Pitkään vegaanina otan maitotuotteen ja alkaa oksennus.
Mieleen juolahtaa lämmin maitolehmä, joka tuoksuu sisäkölle.
Ällö.
Kaikki maitotuotteet ovat perverssiä.
Juoda jonkun eläimen maitoa!!
Maidolla on aina sama tuoksu.
Oikeastaan ruoka pilataan maidolla.
Se on jonkun hapaten makuista lämmintä spermaa.
Vuosien jälkeen tiedän, miksi olen vekaani
Todennus: Vegaania oksettaa maitotuote
19
1328
Vastaukset
- Anonyymi
Älä ota!
- Anonyymi
Kauramaito se vasta pahaa litkua onkin. Kahviloissa on nykyisin oltava 4 eri putelia kahvin kanssa, maito, kerma, laktoositon maito ja kauramaito, kerran otin vahingossa viimeksi mainittua, meinas jäähä kahvi juomatta. Kaikkee ne pistää nykyisin tyrkylle.
- Anonyymi
enkeli laulaa sinulle kauramaito laulua
- Anonyymi
Joo kyllä soijajuoma on parempaa!
- Anonyymi
Tuo on sinun ongelmasi, ei muiden ongelma. Muut paskat piittaa siitä mitä kummallisia kuvitelmia sinulla on maidosta.
- Anonyymi
Tämä on vähän sama ilmiö kuin iänikuinen valitus, että "kasvisruoka on pahaa".
Ihminen on tottumustensa orja ja keskimäärin "outo on pahaa". Tälle on evolutiivinen peruste:mikään eiläin ei halua ahmia uutta oudon makuista ruokaa, jonka vaikutuksista ei tiedä suunnattoman paljon. Jos uutuus paljastuu myrkylliseksi, niin sitä on syöty vähän ja myrkytyksestä todennäköisesti selviää. Siksi luonnollinen tapa on tutustua uuteen makuun vähän kerraassaan. Mutta jos ei halua syödä maitotuotteita, niin miksi totuttaa niihin itseään?
Samansukuisen automatiikan takia myös pahoinvointiin yhdistetyistä mauista tulee inhokkeja. Lapsena sain vatsataudin manteli-laskiaispullien syömisen jälkeen ja vaikka tiesin, että oksennustaudin syy ei ollut laskiaispulla (joita olin syönyt useana vuotena aiemminkin), niin mantelipullien maku ällötti monta vuotta tämän jälkeen. - Anonyymi
Aloittaja ei ole koskaan saanut haistaa sisäkköä eikä karjakkoa.
- Anonyymi
Huomasin joskus, että laksolillinen maito tuoksui kaakaossa vähemmän hyvältä, mutta laktoositon ei haitannut. Tuolloin saatoin vielä käyttää laktoosia, nykyään en.
Minua ällöttää ruoassa umami ja makeus. Ennen tykkäsin valkosipulista. Vaikka pidän valkosipulista, niin jistain syystä en halua sitä enää. Keltasipulista en ole koskaan pitänyt. Mielestäni se on tunkkaista. Valkosipulikin on alkupotkunsa jälkeen tunkkaista. Vähemmän kutisee silmäni, kun jätän valkosipulinkin väliin. Ehkä keho tietää. - Anonyymi
Vegaani pahoitti mielensä 🍎 😪
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010909818.html
Maanantaina vuoden viimeisessä kaupunginhallituksen kokouksessa jäsenille annettiin lahjaksi Lindtin suklaarasiat.
Kun Hanna Hurtta (vihr) asteli omalle paikalleen, ei odottamassa ollutkaan suklaarasia kuten muilla. Pöydällä olevalle vadille oli aseteltu neljä omenaa🍎🍎🍎🍎
”Kyllä minulla meni pasmat hyvin sekaisin ja tuli paha mieli”, hän sanoo.
Hurtan mukaan hän oli kokouksen ainoa vegaani ja arveli omenalahjan johtuvan siitä. - Anonyymi
Minusta se ongelma on siinä, että äitilehmältä ryöstetään lapsi, siinä naudalla silmät pyörii tuskassa ja hämmenyksessä, joutuu elämään surussa ja ylensyönnissä, lypsykone huutaa ja imee maidot utareista, kaikki stressi, suru ja hätä siirtyy maitoon hormonien mukana.
Vastakohtana voisi ottaa japanilaisen lehmänpihvin, he hierovat lehmää ja juottavat lehmälle kaljaa ja liha on aivan mielettömän hyvää.- Anonyymi
Lehmät menee ihan vapaaehtoisesti lypsyrobotin lypsettäviksi, on hellävaraisempikin kuin pökkivä vasikka. Alkoholi sen sijaan ei kuulu nautpjen luonnolliseen ruokavalioon, eikä ole myöskään teveellistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehmät menee ihan vapaaehtoisesti lypsyrobotin lypsettäviksi, on hellävaraisempikin kuin pökkivä vasikka. Alkoholi sen sijaan ei kuulu nautpjen luonnolliseen ruokavalioon, eikä ole myöskään teveellistä.
Kun lehmä on jalostettu maidontuotantokoneeksi, joka tuottaa maitoa niin paljon, että utaret meinaa revetä, niin mitäköhän muita vaihtoehtoja lehmällä on kuin mennä robotin tyhjennettäväksi?
Luuletko oikeasti, että jos lehmä saisi valita oman vasikan ja lypsyrobotin välillä, niin se jättäisi oman vasikan nääntymään ja valitsisi robotin?
Miten tällaisia aivopieruja edes keksii.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun lehmä on jalostettu maidontuotantokoneeksi, joka tuottaa maitoa niin paljon, että utaret meinaa revetä, niin mitäköhän muita vaihtoehtoja lehmällä on kuin mennä robotin tyhjennettäväksi?
Luuletko oikeasti, että jos lehmä saisi valita oman vasikan ja lypsyrobotin välillä, niin se jättäisi oman vasikan nääntymään ja valitsisi robotin?
Miten tällaisia aivopieruja edes keksii....Äsh, ihan turhaa ruikutusta. Itse en ainakaan maitotuotteista tule ikinä luopumaan. Tiedän kyllä mitä maitotilalla tapahtuu ja käytän silti maitotuotteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äsh, ihan turhaa ruikutusta. Itse en ainakaan maitotuotteista tule ikinä luopumaan. Tiedän kyllä mitä maitotilalla tapahtuu ja käytän silti maitotuotteita.
Entä tuletko luopumaan valehtelusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tällaisia aivopieruja edes keksii....Kuvitteletko että niillä utareet täyttyy maidosta koko vielä kuukausia poikimisen jälkeen ennen kuin menevät robotille, ihan menevät vapaaehtoisesti mielellään. Miten tällaisia aivopieruja edes keksii....
Aika harva nauta yrittää paeta "vapauteen" edes lämpimissä maissa , saati Suomen oloissa. Jos ajatellaan eettiseltä kannalta niin tuotantoeläimet puoltaa paikkaansa ettei tarvitse tappaa villieläimiä ja nauta on monipuolisin kun lihan lisäksi saa maitoa. Sen sijaan vegaanien lemmikeinä pitämiä rakkeja ja lihan syöttämistä niille ei voi puolustella mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä tuletko luopumaan valehtelusta?
Milloin vegaanit luopuu valehtelusta ja rakkien tai muiden eläinten pidosta lemmikkeinä ihan vaan itsekkäästi huvin vuoksi?
- Anonyymi
Ruokavaliossa on paljon kysymys tottumuksesta.
Itse olen sekasyöjä, joskin lihaa syön harvoin (kalaa, äyriäsiä ja kananmunia useammin), mutta "normaali" maito tökkii tosi pahasti. Enkä ole laktoosi-intolerantti, joten kyse on mausta. Piimä menee silloin tällöin. - Anonyymi
Erittäin oksettavaa miten vegaanitkin syöttää rakeilleen toisten eläinten lihaa ja yleensä raakana, jotkut juottaa jopa maitoa.
- Anonyymi
Maito on tarkoitettu syntyneelle ravinnoksi , eläimellä ja ihmisellä . Vege pentu voidaan ruokkia bissellä ja sen huomaa parikymppisetä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578427Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123279Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262450Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801950Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411392FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010