Tunnustuksia..

siitä, kuka on sinulle rakas..

Niin, kai ymmärrätte,että kun tää elämä on ohi, SE on siis finito, slut, game over...

Joten jos saisit mahdollisuuden kuolemasi jälkeen sanoa jollekin vielä i laav juut, niin kenelle tunnustaisit rakkautesi?

Noin ihan mielenkiinnosta.
Itse sanoin tuon äskettäin isälleni ja mieleeni tuli, että turhan harvoin sitä tulee sanottua.

Olkoon tämä rakkaudellinen joulu palstalaisille. Vaikka ihan näin anonyymisti.

98

1160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asuntovaununi siitä minä tykkään

      • Mutta löytyykö ihmistä josta tykkäät?

        Onhan se aina hyvä, että elämässä on mieleisiä asioita, kuten vaikka se asuntovaunu.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😋 ­­N­­y­­­m­­f­­o­­­m­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17679806o

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      En ainakaan jumalalle.

      • No en kyllä minäkään sitä mahdollisuutta jumalaan haaskaisi.


    • Anonyymi

      Mä oon sanonu ton niille ihmisille jo eläessä. Ehken kovin usein, mutta teoista sen huomaa sanojen väliajallakin. Kun mä kuolen, oon kaiken sanonu eikä tarvi kenellekään huudella haudantakaa.

      Sanokaa, jos tuntuu oikeelta ja jättäkää sanomatta kunnei sitä tarkoteta.

      • Asiaa. Oikea meininki.👌


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Asiaa. Oikea meininki.👌

        Mun mielestä oikee meininki. Jonkun tousen mielestä ehkä ei. Kukin tyylillään. Mukavata joulua sullekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä oikee meininki. Jonkun tousen mielestä ehkä ei. Kukin tyylillään. Mukavata joulua sullekin.

        Kuin myös,hyviä pyhiä.


    • Sitten kun... No kyllä haluaisin sanoa sen kaikille elämäni tärkeille ihmisille ja niitä on paljon. Osa on jo mennyt muihin todellisuuksiin, osa muuaalle eikä ehkä edes muista minua, osa on tuossa lähellä mutta yhteydettä ja loput sitten yhteydellisiä.

      Oikeastaan melkein kaikki ihmiset, jotka muistan menneisyydestä ja tietty nykyisyydestä, ovat jollain tavoin merkittäviä elämälleni ja siksi mieleen myös jääneet. Kaikki ovat olleet omanlaisiaan ja omalla omituisuudellaan opettaneet minulle jotain elämästä ja itsestäni. Ja siksi myös hirvittävän arvokkaita minulle.

      Ihanaa joulua kaikille ❤

      • Joo.. sulla on hyvä pössis ja se on tarttuvaa. Juuri hetki sitten ajattelin sinua ja sinun vaiherikasta elämääsi. Olet aika kiehtova tapaus.

        Tässä mietin juuri sinusta lähtöisenä ketkä oikeasti ovat minulle tärkeitä...
        Yllätyin itsekin lopputulemasta.

        Toivon todella, että joulusi on antoisa. Hyvää joulua sinullekin.


      • Mikä estää nyt eläville sanoa, että ovat merkittäviä ja rakkaita?

        Mä oon parille työkaverillekin sanonut niin. Ovat nuoria miehiä, eivätkä ehkä pidä vanhemman miehen hörinöitä minään, mutta jotenkin ne vaan tulee huonoina hetkinä lähelle ja turvaan kyselee mitä pitäis tehdä...lämmitetään sauna ja mietitään yhdessä. 😊

        Vanhempia ukkoja mulla ei oo enää ympärillä juuri, ne vähät ehkä öhkävät vaan kykenemättömyyttään ja tuputtavat käteistä avusta..

        Mutta ei ne haluakaan kuulla mitään rakastamisesta, välittämisestä tai mistään kauniista. Se saisi heidät voimaan pahoin. Pitäisi paeta. Vetää ainakin helvetinmoiset kännit ja unohtaa äkkiä kaikki. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Mikä estää nyt eläville sanoa, että ovat merkittäviä ja rakkaita?

        Mä oon parille työkaverillekin sanonut niin. Ovat nuoria miehiä, eivätkä ehkä pidä vanhemman miehen hörinöitä minään, mutta jotenkin ne vaan tulee huonoina hetkinä lähelle ja turvaan kyselee mitä pitäis tehdä...lämmitetään sauna ja mietitään yhdessä. 😊

        Vanhempia ukkoja mulla ei oo enää ympärillä juuri, ne vähät ehkä öhkävät vaan kykenemättömyyttään ja tuputtavat käteistä avusta..

        Mutta ei ne haluakaan kuulla mitään rakastamisesta, välittämisestä tai mistään kauniista. Se saisi heidät voimaan pahoin. Pitäisi paeta. Vetää ainakin helvetinmoiset kännit ja unohtaa äkkiä kaikki. 😁

        No minä olen kertonut kai kaikille jotka minulle rakkaita ovat. Juuri siksi, kun se voipi olla viimeinen kerta kun siihen saapi mahdollisuuden. Poitsulle sanon sen päivittäin.

        Rakkautta on niin monenlaista. Ei siitä pitäisi häkeltyä. Se on sitä että tykkää. Sen ilmaiseminen on vaan hyvä juttu mielestäni.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No minä olen kertonut kai kaikille jotka minulle rakkaita ovat. Juuri siksi, kun se voipi olla viimeinen kerta kun siihen saapi mahdollisuuden. Poitsulle sanon sen päivittäin.

        Rakkautta on niin monenlaista. Ei siitä pitäisi häkeltyä. Se on sitä että tykkää. Sen ilmaiseminen on vaan hyvä juttu mielestäni.

        Mä oon siinä hinessä miehiäni, että onko se jopa huono juttu...

        Mun porukat vaan on rakastaneet ja sanoneet sen jotenkin, jos eivät suoraan, että itse en nykyään ainakaan siekaile sitä sanoa ääneen. 😁

        Ymmärrän, etten vedä mattoa altani totuudesta, minkä korn kyllä ja tiiedän. Ei tartte olla kuolemankielissä tai kännissä. 😁 Voin sanoa tiistaina klo 13:00 selvinpäin tunteeni. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä oon siinä hinessä miehiäni, että onko se jopa huono juttu...

        Mun porukat vaan on rakastaneet ja sanoneet sen jotenkin, jos eivät suoraan, että itse en nykyään ainakaan siekaile sitä sanoa ääneen. 😁

        Ymmärrän, etten vedä mattoa altani totuudesta, minkä korn kyllä ja tiiedän. Ei tartte olla kuolemankielissä tai kännissä. 😁 Voin sanoa tiistaina klo 13:00 selvinpäin tunteeni. 😊

        Mä uskon et sä jos kuka pystyt siihen. Sinä et häpeä olla tunteva ihminen. Ja saat ainakin multa pojot himaan siitä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mä uskon et sä jos kuka pystyt siihen. Sinä et häpeä olla tunteva ihminen. Ja saat ainakin multa pojot himaan siitä.

        Mä kannan itseni ylpeydellä, mihin ei kaikki pysty.

        Ja pitääkin mennä pitkälle, että ihan yököttää...

        Jotain mihin sä törmäsit kuvasi ikäisenä....et sitä ymmärtänyt, tiennyt.... mun taas on aikuisopiskflijana pitänyt niellä se itsestäni. 🤔

        Oot saanut paljon tietämättäsi.... ja helposti, vaikka jotain muuta olet ymmäryänyt vaikeaksi. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä kannan itseni ylpeydellä, mihin ei kaikki pysty.

        Ja pitääkin mennä pitkälle, että ihan yököttää...

        Jotain mihin sä törmäsit kuvasi ikäisenä....et sitä ymmärtänyt, tiennyt.... mun taas on aikuisopiskflijana pitänyt niellä se itsestäni. 🤔

        Oot saanut paljon tietämättäsi.... ja helposti, vaikka jotain muuta olet ymmäryänyt vaikeaksi. 😊

        Niin. En vaihtaisi elämästäni päivääkään pois. En jättäisi yhtään tuskaa kokematta, en välttelisi kipuilujani tai väistäisi velvoitteitani.

        Minusta tuli tälläinen juuri siksi, kun elin tämän elämän. Kaikkinensa.

        On tosiasia että elämä oli törmäyskursilla kohdallani kun olin vielä liian nuori. Mutta sainpahan oppirahani maksettua.

        Elämä on lahja, ja se millainen lahja se on, riippuu ihan omasta suhtautumistavasta. Harvoin sitä kukaan saa värisuoraa elämän korttipelissä,mutta sun lapsuus oli aika lähellä sitä. Rakastavat ja turvalliset vanhemmat on jo aika paljon.

        Mutta elämällä on tapana tasoittaa vaakakuppeja ja olet se sinäkin kovia saanut kokea. Mutta se, jos mikä, kasvattaa.

        Kirkonkellot kajahtaa täällä.. ilmeisesti joulupäivän aamumessuun.. ihana ääni näin aamuisella.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. En vaihtaisi elämästäni päivääkään pois. En jättäisi yhtään tuskaa kokematta, en välttelisi kipuilujani tai väistäisi velvoitteitani.

        Minusta tuli tälläinen juuri siksi, kun elin tämän elämän. Kaikkinensa.

        On tosiasia että elämä oli törmäyskursilla kohdallani kun olin vielä liian nuori. Mutta sainpahan oppirahani maksettua.

        Elämä on lahja, ja se millainen lahja se on, riippuu ihan omasta suhtautumistavasta. Harvoin sitä kukaan saa värisuoraa elämän korttipelissä,mutta sun lapsuus oli aika lähellä sitä. Rakastavat ja turvalliset vanhemmat on jo aika paljon.

        Mutta elämällä on tapana tasoittaa vaakakuppeja ja olet se sinäkin kovia saanut kokea. Mutta se, jos mikä, kasvattaa.

        Kirkonkellot kajahtaa täällä.. ilmeisesti joulupäivän aamumessuun.. ihana ääni näin aamuisella.

        Joo, ei täällä maailmassa kukaan oikeastaan saa mitään ilmaiseksi ja vaikka sais jotain, se voi tulla äkkiä korkojrn kera maksuun joku muu kerta.

        Minäkin lähden käyttämään äitiä haudoilla ihan just. Yöksi sit töihin. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, ei täällä maailmassa kukaan oikeastaan saa mitään ilmaiseksi ja vaikka sais jotain, se voi tulla äkkiä korkojrn kera maksuun joku muu kerta.

        Minäkin lähden käyttämään äitiä haudoilla ihan just. Yöksi sit töihin. 😊

        Minä en pääse kenenkään haudalle. Äiteen viimeinen leposija on 500 km päässä. Sisko pääsi onneksi ja laski kynttilän puolestani ja laittoi kuvan.

        Sulla kunnon repäisy töitä tänä jouluna..
        Muistahan levätäkin välillä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minä en pääse kenenkään haudalle. Äiteen viimeinen leposija on 500 km päässä. Sisko pääsi onneksi ja laski kynttilän puolestani ja laittoi kuvan.

        Sulla kunnon repäisy töitä tänä jouluna..
        Muistahan levätäkin välillä.

        No joillain hautuumailla on paikka, mihin voi jättää kynttilän muilla hautuumailla oleville, siellä on usein aika paljon kynttilöitä. :o)

        Joo, pitää nyt huilia urakalla. :o)


      • randombypasser
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo.. sulla on hyvä pössis ja se on tarttuvaa. Juuri hetki sitten ajattelin sinua ja sinun vaiherikasta elämääsi. Olet aika kiehtova tapaus.

        Tässä mietin juuri sinusta lähtöisenä ketkä oikeasti ovat minulle tärkeitä...
        Yllätyin itsekin lopputulemasta.

        Toivon todella, että joulusi on antoisa. Hyvää joulua sinullekin.

        Hyvä pössis... Vaiherikas elämä... Kiehtova tapaus... Siis kenestähän me nyt puhutaan, jostain Sean Connerysta?
        Min oon niin tavallinen harmaa hiirulainen kuin olla voi, semmoinen ratapalkki juttukaverina, notkea kuin näkkäri tanssilattialla. Mun elämässä ei ole mitään erityistä, tai no ei ole ollut sitten 25-vuotispäivien, noin karkeasti ottaen.

        Sinä siskoseni sen sijaan olet hyvinkin mielenkiintoinen otus naiseksi, ihmiseksi. Ja onpa vaan huikea lahja kun sain sinut elämääni, paras joululahjani tälle vuotta aivan kyselemättä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Hyvä pössis... Vaiherikas elämä... Kiehtova tapaus... Siis kenestähän me nyt puhutaan, jostain Sean Connerysta?
        Min oon niin tavallinen harmaa hiirulainen kuin olla voi, semmoinen ratapalkki juttukaverina, notkea kuin näkkäri tanssilattialla. Mun elämässä ei ole mitään erityistä, tai no ei ole ollut sitten 25-vuotispäivien, noin karkeasti ottaen.

        Sinä siskoseni sen sijaan olet hyvinkin mielenkiintoinen otus naiseksi, ihmiseksi. Ja onpa vaan huikea lahja kun sain sinut elämääni, paras joululahjani tälle vuotta aivan kyselemättä.

        No niih.. kyllähä lähti kuin eno veneestä..

        Kiitos mielipiteestäsi .. toivottavasti oli aito. Minun mielipiteeni on aito ja niin olen minäkin.
        Minä pidän sinua kiehtovana. Olet vielä vähän saippuaa minulle,mutta eiköhän se siitä luonnostaan katoa.

        Ja sulla on hyvä pössis. Uso vaan.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No niih.. kyllähä lähti kuin eno veneestä..

        Kiitos mielipiteestäsi .. toivottavasti oli aito. Minun mielipiteeni on aito ja niin olen minäkin.
        Minä pidän sinua kiehtovana. Olet vielä vähän saippuaa minulle,mutta eiköhän se siitä luonnostaan katoa.

        Ja sulla on hyvä pössis. Uso vaan.

        On aito, yhtä aito kuin sinun mielipiteesi ja sen tiedän aidoksi kuin kiveen hakattu olisi.

        Vai vieläkin saippuaa... No uskon sanaasi, turhia et pölötä. Vaan se tarkoittaa sitä, että meidän pitää nähdä hiukan useammin, niin saat otteen minusta. Eiköhän tuo kevään mittaan saada järjestymään oikeinkin mukavasti.


    • Anonyymi

      Virheellinen kysymys. Oikea olisi: kenelle palstalaiselle tunnustaisit jne.

      • Anonyymi

        Näin on, nyt pirpana käsi pystyyn virheen merkiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, nyt pirpana käsi pystyyn virheen merkiksi.

        Juu. Niin eihän täällä ketään muuta olekaan kuin palstalaisia.. niin. No myönnän, en ole täydellinen. Teen virheitä.


    • Aattelin tunnustaa vielä eläessäni, mahdollisesti jopa tässä joulun aikana

      • Anonyymi

        Kiva, Sirkka-Liisa ilahtuu varmasti.


      • Anonyymi

        Jätkä pelaa kovilla.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jätkä pelaa kovilla.

        -keinovaginamies-

        Juu, voin sanoa, että kovilla pelaa ja rakastaa kummiskin. Ainakin jossakin määrin. Kai.

        Ei pidä tytsyn olla liian varma itsestään. Voipi kärähtää perssulat.

        Ihanaa, kirkonkellot kajahtaa.. en ole uskovainen, mutta kirkonkelloja on kiva kuunnella.


    • Anonyymi

      Tiedän kyllä, että täältä lähdetään. Ja siks on tylsää, kun koko elämä pitää pilata työllä. Mä ymmärtäisin jos ois jälkikasvua jolle säästää, mutta kun ei oo, niin miks pitää tehdä töitä. Eikä sekään riitä vaan jatkuvasti tarjotaan esimies asemaa. Mutta en mä tarvi esimies asemaa tai ees töitä näin paljoo. Jaa että kelle tunnustaisin rakkauteni, no en ainakaan työantajalle, vaikka omasta mielestään luuleekin olevansa mun elämäni rakkaus.

      • Joo, ei kukaan kuolinvuoteella sano, että olisimpa tehnyt enemmän töitä.


    • Anonyymi

      Rakkaalle vaimolleni. <3 Sanoin sen jo tänäänkin, mutta sanoisin silloinkin.

    • No kyllä mä sanoisin niille parille naiselle, keiden kanssa olin lasten äitistä eron jälkeen. 😊

      Hommat ei toiminut ja suhteet ei jatkuneet, mutta kyllä mä niitä yhä rakastan, vaikka en jatkaisi suhdetta enää ikinä.

      Tosin en mä kyllä kai ole kellekkään jättänyt sanomatta rakastamisestani? 🤔

      Mulle tulee nyt mieleen tää Timpan biisi taas, sen sanoman mukaan oon kyllä mielestäni elänyt. 😊

      https://youtu.be/T3Sk9XsH3Wc

      Hyvät sanat, vaikka joku joskus mulle sanoi, että ei tää oo ees Timpsn oma biisi....mut wte!

      • Kiitos mietteistäsi Disse ja hyvää joulua! :)

        Itse sain villasukat ja kaksi suklaarasiaa! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Kiitos mietteistäsi Disse ja hyvää joulua! :)

        Itse sain villasukat ja kaksi suklaarasiaa! :)

        Mä sain kalenterin vastajafirman edustajalta ja viinipullon, suklaata, astiankuivatustelineen ja jotain muutakin, mitkä tsekkaan huomenna. 😁

        Niin ja hyvää joulua sullekin. 😊


    • Anonyymi

      Varmaan niille joille se jäi sanomatta, ja jotka ovat jo poistuneet rajan taa.

      Eikös uskovaiset usko tähän jälleen näkemiseen.

      Illan päälle rakastan vielä rajusti muoria :)

      -keinovaginamies joulusaunasta-

      • Anonyymi

        Kuulostaa melkein nektofililta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa melkein nektofililta.

        Nekrofilialta*


      • Rakasta ja rakasta lujasti. Sulla kun on se muori siinä. Minä vietän yksin jouluiltaa. Mut hei, ei se mitään.


    • Anonyymi

      Tällä hetkellä en kenellekään, sanottu on keille kyseenalainen kunnia on kuulunut ja loput kiintymyksen kohteet jos ovat olleet niin tomppeleita etteivät tähän mennessä ole kiintymyksen osoituksia välittämiseksi tajunneet niin olkoot tajuamatta 💘

    • Anonyymi

      En varmaan sanoisi tai tunnustaisi rakkautta, sanoisin ehkä anteeksi, kun en ymmärtänyt auttaa enempää silloin kun sitä tukea ja voimaa kaipasit.
      Sellaisia ihmisiä on ollut muuten aika paljon elämässä, niitä jotka ovat olleet jollain tavoin "hukassa" tavalla tai toisella. Mutta niin kai me ollaan omalla tavallamme kaikki:)
      Jälkikäteen harmittaa se ettei huomannut tai ymmärtänyt auttaa, silloin kun se oli vielä ehkä mahdollista.

      AV

      • Se on vaan niin vaikeaa juuri siinä hetkessä huomata toisen ahdinko, kun ja jos toinen ei ilmaise sitä.
        Ei varmaankaan kannata itseään syyllistää.
        Mutta vaikeaa se on jälkikäteen asioita muuttaa. Minua on aina helpottanut se tieto, että kaikki menee niin kuin on tarkoitettukin. Ja se, ettei kukaan ole täydellinen. Teemme kaikki virheitä.


    • Heille joille kerron sen usein muutenkin. Olen pitänyt aina siitä huolen, etten jätä koskaan kertomatta tunteistani ja rakkaudestani heille joita rakastan. Enkä näyttämättä tunteitani. Jos joku päivä yllättäin kuolen, eipähän jäänyt koskaan kertomatta.

      Tai he..kaikki elävät tietää, että rakkaus oli läsnä.

      • Anonyymi

        Oli mukava ja antoisa päivä.
        Sitä huomaa miten rennosti ottamalla juhlapäivätkin ovat onnistuneita.
        Ja kyllä, se yhdessä oleminen, kaikenlainen kisailu ja kilpaa saunominen on hauskaa jopa näin hävinneelle osapuolelle. Huomenna on hyvä jatkaa siitä mihin tänään jäimme.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli mukava ja antoisa päivä.
        Sitä huomaa miten rennosti ottamalla juhlapäivätkin ovat onnistuneita.
        Ja kyllä, se yhdessä oleminen, kaikenlainen kisailu ja kilpaa saunominen on hauskaa jopa näin hävinneelle osapuolelle. Huomenna on hyvä jatkaa siitä mihin tänään jäimme.

        AV

        Meillä ei ole saunaa, eikä mentäs vaikka olis mutta unoa on pelattu ja uunoina meemme nukkumaankin. 😆


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Meillä ei ole saunaa, eikä mentäs vaikka olis mutta unoa on pelattu ja uunoina meemme nukkumaankin. 😆

        Meillä saunassa kisaillaan, kirjoitusalustana lasinen saunan ovi johon kirjoittamiseen tarvitaan aina ärhäkät löylyt. Piirretään höyryn peittämään osioon arvoituksia.
        Pienistä asioista saa suren ilon.
        Huomenna kasaillaan legoja porukassa, laitan palat omiin värikasoihin ja rakentaja kertoo mikä pala tulisi etsiä ja laittaa sen paikoilleen. Apulaisen rooli käy oikein hyvin.
        Yhdessä olo on myös yhdessä tekemistä.
        Toivottavasti jää "papasta" hyvät muistot kun se aika koittaa, eikä sitä koskaan tiedä milloin tuo tapahtuu joten eletään ajatuksella, tämä päivä voi olla se viimeinen.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä saunassa kisaillaan, kirjoitusalustana lasinen saunan ovi johon kirjoittamiseen tarvitaan aina ärhäkät löylyt. Piirretään höyryn peittämään osioon arvoituksia.
        Pienistä asioista saa suren ilon.
        Huomenna kasaillaan legoja porukassa, laitan palat omiin värikasoihin ja rakentaja kertoo mikä pala tulisi etsiä ja laittaa sen paikoilleen. Apulaisen rooli käy oikein hyvin.
        Yhdessä olo on myös yhdessä tekemistä.
        Toivottavasti jää "papasta" hyvät muistot kun se aika koittaa, eikä sitä koskaan tiedä milloin tuo tapahtuu joten eletään ajatuksella, tämä päivä voi olla se viimeinen.

        AV

        Meillä nuorempi kasasi iskän kanssa legoja mitä sai lahjaksi, minä rillutin isomman kanssa hamsteria. Kiva tuollanen pieni karvainen olentokin perheenjäsenenä. Kummasti saa ajan kulumaan sitäkin seuraillen ja paijaillen. 😊🐹


      • G-LoveR kirjoitti:

        Meillä nuorempi kasasi iskän kanssa legoja mitä sai lahjaksi, minä rillutin isomman kanssa hamsteria. Kiva tuollanen pieni karvainen olentokin perheenjäsenenä. Kummasti saa ajan kulumaan sitäkin seuraillen ja paijaillen. 😊🐹

        Äsken oli ärhäkkänä 🐹, kun putsasin kakkaa mökistään ja yritin tehdä sen karvakamun ollessa reviirillään. Virhe, tuli siivousvälineenä toimivan hammasharjan päälle kuin yleinen syyttäjä. Joten ensi kerralla siirrämme ärhäkän 🐹 daamin pois dunastaan, ettei tule reviirin puolustelua. Ja stressiä suotta karvikselle.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Meillä nuorempi kasasi iskän kanssa legoja mitä sai lahjaksi, minä rillutin isomman kanssa hamsteria. Kiva tuollanen pieni karvainen olentokin perheenjäsenenä. Kummasti saa ajan kulumaan sitäkin seuraillen ja paijaillen. 😊🐹

        Onhan se kotieläin, kissa, koira tai hamsteri aika tärkeäkin, siinä lapsi oppisi pitämään elävästä olennosta huolta. Tyttärelle ei karvaisia eläimiä tule, ei äiti niitä suosi. Itse voisin ottaa mutta työt vievät liian paljon aikaa, ei olisi mikään ihannekoti kotieläimelle. Ehkä kultakala voisi pärjätä mutta ei siittä paljon iloa olisi.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kotieläin, kissa, koira tai hamsteri aika tärkeäkin, siinä lapsi oppisi pitämään elävästä olennosta huolta. Tyttärelle ei karvaisia eläimiä tule, ei äiti niitä suosi. Itse voisin ottaa mutta työt vievät liian paljon aikaa, ei olisi mikään ihannekoti kotieläimelle. Ehkä kultakala voisi pärjätä mutta ei siittä paljon iloa olisi.

        AV

        Nojuu, siksi minäkin lopulta hellyin ja puhuin iskänkin ympäri, kun muksut tykkää hirmusti eläimistä. Nyt on mistä höpöttää koulussa ja kavereille, keskenäänkin. Ja kyllähän se yhdessä opettelu on mieluisaa. On nähneet kuinka hamsu puree äitiä jne. 😆

        Mutta se tekee sen vaistonvaraisesti, jos tuntee olonsa pelokkaaksi tms. epävarmaa. Siitä ei saa eläintä soimia. Olen itsekin ihan lääpällään tuohon olentoon. 🐹❤️

        Silloinhan lemmikin ottaminen ei passaa, jollei sille ole aikaa. Me kun ollaa kaikki kotona viihtyvämpää sorttia, niin meille sopii kaikki kotona harrastettava. 😊


      • G-LoveR kirjoitti:

        Nojuu, siksi minäkin lopulta hellyin ja puhuin iskänkin ympäri, kun muksut tykkää hirmusti eläimistä. Nyt on mistä höpöttää koulussa ja kavereille, keskenäänkin. Ja kyllähän se yhdessä opettelu on mieluisaa. On nähneet kuinka hamsu puree äitiä jne. 😆

        Mutta se tekee sen vaistonvaraisesti, jos tuntee olonsa pelokkaaksi tms. epävarmaa. Siitä ei saa eläintä soimia. Olen itsekin ihan lääpällään tuohon olentoon. 🐹❤️

        Silloinhan lemmikin ottaminen ei passaa, jollei sille ole aikaa. Me kun ollaa kaikki kotona viihtyvämpää sorttia, niin meille sopii kaikki kotona harrastettava. 😊

        Mulle on jo muksut suunnitelleet tuovansa koiransa, kissansa, kaninsa ja hamsunsa aikuisena sitten "mummolaan" hoitoon. Mulle nakataan unipuputkin aamulla syliin, että hoida tätä päivä kun oon koulussa. ☺️

        Isompi nyt ei enää, mutta pienempi. Minä sitten peittelen unipuoun sohvatyynylle peiton alle lepäämään ja se istuu toisinaan turvaustuimella, kun lähden koulusta lasta kotiin hakemaan. Karkkipäivänä on ollut unipuoulla karkkipussikin tms. tikkari kainalossa.

        Pieniä juttuja arjessa on ❤️ juttuja. En minä kaikkea täällä hölötä, mutta teen monia juttuja ❤️.


      • Anonyymi

        Rakas <3

        T. Kumpu


    • Anonyymi

      Kuoleman jälkeen vielä? Minulta on kuollut paljon itselle läheisiä eli ainakin heille.

      • Niin. Sitä tässä ajan takaa, että ihmiset yleensäkin sanoisivat rakkailleen, kun kukaan ei ole ajatusten lukija. Sitä vähän pikkurilliä koukistetaan ja siitäkö pitäisi toisen välittäminen tulkita.. noin karikatyyrisesti ilmaistuna.


    • Anonyymi

      Kuolleista molemmat vanhempani. Nyt jälkeenpäin ajateltuna ehkä isäni. Olin aina isän tyttö. Jokaisessa kuvassa isäni sylissä ja tuntui, että hän palvoi minua aina siihen asti kun tulin murkkuikään ja meillä alkoi yhteenotot.
      Molempia vanhempia muistelen kuitenkin lämmöllä. <3

      • Reilu pari vuotta sitten äitini sairastui parantumattomaan ja etenevään tautiin, tajusin että hän tulee menehtymään siihen..

        Aloin lopettamaan puhelumme sanomalla "Olet rakas" ihan siksi että hän tietäisi sen, et rakastan häntä.

        Se että molemmat tiesimme syyksi sen, että hän tulee menehtymään pian, se ei muuttanut sitä, että se piti sanoa. Raadollista tavallaan, mutta niin se oli vaan tehtävä. Eipähän jäänyt sanomatta.

        Sinulla oli hyvä isä. Läsnäoleva. Ole kiitollinen niistä hetkistä mitä sait.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Reilu pari vuotta sitten äitini sairastui parantumattomaan ja etenevään tautiin, tajusin että hän tulee menehtymään siihen..

        Aloin lopettamaan puhelumme sanomalla "Olet rakas" ihan siksi että hän tietäisi sen, et rakastan häntä.

        Se että molemmat tiesimme syyksi sen, että hän tulee menehtymään pian, se ei muuttanut sitä, että se piti sanoa. Raadollista tavallaan, mutta niin se oli vaan tehtävä. Eipähän jäänyt sanomatta.

        Sinulla oli hyvä isä. Läsnäoleva. Ole kiitollinen niistä hetkistä mitä sait.

        Olen kiitollinen niistä hetkistä, mutta nyt ihan liian myöhään olen vasta ymmärtänyt miten hyvä suhde meillä itse asiassa edes oli. Viimeiset vuodet ennenkuin hän alle 70-vuotiaana poistui täältä olin ehkä vasta riittävän kypsä ymmärtämään, että kaikki se mitä hän teki, oli rakkaudesta.
        Vasta isän poismenin jälkeen näin televisiosta dokumentin "äideitä parhain", joka kertoi Ruotsiin lähetetyistä sotalapsista. Silloin ymmärsin isääni paremmin kun olin nähnyt tämän ohjelman jonka aikana itkin vuolaasti.
        Isälläni oli ihan yhtä outo huumori kuin minullakin, hän esimerkiksi kutsui minua Kaukoksi, kun olin sellainen poikatyttö. :))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kiitollinen niistä hetkistä, mutta nyt ihan liian myöhään olen vasta ymmärtänyt miten hyvä suhde meillä itse asiassa edes oli. Viimeiset vuodet ennenkuin hän alle 70-vuotiaana poistui täältä olin ehkä vasta riittävän kypsä ymmärtämään, että kaikki se mitä hän teki, oli rakkaudesta.
        Vasta isän poismenin jälkeen näin televisiosta dokumentin "äideitä parhain", joka kertoi Ruotsiin lähetetyistä sotalapsista. Silloin ymmärsin isääni paremmin kun olin nähnyt tämän ohjelman jonka aikana itkin vuolaasti.
        Isälläni oli ihan yhtä outo huumori kuin minullakin, hän esimerkiksi kutsui minua Kaukoksi, kun olin sellainen poikatyttö. :))

        Kyllä, rakkaudesta ne vanhemmat tekevät kaikenlaista. Ihan siksi kun välittää.

        Oma isäni ykskantaan on vain todennut, ettei hän voi elää meidän lasten elämiä puolestamme ja sillä verukkeella vetäytynyt elämistämme sivuun jo kun olimme lapsia.

        En edes tunne isääni kovin hyvin. Lapsina kävimme kaksi kertaa vuodessa isällämme ja yleensä hän lähti illaksi baariin ryyppäämään ja meillä oli lastenhoitaja. Laatuaikaa isän kanssa.
        Sit myöhemmin esiteineinä, kun olimme siellä, toimimme itse lapsenlikkoina uuden perheen lapsille, että isä pääsi ryyppäämään. Eli siinä minun muistoni isästäni lapsuudesta.

        Sulla oli hyvä isä. Välitti sinusta. Rakasti riittävästi ollakseen huolissaan sinusta ja hyvinvoinnistasi. Olet onnekas.


    • Anonyymi

      Olen sanonut sen kaikille niille, joille haluankin. Omalle lapselle sanon sen joka ilta hyvää yön toivotuksen yhteydessä. Muille låheisille en jakele rakkaudentunnustuksia tiheään, mutta sanon sen silloin tällöin sopivassa tilanteessa. Isälleni en tosin ole pitkään aikaan sanonut, mutta eipä hänkään minulle. Ei ole sellaiset välit.

      • Ei minullakaan ole isäni kanssa kummoiset välit.. soitellaan tyyliin kerran vuodessa tai jotakin. Mutta sanoin hänelle eilen, että rakastan häntä. Ilahtui kovin.


    • Anonyymi

      Mietin vain, haluaisinko palata kuolemani jälkeen kummittelemaan toiselle, edes hyvässä tarkoituksessa.

      • Kyllä mää ainaskin, jos jotakin olisi jäänyt sanomatta... :D


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä mää ainaskin, jos jotakin olisi jäänyt sanomatta... :D

        Palasin kummittelemaan. "ymmärtääkseni" sieluni pitäisi jäädä ns. välitilaan, jotta voisin jotenkin vaikuttaa maanpäälliseen, fyysiseen elämään ja välitilaan jää, jos asioita on jäänyt kesken kroppatilassa. Näin "asiantuntijat" ovat kertoneet. Mikä voisi olla keskeneräisempää, kuin vaikkapa rakkauden tunnustaminen kaivatulleen ja sehän olisi käytännön pakkokin, jos itse mielisi jatkaa matkaa mutta miten tuon käytännön arjessa kaivatulleen ilmaisisi niin, ettei tämä säikähtäisi persiilleen ja alkaisi epäillä itseään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palasin kummittelemaan. "ymmärtääkseni" sieluni pitäisi jäädä ns. välitilaan, jotta voisin jotenkin vaikuttaa maanpäälliseen, fyysiseen elämään ja välitilaan jää, jos asioita on jäänyt kesken kroppatilassa. Näin "asiantuntijat" ovat kertoneet. Mikä voisi olla keskeneräisempää, kuin vaikkapa rakkauden tunnustaminen kaivatulleen ja sehän olisi käytännön pakkokin, jos itse mielisi jatkaa matkaa mutta miten tuon käytännön arjessa kaivatulleen ilmaisisi niin, ettei tämä säikähtäisi persiilleen ja alkaisi epäillä itseään?

        Totta. Kyllä mä säikähtäisin persiilleni jos joku tulisi minulle kummittelemaan.


    • Anonyymi

      Rakas on myös lapseni isä. Nyt jälkeenpäin ajttelen, että olisin halunnut sanoa niin paljon enemmän kuin ikinä tein. Harmittaa, etten ollut yhteydessä häneen ennen hänen aikaista poismenoaan.

      • Anonyymi

        Hänen poismenonsa jälkeen, joka tapahtui yllättäen ja ihan liian aikaisin, olen saanut kuulla että hän oli kaivannut yhteydenottoani ja selvyyttä joihinkin asioihin.
        Harmittaa ihan sanomattoman paljon kuulla se jälkeenpäin kun ei voi enää tehdä mitään.
        Toivon enemmän kuin mitään muuta, että tapaamme tuolla toispuoleisella ja saamme käydä kaikki asiat kunnolla läpi.
        Minä uskon kuolemanjälkeiseen elämään ja siihen, että saan vielä tavata kaikki täältä poistuneet rakkaat. Se on sellainen ajatus, johon turvasin ja josta sain voimaa selvitä kun äitini kuoli ollessani vain kolmekymppinen. <3


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hänen poismenonsa jälkeen, joka tapahtui yllättäen ja ihan liian aikaisin, olen saanut kuulla että hän oli kaivannut yhteydenottoani ja selvyyttä joihinkin asioihin.
        Harmittaa ihan sanomattoman paljon kuulla se jälkeenpäin kun ei voi enää tehdä mitään.
        Toivon enemmän kuin mitään muuta, että tapaamme tuolla toispuoleisella ja saamme käydä kaikki asiat kunnolla läpi.
        Minä uskon kuolemanjälkeiseen elämään ja siihen, että saan vielä tavata kaikki täältä poistuneet rakkaat. Se on sellainen ajatus, johon turvasin ja josta sain voimaa selvitä kun äitini kuoli ollessani vain kolmekymppinen. <3

        Sinun vuoksesi todella haluaisin uskoa, että noin on, että kaikki rakkaat odottavat tuonpuoleisessa.

        Hienoa, että olet siitä saanut lohtua.

        Ehkä niin on, mikään ei estä sitä olemasta totta. Ei ole todistettu päinvastaistakaan.

        Rauhallisia joulunpyhiä sinulle.❤️


    • Anonyymi

      Mulla on yksi mies mielessä, ja hän on elossa vielä

      • Anonyymi

        Elämäntilanne vai luontainen varovaisuus vai mikä estää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämäntilanne vai luontainen varovaisuus vai mikä estää?

        Pelkuruus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkuruus

        Rajoittuuko "pelkuruutesi" kyseiseen mieheen vai yleisesti kaikkeen kanssakäymiseen. Tuli mieleen, että välittyykö hänestä jotenkin, sanotaan vaikka huolestuttava kuva?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajoittuuko "pelkuruutesi" kyseiseen mieheen vai yleisesti kaikkeen kanssakäymiseen. Tuli mieleen, että välittyykö hänestä jotenkin, sanotaan vaikka huolestuttava kuva?

        Olen huolissani syystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huolissani syystä

        Toisaalta haluaisin kysyä syytä mutta tuntuu jotenkin jo menevän henkilökohtaiselle alueelle, joten tyydyn tässä toivottomaan rauhallisia unia ja parempaa jatkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta haluaisin kysyä syytä mutta tuntuu jotenkin jo menevän henkilökohtaiselle alueelle, joten tyydyn tässä toivottomaan rauhallisia unia ja parempaa jatkoa.

        Sitä samaa sinulle, hyvää yötä


    • Anonyymi

      Mä olen vuosien varrella petrannut niin kovasti tuon asian sanomisessa, että ei mulla ole ketään, jolle erityisesti kokisin tarvetta vielä kerran sanoa. Onko se lienee noiden lopullisten menetysten peruja, että olen oppinut sanomaan. Jos ihan muuten vaan jonkun valitsen, niin muksulle sitten. Vaikka siis todellisuudessa sanon tuon hänelle ainakin kerran päivässä.

      • Kerrassaan ihailtavaa. Sen minkä eläissään tekee, eip tarvitse ainakaan katua. Kyllä se on niin, että koskaan sitä ei voi liikaa sanoa, ainakaan lapsilleen.


    • Anonyymi

      Maanpäällinen elämä on vain lyhyt silmänräpäys. Todellinen elämä alkaa kuoleman jälkeen. Eikös jokin tutkijaryhmäkin tullut tulokseen, että tietoisuus on erillinen aivoista. Eli meillä ei ole sielua/henkeä, vaan me olemme sielu/henki. Meillä on keho. Niin paljon sellaisia kuoleman rajakokemuksia, että en voi enää uskoa kuoleman olevan loppu. Esim. Kaveri on kliinisesti kuollut leikkauspöydällä. Hän kertoo irtaantuneensa kehostaan ja näki muutaman korttelin päässä pahan onnettomuuden. Hänet saatiin elvytettyä ja hän kertoi kokemuksestaan. Varmennetttiin että hänen ollessaan kliinisesti kuollut, oli todellakin tapahtunut onnettomuus juuri siellä missä hän oli kertonutkin. Tai toinen. Sama tilanne, kaveri kliinisesti kuollut, ei aivotoimintaa eikä sydän lyö. Viivaa vaan. Kaveri kertoi irtaantuneensa kehostaan ja nousi sairaalan katolle ja näki siellä jonkun pallon tai esineen. Hänet elvytettiin ja hän kertoi sairaalan katolla olevan esineen. Kävivät tarkastamassa ja niin todellakin oli. Nyt sitten ehdotetaan että aivojen kuollessa aivot vielä ikäänkuin koittavat tarrata elämään luiden harhakuvia jne. No nuo kaksi kokemusta sekä miljoona vastaavaa eivät sovi siihen teoriaan. Kaikki aistit toimivat täysillä, ilman että aivot toimivat. Kaverit näkivät todellisia tilanteita ja asioita ollessaan kuolleita. Joten nämä selkeästi todistavat että kuolema ei ole loppu. Se on vain siirtyminen paikasta toiseen. Absoluuttinen fakta.
      Kuolema on myytti.

      IkisinkkuerakkoM1977

      • No sukupuolikin, onko sekin vain biologisen kehomme, jolla elämäämme operoimme. Sielu kun voi olla sukupuoleton tai kumpi vaan jopa valinnaisesti. Riippuu ihan mihin on kykyjä samaistua ja samaistuu.

        Ihmiset näkee vain fyysisen elämän eikä henkisestä juuri mitään hajua.


      • G-LoveR kirjoitti:

        No sukupuolikin, onko sekin vain biologisen kehomme, jolla elämäämme operoimme. Sielu kun voi olla sukupuoleton tai kumpi vaan jopa valinnaisesti. Riippuu ihan mihin on kykyjä samaistua ja samaistuu.

        Ihmiset näkee vain fyysisen elämän eikä henkisestä juuri mitään hajua.

        Onko sielu edes lesbo tai homo tai hetero? Sehän on vain henki jolla on mieltymyksensä.


      • Haluaisin kovasti uskoa tuohon, mutta en vaan pysty. Minun näkemykseni mukaan, jos kuoleman jälkeisyyttä on, se on tilapäistä ja siltikin yksilöllisyys katoaa. On toki monenmoisia mahdollisuuksia, mutta lohduttavinta minulle olisi, että kaikki vaan loppuisi. Ehkä vain koen sen päätepisteen olevan helpotus kaikesta tästä olemisesta. Ja se nyt on varmaa tietoa, että tämä elämä tälläisenään päättyy. Mitä sen jälkeen, on aivan uusi maailma, jos sellaista kuin kuoleman jälkeinen elämä on.


      • G-LoveR kirjoitti:

        No sukupuolikin, onko sekin vain biologisen kehomme, jolla elämäämme operoimme. Sielu kun voi olla sukupuoleton tai kumpi vaan jopa valinnaisesti. Riippuu ihan mihin on kykyjä samaistua ja samaistuu.

        Ihmiset näkee vain fyysisen elämän eikä henkisestä juuri mitään hajua.

        Ei hengellä ole sukupuolta .. nähdäkseni. Itse liitän sukupuolen fyysiseen olemukseen. Ja kun se lakkaa, myös sukupuoli menettää merkityksensä.

        Sukupuolet ovat lisääntymistä varten. Henget eivät lisäänny. Eivät tee jälkeläisiä. Eivät tunne fyysisiä tarpeita.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei hengellä ole sukupuolta .. nähdäkseni. Itse liitän sukupuolen fyysiseen olemukseen. Ja kun se lakkaa, myös sukupuoli menettää merkityksensä.

        Sukupuolet ovat lisääntymistä varten. Henget eivät lisäänny. Eivät tee jälkeläisiä. Eivät tunne fyysisiä tarpeita.

        Niin, ei minustakaan hengellä ole sukupuolta. Siksi se sukupuoli opetellaan ja omaksutaan fyysisyyden kautta ja yhteisön normeja noudatellen, paitsi jos yksilö tuntee jo pienenä olevansa erilainen kuin vallitsevat normit yhteisössä ja noudattaa omaa tuntemustaan ja tietään.

        Toiset on muutenkin enemmän psyykkisiä ja toiset fyysisiä. Ja jotain siltä väliltäkin.

        Noin minäkin asiaa mietin, sukupuolet ovat lisääntymistä varten, jotta on mahdollista lisääntyä. Muuta merkitystä sillä ei ole elämisen kannalta, sukupuolella.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Niin, ei minustakaan hengellä ole sukupuolta. Siksi se sukupuoli opetellaan ja omaksutaan fyysisyyden kautta ja yhteisön normeja noudatellen, paitsi jos yksilö tuntee jo pienenä olevansa erilainen kuin vallitsevat normit yhteisössä ja noudattaa omaa tuntemustaan ja tietään.

        Toiset on muutenkin enemmän psyykkisiä ja toiset fyysisiä. Ja jotain siltä väliltäkin.

        Noin minäkin asiaa mietin, sukupuolet ovat lisääntymistä varten, jotta on mahdollista lisääntyä. Muuta merkitystä sillä ei ole elämisen kannalta, sukupuolella.

        Fyysistä merkitystä kuten lisääntyminen.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Niin, ei minustakaan hengellä ole sukupuolta. Siksi se sukupuoli opetellaan ja omaksutaan fyysisyyden kautta ja yhteisön normeja noudatellen, paitsi jos yksilö tuntee jo pienenä olevansa erilainen kuin vallitsevat normit yhteisössä ja noudattaa omaa tuntemustaan ja tietään.

        Toiset on muutenkin enemmän psyykkisiä ja toiset fyysisiä. Ja jotain siltä väliltäkin.

        Noin minäkin asiaa mietin, sukupuolet ovat lisääntymistä varten, jotta on mahdollista lisääntyä. Muuta merkitystä sillä ei ole elämisen kannalta, sukupuolella.

        Me ollaan kaikki ensisijaisesti ihmisiä. Sukupuolella ole niin väliä.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Fyysistä merkitystä kuten lisääntyminen.

        Kaikki sukupuolen merkitykset ovat lähestulkoon fyysisiä. Psykososiaaliset merkitykset ovat opittuja ja opetettuja. Ne on vain rooleja.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Me ollaan kaikki ensisijaisesti ihmisiä. Sukupuolella ole niin väliä.

        Hyvin sanottu. Niin minäkin tykkään ajatella.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kaikki sukupuolen merkitykset ovat lähestulkoon fyysisiä. Psykososiaaliset merkitykset ovat opittuja ja opetettuja. Ne on vain rooleja.

        Kyllä juuri näin. 👍


    • Anonyymi

      Laittomuuden merkkejä.

    • Lapset nyt tulee ekana mieleen. Heille tulee kyllä asia kerrottua aina kun tavataan tai soitellaan. Jotenkin aina näin on ollut ja varmaan lopun matkaa näin myös mennään.

      Isä on myöskin rakas mutta jostakin syystä asiaa ei voi sanoa ääneen vaan se kuitataan pikällä halaamisella tai ehkä jopa rutistukseksi sitä voisi kutsua. Ehkä sitten arkun äärellä asian voi ääneen todeta.

      Ehkä nuo entiset vaimot kyllä ansaitsisivat vieläkin tuollaisen tunnustuksen. Enemmän se on sellaista sisarillista rakkautta kuin kaipuuta parisuhteeseen. Oikeastaan voisi heille osoittaa kirjeen testamentin kyljessä niin eipähän jää kertomatta. Nyt en sitä lähde kertomaan sillä molemmat ovat sinkkuja enkä halua mitään väärinkäsityksen riskiä.

      • Rakkautta on monenlaista. Se tekeekin rakkaudesta niin monimuotoisen tunteen.
        Ja kyllä voi rakastaa exää ilman että haluaisi suhdetta tähän. Minäkin rakastan exääni kuin ystävää. Hän on sellainen piru mieheksi, etten kyllä enempään pysty.

        Minulla on joitakin rakkaita ihmisiä elämässäni ja heille kaikille olen vähintäänkin sanonut että "Olet rakas."

        Rakkaus on ihana tunne, kun sen oikein ymmärtää. Sille on mukava antaa periksi, mutta se että rakastaa, ei muuta asioita oikeassa elämässä. Se on vain tunne. Sellainen positiivinen tunne.

        Ehkäpä juuri tuosta syystä sitä sanaa käytetään liian vähän. Se aiheuttaa väärinymmärryksiä.

        Maailmassa on kolme kaunista sanaa, joita käytetään ihan liian vähän.
        Kiitos, Anteeksi ja Rakastan.


    • Anonyymi

      En kenellekään. Ei ole rakkaus minua koskettanut tavalla joka saisi sieluni tunnustamaan. Ei ole mikään niin tärkeältä tuntuvaa, ei ole antoisaa eikä toivottua.

      En halua uskoa että elämä on pettymys mutta siltä se vaikuttaa. On olemassa joukko ihmisiä joille toivon hyvää (oikeastaan kaikille kunhan käyttäytyvät) mutta mitään rakkaudellista en olemisessa koe mitään tai ketään kohtaan.

      • Surullista kuultavaa.

        Minä esim. rakastan merta ihan ylitse kaiken. Samoin kuin kesäisiä aamuyön tunteja hiljaisuudessaan. Rakastan itseäni ja elämääni. Ystäviäni ja rakastajaani. Lastani ja perhettäni.

        Rakkaus on tunne joka tekee hyvää. Se on kuin voiteluaine minun koneistossani.

        Jos et tunne rakkautta.. olen surullinen puolestasi.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Surullista kuultavaa.

        Minä esim. rakastan merta ihan ylitse kaiken. Samoin kuin kesäisiä aamuyön tunteja hiljaisuudessaan. Rakastan itseäni ja elämääni. Ystäviäni ja rakastajaani. Lastani ja perhettäni.

        Rakkaus on tunne joka tekee hyvää. Se on kuin voiteluaine minun koneistossani.

        Jos et tunne rakkautta.. olen surullinen puolestasi.

        Ei kannata koska se on pois sinulta. Itse tunnen rakkauden vain siitä että siinä kohtaa pitäisi selvästi olla jotain, ääriviivojen sisällä pitäisi jotain olla selvästi muttei ole.

        Jos yritän asetella tuohon tilaan väkisin mieleisiä asioita huomaan että valehteluksihan se menee, tykkään ja onnasioita jotka miellyttää mutten rakasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata koska se on pois sinulta. Itse tunnen rakkauden vain siitä että siinä kohtaa pitäisi selvästi olla jotain, ääriviivojen sisällä pitäisi jotain olla selvästi muttei ole.

        Jos yritän asetella tuohon tilaan väkisin mieleisiä asioita huomaan että valehteluksihan se menee, tykkään ja onnasioita jotka miellyttää mutten rakasta.

        Juu.. oikeassa olet. Jos se valehtelemiseksi menee, niin turhaa touhuahan se on. Pitää aina olla edes itselleen rehellinen.


    • Anonyymi

      Kuoleman jälkeen me kaikki ollaan yhdessä. Rakkaus jatkuu.

    • Anonyymi

      Rakkain on ollut juuri se Pietarin esikaupungissa syntynyt ilmeisesti salaa aikoinaan Suomeen roudattu pienen pieni mäyräkoira kuulun metsästäjäsuvun jälkeläinen äksy kuin mikä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe