Civic 1.5 turbo

Anonyymi-ap

Kohta alkaa varmaan saamaan 1.5 T.Civicin käytettynä sopivaan hintaan.
Arveluttaa hieman, kun tekee haun ” 1,5 turbo civic engine problems” kuukkeliin, niin saa hieman epämääräisen vaikutelman.
Kone ei olisikaan ihan ongelmaton. Varsinkin kylmien ilmojen alueilla kärähtelee sytytystulppia, öljyyn sekoittuu bensaa ym.
Onko Suomessa esiiintynyt ongelmia,kyse siis vm. 2017 eteenpäin. Vanha 1.8 bensakonehan on pomminvarma.

89

3680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eurooppaan ei ole tuotu jenkkien kasaamia moottoreita eikä täällä ole ollut 1.5T moottorissa ongelmia. Ilmastoinnin lauhduttimen kennolla on 10 vuoden jatkettu takuu, koska eivät ole kestäneet kuten pitää. Hyvää Honda laatua, mutta kuten kaikissa uudehkoissa autoissa lisääntynyt tekniikka tuo lisää mahdollisia korjaus kohteita. Civic on hyvin varusteltu jo hinnat alkaen malleissa.

• Anonyymi

HB tehtiin Swindonissa Englannissa ja sedan Gebzessä Turkissa. Englannissa valmistettiin myös moottorit, myös dieselit joita ei Suomeen enää tuotu.

• Anonyymi

Minusta se ongelma jossa kylmässä kelissä seos ei palanut kylmien sylinterinseinämien vieressä kokonaan (yleinen piirre pienikulutuksisissa suorasuihkutuskoneissa) korjattiin ainakin Jenkeissä ja Kiinan markkinoilla ihan ohjelmoinnilla siten, että seosta pidetään ensin hetken aikaa rikkaampana, että se palaa täydellisemmin.

• Anonyymi

Huomioikaa että em. malli taitaa olla sitten viimeinen pelkkä bensa Civic. Että jos sellaisen perusvarman käyttöauton haluaa. Itse ostin 1.8 farkun -14 kun niitä alkoi saamaan. Täytyy sanoa että paras auto mitä itsellä ollut, täysin viaton.
        1.5 T tuli facelift -20, varmaan siinä viimeistään korjattu, jos jotain on ollut.
        Selailin ulkomaisia palstoja niin tosiaan kylmillä alueilla, Canadassa / pohjoisessa joitain ongelmia ollut.
        Mutta joo, kai Hondan laatuun voi tässäkin tapauksessa luottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomioikaa että em. malli taitaa olla sitten viimeinen pelkkä bensa Civic. Että jos sellaisen perusvarman käyttöauton haluaa. Itse ostin 1.8 farkun -14 kun niitä alkoi saamaan. Täytyy sanoa että paras auto mitä itsellä ollut, täysin viaton.
        1.5 T tuli facelift -20, varmaan siinä viimeistään korjattu, jos jotain on ollut.
        Selailin ulkomaisia palstoja niin tosiaan kylmillä alueilla, Canadassa / pohjoisessa joitain ongelmia ollut.
        Mutta joo, kai Hondan laatuun voi tässäkin tapauksessa luottaa.

Selailkaa mieluummin vaikka brittien palstoja, niin saatte paremman kuvan Euroopassa myydyistä Hondista. Tuulilasissa oli CR-V 1.5T 30tkm käyttötestissä, voi lukea sieltäkin.

1.5T moottori on yksi markkinoiden parhaista tuossa luokassa. Ominaisuuksiltaan aivan toinen mitä bensavaparit. Dynamometrissa mitattuna 195hv Civicissä ja 0-100 suorituskyky melkein sekunnin parempi mitä Honda ilmoittaa.

• Anonyymi

oli jokune uutinen lähiaikoina 400000km 2 huollolla joku urakoinut samasella honda 1.5 turbolla
      siis älä eppäile kestävyyttä..

• Anonyymi

20 tkm olen ajanut 1.5T Civicillä. Ei ole öljypinnan taso muuttunut. Ajan noin kerran kuukaudessa mökille, jolloin tulee 400km edes takaisin. Mukava ja sopivan tehokas matkakumppani.

• Anonyymi

Huonompikin moottori menee 50000 km ilman öljynkulutusta. Ongelmia saattaa tulla vasta 100 t km jälkeen tuon suhteen, eikä maltillinen öljynkulutus tarkoita vielä mitään.

• Anonyymi

1.5 civic sedan. -19 Nyt noin 12t km tullut lisää mittariin. Kovaa pakkasta on ollu.
      -32c pakkasella tarkenee,mutta tuli tarvetta laittaa viimasuoja keulaan.Moottotin lämpö nousi kyllä normaaliin mutta miellyttävämpi lämpötila ajossa kun tukki keulan.
      Ei mitään ogelmaa kovallakaan pakkasella.Kaikki toimi hyvin.Tietetysti käytin lokilämmitintä noin tunnin verran ennen starttia.
      Kyllä tällå talvellakin ajelee..

• Anonyymi

Mitäs hondakuskit kun palelee talvisin pakastimessa.

Onneksi kesä tulee niin kärsimys ei ole enää niin tuskallinen!

• Anonyymi

Ei ole itseä palellut, itse asiassa Civic on suhteellisen lämmin auto. Lisäksi siinä on jäähdytysnesteet lämmittävä moottorinlämmitin, mikä takaa helpon käynnistyvyyden -30°C keleillä myös. Civic on hyvä ajettava, luotettava sekä erittäin edullinen ylläpitää ja käyttää. Lisäksi sporttinen 1.5T koneella. 1.0T koneella en itselle ostaisi, koska siinä ainakin ensimmäisissä vuosimalleissa öljykylpyisen jakohihnan joutuu vaihtamaan ennen aikojaan, jottei siitä koidu harmia. Käyttökulut siis nousee, vaikka auto muuten olisikin aivan toimiva kampe. 1.5T moottorissa on jakopää ketjulla. Parempiakin autoja on, mutta ne maksaa sitten enemmän ensinnäkin ostaa ja varsinkin sitten omistaa ja huoltaa. Honda huolto on edullisimmasta päästä, kun vertaillaan muihin merkkeihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole itseä palellut, itse asiassa Civic on suhteellisen lämmin auto. Lisäksi siinä on jäähdytysnesteet lämmittävä moottorinlämmitin, mikä takaa helpon käynnistyvyyden -30°C keleillä myös. Civic on hyvä ajettava, luotettava sekä erittäin edullinen ylläpitää ja käyttää. Lisäksi sporttinen 1.5T koneella. 1.0T koneella en itselle ostaisi, koska siinä ainakin ensimmäisissä vuosimalleissa öljykylpyisen jakohihnan joutuu vaihtamaan ennen aikojaan, jottei siitä koidu harmia. Käyttökulut siis nousee, vaikka auto muuten olisikin aivan toimiva kampe. 1.5T moottorissa on jakopää ketjulla. Parempiakin autoja on, mutta ne maksaa sitten enemmän ensinnäkin ostaa ja varsinkin sitten omistaa ja huoltaa. Honda huolto on edullisimmasta päästä, kun vertaillaan muihin merkkeihin.

Nooh ihan ok auto on ajaa, mutta muuten uusilla Hondan malleilla on matkaa esim. Toyotan tai Mazdan tasolle kokonaisuudessaan.

Itsellä vain kylmiä kokemuksia Hondasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nooh ihan ok auto on ajaa, mutta muuten uusilla Hondan malleilla on matkaa esim. Toyotan tai Mazdan tasolle kokonaisuudessaan.

On varmasti matkaa noiden tasolle. Honda on niin paljon korkeammalla tasolla etenkin Toyotaan verrattuna. Tojo on kymmeneen kertaan halpuutettu eläkeläisille suunnattu mölykoppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On varmasti matkaa noiden tasolle. Honda on niin paljon korkeammalla tasolla etenkin Toyotaan verrattuna. Tojo on kymmeneen kertaan halpuutettu eläkeläisille suunnattu mölykoppi.

Eläkeläisen auto saa vähän mölytäkin, vanhemilla ihmisillä usein kuulo on vähän huonompi.

Nekin äänieristeistä säästyneet rahat voidaan käyttää parempaan luotettavuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkeläisen auto saa vähän mölytäkin, vanhemilla ihmisillä usein kuulo on vähän huonompi.

Nekin äänieristeistä säästyneet rahat voidaan käyttää parempaan luotettavuuteen.

Minua naurattaa, kun kaikissa Toyotan hybrideissä sama 12V akun tyhjenemis ongelma. Hölmöt ei kun ostaa ja tappelee asian kanssa. Toimiviakin myydään. Samanlaisia tolloja kuin volkkari uskovaiset, paskat moottorit ja öljypurkit peräkontissa ei haittaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sä sepität.

Hondahan on japanin Lada.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiemmassa kommentissa sanoin että kovalla pakkasella laitoin viimasuojan keulaan. Pakkasta oli -32c Se ei mainittavasti vaikuta aina auton sisätilan lämpöön ja todettakoon että edellinen auto oli toyota ja suunnilleen sama lämpötila kajuutassa ja siis ihan riittävä,mutta lämpöä ei joutunut pienentämään alle +23c näytön mukaan.
        Keulamaskin tarkoitus on lähinnä suojella akkua viimalta ja kulutuksen kannalta myös on hyvä suojata kovalla pakkasella keulan ilmanotto aukot.
        Kokemukseni perusteella on hyvä talviautokin civic.
        Paljon olen kuullut tarinaa kylmistä autoista,sisätiloiltaan.Eri merkkejä,joita en ala moittimaan,vaan keskityn antamaan rehellisen tiedon autosta jota ajan.
        Luotettava,pienikulutuksinen,riittävän tehokas,kaikki varusteet samaan hintaan.
        Miinukset.Rengasmelu,matalat tilat pidemmälle lajitoverille.

• Anonyymi

Jenkeissä kootut KIA:t myös ihan susia. Hondissa samaa vikaa. Ostaa usan ulkopuolella tehdyn auton.

• Anonyymi

Hölmö, ei jenkkihondia Suomessa myydä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hölmö, ei jenkkihondia Suomessa myydä.

Mutta Meksikolaisia myydään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Meksikolaisia myydään

Ei myydä, kakkoskorin HR-V tuli jossain välissä, mutta ei tule enää. Mitään muuta ei ole ikinään tullu.

• Anonyymi

Ai onko Honda laadukas itsellä oli Honda eikä se kyllä laadukas ollut ja se kuuluisa Hondan moottorikin jossa ei ollut alavääntöä yhtään ja tosiaan nyky Hondat tulee ties mistä Meksikosta pääosin ja niissä oli maaliongelmia

• Anonyymi

Olipas siinä paljon tuoretta tietoa 🤣 Mutta näinhän ne mielikuvat syntyvät.

• Anonyymi

Nyt mittarissa 1.5T Civicissä 95 tkm. Itte ajettuja kilometrejä 50 tkm. Vaihdettu taakse ABS anturi, muuta vikaa ei ole ollut reilun 3 vuoden aikana. Pirtsakka peli ja luotettava.

• Anonyymi

Tuolla aiemmin kirjoitin faktaa 1.5 hondasta.Luultavasti autossani on myös abs anturi vasen taakse vaihdettava.Ainakin testerin mukaan vika on siellä.Ei saa kuin wetteriltä ja maksaa yli 150e Mitä oireita autossasi oli kun anturi meni vaihtoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla aiemmin kirjoitin faktaa 1.5 hondasta.Luultavasti autossani on myös abs anturi vasen taakse vaihdettava.Ainakin testerin mukaan vika on siellä.Ei saa kuin wetteriltä ja maksaa yli 150e Mitä oireita autossasi oli kun anturi meni vaihtoon?

Auton mallista riippuen, ABS antureita on ainakin kahdenlaisia. Tuossa kalliimmassa tulee mukana myös sähköisen käsijarrun liittimet ja se on osa johtosarjaa, sellainen 50cm pitkä pätkä. Sitten taas toisessa on pelkkä anturi, jolle on erillinen liitin johtosarjaan ja tietenkin se on paljon halvempi. Vaihtotyö sentään on halpa, peruskorjaamossa 50€.

ABS anturin ollessa rikki, niin silloin mittaristoon syttyy kaikkien ajoavustimien merkkivalot ja ne eivät sitten myöskään toimi. Esim. adaptiivinen vakionopeuden säädin ei toimi, eikä LKAS. Rengaspaineen varoittimesta lähtien loistaa taulussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Auton mallista riippuen, ABS antureita on ainakin kahdenlaisia. Tuossa kalliimmassa tulee mukana myös sähköisen käsijarrun liittimet ja se on osa johtosarjaa, sellainen 50cm pitkä pätkä. Sitten taas toisessa on pelkkä anturi, jolle on erillinen liitin johtosarjaan ja tietenkin se on paljon halvempi. Vaihtotyö sentään on halpa, peruskorjaamossa 50€.

ABS anturin ollessa rikki, niin silloin mittaristoon syttyy kaikkien ajoavustimien merkkivalot ja ne eivät sitten myöskään toimi. Esim. adaptiivinen vakionopeuden säädin ei toimi, eikä LKAS. Rengaspaineen varoittimesta lähtien loistaa taulussa.

Samat oireet.Kaikki ajoavustimet hälytti.Oransseja häiriövaloja taulu täynnä.
        Ikävä kyllä kyseessä oli kallis abs anturi,joka oli haaroitettu myös käsijarrun moottorille.Kalliiksi tuli mutta tuli kuntoon ja "diskovalot" lähti pois.
        Sinänsä,mielestäni alle 130t ajettuun autoon ei tuollaisia vikoja saisi tulla.
        Rehellisyyden nimissä.Heikko esitys hondalta.
        Aika näyttää jatkon.Kerron kyllä kaikki viat mitä tulee,jos tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävä kyllä kyseessä oli kallis abs anturi,joka oli haaroitettu myös käsijarrun moottorille.Kalliiksi tuli mutta tuli kuntoon ja "diskovalot" lähti pois.

Mitä oikein odotit joltain Hondalta :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen tyytyväinen, kun 1.5 turbo Civicilläni on ajettu karvan yli 100 tkm ja ainut vika on ollut tuo toinen taka ABS anturi tähän saakka. Eurooppalaisissa "laatutuotteissa" yleensä vaihdettu kasa alustanosia, etitty vikoja ja vaihdettu parit anturit vähintään 2000€:n edestä näille kilsoille. Ja sitten nämä plugarit, joihin korjaillaan akkuja 5000€:n pikavoitoilla, kuten Kokkolan autohuollon viimeisimmässä videossa kerrotaan. Mersu ja BMW, täytyy olla kovasti touhutonneja takataskussa, jos meinaa laatupeleillä ajella. Minä en osta ikinä plugaria itelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Mistään muusta autosta ei kyllä ABS-anturi vikaannu 130 tkm mennessä. Ei vaikka ne tulee samoilta komponenttitoimittajilta. Mikä se muuten on? Bosch?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En odota mitään,miltään merkiltä..Lähtökohtaisesti odotan tietysti että japanilaiset on luotettavampia moniin muihin verrattuna.
        Kaksi vuotta tällä menty ja ensimmäinen vika..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Mistään muusta autosta ei kyllä ABS-anturi vikaannu 130 tkm mennessä. Ei vaikka ne tulee samoilta komponenttitoimittajilta. Mikä se muuten on? Bosch?

Siinäpä mysteeri jos samoja osia useissa merkeissä.
        Olen sen verran varttunut autoilija että olen ehtinyt kokeilla muitakin merkkejä.Pari audia,nissan kigkap,toyota hilux,carina,corolla,jne.
        Japsit olleet parhaita ja A6 audi oli pohjanoteeraus ja siitä ajattelin että vähemmän sain mitä odotin.
        Vaikka abs anturi tuli tiensä päähän niin jatkan matkaa tällä hondalla ja kun 100t olen kokeillut niin tiedän enemmän.
        Olen siitä kummallinen tyyppi että en rakastu merkkiin ja kritisoin jos aihetta on ja jos olen tyytyväinen niin suosittelen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edellisessä bimmerissä oli abs kehät taka akselilla ruostuneet ja ruosteen takia paisuneet kun ikää oli 10 V. Aiheutti vaikkarin nopeuden heittelyä ajossa ja abs vikavalon. Kehät vaihdettiin ja ongelmat katosi, itse abs antureita ei tarvinnut vaihtaa.

• Anonyymi

Itsellä on 1.5 litranen 2017 vuoden Hatcback. Ollut paras omistamani auto. 120k mittarissa joista itse olen rullannut 80k ilman mitään ongelmia. Huoltoahan tuo Ajotietokone vaati kaksikertaa vuodessa, yleensä yhden isomman tarkastuksen ja öljynvaihdon ja loppuvuodesta joku pikkuhuolto kuten raitisilmasuodatin tai laatikkoöljynvaihto.

• Anonyymi

Ei kovin kummoisia autoja ole sitten sulla ollu jos tuo on paras.

• Anonyymi

Täällä riittää näitä,musta tuntuu kommentteja.Olisko osa kateellisia? Kysymys ajotietokoneen päivitys? Pari vuotta ollut pian civic mulla.En ole teettänyt mitään huoltoja ajotietokoneeseen..Mitä sille voi tehdä.Ei ainakaan minulla herjaa mitään..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kovin kummoisia autoja ole sitten sulla ollu jos tuo on paras.

Sano sinä se paras mitä civikin hinnalla saa? Olen pelkkänä korvana..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sano sinä se paras mitä civikin hinnalla saa? Olen pelkkänä korvana..

Lisään vielä sen että minkä merkin saa yhtä hyvillä varusteilla.Minun civikissä kaikki varusteet,jopa takapenkilläkin lämmittimet reunapaikoilla..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä sen että minkä merkin saa yhtä hyvillä varusteilla.Minun civikissä kaikki varusteet,jopa takapenkilläkin lämmittimet reunapaikoilla..

Mazda3, joka on luokkansa kuningas.

Testeissä parhaiten pärjää usein Vw Golf tai Skoda Octavia, mutta vertailuissa/testeissä mittaamattomissa arvoissa kuten turvallisuudessa ja luotettavuudessa Mazda pääsee helposti "ohi". Ajo-ominaisuudetkin ovat aina testaajien omasta näkökulmasta pisteytetty testeissä ja ihmisillä on erilaiset mieltymykset. Mazdalla ei ole ajettavuuteenkaan liittyen mitään huolta.

Mazda3 voitti silti uuden markkinoille tulleen Honda Civicin vertailussa (17.9.2022 AutoBild), vaikka ei huomioitu Mazdan parempaa luotettavuutta ja kolariturvallisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mazda3, joka on luokkansa kuningas.

Testeissä parhaiten pärjää usein Vw Golf tai Skoda Octavia, mutta vertailuissa/testeissä mittaamattomissa arvoissa kuten turvallisuudessa ja luotettavuudessa Mazda pääsee helposti "ohi". Ajo-ominaisuudetkin ovat aina testaajien omasta näkökulmasta pisteytetty testeissä ja ihmisillä on erilaiset mieltymykset. Mazdalla ei ole ajettavuuteenkaan liittyen mitään huolta.

Mazda3 voitti silti uuden markkinoille tulleen Honda Civicin vertailussa (17.9.2022 AutoBild), vaikka ei huomioitu Mazdan parempaa luotettavuutta ja kolariturvallisuutta.

Itse testin autobildissä voitti Honda pistein 459 vs 451. Se oli taloudellisuudessa ja suorituskyvyssä ylivoimainen Mazdaan nähden. Pisteissä tätä ei kuitenkaan erityisesti huomioitu, kun Honda sai yhden pisteen enemmän, vaikka ero oli 0-100 1.4s. Kulutuksestakin vain 3 pistettä enemmän.

Mazda sai reippaasti pisteitä halvemmasta hinnasta ja pidemmästä takuusta. Ei oikein kuulunut testiin, kun autot ovat täysin erilaisella tekniikalla. Sähköistyminen vaan voimalinjassa maksaa enemmän ja se toki näkyi teknisenä paremmuutena joka paikassa.

Siitä jokainen lukemaan, selaimella kääntäen englanniksi:
        https://www.autobild.de/artikel/honda-civic-mazda3-test-mildhybrid-kompaktwagen-benziner-preis-21801793.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse testin autobildissä voitti Honda pistein 459 vs 451. Se oli taloudellisuudessa ja suorituskyvyssä ylivoimainen Mazdaan nähden. Pisteissä tätä ei kuitenkaan erityisesti huomioitu, kun Honda sai yhden pisteen enemmän, vaikka ero oli 0-100 1.4s. Kulutuksestakin vain 3 pistettä enemmän.

Mazda sai reippaasti pisteitä halvemmasta hinnasta ja pidemmästä takuusta. Ei oikein kuulunut testiin, kun autot ovat täysin erilaisella tekniikalla. Sähköistyminen vaan voimalinjassa maksaa enemmän ja se toki näkyi teknisenä paremmuutena joka paikassa.

https://www.autobild.de/artikel/honda-civic-mazda3-test-mildhybrid-kompaktwagen-benziner-preis-21801793.html

Toi ei ollut mitenkään ylivoimainen.

Hondat on ylihinnoiteltuja ja mazda tarjoaa paremman vastineen rahalle ja siksi se on luokkansa paras auto.

Tuossa ei edes huomioitu Mazdan todennäköisesti parempaa luotettavuutta, kun uusissa hondissa on havaittu paljon laatuongelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin Mazda voitti sulle tärkeän vertailun, jossa ei edes huomioitu masan parempaa luotettavuutta ja kolariturvallisuutta?

Mazda on ylivoimainen verrattuna Hondaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin Mazda voitti sulle tärkeän vertailun, jossa ei edes huomioitu masan parempaa luotettavuutta ja kolariturvallisuutta?

Mazda on ylivoimainen verrattuna Hondaan.

Suorituskyky ja taloudellisuus on n. 20 % paremmat mitä Mazdalla. Ajettavuus on parempi ja tekniikka näkyi esim. siinä, että Hondassa ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan ja kaikki vääntö aina käytössä. Niistä Honda sai pisteitä ihan ansaitusti. Ainoa asia missä Mazda on parempi, niin perus polttiksena se on halvempi.

Luotettavuudessa Hondan hybridit ovat olleet erittäin hyviä, en tiedä mistä olen saanut päähäsi Mazdan olevan parempi. Jazz hybridistä ja CR-V hybridistä ei ole ongelmia kuulunut, vaikka ovat Suomessakin olleet jo 5- ja 7-vuotta myynnissä. Esim. CX60 kun on osoittautunut monivikaiseksi jo aivan uutena. Kymmenvuotiaissa Honda on katsastustilaston ykkönen, Mazda sijalla 10.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suorituskyky ja taloudellisuus on n. 20 % paremmat mitä Mazdalla. Ajettavuus on parempi ja tekniikka näkyi esim. siinä, että Hondassa ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan ja kaikki vääntö aina käytössä. Niistä Honda sai pisteitä ihan ansaitusti. Ainoa asia missä Mazda on parempi, niin perus polttiksena se on halvempi.

Luotettavuudessa Hondan hybridit ovat olleet erittäin hyviä, en tiedä mistä olen saanut päähäsi Mazdan olevan parempi. Jazz hybridistä ja CR-V hybridistä ei ole ongelmia kuulunut, vaikka ovat Suomessakin olleet jo 5- ja 7-vuotta myynnissä. Esim. CX60 kun on osoittautunut monivikaiseksi jo aivan uutena. Kymmenvuotiaissa Honda on katsastustilaston ykkönen, Mazda sijalla 10.

Jos Hinta Mazdassa olisi ollut ainoa parempi puoli, niin Hondahan olisi silloin tehnyt murskavoiton. Toisin kävi.

Mazdan ajettavuus on parempi (tuossa kuvailtiin siis vain testaajan omaa näkemystään ja niitä on monenlaisia, mutta silti mazda sai ajodynamiikasta paremman arvosanan ja Mazda sopii aktiiviselle ajajalle paremmin kun kauppareissuille sopiva Honda)

Honda sai lähinnä vain paremman arvosanan sisätiloista ja hybriditekniikastaan (Mutta onhan Honda kokohybridi Mazdan ollessa vain kevythybridi), sekö Mazdalla on enemmän parempia puolia loppujen lopuksi mm. selvästi parempi laadukkuus (Honda taisi tuossa saada säälipisteitä kun Mazda sai vain yhden pisteen enemmän, muista vertailuista poikkeavasti), parempi turvallisuus, ajettavuus, paljon parempi ajotietokoneen toiminta, parempi istuinmukavuus, paremmat varusteet vakiona yms.

Mazdalla on generaalisesti nykyään parempi luotettavuus ja kestävyys Hondaan verrattuna, Kolmonen verrattuna Civiciin ei ole poikkeus. Jokaiselle automerkillä on ongelmia, joillakin automerkeillö enemmän ja joillakin vähemmän. Mazdalla on juurikin ongelmia PHEV-mallistossaan kun taas Hondalla on enemmän ongelmia, mm. polttoainepumppujen, vakavan ruosteen, ohjausvaihteiston, yms laatuongelmien kanssa, jonka seurauksena Hondalla on ollut sekä Euroopassa että maailmanlaajuisesti poikkeuksellisen paljon takaisinkutsuja viime aikoina. 10 vuotta sitten Honda tekikin vielä hyvin luotettavia autoja.

Ihme itkuselittelyjä alkoi nyt satamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Hinta Mazdassa olisi ollut ainoa parempi puoli, niin Hondahan olisi silloin tehnyt murskavoiton. Toisin kävi.

Mazdan ajettavuus on parempi (tuossa kuvailtiin siis vain testaajan omaa näkemystään ja niitä on monenlaisia, mutta silti mazda sai ajodynamiikasta paremman arvosanan ja Mazda sopii aktiiviselle ajajalle paremmin kun kauppareissuille sopiva Honda)

Honda sai lähinnä vain paremman arvosanan sisätiloista ja hybriditekniikastaan (Mutta onhan Honda kokohybridi Mazdan ollessa vain kevythybridi), sekö Mazdalla on enemmän parempia puolia loppujen lopuksi mm. selvästi parempi laadukkuus (Honda taisi tuossa saada säälipisteitä kun Mazda sai vain yhden pisteen enemmän, muista vertailuista poikkeavasti), parempi turvallisuus, ajettavuus, paljon parempi ajotietokoneen toiminta, parempi istuinmukavuus, paremmat varusteet vakiona yms.

Mazdalla on generaalisesti nykyään parempi luotettavuus ja kestävyys Hondaan verrattuna, Kolmonen verrattuna Civiciin ei ole poikkeus. Jokaiselle automerkillä on ongelmia, joillakin automerkeillö enemmän ja joillakin vähemmän. Mazdalla on juurikin ongelmia PHEV-mallistossaan kun taas Hondalla on enemmän ongelmia, mm. polttoainepumppujen, vakavan ruosteen, ohjausvaihteiston, yms laatuongelmien kanssa, jonka seurauksena Hondalla on ollut sekä Euroopassa että maailmanlaajuisesti poikkeuksellisen paljon takaisinkutsuja viime aikoina. 10 vuotta sitten Honda tekikin vielä hyvin luotettavia autoja.

Ihme itkuselittelyjä alkoi nyt satamaan.

Onneksi kaikki voi testin itse lukea. Honda 459 Mazda 451. Suorituskyky ja kulutus n. 20 % parempi Hondalla. Sehän on valovuosi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi kaikki voi testin itse lukea. Honda 459 Mazda 451. Suorituskyky ja kulutus n. 20 % parempi Hondalla. Sehän on valovuosi!

Menitpä itkusta hiljaiseksi, kun Mazdalla olikin sittenkin enemmän hyviä puolia.

Suorituskyvyssä Hondalla ei ole kuin vain parempi kiihtyvyys, Mazdalla enemmän hevosvoimia ja paljon isompia huippunopeus joten Mazda on tällöin nopeampi. (Toki Suomen teillä maksimi nopeusrajoitus on 120km/h ja molemmilla on tähän aivan riittävät suorituskyvyt Hondan eduksi)

Mazda kuitenkin voitti loppupeleissä vertailun, jossa ei huomioitu edes kolariturvallisuutta/paljon parempaa kestävyyttä ja parempaa teknistä luotettavuutta. Mazda on paras vaihtoehto, eli luokkansa kuningas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luetunymmärtämisongelmia kun tossa parivertailussa just se matukka voitti kivikin :DDD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menitpä itkusta hiljaiseksi, kun Mazdalla olikin sittenkin enemmän hyviä puolia.

Suorituskyvyssä Hondalla ei ole kuin vain parempi kiihtyvyys, Mazdalla enemmän hevosvoimia ja paljon isompia huippunopeus joten Mazda on tällöin nopeampi. (Toki Suomen teillä maksimi nopeusrajoitus on 120km/h ja molemmilla on tähän aivan riittävät suorituskyvyt Hondan eduksi)

Mazda kuitenkin voitti loppupeleissä vertailun, jossa ei huomioitu edes kolariturvallisuutta/paljon parempaa kestävyyttä ja parempaa teknistä luotettavuutta. Mazda on paras vaihtoehto, eli luokkansa kuningas.

Halvempi hinta ei tee Mazdasta parempaa. Valitettavasti ne muutkin sähköistyksellä varustetut autot maksaa, Corolla 2.0 hybrid on saman hintainen.

Kyllä näitä vertailuja löytyy, tulos kaikissa sama:

https://www.edmunds.com/car-comparisons/honda-civic-vs-mazda-3/
        https://www.carexpert.com.au/honda/civic/vs/mazda/mazda3
        https://www.youtube.com/watch?v=jJnCV4yp7dQ

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halvempi hinta ei tee Mazdasta parempaa. Valitettavasti ne muutkin sähköistyksellä varustetut autot maksaa, Corolla 2.0 hybrid on saman hintainen.

Kyllä näitä vertailuja löytyy, tulos kaikissa sama:

https://www.edmunds.com/car-comparisons/honda-civic-vs-mazda-3/
        https://www.carexpert.com.au/honda/civic/vs/mazda/mazda3
        https://www.youtube.com/watch?v=jJnCV4yp7dQ

Mazdalla on enemmän parempia osa-alueita, ja halvempi hinta tekee Mazdasta vain entistä paremman hinta-laatu suhteeltaan. Kaikki linkkaamasi höpöhöpöt eivät koske Euroopan malleja mitenkään.

Edmundsin sivustolla Mazdalla oli enemmän arvosteluja jotka ovat vaikuttaneet keskiarvoon (ja nuo eivät kerro mitään auton pitkäikäisyydestä kun on satunnaiset ihmiset arvostellut 2 vuotta vanhoja autojaan)

Carexpert.comin sivustolla Civicin yksi hyvistä puolista on näemmä "poikkeuksellisen hyvä" rakennuslaatu. Eipä tarvinnut tuota höpöhöpöä enempää lukea. Linkkaamasissasi YT videossa vertailu ei ole läheskään niin monipuolinen kuin aiemmin esille tuotu Autobildin vertailu.

Siitä paljon perusteellisempi YT vertailu luettavaksi:
        https://youtu.be/0HR3sMWCUlo?si=tzLJ-uYBHcLkfvrB

Mitäs valheita sulta vielä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mazdalla on enemmän parempia osa-alueita, ja halvempi hinta tekee Mazdasta vain entistä paremman hinta-laatu suhteeltaan. Kaikki linkkaamasi höpöhöpöt eivät koske Euroopan malleja mitenkään.

Edmundsin sivustolla Mazdalla oli enemmän arvosteluja jotka ovat vaikuttaneet keskiarvoon (ja nuo eivät kerro mitään auton pitkäikäisyydestä kun on satunnaiset ihmiset arvostellut 2 vuotta vanhoja autojaan)

Carexpert.comin sivustolla Civicin yksi hyvistä puolista on näemmä "poikkeuksellisen hyvä" rakennuslaatu. Eipä tarvinnut tuota höpöhöpöä enempää lukea. Linkkaamasissasi YT videossa vertailu ei ole läheskään niin monipuolinen kuin aiemmin esille tuotu Autobildin vertailu.

https://youtu.be/5U6n3pozrMc?si=5qx44yzHOrBbr4XR

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selittää ne hiihtäjätkin. Ei se totuus selittämällä muuksi muutu. Ei pärjää euromerkit, korealaiset eikä muut japanilaiset. Useita valintoja vuoden autoksi ja Type-R taas kerran vuoden hot hatch tälle vuotta.

https://www.youtube.com/watch?v=7MwCGxQPaoc
        https://www.youtube.com/watch?v=DCBLL6F197g
        https://www.youtube.com/watch?v=BYb7sd7pIbk

https://tekniikanmaailma.fi/paras-talviauto-hybridit-ja-lataushybridit-2023/

https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/359244/honda-civic-vs-toyota-corolla-vs-vauxhall-astra-2022-group-test-review

https://www.whatcar.com/news/new-honda-civic-and-new-vauxhall-astra-vs-seat-leon/n25285

"For Brilliant fuel economy; brisk performance; user-friendly and high-quality interior; cheapest to run privately and for company car drivers
        Against A bit too much road noise; rear head room could be better
        Recommended options None

What Car? rating 5 stars out of 5"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selittää ne hiihtäjätkin. Ei se totuus selittämällä muuksi muutu. Ei pärjää euromerkit, korealaiset eikä muut japanilaiset. Useita valintoja vuoden autoksi ja Type-R taas kerran vuoden hot hatch tälle vuotta.

https://www.youtube.com/watch?v=7MwCGxQPaoc
        https://www.youtube.com/watch?v=DCBLL6F197g
        https://www.youtube.com/watch?v=BYb7sd7pIbk

https://tekniikanmaailma.fi/paras-talviauto-hybridit-ja-lataushybridit-2023/

https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/359244/honda-civic-vs-toyota-corolla-vs-vauxhall-astra-2022-group-test-review

https://www.whatcar.com/news/new-honda-civic-and-new-vauxhall-astra-vs-seat-leon/n25285

"For Brilliant fuel economy; brisk performance; user-friendly and high-quality interior; cheapest to run privately and for company car drivers
        Against A bit too much road noise; rear head room could be better
        Recommended options None

What Car? rating 5 stars out of 5"

Edellenkin lähetät vain vertailuja ja testejä, missä Civikki vertailee lähinnä Astraa jne. vastaan. Harmi vain että jopa näissäkin saattaa olla parempi kestävyys pitkäikäisyyden kannalta kuik ruostuva honda. Ihmeen kauan kesti vastata, kenties liian kovat huutoitkut? No ei se mitään

Mazda3 on parempi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edellenkin lähetät vain vertailuja ja testejä, missä Civikki vertailee lähinnä Astraa jne. vastaan. Harmi vain että jopa näissäkin saattaa olla parempi kestävyys pitkäikäisyyden kannalta kuik ruostuva honda. Ihmeen kauan kesti vastata, kenties liian kovat huutoitkut? No ei se mitään

Mazda3 on parempi

Jos ei mikään muukaan merkki ole vertailuissa parempi, niin kertoohan se aika paljonkin itse autosta. Mazdalla ei ole hybriditekniikkaa ja se näkyy selkeänä erona mitatuissa arvoissa. Niistä on vaikea kiistellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei mikään muukaan merkki ole vertailuissa parempi, niin kertoohan se aika paljonkin itse autosta. Mazdalla ei ole hybriditekniikkaa ja se näkyy selkeänä erona mitatuissa arvoissa. Niistä on vaikea kiistellä.

Silti Mazdan kevythybridi voitti Hondan "parhaan hybridin"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silti Mazdan kevythybridi voitti Hondan "parhaan hybridin"?

Jo vain, kun sain halvasta hinnasta 10 pistettä etua. Muutenhan tulos oli selvä Civicin hyväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo vain, kun sain halvasta hinnasta 10 pistettä etua. Muutenhan tulos oli selvä Civicin hyväksi.

Parempi hinta-laatu suhde muiden parempien ominaisuuksien päälle ja ainiin, siihen vielä paljon parempi kolarituravallisuus ja luotettavuus/kestävyys eli luokkansa paras. Jos tyydyt huonompaan niin saat ostaa Hondan, ei sitä sinulta kukaan kiellä :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi hinta-laatu suhde muiden parempien ominaisuuksien päälle ja ainiin, siihen vielä paljon parempi kolarituravallisuus ja luotettavuus/kestävyys eli luokkansa paras. Jos tyydyt huonompaan niin saat ostaa Hondan, ei sitä sinulta kukaan kiellä :)

20 prosenttia heikommalla suorituskyvyllä ja polttoaineenkulutuksella saa matukkamiehen mielestä paremman hintalaatu-suhteen. Kyllä naurattaa. Euroncap perusvarusteisella Civicillä on 5 tähteä, jospa sillä just ja just pärjäis, ettei tule paha mieli. Lisäksi perusteettomat horinat paremmasta luotettavuudesta on melkoista tuuleen huutelua.

Jos vielä vähän sais lisää samaa horinaa uusien Hondien ruosteesta, niin sais lisää huvia päivään. Siitäkin kun on pitkän ajan näyttöä jo runsaasti, matukkamiehen unissa, jossa sitä huolettaa loppukäyttäjän mahdolliset ruosteongelmat 20-vuoden päässä. Varmaan tässä vapaastihengittävässä Hondan polttomoottorissa on jotain öljyongelmaakin, pakko olla kun eihän matukan väärinpäin toimivassa ahtimessa koskaan mitään ole. Eikä se 315 Nm:n vääntökään, joka on aina käytössä joka ajotilanteessa voi pitää paikkaansa. Onhan se matukan vaihdelaatikon jälkeen tuleva reilu parinsadan newtonin vääntö ja voima nykäyksineen sekä yläkierrosten maksimitehoineen aivan ylivoimaista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

20 prosenttia heikommalla suorituskyvyllä ja polttoaineenkulutuksella saa matukkamiehen mielestä paremman hintalaatu-suhteen. Kyllä naurattaa. Euroncap perusvarusteisella Civicillä on 5 tähteä, jospa sillä just ja just pärjäis, ettei tule paha mieli. Lisäksi perusteettomat horinat paremmasta luotettavuudesta on melkoista tuuleen huutelua.

Jos vielä vähän sais lisää samaa horinaa uusien Hondien ruosteesta, niin sais lisää huvia päivään. Siitäkin kun on pitkän ajan näyttöä jo runsaasti, matukkamiehen unissa, jossa sitä huolettaa loppukäyttäjän mahdolliset ruosteongelmat 20-vuoden päässä. Varmaan tässä vapaastihengittävässä Hondan polttomoottorissa on jotain öljyongelmaakin, pakko olla kun eihän matukan väärinpäin toimivassa ahtimessa koskaan mitään ole. Eikä se 315 Nm:n vääntökään, joka on aina käytössä joka ajotilanteessa voi pitää paikkaansa. Onhan se matukan vaihdelaatikon jälkeen tuleva reilu parinsadan newtonin vääntö ja voima nykäyksineen sekä yläkierrosten maksimitehoineen aivan ylivoimaista!

Itsehän olet koko ajan horissut joka keskustelussa kuinka hyvä Honda on sun mielestä, ja nyt sitä alettiin katkeruudesta lyttäämään Mazdaa? Voi voi.

Hybridihondassa on juurikin lähinnä paremmat sisätilat, mutta myöskin parempi polttoainekulutus ja kiihtyvyys -Mazda on silti nopeampi.

Muut kategoriat taas menee lähinnä Mazdan voitoksi, parempi luotettavuus ja paljon parempi kestävyys ei ole tuulesta vedetty.

Honda tekee maailman ruostuvimpia autoja, kumma että ei ole vieläkään mennyt päänuppiin perille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä masan paremmuus sua haittaa. Jokainen saa ajaa autolla millä haluaa kuten sä hondalla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsehän olet koko ajan horissut joka keskustelussa kuinka hyvä Honda on sun mielestä, ja nyt sitä alettiin katkeruudesta lyttäämään Mazdaa? Voi voi.

Hybridihondassa on juurikin lähinnä paremmat sisätilat, mutta myöskin parempi polttoainekulutus ja kiihtyvyys -Mazda on silti nopeampi.

Muut kategoriat taas menee lähinnä Mazdan voitoksi, parempi luotettavuus ja paljon parempi kestävyys ei ole tuulesta vedetty.

Honda tekee maailman ruostuvimpia autoja, kumma että ei ole vieläkään mennyt päänuppiin perille.

Mulla on perusteet väitteille, ne eivät ole minun mielipiteitä. Ne ovat testien ja mittausten tuloksia. Mitatut tulokset eivät valehtele, toisin kuin matukkamiehen päiväkirja Hondan ominaisuuksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on perusteet väitteille, ne eivät ole minun mielipiteitä. Ne ovat testien ja mittausten tuloksia. Mitatut tulokset eivät valehtele, toisin kuin matukkamiehen päiväkirja Hondan ominaisuuksista.

Sä saat tyytyä siihen Hondaasi.

Ei kukaan ole kieltänyt :D

• Anonyymi

En vanhanakaan,kun en uutenakaan. Pieni kone!

• Anonyymi

Hondat ruostuu muita nopeammin kestävyyden kannalta ja tekninenkään luotettavuus ei ole niin hyvä kuin japanilaiskilpailijoillaan. Jo 5-10 vuotiaat yksilöt voivat olla ihan mätiä

Turbokoneet on lähinnä öljysyöppöjä, jopa 1.5 litraisissa koneissa on havaittu ongelmia hondafoorumeilla.

• Anonyymi

Mut sehän ei haittaa, kun saa korjauttaa ne ruosteet merkkikorjaamolla, kun koritakuuta on 12-vuotta. Eli ihan väärää tietoa.

Turbokoneissa ei ole havaittu öljynsyömistä. Päin vastoin, bensiinin joutumista öljyn joukkoon ja öljytason kohoamista kylläkin. Ameriikoissa tätä on tapahtunut, kun siellä pihit ostaa kaikkein huonolaatuisinta polttoainetta. Pahimpina vikoina siellä kannentiiviste ja puola viat, huonon polttoaineen seurauksena. Syntyy rajua nakutusta moottoriin.

Euroopassa näitä ongelmia ei ole. Polttoaineen joutumista öljyn joukkoon voi tulla, mutta sitten on ajettu pätkäajoa todella paljon. Käytännössä kaikkien suoraruiskutusmoottorien ongelma tämä on. Polttomoottori täytyy ajaa lämpimäksi välillä. 1.5T kone on erinomainen ja luja moottori. Asiaa kannattaa kysellä Honda foorumeilta Suomessa tai Euroopassa, jos ei usko mitä tänne kirjoitan. Näistä mainitsemistasi ongelmista et löydä mistään keskustelupalstoilta Euroopassa mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut sehän ei haittaa, kun saa korjauttaa ne ruosteet merkkikorjaamolla, kun koritakuuta on 12-vuotta. Eli ihan väärää tietoa.

Turbokoneissa ei ole havaittu öljynsyömistä. Päin vastoin, bensiinin joutumista öljyn joukkoon ja öljytason kohoamista kylläkin. Ameriikoissa tätä on tapahtunut, kun siellä pihit ostaa kaikkein huonolaatuisinta polttoainetta. Pahimpina vikoina siellä kannentiiviste ja puola viat, huonon polttoaineen seurauksena. Syntyy rajua nakutusta moottoriin.

Euroopassa näitä ongelmia ei ole. Polttoaineen joutumista öljyn joukkoon voi tulla, mutta sitten on ajettu pätkäajoa todella paljon. Käytännössä kaikkien suoraruiskutusmoottorien ongelma tämä on. Polttomoottori täytyy ajaa lämpimäksi välillä. 1.5T kone on erinomainen ja luja moottori. Asiaa kannattaa kysellä Honda foorumeilta Suomessa tai Euroopassa, jos ei usko mitä tänne kirjoitan. Näistä mainitsemistasi ongelmista et löydä mistään keskustelupalstoilta Euroopassa mitään.

Miten annan väärää tietoa kun se on vaan totta että Hondat ovat markkinoiden ruostuvimpia autoja? Se ei ole ratkaisu että 12 vuoden jälkeen auton silloisella omistajalla on vain kasa ruostetta käsissään, eli petrattavaa olisi paljonkin.

Opettele hyväksymään tosiasiat.

Listaisitko ne foorumit jossa ei ole mainittu mitään turbokoneiden öljyongelmista Euroopassa, sillä nimittäin ne ovat myös koskenut 1.5 litraisia, varsinkin kylmässä ilmastossa jonka seurauksena Honda on joutunut tekemään ohjelmistopäivityksiä mm. moottorinohjaukseen? Johtopäätöksenä kyseinen kone ei ole läheskään täydellinen, puhumattakaan 1.0 litraisesta susimoottorista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten annan väärää tietoa kun se on vaan totta että Hondat ovat markkinoiden ruostuvimpia autoja? Se ei ole ratkaisu että 12 vuoden jälkeen auton silloisella omistajalla on vain kasa ruostetta käsissään, eli petrattavaa olisi paljonkin.

Listaisitko ne foorumit jossa ei ole mainittu mitään turbokoneiden öljyongelmista Euroopassa, sillä nimittäin ne ovat myös koskenut 1.5 litraisia, varsinkin kylmässä ilmastossa jonka seurauksena Honda on joutunut tekemään ohjelmistopäivityksiä mm. moottorinohjaukseen? Johtopäätöksenä kyseinen kone ei ole läheskään täydellinen, puhumattakaan 1.0 litraisesta susimoottorista.

Mulla on ollut 20 vuotiaita Hondia useampia. Monella muulla merkillä on ruosteen kanssa enempi ongelmia. Yli 15v autoilla ei enää ole arvoakaan enää, kestää siis sen minkä pitää.

Esim. Civinfo, brittifoorumi. En tiedä, missä näitä öljyongelmia on. Pistä näkyville. Omalla 1.5T moottorilla on ajettu yli 100tkm nyt. Öljypinta ollut aina samassa koko vaihtovälin. Ei tuolla hondan facebook ryhmässä kukaan ole asiasta vielä valittanut. Ei tää mikään volkkarin turbokone ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän noloa tämä ruosteella retostelu, kun faktat puuttuu. Sun mukaanhan kaikki kymmenvuotiaat Hondat ovat paalikamaa. Oikeesti ne kuitenkin on katsastustilaston ykkösenä, siellä kyllä ruostuneet autot jää kiinni, jos sen suhteen ongelmaa oikeasti on.

https://tekniikanmaailma.fi/10-vuotiaiden-katsastukset-automerkeista-honda-vahavikaisin-vikakuningas-tesla-myos-eniten-ajettu/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tuota oil dillution ilmiötä ilmenee, kuten suoraruiskutus moottoreissa on mahdollista, niin kyllä se vika on käyttäjässä. Hondassa on perinteinen lohkolämmitin. Tarkoittaa sitä, että oikein käytettynä jäähdytinneste on 30-40 asteista jo liikkeelle lähtiessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän noloa tämä ruosteella retostelu, kun faktat puuttuu. Sun mukaanhan kaikki kymmenvuotiaat Hondat ovat paalikamaa. Oikeesti ne kuitenkin on katsastustilaston ykkösenä, siellä kyllä ruostuneet autot jää kiinni, jos sen suhteen ongelmaa oikeasti on.

https://tekniikanmaailma.fi/10-vuotiaiden-katsastukset-automerkeista-honda-vahavikaisin-vikakuningas-tesla-myos-eniten-ajettu/

10 vuotiaissa autoissa ruosteen kanssa on hyvin harvoin niin pahoja ongelmia että olisivat top3 katsastushylkyijen syissä, mutta väitän Hondan kohdalla että alustan kunto olisi top viitosessa hylyissä. Olisi kiva jos traficom voisi jotenkin näyttää laajemmin kaikki hylkäykset!

Uusissa 2020-luvun Hondissa on markkinoiden heikoimmat alustansuojukset tehtaalta lähtiessään, et edes kumonnut sitä tosiasiaa ja väität että faktat puuttuu..

Tottakai se Honda on paras fanin mielestä niin ymmärrän jankkaamisesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10 vuotiaissa autoissa ruosteen kanssa on hyvin harvoin niin pahoja ongelmia että olisivat top3 katsastushylkyijen syissä, mutta väitän Hondan kohdalla että alustan kunto olisi top viitosessa hylyissä. Olisi kiva jos traficom voisi jotenkin näyttää laajemmin kaikki hylkäykset!

Uusissa 2020-luvun Hondissa on markkinoiden heikoimmat alustansuojukset tehtaalta lähtiessään, et edes kumonnut sitä tosiasiaa ja väität että faktat puuttuu..

Tottakai se Honda on paras fanin mielestä niin ymmärrän jankkaamisesi.

Turha siitä ruosteesta on jankata. Hondalla saa ajella 12-vuotta menemään ilman, että mistään tarvii huolehtia sen suhteen. Se ei ole ongelma, vaikka mitä koittaisit keksiä. En minä yli 12-vuotiaalla autolla edes halua ajaa, enkä ruostesuojauta autoa loppukäyttäjän iloksi. Japanilaisista Mazdalla on viimeksi ollut suurimmat murheet, eurooppalaisista mersulla ja fordilla. Näitä on korjattu aikanaan paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turha siitä ruosteesta on jankata. Hondalla saa ajella 12-vuotta menemään ilman, että mistään tarvii huolehtia sen suhteen. Se ei ole ongelma, vaikka mitä koittaisit keksiä. En minä yli 12-vuotiaalla autolla edes halua ajaa, enkä ruostesuojauta autoa loppukäyttäjän iloksi. Japanilaisista Mazdalla on viimeksi ollut suurimmat murheet, eurooppalaisista mersulla ja fordilla. Näitä on korjattu aikanaan paljon.

Miten Mazdalla on murheita ruosteen kanssa kun niitä tuskin tulee olemaan edes 12 vuoden jälkeen toisin kuin Hondalla. Sama Mersun ja Fordin kanssa.

Kaikki mitä selitit koski 00-lukua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten Mazdalla on murheita ruosteen kanssa kun niitä tuskin tulee olemaan edes 12 vuoden jälkeen toisin kuin Hondalla. Sama Mersun ja Fordin kanssa.

Kaikki mitä selitit koski 00-lukua.

Kutos Mazda sai ikävää huomiota ruosteesta aikanaan. Hondalla ei tämmöisiä munauksia ole ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kutos Mazda sai ikävää huomiota ruosteesta aikanaan. Hondalla ei tämmöisiä munauksia ole ollut.

Mutta se on kaukaista menneisyyttä ja se ei liity nykyautojen paremmuuteen mitenkään. Paitsi että Honda on munannut aika pahastikin kaikkein ruosteisimman automerkin tittelin kantavana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta se on kaukaista menneisyyttä ja se ei liity nykyautojen paremmuuteen mitenkään. Paitsi että Honda on munannut aika pahastikin kaikkein ruosteisimman automerkin tittelin kantavana.

20-vuotiaissahan se näkyy nyt, miten on onnistuttu. Mazdat on paalattu, Hondat on vielä liikenteessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

20-vuotiaissahan se näkyy nyt, miten on onnistuttu. Mazdat on paalattu, Hondat on vielä liikenteessä.

Mazdat ovat nykyään paljon kestävämpiä ja teknisesti luotettavampia nykyään, mitä 20 vuotta sitten. Hondalla toisin päin.

Tosin aika paljon 20 vuotta vanhoja Mazdoja näkyy vielä liikenteessä, kun otetaan huomioon että ainoa Mazda jota edes myytiinkin vähän enemmän oli Kuutosmalli. Ihan samalla tahdilla vanhoja Hondia on paalattu.

Kai sen tyhmäkin tajuaa ettei nykyautojen kestävyyttä voi mitata sillä että kuinka paljon 20 vuotta vanhoja ihan eri autoja on liikenteessä, voi hyvää päivää..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1.5 turbokoneil on ollu iha 1.0 koneen tavoin ongelmia -_-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mazdat ovat nykyään paljon kestävämpiä ja teknisesti luotettavampia nykyään, mitä 20 vuotta sitten. Hondalla toisin päin.

Tosin aika paljon 20 vuotta vanhoja Mazdoja näkyy vielä liikenteessä, kun otetaan huomioon että ainoa Mazda jota edes myytiinkin vähän enemmän oli Kuutosmalli. Ihan samalla tahdilla vanhoja Hondia on paalattu.

Kai sen tyhmäkin tajuaa ettei nykyautojen kestävyyttä voi mitata sillä että kuinka paljon 20 vuotta vanhoja ihan eri autoja on liikenteessä, voi hyvää päivää..

heh, kutos matukka oli markkinoille tullessaan täys katastrofi ruosteongelmineen. Eikös se käyttänyt samaa korikittiä mitä Foordissa, jossa oli sitten samat ongelmat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

heh, kutos matukka oli markkinoille tullessaan täys katastrofi ruosteongelmineen. Eikös se käyttänyt samaa korikittiä mitä Foordissa, jossa oli sitten samat ongelmat.

Eihän siinä ollutkaan mitään muita ongelmia kuin tuo ruoste. Vertailuvoittajana pesi kaikki muut luokkansa autot heti tullessaan markkinoille. Toki on huhuttu että Ford olisi vaikuttanut negatiivisella tavalla Mazdan ruostesuojauksiin jotta Mondeo/Focus myisi paremmin.

• Anonyymi

Renault 4.
      1,4L turbo:F

• Anonyymi

Honda on ruma ja tylsä. Toyotalla ajaa vielä 20 vuoden jälkeen kun honda on paalattu.

• Anonyymi

Hondat on myös meluisia ja sopii lähinnä vain kauppareissuille. Ikäihmisille tarkoitettuja

• Anonyymi

Jälleen faktaa civikistä 1.5 turbo.
      Ei käynti häiriöitä,ei öljyn kulutusta tai lisääntymistä vaihtovälin aikana.
      Ei ainuttakaan ruoste pilkkua,vain muutama kiven isku keulassa ja niistä kun huolehtii niin ei ruostu.
      Polttoaineen kulutus kesällä noin 5.8-6.2l/100 km.Riippuen ajotavasta
      Mielestäni ihan kohtuu hyvä ajettava.
      Joitakin merkkejä en suostu ostamaan ja madzda kuuluu siihen katekoriaan.Vaikka en uudemmista madzoista tiedäkkään mitään.
      Testit ja arvostelut? Käyttäjät ovat parhaita testaajia.Toiset käyttäjät saavat vaikka rautakagen rikki ja toisilla kanki kestää koko elämän.
      Mieleeni tulee vahaan aikaan testivoittaja lada samara? Itsessään lada olikin täysi susi kaikilta osiltaan.
      En siis anna kovinkaan suurta painoarvoa uuden karheiden sutojen testeille.
      Kun mittarissa alkaa olla 200-300 tuhatta niin siellä mitataan autot/lelut.

• Anonyymi

Sä oot jo kommentoinut tarpeeksi tässä keskustelussa -30 eri kommenttia viitenä eri "persoonana"..

Jos tyydyt huonompaan niin Honda on oiva vaihtoehto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä oot jo kommentoinut tarpeeksi tässä keskustelussa -30 eri kommenttia viitenä eri "persoonana"..

Jos tyydyt huonompaan niin Honda on oiva vaihtoehto.

Tuollaiseen vainoharhaisuuteen on olemassa myös lääkkeitä..
        Olen vain kommentoinut kokemuksiani omistamastani hondasta.
        Lääkäriin ja apteekkiin.

• Anonyymi

En ymmärrä alkuunkaan. Jos ostan 3v vanhan tutkin mikä niistä minulle parhaiten sopisi ja sama jos ostan 10v vanhan.
        Millä perusteella kun ostan 3v vanhan pitäisi valinta tehdä sen mukaan mikä on paras 15v auto?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaiseen vainoharhaisuuteen on olemassa myös lääkkeitä..
        Olen vain kommentoinut kokemuksiani omistamastani hondasta.
        Lääkäriin ja apteekkiin.

Eli myönsitkö juuri että kommentoit tuon, jossa sanottiin että testeillä ei ole näemmä painoarvoa ja olet täällä vänkännyt samaan aikaan testeistä/vertailuista?

Sairasta..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli myönsitkö juuri että kommentoit tuon, jossa sanottiin että testeillä ei ole näemmä painoarvoa ja olet täällä vänkännyt samaan aikaan testeistä/vertailuista?

Sairasta..

En.. Katson käyttäjien kommentteja tyyppivioista.Tiesin jo ostaessani mitä saan.Tiesin että bensapumppu vaihdetaan ja niin se vaihdettiin..
        Ikävä kyllä kaikki valmistajat eivät piittaa tyyppivioista ja ne viat maksaa auton omistaja.
        Turhaa länkytät minulle..En rakastu tuohonkaan autoon ja seuraavaksi jotain muuta merkkiä kokelilemaan.Tähän asti olen melko tyytyväinen..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En.. Katson käyttäjien kommentteja tyyppivioista.Tiesin jo ostaessani mitä saan.Tiesin että bensapumppu vaihdetaan ja niin se vaihdettiin..
        Ikävä kyllä kaikki valmistajat eivät piittaa tyyppivioista ja ne viat maksaa auton omistaja.
        Turhaa länkytät minulle..En rakastu tuohonkaan autoon ja seuraavaksi jotain muuta merkkiä kokelilemaan.Tähän asti olen melko tyytyväinen..

Mutta miksi täytyi kirjoitta monta kommenttia? Oikeasti ollut 5kpl Honda Civic 1.5T autoa ja "tyytyväinen" jokaiseen vai mitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta miksi täytyi kirjoitta monta kommenttia? Oikeasti ollut 5kpl Honda Civic 1.5T autoa ja "tyytyväinen" jokaiseen vai mitä?

Laskit väärin! Tämän jankuttamisen tiimoilta tulee turhia komentteja.
        Ei ole ollut koskaan ennen honda-autoa.Moottoripyörä ja perämoottori on ollut kauan sitten.
        Laitan tänne puolueetonta tietoa kokemuksista hondalla ajaessani.
        Tarkoitukseni on antaa tietoa heille jotka miettivät auton ostoa.
        Tuollainen tahallaan väärin ymmärrys on juurikin trollin tarttuminen lillukan varsiin. Ja jatkossa voit ehdottaa minulle ajoneuvoa joka hinta/laatusuhteessa pärjää hondan ominaisuuksille?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      2997
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      70
      2457
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2324
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      2008
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1416
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1363
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1356
    8. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1249
    9. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10