Autojen sisätilalämmittimet

Anonyymi-ap

24

207

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, turhakkeet kuten sähköautot.

      • Anonyymi

        Mutta jos sisätilalämmittimet jätettään pois, sähköä riittää ihan hyvin sähköautoihin. Sisätilalämmittimet kilpailevat aamuyöstä sähköautojen lataamiseen tarvittavasta sähköstä. Sen takia sisätilalämmittimien käyttö ei ole suositeltavaa vihertyvässä Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos sisätilalämmittimet jätettään pois, sähköä riittää ihan hyvin sähköautoihin. Sisätilalämmittimet kilpailevat aamuyöstä sähköautojen lataamiseen tarvittavasta sähköstä. Sen takia sisätilalämmittimien käyttö ei ole suositeltavaa vihertyvässä Suomessa.

        Vielä parempi, jos sähköautojakaan ei ladata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos sisätilalämmittimet jätettään pois, sähköä riittää ihan hyvin sähköautoihin. Sisätilalämmittimet kilpailevat aamuyöstä sähköautojen lataamiseen tarvittavasta sähköstä. Sen takia sisätilalämmittimien käyttö ei ole suositeltavaa vihertyvässä Suomessa.

        Miksi eliitin typerät jatkeet olisi tärkeämpi kuin sisätilalämmittimet? Jos pitäisi valita sähköauton lataamisen ja sisätilalämmittimen välillä niin sisätilalämmitin on tärkeämpi.


    • Anonyymi

      Voiko nykyisten patteriautojen alle asettaa vaikkapa öljylampun lämmittämään akkua, kuten taannoin tehtiin kovilla pakkasilla lämmittämään taannoisia auton öljypohjia?

      • Sähköautoissa on akkujen automaattinen lämmitys ja usein myös jäähdytys.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Sähköautoissa on akkujen automaattinen lämmitys ja usein myös jäähdytys.

        Joka kuluttaa myös sähköä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka kuluttaa myös sähköä.

        Ilmaston kannalta kuitenkin parempi ratkaisu kuin polttomoottoreiden esilämmittäminen pakkasilla. Vielä huonompi ratkaisu olisi polttomottoreiden esilämmityksestä luopuminen, mihin ratkaisuun ovat monet autonvalmistajatkin kuitenkin päätyneet.

        Hämmästyttävän monessa uudessa polttomoottoriautossa ei enää ole moottorin esilämmitystä, ainoastaan matkustamon.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Ilmaston kannalta kuitenkin parempi ratkaisu kuin polttomoottoreiden esilämmittäminen pakkasilla. Vielä huonompi ratkaisu olisi polttomottoreiden esilämmityksestä luopuminen, mihin ratkaisuun ovat monet autonvalmistajatkin kuitenkin päätyneet.

        Hämmästyttävän monessa uudessa polttomoottoriautossa ei enää ole moottorin esilämmitystä, ainoastaan matkustamon.

        Tämän hetken suurin ongelma on sähkön saatavuus. Juuri tällä hetkellä auton moottoria EI kannata esilämmittää aamulla ainakaan sähköllä.


    • Anonyymi

      Suomessa on ainakin 2.5 miljoonaa henkilöautoa. Jos kaikki kytketään lämmitykseen 800 W teholla yhtä aikaa, niin tehoa tarvitaan 2000 MW.

      Vertailun vuoksi OL3 teho on 1600 MW. Jos lämpötila putoaa ulkona 10 C, niin tarvitaan 1100 MW lisää lämmitystehoa rakennuksille.

      • Anonyymi

        Tuo on tosin epärealistinen laskelma. Kaikilla ei ole edes pistokepaikkaa ja ihmiset menevät töihin eri aikaan. Monilla autoilla kuljetaan myös harvoin. Ehkä 20% autoista voi pahimmillaan olla samaan aikaan latauksessa


      • Anonyymi

        Jos lämmittäminen kielletää, niin sitten se on 0 % - teoriassa.


    • Anonyymi

      Nykyoloissa vain putinisti lämmittää autoaan 30 asteen pakkasessa.

    • Anonyymi

      Enemmän sähköä säästyy jos jätetään sähköautot lataamatta.

      • Anonyymi

        50kw akku vastaan 0,8kw


    • Anonyymi

      Sähköautoilijoille suositellaan polttomoottoriaggrekaattia. Kaikki mukaan sähkönsäästötalkoisiin.

      • Anonyymi

        jokaisella sähköautolla pitäisi olla peräkontissa tällainen


    • Anonyymi

      Autoihin kaminat halkojen polttoon.

    • Anonyymi

      Tuon artikkeli laatijalla ei ole käsitystä todellisuudessa. Alaotsikko: "Autojen lämmittäminen voi pahimpina arkiaamuina kuluttaa sähköä jopa kokonaisen ydinvoimalan verran."

      No ei voi. Jotta tuollainen teho kuluisi, pitäisi runsasta miljoonaa autoa lämmittä noin 1,5 KW:n sähköteholla samanaikaisesti.

      - läheskään kaikki eivät lähde aamulla liikkeelle
      - niistä jotka lähtevät, vain osa lämmittää autoaan.
      - osalla heistä on polttoainetoiminen lämmitin.
      - Kaikki eivät lähde samaan aikaan liikkeelle
      - yleisimpien lohkolämmittimien teho on 600... 800 W. Samanaikaisesti tulisi käyttää sisätilalämmitintä. Kaikilla ei ole sähkötoimista sisötilalämmitintä

      • Anonyymi

        Tosin aika monien työ alkaa suunnilleen samaan aikaan, senhän takia on aamuruuhka. Suomessa on noin 3 miljoonaa olevaa henkilöautoa, joten miljoona autoakin on vasta kolmasosa autoista. Uskon, että Suomessa voi liikenteessä voi olla samaan aikaan yli miljoona autoa.

        On täysin mahdollista, että ainakin 0,5 miljoonaa autoa lämmitetään aamulla samaan aikaan. Tuo 0,5 miljoonaa autoa on edelleen alle 20% autoista. Ja jo tuo riittää aiheuttamaan suuren rasituksen sähköverkolle vaikka vain osassa näistä olisi sisätilanlämmitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin aika monien työ alkaa suunnilleen samaan aikaan, senhän takia on aamuruuhka. Suomessa on noin 3 miljoonaa olevaa henkilöautoa, joten miljoona autoakin on vasta kolmasosa autoista. Uskon, että Suomessa voi liikenteessä voi olla samaan aikaan yli miljoona autoa.

        On täysin mahdollista, että ainakin 0,5 miljoonaa autoa lämmitetään aamulla samaan aikaan. Tuo 0,5 miljoonaa autoa on edelleen alle 20% autoista. Ja jo tuo riittää aiheuttamaan suuren rasituksen sähköverkolle vaikka vain osassa näistä olisi sisätilanlämmitin.

        Lisään… Eikä toimittaja kirjoittanut mitä ydinvoimalaa tarkoittaa. Tai tarkoittiko hän reaktoria. Loviisan yhden reaktorin teho on noin 600 MW, joten siihen tarvitaan noin 0,4 miljoonaa autoa ja se on täysin mahdollista.

        Ja muuten, sisätilanlämmitin ja lohkolämmitin yhteensä kuluttaa pikemminkin 2 kW, ei 1,5 kW.


    • Anonyymi

      Todella harvoin tulee lämmitettyä autoa vaikka lämmitystolppa onkin, viime talvena lämmitin muistaakseni kaksi kertaa koko talvena ja tolpassa on 2 tunnin ajasti, joten ei varmaan kummallakaan kertaa ollut päälle edes kuin tunnin verran.

      Toissa talvena en muistaakseni lämmittänyt kertaakaan kun oli lämmityskaapeli hukassa. Enkä jaksanut ostaa uutta ennen kuin viime syksynä. Nyt se on taas hukassa, yritin viime viikonloppuna etsiä, mutta ei löytynyt autosta eikä kotoa.

    • Anonyymi

      0w öljyä ei se suoraruisku paljoa kylmänä vie

      • Anonyymi

        Juuri sen takia tällä hetkellä ei kannata lämmittää autoa ollenkaan sähköllä. Ei siis edes moottorilämmitystä. Jos on webasto niin sitä voi käyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin myönsi, ei kunnon syytä matkustaa Uutseen-seelantiin ja Australiaan

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b910963d-bfe4-4e77-9ad9-c501b10596d5 Kukaan muu pääministeri suomessa ei ole koskaan tehnyt vastaavaa matkaa. N
      Maailman menoa
      495
      2650
    2. Sannan "valtiovierailu" nyt

      Sanna pitänyt puheen valtiovierailun aluksi. Toimittajat aivan äimänä, kaikki vittuilee Sannalle ja kyselee mitä vittua se siellä tekee. Joku jopa ott
      Maailman menoa
      469
      1620
    3. Vähän välillä tuntuu kuin jos.

      Sinullakin on ikävä. Voin kyllä olla väärässä. Mistäpä sen tietää.
      Ikävä
      122
      1554
    4. En kestä enää olla erossa...

      Mitä jos mää vaan tuun ja alan suuteleen sua?
      Ikävä
      129
      1428
    5. Mitä oikeasti tuo koronarokote on ?

      Minun faijan proidi nyt puolisonsa kera koronassa. Ja 3 rokotetta ottaneena. Ikää noin 75v , Ja tuntuu ettei hengissä pysy . Hyi helvetti mitä tää rok
      Maailman menoa
      300
      1341
    6. Tulen hulluksi

      Joka päivä mielessä. Typerä mies ei vaan voi mennä pois päästäni. Mitä enemmän pyristelen vastaan sitä enemmän siellä asuu. Olisipa joku katkaisija, j
      Ikävä
      65
      1076
    7. Riittääkö sulle nainen

      Seurustelu vai pitäskö jossain kohtaa sitte olla ihan sormuksia sovittelemassa?
      Ikävä
      98
      1022
    8. Suomessa on perheiden yhä vaikeampi saada apua - Supernanny Pia Penttala kohtaa nämä ongelmat

      Järkyttävää, että Suomessa on yhä vaikeampi saada apua, olipa kyse sitten perheen ongelmista, lapsen haasteista, päihde- tai mielenterveysongelmista.
      Maailman menoa
      23
      888
    Aihe