Yhteisöllisyys kuvottaa

Anonyymi-ap

Mietin onkohan maailmassa ketään toista jota ällöttää yhteisöllisyys, kaiken maailman sukutapaamiset, perheet ym missä kaikki näyttelevät pitävänsä toisistaan? Sehän on täyttä valetta että olisi porukka missä kaikki vilpittömästi välittää toisistaan. Itseäni inhottaa sellainen valheellinen mielistely koska itse en sitä harrasta.

Tästä samaisesta syystä en innostu pyhistä siinä mielessä miten ne tunnetaan.

Onko täällä ketään toista joka inhoisi tuota yhteisöllisyyttä ja haluaisi tutustua tällaiseen yksilöön?

127

876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maailmassa ei ole mitään muuta niin ihanaa kuin yhteisöllisyys, rakkaat ihmiset.

      • Anonyymi

        Olihan tää vitsi olihan
        En voi uskoa et kukaan noin tosissaan sanoo


    • Anonyymi

      On maailmassa varmaan montakin. En minäkään sen suuremmin sukutapaamisia rakasta, mutta eipä noita niin usein ole, että ahdistamaan pääsisi. Lähisukuani taas tapaan ihan mielelläni. Seuraavan kerran jouluaattona. Mä myös ihan aidosti rakastan lähiperhettäni. En mä sitä loppusukuakaan inhoa, mutta en nyt niin kauheasti rakastakaan.

      • Anonyymi

        Mutta kuiteski näyttelet niille ystävällistä?. Mä en ikinä halua vapaa-ajalla näytellä kellekään yhtään mitään. Se on täysin mun arvojen vastaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuiteski näyttelet niille ystävällistä?. Mä en ikinä halua vapaa-ajalla näytellä kellekään yhtään mitään. Se on täysin mun arvojen vastaista.

        Ai kenelle? Sukulaisille vai? En mun tarvitse esittää. En mä heistä ketään inhoa, kuten jo sanoin. En ylipäänsä inhoa kovin montaa ihmistä tässä maailmassa, joten ei ole tarvetta esittää yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kenelle? Sukulaisille vai? En mun tarvitse esittää. En mä heistä ketään inhoa, kuten jo sanoin. En ylipäänsä inhoa kovin montaa ihmistä tässä maailmassa, joten ei ole tarvetta esittää yhtään mitään.

        Loppusuvulleko näyttelet vaikket aidosti heifän seurassa halua olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuiteski näyttelet niille ystävällistä?. Mä en ikinä halua vapaa-ajalla näytellä kellekään yhtään mitään. Se on täysin mun arvojen vastaista.

        Sulle ehkä on olemassa vain ihmiset joista tykkäät (jos sellasia on) ja sellaset joita inhoat. Mulle taas tuossa välissä on tosi paljon myös ihan neutraaleja ihmisiä. Mä olen noin ihan perusmoodissa ystävällinen myös tuntemattomilel ihmisille, täysin esittämättä. En ole tollanen takalistoon ammuttu karhu, kuten sä ilmeisesti olet. Ja mitä sukulaisiini tulee, niin kyllä he mulle tärkeitä on, vaikka en välttämättä sitä tunnetta niin syväksi rakkaudeksi kutsukaan. Jos joku mun serkkuni tai vaikka täti apua tarvitsee, niin autan kyllä ja veri on vettä sakeampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppusuvulleko näyttelet vaikket aidosti heifän seurassa halua olla

        Mille loppusuvulle. Puhuin ihan koko suvusta. Lähiperhe kattaa paitsi oman perheeni, niin myös vanhempani ja siskoni perheen, siis koko hänen perheensä. Loppusuku on sitten se loppusuku. En sanonut, etten halua olla heidän kanssaan. En ole erityisen innostunut isoista ihmisjoukoista, vaikka ne ihmiset itsessään olisivat ihan ok. Helpompaa se kuitenkin on tavata kaikki kerralla kuin kaikki erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mille loppusuvulle. Puhuin ihan koko suvusta. Lähiperhe kattaa paitsi oman perheeni, niin myös vanhempani ja siskoni perheen, siis koko hänen perheensä. Loppusuku on sitten se loppusuku. En sanonut, etten halua olla heidän kanssaan. En ole erityisen innostunut isoista ihmisjoukoista, vaikka ne ihmiset itsessään olisivat ihan ok. Helpompaa se kuitenkin on tavata kaikki kerralla kuin kaikki erikseen.

        Kirjoitit näin

         "En mä sitä loppusukuakaan inhoa, mutta en nyt niin kauheasti rakastakaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit näin

         "En mä sitä loppusukuakaan inhoa, mutta en nyt niin kauheasti rakastakaan."

        Kuten jo tuossa aiemmin sanoin, niin sinulle ehkä on vain vaihtoehdot "rakastan/inhoan". Minulle noiden väliin mahtuu paljon muutakin, eikä minun tarvitse esittää ystävällistä, ellen sitten inhoa.


    • Anonyymi

      Minä en myöskään pidä yhteisöllisyydestä, yksin on helpoin olla. Joten... en valitettavasti ole myöskään kiinnostunut tutustumaan toiseen samanlaiseen - pahoittelut. :D

      • Anonyymi

        Haha...ois vaan helpompi elämä jos molemmilta puuttuis ne suvut ja molemmat ois "erakoita".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha...ois vaan helpompi elämä jos molemmilta puuttuis ne suvut ja molemmat ois "erakoita".

        Se on yksi esim. parisuhteilun ongelmista. Sillä toisella on valitettavasti suurella todennäköisyydellä lähisukua, sukua, kavereita ja tuttuja. Ei hyvänen aika siitä tule mitään, että pahimmassa tapauksessa parisuhteen myötä moninkertaistaa pienen sosiaalisen piirinsä. Ei kyllä jaksaisi sitten millään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on yksi esim. parisuhteilun ongelmista. Sillä toisella on valitettavasti suurella todennäköisyydellä lähisukua, sukua, kavereita ja tuttuja. Ei hyvänen aika siitä tule mitään, että pahimmassa tapauksessa parisuhteen myötä moninkertaistaa pienen sosiaalisen piirinsä. Ei kyllä jaksaisi sitten millään...

        Joo onneks mun puolisol oli vaan 1 sukulainen ja muutama jätkäkaveri peruskoulusta. Mut näin helppoo ei välttis ole ja itse inhoan vieraita ihmisiä ja pinnallisia ihmissuhteita yli kaiken. Omille ystäville annoin jouluksi rahaa ja välitän heistä todella. Mutta heihin mulla kymmenien vuosien syvällinen ihmissuhde. Näen noin 1-2 kertaa vuodessa heitä mutta joka pvä jutellaan somessa. Mitään mielistelyä en jaksas alkuunkaan.


    • Anonyymi

      Mä en tiedä yhtäkään sukua missä ois rauha ja sukulaiset tykkäis aidosti toisistaan. Toisten asiat juoruillaan ja selän takana puhutaan pahaa. Edessä näyttelevät mukavaa. Ovat vielä ns varakkaita ja toinen suku keskituloisia.

      • Anonyymi

        No mä tunnen useammankin, mm. omani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mä tunnen useammankin, mm. omani.

        Mistä sä tiedät mitä sun seläntakana puhutaan? En mäkään oo menny kertoo sukulaisille et hei teistä juoruillaan ja teitä panetellaan seläntakana. Yhdessä kaikki hyvissä väleissä ongelmitta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sä tiedät mitä sun seläntakana puhutaan? En mäkään oo menny kertoo sukulaisille et hei teistä juoruillaan ja teitä panetellaan seläntakana. Yhdessä kaikki hyvissä väleissä ongelmitta.

        Jos siellä toisista selän takana puhuttaisiin niin olisivathan ne selän takana puhumiset muiden korviin kiirineet. Meidän suvussa ne todellakin kävisivät ilmi, sen verran temperamenttista porukkaa suvusta löytyy. Ei pysyisi tuollaiset kauaa salassa. xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siellä toisista selän takana puhuttaisiin niin olisivathan ne selän takana puhumiset muiden korviin kiirineet. Meidän suvussa ne todellakin kävisivät ilmi, sen verran temperamenttista porukkaa suvusta löytyy. Ei pysyisi tuollaiset kauaa salassa. xD

        Mulla toinen suku karjalainen ja toinen keskisuomalainen. Varsinkin nää räiskyvät karjalaiset on selkäänpuukottajia (salaa tietysti). Nää toiset ihan rehellisesti eivät puhu niille siskoille ja veljille joista eivät pidä. Ovat siis tekemisissä vain niiden kanssa joista pitävät. Puoliso taas ei pitänyt mitään yhteyttä sukuunsa koska ei pitänyt heistä. Hieno tätini puukotti perunkirjoituksessa peräti kolmea selkään jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla toinen suku karjalainen ja toinen keskisuomalainen. Varsinkin nää räiskyvät karjalaiset on selkäänpuukottajia (salaa tietysti). Nää toiset ihan rehellisesti eivät puhu niille siskoille ja veljille joista eivät pidä. Ovat siis tekemisissä vain niiden kanssa joista pitävät. Puoliso taas ei pitänyt mitään yhteyttä sukuunsa koska ei pitänyt heistä. Hieno tätini puukotti perunkirjoituksessa peräti kolmea selkään jne

        Meillä ei räiskyviä juurikaan löydy. Otan osaa sun sukusi vuoksi. Se on tietenkin selvä, että jos juoruilijoita löytyy, niin varmasti se vituttaa. Onneksi omassa suvussani ei tosiaan tuollaista ongelmaa ole. Perunkirjoitukset ym. ovat olleet tosi helppoja.


      • Anonyymi

        Minä tiedän monta mukavaa sukua. Lähin esimerkki on oma suku.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sä tiedät mitä sun seläntakana puhutaan? En mäkään oo menny kertoo sukulaisille et hei teistä juoruillaan ja teitä panetellaan seläntakana. Yhdessä kaikki hyvissä väleissä ongelmitta.

        Jos välit ovat läheiset ja kaikki yhteistyö sujuu ongelmitta on aika epätodennäköistä, että takana haukutaan. Mikäli haukuttaisiin, niin varmasti joku kertoisi kuka haukkuu hyvin pian.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Ei kuvota, mutten pahemmin välitä yhteisöllisyydestä. Viihdyn hyvin yksinkin.

    • En isommin piittaa yhteisöllisyydestä. Kuten olen sanonut ja sanon taaskin, uuvun ihmisistä nopeasti ja mitä monimutkaisemmat kuviot ja persoonat vastassa, sen nopeammin ja perusteellisemmin.

      Minua väsyttää muutenkin hämärä vuodenaika ihan kuin olisin puoliunessa 24/7 ja sitten vielä erinäiset vaivat mitkä vaihtelee lievästä vitunmoiseen ihan viikottain, joskus päivittäinkin.

      Sitten on nämä omat vastuualueeni mitkä pitää huolehtia 7 pvää viikossa kellonajoista viis satoi tai paistoi, niin en rupee mitään yhteisöjä enää vaivoikseni kattelemaan.

    • Anonyymi

      Ongelma onkin juuri feikkiyhteisöt, eli ne joissa näytellään. Aidot yhteisöt on erittäin ok, voimauttavia, eikä niissä esim ole pakko kokoontua yhteen jouluksi vain koska se on ollut tapa, vaan ne kokoontuvat pelkästään halusta. Joo, tiedän, hyvin harvinaisia ovat.

    • Anonyymi

      Aika ristiriitaista hakea seuraa ja yhtä aikaa yhteisöllisyys kuvottaa.
      Ihminen moninainen otus, se on vaan hyväksyttävä jos laumassa aikoo elää, pienemmässäkin.

      Miten täysin erakot seurustelisi?

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        En minä mitään yhteisöä ole hakemassa vaan yhtä itsenäistä ihmistä. Eikä ole pienintäkään tarkoitusta elää laumassa. Halveksin laumasieluja yli kaiken. Sellaisia joojoo naisia ja miehoä jotka koittaa olla kaikille kivoja.


      • Anonyymi

        Erakot voi seurustella vaikka siten että kerran viikossa mies työntää p*niksensä postiluukusta sisään ja nainen imee sitä. Ts. antaen toisilleen rauhaa ja tilaa ollen kuitenkin sitoutuneessa suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä mitään yhteisöä ole hakemassa vaan yhtä itsenäistä ihmistä. Eikä ole pienintäkään tarkoitusta elää laumassa. Halveksin laumasieluja yli kaiken. Sellaisia joojoo naisia ja miehoä jotka koittaa olla kaikille kivoja.

        Sinun harhasi on se, että ne ihmiset koittaisivat olla kenellekään kivoja. monet ihmiset ovat ihan luonnostaan kivoja heille sinun kaltaisenasi oleminen olisi esittämistä. Eikä se, että on muille kiva, tarkoita lainkaan laumasieluisuutta. Ihminen voi olla oman tiensä kulkija, olematta erakko ja olematta ikävä muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun harhasi on se, että ne ihmiset koittaisivat olla kenellekään kivoja. monet ihmiset ovat ihan luonnostaan kivoja heille sinun kaltaisenasi oleminen olisi esittämistä. Eikä se, että on muille kiva, tarkoita lainkaan laumasieluisuutta. Ihminen voi olla oman tiensä kulkija, olematta erakko ja olematta ikävä muille.

        En tierä ymmärsitkö tarkoituksella väärin. Laumasieluisella on vaikka 50 hengen suku ja hän lämpimästi hymyilee ja tervehtii niitä kaikkia sukulaisia vaikka jokainen tietää ettei 50 sukulaisen kanssa voi mennä kemiat yksiin. Sauli Niinistö näyttelee kivaa työkseen ja saa siitä palkan ja se on ok. En siis puhunut lainkaan siitä onko joku yksityinen henkilö kiva vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun harhasi on se, että ne ihmiset koittaisivat olla kenellekään kivoja. monet ihmiset ovat ihan luonnostaan kivoja heille sinun kaltaisenasi oleminen olisi esittämistä. Eikä se, että on muille kiva, tarkoita lainkaan laumasieluisuutta. Ihminen voi olla oman tiensä kulkija, olematta erakko ja olematta ikävä muille.

        Itse en ole ikävä kellekään, sitten en vaan yksinkertaisesti ota kontaktia.

        Olen ollut 10v erilaisissa asiakaspalvelutehtävissä ja sehän on täysin puhdasta näyttelemistä. Asiakkaat on mukavia mutta työssäolevat näyttelee sen 8tuntia ystävällistä ja sitten voimat loppu eikä kiinnosta ihmiset enää. :D Siinäkin näyttelemisestä maksetaan palkka niinku lukuisissa muissakin töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun harhasi on se, että ne ihmiset koittaisivat olla kenellekään kivoja. monet ihmiset ovat ihan luonnostaan kivoja heille sinun kaltaisenasi oleminen olisi esittämistä. Eikä se, että on muille kiva, tarkoita lainkaan laumasieluisuutta. Ihminen voi olla oman tiensä kulkija, olematta erakko ja olematta ikävä muille.

        Elämä on kyl opettanu et vähänkään vieraammillle ei kannata olla ystävällinen ja kiva koska ne tulkitsee sen aina 100% luvaksi alkaa kaveriksi/ystäväksi. Läheisiä minulle liikaakin tarjolla joten sellaista paikkaa ei ole vapaana. En voi mitenkään olla kaikkien kaveri. Aika ja energia ei riitä. Pakko olla rajat montako ihmistä tunnen ja monestako välitän. Ihmissuhteet otan todella vakavasti enkä leiki enkä hyväksikäytä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole ikävä kellekään, sitten en vaan yksinkertaisesti ota kontaktia.

        Olen ollut 10v erilaisissa asiakaspalvelutehtävissä ja sehän on täysin puhdasta näyttelemistä. Asiakkaat on mukavia mutta työssäolevat näyttelee sen 8tuntia ystävällistä ja sitten voimat loppu eikä kiinnosta ihmiset enää. :D Siinäkin näyttelemisestä maksetaan palkka niinku lukuisissa muissakin töissä.

        Tuohan se just onkin se mikä vie ihmisistä hohdon. Ihan sama millainen asshole on vastassa asiakaspalvelutyössä, niin aina on oltava ystävällinen ja kohtelias. Oikeasti voisi sanoa, että suksi kusipää vittuun, vaan ei kun pitää hymyillä, koska asiakaspalvelutyö.

        Ei ihme kun väsyy ihmisiin ja väkisin hymyilyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tierä ymmärsitkö tarkoituksella väärin. Laumasieluisella on vaikka 50 hengen suku ja hän lämpimästi hymyilee ja tervehtii niitä kaikkia sukulaisia vaikka jokainen tietää ettei 50 sukulaisen kanssa voi mennä kemiat yksiin. Sauli Niinistö näyttelee kivaa työkseen ja saa siitä palkan ja se on ok. En siis puhunut lainkaan siitä onko joku yksityinen henkilö kiva vai ei.

        Oletkohan nyt itse ymmärtänyt väärin. Jos ihmisellä on iso suku ja/tai paljon ystäviä, se ei tarkoita että on "laumasielu". Laumasieluinen menee muiden mukana, on samaa mieltä muiden kanssa, mutta isossa suvussa on aika mahdotonta mennä muiden mukana, koska kaikki muut saattavat olla hyvinkin erilaisia keskenään. Siinä onkin laumasieluinen pulassa, siksi on tarpeellista etsiä oma itsensä ja näyttää muille millainen on, mitä ajattelee, mitä tuntee.

        Omia sukulaisia on laidasta laitaan. Olen oikein ihmetellyt miten hämmästyttävän yhteen kemiat osuu täysin erilaisillakin ihmillä. Erityisen hyvä vaikutus suvulla on ollut itseeni kuin myös lapsiini läpi elämän. Muidenkin kuin sukulaisten kanssa on helpompi olla ja elää, kun tietää ettei kaikki ihmiset toimi samalla tavalla, eivätkä tosiaan ole yhtä mieltäkään kaikesta, ei sinne päinkään. Eivät myöskään tunne samalla tavalla samasta kokemuksesta. On herkempiä ja ei niin herkkiä.

        Hyviin käytöstapoihin kuuluu tervehtiminen. Kemiat eivät menisi koskaan yksiin käytöstavat unohtamalla.

        - Sheena


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Tuohan se just onkin se mikä vie ihmisistä hohdon. Ihan sama millainen asshole on vastassa asiakaspalvelutyössä, niin aina on oltava ystävällinen ja kohtelias. Oikeasti voisi sanoa, että suksi kusipää vittuun, vaan ei kun pitää hymyillä, koska asiakaspalvelutyö.

        Ei ihme kun väsyy ihmisiin ja väkisin hymyilyyn.

        Asiakaspalvelussa ei tarvitse hymyillä jatkuvasti. Ihan asiallisuus riittää oikein hyvin.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiakaspalvelussa ei tarvitse hymyillä jatkuvasti. Ihan asiallisuus riittää oikein hyvin.

        - Sheena

        Ystävällisyys ei oikein nappaa sekään, jos vastassa on mulkku tyyppi.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ystävällisyys ei oikein nappaa sekään, jos vastassa on mulkku tyyppi.

        Usein ne mulkut tyypit on juuri niitä, joita yhteisöllisyys kuvottaa, rettelöivät, mellastavat, haukkuvat. Hakevat negatiivista kontaktia muihin ihmisiin kun eivät muuhun pysty.

        Asiallisuus ja ammattitaito toimii tässäkin.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usein ne mulkut tyypit on juuri niitä, joita yhteisöllisyys kuvottaa, rettelöivät, mellastavat, haukkuvat. Hakevat negatiivista kontaktia muihin ihmisiin kun eivät muuhun pysty.

        Asiallisuus ja ammattitaito toimii tässäkin.

        - Sheena

        Kuule, monesti mulkku tyyppi on vaan mulkku. Niin yksinkertaista Sheena, niin yksinkertaista.


    • Yhteisöllisyydessä on ihmiskunnan voima. Jos kaikki etenisivät vain omalla agendallaan, ei mitään saataisi aikaiseksi.

      Tietenkään kaikki yhteisöön kuuluvat jäsenet eivät ole minulle mieleisiä, mutta monet ovat.

      • Anonyymi

        Kuinka moni nero tiedemies ja taiteilija ovat olleet yhteisöllisiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka moni nero tiedemies ja taiteilija ovat olleet yhteisöllisiä?

        Siitä ei taida olla mitään tilastoja, mutta todella paljon heitä on ollut. Varsinkin nykyään tiede on tiimityötä.

        Ja vaikka joku keksiikin vaikka minkä nerokkaan keksinnön, sen toteuttamiseen ja kaupallistamiseen tarvitaan yleensä suuria ihmismääriä.


    • Anonyymi

      Kyllä minuakin ällöttää epäaito yhteisöllisyys. Sellainen aitoon välittämiseen perustuva yhteisöllisyys taas on ihan parasta. Itse vietän esimerkiksi joulunpyhät lapseni kanssa siskoni perheen luona. Meillä on todella läheiset välit ja kaikilla hyvä fiilis. Joskus otetaan yhteenkin juuri sen takia, että meillä ei mielistellä vaan siitä sanotaan, jos jokin jurppii, mutta ne sovitaan aina. Toinen yhteisöllinen ryhmäni on viiden naisen ryhmä, joka koostuu erilaisissa elämäntilanteissa olevista ystävyksistä. Jokaisella on oma persoonansa, oma tilanteensa ja hyvä niin. Ei ole mitään "mammakerhoa", jossa juteltaisiin vain lapsista vaan osa on naimisissa, osa sinkkuja, osalla lapsia, osalla ei, työskennellään kaikki aivan eri aloilla. Ei mielistelyä eikä valheellisuutta vaan ainoastaan hyväksyvää ystävyyttä ja hervotonta naurua tiukkojenkin keskustelujen äärellä.

    • Anonyymi

      Kukaan ei pysy fyysisesti eikä henkisesti elossa ilman muita ihmisiä. Sillä ei ole väliä, millä nimellä tätä hengissäpysymisen ja -pitämisen prosessia kutsutaan tai millainen geneettinen suhde prosessiin kuuluvilla ihmisillä on.

      🦄

      • Anonyymi

        Veinaatko etten itsa osaa kasvattaa tarvitsevaani ruokaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veinaatko etten itsa osaa kasvattaa tarvitsevaani ruokaa?

        Se ehkä vielä onnistuisi, ja kasvaahan ruokaa ilman kasvattamistakin, mutta ilman huoltajia, terveydenhuoltoa ja koulutusta et pääsisi siihen asti.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ehkä vielä onnistuisi, ja kasvaahan ruokaa ilman kasvattamistakin, mutta ilman huoltajia, terveydenhuoltoa ja koulutusta et pääsisi siihen asti.

        🦄

        Näin koeputkilapsena sanon että huoltajat tarvitaan silittelemään muttei terveydenhuoltoa eikä koulutusta hyvää elämään
        Koska
        -olen hoitanut ihan itse vakavia sairauksiani ja lääkärit ja sairaalat ei tuo hyvää oloa
        -vaikka on koulut käyty yliopistoja myöden niin en minä siellä viisastunut. Se äly oli jo ennen kouluja. Kouluista saa tietoa muttei huippuälykkyyttä (mikä loppupeleissä ratkaisee esim elintason)
        -nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin koeputkilapsena sanon että huoltajat tarvitaan silittelemään muttei terveydenhuoltoa eikä koulutusta hyvää elämään
        Koska
        -olen hoitanut ihan itse vakavia sairauksiani ja lääkärit ja sairaalat ei tuo hyvää oloa
        -vaikka on koulut käyty yliopistoja myöden niin en minä siellä viisastunut. Se äly oli jo ennen kouluja. Kouluista saa tietoa muttei huippuälykkyyttä (mikä loppupeleissä ratkaisee esim elintason)
        -nainen

        Myös esim. Romuluksen ja Remuksen tapauksessa suurimman osan huoltajan "silittelystä" taisi hoitaa susi..? 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin koeputkilapsena sanon että huoltajat tarvitaan silittelemään muttei terveydenhuoltoa eikä koulutusta hyvää elämään
        Koska
        -olen hoitanut ihan itse vakavia sairauksiani ja lääkärit ja sairaalat ei tuo hyvää oloa
        -vaikka on koulut käyty yliopistoja myöden niin en minä siellä viisastunut. Se äly oli jo ennen kouluja. Kouluista saa tietoa muttei huippuälykkyyttä (mikä loppupeleissä ratkaisee esim elintason)
        -nainen

        Sinä et puhuisi etkä kirjoittaisi ilman muiden ihmisten panostusta asiaan.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et puhuisi etkä kirjoittaisi ilman muiden ihmisten panostusta asiaan.

        🦄

        Vastaan sivusta, että ainakin itse opin puhumaan ja kirjoittamaan ilman ulkopuolista apua. Tosin en kieliopillisesti täysin oikein, mutta ymmärrettävästi kuitenkin. Toki joku nekin säännöt on minua aikaisemmin keksinyt ja kehittänyt, mutta kyseiset säännöt pystyy kyllä varmasti päättelemään itse.

        En usko, että itseilmaisu tarvitsee ulkopuolista apua. Siihen kyllä uskon, että itseilmaisun tarve kumpuaa jonkinlaisesta halusta kommunikoida toisen kanssa. Sitä en allekirjoita, että sen toisen tulisi välttämättä olla juuri ihminen.

        Yhteenvetona ajattelen, että ihminen kykenee elämään elämänsä ilman minkäänlaista kommunikointia muiden kanssa. Vai oliko jo homo sapiensin alkuaikoina olemassa jonkinlainen yhteinen kielioppi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan sivusta, että ainakin itse opin puhumaan ja kirjoittamaan ilman ulkopuolista apua. Tosin en kieliopillisesti täysin oikein, mutta ymmärrettävästi kuitenkin. Toki joku nekin säännöt on minua aikaisemmin keksinyt ja kehittänyt, mutta kyseiset säännöt pystyy kyllä varmasti päättelemään itse.

        En usko, että itseilmaisu tarvitsee ulkopuolista apua. Siihen kyllä uskon, että itseilmaisun tarve kumpuaa jonkinlaisesta halusta kommunikoida toisen kanssa. Sitä en allekirjoita, että sen toisen tulisi välttämättä olla juuri ihminen.

        Yhteenvetona ajattelen, että ihminen kykenee elämään elämänsä ilman minkäänlaista kommunikointia muiden kanssa. Vai oliko jo homo sapiensin alkuaikoina olemassa jonkinlainen yhteinen kielioppi?

        Elitkö lapsuutesi ilman, että joku puhui kanssasi?

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elitkö lapsuutesi ilman, että joku puhui kanssasi?

        🦄

        En, mutta puhumaan opin omalla halulla ymmärtää mitä muut sanoivat. Eli toisin sanoen havainnoimalla kuulemaani.

        Yhtä lailla kirjoittamisen ja lukemisen opin tunnistamalla yhtäläisyyksiä kirjaimissa ja ääntämisessä, sekä kirjainyhdistelmien muodostamissa sanoissa ja lauseissa. Kuvallisista kirjoista oli myös suuri apu.

        Se, että pitääkö muiden puhetta opettamisena (myös vaikka kukaan ei puhuisi suoraan sinulle), on kiisteltävissä. Mielestäni puhuminen ja kirjoittaminen eivät kuitenkaan ole mitään pakollisia elämisen edellytyksiä. Toki esimerkiksi meidän yhteiskuntamallissamme elämisessä siitä on apua.

        Jännästi muutkin "alhaisemmat" eläimet, eliöt ja jopa kasvit kykenevät kommunikoimaan keskenään, vaikka erityisiä kieliopillisia sääntöjä niillä ei taida olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, mutta puhumaan opin omalla halulla ymmärtää mitä muut sanoivat. Eli toisin sanoen havainnoimalla kuulemaani.

        Yhtä lailla kirjoittamisen ja lukemisen opin tunnistamalla yhtäläisyyksiä kirjaimissa ja ääntämisessä, sekä kirjainyhdistelmien muodostamissa sanoissa ja lauseissa. Kuvallisista kirjoista oli myös suuri apu.

        Se, että pitääkö muiden puhetta opettamisena (myös vaikka kukaan ei puhuisi suoraan sinulle), on kiisteltävissä. Mielestäni puhuminen ja kirjoittaminen eivät kuitenkaan ole mitään pakollisia elämisen edellytyksiä. Toki esimerkiksi meidän yhteiskuntamallissamme elämisessä siitä on apua.

        Jännästi muutkin "alhaisemmat" eläimet, eliöt ja jopa kasvit kykenevät kommunikoimaan keskenään, vaikka erityisiä kieliopillisia sääntöjä niillä ei taida olla.

        Jokainen oppii puhumaan tuolla tavalla.

        Kielioppi on vain pieni osa kieltä, ja kieli on vain pieni osa vuorovaikutusta. Minä pidän kaikkea vuorovaikutusta yhteisön kanssa opetustulanteena.

        Jotkut ovat luoneet merkkirjestelmät ja kuvakirjat, ennen kuin olet voinut käyttää niitä. Siihen, että pystyt kirjoittamaan merkkejä tänne, on vaadittu vielä suuremman ihmisjoukon panos. Todennäköisesti olet täällä kirjoittamassa sen vuoksi, että kaipaat vuorovaikutusta muiden ihmisten kanssa. Muussa tapauksessa vain lukisit, et kirjoittaisi.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen oppii puhumaan tuolla tavalla.

        Kielioppi on vain pieni osa kieltä, ja kieli on vain pieni osa vuorovaikutusta. Minä pidän kaikkea vuorovaikutusta yhteisön kanssa opetustulanteena.

        Jotkut ovat luoneet merkkirjestelmät ja kuvakirjat, ennen kuin olet voinut käyttää niitä. Siihen, että pystyt kirjoittamaan merkkejä tänne, on vaadittu vielä suuremman ihmisjoukon panos. Todennäköisesti olet täällä kirjoittamassa sen vuoksi, että kaipaat vuorovaikutusta muiden ihmisten kanssa. Muussa tapauksessa vain lukisit, et kirjoittaisi.

        🦄

        Kirjoitusvirheen korjaus: Minä pidän kaikkea vuorovaikutusta yhteisön kanssa opetustilanteena.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen oppii puhumaan tuolla tavalla.

        Kielioppi on vain pieni osa kieltä, ja kieli on vain pieni osa vuorovaikutusta. Minä pidän kaikkea vuorovaikutusta yhteisön kanssa opetustulanteena.

        Jotkut ovat luoneet merkkirjestelmät ja kuvakirjat, ennen kuin olet voinut käyttää niitä. Siihen, että pystyt kirjoittamaan merkkejä tänne, on vaadittu vielä suuremman ihmisjoukon panos. Todennäköisesti olet täällä kirjoittamassa sen vuoksi, että kaipaat vuorovaikutusta muiden ihmisten kanssa. Muussa tapauksessa vain lukisit, et kirjoittaisi.

        🦄

        Kyllä. Mielestäni elämä itsessään on yksi ihmiselämän kokoinen oppimiskokemus. Se minkälaista elämää haluaa elää vaikuttaa siihen, että mitä haluaa oppia.

        Kyllä, tykkään vaihtaa ajatuksia muiden kanssa, koska elän yhteiskunnassa missä vuorovaikutus muiden kanssa on melkein väistämätöntä.

        Silti olen sitä mieltä, että kirjoittaminen ja puhuminen eivät ole mitään elämisen tai selviytymisen kannalta pakollisia tekijöitä. Uskon, että selviytymisen kannalta pakolliset tekijät on koodattuna DNA:ssa. Opettamisen ja oppimisen ero on kuitenkin omasta mielestäni hyvin selkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Mielestäni elämä itsessään on yksi ihmiselämän kokoinen oppimiskokemus. Se minkälaista elämää haluaa elää vaikuttaa siihen, että mitä haluaa oppia.

        Kyllä, tykkään vaihtaa ajatuksia muiden kanssa, koska elän yhteiskunnassa missä vuorovaikutus muiden kanssa on melkein väistämätöntä.

        Silti olen sitä mieltä, että kirjoittaminen ja puhuminen eivät ole mitään elämisen tai selviytymisen kannalta pakollisia tekijöitä. Uskon, että selviytymisen kannalta pakolliset tekijät on koodattuna DNA:ssa. Opettamisen ja oppimisen ero on kuitenkin omasta mielestäni hyvin selkeä.

        Eivät puhe tai kirjoitus pakollisia ole. Kyllä puhe- ja kuulohaasteiset hengissä pysyvät. Luulisin, että täysin ilman vuorovaikutusta muiden kanssa ihminen ei kuitenkaan pysy hengissä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan sivusta, että ainakin itse opin puhumaan ja kirjoittamaan ilman ulkopuolista apua. Tosin en kieliopillisesti täysin oikein, mutta ymmärrettävästi kuitenkin. Toki joku nekin säännöt on minua aikaisemmin keksinyt ja kehittänyt, mutta kyseiset säännöt pystyy kyllä varmasti päättelemään itse.

        En usko, että itseilmaisu tarvitsee ulkopuolista apua. Siihen kyllä uskon, että itseilmaisun tarve kumpuaa jonkinlaisesta halusta kommunikoida toisen kanssa. Sitä en allekirjoita, että sen toisen tulisi välttämättä olla juuri ihminen.

        Yhteenvetona ajattelen, että ihminen kykenee elämään elämänsä ilman minkäänlaista kommunikointia muiden kanssa. Vai oliko jo homo sapiensin alkuaikoina olemassa jonkinlainen yhteinen kielioppi?

        Et opi tynnyrissä yksin lukemaan ja kirjoittamaan. Kaikki oppiminen lähtee ympärillä olevista ihmisistä. Pelkästään luku- ja kirjoitustaito ei vielä ole "se juttu". Ne ovat välineitä vuorovaikutukseen muiden ihmisten kanssa.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Pienikin vihreä sotkee kaiken punaiseen viittaavan vapaa-ajattelun. Eläkääpä kiltisti vielä hetki.

      • Anonyymi

        Kyl tuli tippa linssiin, kun sukulaiseni sanoi mua rakkaaksi

        Jotain on muuttunut sukupolven edetessä


    • No en mä diggaa mistään väenpaljoudesta ja hirveistä megaluoksn kekkereistä. Mutta välillä voi olla sosiaalinenkin.

      Ja kyllä ih.iset toisistaan välittää, mutta sitä välittämistä ei osata pukea juuri niin toiselle, kuten toinen sen ymmärtää, eikä sitä välittämistä osata aina vastaanottaa siinä merkityksessään.

      Mä oon tälläkinhetkellä oman projektini kanssa suomeksi sanottuna pienessä kusessa. Kaikki tökkii, töitä on paljon ja kelit perseestä. Moni haluaisi auttaa, mutta oikeasti ei edes pysty. Eikä itsellä nyt riitä mielikuvitus siihen, mikä tässä auttais? Itseasiassa sen pähkiminrn veisi aikaa ja voimaa siltä, että selviytyy...mutta idea on ehkä tärkein. Kiittelen avuista, mutta sanon, etten keksi mitään erityistä hommaa, missä vpis autella. No mutsi onnessaan vääntää sapuskaa, mutta nekin pitää itse pakastaa ja laitella rasioihin täällä...

      Mutta oikeastaan läheiset ja muut ihmiset, siksi täällä ollaan, että heitä on. Jos kaikki häviäisi ykskaks, niin katumus täydellisen rauhan saamiseksi iskisi välittömästi. 😊

      Ja voihan sitä kokeilla.... on tosiaankin vaikka viikon ilman yhteyksiä minnekään.

      • Anonyymi

        Ei kaikilla ole läheisiä, siinä olet kyllä väärässä.


    • Anonyymi

      Taidan ymmärtää yhteisöllisyyden erilailla.

      Mun mielestäni työpaikalla se ilmenee hyvänä työilmapiirinä. Samoin harrastustoiminnassa, kaikki otetaan mukaan.

      Itse vahvana introverttina en ajattele yhteisöllisyyttä ekstroverttiytenä. Se on ehkä omasta itsekkyydestä joustamista, tullaan ääripäistä keskemmälle vastaan, kun porukalla touhutaan. Parhaimmillaan noin.

      xLiner

      • Anonyymi

        Minulla sama juttu. En ole koskaan ajatellut yhteisöllisyyttä ekstroverttiyden kautta vaan välittämisenä ja huolenpitona.

        🦄


      • Anonyymi

        Mulla henkiset voimat riittää sosialisoimiseen yhden kanssa kerrallaan. Jos ihmisiä kaksi tai yli, alkaa jo kuormittaa hyvinvointia ja stressata.
        Joskus on ihan kiva et käy vieras mutta kyllähän se vie voimia ja väsyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla henkiset voimat riittää sosialisoimiseen yhden kanssa kerrallaan. Jos ihmisiä kaksi tai yli, alkaa jo kuormittaa hyvinvointia ja stressata.
        Joskus on ihan kiva et käy vieras mutta kyllähän se vie voimia ja väsyttää.

        Sama. Kaveriporukalla jos nähdään, niin pari, kolme päivää tarvitsee yksinoloa siitä palautumiseen. Vie kyllä energiavarastot ihan tyhjiin joku ihan pelkkä illanistujainen kotonakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama. Kaveriporukalla jos nähdään, niin pari, kolme päivää tarvitsee yksinoloa siitä palautumiseen. Vie kyllä energiavarastot ihan tyhjiin joku ihan pelkkä illanistujainen kotonakin.

        Aika rajoittunutta. Onko sinulla jokin mielenterveyden häiriö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla henkiset voimat riittää sosialisoimiseen yhden kanssa kerrallaan. Jos ihmisiä kaksi tai yli, alkaa jo kuormittaa hyvinvointia ja stressata.
        Joskus on ihan kiva et käy vieras mutta kyllähän se vie voimia ja väsyttää.

        Sama täällä. Yhden ihmisen tapaaminen kerrallaan, jos on enemmän homma menee helposti liian pintapuoliseksi. Eikä kaikkia jaksa edes yksinään. Yhden tutun kanssa menee jutellessa helposti pari tuntia, mun kommentit sinä aikana on "ai, oho, okei, no hyvä, niin...". Jälkikäteen oon ihan poikki ja turhautunut. Nykyään tavataan onneksi tosi harvoin. Vaikka tyypistä muuten tykkäänkin.

        Töissä ja joissain harrastuksissa on kuitenkin jaksettava jollain tasolla isompaa porukkaa. Täytyy vaan toivoa, ettei väestä löydy liikaa kovin huomionhakuisia (=konfliktiherkkiä) ihmisiä... Syövät kaiken energian.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika rajoittunutta. Onko sinulla jokin mielenterveyden häiriö?

        Itselläni ei ainakaan mielenterveysongelmia vaan tuo kuormittuminen johtuu siitä että olen aina ollut aistiyliherkkä. Luulen että ääniyliherkkyys vaikuttaa ettei jaksa esim mehua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni ei ainakaan mielenterveysongelmia vaan tuo kuormittuminen johtuu siitä että olen aina ollut aistiyliherkkä. Luulen että ääniyliherkkyys vaikuttaa ettei jaksa esim mehua.

        Ainakin introverteilla tuo on tyypillistä, väsytään sosiaalisissa tilanteissa ja palaudutaan yksikseen. Ekstroverteilla toisin päin..

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin introverteilla tuo on tyypillistä, väsytään sosiaalisissa tilanteissa ja palaudutaan yksikseen. Ekstroverteilla toisin päin..

        xLiner

        Miten tuonkin nyt ottaa. Lukuisat introvertit ovat parisuhteessa ja heillä voi olla paljonkin lapsia. Joku voi pitää perhettä "sosiaalisena tilanteena", jotkut taas ei ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Yhden ihmisen tapaaminen kerrallaan, jos on enemmän homma menee helposti liian pintapuoliseksi. Eikä kaikkia jaksa edes yksinään. Yhden tutun kanssa menee jutellessa helposti pari tuntia, mun kommentit sinä aikana on "ai, oho, okei, no hyvä, niin...". Jälkikäteen oon ihan poikki ja turhautunut. Nykyään tavataan onneksi tosi harvoin. Vaikka tyypistä muuten tykkäänkin.

        Töissä ja joissain harrastuksissa on kuitenkin jaksettava jollain tasolla isompaa porukkaa. Täytyy vaan toivoa, ettei väestä löydy liikaa kovin huomionhakuisia (=konfliktiherkkiä) ihmisiä... Syövät kaiken energian.

        xLiner

        "mun kommentit sinä aikana on "ai, oho, okei, no hyvä, niin..."

        Entä jos pyrkisit enemmän kertomaan itsestäsi etenkin kahdestaan ystävien kesken? Tuo kommentti kertoo, ettet ole oikein aktiivisesti mukana omassa elämässäsi. Saisit suhteilta enemmän, jos olet mukana enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuonkin nyt ottaa. Lukuisat introvertit ovat parisuhteessa ja heillä voi olla paljonkin lapsia. Joku voi pitää perhettä "sosiaalisena tilanteena", jotkut taas ei ollenkaan.

        Aina jos joutuu olemaan tekemisissä ihmisten kanssa niin kyseessä sosiaalinen tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mun kommentit sinä aikana on "ai, oho, okei, no hyvä, niin..."

        Entä jos pyrkisit enemmän kertomaan itsestäsi etenkin kahdestaan ystävien kesken? Tuo kommentti kertoo, ettet ole oikein aktiivisesti mukana omassa elämässäsi. Saisit suhteilta enemmän, jos olet mukana enemmän.

        Mun exä sano että vain harvat ihmiset ansaitsee sen että heille puhutaan. Allekirjoitan täysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun exä sano että vain harvat ihmiset ansaitsee sen että heille puhutaan. Allekirjoitan täysin.

        Olipa sairas käsitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa sairas käsitys.

        Erittäin terve. Kaiken maailman tyhmille ei kannata leukaansa louskuttaa. Vain viisaammilta voi oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin terve. Kaiken maailman tyhmille ei kannata leukaansa louskuttaa. Vain viisaammilta voi oppia.

        Ei pidä aliarvioida muita haukkumalla tyhmiksi. Sellaista sanotaan ylimielisyydeksi eikä se ole ollenkaan viisasta.


    • Anonyymi

      Yhteisöllisyys, ihmiset ovat elämän suola ja sokeri. Ei todellakaan mitään näyttelemistä. Tärkein ominaisuus ihmisessä on rakkaus toisia ihmisiä kohtaan.

      • Anonyymi

        Jahas. Ja missäköhän sitä on? Omaneduntavottelijoita kaikki tyynni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas. Ja missäköhän sitä on? Omaneduntavottelijoita kaikki tyynni.

        Eiväthän oma etu ja rakkaus muita kohtaan ole mitenkään ristiriidassa keskenään, koska olemme kaikki yhtä suurta Sielua. Joka pitää itseään erillisenä muista on tuomittu yksinäisyyteen ja onnettomuuteen. Erillisyys muista on fyysisen maailman aiheuttamaa harhaa.

        "Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."

        "Minä" ei tuossa viittaa pelkästään Jeesukseen vaan kaikkiin ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas. Ja missäköhän sitä on? Omaneduntavottelijoita kaikki tyynni.

        Yhteisöllisyyttä on kaikkialla missä on ihmisiä yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiväthän oma etu ja rakkaus muita kohtaan ole mitenkään ristiriidassa keskenään, koska olemme kaikki yhtä suurta Sielua. Joka pitää itseään erillisenä muista on tuomittu yksinäisyyteen ja onnettomuuteen. Erillisyys muista on fyysisen maailman aiheuttamaa harhaa.

        "Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."

        "Minä" ei tuossa viittaa pelkästään Jeesukseen vaan kaikkiin ihmisiin.

        "Joka pitää itseään erillisenä muista on tuomittu yksinäisyyteen ja onnettomuuteen"

        Tuo on tosiaan totta. Ihminen on laumaeläin. Kukaan ei pärjää yksin, vaikka moni palstalainen niin kuvittelee ja oirehtii sen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joka pitää itseään erillisenä muista on tuomittu yksinäisyyteen ja onnettomuuteen"

        Tuo on tosiaan totta. Ihminen on laumaeläin. Kukaan ei pärjää yksin, vaikka moni palstalainen niin kuvittelee ja oirehtii sen mukaan.

        Mua ahdistaa suunnattomasti ihmiset ja niiden valheellinen tekopirteys. Päätin etten tänään hae edes joululahjoja postista. Koen sen uskonnonvapauttani loukkaavana kun tuntemattomat sanoo "hyvää joulua". Ja minä vastaan "en vietä joulua". Miten voi olla laumaeläin jos ihmisten näkeminen aiheuttaa stressiä ja ahdistusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua ahdistaa suunnattomasti ihmiset ja niiden valheellinen tekopirteys. Päätin etten tänään hae edes joululahjoja postista. Koen sen uskonnonvapauttani loukkaavana kun tuntemattomat sanoo "hyvää joulua". Ja minä vastaan "en vietä joulua". Miten voi olla laumaeläin jos ihmisten näkeminen aiheuttaa stressiä ja ahdistusta?

        Hyvän joulun toivottaminen on hyvää käytöstä, ei tekopirteyttä. Miksi muuten hyvän joulun toivottaminen ahdistaa ja jopa loukkaa (*tirsk*), mutta joululahjat on ok?

        Jos ihmisten näkeminen aiheuttaa ahdistusta, niin kyse on sinun ongelmistasi. Ota vastuu tunteistasi, selvittele mistä johtuu ja mitä voit tehdä päästäksesi mukaan joukkoon. Arvelen, että pelkästään asennemuutos sinulla auttaisi. Kun suhtaudut toisiin ihmisiin valehtelevina idiootteina, niin "saat" olla yksin. Ts. pelkäät toisia ihmisiä, siksi välttelet. Kun välttelet, et anna mahdollisuutta minkäänlaisille ihmissuhteille, saati ihanille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän joulun toivottaminen on hyvää käytöstä, ei tekopirteyttä. Miksi muuten hyvän joulun toivottaminen ahdistaa ja jopa loukkaa (*tirsk*), mutta joululahjat on ok?

        Jos ihmisten näkeminen aiheuttaa ahdistusta, niin kyse on sinun ongelmistasi. Ota vastuu tunteistasi, selvittele mistä johtuu ja mitä voit tehdä päästäksesi mukaan joukkoon. Arvelen, että pelkästään asennemuutos sinulla auttaisi. Kun suhtaudut toisiin ihmisiin valehtelevina idiootteina, niin "saat" olla yksin. Ts. pelkäät toisia ihmisiä, siksi välttelet. Kun välttelet, et anna mahdollisuutta minkäänlaisille ihmissuhteille, saati ihanille.

        Minkäs minä sille mahdan että olen saanut kymmeniä joululahjoja? Syytön siihen olen. Olen aina ollut pidetty henkilö. Ongelma ennemminkin siis omassa päässäni kun itse en pidä ihmisistä. Ovat osoittautuneet pettymyksiksi AINA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs minä sille mahdan että olen saanut kymmeniä joululahjoja? Syytön siihen olen. Olen aina ollut pidetty henkilö. Ongelma ennemminkin siis omassa päässäni kun itse en pidä ihmisistä. Ovat osoittautuneet pettymyksiksi AINA.

        Hieman narsistin vikaa? Sinä olet täydellinen, muut pettymyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman narsistin vikaa? Sinä olet täydellinen, muut pettymyksiä.

        Minä olen täydellinen enkä ole kiinnostunut muista. Muut on äärimmäisen kiinnostuneita minusta (miksi?) mutta en innostu sosiaalisista kontakteista koska olen taiteilija.


      • Anonyymi

        Nimenomaan näin. Tärkeintä on rakkaus, sen osoittaminen toisille ihmisille ja siitä seuraava yhteisöllisyys. Kun ihmistä "yhteisöllisyys kuvottaa" se tarkoittaa samaa kuin muut ihmiset kuvottaa ja myös sitä, että itse kuvottaa itseään, koska ei kykene muiden ihmisten seuraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen täydellinen enkä ole kiinnostunut muista. Muut on äärimmäisen kiinnostuneita minusta (miksi?) mutta en innostu sosiaalisista kontakteista koska olen taiteilija.

        Taitelijat innostuvat hyvinkin usein sosiaalisista kontakteista.


    • Anonyymi

      Tuo hevosen pää on kiva, hevosilla on iso pää:)

      AV

    • Anonyymi

      Mei oikeen tykätä isojen ihmisten jutuist, niet mollaan yhteisöllisii vaan omassa jengissä. Terv. Kaneli🐪, Lohis🐲, Seeprahepo🦓, Nuuskunen🦔, Kyöpeli👻, Haisis🦨, Kännykkä📱, Pupu🐰, Ibrahim🐫, Dino🐱‍🐉, Limis🐀 ja Hiiru🐁.

      Ja sit kaiken herttasempi on Triceratops eli Kolmisarvinaananen, mut sillei ollu omaa emojii. Ja sen puute tarvii kyl korvata.

    • Anonyymi

      Yksin on parasta. Tai koira kaverina. Vielä kun pääsisi tilanteeseen missä lähin naapuri olisi vähintään sen kilometrin matkan päässä. Niin ja en, en halua tutustua tuollaiseen yksilöön.

    • Anonyymi

      Nyt on jalo mielenlaatu!

    • Anonyymi

      Kyllä tuntuu hyvältä etten ole ainoa.

    • Anonyymi

      Yksin tuhertaminen on suurimpia muistisairauden ja mielenterveyshäiriöiden riskitekijöistä.

      • Anonyymi

        Ne piirtää kellä on liitua.
        Joukossa tyhmyys tiivistyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne piirtää kellä on liitua.
        Joukossa tyhmyys tiivistyy.

        Katso kenen joukoissa seisot.


    • Anonyymi

      Olen tekemisissä töiden puolesta ihmisten kanssa ja tykkään ihmisistä mutta oma aika on aareista parasta. Yksin vkl kotona,ei puhelimen pirinää,ei ovikellon soittoa, se on rauhaa se. Onnea. En vastaa puhelimeen,en mene ovea avaamaan. Perun jopa sovitut tapaamiset. Nautin omasta ajastani. Jos olisin parisuhteessa niin tarvisin silti sen oman ajan. Vaikka yhdessä niin silti erikseen. Nautin olla yksin. Se on parasta.

      • Anonyymi

        Pidä kuitenkin huoli ihmisisuhteisasi työn ulkopuolella. Muuten voi tulla aika, jolloin sinun pitää olla yksin, eikä se ole välttämättä kivaa ja nautinnollista, vaikka yksinolosta tykkää.


      • Anonyymi

        Sovit kuitenkin tapaamisia, mikä logiikka siinä sitten on? Joku olettaa tapaavansa sinut silloin ja silloin ja varaa aikaansa siihen ja sinä sovit jutun vain leikilläsi ja peruaksesi sen. Etkö silloin ikään kuin pidä muita pilkkanasi?


      • Anonyymi

        Työt ovat kuitenkin vain töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovit kuitenkin tapaamisia, mikä logiikka siinä sitten on? Joku olettaa tapaavansa sinut silloin ja silloin ja varaa aikaansa siihen ja sinä sovit jutun vain leikilläsi ja peruaksesi sen. Etkö silloin ikään kuin pidä muita pilkkanasi?

        En myöskään ymmärrä miksi pitää sopia tapaamisia peruaakseen niitä. Aika rasittava. Eiköhän ihmiset opi olemaan sopimatta tapaamisia, kun ne kuitenkin perutaan.


    • Anonyymi

      Yksinäisyys on parasta.

    • Anonyymi

      Yksinäisyys,silloinkun se ei ole vapaaehtoista,ei liene kivaa. Mutta silloin kun tahdot olla yksin
      Et tahdo lenenkään soittoa,viestiä mitään. Et parisuhdetta,et välttis kaipaa ystäviäsikään.Se ykinäisyys on lottovoitto. Ja miksikähän mode pässi taas tämänkin ajatuksen tuomitsi💩

      • Anonyymi

        Tämä yksinäisyys ei ole mielenteysongelmien tuomaa vaan vapaaehtoista. Oma vapaa valinta.


      • Anonyymi

        Vapaaehtoinen yksinäisyys ei ole yksinäisyyttä. Silti jatkuva yksinäänolo kaikenaikaa on terveydelle haitallista. Samoin on epätervettä sanoa, että yhteisöllisyys kuvottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaaehtoinen yksinäisyys ei ole yksinäisyyttä. Silti jatkuva yksinäänolo kaikenaikaa on terveydelle haitallista. Samoin on epätervettä sanoa, että yhteisöllisyys kuvottaa.

        Mulla ei oo aikaa tavata ihmisiä koska on niin paljon omaa tekemistä. Asetan intohimoni prioriteettilistalla korkeammalle kuin ihmiset. Se on älykkyyden merkki. Pidän vähän tyhminä sellaisia jotka vaikka leipoo torttuja sisarustensa kanssa. Ns tyhjänpuhuminen ei lisää kenenkään älyä joten turhaaaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei oo aikaa tavata ihmisiä koska on niin paljon omaa tekemistä. Asetan intohimoni prioriteettilistalla korkeammalle kuin ihmiset. Se on älykkyyden merkki. Pidän vähän tyhminä sellaisia jotka vaikka leipoo torttuja sisarustensa kanssa. Ns tyhjänpuhuminen ei lisää kenenkään älyä joten turhaaaa....

        Olet tunnevammainen. Se ei ole älykkyyden merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei oo aikaa tavata ihmisiä koska on niin paljon omaa tekemistä. Asetan intohimoni prioriteettilistalla korkeammalle kuin ihmiset. Se on älykkyyden merkki. Pidän vähän tyhminä sellaisia jotka vaikka leipoo torttuja sisarustensa kanssa. Ns tyhjänpuhuminen ei lisää kenenkään älyä joten turhaaaa....

        Et ole järjenjättiläinen sinäkään💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tunnevammainen. Se ei ole älykkyyden merkki.

        Täällä sitä haukutaan tuntemattomia. Se kertookin jo kaiken tarvittavan sinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaaehtoinen yksinäisyys ei ole yksinäisyyttä. Silti jatkuva yksinäänolo kaikenaikaa on terveydelle haitallista. Samoin on epätervettä sanoa, että yhteisöllisyys kuvottaa.

        Millä tavalla runsas yksinolo on terveydelle haitallista?


    • Anonyymi

      Tätä yksinäisyyttä ei ymmärretä. Ei voi olla totta.On seuraa mutta keksit tekosyitä ettei tarvii tavata kun tahdot olla itseksesi! Et ole estynyt,ei mitään sosiaalisia ongelmia mutta nautit olla yksin. Lataat niin pattereitasi,kestääksi taas sosiaalisuutta. Rakastan molempia mutta sopivassa suhteessa.💩

      • Anonyymi

        Yksinäisyys ei ole aina tabu. Se voi olla tavoite. 💩


    • Anonyymi

      Ilmoitin että on ehkä korona
      Hujasin helppo

    • Anonyymi

      Minuakin kuvottaa yhteisöllisyys.

    • Anonyymi

      Työpaikalla yhteisöllisyys on hyvä asia. Tämä kuitenkin vaatii samanhenkisiä ihmisiä.
      Sukulaissuhteissa ei ole samanhenkisyyttä ja varsinkin puolison suku on käsittämätön joukko mölyäviä simpansseja.

      • Anonyymi

        Kaikkein parasta työpaikalla kun on oikein erilaisia samanhenkisiä ihmisiä. Sama pätee sukulaissuhteissa.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkein parasta työpaikalla kun on oikein erilaisia samanhenkisiä ihmisiä. Sama pätee sukulaissuhteissa.

        - Sheena

        Eri ihanaa on myös kun esim. perinnönjakojutuissa on monenlaisia yhteisöllisiä ihmisiä. Onneksi näin on aika usein.


    • Anonyymi

      Mä inhoan sukutapaamisia ,perhejutjja ja muuta epäaitoa show ylläpitoa... myös joulua... Ei oo sitä aitoa välitämistä ollu ... Kaikki tekopyhää... eli on ... toisenlaiset ei vaan pidä meteliä eikä ole kovin hyvä bisnes..... perhejouluilla tehdään isot voitot joka vuosi ku perheet kisaa siit et kellon se paras joulu show tämävuonna....
      Mut kaikkien elämää se ei ole ...
      Pitäis muutkin muistaa eikä mennä aina se perhe edellä ....

      • Anonyymi

        Joulu ei ole show, vaan perhe- suku- ja ystävätapaamisia/-muistamisia, aitoa välittämistä 💓

        - Sheena


    • Anonyymi

      Aloittajalle sanoisin että olen paljolti samoin tunteva ja ajatteleva mutta siksi en voi enkä halua aloittaa yhteydenpitoa tms. hänen kanssaan, sehän olisi juuri sitä yhteisöllisyyttä...

    • Anonyymi

      JEP ! täältä löytyy

    • Anonyymi

      Et ole ainut. Olen aina inhonnut yhteisöllisyyttä jne. ja oikeastaan sen takia en ole koskaan ollut edes työelämässä, sillä roolipelaaminen ja juoruilu ei minua koskaan ole kiinnostanut ja tavallaan putosin yhteiskunnan kelkasta ihan omasta halusta ja sitä jo oikeastaan lapsena suunnittelin jollakin tasolla. Pidän toki seurasta, mutta siihen riittää yksi ihminen kerrallaan. Sellaisten aitojen persoonien määrä vaan on niin minimaalinen, että harvoin lähden treffeille kenenkään kanssa. Minulle ei merkitse toisen tittelit ja saavutukset mitään vaan se sielu siellä ihmisen taustalla.

    • En kauheasti välitä isoista sukutapaamisista, mutta en mää mun sukulaisia myöskään inhoa. Tosin mulla ei ole iso suku, ei isän eikä äidin puolelta.

      Yhteisöllisyys ei inhota mua eikä ihmisten tapaaminen, mutta viihdyn aika paljon myös itsekseni. Toki välillä on hyvä tavata ihmisiä tai mennä ulos ihmisten pariin (vaikka keskustaan kauppakeskuksiin tai kahvilaan yms.) ja ees joskus soittaa jollekin tai lähettää tekstiviesti ja kysyä kuulumisia.

      Sitä taas ihmettelen joskus, että jos ihminen viihtyy myös yksin, joskus jopa päiväkausia, niin heti saatetaan ajatella, että hänessä on jotain vikaa. On esim. erakko, joka ei välitä muista ihmisistä. Jos sitten sanoo, että yksin oleminen antaa energiaa, että jaksaa taas tavata ihmisiä ja että myös yksin pystyy tekemään asioita ja keksimään itse itselleen tekemistä, niin jotkut pitävät sitäkin outona. Että jos vaikka yksin menee elokuviin tai mieluummin katsoo kotona jotain elokuvaa tai kuuntelee musiikkia tai lukee kirjaa kuin lähtee vaikka baariin, niin on jotenkin outo tai sitten vaan tylsä.

    • Mää oon kyl sitä mielee, et jos ei tykkää yhteisöllisyylestä, niin saa olla ilman sitä ihan selittelemättä. Ei sitäkään tarvii selitellä, jos ei diggaa islantii tai viikinkikielee.

      Mää kyl sain mun molemmissa työpaikois, vajaamielishoilossa ja seurakuntapappina, yhteisöllisyylestä nii silmät suun täyteen, et oon kyl oikeen tyytyväine, ettei enää tarvii. 🌹👀

      • Anonyymi

        Kun tiimityö tarttee joustavuutta ja toisaalta tietää konfliktiherkkyytensä, niin varmaan pieni jännite ilmapiirissä on aina läsnä.
        Missä määrin oli raskasta olla kränäämättä kollegoilleen asioissa, joissa periaatteessa tietää olevan oikeassakin, mutta sellainen oikeassaolo on täysin toisarvoista työn hoituvuuden kannalta? Olkoon mallina vaikkapa mainittu vajaamielishoito.

        Sikäli kuin palstajuttuja katsellut, luokkaa puolet ns.vakavista aloituksistasi menee vänkään. Toisaalta vapaalla ollessasi reagoit herkästi ätmialoituksiin, usein seksistisiin, ikiinsä nähden "allemielisten" (vrt.vajaamielinen) juttuihin, shittii joka tapauksessa tarkoitukse(lla/tta).
        kuvottavaako vertaisyhteisöllisyyttä netin välityksellä. Vai?
        Esim. oveluudessaan vertaansa vailla oleva naisten tiirailu aurinkolasien takaa.....
        jee...


    • Anonyymi

      Kuin käsikirjoitettu. Törmäyshän siinä tuli ystävänpäiväketjussakin.
      Ääripäisyys (fundamentaalisuus) fantasioissakin johti tuohon. Eikä ollut eka kerta
      ps.olen sama kun ylemmän viestin kirjoittaja

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe