Ihmiset pitää vaivattomasta auton käytöstä-ei patteri pelleilystä

Anonyymi-ap

34

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota hautasi Mirain kannattamattomana ja ilman tulevaisuuden näkymiä.
      Suomessa vetyautoilu on unohdettu kannattamattomana myös.
      Ehkä joskus 10 vuoden päästä saattaa olla jotain vetyrekkoja tai busseja, mutta henkilöautoja ei.

      • Anonyymi

        no miksi BMW tuo heti vetyautot markkinoille?

        toyota taitaa tuoda vetypolttomoottori corollan?

        googlaa= vetypolttomoottori-ralli-toyota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no miksi BMW tuo heti vetyautot markkinoille?

        toyota taitaa tuoda vetypolttomoottori corollan?

        googlaa= vetypolttomoottori-ralli-toyota

        Yksi pääsky ei kesää tee. On kymmeniä autovalmistajia/merkkejä joilla ei ole mitään suunnitelmia tai aikomuksia panostaa vetyautoon millään tapaa, akkuteknologian kehittyminen vaan ajoi vetyautojen ohitse.

        Pitää muistaa että vetyauto on varsinainen energiasyöppö, ympäristöystävällinen vedyn tuotanto vaatii energiaa kolme kertaa sen määrän mitä vastaavan matkan ajaminen sähköautolla kuluttaa.


    • Anonyymi

      Ootamma, vaan kun ikää on jo 54 v niin ehtii tuoni korjata ennen vetyautojen saapumista. Harmi.

    • Anonyymi

      3- vuoden kokemuksella voin sanoa, että mikään autoilu ei ole vaivattomampaa kuin sähköautoilu. Kauhulla muistelen aikaa aina kun ajelen huoltoaseman ohi.
      Kotiin tullessa autotallin ovi aukeaa automaattisesti kun auto sen avaa, latausjohto roikkuu katosta jonka kytkemiseen kuluu noin pari sekuntia, aamulla lähtiessä pistokkeen irrotus pari sekuntia ja ”tankki” täynnä, ulos ajettuani tallin ovi menee taas kiinni auton käskemänä. Voiko helpompaa olla?

      • Anonyymi

        Hyvin vaikutat muistavan mainosvideot ulkoa ;-)

        Tuossa tarinassa unohtuu polttaria reippaasti kalliimman auton pääomakut ja patteruaton arvon alenema, floppaava talvi-range, sekä yleisten latauspaikkojen ongelmallisuudet ja toisinaan polttaritankillista vastaavat hinnatkin.

        Mutta tuo mainoksista ulkoa muistettu malli on oikein mehukas myös hakkereille, kun voivat etänä skannata sekä auton, että tallin ovenkin koodin, sarjassa avoimien ovien päivät.


      • Anonyymi

        Ihan kiva, kun ei käy esim. matkoilla autonsa kanssa. Eli vain töihin, ja töistä kotiin, ja kuolettaa sitä suurta velka summaa siinä samalla. Elämähän on toki valintoja, mutta sähköautoilijan maailmankuva on suurin piirtein sama, kuin oravan, joka viihtyy sillä omalla reviirillään koko elämänsä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kiva, kun ei käy esim. matkoilla autonsa kanssa. Eli vain töihin, ja töistä kotiin, ja kuolettaa sitä suurta velka summaa siinä samalla. Elämähän on toki valintoja, mutta sähköautoilijan maailmankuva on suurin piirtein sama, kuin oravan, joka viihtyy sillä omalla reviirillään koko elämänsä...

        Tietty tuollaisessa käytössä patteriauto toimii teknisesti, mutta rsaattaa tulla loppupelissä kaikkine laskelminene polttaria kalliimmaksikin.

        "Elämähän on toki valintoja, mutta sähköautoilijan maailmankuva on suurin piirtein sama, kuin oravan, joka viihtyy sillä omalla reviirillään koko elämänsä..."

        No, oravat nyt ovat oiken kivoja ja ekologisia tupsukorva-luontokappaleita ... mutta akku-mega-saaste-patteriauto on sitten aivan muuta ja pahimmillaan voi tuhota oravan kotiympäristönkin, riippuen missä niitä akkumineraaleja kaivetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin vaikutat muistavan mainosvideot ulkoa ;-)

        Tuossa tarinassa unohtuu polttaria reippaasti kalliimman auton pääomakut ja patteruaton arvon alenema, floppaava talvi-range, sekä yleisten latauspaikkojen ongelmallisuudet ja toisinaan polttaritankillista vastaavat hinnatkin.

        Mutta tuo mainoksista ulkoa muistettu malli on oikein mehukas myös hakkereille, kun voivat etänä skannata sekä auton, että tallin ovenkin koodin, sarjassa avoimien ovien päivät.

        ÖÖ.. Mitkä mainosvideot?
        Oli kyse auton käytön vaivattomuudesta, siihen ei hinta vaikuta, toisaalta vastaava polttis maksaa kaksinkertaisesti ja siihen isot polttoainekulut ja suuri huollon tarve.
        Arvon alenema on ollut toistaiseksi huomattavasti pienempi kuin uutena saman hintaisen polttiksen. Eikä tuokaan liity mitenkään auton käytön vaivattomuuteen.
        Talvirange on noin 300km. Riittää paremmin kuin hyvin, kesällä 500. Yleiset latauspaikat ovat toimineet 100%. Käytän pääasiassa automerkkini omia pikalatureita.
        Automerkkini tehdas lupaa uuden auton sille joka hakkeroi valmistamansa auton, joten kannattaa yrittää..
        Sitten jäi kehumatta muutama vaivattomuus:
        -Auton suorituskyky, välitön voima ilman viiveitä ja nykivää vaihteistoa. Auto ei haise, ei tärise, ei metelöi...
        -Esilämmitys talvella, auto lämpiää mukavaan + 20 asteeseen alle kymmenessä minuutissa kännykkäohjauksella. Tuo jos mikä on vaivattomuutta.
        - Nykyään kaikissa uusissa autoissa on ns. softaongelmia, automerkilläni ne hoidetaan etänä kuten kännykät konsanaan, mites polttiksessa? Aika vaivalloista olisi mennä huoltoon jokaisen pikkuongelman takia. Autossani ei ole myöskään määräaikaishuoltoja, vaivattomuutta sekin, ei tarvitse ravata huollossa ja maksaa valohoidoista ja öljynvaihdoista.
        - Ajamisen hinta. Itselläni vielä ensi syksyyn sähkösopimus 5.44c/kWh + siirto ja verot yhteensä 11.4c/kWh. Julkisia latureita käytin viime vuonna 7 kertaa. Ei ole mitään väliä mitä ne maksavat. Viime vuonna kuitenkin matkamittariin kertyi 32 000km.

        Mikä voi olla vaivattomampaa kuin sähköautoilu? Ei mikään... Taksiakin joutuu aina odottamaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kiva, kun ei käy esim. matkoilla autonsa kanssa. Eli vain töihin, ja töistä kotiin, ja kuolettaa sitä suurta velka summaa siinä samalla. Elämähän on toki valintoja, mutta sähköautoilijan maailmankuva on suurin piirtein sama, kuin oravan, joka viihtyy sillä omalla reviirillään koko elämänsä...

        Miten tuosta päättelit etten käy matkoilla?
        Viime kesälomalla kiertelimme ympäri suomea 3 viikkoa. Pääasiassa yövyimme hotelleissa. Monessa oli ilmainen latausmahdollisuus.
        Kaikki sukulaiset ja ystävät asuvat 200km.n säteellä ja heillä on vähintään sukopistoke ulkona, muutamalla 3-vaihepistoke.
        Ajeltua tuli viime vuonna 32000km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietty tuollaisessa käytössä patteriauto toimii teknisesti, mutta rsaattaa tulla loppupelissä kaikkine laskelminene polttaria kalliimmaksikin.

        "Elämähän on toki valintoja, mutta sähköautoilijan maailmankuva on suurin piirtein sama, kuin oravan, joka viihtyy sillä omalla reviirillään koko elämänsä..."

        No, oravat nyt ovat oiken kivoja ja ekologisia tupsukorva-luontokappaleita ... mutta akku-mega-saaste-patteriauto on sitten aivan muuta ja pahimmillaan voi tuhota oravan kotiympäristönkin, riippuen missä niitä akkumineraaleja kaivetaan.

        Miten tuosta päättelit etten käy matkoilla?
        Viime kesälomalla kiertelimme ympäri suomea 3 viikkoa. Pääasiassa yövyimme hotelleissa. Monessa oli ilmainen latausmahdollisuus.
        Kaikki sukulaiset ja ystävät asuvat 200km.n säteellä ja heillä on vähintään sukopistoke ulkona, muutamalla 3-vaihepistoke.
        Ajeltua tuli viime vuonna 32000km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÖÖ.. Mitkä mainosvideot?
        Oli kyse auton käytön vaivattomuudesta, siihen ei hinta vaikuta, toisaalta vastaava polttis maksaa kaksinkertaisesti ja siihen isot polttoainekulut ja suuri huollon tarve.
        Arvon alenema on ollut toistaiseksi huomattavasti pienempi kuin uutena saman hintaisen polttiksen. Eikä tuokaan liity mitenkään auton käytön vaivattomuuteen.
        Talvirange on noin 300km. Riittää paremmin kuin hyvin, kesällä 500. Yleiset latauspaikat ovat toimineet 100%. Käytän pääasiassa automerkkini omia pikalatureita.
        Automerkkini tehdas lupaa uuden auton sille joka hakkeroi valmistamansa auton, joten kannattaa yrittää..
        Sitten jäi kehumatta muutama vaivattomuus:
        -Auton suorituskyky, välitön voima ilman viiveitä ja nykivää vaihteistoa. Auto ei haise, ei tärise, ei metelöi...
        -Esilämmitys talvella, auto lämpiää mukavaan 20 asteeseen alle kymmenessä minuutissa kännykkäohjauksella. Tuo jos mikä on vaivattomuutta.
        - Nykyään kaikissa uusissa autoissa on ns. softaongelmia, automerkilläni ne hoidetaan etänä kuten kännykät konsanaan, mites polttiksessa? Aika vaivalloista olisi mennä huoltoon jokaisen pikkuongelman takia. Autossani ei ole myöskään määräaikaishuoltoja, vaivattomuutta sekin, ei tarvitse ravata huollossa ja maksaa valohoidoista ja öljynvaihdoista.
        - Ajamisen hinta. Itselläni vielä ensi syksyyn sähkösopimus 5.44c/kWh siirto ja verot yhteensä 11.4c/kWh. Julkisia latureita käytin viime vuonna 7 kertaa. Ei ole mitään väliä mitä ne maksavat. Viime vuonna kuitenkin matkamittariin kertyi 32 000km.

        Mikä voi olla vaivattomampaa kuin sähköautoilu? Ei mikään... Taksiakin joutuu aina odottamaan...

        " ... toisaalta vastaava polttis maksaa kaksinkertaisesti ja siihen isot polttoainekulut ja suuri huollon tarve. "

        Vai että on nykyisin olemassa uusia markkinoilta salaisia patteriautoja joiden hinta ovat puolet vastaavasta polttarista. Hieman faktaa olisi ihan tervetulutta. Alan valmistajat kertovat tavoitteekseen saada patteriauton hinta laskemaan tulevina x-vuosina polttiksen tasolle.

        "Automerkkini tehdas lupaa uuden auton sille joka hakkeroi valmistamansa auton, joten kannattaa yrittää.."

        Ilmiselvästikään tuon mysteerimerkin ja valmistajan tieto ei ole yltänyt hakkereiden korviin saakka.

        "Autossani ei ole myöskään määräaikaishuoltoja, vaivattomuutta sekin, ei tarvitse ravata huollossa ja maksaa valohoidoista ja öljynvaihdoista."

        Näemmä maailmalle tuntematon ihme-sähköauto on siis keksitty, jossa ei ole kuluvia osia, eikä sähköturvallisuuteen kuuluvia elementtejä lainkaan. Turvallista matkaa huoltamattomalla / tarkistamattomalla patteriautolla ... kuulostaa kiinalaiselta.

        Kyseessä täytyy olla todella laatuvalmistaja, joka myy vastaavaa pottaria puolet halvemmalla uutta patteriautoa (markkinoilta salaa) ja jolla suorastaan edesvastuutomasti ei ole ohjelmassaan huolto- ja tarkitusjaksoja valmistamilleen autoille.

        "Perinteisen polttomoottoriauton ja täyssähköauton huolto-ohjelmissa on suuria eroja."

        - https://www.is.fi/autot/art-2000007614764.html

        Sitten tuollaisen määräaikais-huoltamattoman / tarkistamattoman patteriauton turvallisuutta tai mahdollista turvattomuutta käyttäjälle ja muille tienkäyttäjille, tarkastellaan vasta kastastuksessa tai se todetaan mahdollisesti vakavankin kolarin jo tapahduttua.

        Tuollaisen määräaikais-tarkistamattoman patteriauton paloturvallisuuskin on tapissaan ...

        "Sähköautoille suunnitellaan pitkää listaa hylkäämisuhalla varustettuja katsastuskohteita"

        "Sähkö- ja hybridiajoneuvojen katsastussääntöjä aiotaan tiukentaa."

        "Suurin osa tarkastettavaksi ehdotettujen kohteiden vioista johtaisi määräysluonnoksen perusteella koko sähköllä toimivan ajoneuvon katsastuksen hylkäämiseen."

        - https://www.is.fi/autot/art-2000008595993.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ... toisaalta vastaava polttis maksaa kaksinkertaisesti ja siihen isot polttoainekulut ja suuri huollon tarve. "

        Vai että on nykyisin olemassa uusia markkinoilta salaisia patteriautoja joiden hinta ovat puolet vastaavasta polttarista. Hieman faktaa olisi ihan tervetulutta. Alan valmistajat kertovat tavoitteekseen saada patteriauton hinta laskemaan tulevina x-vuosina polttiksen tasolle.

        "Automerkkini tehdas lupaa uuden auton sille joka hakkeroi valmistamansa auton, joten kannattaa yrittää.."

        Ilmiselvästikään tuon mysteerimerkin ja valmistajan tieto ei ole yltänyt hakkereiden korviin saakka.

        "Autossani ei ole myöskään määräaikaishuoltoja, vaivattomuutta sekin, ei tarvitse ravata huollossa ja maksaa valohoidoista ja öljynvaihdoista."

        Näemmä maailmalle tuntematon ihme-sähköauto on siis keksitty, jossa ei ole kuluvia osia, eikä sähköturvallisuuteen kuuluvia elementtejä lainkaan. Turvallista matkaa huoltamattomalla / tarkistamattomalla patteriautolla ... kuulostaa kiinalaiselta.

        Kyseessä täytyy olla todella laatuvalmistaja, joka myy vastaavaa pottaria puolet halvemmalla uutta patteriautoa (markkinoilta salaa) ja jolla suorastaan edesvastuutomasti ei ole ohjelmassaan huolto- ja tarkitusjaksoja valmistamilleen autoille.

        "Perinteisen polttomoottoriauton ja täyssähköauton huolto-ohjelmissa on suuria eroja."

        - https://www.is.fi/autot/art-2000007614764.html

        Sitten tuollaisen määräaikais-huoltamattoman / tarkistamattoman patteriauton turvallisuutta tai mahdollista turvattomuutta käyttäjälle ja muille tienkäyttäjille, tarkastellaan vasta kastastuksessa tai se todetaan mahdollisesti vakavankin kolarin jo tapahduttua.

        Tuollaisen määräaikais-tarkistamattoman patteriauton paloturvallisuuskin on tapissaan ...

        "Sähköautoille suunnitellaan pitkää listaa hylkäämisuhalla varustettuja katsastuskohteita"

        "Sähkö- ja hybridiajoneuvojen katsastussääntöjä aiotaan tiukentaa."

        "Suurin osa tarkastettavaksi ehdotettujen kohteiden vioista johtaisi määräysluonnoksen perusteella koko sähköllä toimivan ajoneuvon katsastuksen hylkäämiseen."

        - https://www.is.fi/autot/art-2000008595993.html

        No esitä uusi saman kokoinen polttomoottoriauto samalla suorituskyvyllä kuin tesla model 3 performance, paljonko tuollainen 500hv bensahirmu maksaa, paljonko sellainen kuluttaa bensaa, paljonko sellaiseen maksaa määräaikaishuollot, mikä onkaan arvonalenema?
        Sähköatossa ei ole perinteisiä huoltokohteita. Jarrujen herkistely ja sisäilmansuodattimet ovat ainoat, nekään eivät ole pakollisia tehdä takuun menettämisen uhalla kuten polttiksessa.
        Katsastuksessa tarkastetaan auton turvallisuus, ja sehän on vain hyvä asia. Vai kuinka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin vaikutat muistavan mainosvideot ulkoa ;-)

        Tuossa tarinassa unohtuu polttaria reippaasti kalliimman auton pääomakut ja patteruaton arvon alenema, floppaava talvi-range, sekä yleisten latauspaikkojen ongelmallisuudet ja toisinaan polttaritankillista vastaavat hinnatkin.

        Mutta tuo mainoksista ulkoa muistettu malli on oikein mehukas myös hakkereille, kun voivat etänä skannata sekä auton, että tallin ovenkin koodin, sarjassa avoimien ovien päivät.

        Polttiskuskihan se parhaiten tietää sähköauton käytön. Onhan Suomi24.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esitä uusi saman kokoinen polttomoottoriauto samalla suorituskyvyllä kuin tesla model 3 performance, paljonko tuollainen 500hv bensahirmu maksaa, paljonko sellainen kuluttaa bensaa, paljonko sellaiseen maksaa määräaikaishuollot, mikä onkaan arvonalenema?
        Sähköatossa ei ole perinteisiä huoltokohteita. Jarrujen herkistely ja sisäilmansuodattimet ovat ainoat, nekään eivät ole pakollisia tehdä takuun menettämisen uhalla kuten polttiksessa.
        Katsastuksessa tarkastetaan auton turvallisuus, ja sehän on vain hyvä asia. Vai kuinka?

        "No esitä uusi saman kokoinen polttomoottoriauto samalla suorituskyvyllä kuin tesla model 3 performance, paljonko tuollainen 500hv bensahirmu maksaa, .."

        Patteriautoilijan mielenmaailma ja "logiikka" on yhtä itsepetollista kuin ko. konseptin ekologisena markkinointikin ja sellaiseksi kuvittelu. Ohiluenta on myöskin peruskauraa.

        Siis nyt kerrottiin se tuntematon automerkki ja malli, jonka saa puoleen hintaan verrattuna vastaavaan polttariin ja jolle ei ole lainkaan aikataulutettu huolto-turvatarkastuksia.

        Nyt sitten autojen vastaavuudeksina vielä esitellään pelkkiä hevosvoimia, vain niitähän se perheellinenkin autoilun kustannuksia ynnäilevä autonostaja tuijottelee.

        No, ilmankos niille Tasloille on sattunut mitä ihmeellisempiä kolareita ja itsekseenkin palamaan syttymisiä.

        Alla sitten hieman faktaa patteriauton "edullisuudesta" mm. huoltojen ja korjauksien suhteen.

        "Sähköautoko huoltohuoleton? Muutaman vuoden ikäisen sähköauton korjauskohdelista on pitkä ja erikoinen – ja vaatii erikoisosaamista"

        "Sähköautojen korjaaminen on byrokratian ja erikoisosaamisen tasapainottelua."

        "Sähköautojen korjaaminen vaatii korjaamolta paljon. Melkein joka autoon on omia erikoistyökaluja. Korjaajia ja mekaanikkoja täytyy kouluttaa erityisesti suurjännitetöiden osalta."

        - https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoko-huoltohuoleton-muutaman-vuoden-ikaisen-sahkoauton-korjauskohdelista-on-pitka-ja-erikoinen-ja-vaatii-erikoisosaamista/8acc518c-00bb-4605-8026-caf279075272

        Simppeliä ja huoltoja tarvitsematonta, ajaa vain katsastukseen ja toivoo parasta. Musk hoitaa päivitykset verkon yli. Hyvin vastuullista patteriautoilua.


    • Anonyymi

      Riippuu ihmisestä. Moni tykkää halvoista kilometreistä ja lataaminen on helppoa ja esim. kotona on latauspiste tai jopa työpaikalla ilmainen lataus.

      • Anonyymi

        Jahams, että se kotona lataaminen on ainoa patteriauton kustannus vs. vastaavan kategorian polttari, hienoa matematiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahams, että se kotona lataaminen on ainoa patteriauton kustannus vs. vastaavan kategorian polttari, hienoa matematiikkaa.

        Patteriauton ainoa kulu on kuulemma sen käyttämä sähkö! 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahams, että se kotona lataaminen on ainoa patteriauton kustannus vs. vastaavan kategorian polttari, hienoa matematiikkaa.

        Tämä tahallinen väärinymmärtäminen on kyllä hienoa ajankuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tahallinen väärinymmärtäminen on kyllä hienoa ajankuvaa.

        "Tämä tahallinen väärinymmärtäminen on kyllä hienoa ajankuvaa."

        Väärinymmärtäminen nyt kyllä vaikuttaa olevan ihan eri leirissä, joka ei osaa sisäistää auton hankitakustannuksien mahdollisine pääomakustannuksineen olevan osa auton todellisia käyttökustannuksia, patteriauto vs. polttari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteriauton ainoa kulu on kuulemma sen käyttämä sähkö! 😆

        "Patteriauton ainoa kulu on kuulemma sen käyttämä sähkö!"

        No, patteriautokauppiaan maalailemat kalliin auton ostoon ohjaavat "edulliset" töpselihinnathan on se oleellisin kustannus.

        Taannoin ulkolaisella kanavalla oli dokkarissa realistiset laskelmat (ko. maan olosuhteissa) patteriauto vs. polttari, eli missä vaiheessa s-auto voi tulla ja kuinka pitkällä aikajaksolla ja millä kilometreillä edullisemmaksi ja milloin polttari on edullisempi vaihtoehto. Luonnollisestikin vastaikkain olivat toisaan vastaavat autot.

        Ps. Sitten jotkut mm. jo työuransa tehneet ostavat uuden patteriauton jopa ihan pineen nurkka-ajoon, jossa suht' edullinen viidenkin tonnin käytetty polttari olisi hyvin edullinen vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä tahallinen väärinymmärtäminen on kyllä hienoa ajankuvaa."

        Väärinymmärtäminen nyt kyllä vaikuttaa olevan ihan eri leirissä, joka ei osaa sisäistää auton hankitakustannuksien mahdollisine pääomakustannuksineen olevan osa auton todellisia käyttökustannuksia, patteriauto vs. polttari.

        Tässäpä malliesimerkki. Niputetaan sopiva ihmisryhmä, yleistetään joku sitä koskeva ominaisuus (voi olla ihan omasta päästäkin lähtöisin) ja aletaan hyökkäillä ei-kenenkään-esittämää ”kollektiivista mielipidettä” vastaan.

        Mikä meidän keskustelukulttuuriamme oikein vaivaa nykyään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä malliesimerkki. Niputetaan sopiva ihmisryhmä, yleistetään joku sitä koskeva ominaisuus (voi olla ihan omasta päästäkin lähtöisin) ja aletaan hyökkäillä ei-kenenkään-esittämää ”kollektiivista mielipidettä” vastaan.

        Mikä meidän keskustelukulttuuriamme oikein vaivaa nykyään?

        "Tässäpä malliesimerkki. Niputetaan sopiva ihmisryhmä, yleistetään joku sitä koskeva ominaisuus ..."

        Ensin syytellään väärin ymmärtämisestä, luonnollisestikin mitään erittelemeättä ja vastineeseen vastaamatta.

        Nyt sitten vielä sovitellaan uhrin viittaa ja syytellään yhmisryhmään yleistyskistä ja leivotaan lisää niitä hatusta temmottuja syytöksiä ja edelleenkin itse asiaan kommentoimatta.

        Kuka nyt on harrastelemassa sitä mainittua väärinymmärtämistä ja toistamiseen?

        Onko tämä sitä aikamme uhriutumiskulttuuria, jossa jopa yliopiston opettajien koltolle koetetaan leimata selalista mitä siellä ei ole, oppilaitten taholta woke-kulttuuria suorastaan vainoaaseena käyttäen.

        "Näin woke-hulluus tunkeutui yliopistoihin – kyttäämistä, ilmiantoja ja pelkääviä opettajia"

        - https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffacf2d1-7150-4aee-a120-18b74a68f95a

        :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässäpä malliesimerkki. Niputetaan sopiva ihmisryhmä, yleistetään joku sitä koskeva ominaisuus ..."

        Ensin syytellään väärin ymmärtämisestä, luonnollisestikin mitään erittelemeättä ja vastineeseen vastaamatta.

        Nyt sitten vielä sovitellaan uhrin viittaa ja syytellään yhmisryhmään yleistyskistä ja leivotaan lisää niitä hatusta temmottuja syytöksiä ja edelleenkin itse asiaan kommentoimatta.

        Kuka nyt on harrastelemassa sitä mainittua väärinymmärtämistä ja toistamiseen?

        Onko tämä sitä aikamme uhriutumiskulttuuria, jossa jopa yliopiston opettajien koltolle koetetaan leimata selalista mitä siellä ei ole, oppilaitten taholta woke-kulttuuria suorastaan vainoaaseena käyttäen.

        "Näin woke-hulluus tunkeutui yliopistoihin – kyttäämistä, ilmiantoja ja pelkääviä opettajia"

        - https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffacf2d1-7150-4aee-a120-18b74a68f95a

        :/

        Taas ladottiin niitä oletuksia joita vastaan hyökätä. Ei minä ole kirjoittanut kuuluvani johonkin tiettyyn ryhmään tai ottavani vastuuta jonkun toisen siihen kuuluvan esittämästä tai oletetusta näkemyksestä. Ei se ole keskustelua, se on olkiukkoilua.

        Itse olin sillä aikaa tallissa purkamassa ruiskusuuttimia irti ultraäänipesua varten. Wokea vaan sullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas ladottiin niitä oletuksia joita vastaan hyökätä. Ei minä ole kirjoittanut kuuluvani johonkin tiettyyn ryhmään tai ottavani vastuuta jonkun toisen siihen kuuluvan esittämästä tai oletetusta näkemyksestä. Ei se ole keskustelua, se on olkiukkoilua.

        Itse olin sillä aikaa tallissa purkamassa ruiskusuuttimia irti ultraäänipesua varten. Wokea vaan sullekin.

        "Riippuu ihmisestä. Moni tykkää halvoista kilometreistä ja lataaminen on helppoa ja esim. kotona on latauspiste tai jopa työpaikalla ilmainen lataus."

        Tuohon kommenttiisi antamani vastineen kimmoittamana sait sitten jonkin perin kummallisen ja täysin arvaamattoman woke-kohtauksen ja aloit ladella vähemmän loogista ja vähemmän tasapianoista hyperbola-tarinaa laajasti sivureiteillen.

        Luonnollisestikin vastineseen lainkana vastaamatta ja omaa kommenttiasi perustelematta.

        No, ei muuta kuin reseptillä apteekkin kautta, niin eiköhän se siitä helpota.


    • Anonyymi

      Patterit latautuu yöllä, kun kuluttaja näkee unikuvia paratiisista!

    • Anonyymi

      TRÖÖÖÖLLL ! ! Pidäppä rys. . sän trollitehdas dissaus spammays tauko ny useampi päivä teitillä joulu. Ukrainaan Putinkin halus tuli tauon,Rys. . sän tappaja terroristi valloittajat tappoi kymmeniä siviilejä viime viikkoina.

    • Anonyymi

      Pelko on kaiken uuden kokeilemisen esteenä aina.

      Jotkut menee niinkin pitkälle pelossaa että haukkuvat kokeilemaan uskaltautuneita.

    • Anonyymi

      Nykyisin ajan plugarilla. Seuraava autoni tulee olemaan sähköauto. On paljon helpompaa pistää pistoke kiinni autoon kotiin tullessaan, kuin käydä tankkaamassa. Lähteissään auto on aina täyteen ladattu, ja tarpeen mukaan lämmitetty tai viilennetty. Polttikseen ei ole paluuta.

      • Anonyymi

        Teet varmasti tuon tuon saman reissussa ollessasikin. Pistät vain piuhan kiinni, ja aamulla lähteissäsi on aina täyteen ladattu, jos toki latauspisteillä ei ole jonoja...


    • Anonyymi

      Paljon ihmiset tykkää sähköautosta kun ei tarvitse tankkailla ja ajella asemille kun sen voi ladata kotona yöllä kun kukaan ei tarvitse autoa.

      • Anonyymi

        Kerro lisää tuosta asemille ajelusta. Itsellä kun ainakin sattuu kahdeksan polttoaine asemaa matkan varrelle töihin ja takaisin ajellessa, joten?....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää tuosta asemille ajelusta. Itsellä kun ainakin sattuu kahdeksan polttoaine asemaa matkan varrelle töihin ja takaisin ajellessa, joten?....

        Itse ainakin joudun lähtemään espoosta lappiin tankkaamaan!! 🤣


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe