Kaikellahan on massa, joten paljonko painaa yksi bitti?
Bitin massa
13
483
Vastaukset
- Anonyymi
Abstrakteilla käsitteillä ei ole massaa.
Bitin massa vaihtelee. Voit punnita vaikka muistikamman keittiövaa'alla ja jaksaa tuloksen kamman sisältävien bittien määrällä, jolloin saat yksittäisen bitin tarvitseman massan. - Anonyymi
Katso googlella Landauer's principle. Tämä linkki menee rikki ja pitää kopioida kokonaisuudessaan:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Landauer's_principle
Huoneenlämmössä Landauerin raja eli yhteen bittiin liittyvä energia on 0.0175eV.
Yhden elektronin massaa vastaava energia on noin 511keV joten sillä tuottaisi luokkaa 30 miljoonaa bittiä.- Anonyymi
Jos elektronin spinin saisi jollain konstilla käännetyksi niin 30 miljoonan kiepautuksen jälkeen elektronin massa olisi kaksinkertaistunut. Siinä olisi informaatiota kerrakseen.
- Anonyymi
Tuo oli mielenkiintoinen tieto. Elektronin massaenergia on kyllä tuttu, mutta Landauerin rajasta en ollut ikinä kuullutkaan.
Ei sen puoleen. Taitaa fysiikassa olla melko paljon sellaista, mistä en ole ikinä kuullutkaan.
- Anonyymi
Kyllähän 1 bitti tarvitsee ainakin yhden transistorin prosessorissa, muistissa tai massamuistissa. Ymmärtääkseni.
- Anonyymi
Eikös tuohon riitä yksi vuokapasitori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tuohon riitä yksi vuokapasitori.
Onko se vuokapastori joku keittiösaarnaaja?
- Anonyymi
Ei perunaämpärin painokaan ole sama kuin perunoiden paino. Bittiämpärin peruskomponentti on eri asia kuin bitti.
- Anonyymi
Mikrobitti painaa sitten miljoonasosan bitistä?
- Anonyymi
Paljonko painaa se bittimäärä jota (jollain älykkäällä "arvauksella") tarvitaan maailmankaikkeuden simuloimiseen?
SDHC-kortti painaa 2g mun keittiövaakan mukaan, ja suurin SDXC-kortin koko on 2TB. 2TB on 8796093022208 bittiä, joten 2g / 8796093022208 = 2.27373675443e-13.
Se painaa siis:
0,0000000000000227373675443 grammaa tai 0,2273737 pikogrammaa.
MicroSD-kortti olisi ollut parempi vertaus käyttää bitin painoon, koska ne on vielä aika paljon kevyempiä kuin SD-kortti, mutta ihmiskunta ei vielä tiedä kuinka paljon MicroSD-kortti painaa, koska niitä ei voi punnita keittiövaakalla koska ne painaa niin vähän. Googlessa ei myöskään ollut vastausta siihen, ja jos jotain ei löydy googlesta, sitä ei ole olemassa.- Anonyymi
Olisi kuitenkin pitänyt punnita yksittäinen vapaa bitti.
Saattaa painaa enemmän kuin kimpassa, jossa on synergiaetuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431444
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15563ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402