä ajellaan (kenties 25 taitaa olla suuntaus).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maantiepyöräilyssäkin suuntaus on ollut vähän leveämpään renkaaseen. Enää ei välttämättä 18 gummeilla mennä, vaan vähän leveämillä ajellaan (kenties 25 taitaa olla suuntaus).

        Kilpapyöräilijöistä en tiedä mutta endurance pyörissä nykyään on 28-32 millisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aloitus oli aika ympäripyöreä. Aika moni tekee valintansa enemmän tunteella kuin järjellä. Näyttää hienolta tai on muodissa painaa monen vaakakupissa enemmän kuin järkevä valinta. Jos ajatellaan pelkästään nuorisoa niin tärkeintä lienee että pyörä on mieluinen ja sillä ajetaan. Tämä kyllä pätee muihinkin. Kokemuksen myötä prioriteetit saattavat muuttua itse kullakin. Itsekkin olen monia asioita ihmetellyt mutta edelleenkin toisten valintoja on vaikea arvioida jos ei tiedä taustoja.

        Oikeassa olet, aloitukseni oli ympäripyöreä ja provosoiva. Taustoja sekä ajatuksia valintoihin johtaneista syistä tai asioista halusin lukea :).

        Kommentointisi on mielestäni erittäin hyvä, kiitos siitä.


    • Anonyymi

      Minä ajan sähkömaasturilla koska se täyttää kaikki pyöräilyyn liittyvät tarpeeni - tarviiko olla jotain muita perusteluita?

      Siinä on paksut renkaat, koska niille on oma funktio. Jos siinä ei olisi paksuja maastorenkaita, se ei enää täyttäisi tarpeitani eikä minulla olisi sitä - tarviiko vielä perusteita?

      Se sähköavusteinen koska vedän paljon lapsia kärryssä ja seudulla, jolla asun on isoja mäkiä joka suunnalla eikä kiinnosta hikoilla niissä. Lisäksi sähköavusteinen pyörä on hauska, varsinkin maastossa - tarviiko lisää perusteita?

      Eikä se sähköavustus ole kuntoilusta pois, päinvastoin minua ainakin innostaa lähteä useammin metsään rymyämään. Ja sähkärillä maastoajo on ihan yhtä kuluttavaa kuin maantiepyörällä ajaminen, varmastihan tiesit sen 👍

      • Anonyymi

        Sähkäri on varmasti ihan oikea pyörä, jos kunto ei riitä tavallisen pyörän polkemiseen.


      • Anonyymi

        ""Siinä on paksut renkaat, koska niille on oma funktio. Jos siinä ei olisi paksuja maastorenkaita, se ei enää täyttäisi tarpeitani eikä minulla olisi sitä - tarviiko vielä perusteita?"

        Onko siinä sellaiset todella paksut renkaat? Jos on, niin mikä on se "0ma funktio"?

        Vai on se sähköavustus hauska? Ok. Ymmärrän poittisi siltä osin, mutta selitä ne flätit vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Siinä on paksut renkaat, koska niille on oma funktio. Jos siinä ei olisi paksuja maastorenkaita, se ei enää täyttäisi tarpeitani eikä minulla olisi sitä - tarviiko vielä perusteita?"

        Onko siinä sellaiset todella paksut renkaat? Jos on, niin mikä on se "0ma funktio"?

        Vai on se sähköavustus hauska? Ok. Ymmärrän poittisi siltä osin, mutta selitä ne flätit vielä.

        Oma funktio on se maastoajo.

        En tiedä mistä fläteistä puhut? Jos tarkoitat fättejä niin luulisin niissä viehättävän talviajo? Kaikilla ei ole varaa ostaa useaa pyörää eri käyttötarkoitukseen. En tiedä, arvailuksi menee kun en ole koskaan edes kokeillut.

        Pointti ehkä on se että kyllähän joku myös ostaa autoksikin esim. BMW:n vaikkei siinäkään ole järjen hiventä... tunteella mennään eikä se ole muilta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkäri on varmasti ihan oikea pyörä, jos kunto ei riitä tavallisen pyörän polkemiseen.

        Totta tuokin mutta miten se liittyy kommenttiini? Et tainnut kovin hyvin sisäistää sen sanomaa? Kokeile lukea pari kertaa uudestaan.


      • Anonyymi

        "seudulla, jolla asun on isoja mäkiä joka suunnalla eikä kiinnosta hikoilla niissä." Sähköavustuksen tarve riippuu siitä ovatko nuo mainitsemasi mäet ylä- vai alamäkiä.

        "Ja sähkärillä maastoajo on ihan yhtä kuluttavaa kuin maantiepyörällä ajaminen, varmastihan tiesit sen " Eiköhän kuluttavuus riipu ihan vaan käytetyn ihmisenergian määrästä, ajoi sitten millä pyörällä ja sähköavustuksella tai ilman. Sähkön kulutusta tai pyörän kulumista et ilmeisesti tarkoittanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "seudulla, jolla asun on isoja mäkiä joka suunnalla eikä kiinnosta hikoilla niissä." Sähköavustuksen tarve riippuu siitä ovatko nuo mainitsemasi mäet ylä- vai alamäkiä.

        "Ja sähkärillä maastoajo on ihan yhtä kuluttavaa kuin maantiepyörällä ajaminen, varmastihan tiesit sen " Eiköhän kuluttavuus riipu ihan vaan käytetyn ihmisenergian määrästä, ajoi sitten millä pyörällä ja sähköavustuksella tai ilman. Sähkön kulutusta tai pyörän kulumista et ilmeisesti tarkoittanut?

        ""seudulla, jolla asun on isoja mäkiä joka suunnalla eikä kiinnosta hikoilla niissä." Sähköavustuksen tarve riippuu siitä ovatko nuo mainitsemasi mäet ylä- vai alamäkiä."

        Jos lähden pyörällä kotoa, niin lähtiessä se mäki on alamäki ja palatessa ylämäki 🧐🙈
        Eikä auta vaikka ajaisin toista kautta, aina on kiivettävä takaisin yhtä korkealle kuin lähtiessä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""seudulla, jolla asun on isoja mäkiä joka suunnalla eikä kiinnosta hikoilla niissä." Sähköavustuksen tarve riippuu siitä ovatko nuo mainitsemasi mäet ylä- vai alamäkiä."

        Jos lähden pyörällä kotoa, niin lähtiessä se mäki on alamäki ja palatessa ylämäki 🧐🙈
        Eikä auta vaikka ajaisin toista kautta, aina on kiivettävä takaisin yhtä korkealle kuin lähtiessä...

        Suomessa ei sellaisia mäkiä ole, mitä ei normaalipyörällä kiipeä, vaikka päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei sellaisia mäkiä ole, mitä ei normaalipyörällä kiipeä, vaikka päivittäin.

        Ei olekaan, miten liittyi asiaan? Mikä ajaa nyt taas vänkäämään kun olen ilmoittanut että ei kiinnosta hikoilla mäessä? Et saa minua kiinnostumaan vaikka joku jossain jaksaisikin kiinnostua mäkitreeneistä.

        Joka kerta sähköpyöräily menee tähän "mulla on parempi kunto kuin sulla" -tyyppiseen lastenmieliseen väittelyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""seudulla, jolla asun on isoja mäkiä joka suunnalla eikä kiinnosta hikoilla niissä." Sähköavustuksen tarve riippuu siitä ovatko nuo mainitsemasi mäet ylä- vai alamäkiä."

        Jos lähden pyörällä kotoa, niin lähtiessä se mäki on alamäki ja palatessa ylämäki 🧐🙈
        Eikä auta vaikka ajaisin toista kautta, aina on kiivettävä takaisin yhtä korkealle kuin lähtiessä...

        Asut siis jossain "vuorella". Joutuisit siis hikoilemaan pääosin vain kotiin palatessasi, suihkuun ja kuivat vaatteet ...., ei kai siinä mitään, vai miksi hikoilu ei kiinnosta?


      • Anonyymi

        Et tainnut ymmärtää alioltukusen kysymystä? Oli kysymys siitä, että miksi ajetaan sellaisilla tosi paksugummisilla (kuten sen kai helkingiläinen lausuisi) pyörillä kadulla ja sitten jotkut vielä pölhöimmät sähköavustuksella.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Saa paljon laittaa nastoja liukkaita silmällä pitäen.

    • Anonyymi

      Filtsut pitäisi rekisteröidä koirien tapaan 😁

    • Jotenkin tuntuu että osalla kirjoittajista on aika pahasti hukassa noiden Fat:in renkaiden ominaisuudet ja käyttäytyminen.

      Eli tuo Fatbike ja niiden renkaat ovat pääasiallisesti kehitetty pehmeille alustoille (Pehmeä hiekka, lumi, kostea metsämaasto yms.) taikka sitten tietyntyylisille maasto-ajo alustoille (juurakot, kivikot yms.).
      Pehmeillä alustoilla leveän fat biken renkaan idea on hyvin yksinkertainen, pyörän ja ajajan paino jakautuu renkaan kautta usommalle alalle ja näin ollen pehmeä alusta kantaa paremmin (voisi verrata lumikenkien käyttöön, jossa kävelijän paino jakautuu lumikenkien kautta isommalle alalle kuin tavallisella kengällä käveltäessä).
      Ja toinen asia mihin tuo Fat biken renkaan (maasto) ominaisuudet perustuvat , on se että maastoajossa kyseisillä renkailla ajetaan hyvin pieneillä paineilla (ja ne ovat suunniteltu siihen), pienimmillään luokkaa 0,3-0,4bar, mutta ylesisestikkin luokkaa alle 0,8bar.
      Nämä alhaiset paineet tekevät sen, että rengas muotoutuu optimaalisen hyvin alustansa mukaan ja renkaan kontaktipinta maataa vasten laajenee huomattavankin isoksi ja renkaan pito näin ollen paranee aivan toisiin luokkiin kuin mitä kovaksi pumpatussa renkaassa jonka kontaktipinta maahan on hyvin pieni.
      Tälläinen matalilla paineilla oleva "maastopaine" rengas on se joka on erittäin raskas ajaa (renkaassa jatkuvasti tapahtuva muodonmuutos "syö energiaa"), tälläisellä matalilla paineilla olevalla renkaalla harvoin ajateen muualla kuin maastossa, isolla osalla maastossa ajavista kuskeista on pumppu mukana, jolla sitten nostetaa mahdollisille siirtymäosuuksille renkaiden paineita huomattavasti.

      Sitten taas isommilla paineilla ajettaessa (jotka fat:in renkaissa tarkoittavat luokkaa 1,5-2,0bar paineita) renkaiden mudonmuutos on suhteellisen vähäinen ja samalla myös rankaiden vieritävastus pienenee huomattavasti.
      Esimerkiksi Schwalben Jumbo Jim fatbike rengas joka on yksi yleisimpiä renkaita kyseisessä kokoluokassa ja on tunnettu suhteellisen hyvästä rullaavuudestaan (siis Fatbike renkaaksi) on isolla paineilla testattuna ollut vierintävastukseltaan luokkaa 25W luokkaa joka ei paljoa eroa tuollaisetn "normaalissa käytössä" olevien pyöränrenkaiden kanssa (kilpa/maantie renkaiden vierintävastukset ovat pienimmillään luokkaa 7-10W).
      Eli pitää tajuta että ei tuo pyöränrenkaan iso leveys automaattisesti tee renkaasta selkeän huonosti rullaavaa, vaan renkaan paineille on kuviossa erittäin iso merkitys.

    • Anonyymi

      Läskirengas on kiva aikansa, itse ajelin pari talvea. Mutta tavallinen rengas maasturissa on paljon monipuolisempi sulan maan tai kovan lumen aikaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍

      🍑 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe