Sähköautovastaisuudestakin on hyötyä:
- Tarvitaan valtiolle verotuloja polttoaineiden myynnin muodossa. Sähköautoista (sähköstä ja muista autoveroista) sitä on hankalempaa saada suuria summia valtion kassaan.
- Sähköautojen julkiset laturit pysyvät paremmin vapaana kun on paljon myös polttomoottoreilla ajavia, jolloin ei tarvitse juurikaan jonottaa vuoroaan.
- Väittely pitää keskusteluja yllä jolloin totuus selviää paremmin sähköautojen suorituskyvystä ja kestävyydestä kun tutkittu (kokemus)tieto leviää.
- Öljyteollisuus (etsinnät, poraus, pumppaus, kuljetus, jalostus, huoltoasemat) ja autokorjaamoala (enemmän huoltoja ja korjauksia, varaosien myyntiä) pysyy paremmin pystyssä, jolloin on enemmän töitä kansalaisille kun on vielä paljon polttomoottoreilla ajavia. Yhteiskunta kiittää kun työpaikkoja on enemmän tarjolla.
- Viihdettä keskustelupalstoilla kun omat pelot ja luulot saavat ihmiset kirjoittamaan ihan pöhköjä kun ei vain ole aidosti ajan kanssa seuranneet sähköautojen kehitystä ja sorrutaan muistelemaan jotain alkuaikojen huonoja puolia alias sanomalehtien shokkiuutisia ja ennenkaikkea virheellisesti. Esim. "Ei niitä voi edes ladata missään joten ei voi lähteä kotinurkilta kauemmaksi, ihan turha laite!"
- Autosähköasentajista on pulaa (ratkaisevat hankalempia sähköongelmia), joten jää aikaa siirtymään ja niiden kouluttamiseen kun sähköautomäärät ei kasva nopeasti. Puhutaan nyt siis kokeneista taitavista tuottavista autosähköasentajista eikä koulunpenkiltä valmistuneista, joiden hommissa tuppaa kestämään tietämättömyyden takia kun työuraa aloitellaan vasta ja kokemusta pitäisi kartuttaa. Autosähköasentajan ammatti on oikeasti vaativa työ vaikkei sitä moni halua uskoa.
- Polttomoottoreissa (ja vaihteistoissa) on enemmän korjattavaa ja mielenkiintoisempaa ihmeteltävää monimutkaisemman tekniikan takia kymmenien vuosien varrelta (tekniikkaa joka lähtöön), joten autonkorjausohjelmat voisi olla ehkä tylsempiä sähkömoottoreiden (plus alennusvaihde), akkujen ja lataustekniikan osalta kun aihepiiri on suppeampaa? Esim. wheeler dealers ja car SOS.
Keksitkö lisää miten sähköautovastaisuudesta voi olla hyötyä?
Sähköautovastaisia ihmisiä tarvitaan.
35
94
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautovastaiset nuoret ostavat hyvään hintaan vielä vanhat polttomoottoriautot pois. Näin myös autokauppiaat ottavat vaihdossa mielellään polttomoottoriauton ostaessa sähköauton kun tietävät että saavat polttomoottoriauton vielä kaupaksi. Onneksi on köyhiä ihmisiä joilla on varaa maksaa autoilussa pitkässä juoksussa sitten polttoaineen muodossa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17057250/laske-tasta-vetyautoilusi-hinta-kerro-tulos-- Anonyymi
Jos on normaali suomalainen, joka ajaa alle 5 tonnin autolla ja käyttää noin 1000 euroa vuodessa bensaan niin miten voi mitenkään säästää euroakaan sähköautolla? Varsinkin kun nyt sähkö maksaa enemmän kuin bensa.
- Anonyymi
”Onneksi on köyhiä ihmisiä joilla on varaa maksaa autoilussa pitkässä juoksussa sitten polttoaineen muodossa.”
Siinä oli kiteytettynä tyypillisen sähköautoilijan tyypillinen ajatusmaailma. Onneksi on köyhiä ja onneksi on kehitetty mekanismi joka pitääkin heidät köyhinä, että rikkailla ja narsistisilla sähköautoilijoilla olisi vieläkin hauskempaa. - Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#176626158
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Taitaa sitä bensaa ja löpöä ostaa ennemminkin persaukiset kuin "kriittiset".
- Anonyymi
Nykyisellä sähkön ja sähköautojen hinnalla halvat bensa-autot ovat reippaasti halvempia pitkälläkin tähtäimellä kuin sähköautot. Jos ajaa normaalin ajomäärän vuodessa, mikä on 14 tkm, niin sähköauton ostamalla ei ikinä tule säästämään euroakaan. Ei lyhyellä eikä pitkällä tähtäimellä.
- Anonyymi
Sähköauto voi olla ok, jos niiden hintaa leikataan 50% (käytetyissä 70%). Todennäköisesti näin tuleekin tapahtumaan, koska käytettyjen sähköautojen kysyntä on romahtanut. Vain idiootit maksavat käytetyistä sähköautoista sellaisia summia kuin jotkut pyytävät autoistaan. Esimerkiksi 10 vuotta vanhan Leafin arvo on korkeintaan tonnin.
- Anonyymi
Ja muuten, olemme jo nähneet, että monet käytetyt sähköautot ovat myynnissä jopa vuoden ajan. Ihmiset eivät ole (pääosin) idiootteja, joten vanhat Leafit vain homehtuvat myyjien käsiin.
- Anonyymi
Kiitos kun ostatte niitä 5000e autoja joita huollatte ja korjaatte taas tonnilla tai parilla vanhuuden takia ennenkuin luovutte niistä useamman vuoden jälkeen. Tuotte työtä ja verotuloja valtiolle. :)
- Anonyymi
Kiitos vaan itselleni, ei maksanut uusin käyttöauto edes 1000euroa, käytän talven huollan ja korjaan itse, en tuo työtä kuin itselleni ja verotuloa kuin varaosien muodossa alvin kautta ja tietysti pakollisten verojen ja vakuutuksen. Ja keväällä myyn tuon 2000 luvun alun kukkasen voitolla seuraavalle, niin halpaa ja yksinkertaista, on vain turhaa maksaa liikaa ja elättää muita hommilla jotka voi tehdä itsekin, samalla tulee harrastettua kierrätystä käyttämällä käytettyjä varaosia tulee nekin hyödynnettyä. Tehkääpä sama niillä sähkö turhakkeilla, veikkaan että kovinkaan moni ei ole enää liikenteessä yli 20 vuotiaana, eivätkä näin tarjoa ti-henkilöille halpoja kilometrejä loppuvuosinaan!
- Anonyymi
Sehän meidän köyhien tehtävä ilmeisesti tässä maailmassa on. Mutta älkää suotta meitä kiitelkö, emme me itse sille tilanteelle mitään voida.
Onhan usein sanottu, että rikkaiden veroja on turha nostaa koska niitä on vähän ja kertymä kuitenkin olisi pieni. Sensijaan meitä köyhiä on Suomessa valtavan paljon, joten meitä verottamalla saa ison kertymän. Kiva tuntea itsensä tarpeelliseksi.
Eikä minulla muuten ole ikinä ollut 5000 euron autoa. Kallein on ollut 2000 €. Jos auto hajoaa niin että a) en itse pysty sitä korjaamaan tai b) varaosat maksaisi yli 500 €, niin paaliin vain ja toinen halpa käytetty tilalle. - Anonyymi
Se on ekoteko koska kallista kertakäyttö patteriautoa ei tarvitse valmistaa.
- Anonyymi
Arvaapas sinä saatanan neropatti, miksi polttomoottoriautoilijoita on niin paljon? Se ei liity niin millään tavalla mihinkään sähköautovastaisuuteen, vaan normaalilla tavis kansalaisella ei ole rahaa sähköautoon! Tämä siksi, että eliitin sähköautoilua on päätetty tukea niiden rahoilla, jotka pakon sanelemana joutuvat ajamaan halvoilla polttomoottoriautoilla. Tämä siksi, että Siomeen saataisiin palautettua 1800-luvun jyrkkä luokkajako. Tavallisen työläisrahvaan ei haluta voivan liikkua vapaasti.
Tietenkään nämä kurjaan asemaan ajetut ihmisparat eivät kannata liikenteen sähköistymistä, koska nyt se halutaan tehdä heidän elämäänsä kurjistamalla. Silti monikaan polttomoottoriautolla matalapalkkatyöhönsä ajava köyhä duunari ei ole mikään sähköautovastustaja, vaan ostaisi taatusti sähköauton jos niitä olisi markkinoilla samaan hintaan kuin polttomoottoriautoja. Mutta koska tavoitteena on kansan kahtiajako, tänne ei haluta tuoda halvimpia sähköautomalleja, sillä niitä voisi pystyä tavisduunarikin ostamaan, ja koko idea autoilun ja yleensäkin vapaan liikkumisen palauttamisesta eliitin etuoikeudeksi romuttuisi. Maailmalta löytyy kyllä kymppitonnin hintaan uusia sähköautoja, mutta niiden tuominen ja rekisteröiminen Suomeen on estetty koska on vaara, että pienempituloisetkin voisivat päästä jotenkin hyötymään liikenteen sähköistymisestä. Sehän ei Suomen päättäjille käy! Siksi kai se Dacia Springinkin saapuminen tänne jotenkin torpattiin. Ensin puhuttiin Renaultiin perustuvasta kymppitonnin sähköisestä perusautosta riittävällä toimintamatkalla ja ilman tarpeettomia varusteita tai liioiteltua suorituskykyä. No se olikin liian hyvää ollakseen totta.- Anonyymi
Suomi on siitä erikoinen maa, että jokainen voi omilla ratkaisuillaan tehdä elämästään oman näköisen. On esimerkiksi ilmainen koulutus vaikka mihin hyvin palkattuun ammattiin. Myös oman elämän valinnat muutenkin ratkaisevat pitkälle toimeentulon.. kapakassa kaljalla tupakkaa vedellen jää helposti ulkopuolelle kaikesta kiinteästä omaisuudesta.
Nämä usein palstoilla valittavat ns. köyhät matalapalkkaiset asuvat yleensä maaseutujen kylissä jossa asumiskustannukset ovat hyvinkin edulliset verrattuna kaupunkien vastaaviin. Kaupungeissa ymmärrän monen ahdingon tuhannen euron vuokrakuluin, mutta ihmettelen miten tuolla pikkukylissäkään ei samansuuruisella palkalla/eläkkeellä/työttömyyskorvauksella pärjää?
"Siksi kai se Dacia Springinkin saapuminen tänne jotenkin torpattiin."
Suomessa on myynnissä 28 kpl. Dasia Spring sähköautoja... Ei muuta kuin ostamaan!
Nimimerkki: Ammattikoulupohjainen tehtaan duunari alla Tesla model 3. asuu pk-seudulla omakotitalossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on siitä erikoinen maa, että jokainen voi omilla ratkaisuillaan tehdä elämästään oman näköisen. On esimerkiksi ilmainen koulutus vaikka mihin hyvin palkattuun ammattiin. Myös oman elämän valinnat muutenkin ratkaisevat pitkälle toimeentulon.. kapakassa kaljalla tupakkaa vedellen jää helposti ulkopuolelle kaikesta kiinteästä omaisuudesta.
Nämä usein palstoilla valittavat ns. köyhät matalapalkkaiset asuvat yleensä maaseutujen kylissä jossa asumiskustannukset ovat hyvinkin edulliset verrattuna kaupunkien vastaaviin. Kaupungeissa ymmärrän monen ahdingon tuhannen euron vuokrakuluin, mutta ihmettelen miten tuolla pikkukylissäkään ei samansuuruisella palkalla/eläkkeellä/työttömyyskorvauksella pärjää?
"Siksi kai se Dacia Springinkin saapuminen tänne jotenkin torpattiin."
Suomessa on myynnissä 28 kpl. Dasia Spring sähköautoja... Ei muuta kuin ostamaan!
Nimimerkki: Ammattikoulupohjainen tehtaan duunari alla Tesla model 3. asuu pk-seudulla omakotitalossa.Tosin jopa monet hyvätuloiset ajelevat halvoilla alle 5 tonnin autoilla, koska eivät sen kummempaa autoa tarvitse. Itse taas tunnen monia hyvätuloisia ja rikkaitakin, jotka voisivat ostaa Teslan helposti käteisellä, mutta eivät yksinkertaisesti pidä sitä rahan arvoisena. Rahaa voidaan käyttää ravintoloihin, autoihin, teattereihin jne, mutta ei autoon.
Oikeasti hyvätuloiset ja koulutetut eivät piittaa pätkänkään vertaa mitä muut ajattelevat heidän autostaan eikä auto ole heille mitään muuta kuin kulkuväline.
Itsekin voisin ostaa 3 Tesla Model 3:ta käteisellä, mutta minusta se on typerin kohde rahoille. Minulle riittää 10 vuotta vanha bensa-auto, joka toimii hyvin ja aion käyttää sitä ainakin muutaman vuoden ajan. Ja sitten ostan jonkin auton alle 10 tonnilla.
Keskituloisille auto on typerin kohde haaskata rahoja. Ja autolla kehuskelu on todella idioottimaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin jopa monet hyvätuloiset ajelevat halvoilla alle 5 tonnin autoilla, koska eivät sen kummempaa autoa tarvitse. Itse taas tunnen monia hyvätuloisia ja rikkaitakin, jotka voisivat ostaa Teslan helposti käteisellä, mutta eivät yksinkertaisesti pidä sitä rahan arvoisena. Rahaa voidaan käyttää ravintoloihin, autoihin, teattereihin jne, mutta ei autoon.
Oikeasti hyvätuloiset ja koulutetut eivät piittaa pätkänkään vertaa mitä muut ajattelevat heidän autostaan eikä auto ole heille mitään muuta kuin kulkuväline.
Itsekin voisin ostaa 3 Tesla Model 3:ta käteisellä, mutta minusta se on typerin kohde rahoille. Minulle riittää 10 vuotta vanha bensa-auto, joka toimii hyvin ja aion käyttää sitä ainakin muutaman vuoden ajan. Ja sitten ostan jonkin auton alle 10 tonnilla.
Keskituloisille auto on typerin kohde haaskata rahoja. Ja autolla kehuskelu on todella idioottimaista.Lisään... Itse asiassa monilla hyvätuloisilla ei edes ole autoa. Varsinkin Helsingissä voi omistaa yli puolen miljoonan euron asunnon keskustasta, mutta ei omista autoa, koska sitä ei siellä tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin jopa monet hyvätuloiset ajelevat halvoilla alle 5 tonnin autoilla, koska eivät sen kummempaa autoa tarvitse. Itse taas tunnen monia hyvätuloisia ja rikkaitakin, jotka voisivat ostaa Teslan helposti käteisellä, mutta eivät yksinkertaisesti pidä sitä rahan arvoisena. Rahaa voidaan käyttää ravintoloihin, autoihin, teattereihin jne, mutta ei autoon.
Oikeasti hyvätuloiset ja koulutetut eivät piittaa pätkänkään vertaa mitä muut ajattelevat heidän autostaan eikä auto ole heille mitään muuta kuin kulkuväline.
Itsekin voisin ostaa 3 Tesla Model 3:ta käteisellä, mutta minusta se on typerin kohde rahoille. Minulle riittää 10 vuotta vanha bensa-auto, joka toimii hyvin ja aion käyttää sitä ainakin muutaman vuoden ajan. Ja sitten ostan jonkin auton alle 10 tonnilla.
Keskituloisille auto on typerin kohde haaskata rahoja. Ja autolla kehuskelu on todella idioottimaista.Niin. Elämä on valintoja.
Jokainen tekee rahoillaan niin kuin itse näkee järkeväksi, typerä on hän, joka arvostelee toisten omilla rahoillaan tekemiä valintoja. Jotkut elävät nuukasti vanhoissa rytkyissä ja syövät lenkkimakkaraa, samalla ihastelevat pankkitilinsä saldoa ja tulevat entistä nuukemmaksi jotta saldo nousisi entisestään.. Meitä on joka lähtöön.
Ihmettelen vaan näitä valittajia jotka kokevat esim. sähköautojen ostajien vievän jotenkin heidän rahojaan ja kurjistavan heidän elämäänsä. Eiköhän ne kaikki avustukset mitä "huono-osaiset" saavat, ole juurikin niiltä "hyvätuloisten" ahkerasti työssä käyvien, mm. sähköauton omistajien kukkarosta revitty.
Luulisi näiden kateellisten olevan tyytyväisiä siitä, että hyvätuloisia yleensä suomessa on. Miten heille sitten kävisikään jos heitä ei olisi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on siitä erikoinen maa, että jokainen voi omilla ratkaisuillaan tehdä elämästään oman näköisen. On esimerkiksi ilmainen koulutus vaikka mihin hyvin palkattuun ammattiin. Myös oman elämän valinnat muutenkin ratkaisevat pitkälle toimeentulon.. kapakassa kaljalla tupakkaa vedellen jää helposti ulkopuolelle kaikesta kiinteästä omaisuudesta.
Nämä usein palstoilla valittavat ns. köyhät matalapalkkaiset asuvat yleensä maaseutujen kylissä jossa asumiskustannukset ovat hyvinkin edulliset verrattuna kaupunkien vastaaviin. Kaupungeissa ymmärrän monen ahdingon tuhannen euron vuokrakuluin, mutta ihmettelen miten tuolla pikkukylissäkään ei samansuuruisella palkalla/eläkkeellä/työttömyyskorvauksella pärjää?
"Siksi kai se Dacia Springinkin saapuminen tänne jotenkin torpattiin."
Suomessa on myynnissä 28 kpl. Dasia Spring sähköautoja... Ei muuta kuin ostamaan!
Nimimerkki: Ammattikoulupohjainen tehtaan duunari alla Tesla model 3. asuu pk-seudulla omakotitalossa.”"Siksi kai se Dacia Springinkin saapuminen tänne jotenkin torpattiin."
Suomessa on myynnissä 28 kpl. Dasia Spring sähköautoja... Ei muuta kuin ostamaan!”
Vaan eivät ole virallisen Dacia-maahantuojan tuomia vaan yksityisesti tuotuja, niihin ei saa hankintatukea eikä niissä ole takuuta, varaosia ja huoltoja ei saa valtuutetuilta Dacia-liikkeiltä vaan ne pitää hommata jotain muuta kautta olletikin paljon kalliimmalla, kaiken lisäksi noissa on hintaa kolmannes enemmän kuin siinä piti alkuperäisten lupausten mukaan olla. Eli ei kiinnosta tuolla tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Elämä on valintoja.
Jokainen tekee rahoillaan niin kuin itse näkee järkeväksi, typerä on hän, joka arvostelee toisten omilla rahoillaan tekemiä valintoja. Jotkut elävät nuukasti vanhoissa rytkyissä ja syövät lenkkimakkaraa, samalla ihastelevat pankkitilinsä saldoa ja tulevat entistä nuukemmaksi jotta saldo nousisi entisestään.. Meitä on joka lähtöön.
Ihmettelen vaan näitä valittajia jotka kokevat esim. sähköautojen ostajien vievän jotenkin heidän rahojaan ja kurjistavan heidän elämäänsä. Eiköhän ne kaikki avustukset mitä "huono-osaiset" saavat, ole juurikin niiltä "hyvätuloisten" ahkerasti työssä käyvien, mm. sähköauton omistajien kukkarosta revitty.
Luulisi näiden kateellisten olevan tyytyväisiä siitä, että hyvätuloisia yleensä suomessa on. Miten heille sitten kävisikään jos heitä ei olisi?Sähköautojen omistajat vievät rahoja siinä mielessä, että sähköautojen omistajat saavat tukia sekä auton että laturien hankintaan. Sitten kaikkein typerintä on, että taloyhtiöitä pakotetaan hankkimaan joitain saatanan latureita remontin yhteydessä. Sähköautojen omistajat ovat loisia. Jos taloyhtiössä on yksi sähköauton omistaja, jonka takia pitää hankkia laturit niin sähköauton omistaja maksakoon kaiken. Vaikka laturien teko maksaisi 100 tonnia niin tuo yksi henkilö maksaa tuon 100 tonnia. Muut eivät maksa mitään.
Jos oltaisiin reiluja niin sähköautojen verotusta nostettaisiin reippaasti, kaikki sähköautojen tuet lakkautetaan, myös laturien tuet. Sitten samaan aikaan leikataan polttoaineverotusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Elämä on valintoja.
Jokainen tekee rahoillaan niin kuin itse näkee järkeväksi, typerä on hän, joka arvostelee toisten omilla rahoillaan tekemiä valintoja. Jotkut elävät nuukasti vanhoissa rytkyissä ja syövät lenkkimakkaraa, samalla ihastelevat pankkitilinsä saldoa ja tulevat entistä nuukemmaksi jotta saldo nousisi entisestään.. Meitä on joka lähtöön.
Ihmettelen vaan näitä valittajia jotka kokevat esim. sähköautojen ostajien vievän jotenkin heidän rahojaan ja kurjistavan heidän elämäänsä. Eiköhän ne kaikki avustukset mitä "huono-osaiset" saavat, ole juurikin niiltä "hyvätuloisten" ahkerasti työssä käyvien, mm. sähköauton omistajien kukkarosta revitty.
Luulisi näiden kateellisten olevan tyytyväisiä siitä, että hyvätuloisia yleensä suomessa on. Miten heille sitten kävisikään jos heitä ei olisi?Jos kerran ruikutat muiden avustuksista niin eikö reilua olisi, että kaikki sähköautojen avustukset lakkautetaan ja verotus nostetaan samalle tasolle diesel-autojen kanssa. Ja että taloyhtiöillä on täysin oikeus kieltäytyä rakentamasta yhtäkään laturipaikkaa ja kieltää lataamasta sähköautoja. Eikä edes uusiin taloyhtiöihin tarvitse laittaa yhtäkään laturipaikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Elämä on valintoja.
Jokainen tekee rahoillaan niin kuin itse näkee järkeväksi, typerä on hän, joka arvostelee toisten omilla rahoillaan tekemiä valintoja. Jotkut elävät nuukasti vanhoissa rytkyissä ja syövät lenkkimakkaraa, samalla ihastelevat pankkitilinsä saldoa ja tulevat entistä nuukemmaksi jotta saldo nousisi entisestään.. Meitä on joka lähtöön.
Ihmettelen vaan näitä valittajia jotka kokevat esim. sähköautojen ostajien vievän jotenkin heidän rahojaan ja kurjistavan heidän elämäänsä. Eiköhän ne kaikki avustukset mitä "huono-osaiset" saavat, ole juurikin niiltä "hyvätuloisten" ahkerasti työssä käyvien, mm. sähköauton omistajien kukkarosta revitty.
Luulisi näiden kateellisten olevan tyytyväisiä siitä, että hyvätuloisia yleensä suomessa on. Miten heille sitten kävisikään jos heitä ei olisi?”Ihmettelen vaan näitä valittajia jotka kokevat esim. sähköautojen ostajien vievän jotenkin heidän rahojaan ja kurjistavan heidän elämäänsä.”
Niinhän osa teistä itsekin kehuu. Että on se vaan hyvä että on köyhiä, joiden on pakko ajaa raskaasti verotetuilla polttomoottoriautoilla ja käyttää raskaasti verotettua polttoainetta, koska juuri se takaa sähköautoilun pysyvän vielä jonkin aikaa halpana. Te siis mieluusti jopa myönnätte ajavanne polttomoottoriautoilijoiden rahoilla ja olevanne vahingoniloisia siitä, että verot kerätään köyhiltä polttisautoilijoilta.
”Eiköhän ne kaikki avustukset mitä "huono-osaiset" saavat, ole juurikin niiltä "hyvätuloisten" ahkerasti työssä käyvien, mm. sähköauton omistajien kukkarosta revitty.”
Keitäköhän tarkoitat huono-osaisilla ja mitä ovat nuo ”kaikki avustukset” mutta tokihan olen sairaalapalveluja käyttänyt, lapseni ovat syntyneet sairaalassa ja eihän se ilmaista ole, ja minulle on tehty lonkkaleikkaus ja koska veroprosenttini on pienien tulojeni takia vain 17% niin onhan selvä etten itse noiden hintaa ole kokonaan kerännyt. Mutta muita avustuksia esim. toimeentulo- tai asumistukea en ole koskaan saanut senttiäkään. Minunkin vähistä verosenteistäni sitä on varmaan kyllä maksettu muille. Niistä ei tarvitse minulle päätä rääpiä, kuten ei ahkeruudestakaan. 25 vuotta raskasta, vaarallista ja kuluttavaa kaksivuorotyötä takana. Mutta kaikkihan rikkaita olisivat, jos se niin helposti kuin työtä tekemällä onnistuisi.
”Luulisi näiden kateellisten olevan tyytyväisiä siitä, että hyvätuloisia yleensä suomessa on. Miten heille sitten kävisikään jos heitä ei olisi?”
No omalla kohdallani luulen, etten ainakaan onnettomampi olisi. Erään tutkimuksen mukaan köyhät ovat onnellisempia sellaisissa yhteisöissä, joissa muutkin ovat köyhiä. Toisaalta jopa keskituloiset ovat onnettomampia, jos muut ympärillä ovat rikkaita.
Mutta tämä lipsahti jo yhteiskuntatieteilyksi eikä liity enää autoihin mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerran ruikutat muiden avustuksista niin eikö reilua olisi, että kaikki sähköautojen avustukset lakkautetaan ja verotus nostetaan samalle tasolle diesel-autojen kanssa. Ja että taloyhtiöillä on täysin oikeus kieltäytyä rakentamasta yhtäkään laturipaikkaa ja kieltää lataamasta sähköautoja. Eikä edes uusiin taloyhtiöihin tarvitse laittaa yhtäkään laturipaikkaa.
Odotan lämmöllä, että sähköautoja tulee liikenteeseen riittävästi. Silloin Arkadianmäellä kyllä reagoidaan. Miten kävi dieseleiden Kataisen hallituksen aikana? Sähköautoilijat ovat vapaamatkustajia. NS. Dieselveron eli käyttövoimaveron voisi poistaa dieselkäyttöisiltä autoilta, ja lisätä se sähköautoihin. Käyttövoimaveron tarkoitushan oli alunperin kompensoida naftan ja bensan hintaeroa. Nykyään se ei enää sitä tee. Mutta sähköautoissa käyttövoimavero olisi paikallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on siitä erikoinen maa, että jokainen voi omilla ratkaisuillaan tehdä elämästään oman näköisen. On esimerkiksi ilmainen koulutus vaikka mihin hyvin palkattuun ammattiin. Myös oman elämän valinnat muutenkin ratkaisevat pitkälle toimeentulon.. kapakassa kaljalla tupakkaa vedellen jää helposti ulkopuolelle kaikesta kiinteästä omaisuudesta.
Nämä usein palstoilla valittavat ns. köyhät matalapalkkaiset asuvat yleensä maaseutujen kylissä jossa asumiskustannukset ovat hyvinkin edulliset verrattuna kaupunkien vastaaviin. Kaupungeissa ymmärrän monen ahdingon tuhannen euron vuokrakuluin, mutta ihmettelen miten tuolla pikkukylissäkään ei samansuuruisella palkalla/eläkkeellä/työttömyyskorvauksella pärjää?
"Siksi kai se Dacia Springinkin saapuminen tänne jotenkin torpattiin."
Suomessa on myynnissä 28 kpl. Dasia Spring sähköautoja... Ei muuta kuin ostamaan!
Nimimerkki: Ammattikoulupohjainen tehtaan duunari alla Tesla model 3. asuu pk-seudulla omakotitalossa.”Suomi on siitä erikoinen maa, että jokainen voi omilla ratkaisuillaan tehdä elämästään oman näköisen.”
Suomi kyllä erikoisen paljon myös puuttuu niihin omiin ratkaisuihisi. Monessa muussa maassa voi paljon vapaammin tehdä elämästään oman näköisen. Siksi moni onkin päättänyt muuttaa täältä pois.
Toki on niitäkin maita, jotka ovat vielä Suomeakin säädellympiä ja kansalaisten valvonta vieläkin tiukempaa. Mutta nekin ovat sosialistisia maita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Suomi on siitä erikoinen maa, että jokainen voi omilla ratkaisuillaan tehdä elämästään oman näköisen.”
Suomi kyllä erikoisen paljon myös puuttuu niihin omiin ratkaisuihisi. Monessa muussa maassa voi paljon vapaammin tehdä elämästään oman näköisen. Siksi moni onkin päättänyt muuttaa täältä pois.
Toki on niitäkin maita, jotka ovat vielä Suomeakin säädellympiä ja kansalaisten valvonta vieläkin tiukempaa. Mutta nekin ovat sosialistisia maita.Olisi toki kiva lueskella ihan konkretiaa väitteillesi. Aina voi heittää väitteen ilmaan ilman mitään perusteita.
En toki väitä, että muualla ei olisi jotkin asiat paremmin, mutta kokonaisuutena suomi on kyllä yksi parhaimmasta maista ihmisen asua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Ihmettelen vaan näitä valittajia jotka kokevat esim. sähköautojen ostajien vievän jotenkin heidän rahojaan ja kurjistavan heidän elämäänsä.”
Niinhän osa teistä itsekin kehuu. Että on se vaan hyvä että on köyhiä, joiden on pakko ajaa raskaasti verotetuilla polttomoottoriautoilla ja käyttää raskaasti verotettua polttoainetta, koska juuri se takaa sähköautoilun pysyvän vielä jonkin aikaa halpana. Te siis mieluusti jopa myönnätte ajavanne polttomoottoriautoilijoiden rahoilla ja olevanne vahingoniloisia siitä, että verot kerätään köyhiltä polttisautoilijoilta.
”Eiköhän ne kaikki avustukset mitä "huono-osaiset" saavat, ole juurikin niiltä "hyvätuloisten" ahkerasti työssä käyvien, mm. sähköauton omistajien kukkarosta revitty.”
Keitäköhän tarkoitat huono-osaisilla ja mitä ovat nuo ”kaikki avustukset” mutta tokihan olen sairaalapalveluja käyttänyt, lapseni ovat syntyneet sairaalassa ja eihän se ilmaista ole, ja minulle on tehty lonkkaleikkaus ja koska veroprosenttini on pienien tulojeni takia vain 17% niin onhan selvä etten itse noiden hintaa ole kokonaan kerännyt. Mutta muita avustuksia esim. toimeentulo- tai asumistukea en ole koskaan saanut senttiäkään. Minunkin vähistä verosenteistäni sitä on varmaan kyllä maksettu muille. Niistä ei tarvitse minulle päätä rääpiä, kuten ei ahkeruudestakaan. 25 vuotta raskasta, vaarallista ja kuluttavaa kaksivuorotyötä takana. Mutta kaikkihan rikkaita olisivat, jos se niin helposti kuin työtä tekemällä onnistuisi.
”Luulisi näiden kateellisten olevan tyytyväisiä siitä, että hyvätuloisia yleensä suomessa on. Miten heille sitten kävisikään jos heitä ei olisi?”
No omalla kohdallani luulen, etten ainakaan onnettomampi olisi. Erään tutkimuksen mukaan köyhät ovat onnellisempia sellaisissa yhteisöissä, joissa muutkin ovat köyhiä. Toisaalta jopa keskituloiset ovat onnettomampia, jos muut ympärillä ovat rikkaita.
Mutta tämä lipsahti jo yhteiskuntatieteilyksi eikä liity enää autoihin mitenkään."Keitäköhän tarkoitat huono-osaisilla"
Pelkkää toimeentulotukea maksettiin vuonna 2020 noin 800 miljoonaa euroa.
Siihen nähden sähköautojen tuet ovat lähinnä pennosia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen omistajat vievät rahoja siinä mielessä, että sähköautojen omistajat saavat tukia sekä auton että laturien hankintaan. Sitten kaikkein typerintä on, että taloyhtiöitä pakotetaan hankkimaan joitain saatanan latureita remontin yhteydessä. Sähköautojen omistajat ovat loisia. Jos taloyhtiössä on yksi sähköauton omistaja, jonka takia pitää hankkia laturit niin sähköauton omistaja maksakoon kaiken. Vaikka laturien teko maksaisi 100 tonnia niin tuo yksi henkilö maksaa tuon 100 tonnia. Muut eivät maksa mitään.
Jos oltaisiin reiluja niin sähköautojen verotusta nostettaisiin reippaasti, kaikki sähköautojen tuet lakkautetaan, myös laturien tuet. Sitten samaan aikaan leikataan polttoaineverotusta.Pelkkää toimeentulotukea maksettiin vuonna 2020 noin 800 miljoonaa euroa.
Siihen nähden sähköautojen tuet ovat lähinnä pennosia.
Suomi on EU.ssa, ja EU on määritellyt päästötavoitteet johon suomikin on siten velvoitettu. Suomessa sähköautojen ostojen ym. tuki on todella pientä muihin EU maihin verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerran ruikutat muiden avustuksista niin eikö reilua olisi, että kaikki sähköautojen avustukset lakkautetaan ja verotus nostetaan samalle tasolle diesel-autojen kanssa. Ja että taloyhtiöillä on täysin oikeus kieltäytyä rakentamasta yhtäkään laturipaikkaa ja kieltää lataamasta sähköautoja. Eikä edes uusiin taloyhtiöihin tarvitse laittaa yhtäkään laturipaikkaa.
Pelkkää toimeentulotukea maksettiin vuonna 2020 noin 800 miljoonaa euroa.
Siihen nähden sähköautojen tuet ovat lähinnä pennosia.
Suomi on EU.ssa, ja EU on määritellyt päästötavoitteet johon suomikin on siten velvoitettu. Suomessa sähköautojen ostojen ym. tuki on todella pientä muihin EU maihin verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkää toimeentulotukea maksettiin vuonna 2020 noin 800 miljoonaa euroa.
Siihen nähden sähköautojen tuet ovat lähinnä pennosia.
Suomi on EU.ssa, ja EU on määritellyt päästötavoitteet johon suomikin on siten velvoitettu. Suomessa sähköautojen ostojen ym. tuki on todella pientä muihin EU maihin verrattuna.Miksi hyvätuloisille narsistisille paskiaisille pitäisi antaa tukea? Tuet on tarkoitettu pienituloisille, hyvätuloisten ei pitäisi euroakaan tukea mihinkään. Päinvastoin, sähköautot ovat luksustuotteita, joten niitä pitäisi verottaa reippaasti enemmän ja tuet lakkauttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi hyvätuloisille narsistisille paskiaisille pitäisi antaa tukea? Tuet on tarkoitettu pienituloisille, hyvätuloisten ei pitäisi euroakaan tukea mihinkään. Päinvastoin, sähköautot ovat luksustuotteita, joten niitä pitäisi verottaa reippaasti enemmän ja tuet lakkauttaa.
Lisään... Enkä piittaa paskaakaan mitä muualla EU:ssa tehdään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi hyvätuloisille narsistisille paskiaisille pitäisi antaa tukea? Tuet on tarkoitettu pienituloisille, hyvätuloisten ei pitäisi euroakaan tukea mihinkään. Päinvastoin, sähköautot ovat luksustuotteita, joten niitä pitäisi verottaa reippaasti enemmän ja tuet lakkauttaa.
Keitä ovat nuo toimeentulotuella elävät? Arvaukseni on, yksi ryhmä heistä ovat työtä vieroksuvia peräkamarihenkilöitä jotka ovat erikoistuneet lypsämään valtiolta kaikki mahdolliset tuet.
Toinen ryhmä on porukka jonka olen kesäisin nähnyt lomareissuillani pikkukylien baareissa... Mitä siellä pääasiassa näkee? Selvästi olemukseltaan toimeentulolla eläviä henkilöitä ringissä kaljalasin ääressä enemmän tai vähemmän kännissä. Rahat menevät kalliiseen kaljaan, sitten valitetaan kun ei rahat riitä muuhun, ja haukutaan hyvin omillaan toimeen tulevia vaikkapa narsisteiksi...
Hellekö suot nuo sadat miljoonat, ovatko he mielestäsi oikeutettuja noihin tukiin.
- Anonyymi
En ole sähköautovastainen - kaikkea muuta. On kuitenkin niin, että mitään uutta autoa en osta, sillä lähes kaikkien autojen arvo tippuu >50% jo viidessä vuodessa.
Esimerkkinä nykyinen GTE Passat. Se (55 tkm, runsain lisävarustein & webastoineen) oli maksanut 2016 53.000 €. Ostin sen 5 v ikäisenä ja maksoin siitä 23.000 €.
Passattiin akun uusinee alle kymppitonnilla, oikean sähköauton akkuun menisi 25 te, jopa enemmän.
5 v vanhaa täyssähköautoa en uskaltasi ostaa, sillä 8 v akkutakuun päättyessä vaihtoarvoa voi vain arvailla. En myöskään siksi. että luokkaa 70 -80 te uutena maksaneiden sähköautojen hinta näkyy tippuvan n. 10 te vuodessa. Pelkät pääomakulut huikeat 50 te / 5 vuotta.
Varakkaammat opetelkoot, minulla ei ole sellaiseen tarvetta ja rahalle on mielekkäämpääkin käyttöä.
Jos autoiluun liittyvästä mielekkyydestä puhutaan, niin jokaisella on omansa. Minulle se on 2017 mallinen, 2 v vanhana / 10 tkm ajettuna 70 te:llä ostettu, uutena yli 100 te maksanut matkailuauto.
Käytin syksyllä huollossa, niin myyjä heti kimpussa. Tarjosi uuteen vaihdossa samat 70 te... - Anonyymi
melkein jokainen auto on sähköauto jos esim syliterissäkin poltetaan polttoainetta sähkön avulla on sdähköauto.
- Anonyymi
Sähköautoilija maksoikin kerralla Kiinalle tuhansia ja tuhansia euroja auton raaka-aineista ja komponenteista. Muistakaa tehdä samoin taas 3 vuoden kuluttua.
- Anonyymi
Uudessa 60000 euron autossa on alvia noin 12000 euroa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818