Autojen sisätilalämmittimet

Anonyymi-ap

25

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, turhakkeet kuten sähköautot.

      • Anonyymi

        Mutta jos sisätilalämmittimet jätettään pois, sähköä riittää ihan hyvin sähköautoihin. Sisätilalämmittimet kilpailevat aamuyöstä sähköautojen lataamiseen tarvittavasta sähköstä. Sen takia sisätilalämmittimien käyttö ei ole suositeltavaa vihertyvässä Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos sisätilalämmittimet jätettään pois, sähköä riittää ihan hyvin sähköautoihin. Sisätilalämmittimet kilpailevat aamuyöstä sähköautojen lataamiseen tarvittavasta sähköstä. Sen takia sisätilalämmittimien käyttö ei ole suositeltavaa vihertyvässä Suomessa.

        Vielä parempi, jos sähköautojakaan ei ladata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos sisätilalämmittimet jätettään pois, sähköä riittää ihan hyvin sähköautoihin. Sisätilalämmittimet kilpailevat aamuyöstä sähköautojen lataamiseen tarvittavasta sähköstä. Sen takia sisätilalämmittimien käyttö ei ole suositeltavaa vihertyvässä Suomessa.

        Miksi eliitin typerät jatkeet olisi tärkeämpi kuin sisätilalämmittimet? Jos pitäisi valita sähköauton lataamisen ja sisätilalämmittimen välillä niin sisätilalämmitin on tärkeämpi.


    • Anonyymi

      Voiko nykyisten patteriautojen alle asettaa vaikkapa öljylampun lämmittämään akkua, kuten taannoin tehtiin kovilla pakkasilla lämmittämään taannoisia auton öljypohjia?

      • Sähköautoissa on akkujen automaattinen lämmitys ja usein myös jäähdytys.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Sähköautoissa on akkujen automaattinen lämmitys ja usein myös jäähdytys.

        Joka kuluttaa myös sähköä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka kuluttaa myös sähköä.

        Ilmaston kannalta kuitenkin parempi ratkaisu kuin polttomoottoreiden esilämmittäminen pakkasilla. Vielä huonompi ratkaisu olisi polttomottoreiden esilämmityksestä luopuminen, mihin ratkaisuun ovat monet autonvalmistajatkin kuitenkin päätyneet.

        Hämmästyttävän monessa uudessa polttomoottoriautossa ei enää ole moottorin esilämmitystä, ainoastaan matkustamon.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Ilmaston kannalta kuitenkin parempi ratkaisu kuin polttomoottoreiden esilämmittäminen pakkasilla. Vielä huonompi ratkaisu olisi polttomottoreiden esilämmityksestä luopuminen, mihin ratkaisuun ovat monet autonvalmistajatkin kuitenkin päätyneet.

        Hämmästyttävän monessa uudessa polttomoottoriautossa ei enää ole moottorin esilämmitystä, ainoastaan matkustamon.

        Tämän hetken suurin ongelma on sähkön saatavuus. Juuri tällä hetkellä auton moottoria EI kannata esilämmittää aamulla ainakaan sähköllä.


    • Anonyymi

      Suomessa on ainakin 2.5 miljoonaa henkilöautoa. Jos kaikki kytketään lämmitykseen 800 W teholla yhtä aikaa, niin tehoa tarvitaan 2000 MW.

      Vertailun vuoksi OL3 teho on 1600 MW. Jos lämpötila putoaa ulkona 10 C, niin tarvitaan 1100 MW lisää lämmitystehoa rakennuksille.

      • Anonyymi

        Tuo on tosin epärealistinen laskelma. Kaikilla ei ole edes pistokepaikkaa ja ihmiset menevät töihin eri aikaan. Monilla autoilla kuljetaan myös harvoin. Ehkä 20% autoista voi pahimmillaan olla samaan aikaan latauksessa


      • Anonyymi

        Jos lämmittäminen kielletää, niin sitten se on 0 % - teoriassa.


    • Anonyymi

      Nykyoloissa vain putinisti lämmittää autoaan 30 asteen pakkasessa.

    • Anonyymi

      Enemmän sähköä säästyy jos jätetään sähköautot lataamatta.

      • Anonyymi

        50kw akku vastaan 0,8kw


    • Anonyymi

      Sähköautoilijoille suositellaan polttomoottoriaggrekaattia. Kaikki mukaan sähkönsäästötalkoisiin.

      • Anonyymi

        jokaisella sähköautolla pitäisi olla peräkontissa tällainen


    • Anonyymi

      Autoihin kaminat halkojen polttoon.

    • Anonyymi

      Tuon artikkeli laatijalla ei ole käsitystä todellisuudessa. Alaotsikko: "Autojen lämmittäminen voi pahimpina arkiaamuina kuluttaa sähköä jopa kokonaisen ydinvoimalan verran."

      No ei voi. Jotta tuollainen teho kuluisi, pitäisi runsasta miljoonaa autoa lämmittä noin 1,5 KW:n sähköteholla samanaikaisesti.

      - läheskään kaikki eivät lähde aamulla liikkeelle
      - niistä jotka lähtevät, vain osa lämmittää autoaan.
      - osalla heistä on polttoainetoiminen lämmitin.
      - Kaikki eivät lähde samaan aikaan liikkeelle
      - yleisimpien lohkolämmittimien teho on 600... 800 W. Samanaikaisesti tulisi käyttää sisätilalämmitintä. Kaikilla ei ole sähkötoimista sisötilalämmitintä

      • Anonyymi

        Tosin aika monien työ alkaa suunnilleen samaan aikaan, senhän takia on aamuruuhka. Suomessa on noin 3 miljoonaa olevaa henkilöautoa, joten miljoona autoakin on vasta kolmasosa autoista. Uskon, että Suomessa voi liikenteessä voi olla samaan aikaan yli miljoona autoa.

        On täysin mahdollista, että ainakin 0,5 miljoonaa autoa lämmitetään aamulla samaan aikaan. Tuo 0,5 miljoonaa autoa on edelleen alle 20% autoista. Ja jo tuo riittää aiheuttamaan suuren rasituksen sähköverkolle vaikka vain osassa näistä olisi sisätilanlämmitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin aika monien työ alkaa suunnilleen samaan aikaan, senhän takia on aamuruuhka. Suomessa on noin 3 miljoonaa olevaa henkilöautoa, joten miljoona autoakin on vasta kolmasosa autoista. Uskon, että Suomessa voi liikenteessä voi olla samaan aikaan yli miljoona autoa.

        On täysin mahdollista, että ainakin 0,5 miljoonaa autoa lämmitetään aamulla samaan aikaan. Tuo 0,5 miljoonaa autoa on edelleen alle 20% autoista. Ja jo tuo riittää aiheuttamaan suuren rasituksen sähköverkolle vaikka vain osassa näistä olisi sisätilanlämmitin.

        Lisään… Eikä toimittaja kirjoittanut mitä ydinvoimalaa tarkoittaa. Tai tarkoittiko hän reaktoria. Loviisan yhden reaktorin teho on noin 600 MW, joten siihen tarvitaan noin 0,4 miljoonaa autoa ja se on täysin mahdollista.

        Ja muuten, sisätilanlämmitin ja lohkolämmitin yhteensä kuluttaa pikemminkin 2 kW, ei 1,5 kW.


    • Anonyymi

      Todella harvoin tulee lämmitettyä autoa vaikka lämmitystolppa onkin, viime talvena lämmitin muistaakseni kaksi kertaa koko talvena ja tolpassa on 2 tunnin ajasti, joten ei varmaan kummallakaan kertaa ollut päälle edes kuin tunnin verran.

      Toissa talvena en muistaakseni lämmittänyt kertaakaan kun oli lämmityskaapeli hukassa. Enkä jaksanut ostaa uutta ennen kuin viime syksynä. Nyt se on taas hukassa, yritin viime viikonloppuna etsiä, mutta ei löytynyt autosta eikä kotoa.

    • Anonyymi

      0w öljyä ei se suoraruisku paljoa kylmänä vie

      • Anonyymi

        Juuri sen takia tällä hetkellä ei kannata lämmittää autoa ollenkaan sähköllä. Ei siis edes moottorilämmitystä. Jos on webasto niin sitä voi käyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      408
      3089
    2. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2289
    3. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      65
      2249
    4. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      19
      1920
    5. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      170
      1436
    6. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

      "Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      8
      1317
    7. Sukupuolen merkitys elämässäsi?

      Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el
      Sinkut
      201
      1109
    8. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

      niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      43
      980
    9. Iltalehden evästeasetukset

      No nyt pomppas! Avasin Iltalehden sivut ja niin kuin silloin tällöin sattuu, sivusto kysyi evästeasetuksia, joihin ylee
      Maailman menoa
      100
      870
    10. Sun seurassa oli turvallinen olo

      Yhteisiä vietettyjä aikoja muistelen. Yllätit mut kerran tavalla josta tulin äärettömän onnelliseksi 😘 Olkoon tämä nais
      Ikävä
      38
      852
    Aihe