Tuhlari vai pihi?

Anonyymi-ap

Kumman mieluummin haluat kumppaniksesi, jos noista pakko valita?

30

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuhlarin kanssa voi tulla ikäviä yllätyksiä ja sitten on molemmat lirissä.

• Anonyymi

Rahankäyttö pitää olla viisasta. Mitä järkee on turhuuksiin tuhlata jolla ”leikkii” viikon ja sit se jo unohtuu.

Pihi siis parempi. Sopii paremmin mun kans yhteenkin eikä tuu riitoja rahan tuhlailusta. Mä nimittäin puuttuisin siihen kyllä jos yhteinen talous.

Maksukortit tulis nopeesti mun käsiin ja mies sais ”viikkorahaa” vaan tililleen sen verran kun varaa ois kuluttaa jottei maksuhäiriöitä tai ulosottoon lähtis meneen laskuja kun tää ostelee laskujen maksuun tarkotetuilla rahoilla jotain täysin turhaa!

Exäni jonka kans ihan yhteinen asunto ja laskut , oli onneks samanlainen kuin mä. Ei tuhlari vaan järkipäässä. Mut mä silti meistä säästeliäämpi olin ja vastasin pääasiassa suuremmalta osalta laskuista ja keräsin isompaa pottia omista tuloistani omille tileille säästöjä joista sit kustansin välillä jotain isompia ostoksia exällekin.

T: Karoliina

• Anonyymi

Erehdyin katsomaan yhden jakson himosäästäjistä. Alkoi oikein kuvottaa heidän säästövinkkinsä. Yksikin mies seisoi paljussa suihkussa ollessaan, että sai otettua tiskiveden talteen. Joku leikkasi kankaanpalasia saadakseen pestäviä wc pyyhkeitä. Toinen pyyhki mainoksilla laittaen paperit muovikassiin polttamista varten. Joku kuivatti narulla talouspaperit jne.

• Anonyymi

Oliko se talouspaperinkuivattaja Laihialta kotoisin.
        Vitsi; Mistä tiedetään lentokoneessa matkustettaessa, että ollaan Laihian yläpuolella?
        WC-paperit roikkuvat pyykkinaruilla.

• Anonyymi

Ehkä pihin mutta ei tuo ole tärkeää. En antaisi tuhlarin tuhlata omia rahojani. Ei iso asia oli kumpi vaan.

• Anonyymi

Kuluttaminen on kyllä aika iso asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuluttaminen on kyllä aika iso asia.

En etsikään mitään sopivaa kumppania vaan rakkautta. Oikeaa intohimoista rakkautta. Ihan sama miten rahaa käyttää, omat on rahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En etsikään mitään sopivaa kumppania vaan rakkautta. Oikeaa intohimoista rakkautta. Ihan sama miten rahaa käyttää, omat on rahansa.

Ihmisillä on vastuu kuluttamisesta. Kyllä on mielestäni väliä millaiset arvot ja käytännöt ihmisellä on.

• Hmmmm, tuhlarin, sen saan kyllä aisoihin, jos on aivan pakko. Mutta kunkin omat rahat on omat, eipä siinä.

• Anonyymi

Mielummin pihi. Jos minua itseänikin pitäisi noista jommalla kummalla luonnehtia, niin pikemmin olisin pihi kuin tuhlari.

Tosin kaikkein mieluiten ottaisin järkevän rahankäyttäjän, joka ei ostele turhaa, mutta ei myöskään murehdi jokaisen pennin perään.

• Anonyymi

Ja siis omat rahat molemmilla niin ei tarvitse tuota murehtia. Yhteiset menot maksetaan yhdessä ja loppujen omiensa kanssa saa kumpikin toimia miten tahtoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siis omat rahat molemmilla niin ei tarvitse tuota murehtia. Yhteiset menot maksetaan yhdessä ja loppujen omiensa kanssa saa kumpikin toimia miten tahtoo.

Eikö olisi parempi, että olis omat osoitteet sitten? Ei tule riitaa laskuista, jos toinen elää pienemmällä rahalla kuin toinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö olisi parempi, että olis omat osoitteet sitten? Ei tule riitaa laskuista, jos toinen elää pienemmällä rahalla kuin toinen.

Saa elää niinkin jos haluaa. Mä en näe järkeä sellasessa suhteessa. Turhaa vaivaa ja parempi sitten ilman parisuhdetta, mutta jokainen tavallaan.

• Anonyymi

Ei saa olla niin pihi, että se voi vaikuttaa jo terveyteenki. Olen katsonut sitä saitureiden säästövinkit, joka kuvattu yhdysvalloissa. On siinä kyllä ihan älyttömiä säästövinkkejä. Yksi kaivoi jätelavalta vanhoja lääkkeitä ja vitamiineja. Yksi ripusteli käytettyjä talouspapereita pyykkinarulle kuivumaan. Yksi kaivoi ruoat roskiksista ja kokkasi niistä ruokaa ystävilleen.

• Anonyymi

Siltä väliltä.

• Anonyymi

kumpikin on huonoja en kelpuuttas kumpaakaan terve järki pitää olla ilman muuta... Nuista kahdesta vaihtoehdoista molemmat on katastrofeja!

• Omat rahansa saa käyttää niin kuin tahtoo.

• Anonyymi

Sitten on parempi olla se oma tupa, oma lupa.
        LASKUT on MAKSETTAVA eikä odotettava että se toinen maksaa ne yksin kun toinen vaan (sinä) rellestät ja ryyppäät omasi. Ei kukaan halua ihmissihteeseen aikuista lasta elätettäväksi. Ei sellainen ihminen ole kypsä suhteeseen.
        Ihmissuhteessa molemmat osapuolet ovat tasapuolisia. Tietysti ymmärrän, että jos toinen ansaitsee 1,5 tonnia ja toinen 3 tonnia, niin silloin voidaan kohtuullistaa laskuissa.
        Ei toinen kuitenkaan voi käyttää toisen rahalliseksi tappioksi esim. suihkua, vaan pitäisi sen toisen maksaa oma vesimaksunsa jos yhdessä asutaan tai jos toisella kämppää jatkuvasti niin kohtuullista olisi silti maksaa vedestä, tai ostaa ruokaa sen edestä toiselle.
        Eikä sekään ole oikein jos toinen juo litran päivässä kahvia ja toinen alle puolilitraa ja se vähemmän juova saa raahata sen toisen edestääkin kahvia kaupasta ja toinen ei osta sitä kahvia ym. vastaavaa.
        Laidalta

• Anonyymi kirjoitti:

Sitten on parempi olla se oma tupa, oma lupa.
        LASKUT on MAKSETTAVA eikä odotettava että se toinen maksaa ne yksin kun toinen vaan (sinä) rellestät ja ryyppäät omasi. Ei kukaan halua ihmissihteeseen aikuista lasta elätettäväksi. Ei sellainen ihminen ole kypsä suhteeseen.
        Ihmissuhteessa molemmat osapuolet ovat tasapuolisia. Tietysti ymmärrän, että jos toinen ansaitsee 1,5 tonnia ja toinen 3 tonnia, niin silloin voidaan kohtuullistaa laskuissa.
        Ei toinen kuitenkaan voi käyttää toisen rahalliseksi tappioksi esim. suihkua, vaan pitäisi sen toisen maksaa oma vesimaksunsa jos yhdessä asutaan tai jos toisella kämppää jatkuvasti niin kohtuullista olisi silti maksaa vedestä, tai ostaa ruokaa sen edestä toiselle.
        Eikä sekään ole oikein jos toinen juo litran päivässä kahvia ja toinen alle puolilitraa ja se vähemmän juova saa raahata sen toisen edestääkin kahvia kaupasta ja toinen ei osta sitä kahvia ym. vastaavaa.
        Laidalta

Niin on. Jokainen huolehtii omista laskuistaan ja maksuistaan. Se että asuu yhdessä, ei tarvitse tarkoittaa yhteisiä rahoja. Minä olen niin kauan asunut yksikseni että tasan tarkkaan osaan oman talouteni hoitaa. Jokaisen olisi hyvä opetella asumaan ja elämään yksin, ennen kuin alkaa toisen kanssa olemaan.

• Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

Niin on. Jokainen huolehtii omista laskuistaan ja maksuistaan. Se että asuu yhdessä, ei tarvitse tarkoittaa yhteisiä rahoja. Minä olen niin kauan asunut yksikseni että tasan tarkkaan osaan oman talouteni hoitaa. Jokaisen olisi hyvä opetella asumaan ja elämään yksin, ennen kuin alkaa toisen kanssa olemaan.

Minäkin olen asunut ilman kumppania vuodesta 2002. Yksin onkin helpointa hoitaa raha-asiansa. Luottotiedot ovat kunnossa. Laskut pyrin maksamaan ajallaan, etuajassa, mutta jos tulee yllätyslaskuja ja tiukkaa, soitan ja pyydän parista päivästä viikkoon lisää maksuaikaa jos rahat eivät riitä velkaan, että voin maksaa sen kerralla tai eräpäivä ei osu edulliseen ajankohtaan. Joskus voi tulla yllätyksiä, esim. lemmikinomistajana eläinlääkärikuluja tai jotain muuta odottamatonta, esim. sukulaishäät ja matkakulut sinne ja lahja ym.
        Yksinään asuessa ohjakset ovat omissa käsissään kaikessa ja siinä on omat hyvät puolensa. Toisaalta kyllähän sitä kaipaa välillä toista ihmistä rinnalleen, mutta hakemalla en lähde hakemaan. Se on sitten törmäyskurssi jos niin käy, aluksi omat asunnot vähintäänkin, ennen kuin toisen todellinen luonne paljastuu, eli ei ainakaan heti yhteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Minäkin olen asunut ilman kumppania vuodesta 2002. Yksin onkin helpointa hoitaa raha-asiansa. Luottotiedot ovat kunnossa. Laskut pyrin maksamaan ajallaan, etuajassa, mutta jos tulee yllätyslaskuja ja tiukkaa, soitan ja pyydän parista päivästä viikkoon lisää maksuaikaa jos rahat eivät riitä velkaan, että voin maksaa sen kerralla tai eräpäivä ei osu edulliseen ajankohtaan. Joskus voi tulla yllätyksiä, esim. lemmikinomistajana eläinlääkärikuluja tai jotain muuta odottamatonta, esim. sukulaishäät ja matkakulut sinne ja lahja ym.
        Yksinään asuessa ohjakset ovat omissa käsissään kaikessa ja siinä on omat hyvät puolensa. Toisaalta kyllähän sitä kaipaa välillä toista ihmistä rinnalleen, mutta hakemalla en lähde hakemaan. Se on sitten törmäyskurssi jos niin käy, aluksi omat asunnot vähintäänkin, ennen kuin toisen todellinen luonne paljastuu, eli ei ainakaan heti yhteen.

Juuri näin.

• Anonyymi

En kumpaakaan... Tyypin joka haltsee taloutensa on kuitenki järkevö.....
      Ulosotossa olevat on nollatoleransi niitä ei olenkaan.... Kaveri voisin niilekki olla mutta suhteeseen en huoli.
      Mutta hän osaa sopivasti heittäytyä juhlimaan tai hankii tärkeitä juttuja...
      Tai vie mitut jonnekkin minne oikeasti haluan... Olen itse aika pienituloinen kun oon sairadeläkkeellä vaikke velkoja ole.
      Välillä voisi myös minulle jotain kivaa hankkia muutta minulla on yleensä ollut ja on mahis hankkia vaateet meikit ja muut itse 😊
      En oo se nainen joka osais olla pillalle hemmotelevan sugardadynkään kanssa kun on koko elämä hoitaa omat rahat ja hankinat..
      Tulis semmoinen hiukan nolostunut olo... Jos tulis lahjoja lahjojen perään kun en oo siihen tottunut....
      En kyllä halua enää yhtäkää yli pihiä miestä... 2 semoista on nähty.
      Elämä kävi tylsäks ja hankalaks ku herra ei hankkinu edes tärkeitä juttuja....
      Ei vaikka sanoi...
      Tällä tarkoitan sitä että tyyppi nukku lähes spurgualustalla patjalla.....
      HV... 🤮
      Täys turnof ku ei ollu sänkyä vaikka siihen ois ollu kyllä varaa ....
      Mut ei kyllä varmaa yllätä ketää et näilä herroilla oliki sitä rahaa toiseen malliin ku tavasiduunari tai sossupummi pallopäillä....
      Tämä keskitysleiri koiranpetisankari.... On ja oli yks suomen rikkaimista miehistä 😂😂🙈

• Anonyymi

Oho quawks mummosivu

• Anonyymi

Mummot on housuissas!

• Anonyymi

Jotain siltä väliltä. Osaa säästää, mutta osaa joskus huomioida toista, esim. yhteinen matka (sukuloiminen toisessa läänissäkin näin korona-aikaan kelpaa).
      Sellainen kultainen keskitie on paras. Mutta nyt pitäisi hänen osata olla säästeliäs kun on tämä energiakriisi ym. sekasortoa maailmalla. Pitää osata keskustella jos yhdessä eletään jne. Ruoka on sellainen mistä en tinkisi, vaikka yksinelävänä tekee joskus tiukkaa ja on tingittävä jos jotain muuta itsellee haluaa.
      En ole ääripään ihminen, joko tai ...

• Anonyymi

Tuhlarin jos omat rahat riittää siihen eikä ole tarvis vippailla pikana eikä kortilla.

• Anonyymi

Niinpä 🙄ite vedän puoleeni tällaisia ihmeen tyyppejä. Saattaa ensin olla kuva että vau pärjää hyvin ja asiat hienosti kunnossa kunnes tutustuu. Eipä se niin hyvin sitte ollukkaa.

No mä olen ymmärtäjäsielu.

• Anonyymi

No on kyl paha. Jotkut pihitkin on kyllä tylsiä! Ankeita ja hirveitä. Kumpikin ääripää paha. Ehkä sit kuitenkin se spontaani tuhlari.

• Anonyymi

Kunhan ei aja vararikkoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      2018
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      158
      1494
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1357
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1138
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      160
      1110
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      966
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      867
    8. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      864
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      852
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      811
    Aihe