Kuparilanka, pituus 0,50 m, on kiinnitetty pylväisiin. Lankaan synnytetään seisova aaltoliike.
a) Muodostuuko kuparilangan päihin solmut vai kuvut? Miksi?
b) Mikä on seisovan aallon aallonpituus, kun värähtelytaajuutena on langan perustaajuus f0? Mitä värähtelyn perustaajuudella tarkoitetaan?
c) Mikä on seisovan aallon aallonpituus, kun värähtelytaajuutena on 4f0? Piirrä tilannetta havainnollistava piirros.
Seisova Aalto
12
220
Vastaukset
- Anonyymi
On kyllä mojova kyssäri
- Anonyymi
No johan on
- Anonyymi
No nyt!
- Anonyymi
Vastaus löytyy Wikistä
https://fi.wikipedia.org/wiki/Seisova_aalto
Taajuuden likiarvo muistaakseni 1/5*sqrt(l) /s, jossa l = painovoiman aiheuttama staattinen taipuma / cm - Anonyymi
... ja taas kerjätään vastauksen numeroarvoja jotta kerjäläinen pääsisi fyssan kurssista läpi tekemättä itse yhtään työtä.
Suomen PISA- menestyksen heikkeneminen näkyy tälläisen luuseroinnin lisääntymisenä.- Anonyymi
Kuka sanoi, että olisin fyssan kurssilainen?
ja mielestäni, jos olisi tilanne, että koululainen nätisti pyytää netti sivulla apua hänen koulutehtäviinsä, ei mielestäni tarvitse asiasta suuttua tai pahoittaa mieltään vaan voisi vastata ihan asiallisesti... (Voisin kuvitella, että siellä tämän vastauksen takana on aikuinen ihminen... tai no nimenomaan ei voisi, tämän vastauksen perusteella)
ei mulla muuta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sanoi, että olisin fyssan kurssilainen?
ja mielestäni, jos olisi tilanne, että koululainen nätisti pyytää netti sivulla apua hänen koulutehtäviinsä, ei mielestäni tarvitse asiasta suuttua tai pahoittaa mieltään vaan voisi vastata ihan asiallisesti... (Voisin kuvitella, että siellä tämän vastauksen takana on aikuinen ihminen... tai no nimenomaan ei voisi, tämän vastauksen perusteella)
ei mulla muuta!no jep! kaikilla on omat tapansa oppia asioita ja tää toisilta kyseleminen voi olla jollekin just se oikee tapa... harmittaa tollaset mielensäpahottajat
- Anonyymi
Taas tässä kaksi osapuolta... kritiikin vastaanottaminen on hyvä tapa oppia, mutta rahoituhhan nyt vähän...
- Anonyymi
a) Tuonne muodostuu solmussa olevat kuvut
b) Suunnilleen ehkä muutaman banaanin pituus. Perustaajuus on kun lanka ei värähtele eli taajuus on nolla.
c) ZZXXXXBBBBNNNNN%%&&&.- Anonyymi
liekköhän näin :D
- Anonyymi
Saara kävelee ja liikku enemmän kuin seisoo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72083Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32693- 42661
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627