Yleensä kun selailen reseptejä englanniksi

Niin mittojen ja lämpötilojen muunnokset kyllä osaan tehdä ja ymmärrän myös erot ja samankaltaisuudet sikäläisten ja täkäläisten ainesten välillä. Google on hyvä tietolähde.

Mutta se mikä niissä yleensä saa minut ihmettelemään on kuvien ja tekstin valtava määrä ennen kuin edes pääsee itse reseptiin. Jotenkin nämä kokit tai sivustot eivät ole sisäistäneet että kaikissa ohjeissa itse asiaan ytimekäs pääsy on se mitä kaikki siinä etsivät.

Pieni taustatarina riittää jotta ymmärrän mistä on kyse mutta en tarvitse Pinterestiä tai esseetä maailman historiasta. 🤨😂

8

275

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilmeisesti tarkoitat jenkkireseptejä. Britti reseptit ovat hyviä ja niissä nykyään grammat käytössä, joten ei suurempaa ongelmaa jos omistaa keittiövaakan, jolla punnita jauhot ym. Jenkkiohjeita en edes käytä, kun niistä määristä on vaikea saada selkoa kuinka paljon mitäkin ainetta laitetaan ja niissä on yhdessä reseptissä vuoden sokerit kerralla.

• Anonyymi

Keittiövaaka taipuu muotoon keittiövaa'an.

Minulla on digitaalinen vaaka, jonka mittayksiköiksi voi vaihtaa Amerikan mitatkin, jolloin ei tarvitse tehdä mitään konversiota.

• Jep, jenkkiresepteistä tuo ongelma löytyy. Sitten niissä on sekin outo juttu että pitäisi käyttää jonkin brändin valmista seosta.

Siinä tulee ylimääräinen mutka matkaan kun yrittää selvittää mitä seos sitten sisältää, lisäaineiden lisäksi siis.

Ovat itsekin myöntäneet etteivät aina tiedä mitä syövät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keittiövaaka taipuu muotoon keittiövaa'an.

Minulla on digitaalinen vaaka, jonka mittayksiköiksi voi vaihtaa Amerikan mitatkin, jolloin ei tarvitse tehdä mitään konversiota.

Minun vaaka ei tunne kuppeja tuntee vanhat brittimitat kuitenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun vaaka ei tunne kuppeja tuntee vanhat brittimitat kuitenkin.

Mitähän mahtaa tarkoittaa jenkkimitta stick?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitähän mahtaa tarkoittaa jenkkimitta stick?

Stick mittaa käytetään yleensä kun puhutaan voista. Se on suurin piirtein 4 unssia (oz) eli 113 grammaa.

https://www.google.com/search?q=ounces+to+grams

Tosin tässä on hyvä huomata se että jenkkiläisen ja eurooppalaisen voin välillä on myös eroja. Jenkkivoissa rasvaa on 80% ja eurooppalaisessa 82%.

• Anonyymi

Lisäys vielä edelliseen kommenttini, että minulla on englanninkielisiä keittokirjoja ja reseptejä omastakin takaa eli on tullut keräiltyä, kun tullut vuosikymmeniä englanninkielinen ja nimenomaan brittiläinen viikkolehti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      119
      3782
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2912
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      112
      2461
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      1971
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      243
      1640
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      44
      1575
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1360
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1346
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1201
    Aihe