Painonpudotuslaskuri antaa oikeat kalorit

Anonyymi-ap

En ole koskaan uskonut tämän painonpudotuslaskurin antamiin kalorimääriin,mutta nyt kun olen merkannut kaikki aivan tarkasti oikein se antaa oikeat kalorimäärät.
Sen mukaan saan syödä suurella määrällä liikuntaa turvallisesti VAIN 2200 kaloria päivässä ja vähäisellä liikunnalla 1800 kaloria
Kaloreilla 2100 laihtumista 1 kg kuukaudessa

Tein omat mittaukset nyt niin että laihdutin ensin 2 viikkoa ja aloin vasta sitten mittaamaan kuinka paljon laihdun jatkossa siitä eteenpäin kun ylimääräiset nesteet on saatu poistumaan
Tuloksena 19 päivän aikana KAIKKI MITAT VÄHÄN PIENENTYNEET paino laskenut noin 300 grammaa mikä otettu keskiarvo viikon ajalta aloituksesta,pihtimitta 2 2 mm,vyötärön ympärysmitta 1 cm
-painosta on erittäin vaikea katsoa laihtumista koska nestepaino vaihtelee kilonkin tai enemmän .Siinä pitää ottaa huomioon minkälaisen olon aikana on punninnut.


https://www.laihdutus.info/painonpudotuslaskuri/

25

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se tekee kuukaudessa vain 500 grammaa eli puoli kiloa.
      Laskuri lupaa kiloa.
      Lihominen johtuu pitkälti siitä että arvioi väärin kalorinkulutuksensa.

      • Anonyymi

        Haluaisinpa nähdä henkilön joka kykenee laskemaan syödyt kalorit oikein.
        Enkä meinaa laboratoriossa tehtyjä mittaamisia.
        Esim. porsaan liha, riippuu mistä kohtaa, eli kuinka paljon rasvaa niin minkä verran kaloreita.
        Otetaan esimerkkinä porsaan niska ja hyvin perattu sisäfile.
        Juureksissa myös, miten valmistettu.

        En myöskään ole nähnyt kenenkään kaivavan esille tarkkuusvaakaa lounaspaikassa.
        Eli ei tiedetä rasvamääriä, tarkkaa valmistustapaa eikä edes painoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisinpa nähdä henkilön joka kykenee laskemaan syödyt kalorit oikein.
        Enkä meinaa laboratoriossa tehtyjä mittaamisia.
        Esim. porsaan liha, riippuu mistä kohtaa, eli kuinka paljon rasvaa niin minkä verran kaloreita.
        Otetaan esimerkkinä porsaan niska ja hyvin perattu sisäfile.
        Juureksissa myös, miten valmistettu.

        En myöskään ole nähnyt kenenkään kaivavan esille tarkkuusvaakaa lounaspaikassa.
        Eli ei tiedetä rasvamääriä, tarkkaa valmistustapaa eikä edes painoa.

        Kyllä ne osaa suurinpiirtein arvioida kun niitä on jonkin aikaa laskenut.
        Samat kalorit niissä on aina.Kyllä senkin tietää jos ruoka on rasvaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisinpa nähdä henkilön joka kykenee laskemaan syödyt kalorit oikein.
        Enkä meinaa laboratoriossa tehtyjä mittaamisia.
        Esim. porsaan liha, riippuu mistä kohtaa, eli kuinka paljon rasvaa niin minkä verran kaloreita.
        Otetaan esimerkkinä porsaan niska ja hyvin perattu sisäfile.
        Juureksissa myös, miten valmistettu.

        En myöskään ole nähnyt kenenkään kaivavan esille tarkkuusvaakaa lounaspaikassa.
        Eli ei tiedetä rasvamääriä, tarkkaa valmistustapaa eikä edes painoa.

        Haluaisinpa nähdä henkilön joka kykenee laskemaan/arvioimaan kuluttamansa kalorit oikein. Jo lepokulutuksen arvioiminen on mahdotonta puhumattakaan työn/liikunnan vaikutuksesta siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisinpa nähdä henkilön joka kykenee laskemaan/arvioimaan kuluttamansa kalorit oikein. Jo lepokulutuksen arvioiminen on mahdotonta puhumattakaan työn/liikunnan vaikutuksesta siihen.

        Ne löytyy kokeilemalla.Tämä 2000 kaloria on aivan sopiva määrä kokeiluun.Siinä ei ole kaloreita liikaa eikä liian vähän.
        Ainoastaan jos on pienikokoinen voi aloittaa kaloreilla 1500-1600

        Ensin 2 viikkoa ylimääräiset nesteet pois ja vasta sitten tietää seuraavien viikkojen aikana kuinka paljon laihtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne löytyy kokeilemalla.Tämä 2000 kaloria on aivan sopiva määrä kokeiluun.Siinä ei ole kaloreita liikaa eikä liian vähän.
        Ainoastaan jos on pienikokoinen voi aloittaa kaloreilla 1500-1600

        Ensin 2 viikkoa ylimääräiset nesteet pois ja vasta sitten tietää seuraavien viikkojen aikana kuinka paljon laihtuu.

        Kun kerran tuo kalorilaskenta kuitenkin perustuu arviointiin ja kokeiluun niin ekö silloin ole sama vai katsoa niitä tuloksia ja säädellä liikkumista / syöntiä ilman että sotkee kalorilaskelmia mukaan.
        Tulos aivan sama mutta yksinkertaisempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne löytyy kokeilemalla.Tämä 2000 kaloria on aivan sopiva määrä kokeiluun.Siinä ei ole kaloreita liikaa eikä liian vähän.
        Ainoastaan jos on pienikokoinen voi aloittaa kaloreilla 1500-1600

        Ensin 2 viikkoa ylimääräiset nesteet pois ja vasta sitten tietää seuraavien viikkojen aikana kuinka paljon laihtuu.

        Ihan vain kaverin puolesta kysyn: missä kohdassa kehoa ihmisellä on ylimääräistä nestettä? Eikös se normaalisti valu ulos luonnollista reittiä?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vain kaverin puolesta kysyn: missä kohdassa kehoa ihmisellä on ylimääräistä nestettä? Eikös se normaalisti valu ulos luonnollista reittiä?

        Ylimääräinen neste kertyy pìlluun ja kìkkelììn, josta se käydään wc:ssä heittämässä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestettä kertyy kehoon kun syö liikaa hiilihydraatteja
        Tälläkin tytöllä suurin osa painosta on nestettä


        https://fi.newsner.com/terveys/24-vuotias-tytto-painoi-298-kiloa-katso-uskomaton-muodonmuutos-kun-han-pudotti-yli-puolet-siita/?amp_js_v=0.1&usqp=mq331AQFKAGwASA=

        "Nestettä kertyy kehoon kun syö liikaa hiilihydraatteja"

        Hiilihydraatit varastoidaan glykogeenina maksaan ja lihaksiin. Maksan glykogeenivarastojen koko on noin 100 g ja lihasten keskimäärin 400 g. Yhteensä siis n. 500 g.

        Koska yksi gramma lihaksessa olevaa glykogeeniä sitoo itseensä noin 2,7 g nestettä (vettä), sisältää lihaksissa oleva glykogeeni yhteensä keskimäärin alle 1,5 kg vettä.

        Ylimääräinen "liika" hiilihydraatti muuttuu rasvaksi joka sisältää vain n. 20 % vettä.

        Liikaa hiilihydraatteja syömällä kehoon kertyy ylimääräistä rasvaa, ei nestettä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttö on ollut ruokaaikaan kotona.

        No se on kaikki aikansa kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylimääräinen neste kertyy pìlluun ja kìkkelììn, josta se käydään wc:ssä heittämässä pois.

        Voi se kertyä myös päähän...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisinpa nähdä henkilön joka kykenee laskemaan syödyt kalorit oikein.
        Enkä meinaa laboratoriossa tehtyjä mittaamisia.
        Esim. porsaan liha, riippuu mistä kohtaa, eli kuinka paljon rasvaa niin minkä verran kaloreita.
        Otetaan esimerkkinä porsaan niska ja hyvin perattu sisäfile.
        Juureksissa myös, miten valmistettu.

        En myöskään ole nähnyt kenenkään kaivavan esille tarkkuusvaakaa lounaspaikassa.
        Eli ei tiedetä rasvamääriä, tarkkaa valmistustapaa eikä edes painoa.

        Netissä on kalorilaskureita ja ruokapöiväkirjoja ja laskevat ihan oikein jos et itse valehtele niille. Jos viitsii muutama viikon syöttää niitä syömisiään vaikka Fineliin niin opii kyllä silmämääräisesti arvioimaan syömänsä ruuan kalorit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisinpa nähdä henkilön joka kykenee laskemaan syödyt kalorit oikein.
        Enkä meinaa laboratoriossa tehtyjä mittaamisia.
        Esim. porsaan liha, riippuu mistä kohtaa, eli kuinka paljon rasvaa niin minkä verran kaloreita.
        Otetaan esimerkkinä porsaan niska ja hyvin perattu sisäfile.
        Juureksissa myös, miten valmistettu.

        En myöskään ole nähnyt kenenkään kaivavan esille tarkkuusvaakaa lounaspaikassa.
        Eli ei tiedetä rasvamääriä, tarkkaa valmistustapaa eikä edes painoa.

        Minä katsoin kaikkien aineiden kalorimäärät paketeista taikka kaloritaulukosta ja näin löytyy IHAN KAIKILLE ruoka-aineille ja ruuille tarkat kalorimäärät. Ei se ole ylitsepääsemätöntä, jos vain haluaa.

        https://www.kilokalori.net/ravinto/kaloritaulukko sortBy=totalCount&sortOrder=desc&page=1

        Punnitse tuote ja laske sen sisältämät kalorit. Näin teet kaikille ruoka-aineille mitä käytät kyseisen ruuan valmistuksessa. On se sitten keitto, laatikkoruoka, kastike, salaattiannos, hedelmiä kipossa jne. Kokonaiskilokalorit jaat kokonaismassalla ja näin tiedät paljonko on kaloreita esim. 100 grammassa ruokaasi.

        Itse sain pois 17 kg viidessä kuukaudessa, kun aloitin 143 kg:sta ja söin vain 1840 - 2000 kcal / päivä. Jokainen tietty laskee itselleen sen kalorimäärän, jonka nälän kestää.

        https://kalorit.info/kalorit/laihdutuslaskin


    • Anonyymi

      Hyvä on .En valista ylläpitoa.

    • Anonyymi

      Kyllä se painonoudotuslaskuri ihan oikein ne kalorit laskee. Minä käytin tätä laskuria aloittaessani painonpudotuksen ja onnistuin pudottamaan 18 kiloa vuodessa. Mikään laskuri ei toimi jos valehtelee itselleen ja syöttää laskuriin väärät tiedot. Eikä niitä syötyjä kaloreita tarvitse laskea kuin muutaman viikon ja sitten jo osaa silmämääräisesti arvioida ne. Vaakalla kannattaa käydä aina samaan aikaan vuorokaudesta ja mieluiten aamulla tai aamupäivällä. Ihmisen paino voi heitellä päivän aikana jopa kilon tai enemmänkin, paino lähtee nousuun päivän aikana ja lähtee uudelleen taas laskuun yön lähestyessä ja riippuen tietysti syömisistäkin.

      • Anonyymi

        Tuossahan on juri se ongelma.
        Otetaan mukaan tuollainen laskuri johon pitää syöttää oikeat tiedot.

        Mitäpä jos lähtee liikkeelle ilman laskureita ja jättää ruokavaliosta pois vaikka sokerin ja paino alkaa laskea.
        Tai vaikka iltapala pois, jne.
        Itse olen toiminut näin kun olen säädellyt painoani, ei ole mitään hajua montako kaloria olen vähentänyt ruokavaliosta, sen tiedän että muutokset ovat toimineet.
        Joten jälleen kerran miksi käyttää jotakin laskuria.
        Jos laskuri antaa oikean tiedon vain ja ainoastaan jos tunnollisesti syöttää oikeat tiedot niin sama tunnollisuus tuo tulosta ruokavaliomuutoksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan on juri se ongelma.
        Otetaan mukaan tuollainen laskuri johon pitää syöttää oikeat tiedot.

        Mitäpä jos lähtee liikkeelle ilman laskureita ja jättää ruokavaliosta pois vaikka sokerin ja paino alkaa laskea.
        Tai vaikka iltapala pois, jne.
        Itse olen toiminut näin kun olen säädellyt painoani, ei ole mitään hajua montako kaloria olen vähentänyt ruokavaliosta, sen tiedän että muutokset ovat toimineet.
        Joten jälleen kerran miksi käyttää jotakin laskuria.
        Jos laskuri antaa oikean tiedon vain ja ainoastaan jos tunnollisesti syöttää oikeat tiedot niin sama tunnollisuus tuo tulosta ruokavaliomuutoksessa.

        Kuinka usein käyt vaa'alla kontrolloimassa painoasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein käyt vaa'alla kontrolloimassa painoasi?

        Yhden koulukunnan mukaan vaa'alla pitäisi käydä joka päivä ja laskea liukuva keskiarvo ja toisen mukaan vaa'alla ei saisi käydä ollenkaan tai vain tosi harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan on juri se ongelma.
        Otetaan mukaan tuollainen laskuri johon pitää syöttää oikeat tiedot.

        Mitäpä jos lähtee liikkeelle ilman laskureita ja jättää ruokavaliosta pois vaikka sokerin ja paino alkaa laskea.
        Tai vaikka iltapala pois, jne.
        Itse olen toiminut näin kun olen säädellyt painoani, ei ole mitään hajua montako kaloria olen vähentänyt ruokavaliosta, sen tiedän että muutokset ovat toimineet.
        Joten jälleen kerran miksi käyttää jotakin laskuria.
        Jos laskuri antaa oikean tiedon vain ja ainoastaan jos tunnollisesti syöttää oikeat tiedot niin sama tunnollisuus tuo tulosta ruokavaliomuutoksessa.

        Pitää ne kalorit tietää,koska muuten voi syödä liian vähän tai ruokavaliossa ei ole tarpeeksi hiilihydraatteja,rasvaa,proteenia.

        Toisin sanoen jotain voi syödä liikaa ja jotain liian vähän.
        Ei ihmiskeho ja mieli voi hyvin jos ravintoaineet on väärässä suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein käyt vaa'alla kontrolloimassa painoasi?

        Kerran viikossa joskus harvemmin.
        Vaakatulosta saa helposti muutettua neljäkin kiloa.
        Jos et juo pariin päivään juuri mitään ja toinen ääripää tankkaat nestettä paljon pari päivää.
        Joten se jatkuva vaakalla käyminen on turhaa.
        Myöskin reagoiminen jos joku kerta näyttää 2kg enemmän tai vähemmän, voi johtua nesteestä.

        Sitten tuossa alempana jonkun mielestä kaloreita pitää laskea ettei syö liian vähän.
        Kyllä se vaaka kertoo senkin onko syönyt liian vähän.
        Joskus kun työkiireet painaa päälle ja ei kerkeä syömään niin paino saattaa pudota lähes 10kg, se on merkki että pitää syödä lisää.

        Vai väitättekö että paino lähtee nousemaan jos syö liian vähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan on juri se ongelma.
        Otetaan mukaan tuollainen laskuri johon pitää syöttää oikeat tiedot.

        Mitäpä jos lähtee liikkeelle ilman laskureita ja jättää ruokavaliosta pois vaikka sokerin ja paino alkaa laskea.
        Tai vaikka iltapala pois, jne.
        Itse olen toiminut näin kun olen säädellyt painoani, ei ole mitään hajua montako kaloria olen vähentänyt ruokavaliosta, sen tiedän että muutokset ovat toimineet.
        Joten jälleen kerran miksi käyttää jotakin laskuria.
        Jos laskuri antaa oikean tiedon vain ja ainoastaan jos tunnollisesti syöttää oikeat tiedot niin sama tunnollisuus tuo tulosta ruokavaliomuutoksessa.

        Mitä ne oikeat tiedot sitten ovat? Jokainen osaa syöttää sinne ikänsä, pituutensa ja painonsa, mutta aktiivisuuskertoimen syöttäminen onkin sitten toinen asia, sen arvo voi olla 1,0 tai 2,5 tai mitä tahansa siltä väliltä. Sehän menee pelkäksi arvaamiseksi, jolloin lopputuloksestakin jopa 50 % on arvausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein käyt vaa'alla kontrolloimassa painoasi?

        Jos pudotan painoa, niin joka maanantaiaamuna aamukusen jälkeen. Muuten en juuri oskaan.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe