Kaikellahan on massa, joten paljonko painaa yksi bitti?
Bitin massa
13
483
Vastaukset
- Anonyymi
Abstrakteilla käsitteillä ei ole massaa.
Bitin massa vaihtelee. Voit punnita vaikka muistikamman keittiövaa'alla ja jaksaa tuloksen kamman sisältävien bittien määrällä, jolloin saat yksittäisen bitin tarvitseman massan. - Anonyymi
Katso googlella Landauer's principle. Tämä linkki menee rikki ja pitää kopioida kokonaisuudessaan:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Landauer's_principle
Huoneenlämmössä Landauerin raja eli yhteen bittiin liittyvä energia on 0.0175eV.
Yhden elektronin massaa vastaava energia on noin 511keV joten sillä tuottaisi luokkaa 30 miljoonaa bittiä.- Anonyymi
Jos elektronin spinin saisi jollain konstilla käännetyksi niin 30 miljoonan kiepautuksen jälkeen elektronin massa olisi kaksinkertaistunut. Siinä olisi informaatiota kerrakseen.
- Anonyymi
Tuo oli mielenkiintoinen tieto. Elektronin massaenergia on kyllä tuttu, mutta Landauerin rajasta en ollut ikinä kuullutkaan.
Ei sen puoleen. Taitaa fysiikassa olla melko paljon sellaista, mistä en ole ikinä kuullutkaan.
- Anonyymi
Kyllähän 1 bitti tarvitsee ainakin yhden transistorin prosessorissa, muistissa tai massamuistissa. Ymmärtääkseni.
- Anonyymi
Eikös tuohon riitä yksi vuokapasitori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tuohon riitä yksi vuokapasitori.
Onko se vuokapastori joku keittiösaarnaaja?
- Anonyymi
Ei perunaämpärin painokaan ole sama kuin perunoiden paino. Bittiämpärin peruskomponentti on eri asia kuin bitti.
- Anonyymi
Mikrobitti painaa sitten miljoonasosan bitistä?
- Anonyymi
Paljonko painaa se bittimäärä jota (jollain älykkäällä "arvauksella") tarvitaan maailmankaikkeuden simuloimiseen?
SDHC-kortti painaa 2g mun keittiövaakan mukaan, ja suurin SDXC-kortin koko on 2TB. 2TB on 8796093022208 bittiä, joten 2g / 8796093022208 = 2.27373675443e-13.
Se painaa siis:
0,0000000000000227373675443 grammaa tai 0,2273737 pikogrammaa.
MicroSD-kortti olisi ollut parempi vertaus käyttää bitin painoon, koska ne on vielä aika paljon kevyempiä kuin SD-kortti, mutta ihmiskunta ei vielä tiedä kuinka paljon MicroSD-kortti painaa, koska niitä ei voi punnita keittiövaakalla koska ne painaa niin vähän. Googlessa ei myöskään ollut vastausta siihen, ja jos jotain ei löydy googlesta, sitä ei ole olemassa.- Anonyymi
Olisi kuitenkin pitänyt punnita yksittäinen vapaa bitti.
Saattaa painaa enemmän kuin kimpassa, jossa on synergiaetuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624