Ensimmäinen ihminen lähetettiin avaruuteen tasan 60 vuotta sitten 12. huhtikuuta 1961. 27-vuotias Juri Gagarin, neuvostoliittolainen kosmonautti, pääsi avaruuteen Neuvostoliiton avaruuslennolla Vostok 1. Yhteensä 108 minuuttia kestäneen historiallisen lennon aikana Gagarin kiersi maapallon kerran.
Oliko kyseinen lento Neuvostoliiton propagandaa, ja kyseistä lentoa ei itseasiassa ollut ollenkaan. Venäjä teki videolähetyksen myös studiossa kyseisestä lennosta. Juri Gagarin kuoli testilennolla ettei kerro totuutta kyseisestä avaruuslennosta. Entä Sputnikin tarina vai totuus. Nyt kun tiedetään itänaapurin "totuuksista" ja ajatusmaailmasta.
Juri Gagarin?
4
93
Vastaukset
- Anonyymi
Gagarin pääsi sentään koneen kyytiin. Putlerin aikana lennetään ulos hotellin ikkunasta.
- Anonyymi
Eihän tuosta ole tasan 60 vuotta vaan enemmän.
- Anonyymi
Olen nähnyt Sputnikin lentävän. Olin silloin alle 5 v, mutta muistan sen hyvin.
Sputnik lähetti radiotaajuista merkkiä, joka oli periaatteessa kenen tahansa radioamatöörin havaittamissa.
Eikä Gagarinin lentoakaan ole sen paremmin syytä epäillä. Jenkeillä oli laitteet seurata lentoa ja Gagarinin ja maan välistä radioliikennettä.
Ei tuolta pohjalta kannata alkaa salaliittoteorioita rakentamaan. - Anonyymi
Mitään ei ole koskaan tapahtunut. Ihan kaikki talvisodasta lähtien on tehty californian kellaristudiossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389