toyota-ja-vety-sittenkin-polttomoottori-polttokennon-sijaan/

Anonyymi-ap

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-ja-vety-sittenkin-polttomoottori-polttokennon-sijaan/

Nyt moottori on istutettu myös Corolla Crossiin, ja tuon auton talvitestit ovat juuri alkamassa Japanissa. Voimanlähteenä siinä on 1,6-litrainen ja 3-sylinterinen turbomoottori. Polttoainetankki ja siihen liittyvät ratkaisut on lainattu puolestaan Miraista – Toyotan jo myynnissä olevasta vetyautosta.

Josko vedyllä käyvästä polttomoottorista on ikinä tavallisiin henkilöautoihin, se jää nähtäväksi, mutta autourheilussa ratkaisulle voisi kuvitella olevan ottajia. Ratkaisu olisi hyvin toteutettuna bensamoottoreita ympäristöystävällisempi, ja moottoriäänet olisivat yhä tallella

15

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      vettä tuotos

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä pitää kehittää polttomoottoriauto joka kulkee vedyllä, kun maakaasulla kulkevia autoja on valmistettu jo kauan ja niitä on käytössä vaikkapa Suomessakin (tankkauspaikkoja Suomessa runsaasti, vedylle ei yhtään).

      • Anonyymi

        kolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisiakolarivaarallisia


      • Anonyymi

        Vetymoottorista ei tule Co2 päästöjä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetymoottorista ei tule Co2 päästöjä .

        Ei pidä paikkaansa! Tulee hiukan CO2-päästöjä moottoriölyn palamisen seurauksena. Typenoksideja tulee samaan tahtiin kuin dieselautoista ellei niitä puhdisteta tehokkaasti.


    • Anonyymi

      Täällä kaksi kaasuautofanaatikkoa puhuvat kaasuautojen puolesta ja hyökkäävät kommenteillaan muiden käyttövoimien kimppuun. Heiltä voisi kysyä mielipidettä kannattaako vetyverkostoa rakentaa kohtuullisen kaasuverkoston rinnalle.

      https://www.facebook.com/groups/703647513136771

    • Anonyymi

      Tuo polttisratkaisu ei ratkaise ongelmaa kokonaan, sillä moottori tuottaa yhä typen oksideja.

      • Anonyymi

        Unohtamatta epäkäytännöllisen suuria vetysäiliöitä. Pitäisi olla paku, jossa koko tavatatila olisi varattu vetysäiliöille, jotta pääsisi edes johonkin.

        Muutoin vetypolttomoottori on 200km ihme. Ei pääse edes kaupunkien välejä.


    • Anonyymi

      juuri tuli tutkimus että latausatoilla ei pääse talvella mihinkään jos pitkää matkaa taittaa-iltasanoamat kertoo.Ja jos akku rikkoontuu niin keskimäärin se maksaa 36000e....kuka haluaa tuollaista autoilua?

      Iltalehdet kertoo tänään

      kts. ampparit autot

    • Anonyymi

      vesi putkestä lentäköön

    • Anonyymi

      aivansama kun vain tankkauksella pääsee 1000km vähintään

      • Anonyymi

        Vetypolttomoottori? 1000 km? Anna mun nauraa. 200 km on mitä näillä pääsee.

        Polttokenno on huono ratkaisu, mutta ainakin sillä pääsee sen 500 km. Esim. Mirain 5,6 kg vetysäiliö voi optimaalisissa olosuhteissa tuottaa n. 110 kWh sähköä.

        Mutta vetypolttomoottori on täysin älyvapaa ratkaisu. Niin tehoton, että 5,6 kg tankillisella pääsee vain 200 km.

        Paras on tietysti akkusähkö, polttokennoonkin verrattuna 3-4 kertaa parempi hyötysuhde.


    • Anonyymi

      kyllähän tuosta tulee taas maailman myydyin

    • Anonyymi

      cross on jo mailman 6. myydyin malli

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      121
      2642
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      69
      1094
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      210
      1054
    4. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      982
    5. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      931
    6. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      894
    7. 36
      876
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      853
    9. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      4
      829
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      812
    Aihe