Personoidun hakemuksen tekeminen vie aikaa

Anonyymi-ap

Nyt on vuoden pimein ja raskain aika ja täytyisi kerätä voimat ja tehdä vielä kolme työhakemusta. Tämä yksi näyttäisi olevan personoitu työhakemus. Ei ole erikseen sivua, mihin voisi kirjoittaa omat tiedot ja lyhyen esittelytekstin. Olen niin väsynyt. En ymmärrä, miksi näitä vaaditaan vielä tänä päivänä. CV:n, LinkedIn-profiilin, työnäytteiden ja työmarkkinatorin omien sivujen täyttämisen pitäisi riittää. Menen canvaan ja sieltä etsin jonkun pohjan, ilmaisen sellaisen, koska minulla ei ole varaa maksaa lisenssejä. Sitten haen sopivan kuvan. Sitten pitäisi olla itsestään hyvä kuva ja kirjoittaa persoonallinen teksti. Onneksi tähän ei nyt vaadita videolla kuvattavaa hakemusta. Jokaiseen hakemukseen kirjoitan oman tekstin. Tammikuussa kaamosmasennus alkaa vähän helpottamaan.

36

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis ihan sairasta touhua jo työnhakminen, ihan kuin pitäisi hakea jotain hyväksyntää syylle että miksi on työtön työnhakija ja miksi haluaa töihin kyseiselle työnantajalle.

      Rahan takia töitä tehdään ei mikään muu paskanjauhanta sitä muuksi muuta.

      • Anonyymi

        Olen vähän samaa mieltä, että rahan takia töitä tehdään. Seuraavan kerran tekisi mieli sanoa työhaastattelussa, kun kysytään, miksi haluat meille töihin, että siksi, koska haluan rahaa ja maksaa mun vuokrat, ruoat ja laskut.

        Kun teen hakemuksia, niin tulee mieleen se, että minun pitää todistella, miksi olen juuri niistä asioista tai tuotteista kiinnostunut ja yritän olla todella kiinnostunut ja kaivaa historiastani palasia näihin liittyen. Tulee hassu tunne, että ihan kuin möisin itseäni. En tiedä, mistä se johtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vähän samaa mieltä, että rahan takia töitä tehdään. Seuraavan kerran tekisi mieli sanoa työhaastattelussa, kun kysytään, miksi haluat meille töihin, että siksi, koska haluan rahaa ja maksaa mun vuokrat, ruoat ja laskut.

        Kun teen hakemuksia, niin tulee mieleen se, että minun pitää todistella, miksi olen juuri niistä asioista tai tuotteista kiinnostunut ja yritän olla todella kiinnostunut ja kaivaa historiastani palasia näihin liittyen. Tulee hassu tunne, että ihan kuin möisin itseäni. En tiedä, mistä se johtuu.

        Samoilla linjoilla, itse kävin kerran rekryfirman haastattelussa Vantaalla jossa haettiin asiakasfirmalle vakipaikkaan työntekijää. Asiakasfirman nimi oli kuitenkin salainen. Kovin nuori haastattelija, hyvä jos edes 20 vuotias, kertoi että yritys oli vaatinut että haastatteluissa nauhoitetaan 2 minuutin pituinen video jossa hakijan pitää kertoa kameralle motivaatiostaan hakea juuri tähän yritykseen. Kerroin haastattelijalle että tämä on idiootein pyyntö mitä olen koskaan kuullut. Pitäisi siis hehkuttaa kameralle että olen supermotivoitunut hakemaan juuri ja ainoastaan tähän yritykseen syystä X. Ko. firman nimea ei siis oltu koskaan minulle paljastettu. Eipä ollut penaalin terävimpiä tämän rekryfirman ihminen, palkatkaa vain lisää idiootteja valitsemaan ihmisiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoilla linjoilla, itse kävin kerran rekryfirman haastattelussa Vantaalla jossa haettiin asiakasfirmalle vakipaikkaan työntekijää. Asiakasfirman nimi oli kuitenkin salainen. Kovin nuori haastattelija, hyvä jos edes 20 vuotias, kertoi että yritys oli vaatinut että haastatteluissa nauhoitetaan 2 minuutin pituinen video jossa hakijan pitää kertoa kameralle motivaatiostaan hakea juuri tähän yritykseen. Kerroin haastattelijalle että tämä on idiootein pyyntö mitä olen koskaan kuullut. Pitäisi siis hehkuttaa kameralle että olen supermotivoitunut hakemaan juuri ja ainoastaan tähän yritykseen syystä X. Ko. firman nimea ei siis oltu koskaan minulle paljastettu. Eipä ollut penaalin terävimpiä tämän rekryfirman ihminen, palkatkaa vain lisää idiootteja valitsemaan ihmisiä!

        Ja seuraavaksi haastattelu julkaistaan tietenkin luvatta Hesarissa, iltapäivälehdissä, radiossa, TV:ssä ja näin olet ko yrityksen mainoskasvo ilman lupaa ja palkatta.


    • Anonyymi

      eihän sun tietenkään tarvitse netistä cv pohjia itsellesi latailla. Teet ikioman pohjan. Onhan sulla wordit ja powerpoint työkalut olemassa. Mikä sinua niin paljon unettaa ja väsyttää. Krooninen voimattomuus. Huono terveys ja kunto. Joatinhan siinä on. Syö ja liiku riittävästi. Pelkän kahvi litkimien vie kropasta puhdin ja päästä tajun. Se että työhakemusten laatiminen saa sinut voimattomaksi kertoo sen ettet ole kovin työkuntoinenkaan.

      • Anonyymi

        Wordit ja Powerpontit ovat maksullisia ohjelmia, ei niihin köyhällä ole varaa.


      • Anonyymi

        Tein oman pohjan ja mielestäni se oli siistin ja asiallisen näköinen ja tein sen InDesignilla silloin töissä (taitto-ohjelma) ja en pysty nyt sitä muokkaamaan kotiläppärillä. Voisin hakea acrobat pro maksuttoman kokeilujakson ja muokata sillä pdf:n. Siinä on vanhempi valokuva, mutta ei kai sillä väliä. Sitten on toi Canvan CV. Mielestäni se on ihan hyvä, mutta ehkä se ei sitten ole tarpeeksi hyvä tai jotain. Mistä näitä tietää, kun työnantajilla on kaikilla erilainen maku.

        En ole ostanut office-pakettia tähän, että on vain libreoffice tässä. Osaan käyttää kaikkia noita ohjelmia, kun olen niitä työkseni yli 17 vuotta käyttänyt, mutta en pysty nyt ostamaan yli tonnin pöytäkonetta ohjelmineen ja ei ole tilaa, mihin ne mahtuisi.

        Juon ehkä liikaa kahvia. Endometrioosi ja talvi väsyttävät. Kevät, kesä ja alkusyksy menevät hyvin, mutta sitten talvi tulee ja olen down. Kai burnout on käsittelemättä. Vanhasta äidistä on jatkuvasti huolta. Tiedän ruoka- ja liikuntajutut, kun kävin yhdessä vaiheessa hyvinvointiryhmässä, kun oli loppuunpalamista. Sitten irtisanottiin, kun en enää jaksanut niin täysillä, mitä ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wordit ja Powerpontit ovat maksullisia ohjelmia, ei niihin köyhällä ole varaa.

        Libreoffice ei maksa mitään


      • Anonyymi

        Ajat ovat muuttuneet, onneksi. Kaikki työttömät, menkää openai.com, kirjautukaa googlella ja kuvailkaa parilla rivillä itseänne ja kokemustanne niin ChatGPT suoltaa teille ihan suomeksi (ja ilmaiseksi) CV:n ja saatekirjeen. Olisipa tämä ollut olemassa 15 vuotta sitten, ennen kuin kirjoitin 1000+ työhakemusta...


    • Anonyymi

      Lähetätkö hakemuksesi samaan paikkaan ?

      • Anonyymi

        Teen jokaiseen paikkaan oman hakemuksen. Ideoin sen, kirjoitan hakemuksen, valitsen kuvat ja fontit. Jos haen firmaan esim. päivittämään sivuja, tekemään netti- ja printtimateriaaleja ym. , niin minun täytyy esitellä, että olen siitä alasta kiinnostunut. Minun pitää siis myydä itseni sinne sisään.

        Ehkä minun pitää mennä koulun penkille uudestaan opiskelemaan uusi ammatti tai jotain.
        Olen kuitenkin ollut pitkään töissä, niin minun ei tarvitse enää nyt mennä opettelamaan työelämän perustaitoja niinkuin 20-vuotiaat ja minun tulisi saada kunnon työ niinkuin edellinen työkin oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen jokaiseen paikkaan oman hakemuksen. Ideoin sen, kirjoitan hakemuksen, valitsen kuvat ja fontit. Jos haen firmaan esim. päivittämään sivuja, tekemään netti- ja printtimateriaaleja ym. , niin minun täytyy esitellä, että olen siitä alasta kiinnostunut. Minun pitää siis myydä itseni sinne sisään.

        Ehkä minun pitää mennä koulun penkille uudestaan opiskelemaan uusi ammatti tai jotain.
        Olen kuitenkin ollut pitkään töissä, niin minun ei tarvitse enää nyt mennä opettelamaan työelämän perustaitoja niinkuin 20-vuotiaat ja minun tulisi saada kunnon työ niinkuin edellinen työkin oli.

        Minä taas olen lähettänyt saman CV:n ja saatekirjeen PDF:nä varmaan 5 vuotta, aikaa menee 30 sekuntia per hakemus silloin kun on siis pakkohakemuksesta kysymys.


    • Anonyymi

      Työnhausta on tullut vähän kuin Tinder. Aluksi jännittää jättää vastaus (/työhakemus) (työpaikka)ilmoitukseen. Saakohan siihen vastauksen? Sitten löytää taas uuden kiinnostavan (työpaikka)ilmoituksen. Siihenkin tulee laitettua hakemus. Sitten niitä hakemuksia on vahingossa tullut laitettua jo 10. Silti miettii, kelpaankohan.

      Sitten jos tulee kutsu tapaamiseen, on ihan innoissaan. Kelpasin sittenkin! Mutta sitten se onkin taas pettymys. Hyvältä kuulostava olikin ihan muuta. Miksen taaskaan huomannut, mitä (työpaikka)ilmoituksessa oli jätetty kertomatta!

      Hyvässä lykyssä tulee monta kutsua, ja sitten tulee vastattua niihin kaikkiin. Sitten on monta tapaamista (yleensä nettihaastattelua) viikossa. Sitten ei enää muista, mikä oli mikäkin. Osalle joutuu jo tapaamisessa sanomaan heti kättelyssä: löysin paremman, ei kiitos!

      Lopulta ei löytynyt mitään itselle sopivaa ja tarpeeksi hyvää. Ja sama hakeminen alkaa taas alusta. Rimaa kun pistää vähänkin korkeammalle, tietty tulotaso ja terveydestä pitää huolehtia, niin turhaa vaivaa oli kaikki. Voisivat vähän paremmin laittaa noihin (työpaikka)ilmoituksiinsa, mitä on OIKEASTI tarjolla.

      • Anonyymi

        Tarkennus (työ)terveydestä pitää huolehtia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennus (työ)terveydestä pitää huolehtia!

        Tai ehkä pitäisi vain osata lukea paremmin rivien välit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai ehkä pitäisi vain osata lukea paremmin rivien välit.

        Ällöttävintä on, etteivät ilmoita palkkaa. Pitäisi alkaa tehdä niin, että kysyy heti palkan, kun soittavat kutsun haastatteluun. Nykyään vaan tulee usein pelkkä sähköposti, jossa on kutsu haastatteluun netissä. Sitten on pakko odottaa haastatteluun asti.

        Sekin on muuten ikävää, kun haastattelija selostaa innoissaan työpaikasta eikä saa suunvuoroa, ja kun työ ja palkka selviää tarkemmin, joutuu sanomaan ettei ole kiinnostunut. Kuulee äänestä, että haastattelija pettyy.


    • Anonyymi

      Oikeasti rekrytoijat ovat luultavasti aivan yhtä kyllästyneitä.

      Jokaiseen työpaikkailmoitukseen tulee kymmenittäin ellei sadoittain työhakemuksia, jotka on lähetetty sinne vain koska on pakko hakea jonnekin. Sitten pitää yrittää selvittää, kuka haki tosissaan ja kuka ei. Osa pääsee moneen paikkaan, osa ei edes halua siihen työhön. Sitten vielä kaikki turhat haastattelut. Mitä parempi ja kiinnostavampi työ, sitä enemmän hakemuksia ja sitä enemmän turhaa työtä.

      • Anonyymi

        työssäkäyvät ihmiset lähettävät varmasti valtaosan firmoihin tulevista työhakemuksista. Jotkut hakevat lähes koko ajan uutta itsellensä parempaa paikkaa vaikka on vakityöpaikka jo olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        työssäkäyvät ihmiset lähettävät varmasti valtaosan firmoihin tulevista työhakemuksista. Jotkut hakevat lähes koko ajan uutta itsellensä parempaa paikkaa vaikka on vakityöpaikka jo olemassa.

        Minua harmittaa tämä. Miksi heidän pitää aina hakea, joilla on jo vakituinen työpaikka?

        Ihmettelen, kun olen hakenut joihinkin työpaikkoihin, niin niihin tulee jonkin ajan päästä uusi haku. Jos ihmisiä hakee yli 50, niin luulisi, että joku olisi hyvä hakija.

        Olen miettinyt, että voiko olla mahdollista, että joihinkin työpaikkoihin (kunnat, kaupungit) laitetaan "haetaan työntekijää" ilmoitus ja on jo sovittu etukäteen, ketä kutsutaan haastatteluun.

        Ymmärrän, että ei ole helppo rekrytoijallekaan, mutta hassulta sekin tuntuu, että yli nelikymppistä haastattelee 20-vuotias.

        Lisäksi kuulin TE-keskuksen järjestämällä urapolku-kurssilta, että hakemuksista ja cv:stä hakee erillinen ohjelma avainsanoja. Jos niitä ei löydy alunperinkään tai esim. pdf-tiedosto on tehty kuvaksi, josta ei pysty erottamaan tekstiä, ei pääse rekryprosessissa eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua harmittaa tämä. Miksi heidän pitää aina hakea, joilla on jo vakituinen työpaikka?

        Ihmettelen, kun olen hakenut joihinkin työpaikkoihin, niin niihin tulee jonkin ajan päästä uusi haku. Jos ihmisiä hakee yli 50, niin luulisi, että joku olisi hyvä hakija.

        Olen miettinyt, että voiko olla mahdollista, että joihinkin työpaikkoihin (kunnat, kaupungit) laitetaan "haetaan työntekijää" ilmoitus ja on jo sovittu etukäteen, ketä kutsutaan haastatteluun.

        Ymmärrän, että ei ole helppo rekrytoijallekaan, mutta hassulta sekin tuntuu, että yli nelikymppistä haastattelee 20-vuotias.

        Lisäksi kuulin TE-keskuksen järjestämällä urapolku-kurssilta, että hakemuksista ja cv:stä hakee erillinen ohjelma avainsanoja. Jos niitä ei löydy alunperinkään tai esim. pdf-tiedosto on tehty kuvaksi, josta ei pysty erottamaan tekstiä, ei pääse rekryprosessissa eteenpäin.

        Tarkoitin, että teknisesti jos painat Ctrl + F, kone ei pysty hakemaan tiedostosta tiettyä tekstiä pdf-tiedostosta, joka on tehty kuvaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin, että teknisesti jos painat Ctrl F, kone ei pysty hakemaan tiedostosta tiettyä tekstiä pdf-tiedostosta, joka on tehty kuvaksi.

        on olemassa ohjelmia ja työkaluja jotka lukevat pdf tiedostosta sanoja ja tekstiä. Jopa käsikirjoitettua tekstiä voidaan muuttaa automaattisesti haluttuun printtifonttiin.
        Se on selvä asia että jos rekryfirma hoitaa hakemusten käsittelyt niin he filteröivät koko hakemusläjän automaattiskannauksella. Sillä tavalla saavat ison osan epäkuranteista hakemuksista karsittua pois. Filteröintikriteereinä voivat olla mitkä tahansa sanat ja numerojonot jonka ovat sopineet työntekijää etsivän firman kanssa.
        Jäljelle jääneestä ohuemmasta potentiaalisten "hyvien" hakijoiden nipusta rekryfirma jatkaa manuaalisesti eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on olemassa ohjelmia ja työkaluja jotka lukevat pdf tiedostosta sanoja ja tekstiä. Jopa käsikirjoitettua tekstiä voidaan muuttaa automaattisesti haluttuun printtifonttiin.
        Se on selvä asia että jos rekryfirma hoitaa hakemusten käsittelyt niin he filteröivät koko hakemusläjän automaattiskannauksella. Sillä tavalla saavat ison osan epäkuranteista hakemuksista karsittua pois. Filteröintikriteereinä voivat olla mitkä tahansa sanat ja numerojonot jonka ovat sopineet työntekijää etsivän firman kanssa.
        Jäljelle jääneestä ohuemmasta potentiaalisten "hyvien" hakijoiden nipusta rekryfirma jatkaa manuaalisesti eteenpäin.

        Ainakin syntymäajan voi varmaan laittaa hakukriteeriksi, eli hakemuksista jätetään automaattisesti käsittelemättä esim. hetun perusteella tietyn ikäiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin syntymäajan voi varmaan laittaa hakukriteeriksi, eli hakemuksista jätetään automaattisesti käsittelemättä esim. hetun perusteella tietyn ikäiset.

        Tai vastaavasti hakemukset, jotka sisältävät tiettyjä vuosilukuja. Voi karsia heti tietyn ikäiset.

        Hyvä tietää tämä, sillä samaan tähtää mm. hakemuslomakkeet, joista on vielä helpompi karsia tietyillä kriteereillä olevat hakijat pois.

        Olipa taas vinkki TE-keskuksen järjestämällä urapolku-kurssilta, vaikka tosin ne on nykyään TE-palveluita. Oikeastihan se ratkaisee, miten paljon on työkokemusta ja miten tuore koulutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin syntymäajan voi varmaan laittaa hakukriteeriksi, eli hakemuksista jätetään automaattisesti käsittelemättä esim. hetun perusteella tietyn ikäiset.

        Otan vuosiluvut pois kohta kaikista.


    • Anonyymi

      Netistä löytyy työnhakuun apuväline, joka kirjoittaa automaattisesti työhakemuksen muutaman annetun sanan perusteella.

      • Anonyymi

        Esimerkkihakemus:

        Hyvä rekrytointivastaava,

        Löysin mol.fi:stä työpaikkailmoituksenne koskien avoinna olevaa TE -asiantuntijan paikkaanne.

        Olen taloyhtiön hallituksessakin toiminut onnistuja, joka katsoo huomiseen ja toimii tänään. Mottoni on: "ei kala miestä hae, jollei mies kalaa." Mieluiten työskentelen itsenäisesti, mutta osana tiimiä.

        Keskeisiin ydinosaamisalueisiini kuuluu muun muassa osaamista ruukkukasvien kasvattamisesta talvella ja kukkien keräilystä kesäisin. Olen työskennellyt menestyksekkäästi useissa kotipuutarhurin tehtävissä ja saavuttanut onnistuneesti minulle asetetut kotipuutarhurin tavoitteet. 100 % laatutakuu tai rahat takaisin!

        Kiitän ajastanne ja harkinnastanne! Toivon, että jatkossa päiväni saa paistaa risukasaanne!

        Yhteistyöterveisin,
        T.Työnhakijainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkihakemus:

        Hyvä rekrytointivastaava,

        Löysin mol.fi:stä työpaikkailmoituksenne koskien avoinna olevaa TE -asiantuntijan paikkaanne.

        Olen taloyhtiön hallituksessakin toiminut onnistuja, joka katsoo huomiseen ja toimii tänään. Mottoni on: "ei kala miestä hae, jollei mies kalaa." Mieluiten työskentelen itsenäisesti, mutta osana tiimiä.

        Keskeisiin ydinosaamisalueisiini kuuluu muun muassa osaamista ruukkukasvien kasvattamisesta talvella ja kukkien keräilystä kesäisin. Olen työskennellyt menestyksekkäästi useissa kotipuutarhurin tehtävissä ja saavuttanut onnistuneesti minulle asetetut kotipuutarhurin tavoitteet. 100 % laatutakuu tai rahat takaisin!

        Kiitän ajastanne ja harkinnastanne! Toivon, että jatkossa päiväni saa paistaa risukasaanne!

        Yhteistyöterveisin,
        T.Työnhakijainen

        Hyvä tuleva työnantajani,

        Selatessani kotisivujanne löysin ilmoituksen koskien avoinna olevaa TE -asiantuntijan paikkaanne. Fasinoiduin runsaasti tästä opportuniteetista, ja haluaisin edetä transaktiossa.

        Olen kaukaa viisas ja läheltä hyvännäköinen oman elämäni yrittäjä, joka on valmis mihin vain rahasta. Pienenä halusin olla avaruuslentäjä, tänään haluan olla leipuri. Kakkua ei nimittäin voi jakaa ellei sitä joku ensin leivo.

        Kiitän ajastanne ja harkinnastanne! Näen jo valon loistavan yhteisen tunnelimme päässä!

        Koodaillaan,
        T.Työnhakijainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tuleva työnantajani,

        Selatessani kotisivujanne löysin ilmoituksen koskien avoinna olevaa TE -asiantuntijan paikkaanne. Fasinoiduin runsaasti tästä opportuniteetista, ja haluaisin edetä transaktiossa.

        Olen kaukaa viisas ja läheltä hyvännäköinen oman elämäni yrittäjä, joka on valmis mihin vain rahasta. Pienenä halusin olla avaruuslentäjä, tänään haluan olla leipuri. Kakkua ei nimittäin voi jakaa ellei sitä joku ensin leivo.

        Kiitän ajastanne ja harkinnastanne! Näen jo valon loistavan yhteisen tunnelimme päässä!

        Koodaillaan,
        T.Työnhakijainen

        Hyvä vastaanottaja,

        TE-toimiston määräyksestä haen tällä hakemuksella avoinna olevaa TE -asiantuntijan paikkaanne. Kyseessä on pitkäaikainen intohimoni.

        Olen ulospäinsuuntautunut tiimipelaaja, joka ottaa uhat mahdollisuuksina. Ajattelen sujuvasti niin laatikon sisä- kuin ulkopuoleltakin. Keskeisin arvoni on rakkaus.

        Keskeisiin ydinosaamisalueisiini kuuluu muun muassa osaamista ruukkukasvien kasvattamisesta talvella ja kukkien keräilystä kesäisin. Olen työskennellyt menestyksekkäästi useissa kotipuutarhurin tehtävissä ja saavuttanut onnistuneesti minulle asetetut kotipuutarhurin tavoitteet. 100 % laatutakuu tai rahat takaisin!

        Soitelkaa tulevasta työpaikastani pian! Toivottavasti yhteydenpitomme säilyy luottamuksellisena.

        Mis sie tarviit hyvää miestä, täs on sulle sellanen,
        T.Työhakijainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vastaanottaja,

        TE-toimiston määräyksestä haen tällä hakemuksella avoinna olevaa TE -asiantuntijan paikkaanne. Kyseessä on pitkäaikainen intohimoni.

        Olen ulospäinsuuntautunut tiimipelaaja, joka ottaa uhat mahdollisuuksina. Ajattelen sujuvasti niin laatikon sisä- kuin ulkopuoleltakin. Keskeisin arvoni on rakkaus.

        Keskeisiin ydinosaamisalueisiini kuuluu muun muassa osaamista ruukkukasvien kasvattamisesta talvella ja kukkien keräilystä kesäisin. Olen työskennellyt menestyksekkäästi useissa kotipuutarhurin tehtävissä ja saavuttanut onnistuneesti minulle asetetut kotipuutarhurin tavoitteet. 100 % laatutakuu tai rahat takaisin!

        Soitelkaa tulevasta työpaikastani pian! Toivottavasti yhteydenpitomme säilyy luottamuksellisena.

        Mis sie tarviit hyvää miestä, täs on sulle sellanen,
        T.Työhakijainen

        Hyvä vastaanottaja,

        Selatessani kotisivujanne löysin ilmoituksen koskien avoinna olevaa TE -asiantuntijan paikkaanne. Olisin kiinnostunut kuulemaan lisää kyseisestä työmahdollisuudesta.

        Olen järjestötoiminnan karaisema tyyppi, joka on myös arjen asiantuntija. Mottoni on: "ensin työ, sitten huvi." Mieluiten kalastan niin isoja kuin pieniäkin kaloja.

        Kiittäen ja kumartaen! Olen varma valinta!

        Yhteydenottoanne odotellen,
        T.Työnhakijainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vastaanottaja,

        Selatessani kotisivujanne löysin ilmoituksen koskien avoinna olevaa TE -asiantuntijan paikkaanne. Olisin kiinnostunut kuulemaan lisää kyseisestä työmahdollisuudesta.

        Olen järjestötoiminnan karaisema tyyppi, joka on myös arjen asiantuntija. Mottoni on: "ensin työ, sitten huvi." Mieluiten kalastan niin isoja kuin pieniäkin kaloja.

        Kiittäen ja kumartaen! Olen varma valinta!

        Yhteydenottoanne odotellen,
        T.Työnhakijainen

        Nämä ovat hauskoja :-D Hyvä, jos löytyy tekstipohjia. "Arjen asiantuntija", "Kalastan pieniä ja isoja kaloja", "Näen jo valon loistavan yhteisen tunnelimme päässä."

        Lauseen- ja sananparret ovat siitä puolin ytimekkäitä, että niitä heitetään kuin palloja eikä tarvitse ottaa vastuuta, menikö sinnepäinkään. Mielestäni on hieman sama kuin ihmistenvälisessä ryhmäkeskustelussa joku saattaa nopeasti heittää kollegastaan: "Hän onkin kuin Äiti Teresa", mutta hänen ei oleteta tarkemmin perustelevan tätä heittoa.

        Minulle itselleni selvisi nyt asia, että en sovi näihin hakukriteereihin. Olen yrittänyt muokata joka kerta itsestäni sopivan, mutta en voi olla jotain muuta kuin olen. Esim. olen hyvä toimimaan riitojen selvittelijänä. Jos vastassa on ihminen, joka huutaa naama punaisena, en mene lukkoon. Jokaisessa työpaikassa on klikkejä ihmisten välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ovat hauskoja :-D Hyvä, jos löytyy tekstipohjia. "Arjen asiantuntija", "Kalastan pieniä ja isoja kaloja", "Näen jo valon loistavan yhteisen tunnelimme päässä."

        Lauseen- ja sananparret ovat siitä puolin ytimekkäitä, että niitä heitetään kuin palloja eikä tarvitse ottaa vastuuta, menikö sinnepäinkään. Mielestäni on hieman sama kuin ihmistenvälisessä ryhmäkeskustelussa joku saattaa nopeasti heittää kollegastaan: "Hän onkin kuin Äiti Teresa", mutta hänen ei oleteta tarkemmin perustelevan tätä heittoa.

        Minulle itselleni selvisi nyt asia, että en sovi näihin hakukriteereihin. Olen yrittänyt muokata joka kerta itsestäni sopivan, mutta en voi olla jotain muuta kuin olen. Esim. olen hyvä toimimaan riitojen selvittelijänä. Jos vastassa on ihminen, joka huutaa naama punaisena, en mene lukkoon. Jokaisessa työpaikassa on klikkejä ihmisten välillä.

        ”Olen kalastaja. Saalistan haaviini isoja kaloja.”


    • Anonyymi

      No älä personoi kai ne osaa siellä lukea

    • Anonyymi

      Tätähän ne työnhakuhöpökursseilla paasaa, että työnhaku on "myyntitapahtuma", sinun on "myytävä" itsesi työnantajalle.
      Tässä on vain kaksi ongelmaa:
      a) Mistä minä tiedän mitä se firma tarvitsee kun en ole missään tekemisissä yrityksen kanssa ollut entuudestaan, enkä tiedä mitään yritystä niin hyvin että tietäisin sen tarpeet?
      b) Jos osaisin ajatella kuten yrittäjät, todennäköisesti olisin yrittäjä enkä työnhakija!

      Tällä tavalla yritetään pakottaa ihmisiä yhteen ahtaaseen muottiin mikä on väärin!

      Minä en kertakaikkiaan osaa ajatella yrittäjien lailla vaikka henkeni siitä riippuisi.
      Minulla ei kertakaikkiaan ole sellaista sisäpiirin tietoa mistään yrityksestä, että mitä ne "tarvitsevat", millä keinoin pystyisin vastaamaan heidän "tarpeisiinsa".

      Tämä on vaan tällaista yltiöjenkkiläistä bisnesbullshit paskanlätinää joka pitäisi siivota tästä maasta pois työelämän tervehdyttämiseksi. Ei tällaista ennen ollut ja Suomella pyyhki hyvin esim. 80-luvulla! Sitten se jenkkiläinen / kokoomuslainen rahanahneus pilasi tämän maan ja koskaan ei ole tässä maassa enää valtaosalla hyvin mennyt!

      Työntekijöitä vedätetään heikolla palkalla, kaikki rahat menee vain harvojen sijoittajien taskuihin, mihinkään ei edes investoida, vaan kaikki voitot imuroidaan ulkomaisiin veroparatiiseihin sijoittajien taskuihin ja tappiot maksatetaan veronmaksajilla. Samaan aikaan työntekijöiden ostovoima on EU:n heikoin, työttömyyttä pidetään yllä keinotekoisesti, ei palkata ketään vaikka tarvittaisiinkin, jos työntekijää ei saa ilmaiseksi, tuotetaan ulkomailta porukkaa tänne valheellisilla työvoimapula -verukkeilla, jne.
      Ihan läpikotaisin pelkkää haistapaskan kusetusta koko suomalainen työelämä!!!

      Miksei kukaan puutu tähän, sellaiset tahot joiden tähän olisi pitänyt puuttua??!!!

    • Anonyymi

      Ai ihan on kerrottu työnhakukurssilla. Nehän on siellä pyörittänyt sellasta hakemuspohjaakin 10 vuotta, jossa on kaikki asettelut päinprinkkalaa. Kannattaa suhtautua varauksella kaikkiin noihin varmoihin "tietoihin".

    • Anonyymi

      kyllä se työhakemuksesi on aina personoitu kun itse sen teet.. Itsesi näköinen sepustus jos et apinoi muiden suosittelemia malleja. Ainakin persoonallinen. Ihan oma tekemä.

    • Anonyymi

      Hakemuksen kirjoittamisen voi automatisoida. Duunirobotti.com luo saatekirjeen mihin tahansa työpaikkaan hetkessä. Samalla saat valmiiksi muotoillun CV:n.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe