Autoritarismi=Asiakaspalvelija, työntekijä, opettaja, yhdistyksen johtaja, sosiaalityöntekijä hallitsee merkitykset, kulkevat hänen kauttaan, nipottaa säännöistä ja turvallisuudesta, vähättelee tekonsa haittoja, vastaa kysymyksiin osittain ja rajaten ja kieltää muiden valinnat
Autoritarismi
8
331
Vastaukset
Autoritarismi=Asiakaspalvelija, työntekijä, opettaja, yhdistyksen johtaja, sosiaalityöntekijä hallitsee merkitykset, kulkevat hänen kauttaan, nipottaa säännöistä ja turvallisuudesta, vähättelee tekonsa haittoja, vastaa kysymyksiin osittain ja rajaten, naamioi omat turhat kysymykset välttämättömisi saadakseen toisen osoittamaan kuuliaisuutta ja kieltää muiden valinnat
- Anonyymi
Preeme, asiakaspalvelija ei ole auktoriteetti vaan asiakas.
- Anonyymi
Antiautoritarismi = Kaikki maailman muut ihmiset toimivat joka ikisessä tilanteessa juuri sillä tavalla kuin Teemu haluaa. Teemu on kaikkien alojen auktoriteetti ja tietää asiat paremmin, eikä hänen asiantuntemustaan tule koskaan kyseenalaistaa. Mikäli kuitenkin eteen tulee tilanne, jossa Teemun mielipidettä oikeasta tavasta jonkin asian hoitamiseen ei etukäteen tiedetä, sen saa Teemulta kysyä, mutta kysymys on esitettävä hänelle anelevan alistuneeseen, ei autoritaariseen sävyyn, jotta Teemun absoluuttista auktoriteettia kaikkeen ei hetkeksikään vahingossakaan kyseenalaisteta.
- Anonyymi
Teemu omistaa kaiken merkityksen.
- Anonyymi
Yhteiskunnat muuttuvat läpinäkyvämmiksi ja se on selkeä haitta autoritaarisia maita ajatellen. Heillä on niin paljon piilossa olevaa tietoa, jota eivät halua paljastaa. Siksi yrittävät sotkea ja aiheuttaa haittaa kaikin mahdollisin keinoin demokratian parusteita kohtaan.
Paljon on niitä epäkohtia jo paljastettu ja todeksi todettuja, mutta valta väestön usko parempaan on minimalisoitu alistamalla uskomaan pahuuden voimaan. Väittämällä mustaa valkoiseksi ja valkoista mustaksi. Vähemmälläkin saa jo uskomukset hyvään hälvenemään. - Anonyymi
Yhteiskunnat muuttuvat läpinäkyvämmiksi ja se on selkeä haitta autoritaarisia maita ajatellen. Heillä on niin paljon piilossa olevaa tietoa, jota eivät halua paljastaa. Siksi yrittävät sotkea ja aiheuttaa haittaa kaikin mahdollisin keinoin demokratian parusteita kohtaan.
Paljon on niitä epäkohtia jo paljastettu ja todeksi todettuja, mutta valta väestön usko parempaan on minimalisoitu alistamalla uskomaan pahuuden voimaan. Väittämällä mustaa valkoiseksi ja valkoista mustaksi. Vähemmälläkin saa jo uskomukset hyvään hälvenemään.
Oma mutu on tällainen. Sairasta ja likaista pelaamista harrastavat syystä, että heillä on vain menetettävää, jos valta malli muuttuisi muuksi. Eriarvoisuus ei ole hyväksi, jos se vaikuttaa käytäntöön muuttaa tapaa toimia/ ajatella manipuloivaksi tai provosoivaksi vain vallan määrää kasvattaen. - Anonyymi
Elämä maapallolla muuttuu ja autoritaarinen maailma alkaa näyttäytymään entistä kielteisemmältä. Kukaan tuskin hyväksyy sitä vääryyttä, jota autoritaarisuus edustaa. Suhtautuminen tällaista toimintaa kohtaa muuttuu entistä kielteisemmäksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497
