https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-ja-vety-sittenkin-polttomoottori-polttokennon-sijaan/
Nyt moottori on istutettu myös Corolla Crossiin, ja tuon auton talvitestit ovat juuri alkamassa Japanissa. Voimanlähteenä siinä on 1,6-litrainen ja 3-sylinterinen turbomoottori. Polttoainetankki ja siihen liittyvät ratkaisut on lainattu puolestaan Miraista – Toyotan jo myynnissä olevasta vetyautosta.
Josko vedyllä käyvästä polttomoottorista on ikinä tavallisiin henkilöautoihin, se jää nähtäväksi, mutta autourheilussa ratkaisulle voisi kuvitella olevan ottajia. Ratkaisu olisi hyvin toteutettuna bensamoottoreita ympäristöystävällisempi, ja moottoriäänet olisivat yhä tallella
toyota-ja-vety-sittenkin-polttomoottori-polttokennon-sijaan/
15
114
Vastaukset
- Anonyymi
vettä tuotos
- Anonyymi
Miksi ihmeessä pitää kehittää polttomoottoriauto joka kulkee vedyllä, kun maakaasulla kulkevia autoja on valmistettu jo kauan ja niitä on käytössä vaikkapa Suomessakin (tankkauspaikkoja Suomessa runsaasti, vedylle ei yhtään).
- Anonyymi
kolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisia
- Anonyymi
Vetymoottorista ei tule Co2 päästöjä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetymoottorista ei tule Co2 päästöjä .
Ei pidä paikkaansa! Tulee hiukan CO2-päästöjä moottoriölyn palamisen seurauksena. Typenoksideja tulee samaan tahtiin kuin dieselautoista ellei niitä puhdisteta tehokkaasti.
- Anonyymi
Täällä kaksi kaasuautofanaatikkoa puhuvat kaasuautojen puolesta ja hyökkäävät kommenteillaan muiden käyttövoimien kimppuun. Heiltä voisi kysyä mielipidettä kannattaako vetyverkostoa rakentaa kohtuullisen kaasuverkoston rinnalle.
https://www.facebook.com/groups/703647513136771 - Anonyymi
Tuo polttisratkaisu ei ratkaise ongelmaa kokonaan, sillä moottori tuottaa yhä typen oksideja.
- Anonyymi
Unohtamatta epäkäytännöllisen suuria vetysäiliöitä. Pitäisi olla paku, jossa koko tavatatila olisi varattu vetysäiliöille, jotta pääsisi edes johonkin.
Muutoin vetypolttomoottori on 200km ihme. Ei pääse edes kaupunkien välejä.
- Anonyymi
juuri tuli tutkimus että latausatoilla ei pääse talvella mihinkään jos pitkää matkaa taittaa-iltasanoamat kertoo.Ja jos akku rikkoontuu niin keskimäärin se maksaa 36000e....kuka haluaa tuollaista autoilua?
Iltalehdet kertoo tänään
kts. ampparit autot - Anonyymi
vesi putkestä lentäköön
- Anonyymi
aivansama kun vain tankkauksella pääsee 1000km vähintään
- Anonyymi
Vetypolttomoottori? 1000 km? Anna mun nauraa. 200 km on mitä näillä pääsee.
Polttokenno on huono ratkaisu, mutta ainakin sillä pääsee sen 500 km. Esim. Mirain 5,6 kg vetysäiliö voi optimaalisissa olosuhteissa tuottaa n. 110 kWh sähköä.
Mutta vetypolttomoottori on täysin älyvapaa ratkaisu. Niin tehoton, että 5,6 kg tankillisella pääsee vain 200 km.
Paras on tietysti akkusähkö, polttokennoonkin verrattuna 3-4 kertaa parempi hyötysuhde.
- Anonyymi
kyllähän tuosta tulee taas maailman myydyin
- Anonyymi
cross on jo mailman 6. myydyin malli
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422442Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423012014- 221816
- 241595
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘241445- 1001329
- 431328
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391275Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta371171- 361046