Hyvää kansainvälistä halauspäivää!

Tiesitkö halaamisen hyvät vaikutukset?
Koska viimeksi halasit toista ihmistä? Kaveria, puolisoa, äitiä, isää, mummua, vaaria, opettajaa tai ketä vaan 🤗

https://www.ess.fi/teemat/9806

*hali*

77

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haluaisin halailla kanssasi niin tietäisin vaikutukset.

      • Voi kuinka hauskaa! 🙂
        Tässä sinulle ihan henkilökohtainen halaus! *hali*


    • Onko tänään sellainen?

      Tänään en ole kohdannut ketään vielä, mutta luulen että halaan poikaani tänään jossakin vaiheessa.

      Eilen halasin työkaveria, tai oikeammin työsuojeluvaltuutettuani ja poikaani.

      Toissapäivänä halasin parasta ystävääni, kun kuulin, että hänestä tulee isä.

      Uskon halaamisen positiiviseen voimaan. Se antaa enemmän kuin ottaa. Olen halailija.

      • Anonyymi

        Yletytkö halaamaan ketään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yletytkö halaamaan ketään?

        Yleensä minua halataan kumartuen. Yletän oikein hyvin kun minulle kumarretaan.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Yleensä minua halataan kumartuen. Yletän oikein hyvin kun minulle kumarretaan.

        Kannattaa kulkea kurpanjatke mukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kulkea kurpanjatke mukana.

        Ei mun tasapaino kestä korkkareita. Sen verran huonossa kantimissa on.


      • Minäkin olen halailija 🤗

        Tiedän, että toisilla on niin suuri reviiri, että eivät mielellään päästä lähelle. Yhdellä entisellä sukulaisrouvalla oli tapana sujauttaa käsi sillä tavalla väliin, että häntä sai vaan kätellä, ei juurikaan halata. Silloin tuntui siltä, että hänen kanssaan keskusteleminenkin oli hieman väkinäistä.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minäkin olen halailija 🤗

        Tiedän, että toisilla on niin suuri reviiri, että eivät mielellään päästä lähelle. Yhdellä entisellä sukulaisrouvalla oli tapana sujauttaa käsi sillä tavalla väliin, että häntä sai vaan kätellä, ei juurikaan halata. Silloin tuntui siltä, että hänen kanssaan keskusteleminenkin oli hieman väkinäistä.

        Haleja on niin monen moisia .. virallisia olka vasten olkaa ja siitä syleilyihin.

        Tästä aiheesta oli muutama vuosi sitten juttua palstalla. Mikä ero on halauksella ja syleilyllä aihepiirinä.

        Lapsellani on autismin kirjon häiriö ja jo varhain minulle opetettiin kosketuksen voima kommunikaatiossa. Se tekee ihan valtavan paljon hyvää. Koskettaminen siis.

        On ihmisiä, jotka karttavat kosketusta, mutta mielipiteeni on, ettei heillä ole ehkä ihan kaikki muukaan kuosissaan. Ymmärrän, ettei vieraita ole soveliasta kosketella, mutta omiaan saa.
        Se luo yhteenkuuluvuutta ja turvallisuutta.

        Olen halannut ventovieraitakin. Viimeksi joulukuussa olin Imatralla ja poistuessani baarista joku mies neuvoi minua taksiasemalle ja halasin häntä kiitokseksi. Eikä ollut yksittäinen tapaus.

        Halailen ja jopa pussailen ystäviäni. Se ei tarkoita mitään muuta kuin että välitän. Ja sen lisäksi saatan kutsua heitä rakkaiksi. Koska sitä he ovat.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Haleja on niin monen moisia .. virallisia olka vasten olkaa ja siitä syleilyihin.

        Tästä aiheesta oli muutama vuosi sitten juttua palstalla. Mikä ero on halauksella ja syleilyllä aihepiirinä.

        Lapsellani on autismin kirjon häiriö ja jo varhain minulle opetettiin kosketuksen voima kommunikaatiossa. Se tekee ihan valtavan paljon hyvää. Koskettaminen siis.

        On ihmisiä, jotka karttavat kosketusta, mutta mielipiteeni on, ettei heillä ole ehkä ihan kaikki muukaan kuosissaan. Ymmärrän, ettei vieraita ole soveliasta kosketella, mutta omiaan saa.
        Se luo yhteenkuuluvuutta ja turvallisuutta.

        Olen halannut ventovieraitakin. Viimeksi joulukuussa olin Imatralla ja poistuessani baarista joku mies neuvoi minua taksiasemalle ja halasin häntä kiitokseksi. Eikä ollut yksittäinen tapaus.

        Halailen ja jopa pussailen ystäviäni. Se ei tarkoita mitään muuta kuin että välitän. Ja sen lisäksi saatan kutsua heitä rakkaiksi. Koska sitä he ovat.

        Halauksella on tosiaan monta merkitystä ja paljon hyviä, voimaannuttavia vaikutuksia. Minun lapseni ei koskaan saanut mitään diagnoosia, mutta hänellä oli ADHD tyyppisiä piirteitä. Halaamisella ja kosketuksella oli häneen aina rauhoittava vaikutus. Jos hän sai olla sylissä tai ainakin pitää kädestä kiinni, hän keskittyi ihan hyvin.

        Sinussa ja minussa on (olettaakseni) sellainen ero, että pienenä ihmisenä sinun halaamiseesi suhtauduaan varmaankin hyväksyvämmin, mutta minun täytyy aina hieman lukea tilannetta, ettei kukaan vieraampi aikuinen pelästy halaustani. Minä en ehkä halaisi pelkkää tien opastajaa, jos en tunne häntä. 🙂

        Siitä huolimatta olen kyllä halannut esimerkiksi lasteni kavereitakin mennen tullen, kun he ovat meillä käyneet ja kaikki heistä näyttävät ihan hyvin sopeutuneen osaansa ja ovat tulleet toistekin 😀


      • Xena-183 kirjoitti:

        Halauksella on tosiaan monta merkitystä ja paljon hyviä, voimaannuttavia vaikutuksia. Minun lapseni ei koskaan saanut mitään diagnoosia, mutta hänellä oli ADHD tyyppisiä piirteitä. Halaamisella ja kosketuksella oli häneen aina rauhoittava vaikutus. Jos hän sai olla sylissä tai ainakin pitää kädestä kiinni, hän keskittyi ihan hyvin.

        Sinussa ja minussa on (olettaakseni) sellainen ero, että pienenä ihmisenä sinun halaamiseesi suhtauduaan varmaankin hyväksyvämmin, mutta minun täytyy aina hieman lukea tilannetta, ettei kukaan vieraampi aikuinen pelästy halaustani. Minä en ehkä halaisi pelkkää tien opastajaa, jos en tunne häntä. 🙂

        Siitä huolimatta olen kyllä halannut esimerkiksi lasteni kavereitakin mennen tullen, kun he ovat meillä käyneet ja kaikki heistä näyttävät ihan hyvin sopeutuneen osaansa ja ovat tulleet toistekin 😀

        Olen halannut haisevaa eksynyttä juoppoakin.
        Hän pyysi halausta ja sen annoin.

        Poikani tarvitsee vielänkin rauhoittumiseen kosketusta. Sen ihan oikeasti tuntee, kuinka hänen pulssinsa laskee halatessa.

        Juu, minulle suodaan erivapauksia pienen kokoni vuoksi, mutta minulta myös otetaan niitä erivapauksia. Esimerkiksi minua nostellaan ilman suostumustani, taputetaan päälaelle ja nojataan kuin kävelykeppiin.

        Minua tykätään halata, kun se on kuin lasta halaisi. Olen kuulemma niin ihanan pieni.
        No pieni olen, mutta minulla on iso ego.
        Ja terävät hampaat.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olen halannut haisevaa eksynyttä juoppoakin.
        Hän pyysi halausta ja sen annoin.

        Poikani tarvitsee vielänkin rauhoittumiseen kosketusta. Sen ihan oikeasti tuntee, kuinka hänen pulssinsa laskee halatessa.

        Juu, minulle suodaan erivapauksia pienen kokoni vuoksi, mutta minulta myös otetaan niitä erivapauksia. Esimerkiksi minua nostellaan ilman suostumustani, taputetaan päälaelle ja nojataan kuin kävelykeppiin.

        Minua tykätään halata, kun se on kuin lasta halaisi. Olen kuulemma niin ihanan pieni.
        No pieni olen, mutta minulla on iso ego.
        Ja terävät hampaat.

        Enkä minäkään tarkoittanut millään tavalla vähätellä sinun kokoasi, vaikka korostin tuota käytännön eroa.

        Nuorempana koko oli minulle ongelma, mutta nyt olen jo ihan sinut asian kanssa.

        Näillä mennään ja halataan mennessämme 🤗


      • Xena-183 kirjoitti:

        Enkä minäkään tarkoittanut millään tavalla vähätellä sinun kokoasi, vaikka korostin tuota käytännön eroa.

        Nuorempana koko oli minulle ongelma, mutta nyt olen jo ihan sinut asian kanssa.

        Näillä mennään ja halataan mennessämme 🤗

        Juu. Täältä sellainen rutistus että luut ryskää.. no ei vaineskaan. Lähetän sellaisen korrektin olka vasten olkaa halauksen kevyellä selän taputuksella sinulle.

        Emme ole tuttuja entuudestaan, mutta olen kuullut sinusta. Olen iloinen että olet taas palstalla. Asiallisia keskustelijoita ei ole koskaan liikaa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu. Täältä sellainen rutistus että luut ryskää.. no ei vaineskaan. Lähetän sellaisen korrektin olka vasten olkaa halauksen kevyellä selän taputuksella sinulle.

        Emme ole tuttuja entuudestaan, mutta olen kuullut sinusta. Olen iloinen että olet taas palstalla. Asiallisia keskustelijoita ei ole koskaan liikaa.

        Kiitos Pikku-pirpana 🤗

        Tapaamisiin siis täällä 👍


    • Anonyymi

      Viime viikolla halasin, hyvästiksi. Tuntui tärkeältä ja teki hyvää.

      • Minäkin halasin torstaina pitkaikaista työkaveriani hyvästiksi. Ihana ihminen!


    • Anonyymi

      Viimeksi aamulla halailin muksuani. Äitiäni halasin viimeksi eilen.

      • Äitini oli halailija. Varmaan siksi olen minäkin. Lapsiani halaan aina kun mahdollista. Minusta on ihanaa, että poikakin on aina pitänyt halaamista luontevana, jopa silloin kun hän oli murrosikäinen. Ja halaa takaisin.
        Tyttäreni on myös halailija, vaikka onkin ihmisenä varautuneempi vieraiden kanssa kuin minä.


    • Anonyymi

      Ihanaa aikaa ollut harjoitella jo pari vuotta. Vielä on matkaa isoon haliin jaksaa jaksaa.

      • *Jaksuhali*, siis 🤗


    • Anonyymi

      Tiesin halauksen positiiviset vaikutukset. Tunnen kosketuksen puutteen vaikutukset elämässäni päivittäin.

      Halasin teiniäni viimeksi kaksi päivää sitten. Meillä on aina halailtu paljon, mutta nykyään teini on vähän mörökölli eikä halaukset ole niin tavallisia kuin aikaisemmin. Yritän pitää tavasta kiinni, mutta kuitenkaan painostamatta. Haluan kunnioittaa teinin tuntemuksia enkä väkisin tunkea halimaan. Sitä ennen halasin työkavereitani illanvieton päätteeksi viikko sitten.

      Lämmin virtuaalihali täältä kaikille niille palstalaisille, jotka ovat halauksen tarpeessa ❤️

      • Anonyymi

        Halailu on ihanaa 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halailu on ihanaa 😊

        Eikö oikeaoppinen halaus suoriteta kaikki elimet vastakkain, kai halattavat niin läheisiä on, kun ei tuntematonta halailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö oikeaoppinen halaus suoriteta kaikki elimet vastakkain, kai halattavat niin läheisiä on, kun ei tuntematonta halailla.

        Ei ole mitään oikeaoppista halausta. Halaus voi olla kaverillinen, osaa ottava, riemukas, tunteellinen, äidillinen/isällinen, eroottinen.. Riippuu ihan tilanteesta ja halaajien keskinäisestä suhteesta, millainen halaus sopii mihinkin tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö oikeaoppinen halaus suoriteta kaikki elimet vastakkain, kai halattavat niin läheisiä on, kun ei tuntematonta halailla.

        Kaikki elimet vastakkain? Mahtaakohan sitä olla siinä kohtaa edes elossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki elimet vastakkain? Mahtaakohan sitä olla siinä kohtaa edes elossa?

        En halua että munuaisiani halataan.


      • Kiitos ❤️
        Tiedän tunteen, jos ei ole lähellä ketään, jota voisi halata. Olen työtehtävässä, missä lähimmät työkaverini ovat kaikki miehiä. Ja kaksi heistä on minua nuorempia. Siellä ei siis voi ihan tosta noin vaan antaa mitään jaksuhaleja, ettei tule mitään väärinkäsityksiä. 🙂 Toki voin halata heitäkin syntymäpäivänä tai osaa ottaen, mutta ei muuten vaan.
        Onneksi on tosiaan omat lapset, joita aina voin halata, kun heitä tapaan 🤗


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki elimet vastakkain? Mahtaakohan sitä olla siinä kohtaa edes elossa?

        Joo, melko littanaksi on vedetty, ainakin 😂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos ❤️
        Tiedän tunteen, jos ei ole lähellä ketään, jota voisi halata. Olen työtehtävässä, missä lähimmät työkaverini ovat kaikki miehiä. Ja kaksi heistä on minua nuorempia. Siellä ei siis voi ihan tosta noin vaan antaa mitään jaksuhaleja, ettei tule mitään väärinkäsityksiä. 🙂 Toki voin halata heitäkin syntymäpäivänä tai osaa ottaen, mutta ei muuten vaan.
        Onneksi on tosiaan omat lapset, joita aina voin halata, kun heitä tapaan 🤗

        Työpaikalla halaaminen on tosiaan rajoitetumpaa. Riippuu tietenkin työyhteisöstä, joissain ehkä on rennompaa, mutta omalla työpaikalla halataan lähinnä, jos juhlistetaan jonkun synttäreitä tai vietetään läksiäisiä eli halaukset ovat aika "virallisia". Ystävien kanssa halaan kyllä tavatessa, juuri äsken halasin ystävääni kun käytiin urheilemassa yhdessä 😊 Mutta sellainen oma halinalle puuttuu, jonka kanssa voisi halailla ja hellitellä pidempään..

        Kaipaisin kosketusta paljon enemmän, kuin mitä nykyään saan. Aikaisemmin lapsen kanssa halailtiin paljon ja hän oli muutenkin oikea sylivauva, mutta nykyään halit on aika harvassa eikä syliinkään ole enää aikoihin mahtunut, kun teini on jo 15cm pidempi ja painavampikin kuin minä 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työpaikalla halaaminen on tosiaan rajoitetumpaa. Riippuu tietenkin työyhteisöstä, joissain ehkä on rennompaa, mutta omalla työpaikalla halataan lähinnä, jos juhlistetaan jonkun synttäreitä tai vietetään läksiäisiä eli halaukset ovat aika "virallisia". Ystävien kanssa halaan kyllä tavatessa, juuri äsken halasin ystävääni kun käytiin urheilemassa yhdessä 😊 Mutta sellainen oma halinalle puuttuu, jonka kanssa voisi halailla ja hellitellä pidempään..

        Kaipaisin kosketusta paljon enemmän, kuin mitä nykyään saan. Aikaisemmin lapsen kanssa halailtiin paljon ja hän oli muutenkin oikea sylivauva, mutta nykyään halit on aika harvassa eikä syliinkään ole enää aikoihin mahtunut, kun teini on jo 15cm pidempi ja painavampikin kuin minä 😄

        Niinhän siinä voi käydä 😁
        Mutta lapset on aina meidän lapsia, vaikka olisivat jo isojakin. ❤️


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Niinhän siinä voi käydä 😁
        Mutta lapset on aina meidän lapsia, vaikka olisivat jo isojakin. ❤️

        Juuri niin, pysyvät aina omina kullannuppuina vaikka miten ääni alkaa möristä ja eteisessä on koon 45 kenkärivi 😄 Aion pitää kiinni siitä, että meillä hellyyden osoittaminen on tavallista, teinin rajoja kunnioittaen toki 😊


    • Enpä ole tämän vuoden puolella tuollaista liikettä tehnyt. On kai tuosta jo yli kuukausi aikaa mutta ehkä ennen pääsiäistä näin tulee käymään.

      Itse suosin kättelyä etten vaikuta yli-innokkaalta hiukankaan vieraamman ihmisen kanssa. Ennemmin otan tunnekylmän ihmisen maineen kuin annan ahdistelijan kuvan. Siinä on myös riski että päät kääntyy siten että ollaankin otsat vastakkain ja se vasta kiusallista onkin.

      Kättely on paras tapa lähestyä toista jos ei huomioida teams-palavereja.

      Kättelyä kaikille

      • Anonyymi

        Kansainvälisessä työympäristössä on ollut pakko tottua tuohon intiimimpään tervehtimisen ihmisten kanssa. Meillä Suomesss riittää pelkkä kättely (nykyään sitäkin vähemmän koronan jälkeen), mutta monissa kulttuurissa tervehditään poskisuudelmin ja halauksin myös bisnesympäristössä.

        Muistan aina miten aikoinaan tapasin ensimmäistä kertaa livenä saksalaisen esihenkilöni ja hän muitta mutkitta tuli antamaan pusut poskelleen. Seuraavaksi minut esiteltiin hollantilaiselle tiimille, josta kaikkien kanssa vaihdettiin poskipusut. Suomalaisena sitä oli jo ihan ihmeissään, että koska tämä pusuttelu oikein loppuu 😄 Viikon parin jälkeen tuohon oli jo tottunut, eikä sitä ajatellut mitenkään ahdisteluna tai muuna vaan ihan normaalina tapana tervehtiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansainvälisessä työympäristössä on ollut pakko tottua tuohon intiimimpään tervehtimisen ihmisten kanssa. Meillä Suomesss riittää pelkkä kättely (nykyään sitäkin vähemmän koronan jälkeen), mutta monissa kulttuurissa tervehditään poskisuudelmin ja halauksin myös bisnesympäristössä.

        Muistan aina miten aikoinaan tapasin ensimmäistä kertaa livenä saksalaisen esihenkilöni ja hän muitta mutkitta tuli antamaan pusut poskelleen. Seuraavaksi minut esiteltiin hollantilaiselle tiimille, josta kaikkien kanssa vaihdettiin poskipusut. Suomalaisena sitä oli jo ihan ihmeissään, että koska tämä pusuttelu oikein loppuu 😄 Viikon parin jälkeen tuohon oli jo tottunut, eikä sitä ajatellut mitenkään ahdisteluna tai muuna vaan ihan normaalina tapana tervehtiä.

        Puristitko miehiä palleista samalla ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kansainvälisessä työympäristössä on ollut pakko tottua tuohon intiimimpään tervehtimisen ihmisten kanssa. Meillä Suomesss riittää pelkkä kättely (nykyään sitäkin vähemmän koronan jälkeen), mutta monissa kulttuurissa tervehditään poskisuudelmin ja halauksin myös bisnesympäristössä.

        Muistan aina miten aikoinaan tapasin ensimmäistä kertaa livenä saksalaisen esihenkilöni ja hän muitta mutkitta tuli antamaan pusut poskelleen. Seuraavaksi minut esiteltiin hollantilaiselle tiimille, josta kaikkien kanssa vaihdettiin poskipusut. Suomalaisena sitä oli jo ihan ihmeissään, että koska tämä pusuttelu oikein loppuu 😄 Viikon parin jälkeen tuohon oli jo tottunut, eikä sitä ajatellut mitenkään ahdisteluna tai muuna vaan ihan normaalina tapana tervehtiä.

        Kyllähän tuohonkin varmaan sopeutuisi kunhan alkujännitys poistuu. Meille kansainvälisyys tarkoitaa jotain Janakkalalaista tai Kaavilaista rekkakuskia joka tulee kysymään mihin kuormansa purkaa.

        Meillä hitsausmaskit on kahdesta syystä. Työturvallisuus ja vältetään liian läheiset tervehtimiset.


      • Se kannattaa tosiaan koordinoida, kummalle puolelle kääntää poskensa, ettei tule väärinkäsityksiä 😉
        Minulla oli joskus totuttelemista siihen, kun eräät ystäväni harrastavat poskisuukkoja ja kun en heti muistanut pitääkö niitä olla kaksi vai kolme.
        Itse suosin ihan perinteistä halaamista, missä joko nopeasti vain rutistetaan tai kenties samalla taputetaan toista selkään. Lapsiani halaan aina pidempään. Kumpikin, mutta erityisesti tyttäreni pitää myös pitkästä ja rauhallisesta halista. Halaan myös hyvän huomenen ja hyvän yön toivotuksiksi jos he yöpyvät luonani.

        Kättely on toki järkevä vaihtoehto vieraampien kanssa. Siinäkin on omat niksinsä. Eräs entinen ranskan kielen opettajani testasi meidän oppilaittensa kanssa kättelyn. Minun kädenpuristukseni on kuulemma sellainen, että jos hän ei tietäisi minun olevan suomalainen, hän olisi ajatellut minulla olevan häntä kohtaan vähän lämpimämpiä ajatuksia kuin vain opettajaan 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kansainvälisessä työympäristössä on ollut pakko tottua tuohon intiimimpään tervehtimisen ihmisten kanssa. Meillä Suomesss riittää pelkkä kättely (nykyään sitäkin vähemmän koronan jälkeen), mutta monissa kulttuurissa tervehditään poskisuudelmin ja halauksin myös bisnesympäristössä.

        Muistan aina miten aikoinaan tapasin ensimmäistä kertaa livenä saksalaisen esihenkilöni ja hän muitta mutkitta tuli antamaan pusut poskelleen. Seuraavaksi minut esiteltiin hollantilaiselle tiimille, josta kaikkien kanssa vaihdettiin poskipusut. Suomalaisena sitä oli jo ihan ihmeissään, että koska tämä pusuttelu oikein loppuu 😄 Viikon parin jälkeen tuohon oli jo tottunut, eikä sitä ajatellut mitenkään ahdisteluna tai muuna vaan ihan normaalina tapana tervehtiä.

        Samoin minäkin olin aluksi ihan jäykkänä kauhusta, kun ensimmäisiä kertoja vaihdoin poskisuudelmia. Tuntui, että ne vain jatkuvat ja jatkuvat. - Vaikka muuten olen aina ollut halailija. 😀


      • M184 kirjoitti:

        Kyllähän tuohonkin varmaan sopeutuisi kunhan alkujännitys poistuu. Meille kansainvälisyys tarkoitaa jotain Janakkalalaista tai Kaavilaista rekkakuskia joka tulee kysymään mihin kuormansa purkaa.

        Meillä hitsausmaskit on kahdesta syystä. Työturvallisuus ja vältetään liian läheiset tervehtimiset.

        Kyllä. Työturvallisuutta se on tuokin, kun reviirien rajoja ei rikota 👍😃


    • Anonyymi

      Viime aikoina olen halaillut todella paljon ystäviäkin, vaikka en oikein halailuista välitäkään. Korona-aika opetti halailemaan 🤷‍♀️ Aina olen kuitenkin halannut nähdessäni äitiä ja muita vanhempia sukulaisia.

      - Sheena

      • Tuo on totta, että kun korona-aikana ei voinut kätellä saati halata, niin nyt se tuntuu entistä mukavammalta 😃


    • Anonyymi

      Minua halattiin viimeksi 33 vuotta sitten mutta olenkin ruma ätmi joten ei se mitään .

      • Surullista 😪 Vieläkin muistat tuon hetken. Se on kaunista.
        *hali*


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Surullista 😪 Vieläkin muistat tuon hetken. Se on kaunista.
        *hali*

        En minä enää siitä mitään muista...
        Häätilaisuudessa morsian halasi jokaista ukkelia ja ajattelin, että pääsee halaamaan, mut kun mun vuoro tuli, niin morsian tyrkytti kättää, että siinä käsi, voit minua kätellä onnitteluksi.
        Sulhasta ei tietenkään halattu, vaan jämäkkä tervehdys käsipäivää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä enää siitä mitään muista...
        Häätilaisuudessa morsian halasi jokaista ukkelia ja ajattelin, että pääsee halaamaan, mut kun mun vuoro tuli, niin morsian tyrkytti kättää, että siinä käsi, voit minua kätellä onnitteluksi.
        Sulhasta ei tietenkään halattu, vaan jämäkkä tervehdys käsipäivää.

        Onko siitä 33 vuoden takaisesta halauksesta sitten valokuva tai jokin muu todiste, jos et muista siitä itse mitään? 🤔


    • Anonyymi

      En ole halanut yli 20 vuoteen ketään, enkä edes saanut ketään koskettaa...

      t. Ätmi toteaa

      • Anonyymi

        Halaa tuota edellistä ätmiä


      • Tiedätkös.. kokeilepa joskus puiden halaamista. Jotkut voimaantuvat siitäkin.
        Itse en ole kyllä kokeillut, mutta voihan se auttaa 👍
        *hali*


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Tiedätkös.. kokeilepa joskus puiden halaamista. Jotkut voimaantuvat siitäkin.
        Itse en ole kyllä kokeillut, mutta voihan se auttaa 👍
        *hali*

        Minä en puita halaa, minä kaadan puun moottorisahalla.

        t. Ätmi toteaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en puita halaa, minä kaadan puun moottorisahalla.

        t. Ätmi toteaa

        Oletko paljonkin kaatanut puita moottorisahalla?

        *hali*


    • Anonyymi

      Tämän päivän halauspäivästä en ollut kuullutkaan. Kesäisin oleva puun-halipäivä on taas tutumpi tapahtuma.
      Viime vuoden puolelle jäi edellinen halitapaus. Tälle päivälle tuskin onnistun ketään hali-koskettamaan.
      Olen yleensä kosketusläheinen ja halaileva ollut aina. Se tuo toisen lähemmäksi kuin pelkkä jutteleminen, kunhan toinen ei koe sitä epämiellyttäväksi. Aika pian huomaa toisesta, missä raja menee.

      Halit takaisin.

      • Kiitos 🤗
        Minä vein tänään ystäväni leskelle surukukat ja halasin tätä. Halaus on tärkeää ja sillä on monta erilaista merkitystä.


    • Anonyymi

      En mä voi halata, kun noi kylkiluut törröttää niin, että se toinen lävistyis. Ja toiseks mä haisen nyt niin järkyttävän hieltä, ettei sikskään. Ja tää huoneen häkämittari on nyt 1700.

      • Anonyymi

        tarkoitin hiilidioksidia


      • Suihkunraikkaana (tai vaikka vadissa pestynä) ja paita päällä, niin hyvin onnistuu 🤗
        *hali*


    • Anonyymi

      Tänään ja huomenna moni ihminen maailmassa juhlii, onhan huomenna Kiinalainen uusivuosi. Jos se alkaa halauksilla niin se on hyvä tapa aloittaa uusi vuosi.
      Tiikerin vuosi on lopuillaan, alkaa Jäniksen vuosi.

      AV

      • Toivottavasti tuleva Jäniksen vuosi on hieman rauhanomaisempi. Tiikerin vuosi on ollut kovin repivä.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Toivottavasti tuleva Jäniksen vuosi on hieman rauhanomaisempi. Tiikerin vuosi on ollut kovin repivä.

        Totta, ainakin minulle jolla on ystäviä monesta maasta. Kaikki ovat olleet vähän ihmeissään maailmanmenosta, kansalaisuudesta riippumatta.
        Peace and Love. Lauletaanko nyt seuraava yhdessä, alkaa yks, kaks ja kol...

        https://www.youtube.com/watch?v=bNnFFKv_NyI

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta, ainakin minulle jolla on ystäviä monesta maasta. Kaikki ovat olleet vähän ihmeissään maailmanmenosta, kansalaisuudesta riippumatta.
        Peace and Love. Lauletaanko nyt seuraava yhdessä, alkaa yks, kaks ja kol...

        https://www.youtube.com/watch?v=bNnFFKv_NyI

        AV

        Mieluusti lauletaan yhdessä 🤗
        Ja jatketaan tällä 🙂

        https://youtu.be/YlJeNTZwa_w


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Mieluusti lauletaan yhdessä 🤗
        Ja jatketaan tällä 🙂

        https://youtu.be/YlJeNTZwa_w

        Hieno biisi.
        Yhdestä varmaan ollaan samaa mieltä, ihmiset eivät tunnu koskaan oppivan?
        Kävin juuri Jouluna ukin haudalla, mietin kannattiko ottaa se konekiväärin suihku rintaansa, kun maailmassa on kohta sama meno.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hieno biisi.
        Yhdestä varmaan ollaan samaa mieltä, ihmiset eivät tunnu koskaan oppivan?
        Kävin juuri Jouluna ukin haudalla, mietin kannattiko ottaa se konekiväärin suihku rintaansa, kun maailmassa on kohta sama meno.

        AV

        Kannatti varmaankin siksi, että meidän sukupolvemme on saanut elää melko rauhassa, tähän saakka.

        Kiitos ja kunnia siis kaikille maamme puolesta taistelleille sekä heille, jotka pitivät sen aikaa kodit kunnossa 🙏


    • Hali Xena! 🤗

      • Hali G-LoveR 🤗 😘


    • Anonyymi

      Hali sinulle Xena 🥰

      • Kiitos 😘


    • Olen sitä ikäpolvea, jolle halaileminen, paitsi oman rakkaan, oli tuntematonta. Edelleen tunnen kiusaantumista, jos sosiaalisen tavan vuoksi täytyy halata. Mutta omaa suloista ja herttaista vaimoani olen halannut viimeksi tänään ja ihan halusta. 🌹👀

      • Se on ihanaa, kun on joku jota halata vaikka monta kertaa päivässä🤗 Pidä siitä kiinni 👍


    • Anonyymi

      Jumala hyvä on. Jeesus on globaali kerran kaikille.

      • Aamen


    • Enpä tiennyt, että on haluaspäivä. Onpa ihanaa. ❤️Minulla on kolme halauksesta pitävää lasta ja lemmikki, halipula ei siis ole kaikista pahin. Ilman lapsia, korkuisin halipula. Kuitenkin lapsen tai eläimen halaus on erilainen kuin ystävän tai miehen. Ystäviä, useimpia, tulee halattua aina kuin nähdään.

      Tänään halasin miestä kolme tai neljä kertaa ja hyvältähän se tuntui. 😊 Jos paikka olisi ollut rauhallisempi, olisin voinut halata pidempäänkin, ihan rauhassa. 😁 Taitaa edelliset vastaavat halaukset olla 7lk, 1 v ja 3v sitten…. Pitäisi varmaan ottaa tavoitteeksi halia vähän enemmän! Ei siis ihan jokapäiväistä herkkua. On ihmisiä, jonka kanssa läheisyys tuntuu hyvältä ja luontevalta. Ja on ihmisiä, jonka kanssa tulee heti pysy kauempana olo. En osaa sanoa mikä tuon olon ratkaisee. Useimpien ihmisten kanssa kuitenkin tulee pysyttyä 1m päässä, ja esim. työelämässä tulee halattua vain iloissa ja suruissa, vaikka onniteltaessa.

      • Sinäpä olet sitten viettänyt halauspäivää vaikka tietämättäsikin 😃
        Onneksi halauspäivää voi viettää joka päivä, eikä se ole mikään sesonkituote kuten Runebergin tortut tai laskiaispullat 😋


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sinäpä olet sitten viettänyt halauspäivää vaikka tietämättäsikin 😃
        Onneksi halauspäivää voi viettää joka päivä, eikä se ole mikään sesonkituote kuten Runebergin tortut tai laskiaispullat 😋

        Tiesin varmaan alitajuisesti, että on halauspäivä. 😁 Mielellään halaisin enemmänkin kuin puolen vuoden välein. 😊


    • Anonyymi

      Haltaanko naista niin, että jos on sängyn lähellä, niin vedetään halatessa naista niin, että kellahdetaan sänkyyn ja nainen kaatuu pehmeän miehen päälle???

      • Voihan siinä noinkin käydä, mutta ei välttämättä.
        Halaus kun halaus. Kaikki lasketaan 🙂

        *hali*


    • Anonyymi

      Mukava ja ikävä ketju. Siitä on aikaa. Olen vieroittunut.

      • Voi sentään. Niin ei pidä tapahtua!
        Vielä ehtii halailemaan 🤗

        *hali*


    • Anonyymi

      En tiennyt on kansainvälinen halauspäivä 21.1.23. Kohdistani omiini halauksen kuin ihmisiin elämässäni jotka minulle tärkeitä. Mutta ahdistun jos Kerrostalon naapuri halaa pitkään tai vain tuttu kadulla kun mies. Halauksen voivat olla lämpimiä,mutta ei niin että halataan pitkään ja kädet menee muualle kuin halauksen tarkoitus on.Lisäksi kun sanon en pidä koskettelusi halauksesi,se pitää ymmärtää ja toista kunnioittaa asiasta.Halauksen varjolla akattomat eronet ukot ,vuosi kausia yksin olessa yrtävät saada naisen kipinää.Toistaei voi pakottaa rakastu ja ihastuu. myrkkyä on halaaminen silloin kun ei tunteita.Helsinki 22.1.23.

      • Huomenta ja kaunis kiitos kommentista 🙂

        Halauspäivä voi olla vaikka joka päivä. 👍
        On kuitenkin tosiaan tärkeä ymmärtää se, että joku ei halua, että häneen kosketaan. Henkilö voi olla vaikka erityisherkkä.

        On ihanaa, kun elämässä on ihmisiä, joita voin vapaasti halata. 🤗

        Kuten aloitukseen linkittämässäni jutussa kerrotaan, halauksella on paljon hyviä terveysvaikutuksia. Olisipa hienoa, kun lääkäri määräisi tarvittaessa reseptillä halauksen kerran päivässä ja sen voisi sitten hakea vaikkapa apteekista 😁

        Aurinkoa päivään ☀️

        *hali*


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe