Jumala ei ole tarkoittanut, että ihminen puurtaisi 24/7 pysähtymättä koskaan lepäämään. Ei niin, vaan Jumala antoi meille sapatin, jolloin voimme levätä ja hiljentyä Luojamme edessä. Jeesus vietti sapattia, samoin alkuseurakunta ja Jumalan lapset lopun aikana, "jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta." Apt.3:21
Jumala hoitaa hiljaisuudessa
554
2321
Vastaukset
- Anonyymi
Samalla antoi herjaamisen lahjan, millä herjata muita uskovia ja varsinkin Hengen uskovia, jotka eivät ole lakiliitossa, vaan siinä liitossa, joka jossa sinetti on ympärileikkaus sydämeeen hengessä.
- Anonyymi
3. Moos. 24:
11 Hän kirosi ja pilkkasi Herran nimeä, ja siksi hänet vietiin Mooseksen luo. Miehen äiti oli Selomit, Dibrin tytär, Danin heimoa.
12 Mies päätettiin pitää vangittuna, kunnes Herra ilmoittaisi, mitä hänelle oli tehtävä.
13 Herra sanoi Moosekselle:
14 "Vie rienaaja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat hänen sanansa, pankoot kätensä hänen päänsä päälle. Sitten kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi.
Ihmisellä on kuitenkin vapaus valita! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3. Moos. 24:
11 Hän kirosi ja pilkkasi Herran nimeä, ja siksi hänet vietiin Mooseksen luo. Miehen äiti oli Selomit, Dibrin tytär, Danin heimoa.
12 Mies päätettiin pitää vangittuna, kunnes Herra ilmoittaisi, mitä hänelle oli tehtävä.
14 "Vie rienaaja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat hänen sanansa, pankoot kätensä hänen päänsä päälle. Sitten kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi.
Ihmisellä on kuitenkin vapaus valita!DAAAAANIN HEIMOA DAAAAANIN HEIMOA DAAAN DAAAN DAAANIN HEIMOA JUUTALAINEN DAAAN HULLUJUUTALAINEN KIVITTÄÄ KIVITTÄÄ KIVITTÄÄ ITSE ITSENSÄ KIVITTÄÄ JUUTALAINEN KIVITTÄÄ JUUTALAISTA JUMAL LAUTA MILLOIN ON PÄIVÄ ETTÄ JÄRKI ALKAA TOIMIA RABBEILLA ? DAAAAANIN HEIMOA JUMAL AUTA . Dibrin tytär dimitrin sukua varmaan Venäjällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3. Moos. 24:
Ihmisellä on kuitenkin vapaus valita!Harrastat siis nykyaikana 2000 vuotta jälkeen messias Jeesuksen ristiin NAULITSEMISEN kivittämistä ?? Olet siis lain rikkoja kuten Jeesus kivittäjiä kutsui. Ja nykyaikana kun Mooses kuoli jo ennen Jeesusta meillä on 2 viikkovapaata joka viikko työstä ja loma ajat laillisesti. OTA NYT heti lento Israeliin halvin menee Pietarista sitä seuraavaksi halvin Latvian Riikasta.Et kuulu tänne nykyajan yhteiskuntiin.
- Anonyymi
Jumala todella palauttaa sapatin lastensa pyhäpäiväksi silloin, kun "minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni ilmestyy. Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!" Jes.56:1,2
- Anonyymi
Oliko Jesajan aikana Jeesus tullut maan päälle ??? Taidat olla ajasta pahasti jäljessä synagogalla.
- Anonyymi
Ja, en början är rätt.
- Anonyymi
Jeesus on pelastaja ja Vapahtaja. Jeesus pyhitti sapatin ja Jeesus kutsuu omiaan "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua" Joh.10:27
- Anonyymi
Lampaat seuraavat paimenta päätyäkseen teuraaksi. Moni ei edes tajua tätä.
- Anonyymi
Mää, määä, seuraan suurta paimenta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lampaat seuraavat paimenta päätyäkseen teuraaksi. Moni ei edes tajua tätä.
Jaldabaoth haluaa että sinä et saa selville evankeliumin todellista merkitystä. Nag Hammadin teksteisä löydät totuuden!
- Anonyymi
Ikävää jos kuolet just sapattina tai joku kivittää sut kuoliaaksi juutalaisen synnin takia niin Jumala ei tee töitä lauantaisin eikä kukaan. Jos sairastut joudut odottaan sitten. Juutalainen ei tiedä rakkaudesta mitään kivittämisestä kyllä. Juutalainen mies pettää vaimoaan sekin kuuluu kivittää.
- Anonyymi
Juutalaiset onkin susia lampaan vaatteissa eikä kuule Jeesuksen ääntä.
- Anonyymi
Sapatista on hyvä lähteä herjaamaan muita, siirtyä hurmahenkiin ja muihin asioihin. Sapatti on hyvä herjan pohjustus.
- Anonyymi
Jumala ei ketään herjaan vaan sanoo kymmenessä käskyssä Biblian mukaan näin: "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."2Moos.20:8
- Anonyymi
Black Sabbath satanismia metalli musaa.
- Anonyymi
PÄIVÄ . YMMÄÄRRÄÄTTEKÖ TÄÄ PUHUU PÄIVÄSTÄ KUN MUUT PUHUU SYNTIEN SOVITUKSESTA RISTILLÄ.
- Anonyymi
Tämä päivä on sapatti, jolloin Jumala on erityisen lähellä niitä, jotka kokoontuvat yhteen palvomaan taivaan ja maan Luojaa. "kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet"." Ilm.14:7
- Anonyymi
Kaikenlainen palvominen on sairasta!
Ja vielä roisi valhe tuohon loppuun. Miksi raamattu ei muuten mainitse mitään miljardeista tähtijärjestelmistä mitkä muka tuli tekaistua siinä samalla. Ei tainnut raamatun keksijöillä olla aavistustakaan horisontin takaisista asioista. - Anonyymi
Jaaha mekkaan päin vai maan sisälle tulijärveen vai temppelivuoren moskeijaan. Pitää näyttää persettä kohti taivasta. Karvaperse.
- Anonyymi
Älä lisää mitään kirjoituksiin se on synti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha mekkaan päin vai maan sisälle tulijärveen vai temppelivuoren moskeijaan. Pitää näyttää persettä kohti taivasta. Karvaperse.
Miten ihminen voi olla niin pimeä ETTÄ NÄYTTÄÄ PERSEREIKÄÄ JUMALALLE ????
Sati on on lepopäivä, se Jeesusen ylös nousemus aaumu.
- Anonyymi
Mitä tarkoitat, Sati on lepopäivä ?
- Anonyymi
On sitä kielillä puhumista...
- Anonyymi
Satiaiset vai ? Ootteko lukenut rabbien teokset miten juutalainen kivittää juutalaisen.
Anonyymi kirjoitti:
Satiaiset vai ? Ootteko lukenut rabbien teokset miten juutalainen kivittää juutalaisen.
Kivittivät koska toinen juutalainen todisti totuuden puolesta, parannusta kaikille.
- Anonyymi
Eläkkeelle pääsisi nopeammin ilman noita vapaita.
- Anonyymi
Jos ei olisi vapaita ei olisi perheitä eikä ketään kaikki kuolisi.
- Anonyymi
Herra siunasi tämän pyhäpäivän. Kyllä Jeesus on hyvä. "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen." Ps.100:5
- Anonyymi
Kaikkihan ei pelastu jotka hokee herraherra .....
- Anonyymi
Oliko Jeesus ihmisenä maan päällä psalmien aikana nekin on kuollut ne kirjailijat. Pyhä päivä on Jeesuksen muistojuhla pojan päivä.
- Anonyymi
Kyllä sapatti vie vain muiden herjaamiseen kun eivät vietä sapattia ja heille pitäisi vain se sanoma saada sanottua että ovat laittomuuden tekijöitä, hurmahenkisiä sekä kaikkea muuta mitä vain sattuu mieleen tulemaan.
Tulokset on jo nähty. - Anonyymi
Henkien kanssa pitää olla hyvin varovaisia ja perustaa usko vain kirjoitettuun Jumalan sanaan "älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."1Joh.4:1 "
"Pysykää laissa ja todistuksessa!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." Jes.8:20- Anonyymi
SYNAGOGALTA päästy huumeenmynnistä vapaalle kun täällä ehtii olla. Mitä niille varastetuille koirille kengille tapahtui fidalla myynnissä vai Venäjällä ?
- Anonyymi
Tuo testi on hyvä, kun arvioimme hengen ilmoituksia. ""Pysykää laissa ja todistuksessa!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." Jes.8:20
- Anonyymi
Katolisesta Äitikirkosta seurakuntamallinsa kopioinut hierarkkinen Adventtikirkko rikkoo jo omalla olemassaolollaan kymmenen käskyn lain, jota se väittää noudattavansa.
Koko järjestelmä perustuu valheeseen virkapappeineen ja kymmenyksineen, eikä sapatinkaan viettäminen pyhitä edes siinä tapauksessa, että sitä viettäisikin oikein, sillä Raamatun mukaan "joka rikkoo yhtä kohtaa, on syypää kaikissa kohdin". - Anonyymi
ÄLÄ VARASTA MOOSES SIINAILLA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katolisesta Äitikirkosta seurakuntamallinsa kopioinut hierarkkinen Adventtikirkko rikkoo jo omalla olemassaolollaan kymmenen käskyn lain, jota se väittää noudattavansa.
Koko järjestelmä perustuu valheeseen virkapappeineen ja kymmenyksineen, eikä sapatinkaan viettäminen pyhitä edes siinä tapauksessa, että sitä viettäisikin oikein, sillä Raamatun mukaan "joka rikkoo yhtä kohtaa, on syypää kaikissa kohdin".Synagogalla on leeviläiset RABBIT virkapappeja ja jos varastaa rikkoo koko lain kaikki kohdat. Kymmenykset mintuista ja tillistä on nykyään 24 prosenttia 2 kymmenystä kaikilta jos osaat lukea sun kauppa kuitin ala osasta veron määrän.
- Anonyymi
Jesajan kirja juutalaisille kun he on tyhmiä. Jeesuksen kirja on kristityille.
Jeesus kysyi aikoinaan, onko sapattina lupa tehdä hyvää.
Saman voi kysyä myös toisin:
jos (Raamatun mukaan) yksittäinen ihminen tekee 24/7 pahaa, onko sillä lupaa pitää sapattia (lue taukoa) ja mikä on sapatin merkitys paatuneen rikollisen sydämessä?- Anonyymi
>> Jeesus kysyi aikoinaan, onko sapattina lupa tehdä hyvää. Saman voi kysyä myös toisin:
jos (Raamatun mukaan) yksittäinen ihminen tekee 24/7 pahaa, onko sillä lupaa pitää sapattia (lue taukoa) ja mikä on sapatin merkitys paatuneen rikollisen sydämessä? <<
Sapattina on lupa tehdä hyvää. Pahaa ei saa tehdä, koska on määrä myös pyhittää sapatti, eikä pahantekeminen pyhitä sapattia.
Jos taas pitää ja pyhittää sapatin, mutta rikkoo muita Jumalan käskyjä ja tekee pahaa muina päivinä, ei ole sen pyhempi, sillä joka rikkoo yhdessä kohtaa, rikkoo kaikissa kohdissa Raamatun mukaan. Lisäksi sellainen on tekopyhyyttä, ulkokultaisuutta eli maljan sisus on vielä puhdistamatta. Tai sitten se on likaantunut uudelleen, jos on jo joskus puhdistunut. - Anonyymi
Kyllä vankiloissa on pitkät sapatit rikollisilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Jeesus kysyi aikoinaan, onko sapattina lupa tehdä hyvää. Saman voi kysyä myös toisin:
jos (Raamatun mukaan) yksittäinen ihminen tekee 24/7 pahaa, onko sillä lupaa pitää sapattia (lue taukoa) ja mikä on sapatin merkitys paatuneen rikollisen sydämessä? <<
Sapattina on lupa tehdä hyvää. Pahaa ei saa tehdä, koska on määrä myös pyhittää sapatti, eikä pahantekeminen pyhitä sapattia.
Jos taas pitää ja pyhittää sapatin, mutta rikkoo muita Jumalan käskyjä ja tekee pahaa muina päivinä, ei ole sen pyhempi, sillä joka rikkoo yhdessä kohtaa, rikkoo kaikissa kohdissa Raamatun mukaan. Lisäksi sellainen on tekopyhyyttä, ulkokultaisuutta eli maljan sisus on vielä puhdistamatta. Tai sitten se on likaantunut uudelleen, jos on jo joskus puhdistunut.Omavanhurskaus HAISEEEEEE UUUUUHHHHH fariseukset ja muu öh oh oh. Salasynneissään. Menkää kivittää Intiaan juutalaisia huumekuskeja ne on budhaa kumartamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos taas pitää ja pyhittää sapatin, mutta rikkoo muita Jumalan käskyjä ja tekee pahaa muina päivinä, ei ole sen pyhempi, sillä joka rikkoo yhdessä kohtaa, rikkoo kaikissa kohdissa Raamatun mukaan. Lisäksi sellainen on tekopyhyyttä, ulkokultaisuutta eli maljan sisus on vielä puhdistamatta. Tai sitten se on likaantunut uudelleen, jos on jo joskus puhdistunut.Epäuskon synti judeilla ei näy Jeesusta.
- Anonyymi
"Voiko etiopialainen muuttaa ihonsa ja pantteri pilkkunsa? Yhtä vähän te voitte tehdä hyvää, te pahantekoon tottuneet." Jer.13:23 ja siksi vain Kristuksen lahjavanhurskauden turvin me voimme pyhittää sapatin, niin kuin pitääkin. "pitäkää minun sapattini. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."3Moos.19:3
- Anonyymi
Kyllä voi. Ihoa voi valkaista.
Narsisti päästelee siinnä melkoisia herjauksia. - Anonyymi
JEREMIA KERTOO KUULKAA SIIHEN AIKAAN JUUTALAISILLE ETTÄ MESSIAS JEESUS ON TULEVA ENNUSTI SEN. KRISTITTYJÄ SIIHEN AIKAAN EI OLLUT VIELÄ YHTÄKÄÄN. ET VOI MITENKÄÄN PELASTUA LAKIA NOUDATTAMALLA JA SAMALLA KIELTÄÄ JEESUKSEN IHMISEKSI TULLEENA.
- Anonyymi
NO NIIN RASISTI JUUTALAINEN SIINÄ TULI IHON VÄRI Jere 13:23 no niin siinä se rasisti. JEESUS TOSIAAN RISTIIN NAULITTIIN JUUTALAISEEN TAPAAN HEIDÄN KÄSKYSTÄ MUTTA SYYTTÖMÄNÄ.
- Anonyymi
Lain täyttäminenhän on tunnetusti vaikeaa, jopa mahdontonta.
Siihen saa lisäapua siten että jos se lain tekeminen saa vajaaksi ja tekee tahonta syntiä lepopäivää rikkoessa, niin sen voi korvata sillä että herjaa voimaakkasti muita heidän hengellisistä asioistaan eikä niiden tarvitse edes olla tosia, vaan voi yli puolet herjoista keksiä itse mistä syyttää muita. Niin onnistuu olemaan lain kirjaimen mukainen. Ei vain sen lukija, vaan myös tekijä.- Anonyymi
Aivan, perisynti naitattaa niin, että synnissä siintyy peruste lapsikasteelle. Eihän sille mitään voi, että aina kun jokin akka sattuu kohille, pitää tuupata. Eli lakia ei tarviikkaa täyttää, koska se on mahdoton.
Liha on heikko, vaikka mielessä tahtoisikin täyttää se sana. se toinen riepoo ja kojottaa aina mollukoita. Onneksi on luterilaisuus ja totuus. - Anonyymi
Ajattelitte sitten palauttaa ne varastetut vaatteet takit kellot köyhille ja rikkaille sekä autot pyörät astiat kattilat lusikat vaatteet kengät matkalaukut korut kamerat ....MITÄ KÄÄNTYMYKSEEN PARANNUKSEEN KUULUU.Antanut väärin rahasta takaisin syyttänyt syyttömiä lavastanut syyttömiä syylliseksi huijaamalla lahjuksilla saanut työpaikkoja etuja maksamattomat verot valtiolle liikaa otettu palautetaan köyhien sortaminen ei ole autettu sairaita on viety sairaita vanhoilta vaatteita ruokia lääkkeitä varastettu on tehty piraattia huijattu väärennetty PARANNUKSEN SOVELIAITA HEDELMIÄ EIKÖ NIIN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, perisynti naitattaa niin, että synnissä siintyy peruste lapsikasteelle. Eihän sille mitään voi, että aina kun jokin akka sattuu kohille, pitää tuupata. Eli lakia ei tarviikkaa täyttää, koska se on mahdoton.
Liha on heikko, vaikka mielessä tahtoisikin täyttää se sana. se toinen riepoo ja kojottaa aina mollukoita. Onneksi on luterilaisuus ja totuus.MIEHEN KUULUU MAKSAA ELATUSMAKSUT JA ELÄTTÄÄ OMAT SIITTIÖT KÄYTTÄÄ KONDOMIA JOS SIITTIÖN ELÄTTÄMINEN EI ONNISTU.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liha on heikko, vaikka mielessä tahtoisikin täyttää se sana. se toinen riepoo ja kojottaa aina mollukoita. Onneksi on luterilaisuus ja totuus.Jyväskylässä on juutalaisilla aviottomia lapsia muuten. Varmaan sapattina naitu.
- Anonyymi
Jumala ei muuta siunaustaan, jonka hän asetti sapatin ylle " Sillä mitä sinä, Herra, siunaat, se on oleva siunattu iäti...En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt." 1Aik.17:27,Ps.89:34
- Anonyymi
Juu, eipä ole jumalanne viisastunut yhtään. Ihmiskunnan paras osa onneksi on, ohittanut jumalan jo ennen jumalan keksimistä. Jumala on ollut kehityksen jarrumies.
- Anonyymi
Psalmeja saatana tosiaan siteerasi Jeesukselle Jumalan pojalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psalmeja saatana tosiaan siteerasi Jeesukselle Jumalan pojalle.
Saatana osaa noi psalmit 91 se Jeesukselle kiusaaja kun on.
- Anonyymi
Jer.31:31-34 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liitoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: Tuntekaa Herra Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra: sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. Hebr.8:7-13
- Anonyymi
NO PÄIVÄT TULI JEESUS TULI MITÄ TEKI JUUTALAISET TAPPOI SYYTTÖMÄN MIEHEN VIELÄ JUUTALAINEN ON TYHMÄ TAPPAA OMAN MESSIAANSA JA KIVITTÄÄ OMAA HEIMOAAN.
- Anonyymi
UUSI LIITTO ON JEESUS RISTIIN NAULITTUNA JUUTALAISEEN TAPAAN ✝️✝️✝️✝️ uuden liiton merkki on Jeesus poika. 2000 VUOTTA UUTTA LIITTOA ON KRISTITYT ELÄNYT mutta teilllehän se ei aukea.
- Anonyymi
Sitä lakia ei vain onnistu täyttämään vaikka kopiosi koko Raamatun. Pitää olla lain tekijä eikä sen lukija. Juuri siksi se onkin ihmiselle vaikeaa ja mahdotonsa. Ei kukaan ihminen tule vanhurskaaksi lain teoilla. Ei tullut silloin vanhan liiton aikaan, vaan oli veriuhrit.
No harhaoppisilla on selitys valmiina. Riittää kun ei riko tahallaan lakia, vaan on tarkkana vain lain kanssa miten se oikein on, niin se riittää. Ei ole niin väliä jos vahingossa vähän hairahtaakin. Joskin se ei sovi yhtään Raamatun sanan kanssa että voi elää tietämättömissä pikkusynneissä ja sitten lain voimalla ajaa taivaan portista sisään.
Ei Jumalan luo ole mitään muuta tietä kuin hengellinen tie Pyhän Hengen yhteydessä. Mutta luonnollinen, lihallinen ihminen ei ota sitä vastaan kuten Paavali kirjoittaa, vaan se on sille hullutus. Mikä tulee täälläkin todistetuksi. - Anonyymi
Mitä on synti? " synti on laittomuus." 1Joh.3:4. Haluatko olla synnin vai vanhurskauden palvelija? "Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?" Room.6:16
- Anonyymi
Juutalaisille Jeesus yritti opettaa ja apostolit ei ne tajua mitään mitä niille sanoo.
- Anonyymi
Ei kyllä uudessa liitossa sun synti on se epäuskon synti että et pääse siihen uuteen liittoon.
- Anonyymi
Jumalan lapset seuraavat Jeesusta joka päivä ja viipyvät Jeesuksen seurassa koko sapatin. "Niin he menivät ja näkivät, missä hän majaili, ja viipyivät hänen tykönään sen päivän." Joh.1:39
- Anonyymi
AUATTELET VÄÄRÄÄ JEESUS ETTÄ KRISTITTY VIETTÄISI OIKEAN JEESUKSEN SEURASSA VAIN YHDEN PÄIVÄN VIIKOSSA ???? 😭😭😭😭😭😭
- Anonyymi
Päivät pitenevät ja sapatin päiväkin on valoisampi kevättä ja kesää kohti mentäessä.
- Anonyymi
Tulihan sieltä poikkeuksellisesti yksi totuuskin vahvistamaan säännön.
- Anonyymi
Väärin Israelissa on kokoajan valoisaa aurinkoa. Asut väärässä maassa.
- Anonyymi
Tuo on ihan totta.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Kellon mukaan tulee uskonnollisuuttaan harrastaa.
Ei uskoisi olevan totta nykypäivänä. - Anonyymi
Entäs työttömät ja eläkeläiset?
- Anonyymi
Pitää kuvitella että käy kuutena päivänä töissä eikä siten riko Jumalan lakia.
- Anonyymi
Työttömillä uskovaisilla on kaksi ja eläkeläisillä seitsemän sapatin päivää.
Ne joutilaat kädet ne vihollisen työkalut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI TIETENKÄÄN SAPATTINA VOI SAIRAITA HOITAA KÖYHIÄ AUTTAA SIIVOTA TEHDÄ RUOKAA LIIKUTTAA PYÖRÄ TUOLEJA EIKÄ SYÖTTÄÄ KETÄÄN VIEDÄ VESSAAN SEHÄN ON TYÖTÄ KUULEMMA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne joutilaat kädet ne vihollisen työkalut.Vihollisen työkalut jos ei tee mitään eikä pahaa. Just joo oliko oma oppi keksintö. Tiesitkö että tiskaaminen on syntiä sapattina ja jos pyyhkii pöydän myy kaupassa tavaraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi kun woodoo noidat ja lestat noitunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne joutilaat kädet ne vihollisen työkalut.HELLARIT varastaa toisten asunnoista tavaroita millä ne sen synnin enää sovittaa ??? Uhraa pari kukkoa vai.
- Anonyymi
Kyllä on joillekin vaikea pitää sapatti pyhänä. Jumalan lapsille se on itsestään selvä asia, koska he seuraavat Jeesusta myös sapattina.
- Anonyymi
Jeesus on kuollut ja kuopattu. Eikä sillä ole edes Insta-tiliä. Se siitä seuraamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on kuollut ja kuopattu. Eikä sillä ole edes Insta-tiliä. Se siitä seuraamisesta.
Jeesus nousi kuolleista mutta David on kuollut. Ja Mooses.
- Anonyymi
Jumalan oikeat lapset on uuden liiton kristityt ja joka päivä Jeesuksen seurassa.
- Anonyymi
Jumala käskee neuvomaan oikean tien, joka on Jeesus tie"ja neuvo heille tie, jota heidän on kuljettava, ja mitä heidän on tehtävä"2Moos.18:20 ja Jeesus pyhitti sapatin.
- Anonyymi
Luotan kyllä mieluummin vaikka Google Mapsiin.
- Anonyymi
Ikävää kertoa mutta juutalaiset ristiin naulitsi oman MESSIAANSA sapatin aattona .
- Anonyymi
Jeesus pyhitti kristityt ihmiset. Mutta juutalaiset tappoi Jeesuksen.
- Anonyymi
Raamattu vahvistaa sapatin pyhyyden menen tullen " Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä...Pyhä se on, ja pyhänä se pitäkää....Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty."2Moos.31:14,,30:32,35:2
- Anonyymi
Siis juutalaiset. Suomalaiset ovat pakanoita ja pakana on kristitty, ei opetuslapsi.
Siinä on suuri ero. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis juutalaiset. Suomalaiset ovat pakanoita ja pakana on kristitty, ei opetuslapsi.
Siinä on suuri ero.KRISTITTY PAKANA IHAN OIKEESTI JUMALAN POJAN USKOSSA JA PAKANA.
- Anonyymi
Jeesus se oikea todella pyhitti sapatin koska on Jumala mutta juutalaiset tappoi sapatin pyhittäjän niin sitten kaikki päivät on yhtä pyhiä ja hyviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on suuri ero.KRISTITTY EI VOI OLLA MIKÄÄN PAKANA MUTTA PILALLE YMPÄRILEIKATTU KOIRA ON SYNTEIHINSÄ HUKKUNUT KADONNUT EKSYNYT. EIHÄN KRISTITTYJÄ SIIRRETTY PAKKOSIIRTOON TAI BABYLONIAAN VAAN KADONNEET JUUTALAISET EI KRISTITYT KUOLLUT SIINAIN ERÄMAASSA VAAN JUUTALAISET EI KRISTITYT RISTIIN NAULINNUT SYYTÖNTÄ JEESUSTA VAAN JUUTALAISET. Juutalainen EI OLE UUDESSA LIITOSSA VAIN KRISTITYT OVAT SANA KRISTUS ON KÄÄNNETTYNÄ MESSIAS VOIDELTU. ÄÄLIÖ. TYHMÄ.
- Anonyymi
Tuohan on selvää Jumalan sanaa. AAMEN!
- Anonyymi
Kun VT lukee, niin pitää sana myös aamen sille että sapatin vuoksi pitää ihminen tappaa jos ei vietä sitä. Sehän oli myös Jeesuksen kohtalo kun lakihenkiset fariseukset halusivat tappaa Hänet sen jälkeen kun oli parantanut sairaan sapattina.
VT:tä aamentamalla saa kyllä luotua itselleen kiihkmielisen uskonnon, jossa ihmishenki on halpaa.
Jos ei ole huomannu että uusi liitto on Kristuksessa alkanut ja farisealainen lakihenkisyys on julistettu harhaopiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun VT lukee, niin pitää sana myös aamen sille että sapatin vuoksi pitää ihminen tappaa jos ei vietä sitä. Sehän oli myös Jeesuksen kohtalo kun lakihenkiset fariseukset halusivat tappaa Hänet sen jälkeen kun oli parantanut sairaan sapattina.
VT:tä aamentamalla saa kyllä luotua itselleen kiihkmielisen uskonnon, jossa ihmishenki on halpaa.
Jos ei ole huomannu että uusi liitto on Kristuksessa alkanut ja farisealainen lakihenkisyys on julistettu harhaopiksi.Hyvä kun ei nyt tapeta sapatin vuoksi. Nyt tapetaan aivan omin lupinemme.
Huumekauppa ja sota. Avot, oma tupa ja oma lupa. Onneksi jättivät sapatinrikkojia henkiin, niin saamme elää näin vapaasti. Varas eläköön varkaudella, ja lihallinen lihallisesti.
Eihän se muutoin toimisi, ellei olisi jätetty pahantekijöitä eloon.
Tapellaan, käytetään huumeita ja varastetaan. Sitten tuomiollahan se sielu tapetaan. Siihen asti raikulielämä, hurraa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kun ei nyt tapeta sapatin vuoksi. Nyt tapetaan aivan omin lupinemme.
Huumekauppa ja sota. Avot, oma tupa ja oma lupa. Onneksi jättivät sapatinrikkojia henkiin, niin saamme elää näin vapaasti. Varas eläköön varkaudella, ja lihallinen lihallisesti.
Eihän se muutoin toimisi, ellei olisi jätetty pahantekijöitä eloon.
Tapellaan, käytetään huumeita ja varastetaan. Sitten tuomiollahan se sielu tapetaan. Siihen asti raikulielämä, hurraa!Arvatkaas onko sapatti pojat huorannut raiskannut pornossa videoilla myynnissä .....varastanut toisten tavaroita vaatteita älä himoitse mitään mikä on toisen omaa käsky rikottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole huomannu että uusi liitto on Kristuksessa alkanut ja farisealainen lakihenkisyys on julistettu harhaopiksi.KRISTITYT ON JUMALAN PERHETTÄ UUDESSA LIITOSSA EI VANHASSA HAPATUKSESSA.
- Anonyymi
Jeesus ei ketään tappanut ja pyhitti sapatin ja niin tekevät myös Jeesuksen seuraajat "Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle," Ilm.14:4
- Anonyymi
Joutomiehenä Jeesus taisi "pyhittää" jokaisen päivän. Kerjuulla kun eli.
Välillä lammaslauman pitäisi seurata paimenta ja välillä karitsaa. Koettakaa jo päättää. En kyllä hyvänä paimenena ollessani ole nähnyt laumaa jota karitsa johtaisi. - Anonyymi
Eli meille maailmassa jätettiin se itselle tämä pahanteon hedelmä.
Nautitaan siitä, ellei kuppa satu hepinnokkaan tarttumaan, kun omin luvin hieman hurvitellaan. - Anonyymi
MIHIN AJATTELIT SEURATA JEESUSTA TÄNÄÄN EILEN HUOMENNA HAHAHAHAHAHAHA SEURAAPAS NYT ME KATSELLAAN MITEN SE ONNISTUU. HAHAHAHA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joutomiehenä Jeesus taisi "pyhittää" jokaisen päivän. Kerjuulla kun eli.
Välillä lammaslauman pitäisi seurata paimenta ja välillä karitsaa. Koettakaa jo päättää. En kyllä hyvänä paimenena ollessani ole nähnyt laumaa jota karitsa johtaisi.Ei imaamit ja rabbitkaan mitään oikeita töitä tee opettaa vihaamaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli meille maailmassa jätettiin se itselle tämä pahanteon hedelmä.
Nautitaan siitä, ellei kuppa satu hepinnokkaan tarttumaan, kun omin luvin hieman hurvitellaan.Sukupuoli taudit oli juutalaisilla myös spitaali Jobin kirjassa ja naeman. Mooses vuoto mulkusta.
- Anonyymi
Tehän murhasitte Jeesuksen
- Anonyymi
Taivas arvostaa uskollisuutta Jumalaa kohtaa myös sapattina "Maan uskollisia minun silmäni etsivät, että he asuisivat minua lähellä; joka vaeltaa nuhteettomuuden tietä, se on oleva minun palvelijani." Ps.101:6
- Anonyymi
Arvostaa se taivas heitäkin jotka eivät sapattia, tai sunnuntaita pidä. Maa on vapaa, eikä siinä ole pakkokullaa olemassa.
Kukin saa tehdä, mitä haluaa sydämessään ja niittää viljansa, sekä leipoa leipänsä, mitä syö.
Siis miksi valittaa, jos toisilla on se oma vapaus.
Uskonnollisestikin on vapaata, ihan lain mukaan uskoa mihin uskoo, eikä siinä pitäisi toisten kirkkoihin tunkea nenäänsä ja selittelemään. Eli tuomareita on ominluvin liikkeellä. - Anonyymi
PSALMEJA SAATANA VETÄÄ SEHÄN ON YLISTYKSEN JOHTAJA JUUDAS YLISTYKSEN YLISTÄÄ ITSEÄÄN NIMITTÄIN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PSALMEJA SAATANA VETÄÄ SEHÄN ON YLISTYKSEN JOHTAJA JUUDAS YLISTYKSEN YLISTÄÄ ITSEÄÄN NIMITTÄIN.
Luetaan oikein ääneen Matteus luku 4 . Ääneen. Ja koko luku. Psalmeista siinä.
- Anonyymi
Uskottomuutensa tähden muinainen Jumalan kansa joutui pakkosiirtolaisuuteen. " kaikissa maissa, joihin sinä olet heidät karkoittanut heidän uskottomuutensa tähden, jota he ovat sinulle osoittaneet...Silloin maa saa hyvityksen sapateistaan, niin kauan kuin se on autiona ja te olette vihollistenne maassa. Silloin maa lepää ja saa hyvityksen sapateistaan." Dan.9:7, 3Moos.26:34
- Anonyymi
KARKOITTANUT YHWH JAHVE KARKOITTI ISMAILIT ARABIAAN JUUTALAISET PERÄÄN BABYLON ON MESOPOTANIASSA ARABIASSA TÄNÄÄN. KADOTETUT NIITÄ JEESUS ETSI EI NE TUNTENUT ETSIKKO AIKAANSA EI MESSIASTAAN EI MITÄÄN OVAT SE BABYLON USKOTTOMIA JA EPÄUSKON SYNNISSÄ EIVÄT NÄE JEESUSTA. MAA SAI LEVON JOKA 7 VUOSI ENNEN JEESUSTA JA MAALLISESSA ELÄMÄSSÄ VELAT KUULUU ANTAA ANTEEKSI KAIKILLE JOKA 7 VUOSI OLETTEKO ANTANUT ???? HUORANNUT KYLLÄ. KUKA PALAUTTAA VARASTETUT VAATTEET KORUT MATKALAUKUT. tuhoonvohittyä sulle varas. ETTE VOI syyttää kristittyjä mistään teidän synneistä ikinä.
- Anonyymi
GALATALAISKIRJE luku 4
- Anonyymi
Jeesus haluttiin tapaa VT:n sapattikäskyn mukaan. Laki oli Jeesukselle kirous ja hän tuli poistamaan lain kirouksen päältämme. On saatanan työ yrittää sitä uudelleen langettaa ihmisen päälle. Se on saatanan masinoimaa valheellista uskonnollisuutta, jonka tekohurskauteen ei pidä kenenkään sortua.
- Anonyymi
Taas joku säheltää omiaan - että Jeesus muka sapatin takia haluttiin tappaa.
Hokaa sen, että kaveri ei ole lukenut kirjoituksia, vaan on korvasyyhyssään vain kuunnellut toisten harhaisia puheita.
Raamattu kylläkin sanoo, että hänen nähtiin korottavan itsensä Jumalan asemaan ja siitä se ongelman ydin oli pappien kanssa.
Lukekaa raamattua, ettei aina tietämättömyyden tyhjyys paista otsastanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas joku säheltää omiaan - että Jeesus muka sapatin takia haluttiin tappaa.
Hokaa sen, että kaveri ei ole lukenut kirjoituksia, vaan on korvasyyhyssään vain kuunnellut toisten harhaisia puheita.
Raamattu kylläkin sanoo, että hänen nähtiin korottavan itsensä Jumalan asemaan ja siitä se ongelman ydin oli pappien kanssa.
Lukekaa raamattua, ettei aina tietämättömyyden tyhjyys paista otsastanne.Jeesus teki hyviä tekoja muut pahoja Jeesus antoi anteeksi muut ei Jeesus paransi sairaita muut ei Jeesus jakoi omastaan muut ei kateus iski rabbeihin.
- Anonyymi
Ei tosiaan pidä antaa saatanalle myöten yhtään tippaa, siinä että se yrittää meidät sitoa orjuuden ikeeseen ja lain kiroukseen siitä mistä Kristus on meidät vapauttanut ja tuonut Jumalan valtakuntaan Hengessä.
Ei saatanan juonet ole meille tuntemattomia, vaan sillä tavalla valheveljet yrittivät turmella jo alkuseurakunan uskoa.- Anonyymi
Minkä alkuseurakunnan uskoa? Kirkkohistorian valheveljet nousee väärillä lepopäivillä ja sakramenteilla raamattu vastaan, eli korvausopista on kyse.
Lukekaa historiaa ja puhukaa sitten.
Ei alkuseurakunnassa ollut näitä meidän eri kirkkokuntien "farisealais- kristitty =(on haukkumanimi) ei Herran kansan nimi. Herran kansalla on opetuslapset.
Siksi yleisuskonto, kun loi pakanallisesti - siis kristinusko- eri kirkot, alkoi murhaamiset, veli veljeä vastaan ja ruumiskasta. Se ei ole alkuseurakuntaan, vaan alkuseurakunnan hajoamainsen tulos, yleisuskonto joka juuri on Ilmestyskirjan mukaan se tuomittu porukka.
Haureellinen morsian, eli kirkkokunnat. Haureellinen uskonto.... Eli haloo, taas läksyä teille. - Anonyymi
KRISTITTYJÄ EI OLLUT VIELÄ EIKÄ JEESUSTA IHMISENÄ MOOSES JERE AIKANA TURHA VETÄÄ HARHAOPPIA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä alkuseurakunnan uskoa? Kirkkohistorian valheveljet nousee väärillä lepopäivillä ja sakramenteilla raamattu vastaan, eli korvausopista on kyse.
Ei alkuseurakunnassa ollut näitä meidän eri kirkkokuntien "farisealais- kristitty =(on haukkumanimi) ei Herran kansan nimi. Herran kansalla on opetuslapset.
Siksi yleisuskonto, kun loi pakanallisesti - siis kristinusko- eri kirkot, alkoi murhaamiset, veli veljeä vastaan ja ruumiskasta. Se ei ole alkuseurakuntaan, vaan alkuseurakunnan hajoamainsen tulos, yleisuskonto joka juuri on Ilmestyskirjan mukaan se tuomittu porukka.
Haureellinen morsian, eli kirkkokunnat. Haureellinen uskonto.... Eli haloo, taas läksyä teille.Veli veljeä vastaan kirjoitit juuri miten DAANIN HEIMO KIVITETTIIN JUUTALAINEN KIVITTÄÄ JUUTALAISTA
- Anonyymi
Jeesus olkoon siunattu herrojen herra jumalien Jumala ✝️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haureellinen morsian, eli kirkkokunnat. Haureellinen uskonto.... Eli haloo, taas läksyä teille.Sehän onkin niin että kun löydät Jeesuksen ristiin naulittuna joudut pois SYNAGOGALTA kokonaan sitä on Jeesuksen seuraaminen.
- Anonyymi
Turvallista on kuunnella lain antajaa Jeesusta, joka vakuuttaa vastaansanomattoman selvästi "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut." Matt.5:17,18
Viimeisenä päivänä sama Jeesus joutuu sanomaan taivaan portilla monille Jeesus nimeä hokeneille "'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt.7:23- Anonyymi
Siiinä on vain sellainen vaara - kun aletaan tuomaroimaan - laittomuuden puheilla, että aletaan laittaa lakia - lainpäälle ja käskyä, käskynpäälle- Ei opetetakaan Hengellisyydestä käsin, vaan mikä farisealaisesti tuntuu hyvältä.
Jos puhuisitte sapatista, sen luomisen kautta, että se oli luominen sangen hyvä, miten kirjoitukset sen mittaa. Eli Jumala itse sitä katsoi. Siinä merkityksessä se avaa meille mielen, että Jumala tekee kaiken - luo sen Uuden maankin valmiiksi - asukkaineen, ja siellä on sapatin iankaikkinen lepo Se on Jumalantyö.
Ja näin tämä ensimmäinen luomistyö kertoo, että sapatti on siinäkin Jumalantyö ja Adam sai herätä ensimmäiseen aamuun, eikä tarvinnyt alkaa heti savotoimaan.
Vaan pääsi Jumalan opettamaksi. Eli neuvot ja ohjeet oli Edeniin se, että kun tehdään Jumalan sanan mukaan, niin Adamkin olisi saanut elää iankaikkisesti. Ideahan sen opetuksessa oli tämä. Ja näin kyse on Valtakunnasta. Siihen tuli se sapatinlepo merkitykseltään. Ja kun on Valtakunta, - valtakunnassa on Hallitsija ja Valtakunnassa on perustuslaki, jonka päämäärä on rakkaus.
Ja voimakin - siis Jumalantyönä on meille Hengessä annettu, kun sitä sydän ympärileikattuna haluaa kulkea. Ei tappi pystyssä siitellä perisyntiä vaan Jumalan lain ja neuvon mukaan eletään annetun virallisen vaimon kanssa ja täytetään maa.
Se on Jumalan ohje ja sen Jumala siunaa. Ja minkä Jumala on siunannut, sitä ei saa saastaiseksi sanoa. Näin se on näreet.
Siis pitäytykäämme raamatun sanassa, tehdään niin, siten ei perisyntikään avioliittoa saastuta, että alkaa lapsien siittäminen luvattomasti.
Yrittäkääs helluntalaisetkin ymmärtää Jumalan lain päämäärä.
Luterilaisilla ei ole syytösvoimaa ja olemusta tuomarina. Sillä jos sen teette, niin kun he kaivelevat tikkua teitin silmästä, he hokaavat ehkä, joka on luvattomilla teillä, että malka pakkaa omassa silmässä olemaan. - Anonyymi
MATTEUS 4 ON PARASTA LUETTAVAA
- Anonyymi
Matteus 5 se on tapahtunut se on tehty ✝️
- Anonyymi
Velimies on kohta kahdeksankymmentä, eikä ole pitänyt lepopäiviä, ja hyvin männöö.
Käpymetällä aikoinaan tienasi kellon ja se on vieläkin hengissä.
On liikemiehenä ja monessa ollut mukana - ja pärjännyt niin, että eiköhän hän yli 40 000 ekua kk, ole eläkettäkin nauttimassa. Tehnyt pitkää päivää, maksanut kaikki tuloistaan niistä kuluista, mistä nyt nauttii, eikä kiertänyt missään.
Suoraselkäinen ateisti, kuten isänsä. Itse olen mustalammas, heihin nähden, mutten kuulu mihinkään kirkkokuntaan.- Anonyymi
Niin, hän maksaa tuosta aika ropiat verot. Ettei se käteen jää.
- Anonyymi
Tällä tarkoitin sitäkin, että vaikka ei ole sapatti, sunnuntai, perjantai, liikemies, vaan kaikki päivät savotassa, niin on hoitanut omat hommansa asialliseti.
Eli itsekin voi hoitaa, ja se on aivan luvallista, ilman kirkkojen valvontapolllliiisiii - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä tarkoitin sitäkin, että vaikka ei ole sapatti, sunnuntai, perjantai, liikemies, vaan kaikki päivät savotassa, niin on hoitanut omat hommansa asialliseti.
Eli itsekin voi hoitaa, ja se on aivan luvallista, ilman kirkkojen valvontapolllliiisiiiHyvä mies sitten kun oppinut työtä tekemään siunausta hänelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, hän maksaa tuosta aika ropiat verot. Ettei se käteen jää.
Thaimaalainen varasti jonkun miehen Rolex kellon onkohan budha yhtään opettanut ettei saa varastaa...
- Anonyymi
Kiitos Jumalan, viikko alkaa olla kohta jo voiton puolella. Tänään on jo sapatin valmistuspäivä ja illalla Jumalan kansa juhlii Jeesusta kaiken Luojana ja kokoontuu huomenna yhteen ylistämään kaikkivaltiasta Jumalaa. "Ylistäkää meidän Jumalaamme, kaikki hänen palvelijansa, te, jotka häntä pelkäätte, sekä pienet että suuret"." Ps.19:5
- Anonyymi
PSALMIT MATTEUS LUKU 4 SAATANAN TYÖKALUNA
- Anonyymi
En tiedä asiaa mihin jumalaa tarvitsisin. Terve järki riittää.
Ei se oikein korvaa kalenteria, kelloa, kylvökonetta, sääennusteita, poliisia, lakia, moraalia, terveydenhuoltoa, kirjastoa tms. - Anonyymi
Ja on yksi Jumala ja yksi kansa
https://youtu.be/UD4MYMzyamY- Anonyymi
Juu yksi Jeesus on sama kaikille ristiin naulittuna
- Anonyymi
Sapatin pyhät hetket lähestyvät joka seitsemäs päivä ja Jumala sanoo "Muista..."
- Anonyymi
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että hän antoi ainoan poikansa Joh 3 . Kiitos pojasta amen.
- Anonyymi
Herran päivää, autuasta, ikävöiden ootetaan.
- Anonyymi
Hyvä ateria sapatin alussa on nautittu ja kynttilä luo leppoisaa valoa illan rauhalliseen hämyyn. Kyllä Jeesus on hyvä. "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka"." Jes.28:12. Hyvää sapattia : )
- Anonyymi
Eikö teillä ole sähkövaloa no voi voi. On taas jätetty hyvää tekemättä sapattina pitää hyvää tehdä toisille. Ei ruokaa saa tehdä sapattina se on työtä.
- Anonyymi
Kiitos samoin kaikille!
- Anonyymi
Kiitos Jumalalle uudesta sapatti aamusta! Nyt kipin kapin kirkkoon kiittelemään Herraa. "Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä."Ps.118:24
- Anonyymi
PSALMIT MATTEUS luku 4
- Anonyymi
Oletpas hiljaa advensisti, aivan kuin itse kehotat. Sinä näköjään puurrat 24/7 pysähtymättä saadaksesi jonkun heikon eksymää omaan pahuuteesi ja riivaajien oppiisi.
- Anonyymi
Ei, "vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä."2Kor.4:2
- Anonyymi
2 KOR ON UUDESSA LIITOSSA JEESUS ON YLÖS NOUSSUT RIEMUITKAAMME SIITÄ.
- Anonyymi
Hyvin levätyn sapatin jälkeen on taas virtaa koko viikoksi. Kyllä Jeesus on hyvä!" Sinä sait elpynyttä voimaa, sentähden et heikoksi käynyt." Jes.57:10
- Anonyymi
" kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman" Apt-1:9
Vomavirtaa on tarjolla joka sapatti ihan tupla-annos. Joka janoaa, hän tulla saa...- Anonyymi
Se olisi hurmahenkeä eikä käy päinsä jo voimia tulisi.
Tiukka mutru huuleen ja tuomitseva katse sekä koko kristikunnan syyttäminen laittomuuden tekijäksi. Siinä oikea annos uskonnollisuutta.
- Anonyymi
Sapattina tutkitaan paljon Jumalan sanaa.
- Anonyymi
1Moos.3:22 Biblia (1776) Ja Herra Jumala sanoi: katso, Adam on ollut niin kuin yksi meistä, tietäen hyvän ja pahan; mutta ettei hän ojentaisi kättänsä, ja ottaisi myös elämän puuusta, söisi ja eläisi ijankaikkisesti.
- Anonyymi
KARKOTUS TULI PARATIISISTA AATULLE. JUUTALAISILLE PAKKOSIIRTO SYNNEISSÄ BABYLON ON JUUTALAISTEN PAKKOSIIRTO PAIKKA ARABIASSA MYÖS ISMAIL KARKOTETTU ARABIAAN ITÄÄN EI KUULU TÄNNE EI. TATAARIT ON ISMAILEJA NE KUULUU ARABIAAN ITÄÄN.
- Anonyymi
Jeesus on omiensa kanssa joka päivä maailman loppuun asti, mutta ovatko kaikki Jeesuksen omat Jeesuksen kanssa sapattina jumalanpalveluksessa kuuntelemassa Jeesuksen ääntä? "Sen papit tekevät väkivaltaa minun lailleni ja häpäisevät sitä, mikä on minulle pyhitetty, eivät tee erotusta pyhän ja epäpyhän välillä, eivät tee tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta, ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä." Hes.22:26
- Anonyymi
OLIKO HESEKIELIN AIKANA MONTAKIN KRISTITTYÄ KIRKKOA ✝️✝️✝️✝️✝️ kyllä kuulkaa vääriä opettajia nämä on juutalaiset rabbit fariseukset häpäisevät jahvensa.
- Anonyymi
Tuo on hyvä kysymys.
- Anonyymi
Onneksi Jumalalla on kansa, joka kunnioittaa Jumalaa joka sapatti. "anna Herralle, Israelin Jumalalle, kunnia ja anna hänelle ylistys:" Joos.7:19
- Anonyymi
Ylistyksen johtaja saatana 😈 tehty timanteista lankesi kuin juutalaiset pois armosta. MISSÄHÄN JOOSUA NYKYÄÄN ON EI OO NÄKYNYT AI SE OLIKIN ENNEN JEESUKSEN SYNTYMÄÄ NO OHO HUPS.
- Anonyymi
Daavid pyhitti sapatin ja sanoi: "Minä olen valinnut totuuden tien, olen asettanut eteeni sinun oikeutesi." Ps.119:130
- Anonyymi
DAVIDIN LUUT KOLISEE ARKUSSA JERUSALEMISSA ETTÄ KUOLLUT ON. JEESUKSEN HAUTA ON TYHJÄ NOUSI KUOLLEISTA.
- Anonyymi
Samaa totuuden tietä kulki myös Jeesus, joka " meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.2 Luuk.4:16
- Anonyymi
Juu Jeesus meni synagallle KERTOON että hän oli tullut maan päälle mutta juutalaiset ruoski sitä sylki ristiin naulitsi ja huusi tulkoon Elias auttamaan tulkoon verensä meidän päälle ja veropellon ostivat Juudaksen palauttamilla rahoilla. JUUDAKSET EI TAAS TUNNUSTA OMIA SYNTEJÄÄN TEKOJAAN. TAAS TAAS.
- Anonyymi
Sitä tietä on turvallista kulkea, sillä se tie vie kerran taivaaseen.
- Anonyymi
Kiitos Jumalan, viikko on jo puolessa välissä ja katseet alkavat jo kohdistua tulevan sapatin suuriin siunauksiin. "Herra antaa kansallensa väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla." Ps.29:11
- Anonyymi
Psalmi 91 hyppää tosta temppelin harjalta Herra antaa enkeleitä varjelemaan ei sun mitenkään käy
- Anonyymi
Kyllä Jeesus on hyvä.
- Anonyymi
Jeesus JUMALAN POIKANA IHMISENÄ RISTILLÄ JUUTALAISTEN KUNINGAS. ON HYVÄ IKUISESTI. SYYTTÖMÄNÄ.
- Anonyymi
Mitä yleensä teet sapattina iltapäivällä?
- Anonyymi
Vapaus vallitkoon tässäkin asiassa ja kukin tehköön miten Herra johtaa, mutta sapattiaamuna on taivaan mannaa tarjolla sapattijuhlassa. "Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä." Ps.25:9
- Anonyymi
Tuo oli hyvä tietää.
- Anonyymi
Jumalanpalveluksen jälkeen voi ottaa aikaa luonnossa liikkumiseen, perheelle, ystävien tapaamiselle, lähetystyölle, lepoon miten vain Herra itse kutakin johtaa."Vapauteen Kristus vapautti meidät" Gal.5:1
- Anonyymi
Tänään on sapatin valmistuspäivä ja huomenna oikea pyhä.
- Anonyymi
Aloitus henkii ihmisestä käsin omanäköistä laki- tulkintaa, käsky - käskynpäälle.
Eli lain alle - jossa laista tulee ies.
Lepo- sapatissa käyskentelee Edenissä, joka katsoo Jumalan luomistyötä, joka on Valtakunta, sekä vapaus.
Vain päivä vain, olkoon se perjantai - lauantai - tai sunnuntai, kun se ponnistaa käskyn kautta, kirjoitettuna joko koraaniin, yksisilmäisesti luettuna raamattuun, tai katekismukseen, se on lakihenkistä, jossa hyväntiedonpuulla aletaan rakentaa sitä valtaistuinta ihmisestä käsin.
Siitä on kyse.
Tule käsky, käskyn päälle. Luterilaiset tulkitsee sakramenttisesti kirkkoisien oppia ja pistävät sen katekismukseen, joka peittää Jumalan oman lain merkityksen.
Eli Jumala tekee, - rakentaa, hoitaa Pyhässä Hengessä kaiken. Kaiken valmiiksi, perille asti, että se iankaikkisen sapatin lepo on tosi.
Eli sapatti ei ole vain meidän rakentama päivä, jokin ihmisen pään- määre, jolle tehdään sana lepopäivä ja aletaan ’papittamaan’, kuun siihen saadaan sopivannäköiset ”raamit” ympärille.
Sapatti kertoo luomiskertomuksessa jo merkityksen, Jumala katsoi kaikkea HÄNEN työtään. Millainen se oli? Sopii miettiä, oliko Aatami siinä luomassa mukana ja päivittelemässä mitä päivää?
Ei, ei ollenkaan, vaan on Jumalan luomaa, jossa on Hänen valtaistuimensa.
Valtaistuin on taivaissa ja istuimen korkeus on istujan istuinkohdalta - polvitaipeesta - jalkapohjaan. Eli maa on Hänen astinlautansa.
Siitä hallitaan ja tehdään, sekä hoidetaan jokaisen meidän asioita ja jopa hyvän ja pahantiedonpuu, on Hänen hallinnassa. Hän istuu ja hallitsee.
Ja tässä, siis TÄSSÄ on se sapatinlepo. ”Jumala hoitaa rakkaudessaan”, koska lain päämäärä on rakkaus, so. siinä läsnä.
Ja siihen Hän kutsuu ihmistä - oppimaan, eli Sana opettaa, Pyhä Henki opettaa, eikä lopun aikana veli opeta veljeä, tuntemaan Herra, vaan se on Jumalantyö.
Siinä on lepo - sapatti. ja voi hyvin levätä sapattina, sitten käydä vaikka sunnuntaina kokouksessa. Mutta sapatti on lauantaimme. Keskiviikko on keskellä viikkoa.
ts. sapatti viittaa aina Jumalantyöhön ja siinä saamme levätä, valta on taivaallinen.
Siksi sapatti on pyhitetty Jumalan työ, se on sangen hyvä ja sitä ei ihminen valtaa, edes käärmeen kanssa hyvän ja pahantiedonpuulta.
Näin sunnuntailakinenkaan ei selittele ylösnousemuspäivää, eikä korvausopin lepopäivää, koska ylösnousemus kuuluu pääsiäisen "Se on täytetty" opetukseen.
Se on kokonaisuus, eikä siihen ole lupaa ihmisopilla selitellä muuta, eli laittaa korvausopin valtaistuinta ja yli Jumalan valtaistuimen alkaa selitellä jopa vanhuskaitakin langettavalla opilla.
Sillä peitetään raamatun oppi, eli tehdään tyhjäksi korvausopilla luomistyön opetus.
ts. Jumalan kokonaisvaltainen tehtäväkuva pelastuksen suhteen, johon ei ole lisättävää. Siitä tulee se sapatti. Se on sapatti- taivaallisen kielen ilmaisumuoto tänne maan alimpiin paikkoihin asti. Eli valkeus, missä hän Pyhittää asiansa.
Missä luotu tulee pyhitetyksi ja siksi raamattu opettaa, "Kumartakaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan"!
No missä luotu voi kumartaa? Kyse on lepopäivän ymmärtämisestä, eli kumarrumme ja tunnustamme kykenemättömyytemme pelastaa itsemme, kaikki on Jumalan luomsityötä, siksi Jumala tekee kokoajan tätä pelastustyötä jossa aasimaista ihmistä nostetaan sapattinakin ojanpohjasta. Se on elämää pelastavassa mielessä olevaa tehtäväkuvaa.
Ei Jumala mene kirpputoreille ulkoista menoa viemään eteenpäin. Ei hän maailman puolesta rukoile, vaan taivaallista. Eli luomistyö- sapatin eteen toteutetaan koko ajan.
Mutta merkitys sapatin sanalle on, se on viikon seitsemäs päivä, meidän lauantaimme. Siinä on raamatun sanan VALKEUS ”esissä ” - olevana, ei peitettynä perinneoppeihin.
Eikä sitä käskytetä, käskynpäälle vain ulkoisesti. Se on sisäisesti Herran omissa opetuslapsissa, kun sen on Herra opettanut rakkauden lain kautta. Oppii, että kiitos Herralle.
Kaikki meidän pelastus lepää luomistyön keskuudessa.
On sukellettava sanan sisään, mikä on sapatin Hengellisen opin merkitys. So. Jumalatyö! Muuta perustetta en ole siihen löytänyt.
Raamattu ei opeta esim. korvausopin aurinogonpäivän palvontaa. Sillä perinnevalheella en mieltäni vaivaa, koska sen perusta on selkeä, mistä, milloin ja koska se on saatettu korvaavaan sapatti, peittämään luomistyön Jumalallinen merkitys.- Anonyymi
Valtaistuimen korkeus on polvitaipeesta - jalkapohjaan.
Niin kaukana on Valtaistuin, jonka luoma maa on.
Ja Hän siten siunaten katsoi kaikkea ja nimeää jopa pyhittämänsä päivän HÄNEN päiväkseen.
Eli siinä on tämä ianakaikkisuuden salaisuuden merkitys. Eli Jumalantyönä on tämä lepo nyt
Eli viikko - määreenä tavallaan on ajankello.
Se on seitsenpäiväinen. Ja se luomistyön kohdalla siunattiin.
Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
(1Mo 2:1-3)
Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta ->>> seitsemäs päivä on >Herran,< sinun Jumalasi, sapatti; <<<--
(2Mo 20:8-10)
>Herran,< sinun Jumalasi, sapatti; [Israel oli Herran kansaa ja Pakanatkin saivat liittyä Herran kansaan ja saivan siunaukset mukana, jopa eläimetkin saivat levätä, lepo on esikuvallista]
2Mo 31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää >>minun<< sapattini,
Johannes puhuu pyhittämisestä, sen merkitys on totuus.
He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. -->Pyhitä heidät totuudessa; --> sinun sanasi on totuus. (Joh 17:16-17) tästä on pidettävä kiinni, ei perinneoppin totuudesta, vaan kirjoituksista.
tässä on sitä mietittävää- kuka tekee sitä työtä, kuka luo uutta, kuka on Sapatin Herra, tässä merkityksessä, antaa sydämelle levon.
Sillä jokainen huone on jonkun rakentama, mutta >>kaiken rakentaja on Jumala. <<
Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä vastedes piti sanottaman, mutta -->>Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja >>>hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen.<<<
Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta; sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
(Heb 3:4-10) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaistuimen korkeus on polvitaipeesta - jalkapohjaan.
Niin kaukana on Valtaistuin, jonka luoma maa on.
Ja Hän siten siunaten katsoi kaikkea ja nimeää jopa pyhittämänsä päivän HÄNEN päiväkseen.
Eli siinä on tämä ianakaikkisuuden salaisuuden merkitys. Eli Jumalantyönä on tämä lepo nyt
Eli viikko - määreenä tavallaan on ajankello.
Se on seitsenpäiväinen. Ja se luomistyön kohdalla siunattiin.
Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
(1Mo 2:1-3)
Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta ->>> seitsemäs päivä on >Herran,< sinun Jumalasi, sapatti; <<<--
(2Mo 20:8-10)
>Herran,< sinun Jumalasi, sapatti; [Israel oli Herran kansaa ja Pakanatkin saivat liittyä Herran kansaan ja saivan siunaukset mukana, jopa eläimetkin saivat levätä, lepo on esikuvallista]
2Mo 31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää >>minun<< sapattini,
Johannes puhuu pyhittämisestä, sen merkitys on totuus.
He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. -->Pyhitä heidät totuudessa; --> sinun sanasi on totuus. (Joh 17:16-17) tästä on pidettävä kiinni, ei perinneoppin totuudesta, vaan kirjoituksista.
tässä on sitä mietittävää- kuka tekee sitä työtä, kuka luo uutta, kuka on Sapatin Herra, tässä merkityksessä, antaa sydämelle levon.
Sillä jokainen huone on jonkun rakentama, mutta >>kaiken rakentaja on Jumala. <<
Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä vastedes piti sanottaman, mutta -->>Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja >>>hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen.<<<
Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta; sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
(Heb 3:4-10)Mitenkä on mahdollista, että Luoja loi auringon, kuun ja tähdet neljäntenä päivänä?
Mikä on se kumma valo, joka on paistanut edellisinä luomisen päivinä?
Uskoville tiedoksi, että tähdetkin ovat aurinkoja. Valo niistä vaeltaa satojatuhansia vuosia, kaukaisimmista miljardeja...
Jumalakaan ei pysty muuttamaan valonnopeudeutta, se n. 300 000km/s tyhjiössä. Avaruus on sellainen tila.
- Anonyymi
Kyllä Jumala ajattelee lastensa parasta, kun hän aivan ensimmäisen kokonaisen päivän luomisen jälkeen antoi jo Eedenissä yhteyden päiväksi itsensä ja luomansa ihmisen välille. Sen jälkeen sapatti on ollut ja tulee olemaan loppuun asti merkkinä Jumalan ja hänen lastensa välillä "ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne." Hes.20:20
- Anonyymi
Jumalan siunaamaa sapattia!
- Anonyymi
Jeesuksen askeleissa on ihana vaeltaa "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." Luuk.4:16
- Anonyymi
JUUTALAISET YRITTI TAPPAA JEESUKSEN NASARETISSA JO TYÖNTÄÄ JYRKÄNTEELTÄ ALAS !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JUUTALAISET YRITTI TAPPAA JEESUKSEN NASARETISSA JO TYÖNTÄÄ JYRKÄNTEELTÄ ALAS !
Jeesus vapautti juutalaisista demoneja riivaajia käski ne pahat henget sikoihin mitä siellä oli paljon ja riivattuja jotka runteli itseään juoksi vuorilla Jeesus vapautti heitä mutta kiitoksena tästä judet yritti tappaa Jeesuksen. Jeesuksen syntymä paikka Betlehem asuinpaikka nasareth. KERTOKAA HEI KAIKILLE JUDET YRITTI TAPPAA JEESUKSEN NASARETISSA
- Anonyymi
Tulipa jälleen sapattina kuljettua sinne minne Jeesuskin. "ja hän meni kohta sapattina synagoogaan" Mark.1:21 ja oli siunattu tilaisuus. Jeesus oli läsnä.
- Anonyymi
Juutalaiset tappoi Jeesuksen ja meni sitten SYNAGOGALLE näin ne teki silloinkin.
- Anonyymi
Niin hän lupasikin.
- Anonyymi
Tulipa käytiä reitti ,en vain usko sori olen nähyt omaikoiseisesti ne.
- Anonyymi
Hyvin levätyn sapatin jälkeen on taas virkeä olo lähteä vaeltamaan Jeesuksen kanssa uuteen arkiseen viikkoon."Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin." Jes.40:29
- Anonyymi
Ei kai ne tota JESAJAAKIN TAPPANUT KUULKAA
- Anonyymi
Välillä voi vähän levätä ainakin sapattina. "Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän"Mark.6:31
- Anonyymi
Tuo on hyvä neuvo.
- Anonyymi
Sapattina on usein laulutuokio, joka hiljentää mielet vastaanottamaan Jumalan sanaa.
- Anonyymi
Laulu on puoli rukousta.
- Anonyymi
Sapatti on lauantai.
- Anonyymi
Niinpä näkyy olevan.
- Anonyymi
Sapatin tunnit ovat saman pituisia kuin arkipäivienkin, mutta silti ne ovat Jumalan siunaamat.
- Anonyymi
Kiitos Herran, viikko on jo taas kerran keskiviikossa ja nyt loppuviikko hurahtaa ihan lennossa Jeesuksen seurassa sapattia odotellessa."sillä sinä olet minun pelastukseni Jumala. Sinua minä odotan kaiken päivää." Ps.25:5
- Anonyymi
Niin se aika vain vierii.
- Anonyymi
Hiljaisuudessa / yksin ajatuksiin tulee kaikki ne asiat ja tilanteet kun minua on kohdeltu väärin
Jeesus Herramme oli yksin ja paastosi ja saatana tuli vainoamaan häntä
Saul Kuningas oli yksin/hiljaisuudessa ja demoni tuli vainoamaan häntä - David palkattiin soittamaan hänelle, että Kuninkaalla olisi helpompi olla.
Työpaikalla/koulussa uhri jätetään yksin - eristetään.
Jumala Itse huomasi, ettei ihmisen Aatamin ollut hyvä olla yksin.
Jumala loi Aatamille kumppanin- Anonyymi
ADAM HEI SUN SYNTIESI TÄHDEN KAIKKI SAI KIROUKSET PÄÄLLEEN SYNNYTYSKIVUT MYÖS RAATAMISEN JNE SEN PÄÄLLE VITSAUKSET SIINAILLA JA EGYPTIN TAUDIT. KIITOS KUULE ADAM TÄSTÄ.
- Anonyymi
Siksi on tärkeä tulla joka sapatti yhteen tapaamaan toisia Jeesuksen seuraajia ja kuulemaan jumalan sanaa..
- Anonyymi
Näin teki alkuseurakunta, jonka Jeesus ja apostolit perustivat "Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille " Apt.16:13
- Anonyymi
APOSTOLIT TOSIAAN EI VOINUT MENNÄ SYNAGOGALLE VAAN HEILLÄ OLI OMAT RUKOUS PAIKAT JOKA PÄIVÄLLE JUUTALAISET KIVITTI MYÖS STEFANUKSEN
- Anonyymi
Se on hyvä käytäntö.
- Anonyymi
Kasvojenyhteys onkin tärkeää 🔥💧🩸 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009381748.html
- Anonyymi
Sapatti on hyvä muistutus Jumalasta Luojana.
- Anonyymi
Ihminen todella tarvitsee joka viikkoista muistutusta, ettei tärkeä asia unohtuisi.
- Anonyymi
Siksi neljäs käsky alkaa sanalla "MUISTA...
- Anonyymi
Näin siksi, ettemme unohtaisi.
- Anonyymi
Miksi adventistit kompastuvat? Koska he eivät tottele Sanaa. Keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
Jumala sanoo: hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
Adventistien sapatti on lauantai, ei Jumalan määräämänä päivä, tänä päivänä, tänään.
Mutta on kummallista, että aikuinen ihminen, joka osaa kirjoittaa ja jonka pitäisi olla lukutaitoinen, vänkää kuukaudesta toiseen kristillisellä palstalla omia harhojaan.
Adventistit väittävät Jumalan valehdelleen ja heidän oman profettansa ellenin, tuoneen totuuden.
"armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja"
Sen sijaan adventistien opin mukaan kukaan ei pelastu pelkästään armosta, vaan tarvitaan omia tekoja, ja pelastuksen jokainen voi hankkia viettämällä lauantaipäivän adventtikirkon sääntöjen mukaan.
Joko Jumala valehtelee tai ellen onkin väärä profeetta ja eksyttäjä.
Taas kerran kieroilit ja kirjoitit pahuuttasi eksytystä. Nobelin palkinnon saajien joukossa on juutalaisia, ja vain juutalaiselle Jumala antoi sapatin muistutukseksi. Jumala on siunannut omaa kansaansa, eikä Jumala siunaa ketään, joka ottaa toisen omaa, niin kuin adventistit tekevät.
israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
Adventistit ovat ottaneen juutalaisille kuuluvan lain ja sapatin ja vääristäneet sapatin vieton merkityksen ja tavat.
Adventistien mukaan vain ne, jotka viettävät lauantai heidän oman kirkkonsa sääntöjä noudattaen, pelastuvat. Heidän silloin tällöin pakotettuna mainitsema armo ei ole Sanan ilmoituksen mukaan laisinkaan armo. "valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo. " Adventistien armo on omia tekoja ja itsensä eli kirkon sääntöjen kautta pelastumista.
Jeesus on adventisteille vain pahuuden verho ja kynnysmattona sapatin palvontaan. - Anonyymi
Sapatin pyhittäjät ottavat täydestä Paavalin sanan "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja"Ef.2:8 ja armosta pelastettuina he rakastavat Jeesusta ja seuraavat Jeesusta arkipäivien lisäksi myös sapattina sinne, minne Jeesuskin menee, eli yhteiseen jumalanpalvelukseen saamaa siunauksia Jumalalta. "Palvelkaa Herraa, Jumalaanne, niin hän siunaa"2Moos.23:25
- Anonyymi
Se on viisautta.
- Anonyymi
Sapattia pyhittävästä kansasta Jumala sanoo"'Totisesti, viisas ja ymmärtäväinen kansa on tämä suuri kansa'." 5Moos.4:6
- Anonyymi
Tohtorin hattuja on sapatin viettäjillä enemmän kuin muilla, joten viisautta löytyy vaikka muille jakaa.
- Anonyymi
Yliopistojakin enemmän kuin monilla muilla yhteensä.
- Anonyymi
Jumala antaa anovalle viisautta "Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan." Jaak.1:5
- Anonyymi
Tappio Jude jaakopin Paavalia ne ruoskitti
- Anonyymi
Suurin osa Nobel-palkinnon saaneista pitää sapatin pyhänä. Mitä tämä kertoo?
- Anonyymi
Että meidän verorahoja jaellaan niille joilla jo on hyvät palkat suhteilla lahjuksilla juutalaisille HUIJAREILLE myrkynkeittäjille
- Anonyymi
Se kertoo siunauksesta, jonka Jumala on kätkenyt sapattiin.
- Anonyymi
Rene laulaa.
Yksinäisydessä/hiljaisuudessa meistä parhainkin vain pelkkää tyhjää sisältää! - Anonyymi
"sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." Luuk.23:53 "Hyvä on hiljaisuudessa toivoa Herran apua."Valit.3:26 "Jumala, hiljaisuudessa kiitetään sinua Siionissa, ja sinulle täytetään lupaus."Ps.65:1 "Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa, minun sieluni, sillä häneltä tulee minun toivoni" Ps.62:5
- Anonyymi
SIIONIN VUORELLA ON MOSKEIJAT PAHAN TEKIJÄT ITKUMUURILLA MERKKI OTSASSA MUSTA KOTELO JA SAPATTI EI OLE USKONTO SE ON PÄIVÄ.
- Anonyymi
Jumala hoitaa hiljaisuudessa.
- Anonyymi
Sapatti on hiljentymistä varten
- Anonyymi
Joka viikko Jumala on varannut sapatin hetket virvoittaakseen kansaansa. "että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen." Apt.3:20
- Anonyymi
On taas keskiviikko kun takan ovat su, ma, ti ja edessä to, pe ja pyhä sapatti."ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne." Hes.20:20
- Anonyymi
NO MONTAKO KRISTITTYÄ OLIKAAN HESEKIELIN AIKANA JEESUS OLI RISTIIN NAULITTU YLÖSNOUSSUT SIINÄ HESEKIEL KATSELI JEESUSTA SIINÄ
- Anonyymi
Jumala muistuttaa joka viikko siitä, kuka hän on. "Minä, Herra, olen teidän Pyhänne, minä, Israelin Luoja, olen teidän kuninkaanne" Jes.43:15 "ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne." Hes.20:20
- Anonyymi
Miten judet juuri sapatin aattona ristiin naulitsi Jeesuksen
- Anonyymi
Sapatti on Jumalan töitten muisto."Hän on säätänyt ihmeellisten tekojensa muiston; armollinen ja laupias on Herra." Ps.111:4
- Anonyymi
Tuota muistoa on hyvä kunnioittaa. Jumala Luojana on antanut sapatin luomisen muistomerkiksi ja "Sentähden sinua kunnioittaa väkevä kansa" Jes.25:3
- Anonyymi
Murhasitte Jesajan vai
- Anonyymi
Lopun ajan sanoma kuuluu: " "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet"." Ilm.14:7 = suora viittaus sapattikäskyyn.
- Anonyymi
Sapattia Jumala perustelee luomisella. "Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."2Moos.20:11
- Anonyymi
Tänä aikana on tärkeä uskoa Jeesukseen ja pyhittää sapatti.
- Anonyymi
Sapatti on iloa ja riemua Jeesuksen omille, koska he saavat kokoontua yhdessä ylistämään Jeesusta.
- Anonyymi
"Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä hänen nimeänsä." Ps.34:3
- Anonyymi
MATTEUS EVANKELIUMI LUKU 4 PSALMIT
- Anonyymi
Tänään on Jumalan kansan juhlapäivä, pyhä sapatti, jolloin kokoonnumme kiittämään ja ylistämään Jeesusta, joka on Luoja ja Lunastaja.. "Te kansan joukossa alttiit, kiittäkää Herraa." Tuom.5:9
- Anonyymi
TUOMARIEN KIRJA TÄSTÄ ENÄÄ PUUTTUIKIN EPÄUSKON SYNTI ESTÄÄ NÄKEMÄSTÄ RISTIIN NAULITTUA SYNTI PAINAA BABYLON VETÄÄ ARABIAA KOHTI.
- Anonyymi
Kyllä oli siunattu sapatti eilen. Koko päivä aamusta iltaan Jeesuksen siunaama ja tässä voimassa on hyvä lähteä taas uuteen arkiseen viikkoon hyvän sapatin levon jälkeen. Kun uskovat ovat saaneet "saanut levon ja rauhan, he puhkeavat riemuun." Jes.14:7
- Anonyymi
Siinä tuli luettua Jesajan kirja luku 53 ääneen taas kerran aaaah Veri roiskui ristiltä kulaimiin asti. Vihan veri Kuurna synnitön veri huutaa maasta kuin abelin veri.
- Anonyymi
Ja tätä riemua riittää "Sapatti sapatilta... se on ikuinen liitto."3Moos.24:8
- Anonyymi
Mooses kuoli siinailla Jeesus tapettiin siionissa
- Anonyymi
Sitä totisesti tarvitaan.
- Anonyymi
Vielä ikuisuudessakin vietetään sapattia.
- Anonyymi
Sapatti on kultainen side, joka yhdistää Jumalan ja hänen lapsensa yhteiseksi perheeksi.
Kyllä Jeesus on hyvä. - Anonyymi
Maailman matkaajat kokevat suurena siunauksena sen, että kaikkialla maailmassa on sapattia pyhittäviä kristittyjä, joiden parissa voi viettää sapattia ja kiitellä Herraa. ""On yksi kansa hajallaan ja erillään muiden kansojen seassa....Heidän lakinsa ovat toisenlaiset kuin kaikkien muiden kansojen" Ester.3:8
- Anonyymi
ESTER PAKKOSIIRRETTY BABYLONIAAN NAI SULTTAANIA ARABIASSA AIKANA TUHANNET VUODET ENNEN JEESUSTA ✝️ NÄMÄ ! SINÄ OLET SE MIES. KATSO ITSE ETEESI. HERRA JEESUS SENTÄÄN SULTTAANIN HAAREMI VAIMO TÄHÄN VIELÄ RISTIIN NAULITUN NIMEÄ KÄYTTÄÄ KEHTAA.
- Anonyymi
Pyhä Henki johtaa uskovia kaikkeen totuuteen kaikkialla maailmassa.
- Anonyymi
Sapatti on totuus, joka kirkastuu tuhansille joka päivä.
- Anonyymi
Ja Jumalan hiljaisuus on edelleen rikkumaton.
Miksi näin ? - Anonyymi
2Kor.11:1-2 Biblia (1776) Oi jospa te vähänkin minun tyhmyyttäni karsisitte! Ja tosin te minua kärsitte. Sillä minä kiivaan teitä Jumalan kiivaudella. Sillä minä olen teitä kihlannut yhdelle miehelle, että minä puhtaan neitseen Kristukselle tuottaisin. Ilm.14:4-5 Nämät ovat ne, jotka ei vaimoin kanssa ole saastutetut; sillä he ovat neitseet, nämät ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, kuhunka hän menee. Nämät ovat ihmisistä ostetut Jumalalle ja Karitsalle uutseksi, Joiden suussa ei ole petosta löydetty sillä he ovat ilman saastaisuutta Jumalan istuimen edessä.
- Anonyymi
Biblia 1700 luku Wikipedia isoviha
- Anonyymi
Kyllä sen tuntee joka sapatti, että nyt ollaan Herran hyvässä hoidossa , kun "yhdessä vaelsimme Jumalan huoneeseen juhlakansan kohinassa!" Ps.55:14
- Anonyymi
Ja Jeesus on läsnä joka sapatti sielläkin, missä vain kaksi tai kolme on hänen nimessään koolla.
- Anonyymi
Siksi kannattaa kokoontua vaikka pieninä ryhminä joka sapatti kiitämään Jumalaa.
- Anonyymi
Kyllä Jeesuksen ylösnousemus juhla sentään on oikea juhla.
- Anonyymi
Se on viisautta.
- Anonyymi
"Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."" Matt.18:20
- Anonyymi
Saatana osaa Mooseksen lain Matteus luku 4
- Anonyymi
Siihen sanaan voi luottaa.
- Anonyymi
Mikä on huomisen sapatin raamattutunnin aihe?
- Anonyymi
Puhutaan siunauksesta, jonka Jumala antaa omilleen.
- Anonyymi
No niitä kyllä tarvitaan. Tullaan kuulolle.
- Anonyymi
Ovet ovat kaikille avoimia joka sapatti.
- Anonyymi
Kiitos kutsusta, tullaa oikein isolla porukalla.
- Anonyymi
Meiltä puuttuu maksavia asiakkaita.
Tervetuloa - Anonyymi
mielenterveysongelmiin / itsemurhiin liittyy aina yksinäisyys / eristetty!
Jumalamme huomasi, että edes Paratiisissa Aatamin ei ollut hyvä olla YKSIN!
Jumala loi Aatamille kumppanin!
saatana hyökkää aina kimppuun, kun ihminen on yksin - unohdettu
Jeesus oli yksin autiomaassa ja paastosi ja saatana hyökkäsi hänen kimppuunsa
Tämän päivän yksi suurimmista ongelmista Suomessa on YKSINÄISYYS! - Anonyymi
Siksikin joka viikko pidettävä sapattikokous on hyvä lääke yksinäisyyttäkin vastaan, koska siellä voi tavat muitakin Jeesukseen uskovia kristittyjä ja virkistyä. "se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun" Room.1:12
- Anonyymi
Luetaan roomalaiskirje luku 7 alkukirjoitus
- Anonyymi
Kyllä oli siunattu sapatti tänään, kiitos Jumalan."hän siunaa niitä, jotka Herraa pelkäävät, niin pieniä kuin suuriakin.
"Ps.115:13 - Anonyymi
Uuden viikon alettua on jälleen virtaa hyvin levätyn sapatin jälkeen, kiitos Jumalan. "Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin." Job.33:25
- Anonyymi
JUUTALAINEN JOB sai paiseita saatanalta AJALTA ENNEN JEESUSTA ✝️
- Anonyymi
Menetkö hiihtelemään tänään, kun on aurinkoinen sää?
- Anonyymi
Liikunta raittiissa ilmassa tekee hyvää kaikille.
- Anonyymi
Se on totta.
- Anonyymi
"Autuaita ovat hiljaiset" Kadonneisuus on yllättävän pientä Jeesuksenkin huomioonottaen https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=108
- Anonyymi
Sapattina on aikaa hiljentyä Herra edessä " Jumala, hiljaisuudessa kiitetään sinua Siionissa" Ps.65:1
- Anonyymi
Jumala ansaitsee kiitoksen joka päivä ja erityisesti sapattina, joka on juhlapäivä Jumalan kansalle. Jeesus on sapatin Herra, joka kutsuu: "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon." Matt.11:28
- Anonyymi
Miksi jotkut pakenevat tätä lepoa?
- Anonyymi
Onko niin, että he pakenevat Jeesusta, joka on totuus?
- Anonyymi
Näyttää siltä, koska monet hylkäävät sapatin ja Jeesus sanoo "te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."Joh.5:40
- Anonyymi
Sapatti näyttää kuitenkin selviävän yhä useimmille uskoville pyhäpäiväksi. Hyvä niin.
- Anonyymi
Pyhä Henki johtaa totuuteen myös sapatin suhteen "kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen." Joh.16:13
- Anonyymi
Jumlan Henki on antamut minulle totuuden adventistien sapatista:adventistien sapatti on uskosta osattominen ulkokullattujen adventistien ihmisoppi ja riivaajien palvontaa.
- Anonyymi
Adventistien sapattisääntöjä ei löydy Raamatusta. Kristityille ei ole annettu käskyä tai esimerkkiä pyhittää ja viettää jotain päivää pyhäpäivänä. Opit ja väitteet päivän pyhittämistä ovat tyhjän jauhamista.
Apostolien teoissa mainitaan mm. muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa. Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan. 'JOKA PÄIVÄ' Paavali toteutti Heran käskyä saarnata evankeliumia kaikille kansoille: Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
Paavali todisti myös: Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
Paavali ei erotellut päiviä pyhiin ja arkipäiviin tai viikonpäivään joka kadottaa, vaan opetti lakkaamatta yötä päivää. "en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa". Uuden testamentin kirjeistä löytyy koko Jumalan tahto.
Varoituksen sana: "teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,vetääkseen opetuslapset mukaansa.
Adventistit puhuvat väärää puhetta, he ovat julmia susia, susia lammasten turkissa. >>Sapatti näyttää kuitenkin selviävän yhä useimmille uskoville pyhäpäiväksi. Hyvä niin.>>
Sammuttavat hengityskoneet sairaaloista sapatin ajaksi.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
" Kristityille ei ole annettu käskyä tai esimerkkiä pyhittää ja viettää jotain päivää pyhäpäivänä" Näin puhuu henki, joka ei halua seurata Jeesusta, joka pyhitti sapatin. "minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte" Joh.13:15 "jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,"1Piet.2:21
- Anonyymi
Jumala kävi ns. hoitamassa Mariankin niin hiljaisuudessa ettei tämä huomannut koko touhua, ennen kuin alkoi maha turpoamaan.
- Anonyymi
Jeesus tosiaan jätti esimerkin myös sapatin pyhittämisessä "jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,"1Piet.2:21
- Anonyymi
Jeesuksen hyvä esimerkki sapatin vietossa on hyvä kannustin hänen seuraajilleen "minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte" Joh.13:15
- Anonyymi
Se on turvallinen ja oikea tie, joka elämään vie.
- Anonyymi
Kiitos Herran, enää puoli päivää jäljellä tätä arkista viikkoa ja siten alkaa jo Jumalan kansan juhla, pyhä sapatti " "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti"2Moos.16:23
- Anonyymi
Nyt, kun hyvä sapattiateria on syöty ja sapattikynttilä sytytetty on rauhallinen hetki lukea Jumala sanaa ja hiljentyä Herran edessä. Hyvää sapattia : )
- Anonyymi
Hyvää sapattia sinullekin.
- Anonyymi
Hyvää sapattia kaikille Jumalan omille! "Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä."Ps.118:24
- Anonyymi
Ihmeparantajat eivät hoida hiljaisuudessa. Parannus tehostuu äänekkäällä kielilläpuhumisella ennen ja jälkeen toimenpiteen.
- Anonyymi
Mumina ja supina eivät ole Jumalasta " Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?" Jes.8:19
- Anonyymi
Tuo on hyvä tietää, kun kuulee jossain paikoissa monenlaista muminaa ja supinaa.
- Anonyymi
Sitä kuulee myös shamaanien ja popamiesten suusta.
- Anonyymi
Jumala sana on niin selkeä sapatin suhteen, ettei siihen jää mitään epäilyksen häivää. "Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua...Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät." Ps.12:6,2Moos.31:13
- Anonyymi
No tuo on selvää sanaa.
- Anonyymi
Se on niin kuin on kirjoitettu.
- Anonyymi
Pysykää laissa ja todistuksissa. ""Pysykää laissa ja todistuksessa!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole" Jes.8:20
- Anonyymi
Jeesus ei pitänyt kovaa meteliä parannusihmeistään, vaan hän "hän kielsi häntä siitä kenellekään puhumasta" Luuk.5:14
- Anonyymi
Tuo on hyvä muistaa.
- Anonyymi
Sapatti tullaan asettamaan kohdalleen ennen Jeesuksen takaisintuloa. "Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta." Apt.3:21
- Anonyymi
Tuo on selvä profetia lopun ajasta.
- Anonyymi
Siinä olet oikeassa.
- Anonyymi
Tuo ennustus sapatin kohdalleen asettamisesta täyttyy kovaa vauhtia kaikkialla maailmassa. Vielä ehtii hypätä kyytiin mukaan.
- Anonyymi
Matt.19:27-28 Sillon Pietari vastasi ja sanoi hänelle: Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua; mitä me siitä saaamme? Niin Jeesus sanoi heille: Totisesti minä sanon teille; siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. Luuk.22:28-30 Mutta te olette pysyneet minun kanssani minun kiusauksissani: Ja minä säädin teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israein kahtatoista sukukuntaa. Ilm.3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani; niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellaan.
- Anonyymi
Hyvä, kun pelastuksen juna ei ole vielä mennyt matkoihinsa.
- Anonyymi
Nyt Jumala kokoaa kansaansa, josta hän sanoo: "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon." Ilm.14:12
- Anonyymi
Tuo on selvä tuntomerkki.
- Anonyymi
Sapatti on Jumalan siunaus kiireelliselle ihmiselle. Jokainen tarvitsee sapatin lepoa ja virvoitusta arkiseen elämäänsä. "Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden."Ps.23:3
- Anonyymi
Tätä Jumalan antamaa virvoitusta kyllä tarvitaan.
- Anonyymi
Voiko kaikki osallistua myös ehtoolliseen sapattina?
- Anonyymi
Kyllä. Kaikki ovat tervetulleita ehtoolliselle vaikka kuuluisivat mihin seurakuntaan tahansa, kunhan uskovat Jeesuksen sovitustyöhön Golgatan ristillä.
- Anonyymi
Tuo on hyvä tietää.
- Anonyymi
Sapatti on yhteyttä Jeesukseen.
- Anonyymi
Hangen kimallus houkuttelee ulos.
- Anonyymi
Todella hieno ilma
: ) - Anonyymi
Viikko alkoi työn merkeissä ja jatkuu taas huomenna. Jumalan armosta hyvin levätyn sapatin jälkeen on taas voimaa , sillä "Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin." Jes.40:29
- Anonyymi
Aloitus on vähän jäljillä. Ajatusten hiljaisuudessa löytyy Totuus ja alkaa nähdä oikein. Jumala on Totuuden synonyymi. Jos vielä löytää Kauneuden, löytänyt jotakin mitä voi kokea ja kutsua pyhyydeksi. Turhat sanat ovat ajatusten melua.
- Anonyymi
"Minä neuvon sinut viisauden tielle, ohjaan sinut oikeille teille...ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne." Sanl.4:11,Hes.20:20
- Anonyymi
Tuo on Herran sanaa. Jumalalle kiitos.
- Anonyymi
"Vanhurskaat ovat minun suuni sanat kaikki, ei ole niissä mitään petollista, ei väärää." Sanl.8:8 "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."2Moos.20:8 Biblia.
- Anonyymi
Tuo on puhdasta Jumalan sanaa.
- Anonyymi
Sapatti on Jeesuksen siunaama.
- Anonyymi
Se on ollut siunattu luomisesta lähtien.
- Anonyymi
Kyllä, sillä "Sillä mitä sinä, Herra, siunaat, se on oleva siunattu iäti.""1Aik.17:27
- Anonyymi
Siksi sapatti on siunattu päivä tänäkin aikana, koska " Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti." Hep.13:8
- Anonyymi
Loppuviikko on jo koittanut ja huomenna jo sapatin valmistuspäivä. Näin se aika vain kiitää ja Jeesuksen tulemus lähenee. "Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä." Jaak.5:8
- Anonyymi
Jumala on jakanut ihmisen ajan arkeen ja pyhään. Kuuden työpäivän jälkeen ihmisen alkaa kaivata jo sapattia ja lepoa. Jumala on järjestänyt sen lahjana ihmisille. Jos sapattia olisi aina pyhitetty, ei maailmassa olisi ateisteja, sillä sapatti muistuttaa meitä joka viikko siitä, että "kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."2Moos.20:11
- Anonyymi
Pyhä alkaa tänä iltana.
- Anonyymi
Näin Jeesus sanoo: " illasta iltaan, pitäkää tämä sapatti.""3Moos.23:32
- Anonyymi
Siis ihan levosta käsin.
- Anonyymi
Vanhurskautettuina uskon kautta Kristukseen uskovat kokoontuvat tänäkin sapattina saamaan suuria siunauksia Jeesukselta, joka on sapatin Herra ja palvonnan kohde. "Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä hänen nimeänsä." Ps.34:3
- Anonyymi
Kyllä oli siunattu juhla tänä sapattina. Kiitos Jumalan!
- Anonyymi
Kannatti tulla taas sapattina saamaan opetusta ja siunauksia Jeesukselta, joka lupaa "Totisesti, siunaamalla minä sinut siunaan," Hep.6:14
- Anonyymi
Jälleen jaksaa taas viikon vaeltaa Jeesuksen kanssa sen taivaan mannan turvin, mitä sapattina oli taas tarjolla. Jeesus on "se Jumala, joka minut voimalla vyöttää ja tekee minun tieni nuhteettomaksi," Ps.18:32
- Anonyymi
Mitä on tämän viikon sapatin raamattutunnin aihe?
- Anonyymi
Jumalan uskollisuudesta kuulema puhutaan.
- Anonyymi
Se onkin hyvä aihe.
- Anonyymi
Paavali kirjoittaa tästä näin: "jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata." 2Tim.2:13
- Anonyymi
Sapattia kannattaa pyhittää, sillä Jeesus "on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."Ilm.17:14
- Anonyymi
Jeesus sapatin Herrana kutsuu lapsiaan ihanaan lepoon "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon." Matt.11:28. Hyvää illalla alkavaa sapattia : )
- Anonyymi
Jeesuksen yhteydessä on hyvä levätä koko sapatin päivä ja kokoontua yhdessä ylistämään Jeesusta "Iloitkaa Herrassa, te vanhurskaat; kiittäkää hänen pyhää nimeänsä."Ps.97:12
- Anonyymi
Sapattina on nyt aikaa enemmän lukea, tutkia ja kuulla Jumalan sanaa yhteisessä sapattijuhlassa , kun "yhdessä vaelsimme Jumalan huoneeseen juhlakansan kohinassa!" Ps.55:14. Huomenna on jälleen juhlakansan kohinaa, kun uskovat kokoontuvat joukolla ylistämään sapatin Herraa Jeesusta. "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen." Ilm.5:12
- Anonyymi
Tänään on tosi hyvä raamattutunti, jota kannattaa tulla kuulemaan kauempaakin. Jumalan uskollisuus on suuri ja Jeesus on kuolemallaan ostanut kaikki ihmiset omikseen "ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."Ilm.17:14 Hyvää sapattia : )
- Anonyymi
Ollaan mekin tulossa.
- Anonyymi
Kyllä oli taas siunattu sapatti. Sana ravitsi ja puhutteli ja evankeliumi saavutti taas paljon uusia ihmisiä. Kyllä Jeesus on hyvä. "Ylistäkää Herraa, sillä Herra on hyvä, veisatkaa kiitosta hänen nimellensä, sillä se on suloinen."Ps.135:3
- Anonyymi
Eilen sapatin kokouksen jälkeen saavutimme satoja ihmisiä evankeliumin sanalla. Sanoma Jeesuksesta ja hänen tulemuksestaan leviää kulovalkean lailla kaikkialla maailmassa. Jumala sinetöi kansansa ja valmistaa lapsensa taivasta varten. "Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus." Joh.17:17
- Anonyymi
Totuuden sanassa on selvä opetus siitä, että Jumalan omat lopun aikana tunnetaan siitä, että he " pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon." Ilm.14:12
- Anonyymi
Tuo on varma Jumalan kansan tuntomerkki lopun aikana. "Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus...Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni....pyhittäkää sapatinpäivä, niinkuin minä käskin" Joh.13:35, 14:15,Jer.17:22
- Anonyymi
Hyviä Raamatun jakeita.
- Anonyymi
Se on Herran sanaa.
- Anonyymi
"Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?" Jer.23:29
- Anonyymi
Raamatusta löytyy totuus sapatistakin "Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.2 Joh17:17
- Anonyymi
Jeesus tuli lunastamaan meidät ja opettamaan oikeaa sapatin viettoa menemällä silloin jumalanpalvelukseen ja tekemällä hyvää ja puhumalla totuuden sanaa. " Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni."" Joh.8:37
- Anonyymi
Pyhä Henki on annettu johtamaan totuuteen myös sapatin suhteen "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen." Joh.16:13
- Anonyymi
Kaksi toisilleen vastakkaista asiaa ei voi olla samanaikaisesti totuus. Siksi kannattaa seurata kaikissa asioissa Jeesusta, joka on totuus ja joka pyhitti sapatin " jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,"1Piet.2:21
- Anonyymi
Jeesuksen askeleissa on turvallista kulkea.
- Anonyymi
Lahkon ihmeparantajat ja eheyttäjät eivät kyllä hoida hiljaisuudessa. Ne huutavat kovalla äänellä kenenkään ymmärtämättömällä kielellä ja siltikään hoidot eivät koskaan tuota tulosta.
- Anonyymi
Kuka on uudestisyntynyt ?
Kaikki elää kuin fariseukset koittaa elää lakien mukaan. Gender, abortti, jumalanpilkka, homoliitot j.n.e.
Lähetyssaarnaajat menee levittää tällaisesta taustasta evankeliumia, joka on Pyhää ja oikeudenmukaista taisten valtakunnan sanomaa, - ei tunnu uskottavalta joka ymmärtää asian ytimen.
Armon evankeliumia on kuin auringon paiste, mutta arki tulee ollaan uskossa kilvoittelemassa, mutta koitetaan miellyttää tätä maailmaa ja ollaan uskottomia Jumalan edessä. Ei tunneta Jumalan tahtoa. - Anonyymi
Sapattina on aikaa hiljentyä Herran edessä, kun ei ole kiire työhommiin, jotka ehtii arkenakin tekemään.
- Anonyymi
Aika Jumalan kanssa sapattina ei ole hukkaan heitettyä.
- Anonyymi
Siinä olet oikeassa, sillä "hän on sinun aikojesi vakuus, avun runsaus, viisaus ja ymmärrys" Jes.33:6
- Anonyymi
Elämä on lahja Jumalalta. Uskovalle kuolema on voitto.
- Anonyymi
Herran päivää odotellessa on oikein pyhittää sapatti, "Sillä lähellä on päivä, lähellä Herran päivä; se on pilvinen päivä, pakanakansojen aika" Hes.3:3
- Anonyymi
Näin viikon lopulla ajatukset siirtyvät luonnostaan Jeesukseen ja hänen siunaamaansa sapattiin, jolloin saamme kokoontua yhdessä ylistämään Jeesusta. "Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, pyhä kokous; " 3Moos.23:3
- Anonyymi
Jumalan kiitos, jälleen viikko on kallistunut sapatin rauhaan ja iloon. "Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset." Ps.32:11 ja tulkaa kaikki nyt laulamaan, on Poika syntynyt maailmaan, tulkaa laulamaan. Siis huomenna sapattijuhlaan.
- Anonyymi
Kiitos kutsusta, tullaan oikein joukolla. Hyvää sapattia : )
- Anonyymi
Kyllä oli hyvä kokous tänä sapattina. Kaunista laulua ja musiikkia ja hyvää sanaa, kiitos Jumalan. Uusia ihmisiä ennätysmäärä sanan kuulossa. ja sanan julistajina " että useimmat veljistä...yhä enemmän rohkenevat pelkäämättä puhua Jumalan sanaa" Filp.1:14
- Anonyymi
Sapattivouhkaajat eivät jättäneet edes Jeesusta rauhaan sapattinakaan.
Jeesukselta meni hermot ja hän vihoissaan katsoi sapattivouhkaajia.
Meidän Uuden Liiton kristittyjen lepopäivä on sunnuntai (Herran päivä)se alkaa klo 18 jolloin teidän ja juutalaisten sapatti loppuu.
Jättäkää meidät rauhaan!
- Anonyymi
"Meidän Uuden Liiton kristittyjen lepopäivä on sunnuntai ." Sunday=auringon päivä. Hesekielille näytettiin lopun ajan luopumus ja epäjumalanpalvonta "ja päin itää he kumarsivat aurinkoa."Hes.8:16
- Anonyymi
Saturday eikös satur ollut joku kreikkalainen jumala?
- Anonyymi
Raamattu kutsuu kuutta viikon päivää työpäiviksi vastakohtana pyhälle sapatille.""Näin sanoo Herra, Herra: Sisemmän esipihan portti, se, joka antaa itään päin, olkoon suljettuna kuusi työpäivää. Mutta sapatinpäivänä se avattakoon; myös avattakoon" Hes.46:1
- Anonyymi
Niinpä näkyy olevan.
- Anonyymi
Jokainen päivä vie jokaista kohti kuolemaa. Jumala, "Minun aikani ovat sinun kädessäsi"Ps.31:15
- Anonyymi
Joka seitsemäs päivä muistuttaa meitä jatkuvasti siitä, että "kuutena päivänä Jumala loi taivaan ja maan." Hän on Luoja, joka ansaitsee kunnioituksemme joka päivä ja erityisesti sapattina.
- Anonyymi
Aamen, aamen, aamen.
- Anonyymi
Kyllä vaan. " peljätkäät Jumalaa, ja antakaat hänelle kunnia; sillä hänen tuomionsa hetki on tullut: ja kumartakaat ja rukoilkaat sitä, joka taivaan ja maan ja meret ja vesilähteet teki." Ilm.14:7
- Anonyymi
Tuohan on melkein suora lainaus sapattikäskystä, joka korottaa Jumalan kaiken Luojaksi.
- Anonyymi
Sapatti onkin merkki Jumalasta kaiken Luojana.
- Anonyymi
Ihmisopit eivät voi korvata Jumalan asettamaa sapattia. Ne ovat turhuutta. "mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'." Matt.15:9
Jumala etsii maan uskollisia, jotka pyhittävät uskollisesti sapatin. "Maan uskollisia minun silmäni etsivät, että he asuisivat minua lähellä; joka vaeltaa nuhteettomuuden tietä, se on oleva minun palvelijani." Ps.106:6 - Anonyymi
Haluatko olla Jumalan palvelija?
- Anonyymi
Adventismi on harhojen uskonto. Harhaluulo on "perusteeton voimakas uskomus, josta henkilö pitää kiinni itsepintaisesti, vaikka esitettäisiin sen kumoavia perusteluita tai todisteita". (wikipedia)
Raamatussa ei ole adventistien kuvittelemaa sapattiuskontoa.
Esimerkiksi adventistien harhaluulo siitä, että Jeesuksen käskyt ovat yhtä kuin vanhan liiton kymmenen käskyä, on harhaluulo ja perusteeton uskomus.
Sanassa on hyvin selvästi ilmoitettu Jeesuksen käskyt: Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Vaikka kuinka vääntäisi, niin Jeesus ei sanonut antavansa sapattikäskyä ja muutamaa muuta Mooseksen lain käskyä seuraajiensa täytettäväksi.
Adventistit eivät usko Jumalan Sanaa, vaan ovat paatuneina ja ovat ottaneet Sanan ilmoituksen tilalla oman oppinsa.
Adventistit ovat pahoja ja paatuneita, ulkokullattuja maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja jumalista ihmistä.- Anonyymi
1700-luvun Luterilaiset virret sen kertovat.
Virsi 135. 1. NÄÄ KÄSKYSANAA KYMMENEN, NE MEILLE KAUTTA MOOSEKSEN JUMALA ITSE ILMOITTI, JA SIINAILLA KIRJOITTI. AH HERRA ARMAHDA.
136.1. KEN TAHTOO OLLA KRISTITTY, JA KRISTITTYNÄ KUOLLA, EI SILLE OUTO, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.
1234567---
- Anonyymi
Todellakin, Jumala antoi pahoille ja paatuneille maailman ihmisille sapatin, mutta nöyrille ja katuville Jumala antoi oman Poikansa Jeesuksen.
Mooses varoitti: ettet, kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoa, anna vietellä itseäsi kumartamaan ja palvelemaan niitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.
Adventistit ovat antautuneet palvelmaan tähtijumalaa, Saturnusta. - Anonyymi
Lahkolaiset ihmeparantajat eivät hoida hiljaisuudessa vaan pitävät jumalatonta meteliä kielilläpuhuen.
- Anonyymi
Jeesus ei koskaan rikkonut sapattia, sillä hän saattoi sanoa "Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? " Joh.8:46 Samoin hänen seuraajansa lopun aikana tunnetaan siitä, että he pitävät Jeesuksen uskon ja pyhittävät sapatin. "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon." Ilm.14:12
- Anonyymi
Tuo on varma ja luotettava tuntomerkki.
- Anonyymi
Torstai-iltana Jeesus asetti ehtoollisen.
- Anonyymi
Ehtoollinen asetettiin torstaina, mutta seurakunta kokoontui jumalanpalvelukseen sapattina. "Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa." Apt.13:44
- Anonyymi
Tuo on hyvä huomio.
- Anonyymi
Tänään muistellaan Jeesuksen ristin työtä ja illalla alkaa pyhä sapatti.
- Anonyymi
Kiitos Jumalalle Jeesuksesta ja sapatista.
- Anonyymi
Sapattina saamme levätä ja vahvistaa suhdettamme Jumalaan. Aabraham uskon isänä pyhittti sapatin ja "vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,"Room.4:10
- Anonyymi
Tänään Jumalan kansa kokoontuu alkuseurakunnan tavoin ylistämään Jeesusta hänen suuresta sovitustyöstään Golgatan ristillä. Jumala on luvannut siunata lapsiaan, jotka kokoontuvat sapattina, sillä "Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen"1Moos.2:3
- Anonyymi
Tänä sapattina oli erityisen hyvä raamattutunti. Väki oli lisääntymään päin, uusia kasvoja oli joukossa, vanhoja ja nuoria. Ihan herätyksen makua oli ilmassa. Jumala herättää uskovia näkemään sapatin merkkinä Jumalan ja ihmisen välillä. " hän herättää aamu aamulta, herättää minun korvani kuulemaan opetuslasten tavalla." Jes.50:4
- Anonyymi
Uusi viikko on alkanut ja on hyvä, että Kristuksen ylösnousemusta korotetaan ja muistellaan jo viikon ensimmäisenä päivänä. Sitä suurta voittoa on hyvä muistella joka päivä ja kokoontua sapattina oikein joukolla ylistämään ylösnoussutta Kristusta. "Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa." Apt.13:44
- Anonyymi
Kylläpäs adventistit ovat ahkeria, kun tuputtavat sapatinpalvontaansa jokaiselle palstalle.
Tuo Ap 13:44 kertoo siitä, kuinka Paavali meni JUUTALAISTEN luo julistamaan evankeliumia ja siksi hän meni synagoogaan. Siellähän hän tapasi juutalaisia. Kristittyä seurakuntaa ei vielä ollut tuossa kaupungissa:
" He jatkoivat kuitenkin Pergestä eteenpäin ja tulivat Pisidian Antiokiaan,k ja sapattipäivänä he menivät synagogaanl ja istuutuivat.
" Seuraavana sapattina melkein koko kaupunki kokoontui kuulemaan Jumalan sanaa."
Adventistit vetävät tuosta sen johtopäätöksen, että kristittyjenkin olisi kokoonnuttava sapattina, mutta ei tuossa niin opeteta. He koettavat matkia juutalaisia jumalanpalvekusmenoja, mutta kristityt kokoontuivat viikon ensimmäisenä päivänä, Ap 20
Se on Jeesuksen ylösnousemuspäivä ja sitä kannattaa juhlia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpäs adventistit ovat ahkeria, kun tuputtavat sapatinpalvontaansa jokaiselle palstalle.
Tuo Ap 13:44 kertoo siitä, kuinka Paavali meni JUUTALAISTEN luo julistamaan evankeliumia ja siksi hän meni synagoogaan. Siellähän hän tapasi juutalaisia. Kristittyä seurakuntaa ei vielä ollut tuossa kaupungissa:
" He jatkoivat kuitenkin Pergestä eteenpäin ja tulivat Pisidian Antiokiaan,k ja sapattipäivänä he menivät synagogaanl ja istuutuivat.
" Seuraavana sapattina melkein koko kaupunki kokoontui kuulemaan Jumalan sanaa."
Adventistit vetävät tuosta sen johtopäätöksen, että kristittyjenkin olisi kokoonnuttava sapattina, mutta ei tuossa niin opeteta. He koettavat matkia juutalaisia jumalanpalvekusmenoja, mutta kristityt kokoontuivat viikon ensimmäisenä päivänä, Ap 20
Se on Jeesuksen ylösnousemuspäivä ja sitä kannattaa juhlia.Sunnuntai on keksitty pyhäksi !
- Anonyymi
Apt.20-luvussa kerrottu Paavalin poikkeuksellinen jäähyväiskokous tapahtui sapatin ja sunnuntain välisenä yönä ja oli jatkoa sapatin kokoukselle. Paavalilla oli nimittäin tapana viettää sapattia tapansa mukaan niin kun Jeesuksellakin. "tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista," Apt.17:2. Viikon ensimmäinen päivä alkoi lauantai-iltana ja tuo kokous tapahtui yöllä ja lopahti aamulla, jolloin puhuja lähi matkoihinsa.
Paavali viipyi perustamassaan Korinton seurakunnassa vuoden ja kuusi kuukautta "Niin hän viipyi siellä vuoden ja kuusi kuukautta opettaen heidän keskuudessaan Jumalan sanaa....Ja hän keskusteli synagoogassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan." Apt.18:11,4. Näin ollen Paavali vietti ainakin 72 sapattia pelkästään Korinton seurakunnan kanssa, johon kuului "sekä juutalaisia että kreikkalaisia." Näin pakanakristitytkin pääsivät iloitsemaan levosta ja siunauksista Jumalan siunaamana sapattina- Anonyymi
Taasko tuo sapatin orja väärentää Jumalan sanaa. Miksi valehtelet jatkuvasti:
" jäähyväiskokous tapahtui sapatin ja sunnuntain välisenä yönä ja oli jatkoa sapatin kokoukselle"????
Tuo ei pidä paikkaansa, vaan uskovat olivat kokoontuneet viikon ensimmäisenä päivänä eikä sapattina. Mistään jatkokokouksesta ei Raamattu puhu mitään.
Jumala tai kristityt eivät tarvitse mitään poikkeusjärjestelyitä vaan tuo Ap 20 kertoo selvästi, että seurakunta kokoontui VIIKON ENSIMMÄISENÄ päivänä.
Paavali meni levittämään evankeliumia sapattina synagoogaan, koska siellä oli juutalaisia koolla. Mutta kun heitä tuli uskoon ja he perustivat omat seurakunnat, niin he viettivät ylösnousemusjuhlaa viikon ensimmäisenä päivänä.
Adventistien jumala ei voi toimia muutoin, kuin sapattina, mutta meidän uskovien Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.
- Anonyymi
On täysin epätoivoista löytää Apt.20-luvusta muuta ajankohtaa, kun lauantai-ilta , sitä seuraava yö ja sunnuntaiaamulla kokous olikin jo ohi ja Paavali lähti nostelemaan kohti uusia maisemia ja kokous lopahti siihen.
- Anonyymi
Aika epätoivoista on tuo sinun Raamatun raiskaaminen.
Perustuuko adventismi muutoinkin valheille?
- Anonyymi
Niinpä näkyy olevan.
- Anonyymi
Sapatti pysyy sapattina ja Jumala saa kunnia lapsiltaan, jotka seuraavat Jeesusta ja pyhittävät sapatin.
- Anonyymi
Taivaan sanoma tämän ajan ihmisille on tämä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet"." Ilm.14:7
- Anonyymi
Jumalan pelko on Raamatun oman sanan mukaan Jumalan käskyjen pitämistä, joihin kuuluu myös sapatti. "Loppusana kaikesta, mitä on kuultu, on tämä: Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä." Saarn.12:13. Siis jokaisen, joten älä yritä luistaa tästä, sillä " jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."" Matt.19:17
- Anonyymi
Aina vaanko adventistit yrittävät matkia juutalaisia tapoja. Vanhan liiton käskyt olivat JUUTALAISILLE tarkoitettuja lakeja.
"Kristus on lain loppu jokaiselle joka uskoo," Adventistit eivät ilmeisesti usko, koska yrittävät lakia noudattamalla ansaita pelastuksen.
Gal 3
"Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee". Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina vaanko adventistit yrittävät matkia juutalaisia tapoja. Vanhan liiton käskyt olivat JUUTALAISILLE tarkoitettuja lakeja.
"Kristus on lain loppu jokaiselle joka uskoo," Adventistit eivät ilmeisesti usko, koska yrittävät lakia noudattamalla ansaita pelastuksen.
Gal 3
"Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee". Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".Aina vaan uudestaan 1700-luvun Luterilaisen virsikirjan sanoin: Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, jaa Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina vaan uudestaan 1700-luvun Luterilaisen virsikirjan sanoin: Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, jaa Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
1234567---Lutherin virsikirjako onkin adventistien paras oppikirja?
Ilmankos he elävät vielä keskiaikaa. Koska he aloittavat ympärileikkaamisen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutherin virsikirjako onkin adventistien paras oppikirja?
Ilmankos he elävät vielä keskiaikaa. Koska he aloittavat ympärileikkaamisen?Myöskin Adventtilauluja 80. 1. On Herra kaikki käskysi Vakaat ja oikeat. On täydellinen lakisi, Sanasi vanhurskaat. 2. Suo niiden minut herättää ja tehdä viisaaksi, Niin että voisi synneistä Vapahtaa voimasi. 3. Sä, vanhurskauden Jumala, Pyhitä lapsesi! ja elon tielle oppaaksi Suo Pyhä Henkesi!
1234567---
- Anonyymi
Tuo on selvää Herran sanaa. Jumalalle kiitos.
- Anonyymi
Sekoitat nyt pahasti virsikirjan ja Jumalan sanan?
Alkaako dementia vaivata?
- Anonyymi
velimies, kohta 80- ajastaikaa, ei ole pitänyt "pyhä" päiviä, vaan on tusannut aina töitä.
Eikä työ ole häntä hapattanut. Vieläpä on suoraselkäisempi, kuin monet kristityksi itseään nimittävät. Eli elää päivissä, niinkuin kuuluu tehdä.
Siis kuka mittaa hänen sydäntää täällä, eli kelle hän olisi teistä tilivelvollinen.
Esimerkki on suoraselkäisyydestä joka suuntaan. Humalassa olevaa työntekijää, hän on kuskannut humalaisen kotiin, ja on luottamusmies ollut mukana, ikäänkuin työntekijän edustajana. Velimies on sanonut, esim. että tule huomenna selvänä töihin, äläkä enää tee samaa temppua.
Ja näin hän on raitistanut miehiä. Ja se palkka, mikä on miehille maksettu, se on aina maksettu työnteosta, ja oli pidetty johtaja.
Maksoi veronsa, eli siitäkin hän niitti itselleen hyvän eläkkeen, rehellisyydestä yrityksessä ja valtion kassassa.
Kaupungilleen hän toi hyvällä taloudenhoidolla suuret voitot, kun rakennuspuolikin monen rakennusten ja urheiluhallien työkuvissa tehtiin huolellisesti ja säästeliäästi, siis tehtiin.
Työmaat oli järjestyksessä. Tekijät tiesivät, että rakennustarpeita ei tuhlata, vaan tarkkaan käyttäen se on yhteistä hyötyä. Pelastuspuolta johti viisaudella, jolla ihmishengistä oli kyse. jne.
Hän ei ymmärtänyt kieroilua - vaan kaikkia kohdeltiin oikeudella ja viisaudella.
Siitä hänet tunnetaan ja on isänsä poika, isä oli samanlainen.
Eli 24/7 jos sitä tarkoitat, hänen jumalanpalveluksensa oli sitä kautta leipää ihmisille, säätöjä veronmaksajille, eikä yhteisiä varjoja haaskata, vaan käytetään niinkuin niitä pitää käyttää. - Anonyymi
Jos joku ei ehtinyt sapattina jumalanpalvelukseen, niin täältä voi kuulla hyvää Jumalan sanaa ja vanhan hyvän ajan herätyslauluja https://areena.yle.fi/podcastit/1-65237068
- Anonyymi
Aloittaja on ihan oikeassa.
- Anonyymi
Kuuntelijamäärä on taas lisääntymään päin, kiitos Jumalan https://areena.yle.fi/podcastit/1-65237068
- Anonyymi
Tänään on valtavan hyvä aihe raamattutunnilla Ilmestyskirjasta. Hyvää sapattia kaikille Herran omille : )
- Anonyymi
Pitäkääpä raamattutunti aiheesta 1Kor14.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäkääpä raamattutunti aiheesta 1Kor14.
Eihän adventistit voi opettaa siitä, koska heillä ei esiinny kielilläpuhumista. Heille riittää, kun kehuu sapattia.
"Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi"
- Anonyymi
1Kor.14:1 " pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa."
Tämä profetoimisen lahja oikein jyllää sapattia pitävien kristittyjen keskuudessa. Jumala on lupauksensa mukaan antanut profetian hengen lopun ajan lapsilleen ja siitä kiitämme Jumalaa. Paholainen vihaa Jumalan lapsia, "jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus." Ilm.12:17 ja "Jeesuksen todistus on profetian henki." Ilm.19:10 - Anonyymi
Adventistien oppi kielilläpuhumisesta on valhetta! Tämän voi jokainen todeta lukemalla 1Kor14!
- Anonyymi
Silloin on oltava vaiti, jos ei ole selittäjää, muuten pulputtaa tuuleen. "jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa...jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen." 1Kor.14:28,9
Paavali halusi puhua mieluummin muutaman sanan ymmärryksellä kuin 10 000 sanaa sopottamalla muminaa ja jupinaa, jota ei kukaan ymmärrä. "seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä."1Kor.14:19
"Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?" Jes.8:19 - Anonyymi
Adventisteilla ja luterilaisilla rienaajilla on sama oppi kielilläpuhumisen armolahjasta.
Olisiko teillä helpompaa, jos ottaisitte Raamatusta pois Apostolien teot ja kirjeet? - Anonyymi
Ei niitä ole syytä pois ottaa, sillä silloin väärät hurmoshenget pääsisivät liikaa jyllämään ja eksyttämään uskovia. "Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon."1Kor.15:34
- Anonyymi
Sapattina saa tosi hyvää ja tervehenkistä Raamatun opetusta, joka varjelee vääriltä hengiltä ja väärältä hapatukselta. "älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."1Joh.4:1
- Anonyymi
Joo, kyllä Raamattu on ohjekirja uskoville ja sapatti on oikea pyhäpäivä, se on jämpti.
- Anonyymi
Sitä on vaikea kieltää.
- Anonyymi
Ei ainakaan Raamatulla voi sapattia kumota, koska Jumala on sen itse siunannut ja omalla sormellaan kirjoittanut elämän ohjeeksi kaikille ihmisille.
- Anonyymi
Sapattikäsky on pisin koko kymmenen käskyn laissa ja Jeesus on sapatin Herra, jota Jumalan lapset palvovat myös sapattina kokoontumalla yhteen virkistymään arkisen viikon jälkeen päivänä, jonka Jumala on siunannut "se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun....Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi." Room.1:12, Joh.8:36
- Anonyymi
Kyllä se sapatti vain kummasti virkistää ja katkaisee arkisen viikon, kiitos Jumalan.
- Anonyymi
Taas ollaan keskellä viikko ja loppuviikko hurahtaa hyvin pian kohti viikon kohokohtaa, pyhää sapattia, jonka Jumalan lapset pyhittävät Jeesukselle, joka on sapatin Herra. "jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra." Fil.2:11
- Anonyymi
Sapatti korottaa Jeesusta ja ohjaa ajatukset kaiken Luojaan.
- Anonyymi
Jeesus ansaitsee kaiken kunnioituksemme joka päivä ja aivan erityisesti omana pyhäpäivänään sapattina, jolloin Jumalan lapset kokoontuvat tuomaan kiitosta Jumalalle "Joka kiitosta uhraa, se kunnioittaa minua; joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden."" Ps.50:23
- Anonyymi
On oikein ottaa oppia suoraan Jeesukselta, joka pyhitti sapatin " hän oli opettamassa eräässä synagoogassa sapattina." Luuk.13:10
- Anonyymi
Eikä vain yhtenä sapattina vaan TAPANSA MUKAAN meidän rakas Vapahtajamme ohjasi askeleensa sapattina sinne, missä kokoonnuttiin palvelemaan Jumalaa. Näin Jeesus tekee tänäkin aikana, koska "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti." Hep.13:8
- Anonyymi
Se on turvallista tietää, että Jeesus on joka sapatti kirkossa.
- Anonyymi
Sinnehän pitää tulla häntä kohtaamaan.
- Anonyymi
Mukaan mahtuu. Toivotaan, että historia toistuu tältäkin osin "Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa." Apt.13:44
- Anonyymi
Ei nyt ihan koko kaupunki vielä tänään lämmennyt sapatin viettoon, mutta hyvä joukko kuitenkin. "Sillä hän on meidän Jumalamme, ja me olemme kansa, jota hän paimentaa, lauma, jota hänen kätensä kaitsee. Jospa te tänä päivänä kuulisitte hänen äänensä:" Ps.95:7
- Anonyymi
Kyllä kuului Jeesuksen ääni tänäkin sapattina jumalanpalveluksessa. "Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." Joh.6:63
- Anonyymi
Ilmestyskirja on todella mielenkiintoinen Jumalan ilmoitus. Sitä tutkitaan nyt monena sapattina raamattutunneilla ja se avautuu. ""Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä." Ilm.22:10
- Anonyymi
Kuulostaa todella mielenkiintoiselta..
- Anonyymi
Kolminkertainen autuus seuraa niitä, jotka avaavat Ilmestyskirjan, niin kuin tulevina viikkoina tehdään joka sapatti oikein porukalla. "Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!"Ilm.1:3
- Anonyymi
Tuosta autuudesta voimme kaikki päästä osalliseksi.
- Anonyymi
Joko ehdit kuunnella? https://areena.yle.fi/podcastit/1-65237068
- Anonyymi
Kyllä kuunneltiin ja hyväksi havaittiin. https://areena.yle.fi/podcastit/1-65237068
- Anonyymi
Jumalan sanaa voi kuunnella kotona tai matkoilla, kun on tekniikka kunnossa. Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen hyvän äänentoiston kautta.
- Anonyymi
Tuo oli hyvin sanottu.
- Anonyymi
Osa sapatin päivästä on hyvä viettää ulkona luonnossa, koska kristinuskolla ja luomakunnalla on sama Jumala.
- Anonyymi
Näin on, "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä" Room.1:20
- Anonyymi
Jumala on luonut myös koko maailmankaikkeuden."Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois."Jes.40:26
- Anonyymi
Jumala on suuri Luoja, jota Jumalan lapset palvovat joka päivä ja erityisesti sapattina.
- Anonyymi
Keskitaivaalla lentävä enkeli julistaa suurella äänellä Jumalan kaiken Luojaksi. "Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet"."Ilm.14:6
Sapatti on luomisen muistomerkki. - Anonyymi
Tuo Ilmestyskirjan kohta on kyllä hyvin merkittävä niin kuin koko luku ja kirja.
- Anonyymi
Ilmestyskirja on yhteenveto koko Raamatusta.
- Anonyymi
Suurin osa sen jakeista taitaa olla lainattu muualta Raamatusta.
- Anonyymi
Koko Raamatun tuntemus auttaa ymmärtämään Ilmestyskirjaa.
- Anonyymi
Oikea asenne on tärkeä, kun lukee Jumalan sanaa avoimin mielin, eikä vastusta Jumalan tahtoa esimerkiksi sapatin kohdalla. Silloin oppii ymmärtämään Raamattua paremmin "mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät." Dan.12:10
- Anonyymi
Minä ainakin haluan ymmärtää Ilmestyskirjaa ja siksi ajelen tänään kokoukseen kuulemaan hyvää ja oikeaa opetusta Ilmestyskirjasta ja otan kyytiin muitakin kuulemaan Jumalan sanaa sapattina, jolloin "yhdessä vaelsimme Jumalan huoneeseen juhlakansan kohinassa!" Ps.55:14
- Anonyymi
Kyllä oli valtavan siunattu kokous tänä sapattina. Ilmestyskirja on tämän ajan hengellistä ruokaa. Ihan tässä jo innolla odottaa tulevaa sapattia, jolloin saa kuulla jatkoa Ilmestyskirjan selvään selitykseen. Se kirja nyt avautuu joka sapatti enemmän ja enemmän ja Siionin viisaat viisastuvat yhä enemmän. "Anna viisaalle, niin hän yhä viisastuu; opeta vanhurskasta, niin hän saa oppia lisää."Sanl.9:9
- Anonyymi
Nyt voi taas arkisen viikon sulatella sapattina saatua hyvää ja oikeaa opetusta ja Jumalan armon varassa odottaa jo tulevan sapatin suuria siunauksia."Kiitetty olkoon Herra joka päivä. Meitä kantaa Jumala, meidän apumme." Ps.68:19
- Anonyymi
Jotkut Jumalaa vihaavat halveksuvat Jumalan sapattia, mutta"Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva." Ps.46:1
- Anonyymi
Adventisti puurtaa 24/7 pysähtymättä valheitaan palstalle. Adventismi on röyhkeää valehtelua ja näyttelemistä. Adventistit eivät ole Jeesuksen seuraajia, vaan heidän jumalansa on sapatti-paha henki.
- Anonyymi
Jeesus on Herra ja Jumalan Poika, joka pyhitti sapatin, samoin hänen seuraajansa.
- Anonyymi
Sapatti on jumalan lahja ihmisille.
- Anonyymi
Ajatelkaa, kokonainen päivä lepoon ja virkistykseen Jeesuksen seurassa.
- Anonyymi
Se on Jumalan armoa.
- Anonyymi
Ihminen tarvitsee virkistystä, jota sapatti tarjoaa.
- Anonyymi
Kyllä sapattina saa hyvää hengen ravintoa "se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun." room1:12
- Anonyymi
Ilmestyskirja on tämän ajan oikeaa ruokaa.
- Anonyymi
On hyvä kokoontua sapattina yhdessä tutkimaan ja keskustelemaan Ilmestyskirjasta. Siis kaiken ikäiset."Te nuorukaiset ynnä neitsyet, te vanhat yhdessä nuorten kanssa." Ps.148:12
- Anonyymi
Jumala hoiti hiljaisuudessa vain Marian, syyttömän teinilapsen.
- Anonyymi
Sapatti on hiljentymistä varten, levon ja jumalanpalveluksen pyhä päivä, myös perheen päivä. Jos "kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia, silloin on ilosi oleva Herrassa... Sillä Herran suu on puhunut." Jes.58:13,14
- Anonyymi
Tuo on hyvin sanottu.
- Anonyymi
Koko Raamattu puhuu sapatin puolesta ja korottaa Jeesusta Luojana.
- Anonyymi
Lopun aikana on tärkeä uskoa Jeesukseen ja pyhittää sapatti ja uskoa kuolleiden nukkuvan tiedottomina. Silloin ei tempaudu hurmahenkien vietäväksi. "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."1Joh.4:1
- Anonyymi
Tuo on hyvä pointti.
- Anonyymi
Oikea profeetta korostaa Jeesusta ja Jumalan sapattia.
- Anonyymi
Jumalaw ppoistaa elimesi hiljwaisuyyd4essaw salwws jw jeesus ivailee ja nauraa päållel?
- Anonyymi
Huomenna luvattiin puhua IImestyskirjan aikaprofetiasta.
- Anonyymi
Myös Danielin kirjan aikaprofetiasta
- Anonyymi
Jeesus kehotti tutkimaan Danielin kirjaa "Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-" Matt.24:15 Sitä tutkitaan tänä sapattina.
- Anonyymi
Raamatun mukaan sapatti on jo alkanut. "Pyhitätkö" sinä nyt sapatin siten, että väittelet klo 23:06:14 keskustelupalstalla...?
- Anonyymi
Jes:54:10
https://youtu.be/Uq4EIKm7O1c
https://youtu.be/dOKyXaTsEwU - Anonyymi
Kyllä sapattina saa julistaa evankeliumia ja opettaa Jumalan sanaa. Näin Jeesuskin teki.
Tänään menen kuulemaan lopun ajan ennustuksia lähimpään kirkkoon, joka on auki sapattina. ""Tarkkaa, ihmislapsi, sillä näky tarkoittaa lopun aikaa". "Katso, minä ilmoitan sinulle, mitä on tapahtuva viimeisenä vihan aikana; sillä lopun aikaa tämä tarkoittaa. ..lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa.".."Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti...Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.Dan.8:17,19,26,12:9,4 - Anonyymi
Tänä sapattina ymmärrys lisääntyi ihan roppakaupalla.
- Anonyymi
No kerro mullekin mitä opit?
- Anonyymi
Ilmestyskirja avautui kirkkaasti.
- Anonyymi
Ilmestyskirjan äärellä on autuas olla. "Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!" Ilm.1:3
- Anonyymi
Totta, eikä sapatista puhuta mitään.
- Anonyymi
Juuri sapattina tutkitaan Ilmestyskirjaa ja osallistutaan Jumalan autuudesta ja Kristuksen vanhurskaudesta " ja tämä on se nimi, jolla sitä kutsutaan: 'Herra, meidän vanhurskautemme'." Jer.33:16
- Anonyymi
Ilmestyskirja puhuu myös kuolleiden tilasta.
- Anonyymi
Tullaaan huomenna oikein joukolla kuulemaan Ilmestyskirjaa.
- Anonyymi
Siitä luvataan oikein kolminkertainen siunaus "Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!"Ilm.1:3
- Anonyymi
Eikä tuossa puhuta mitään sapatin palvomisesta! Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi, ja se on neljäs ja suurin siunaus.
- Anonyymi
Autuus on todellista sapatin pyhittäjille. "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko" Jes.56:2
- Anonyymi
Hyvin levätyn sapatin jälkeen on virkeä olo.
- Anonyymi
Niin on Herra luvannut joka sapatti " minä virvoitan väsyneen sielun, ja jokaisen nääntyvän sielun minä ravitsen."" Jer.31:25
- Anonyymi
Sitä Jumalan virvoitusta jokainen tarvitsee.
- Anonyymi
Totisesti aamen.
- Anonyymi
Jumala on valmis antamaan virvoituksen ajan joka sapatti. "että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen." Apt.3:20
- Anonyymi
Olen kokenut hiljaisuudessa
- Anonyymi
Sapattina on juhlakansan kohinaa, kun uskovat kokoontuvat yhdessä ylistämään Jumalaa ja Jeesusta, Jumalan Poikaa. "yhdessä vaelsimme Jumalan huoneeseen juhlakansan kohinassa!" Ps.55:14
- Anonyymi
On jo keskiviikko. Enää muutama päivä ja sapatti on jo ovella. Kyllä Jeesus on hyvä.
- Anonyymi
Meidän seurakunnassamme on tänään rukouskokous, jossa ylistetään Jeesusta.
Kyllä Jeesus on hyvä myös arkipäivinä.
- Anonyymi
Aamen. Jeesus on aina hyvä ja siksi Jumalan kansa kokoontuu ylistämään Jeesusta joka sapatti oikein porukalla. ""Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen"." Ilm.5:12
- Anonyymi
Jeesus nousi taivaaseen kiirastorstaina ja rukoilee nyt puolestamme Isän edessä. Jeesus on läsnä joka sapatti kansansa keskellä "Herra on niiden keskellä, pyhyydessään niinkuin Siinai." Ps.68:17
- Anonyymi
Huomen illalla se taas alkaa, Jumalan kansan suuri juhla.
- Anonyymi
Juhlittu on. Koko sapatti oli siunattu taas kerran.
- Anonyymi
Niin kuin aina.
- Anonyymi
Mikä on tulevan sapatin raamattutunnin aihe?
- Anonyymi
Aiheena on suuri Babylon, ja sen karmea kohtalo.
- Anonyymi
Kuulostaa mielenkiintoiselta.
- Anonyymi
Tässä uutta valoa lukuun 666 https://deiplus.fi/ohjelmasarja/8
- Anonyymi
"Mikä on tulevan sapatin raamattutunnin aihe?"
Olisikohan se: "Miten vapauden lain orjuudesta"!
- Anonyymi
Oletko vielä Baabelissa? "Paetkaa Baabelista ja pelastakoon kukin henkensä, älkää hukkuko sen syntiin. Sillä tämä on Herran koston aika, hän maksaa sille, mitä se on ansainnut." Jer.51:6. Tänä sapattina tutkitaan tätä tärkeää sanomaa.
- Anonyymi
Usein Totuuden kohtaa paremmin hiljaisuudessa, sanoisin. Mielen hiljaisuudessa tai vaikka tavallisessa hiljaisessa ympäristössä. Sen kummallisemmasta ei tarvitse olla kyse.
- Anonyymi
Terveydenhuollossa joudutaan olemaan lauantaisinkin töissä, sitten levätään, kun on vapaapäiviä...!
- Anonyymi
Terveydenhoitotyö on sallittu sapattina, koska Jeesuskin paransi sapattina. Siunausta sinne lähimmäisten auttamiseen!
- Anonyymi
Miksi te ette vietä sapattia hiljaisuudessa, vaan riehutte tällä palstalla?
- Anonyymi
Tuo on hyvä tietää.
- Anonyymi
Siksi, koska "Tämä päivä on hyvän sanoman päivä. Jos olemme vaiti ja odotamme aamun valkenemiseen asti, niin me joudumme syyllisiksi."2Kun.7:9
Sapatti on yhtä juhlaa.. - Anonyymi
Olemme saaneet hyvää hengellistä ruokaa sapattina ja siksi kerromme muillekin hyvästä ruokintapaikasta joka sapatti.
- Anonyymi
Onko teille muut viikon päivät niin kurjia, että teidän pitää koko ajan kehua sapattia säilyttääksenne mielenterveyden?
Jeesukseen uskovalle jokainen päivä on juhlaa.
- Anonyymi
On tehtävä ero pyhän ja arjen välillä eikä olla kuin kuin papit, jotka "papit tekevät väkivaltaa minun lailleni ja häpäisevät sitä, mikä on minulle pyhitetty, eivät tee erotusta pyhän ja epäpyhän välillä, eivät tee tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta, ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä." Hes.22:26
- Anonyymi
Onko sianliha muuttunut Uudessa liitossa terveellisemmäksi kuin Vanhassa liitossa? " he syövät sianlihaa, ja saastaiset liemet on heillä astioissansa." Jes.65:4
- Anonyymi
Huonolta näyttää " jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra." Jes.66:17
- Anonyymi
Ilman sitäkin elää ja voi hyvin.
- Anonyymi
Jumalan valtakunta ei ole adventistien opin kaltainen, eivätkä adventistit kuulu Jumalan valtakuntaan.
Jumala valtakunnassa ei ole yhden päivän iloa ja lepoa kerran viikossa, niin että tämä lepo ja ilo täytyy vetää ja ansaita sytyttelemällä kynttilöitä ja aterioimalla heidän oppien mukaan.
On mieletöntä väittää Jumalan antaneen käskyn: muista pyhittää lepopäivä, eikä missään Raamatussa olisi määritelty, miten pitää pyhittää.
Nyt adventistit väittävät törkeydessään, heidän hallussaan olevan ne määritelmän ja ohjeet, miten Jumala vaatii pyhittämään lauantain.
Eli adventisteilla on jotain enemmän kuin se, mitä Jumala on ilmoittanut Sanassaan. Adventistien opin mukaan Sana ei ole valo, vaan heidän kirkkonsa. - Anonyymi
Jeesus on tie, totuus ja elämä ja Jeesus meni sapattina jumalanpalvelukseen, niin kuin alkuseurakunta ennen suurta luopumusta. Lopun ajan Jeesuksen omat pyhittävät sapatin erotuksena pedon merkistä "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon." Ilm.14:12
- Anonyymi
Tuo Ilm.14:12 on vastaansanomaton tuntomerkki Jumalan kansasta lopun aikana.
- Anonyymi
Niin on erityisesti lopun aikana.
- Anonyymi
Jeesus on ainoa turvatie tänä eksytysten aikana. Koko maailma joutuu harhaan ja ottaa pedon merkin, " joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta" Ilm.17:8
Mutta Jumalan omat ovat uskollisia Jeesukselle ja pyhittävät sapatin. Jumala tunnustaa omakseen ne, jotka uskovat Jeesukseen ja "jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana."1Piet.1:5 - Anonyymi
Kyllä oli siunattu sapatti tänään, kiitos Jumalan. Kyllä Jeesus on hyvä.
- Anonyymi
Jeesuksen lähimmät seuraajat lähtivät jo heti viikon ensimmäisenä päivänä hommiin "Mutta viikon ensimmäisenä päivänä ani varhain he tulivat haudalle, tuoden mukanaan valmistamansa hyvänhajuiset yrtit" Luuk.24:1
- Anonyymi
Helluntailaisten kannattaa keskittyä hyvän sanoman julistamiseen, uskonsisarien ja -veljien raastamisen sijaan. Kuten tästä avauksesta hyvällä tavalla nähdään. Aamen.
- Anonyymi
Adventistit eivät ole Jeesuksen opetuslapsia, vaan maailman ihmisiä ja epäjumalan palvojia, jotka halveksivat ja kiuisaavat ja painostavat Jumalan Sanan lupauksesta uudesti syntyneitä.
- Anonyymi
"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi."
- Anonyymi
"Kyllä oli siunattu sapatti tänään, kiitos Jumalan. Kyllä Jeesus on hyvä."
Aiotko selvitä koko viikon tuon yhden tilaisuuden siunauksella?
Taita tulla kuiva viikko.
Meille uskoville Jeesus on hyvä joka päivä.
- Anonyymi
Sapattina satu vahva ruoka on niin ravitsevaa, että sitä voi sulatella koko viikon ja elää joka päivä Jumalan armon varassa muita siunaten.
- Anonyymi
Se on viisautta.
- Anonyymi
Tuo tulevan sapatin pedon merkki aihe kyllä kiinnostaa kovasti.
- Anonyymi
On siellä sapattina kauniita laulujakin https://youtu.be/sKzENxYBAzY
- Anonyymi
Joita voi arkenakin kuunnella, jos on aikaa.
- Anonyymi
Jippu ei osaa vain laulaa vaan myös saarnata sapattina https://www.youtube.com/watch?v=-y1bVwb1s7s
- Anonyymi
Jumala antaa lapsilleen vapauden pyhittää sapatti yhdessä Jeesuksen kanssa "Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus." 2Kor.3:17
- Anonyymi
Jeesus kuolemallaan vapautti meidät todelliseen vapauteen . Tässä Jumalan armossa voimme ihan vapaasti seurata Jeesusta ja pyhittää sapatin. "Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina" Gal.5:1 "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua." Joh.10:27
- Anonyymi
Jeesus on hiljainen ja nöyrä sydämeltään ja pyhitti sapatin Jumalan kunniaksi. Seuratkaamme nöyrin mielin Jeesusta myös sapattina, sillä hän lupaa "minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne." Joh.14.18
- Anonyymi
Jeesus on omiensa kanssa joka päivä ja erityisesti sapattina, kun uskovat kokoontuvat alkuseurakunnan tavoin kiittämään hyvää Jumalaa. "yhteen ääneen ylistämään ja kiittämään Herraa"2Aik.5:13
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 934730
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?854069Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1633977Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162658Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1362613- 442177
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282077Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261860- 881729
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91727