Bitin massa

Anonyymi-ap

Kaikellahan on massa, joten paljonko painaa yksi bitti?

13

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Abstrakteilla käsitteillä ei ole massaa.

      Bitin massa vaihtelee. Voit punnita vaikka muistikamman keittiövaa'alla ja jaksaa tuloksen kamman sisältävien bittien määrällä, jolloin saat yksittäisen bitin tarvitseman massan.

    • Anonyymi

      Katso googlella Landauer's principle. Tämä linkki menee rikki ja pitää kopioida kokonaisuudessaan:

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Landauer's_principle

      Huoneenlämmössä Landauerin raja eli yhteen bittiin liittyvä energia on 0.0175eV.

      Yhden elektronin massaa vastaava energia on noin 511keV joten sillä tuottaisi luokkaa 30 miljoonaa bittiä.

      • Anonyymi

        Jos elektronin spinin saisi jollain konstilla käännetyksi niin 30 miljoonan kiepautuksen jälkeen elektronin massa olisi kaksinkertaistunut. Siinä olisi informaatiota kerrakseen.


      • Anonyymi

        Tuo oli mielenkiintoinen tieto. Elektronin massaenergia on kyllä tuttu, mutta Landauerin rajasta en ollut ikinä kuullutkaan.

        Ei sen puoleen. Taitaa fysiikassa olla melko paljon sellaista, mistä en ole ikinä kuullutkaan.


    • Anonyymi

      Kyllähän 1 bitti tarvitsee ainakin yhden transistorin prosessorissa, muistissa tai massamuistissa. Ymmärtääkseni.

      • Anonyymi

        Eikös tuohon riitä yksi vuokapasitori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuohon riitä yksi vuokapasitori.

        Onko se vuokapastori joku keittiösaarnaaja?


      • Anonyymi

        Ei perunaämpärin painokaan ole sama kuin perunoiden paino. Bittiämpärin peruskomponentti on eri asia kuin bitti.


    • Anonyymi

      Mikrobitti painaa sitten miljoonasosan bitistä?

    • Anonyymi

      Paljonko painaa se bittimäärä jota (jollain älykkäällä "arvauksella") tarvitaan maailmankaikkeuden simuloimiseen?

    • SDHC-kortti painaa 2g mun keittiövaakan mukaan, ja suurin SDXC-kortin koko on 2TB. 2TB on 8796093022208 bittiä, joten 2g / 8796093022208 = 2.27373675443e-13.

      Se painaa siis:
      0,0000000000000227373675443 grammaa tai 0,2273737 pikogrammaa.

      MicroSD-kortti olisi ollut parempi vertaus käyttää bitin painoon, koska ne on vielä aika paljon kevyempiä kuin SD-kortti, mutta ihmiskunta ei vielä tiedä kuinka paljon MicroSD-kortti painaa, koska niitä ei voi punnita keittiövaakalla koska ne painaa niin vähän. Googlessa ei myöskään ollut vastausta siihen, ja jos jotain ei löydy googlesta, sitä ei ole olemassa.

      • Anonyymi

        Olisi kuitenkin pitänyt punnita yksittäinen vapaa bitti.
        Saattaa painaa enemmän kuin kimpassa, jossa on synergiaetuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3086
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      15
      1083
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1028
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      98
      917
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      903
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      784
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      670
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      645
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe