Saitko joulu piparia

Anonyymi-ap

Niin saitko jouluna piparia?

23

215

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sain kuin sainkin! Naapurus antoi, oli vähän kuivakkaa, mutta kuitenkin lämmintä, suorastaan kuumaa, lipsuttelin sen sitten litimäräksi ennen varsinaista toimintaa.

      • Anonyymi

        Kahvissako piparin uitit et sait sen märäks


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kahvissako piparin uitit et sait sen märäks

        Palataan asiaan kun ehdit lukea aiemman kommenttini loppuun asti.


    • Anonyymi

      Kaipa si ois saanu kaupasta ostettua jos ois sattunut rahapäivä ennen aattoa

      • Anonyymi

        Nii onks sulla taas kuun alussa?


    • Anonyymi

      No, perinteisiä siirappipipareita ei ollut tarjolla, mutt mukulille olin tehnyt piparitalon ja pihalle kuusia, sekä porsaita. Kaikki olin koristellut "pikeerillä" ja liimannut sillä myös ranskanpastelleita koristeeksi. Tomusokeria oli "huntuna", kuvaamaan lunta.
      Tein sen mökin ja eläimet sekä kuuset, "mukulien iloksi", saivat itse jakaa siitä makupaloja itselleen ja muille muksuille.... taisi siellä jonossa olla myös vähän vanhempia lapsenmielisiä. (n. lähes 50 v. äijiä)Yhden iltapäivän aikana meni koko komeus parempaan talteen! (tuli syödyksi)

      Mokkapalakääretorttua oli illan aikana tarjolla, kahvin kanssa ja muksut söivät sitä samaa kääretorttua kuin aikuisetkin... koska pipari talo ja sen ympäristö oli jo loppuun kaluttu. Mokkapalakäärön täyte on paksua mutta kuorrutus ihanan valuvaa. Mokkapalakääretorttu leikkautuu kauniisti, kun sen annetaan vetäytyä jääkaapissa ennen kuorruttamista suklaalla.

      Jouluaaton päivällisen ja joulupäivän lounaalle asti, meitä täällä söi 24 ihmistä.
      Nuorin veljeni perheineen, sekä vanhin sisareni perheineen yöpyivät kotonaan, myös vanhemman veljeni perhe lähti yöksi kotiin, taxilla. Joulupäivän lounaalle nuorin veljeni haki ensin kälynsä ja hänen poikansa vanhemman pojan tyttöystävän. Jonka jälkeen nouti oman perheensä ja he söivät joulupäivällisen vanhempieni talossa... tilan puutteen vuoksi. Olisi ollut ruokailu turhan ahdasta yksistään mun asunnossani.

      Enää paikalla on vain talojemme asukkaat, vieraat ovat jo lähteneet koteihinsa.
      Mimmi on melkein parantunut flunssastaan ja mulla se luultavasti on alkamassa; nenä ainakin on tukkoinen ja välillä on niisteltävä, jotta pystyy nenän kautta hengittämään. Systeri nukkui mun ja Mimmin kanssa samassa sängyssä, sillä Martta yöpyi meidän asunnossamme, systerin sängyssä. Nikke ja faijan serkku nukkuivat toisessa rakennuksessa. "Koo", halusi lähteä Portsaan, kotiinsa yöksi, eikä tullut edes joulupäivän lounaalle, enää.

      Nyt se on tämäkin joulu ohitse ja hyvä niin! On ainakin vanhemmat saaneet sen; minkä halusivat! Eli lähes koko lähisuvun joulun. Aikaisemmin se vaan oli helpompi järjestää; kun pystyin käyttämään ruokalan ruokasalia jouluaaton tai joulupäivän ruokailuun ja kahvitukseen. Ruokasali on nykyään suljettu vierailta. On ainoastaan hoivaosaston käytössä, ruokasalina ja olohuoneena... Asukkaiden oleskelu tilana.

      Korona muutti kaikella tapaa elämää, sekä toimeentuloakin... lounaspaikan suljettua lopulta ovensa, turvallisuussyistä. Nouto ruokaa myydään ovelta, sopimuksesta muutamiin taloksiin; ma, ke, ja pe. Osa on pakasteena, riippuu mitä on tilannut kuluvan viikonruokalistalta.
      trollikka

    • Joulupiparit on pahoja, en ole koskaan tykännyt, en syö.

      • Mutta jos päälle laittaa sokerikuorrutetta ja valkosuklaata.. hyviä on.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta jos päälle laittaa sokerikuorrutetta ja valkosuklaata.. hyviä on.

        Hyi, ei edes sitten.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Hyi, ei edes sitten.

        Okei, okei. Ole sinä paparitta. Entäs tortut?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Okei, okei. Ole sinä paparitta. Entäs tortut?

        Niih .. piparitta...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niih .. piparitta...

        Suolaiset käy, makeat ei kyllä mee millään alas.


    • Anonyymi

      Joulutortuilla pärjäsi hyvin, enkä oo pipareiden ystävä koskaan ollut.

      • Anonyymi

        kyllä hyvän tortun pääll ymmärtää.


    • Anonyymi

      Hah, tänään tytär halusi laittaa nuotiopaikalla piparin päälle pinkkiä pipareille tehtyä koristemassaa 5 kilometrin hiihdon jälkeen. Aika tönköksi oli koristemassa tuubissa mennyt, oli pakko hänen tyytyä vain koristeellisiin pisteisiin.
      Hauskaahan se oli, kun pitää koristella pipareita jopa pakkasella.
      Ei kai niitä voi muuten syödä vaikka mieli tekisi.

      AV

    • Anonyymi

      En. Kiva olisi toki

    • Ei piparkakakut ole mielestäni mitään kovin herkullisia. Söin mieluummin taatelikakkua.

    • Anonyymi

      Justiin täs oottelen, josko pääsis kastaan vähän piparia... Makumutteri turpeena pönöttää tuos vieres, jotta vois vähän silpasta. Nam.

      • Anonyymi

        Miksi nostat näitä vanhoja viestiketjuja ylös? Tämäkin aloitus on vuoden vanha. v. 2022.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nostat näitä vanhoja viestiketjuja ylös? Tämäkin aloitus on vuoden vanha. v. 2022.

        Rakkaudesta ihminen elää


    • Anonyymi

      Olishan sitä tarjolla ollut, mut en mä jotenki viittinyt. Onneks sain myös patukkaa ( mm. Tupla), se on enemmän mun makuun.
      N31

    • Anonyymi

      En tietenkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3610
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2860
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2644
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      2112
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1877
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1807
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      174
      1786
    Aihe