Yleensä kun selailen reseptejä englanniksi

Niin mittojen ja lämpötilojen muunnokset kyllä osaan tehdä ja ymmärrän myös erot ja samankaltaisuudet sikäläisten ja täkäläisten ainesten välillä. Google on hyvä tietolähde.

Mutta se mikä niissä yleensä saa minut ihmettelemään on kuvien ja tekstin valtava määrä ennen kuin edes pääsee itse reseptiin. Jotenkin nämä kokit tai sivustot eivät ole sisäistäneet että kaikissa ohjeissa itse asiaan ytimekäs pääsy on se mitä kaikki siinä etsivät.

Pieni taustatarina riittää jotta ymmärrän mistä on kyse mutta en tarvitse Pinterestiä tai esseetä maailman historiasta. 🤨😂

8

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilmeisesti tarkoitat jenkkireseptejä. Britti reseptit ovat hyviä ja niissä nykyään grammat käytössä, joten ei suurempaa ongelmaa jos omistaa keittiövaakan, jolla punnita jauhot ym. Jenkkiohjeita en edes käytä, kun niistä määristä on vaikea saada selkoa kuinka paljon mitäkin ainetta laitetaan ja niissä on yhdessä reseptissä vuoden sokerit kerralla.

• Anonyymi

Keittiövaaka taipuu muotoon keittiövaa'an.

Minulla on digitaalinen vaaka, jonka mittayksiköiksi voi vaihtaa Amerikan mitatkin, jolloin ei tarvitse tehdä mitään konversiota.

• Jep, jenkkiresepteistä tuo ongelma löytyy. Sitten niissä on sekin outo juttu että pitäisi käyttää jonkin brändin valmista seosta.

Siinä tulee ylimääräinen mutka matkaan kun yrittää selvittää mitä seos sitten sisältää, lisäaineiden lisäksi siis.

Ovat itsekin myöntäneet etteivät aina tiedä mitä syövät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keittiövaaka taipuu muotoon keittiövaa'an.

Minulla on digitaalinen vaaka, jonka mittayksiköiksi voi vaihtaa Amerikan mitatkin, jolloin ei tarvitse tehdä mitään konversiota.

Minun vaaka ei tunne kuppeja tuntee vanhat brittimitat kuitenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun vaaka ei tunne kuppeja tuntee vanhat brittimitat kuitenkin.

Mitähän mahtaa tarkoittaa jenkkimitta stick?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitähän mahtaa tarkoittaa jenkkimitta stick?

Stick mittaa käytetään yleensä kun puhutaan voista. Se on suurin piirtein 4 unssia (oz) eli 113 grammaa.

https://www.google.com/search?q=ounces+to+grams

Tosin tässä on hyvä huomata se että jenkkiläisen ja eurooppalaisen voin välillä on myös eroja. Jenkkivoissa rasvaa on 80% ja eurooppalaisessa 82%.

• Anonyymi

Lisäys vielä edelliseen kommenttini, että minulla on englanninkielisiä keittokirjoja ja reseptejä omastakin takaa eli on tullut keräiltyä, kun tullut vuosikymmeniä englanninkielinen ja nimenomaan brittiläinen viikkolehti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2651
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      148
      1198
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1105
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      125
      979
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      205
      921
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      825
    9. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      825
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      812
    Aihe