Kiitos hakemuksestasi osa-aikaiseen tehtävään

Anonyymi-ap

On mälsää, kun tuli sähköposti, että ei oteta työntekijäksi ja nyt sama paikka tuli uudelleen hakuun ja tätä on tapahtunut useita kertoja aiemminkin. PKS-yrittäjälle ei kelpaa työnhakija, jolla on monipuolinen työkokemus ja on käynyt kouluja. Minusta olisi ollut paljon apua yritykselle. Väläyteltiin palkkatukityötä. Ehkä työnantaja katsoi, että minusta ei ole riittävästi taloudellista hyötyä, kun eikös palkkatuki ole sitä suurempi mitä kauemmin on ollut työttömänä. Minulla oli kokemustakin alalta. Toki minulla ei ollut täsmäkoulutusta, mutta sen olisi voinut tehdä oppisopimuksella työn ohessa. Osaan myydä ja markkinoida.

Ei sota yhtä miestä tai naista kaipaa. Haen uusia paikkoja. On tylsää, kun ei tiedä, johtuuko iästä vai hakemuksesta vai mistä. Painotukset ovat vääriä, mutta ei aina voi saada täydellistä työntekijää, vaikka kuinka haluaisi.

Kai etsin maalta mökin ja sinne asumaan työttömäksi kirjoittamaan blogia. Ei ole mitään järkeä käydä kouluja, tehdä töitä ja tulla irtisanotuksi. Ihan kuin millään ei olisi mitään merkitystä. Hölmö menin vielä irtisanomisen pelossa opiskelemaan oppisopimuskoulutuksen edellisessä työpaikassa.

7

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työnantajien mielivalta ja poliitikkoihin vaikuttaminen, epäpyhä liittoutuminen työnantajien ja poliitikkojen kesken pitäisi kieltää ja nimetä laittomaksi korruptioksi.
      Työnantaja joka vaan hakee ja hakee, muttei palkkaa ketään, pitäisi säätää jokin rajoitus tällaisen kieltämiseksi. Jos on hakemassa työntekijää, on valittava niistä ehdokkaista mitä sillä kertaa ilmaantuu eikä hylkiä 99,9% hakijoista ja tehdä taas uusi hakukierros.
      Jos ei löydy sopivaa muuten, voisi tarjota vaikka oppisopimusta hakijoille jolloin saisivat koulutettua itselleen sopivimmat työntekijät.

      Minusta tämä koko työelämä nykysuomessa haisee vahvasti mädältä, ei tässä ole mistään terveestä touhusta kyse!

      • Anonyymi

        Ennen työnantajat koulutti työntekijät työtehtäviin, nykyään työnantajat vaativat valmiiksi koulutettuja työntekijöitä.
        Työnantajat ovat suuremmilta osin kuin pikkulapsia, jos niille antaa vähänkin periksi niin ovat vaatimassa isompia asioita seuraavaksi, ja tämä lumipallo on saanut kasvaa jo vuosikymmeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen työnantajat koulutti työntekijät työtehtäviin, nykyään työnantajat vaativat valmiiksi koulutettuja työntekijöitä.
        Työnantajat ovat suuremmilta osin kuin pikkulapsia, jos niille antaa vähänkin periksi niin ovat vaatimassa isompia asioita seuraavaksi, ja tämä lumipallo on saanut kasvaa jo vuosikymmeniä.

        Tämä on ihan älytöntä. (AP) Ennen koulutettiin työpaikoilla ja oli sanonta: "Työ tekijäänsä opettaa". Oletteko kuulleet tämän? Moni on varmaan kuullut. Nyt etsitään jotain ihmeellistä työntekijää. En ymmärrä, että mitä he oikein edes ajattelevat lasatiessaan työn vaatimuslistoja. Olen nyt niin vihainen.


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Uudestaan ei pidä laittaa samoja hakuja.

        Lisäksi olen jo etukäteen lähettänyt kyselyn, paljon on tullut hakemuksia. Jos pääsyprosentti on 1-10, en hae.


    • Anonyymi

      Heille kelpaa vain se palkkatuki ihan sama minkälainen olet, millä työhistorialla ja taustalla, sillä ei ole mitään väliä, ainoastaan sillä on väliä, että saavat palkkatuen ja sitten heittävät ulos ja uusi palkkatuettu sisään. Eli heillä ei ole varaa palkata ketään normaalilla palkalla. Tämän vuoksi kaikki palkkatuet pitäisi kieltää,, vääristävät työmarkkinoita.

      • Anonyymi

        Työnantajat ovat pahimpia yhteiskunnan tukien väärinkäyttäjiä, eivät työttömät!


      • Anonyymi

        Palkkatuki pitää lopettaa. (AP) Olen täysin samaa mieltä. Jos ei ole varaa palkata ketään, niin olkoot palkkaamatta ja siivotkoon itse omat wc:t ja lattiansa.

        Minä tulen saamaan vielä hyvän työn ja tulen maksamaan valtiolle korkoineen nämä onnettomat työttömyyskorvaukset takaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      4194
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4102
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3914
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2725
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2475
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1950
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1609
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1422
    Aihe