Ilmastousko on vasemmistolaisuutta

Anonyymi-ap

Kumpi on enemmän vasemmalla? Vihreät vai vasemmistoliitto ?

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko Satu Hassi vihreämpi kuin punainen vai toisinpäin?

      • Anonyymi

        Kyllä se Satu Hassi taitaa olla kaksivärinen. Etupuoli on vihreä ja takapuoli punainen niinkuin yhdellä kiihkoilevalla papilla aikanaan oli etupuoli valkoinen ja takapuoli musta. Sellaisena minä hänet näin ja täysin aiheellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Satu Hassi taitaa olla kaksivärinen. Etupuoli on vihreä ja takapuoli punainen niinkuin yhdellä kiihkoilevalla papilla aikanaan oli etupuoli valkoinen ja takapuoli musta. Sellaisena minä hänet näin ja täysin aiheellisesti.

        Taidat muutenkin nähdä maailman mustavalkoisena. Jo harmaan eri sävyt ,mutta varsinkin värit, tekevät maailmasta paljon mielenkiintoisemman.

        Luottamus tieteeseen ei ole sen paremmin oikeistolaista kuin vasemmistolaistakaan; se on järkiperäinen tapa suhtautua maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat muutenkin nähdä maailman mustavalkoisena. Jo harmaan eri sävyt ,mutta varsinkin värit, tekevät maailmasta paljon mielenkiintoisemman.

        Luottamus tieteeseen ei ole sen paremmin oikeistolaista kuin vasemmistolaistakaan; se on järkiperäinen tapa suhtautua maailmaan.

        Kun minä kerroin mielipitteeni, että yksi on vihreä ja punainen ja toinen oli valkoinen ja musta niin sehän oli vain minun huomioni heistä eikä tästä maailmasta.

        Minä näen mustavalkoisina ihmiset, jotka sitä ovat, mutta mitä se muka todistaa minun riemunkirjavasta maalimankuvastani. No asiat voi näköjään ymmärtää miten vaan varsinkin väärin niinkuin sinä.

        Minä kyllä veikkaan, että sinun oma suhtautumisesi tieteeseen on erittäin mustavalkoinen, vaikka nimität sitä järkiperäiseksi niinkuin sellaiset mustavalkoiset tiedeihmiset yleensä valheellisesti nimittää.

        Minun suhtautumiseni tieteeseenkin on ei mustavalkoinen vaan kirjava. Jos tiede otetaan liian vakavasti, niin siitä tulee uskonto, jonka puolesta sitten kiihkoilee kuvitellen olevansa se järkiperäinen tieteentukija.

        Muuten luottamus tieteeseen on kyllä useimmille ihmisille uskonasia eikä perustu tietämiseen tai tieteen ymmärtämiseen Se siitä järkiperäisyydestä.

        Järkiperäisesti tieteeseen suhtautuva haluaa tieteeseen myös muutosta. Tunneperäisesti tieteeseen suhtautuva ei sellaista muutosta siedä. Tiede on kuitenkin muuttunut koko olemassaolonsa ajan. Sitähän minä olen yrittänyt täällä selittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun minä kerroin mielipitteeni, että yksi on vihreä ja punainen ja toinen oli valkoinen ja musta niin sehän oli vain minun huomioni heistä eikä tästä maailmasta.

        Minä näen mustavalkoisina ihmiset, jotka sitä ovat, mutta mitä se muka todistaa minun riemunkirjavasta maalimankuvastani. No asiat voi näköjään ymmärtää miten vaan varsinkin väärin niinkuin sinä.

        Minä kyllä veikkaan, että sinun oma suhtautumisesi tieteeseen on erittäin mustavalkoinen, vaikka nimität sitä järkiperäiseksi niinkuin sellaiset mustavalkoiset tiedeihmiset yleensä valheellisesti nimittää.

        Minun suhtautumiseni tieteeseenkin on ei mustavalkoinen vaan kirjava. Jos tiede otetaan liian vakavasti, niin siitä tulee uskonto, jonka puolesta sitten kiihkoilee kuvitellen olevansa se järkiperäinen tieteentukija.

        Muuten luottamus tieteeseen on kyllä useimmille ihmisille uskonasia eikä perustu tietämiseen tai tieteen ymmärtämiseen Se siitä järkiperäisyydestä.

        Järkiperäisesti tieteeseen suhtautuva haluaa tieteeseen myös muutosta. Tunneperäisesti tieteeseen suhtautuva ei sellaista muutosta siedä. Tiede on kuitenkin muuttunut koko olemassaolonsa ajan. Sitähän minä olen yrittänyt täällä selittää.

        Kun puhutaan luonnontieteistä ja varsinkin fysiikasta, tiede muuttuu pääasiassa siten, että se tarkentuu. Fysiikan nobelisti Weinberg ei muistanut kirjassaan "Unelmia viimeisestä teoriasta" ainuttakaan yleisesti hyväksyttyä fysiikan teoriaa, joka olisi viimeisen sadan vuoden aikana osittautunut virheelliseksi.

        Silti täällä S-24 palstallakin kumotaan milloin suhteellisuusteoria, milloin alkuräjähdysteoria evoluutioteoriasta puhumattakaan. Näistä neroista en ole löytänyt ainuttakaan, jolla olisi ollut edes kelvolliset perustiedot teoriasta, jonka he väittävät kumonneensa. Yleensä ajattelun perustana on, että se mitä minä en ymmärrä, ei voi ole kenenkään toisenkaan ymmärrettävissä.

        Maallikkojen ja tutkijoiden keskustelu erkaantui luonnontieteissä jo 1800 luvulla. Vielä parisataa vuotta sitten saattoi olla asiaan perehtyneitä diletantteja, jotka kykenivät vaikuttamaan tieteelliseen ajatteluun. Enää sellaisia ei luonnontieteissä ole. Minkä tahansa luonnontieteen alan syvällisempi hallitseminen vaatii vuosikausia juuri kyseiseen alaan kohdistuneita opintoja. Esimerkiksi biologiassa on jo niin, ettei ekologi ymmärrä edes molekyylibiologian terminologiaa ja päin vastoin.
        (Tällä palstalla joku sekoitti metapopulaation käyttäytymisen psykologiaan. Hupsistakeikkaa.)

        Ja sitten keskustelupalstoilla joku (lue: monikin) julistaa kykenevänsä oppimaan lyhyellä googeloinnilla kaiken oleellisen mistä tahansa tieteen osa-alueesta. Naurettavaa, jos ei olisi säälittävää.


    • Anonyymi

      Tiede ei ole sen paremmin oikeistolaista kuin vasemmistolaistakaan. Kokoomus on sitoutunut Suomen ilmastotavoitteisiin siinä kuin vasemmistoliittokin.
      Pölhöpopulismi on sitten asia erikseen.

      • Anonyymi

        Tietenkin kokoomuslaiset ovat ilmastotavoitteiden puolella, koska kuvittelevat siinä olevan mahdollisuus huijata rahat idiooteilta myymällä kaikenlaista "ekologista" paskaa. Ylipäätään, jos tuotteen kannessa on jotain tuotteen "ekologisuudesta" niin se on 99% tapauksista tuo on huijausta. Sana "ekologinen" tarkoittaa rahojen huijaamista typeryksiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin kokoomuslaiset ovat ilmastotavoitteiden puolella, koska kuvittelevat siinä olevan mahdollisuus huijata rahat idiooteilta myymällä kaikenlaista "ekologista" paskaa. Ylipäätään, jos tuotteen kannessa on jotain tuotteen "ekologisuudesta" niin se on 99% tapauksista tuo on huijausta. Sana "ekologinen" tarkoittaa rahojen huijaamista typeryksiltä.

        Itse asiassa suurin osa ekologisiksi itsensä julistavista tuotteista on tuhoisampia luonnolle kuin ne jotka ovat muka ei-ekologisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa suurin osa ekologisiksi itsensä julistavista tuotteista on tuhoisampia luonnolle kuin ne jotka ovat muka ei-ekologisia.

        Jännä juttu.
        Jos tuotetta väitetään ekologiseksi, eikä se ole sitä, niin ympäristöjärjestöt käyvät valmistajan kimppuun kuin hyeenat.

        Palstan sosiopaatin mielestä kaikki, mihin hänellä itsellään ei ole varaa on huijausta.
        Itsensä kanssa väitellyt kaikkien alojen asiantuntija on huvittava heppuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä juttu.
        Jos tuotetta väitetään ekologiseksi, eikä se ole sitä, niin ympäristöjärjestöt käyvät valmistajan kimppuun kuin hyeenat.

        Palstan sosiopaatin mielestä kaikki, mihin hänellä itsellään ei ole varaa on huijausta.
        Itsensä kanssa väitellyt kaikkien alojen asiantuntija on huvittava heppuli.

        Eivät yleensä, koska he eivät edes ymmärrä asiasta mitään. Useimmiten ”ekologiseksi” itsensä väittävän tuotteen ja sellaisen, joka ei sitä väitä on vain sanat tuotteen paketissa. Yleensä yritys on vain on laittanut sanoja pakkaukseen vaikka eivät ole tehneet yhtään mitään muutosta.

        Ja näistä huijauksista on jääty kiinni jo tuhansia kertoja, mutta ei yrityksille mitään suuria seurauksia ole tullut. Korkeintaan he ovat vaihtaneet sanoja paketissa. Yritykset ovat pitkälti valehtelun ja huijaamisen ammattilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä juttu.
        Jos tuotetta väitetään ekologiseksi, eikä se ole sitä, niin ympäristöjärjestöt käyvät valmistajan kimppuun kuin hyeenat.

        Palstan sosiopaatin mielestä kaikki, mihin hänellä itsellään ei ole varaa on huijausta.
        Itsensä kanssa väitellyt kaikkien alojen asiantuntija on huvittava heppuli.

        Yksi hyvä esimerkki muka ekologisesta tuotteesta on tietenkin luomutuotteet. Oikeasti luomutuotteet tuhoavat paljon enemmän luontoa normaali ruoka. Kannattaa suosia niitä tuotteita jotka eivät ole luomua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä juttu.
        Jos tuotetta väitetään ekologiseksi, eikä se ole sitä, niin ympäristöjärjestöt käyvät valmistajan kimppuun kuin hyeenat.

        Palstan sosiopaatin mielestä kaikki, mihin hänellä itsellään ei ole varaa on huijausta.
        Itsensä kanssa väitellyt kaikkien alojen asiantuntija on huvittava heppuli.

        Ylipäätään normaalin ihmisen kannattaa piitata vain hinta/laatu-suhteesta. Ekologisuudella ei ole paskankaan väliä, nuo väitteet ovat vain yritysten markkinointikikkoja ja paskanjauhantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipäätään normaalin ihmisen kannattaa piitata vain hinta/laatu-suhteesta. Ekologisuudella ei ole paskankaan väliä, nuo väitteet ovat vain yritysten markkinointikikkoja ja paskanjauhantaa.

        Lakkasin käymästä Hesellä silloin kun alkoivat mainostaa hiilijalanjälkiä. En osta mitään yrityksiltä, jotka valehtelevat.


    • Anonyymi

      Kumpi on enemmän vasemmalla:
      Punaviherstallari vai punavihernatsi?

      • Anonyymi

        Vihreillä ja vasemmistoliitolla ei ole mitään eroa. On kyseessä mikä tahansa kalluppi, niin heidän vastaukset ovat täysin samat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreillä ja vasemmistoliitolla ei ole mitään eroa. On kyseessä mikä tahansa kalluppi, niin heidän vastaukset ovat täysin samat.

        Vihreä aate on lähtöisin DDR:stä. Tarkoituksena oli torpedoida kapitalistien talousjärjestelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreillä ja vasemmistoliitolla ei ole mitään eroa. On kyseessä mikä tahansa kalluppi, niin heidän vastaukset ovat täysin samat.

        Satu Hassi oli stallari. Muistuu mieleen ylen mustavalkoklippi, jossa hän pauhasi: "Taivas meille heti, tässä ja nyt".

        Kun aate suli alta, piti siirtyä vihreän veran alle tavoittelemaan maailmanvaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreä aate on lähtöisin DDR:stä. Tarkoituksena oli torpedoida kapitalistien talousjärjestelmä.

        Sitten asiaa onkin tarkasteltava toisesta lähtökohdasta.

        Nyt kun vihreä siirtymä näyttäisi olevan pitkälti erilaisten korkeita teknologioita edistävää ja hyödyntävää, kuten aurinkokennoja, sähköistä varatun sähkövarauksen kuljettamista ja tuotantoa ja kaivannaisia näitä akkuja varten, vihreitä vetyprosesseja ym.

        Miten nyt tämä liike-elämän alueelle siirtyvä toiminta, joka suorastaan edistää kulutuksen siirtymää uusille alueille torpedoi talousjärjestelmää ?

        Eihän vihreän ajattelun voisi kuvitella edistävn itselleen haitallisia tavoitteita ?


    • Anonyymi

      Vasemmisto puolustaa kaikkea, millä kuvittelevat saavansa valtaa. Monesti tämä johtaa siihen, että ajetaan fanaattisesti täysin ristiriitaisia asioita.

      • Anonyymi

        Monet menneisyyteen jämähtäneet vasurit ovat jopa putinisteja.


      • Anonyymi

        Yksi esimerkki tästä on väestönsiirrot lämpimistä maista tänne kylmään, pimeään ja suuren hiilijalanjäljen peräkylään.


      • Anonyymi

        Mitä vitun tekemistä teidän poliittisella jargonillannne on tiedepalstalla. Näinkö heikoissa denialistien eväät ovat. Kas kun ette väitä, että ilmastonmuutos on natsismia tai pedofiilien keksintöä.

        Olen oikeistolainen ja kannatan ehdottomasti Suomen ilmastotavoitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vitun tekemistä teidän poliittisella jargonillannne on tiedepalstalla. Näinkö heikoissa denialistien eväät ovat. Kas kun ette väitä, että ilmastonmuutos on natsismia tai pedofiilien keksintöä.

        Olen oikeistolainen ja kannatan ehdottomasti Suomen ilmastotavoitteita.

        Jos olet oikeistolainen niin sitten vastustat kaikkia yritystukia ja tukia sähköautojen tapaisiin hyvätuloisten leluihin. Lisäksi polttoaineveroja pitäisi reippaasti alentaa. Sähköautoilla ja polttomoottoriautoilla pitäisi olla sama verotus, ei ole mitään järkevää syytä, että niillä on eri verot. Eli reippaasti vain lisää veroja sähköautoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vitun tekemistä teidän poliittisella jargonillannne on tiedepalstalla. Näinkö heikoissa denialistien eväät ovat. Kas kun ette väitä, että ilmastonmuutos on natsismia tai pedofiilien keksintöä.

        Olen oikeistolainen ja kannatan ehdottomasti Suomen ilmastotavoitteita.

        "Olen oikeistolainen ja kannatan ehdottomasti Suomen ilmastotavoitteita."

        Itse taas olen sitä mieltä, että Suomen ilmastotavoitteet voidaan siirtää ainakin vuoteen 2050. Suomalaiset kotitaloudet ovat jo nyt ylivelkaantuneita ja heiltä ei pidä vaatia mitään maksuja eikä mitään toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi esimerkki tästä on väestönsiirrot lämpimistä maista tänne kylmään, pimeään ja suuren hiilijalanjäljen peräkylään.

        Kuulostaa epätodelliselta.
        Asutuksen olisi edullisempaa säilyä pitkälti lauhkean ja vähän energiaa ja haittoja tuottavan asuinympäristön alueella.
        Puoliarktisen talven alueilla asutus on alkuunsakin epäedullinen ajatus ja sitä pitäisi vähentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet oikeistolainen niin sitten vastustat kaikkia yritystukia ja tukia sähköautojen tapaisiin hyvätuloisten leluihin. Lisäksi polttoaineveroja pitäisi reippaasti alentaa. Sähköautoilla ja polttomoottoriautoilla pitäisi olla sama verotus, ei ole mitään järkevää syytä, että niillä on eri verot. Eli reippaasti vain lisää veroja sähköautoille.

        Kyllähän haitallinen tuotanto tai sen hyödyntäminen esim. sähköautojen varsin lyhyen käyttöiän akut ja niihin liittyvät pitkät valmistusketjut ovat taustalla olevia haittoja.
        Kertakäyttökulutus joka ei omaa pitkää käyttöikää ei ole kannatettavaa

        Haittavero pitäisi olla kaikella haitallisella tuotannolla, kuten lyhyen käyttöiän akuilla oli ne missä kapistuksessa hyvänsä.
        Sähköautojen yleistymistä estävät tosin onneksi juuri ne korkeat kulut, joita niihin liittyy.
        On ihan hyvä että ne eivät senkään vuoksi yleisty.
        Veroja voisi oikeastaan hiukan korottaa, ulottamalla se elinkaarihaittoihin tuotannon prosessien vaiheiden ja pituuden mukaan.
        Haitalliset tukitoimet tunnistettava


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen oikeistolainen ja kannatan ehdottomasti Suomen ilmastotavoitteita."

        Itse taas olen sitä mieltä, että Suomen ilmastotavoitteet voidaan siirtää ainakin vuoteen 2050. Suomalaiset kotitaloudet ovat jo nyt ylivelkaantuneita ja heiltä ei pidä vaatia mitään maksuja eikä mitään toimia.

        "Itse taas olen sitä mieltä, että "
        Montako kertaa vielä tänään ajattelit tämän meille kertoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet oikeistolainen niin sitten vastustat kaikkia yritystukia ja tukia sähköautojen tapaisiin hyvätuloisten leluihin. Lisäksi polttoaineveroja pitäisi reippaasti alentaa. Sähköautoilla ja polttomoottoriautoilla pitäisi olla sama verotus, ei ole mitään järkevää syytä, että niillä on eri verot. Eli reippaasti vain lisää veroja sähköautoille.

        En tietenkään vastusta. Eivät kokoomus tai persutkaan kaikkia yritystukia vastusta. Yrityksiä ja niiden tukemista pidetään päin vastoin oikeiston intresseihin kuuluvana toimintana.

        Katkeruutesi vaikuttaa jo kykyysi ajatella selkeästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen oikeistolainen ja kannatan ehdottomasti Suomen ilmastotavoitteita."

        Itse taas olen sitä mieltä, että Suomen ilmastotavoitteet voidaan siirtää ainakin vuoteen 2050. Suomalaiset kotitaloudet ovat jo nyt ylivelkaantuneita ja heiltä ei pidä vaatia mitään maksuja eikä mitään toimia.

        On sama, mitä mieltä sinä olet. Yhtä lukuun ottamatta kaikki eduskuntapuolueet ovat sitoutuneet ilmastotavoitteisiin. Jopa kokoomus on ilmoittanut, ettei tingi ilmastotavoitteista hallitusohjelmaa laadittaessa, on kokoomus sitten kasaamassa hallitusta tai neuvottelemassa osallistumisesta.
        Tämä tietää huonoa perussuomalaisten hallituspyrkimyksille, mikäli he eivät tee ilmastopolitiikassaan radikaalia muutosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän haitallinen tuotanto tai sen hyödyntäminen esim. sähköautojen varsin lyhyen käyttöiän akut ja niihin liittyvät pitkät valmistusketjut ovat taustalla olevia haittoja.
        Kertakäyttökulutus joka ei omaa pitkää käyttöikää ei ole kannatettavaa

        Haittavero pitäisi olla kaikella haitallisella tuotannolla, kuten lyhyen käyttöiän akuilla oli ne missä kapistuksessa hyvänsä.
        Sähköautojen yleistymistä estävät tosin onneksi juuri ne korkeat kulut, joita niihin liittyy.
        On ihan hyvä että ne eivät senkään vuoksi yleisty.
        Veroja voisi oikeastaan hiukan korottaa, ulottamalla se elinkaarihaittoihin tuotannon prosessien vaiheiden ja pituuden mukaan.
        Haitalliset tukitoimet tunnistettava

        Sähköautojen akkujen käyttöikä on nykyisen kokemuksen mukaan keskimäärin yli 500 000. Moniko polttomoottoriauto pääsee keskimäärin vastaavaan? Tutkimusten mukaan 1500 lataussyklin jälkeen kapasiteettia on vielä 80 %, mikä sekään ei tarkoita, että akku olisi loppu.

        Aika onnetonta, kun pitää ideologiaansa pönkittääkseen turvautua räikeään valehteluun.


      • Anonyymi

        Mitäs se persupopulismi sitten on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sama, mitä mieltä sinä olet. Yhtä lukuun ottamatta kaikki eduskuntapuolueet ovat sitoutuneet ilmastotavoitteisiin. Jopa kokoomus on ilmoittanut, ettei tingi ilmastotavoitteista hallitusohjelmaa laadittaessa, on kokoomus sitten kasaamassa hallitusta tai neuvottelemassa osallistumisesta.
        Tämä tietää huonoa perussuomalaisten hallituspyrkimyksille, mikäli he eivät tee ilmastopolitiikassaan radikaalia muutosta.

        On ihan sama, mitä mieltä olet myös. Kokoomus voi sanoa mitä tahansa, mutta vuoden 2035 tavoite ei tule toteutumaan. Se ei vain ole mahdollista. Eikä tuossa tavoitteessa ole mitään järkeäkään.

        Edelleenkin kotitalouksien pitäisi vähentää velkaantumista, ei lisätä sitä. Mutta jotkut kokoomuksen poliitikot valehtelevat olevansa huolissaan valtion velkaantumisesta samaan aikaan kun haluavat kaikenlaisia etuja hyvätuloisille. Oikeasti kokoomuksen ehdotukset lisää sekä velkaantumista että eriarvoisuutta. Toki poliitikot tietävät tämän, mutta hehän ovatkin pelkkiä ammattimaisia valehtelijoita. Siksi pieni- tai keskituloinen joka äänestää kokoomusta on joko idiootti tai sadisti.

        On idioottimaista kannustaa ihmisiä ottamaan velkaa, kun velkaa on jo nyt liikaa. Ilmastonmuutoksen torjunnan takia ei pidä ottaa euroakaan velkaa eikä käyttää yhtään säästöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan sama, mitä mieltä olet myös. Kokoomus voi sanoa mitä tahansa, mutta vuoden 2035 tavoite ei tule toteutumaan. Se ei vain ole mahdollista. Eikä tuossa tavoitteessa ole mitään järkeäkään.

        Edelleenkin kotitalouksien pitäisi vähentää velkaantumista, ei lisätä sitä. Mutta jotkut kokoomuksen poliitikot valehtelevat olevansa huolissaan valtion velkaantumisesta samaan aikaan kun haluavat kaikenlaisia etuja hyvätuloisille. Oikeasti kokoomuksen ehdotukset lisää sekä velkaantumista että eriarvoisuutta. Toki poliitikot tietävät tämän, mutta hehän ovatkin pelkkiä ammattimaisia valehtelijoita. Siksi pieni- tai keskituloinen joka äänestää kokoomusta on joko idiootti tai sadisti.

        On idioottimaista kannustaa ihmisiä ottamaan velkaa, kun velkaa on jo nyt liikaa. Ilmastonmuutoksen torjunnan takia ei pidä ottaa euroakaan velkaa eikä käyttää yhtään säästöjä.

        Lisään... Ja kotitalouksien velat on 1000 kertaa pahempia ongelma kuin valtion velka. Jos valtion pitää leikata kuluja niin kotitalouksien kannattaa leikata kuluja vielä enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen akkujen käyttöikä on nykyisen kokemuksen mukaan keskimäärin yli 500 000. Moniko polttomoottoriauto pääsee keskimäärin vastaavaan? Tutkimusten mukaan 1500 lataussyklin jälkeen kapasiteettia on vielä 80 %, mikä sekään ei tarkoita, että akku olisi loppu.

        Aika onnetonta, kun pitää ideologiaansa pönkittääkseen turvautua räikeään valehteluun.

        Ja silti Teslankin akkuja on poksahdellut usein hajalle muutamassa vuodessa. Toki tuo on yleensä vielä takuun piirissä, mutta tämä tarkoittaa, että nuo luvut ovat usein puhdasta paskaa. Tuollaiset labratutkimukset eivät vastaa oikeaa elämää, missä autojen käyttötapa, lämpötilat, latausnopeudet jne vaihtelevat valtavasti. Lämpötilallakin on valtava merkitys akkujen kestoikään. Toinen ajaja voi saada akut loppuun alle 100 tkm ajomäärällä ja toinen yli 500 tkm samanlaisella autolla.

        Nettiautossa myynnissä olevissa alle 10 vuotta vanhoissa Leafeissakin akut ovat usein lähes loppu. Joissain on juuri ja juuri puolet akun varauksesta jäljellä, vaikka autolla ei ole edes paljon kilometrejä. Jopa vanhoissa Tesloissa on alle 80% varauksesta jäljellä.

        Ja muuten, monet polttomoottoriautot ovat kestäneet yli miljoona kilometriä. Jopa tuttavillani on polttomoottoriautoja, joissa on yli 500 000 km mittarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkään vastusta. Eivät kokoomus tai persutkaan kaikkia yritystukia vastusta. Yrityksiä ja niiden tukemista pidetään päin vastoin oikeiston intresseihin kuuluvana toimintana.

        Katkeruutesi vaikuttaa jo kykyysi ajatella selkeästi.

        Yritystukia saa lähinnä ne yritykset, jotka osaavat nuolla poliitikkojen persettä parhaiten. Ja suurin osa tuista menee niille yrityksille jotka ei sitä tarvitse. Valtaosa yrityksistä ei tukia saa.

        Yritystuet pitäisi kokonaan lopettaa. Jos yritys ei ilman tukea selviä niin sitten menköön konkkaan.


    • Anonyymi

      Fossiilipolttoaineisiin perustuva kapitalismi on tulossa tiensä päähän. Tämä tietenkin sopii vihervassareille. Mutta ei kapitalismi tähän kaadu. Tieteen avulla se keksii uudet keinot hyvinvoinnin tuottamiseksi suurille joukoille. Kommunismi ei ole tähän koskaan kyennyt.

      • Anonyymi

        Neuvostoliitto varasti ydinpommin tiedot amerikkalaisilta tiedemiehiltä. Muutaman vuoden amerikkalaisilla oli ydinasehegemonia. Kun venäläiset saivat pomminsa valmiiksi, alkoi kylmä sota ja kilpavarustelu. Sen luultiin päättyneen kommunistisen Neuvostoliiton romahdukseen, mutta toisin kävi. Imperialismi ei ole mihinkään kadonnut maailmasta. Tämä ei tiedä hyvää ilmastomuutoksen torjunnan kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neuvostoliitto varasti ydinpommin tiedot amerikkalaisilta tiedemiehiltä. Muutaman vuoden amerikkalaisilla oli ydinasehegemonia. Kun venäläiset saivat pomminsa valmiiksi, alkoi kylmä sota ja kilpavarustelu. Sen luultiin päättyneen kommunistisen Neuvostoliiton romahdukseen, mutta toisin kävi. Imperialismi ei ole mihinkään kadonnut maailmasta. Tämä ei tiedä hyvää ilmastomuutoksen torjunnan kannalta.

        Lähes kaikki maapallon maat ovat sitoutuneet ilmastonmuutoksen torjuntaan poliittisista erimielisyyksistään huolimatta. Syy on se, että vaikutukset koskevat tulevaisuudessa kaikkia. Haitat eivät kunnioita sen paremmin maan rajoja kuin yhteiskuntajärjestelmiäkään.
        Ilmastonmuutoksen torjunta on lähes ainoita asioita, joista yli 190 maata on päässyt edes jonkinlaiseen nahkapäätökseen.
        Vain idiootti väittää sitä vasemmistolaiseksi ideologiaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikki maapallon maat ovat sitoutuneet ilmastonmuutoksen torjuntaan poliittisista erimielisyyksistään huolimatta. Syy on se, että vaikutukset koskevat tulevaisuudessa kaikkia. Haitat eivät kunnioita sen paremmin maan rajoja kuin yhteiskuntajärjestelmiäkään.
        Ilmastonmuutoksen torjunta on lähes ainoita asioita, joista yli 190 maata on päässyt edes jonkinlaiseen nahkapäätökseen.
        Vain idiootti väittää sitä vasemmistolaiseksi ideologiaksi.

        Tuo "sitoutuminen" tarkoittaa vain sellaisen sopimuksen allekirjoittamista, joka ei sido yhtään mihinkään. Kaikki tekevät edelleen mitä itseä huvittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikki maapallon maat ovat sitoutuneet ilmastonmuutoksen torjuntaan poliittisista erimielisyyksistään huolimatta. Syy on se, että vaikutukset koskevat tulevaisuudessa kaikkia. Haitat eivät kunnioita sen paremmin maan rajoja kuin yhteiskuntajärjestelmiäkään.
        Ilmastonmuutoksen torjunta on lähes ainoita asioita, joista yli 190 maata on päässyt edes jonkinlaiseen nahkapäätökseen.
        Vain idiootti väittää sitä vasemmistolaiseksi ideologiaksi.

        Viime vuoden päästöt taa kaikkien aikojen ennätyksessä 36.3 Gt hiilidioksidia yhteiseen ilmakehäämme.


    • Anonyymi

      Ilmastomuutos sopii vasemmistolaisille, koska se tarjoaa mahdollisuuksia päästä valtaan ja hallitsemaan joukkoja. Itse ilmasto on sivuseikka.

      • Anonyymi

        Miten ilmastonmuutos nostaa vasemmistoa valtaan?
        Melko aivotonta argumentointia.


    • Anonyymi

      De mentoituneet vas sarit täällä ui kuttavat, kun osu maa tulee.

    • Anonyymi

      Ideologisille vihervassareille kaikki on uskon asiaa. Eivät he tieteestä ymmärrä enempää kuin siat satelliiteista. Mutta hiilidioksidin lämmittävä vaikutus on fakta, jonka yhä useampi ihminen ymmärtää.

      • Anonyymi

        Esimerkiksi tieteellinen marxismi-leninismi on sanahirviö, jolle uskalletaan jo nauraa vapautuneesti.


    • Anonyymi

      Vihervasemmisto on todella vahva. Se päättää kaikesta silloinkin, kun ei ole hallituksessa. Miksei sinioikeisto pyri samaan?

      Mutta ilmastovouhotuksesta sanoisin, että ei tunnu olevan puoluekannalla väliä. Myös kokoomuksesssa liputetaan surutta sen puolesta, että luopuisimme elintasostamme muka ilmaston hyväksi. Kansalaisten kahtiajakoa kiihdytetään kokoomuslaisen median toimesta. On hyvät ihmiset ja sitten autoilijat, jotka ovat pahoja. Hyvät ihmiset eivät matkaile muualle kuin ilmastokokouksiin tai business-matkalle. Jne.

      • Anonyymi

        Tulihan se sieltä. Täällä parkuvien olkiukkosalkkaridenialistien (yhden käden sormet riittänevät) ainoa pelko on elintasonsa - kaiketi sen aineellisen - lasku. Siitä ei tingitä, tapahtui planeetallemme mitä tahansa. Tulevista sukupolvista ei mitään väliä kunhan MINÄ saan tehdä mitä haluan. Vastenmielistä filosofiaa. Onneksi he ovat jo uhanalainen laji.


      • Anonyymi

        Kokoomuksessa nähdään kuten EK:ssakin ilmastonmuutoksen torjunta Suomelle ennen kaikkea mahdollisuutena. Elintasosta luopuminen ilmastotoimien takia on persujen pölhöpopulismia. Sillä politiikalla ei hallitukseen mennä, joten räksytäkööt oppositiossa niin kauan kuin jaksavat.


      • Anonyymi

        PS on ainut puolue, jolla on järki tallella näissäkin asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomuksessa nähdään kuten EK:ssakin ilmastonmuutoksen torjunta Suomelle ennen kaikkea mahdollisuutena. Elintasosta luopuminen ilmastotoimien takia on persujen pölhöpopulismia. Sillä politiikalla ei hallitukseen mennä, joten räksytäkööt oppositiossa niin kauan kuin jaksavat.

        Niin, he näkevät tuon mahdollisuutena huijata rahat idiooteilta. Mitä enemmän yritykset tekevät voittoa niin sitä ylihintaisempaa paskaa ne myyvät. Ei nuo rahat tyhjästä tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulihan se sieltä. Täällä parkuvien olkiukkosalkkaridenialistien (yhden käden sormet riittänevät) ainoa pelko on elintasonsa - kaiketi sen aineellisen - lasku. Siitä ei tingitä, tapahtui planeetallemme mitä tahansa. Tulevista sukupolvista ei mitään väliä kunhan MINÄ saan tehdä mitä haluan. Vastenmielistä filosofiaa. Onneksi he ovat jo uhanalainen laji.

        Puhutko niistä narsistisista poliitikoista, jotka menivät tuohon täysin turhaan ilmastokokoukseen yksityiskoneilla ja haaskasivat myös valtion rahoja vessasta alas? Noiden koneiden päästöt vastasivat tuhansien kotitalouksien autolla ajoa yhteensä. Mutta nuo idioottimaiseen ilmastokokouksessa kulkevat ovatkin pelkkiä tekopyhiä paskiaisia, jotka eivät oikeasti piittaa ilmastosta paskaakaan.

        Eli sinä varmaan puhut poliitikoista, jotka todellakin ovat itsekkäitä paskiaisia. Siis kaikki poliitikot. Jos poliitikot olisi ollut oikeasti huolestunut ilmastosta niin ilmastokokoukseen ei olisi menty ollenkaan, vaan he olisivat vaatineet sen toteuttamista netin välityksellä. Poliitikoilta voisi pääsääntöisesti kieltää lentokoneiden ja taksien käyttäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS on ainut puolue, jolla on järki tallella näissäkin asioissa.

        PS on pudonnut kehityksen kelkasta räjähtävine lepakoineen. Ääni persuille on ääni hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS on pudonnut kehityksen kelkasta räjähtävine lepakoineen. Ääni persuille on ääni hukkaan.

        Fundamentalisti ei käännä kelkkaansa minkään faktan edessä. Eikä äänestä persuja. Mutta muut äänestävät ja kannatus nousee tsunamiaallon lailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fundamentalisti ei käännä kelkkaansa minkään faktan edessä. Eikä äänestä persuja. Mutta muut äänestävät ja kannatus nousee tsunamiaallon lailla.

        HS 18.1.22:
        -Perussuomalaiset on noussut Sdp:n ohi Suomen toiseksi suosituimmaksi puolueeksi, selviää HS:n tuoreesta puoluekannatusmittauksesta. Puolueen kannatus on noussut tasaisesti heinäkuusta lähtien joka mittauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fundamentalisti ei käännä kelkkaansa minkään faktan edessä. Eikä äänestä persuja. Mutta muut äänestävät ja kannatus nousee tsunamiaallon lailla.

        Fundamentalisti. Kuten Huhtasaari tai Niikko, jotka ilmeisesti helluntailaisina uskovat 6000 vuotta vanhaan maailmankaikkeuteen?

        Se tsunamiaalto tukehtuu siihen, ettei uskovia fundamentalisteja ja rasisteja vaan ole Suomessa tarpeeksi. Eikä yksin voi hallitusta perustaa. Muut eivät persujen nykyisellä puolueohjelmalla samaan hallitukseen lähde KD-puoluetta lukuunottamatta.
        Ääni persuille on ääni hukan perseeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fundamentalisti. Kuten Huhtasaari tai Niikko, jotka ilmeisesti helluntailaisina uskovat 6000 vuotta vanhaan maailmankaikkeuteen?

        Se tsunamiaalto tukehtuu siihen, ettei uskovia fundamentalisteja ja rasisteja vaan ole Suomessa tarpeeksi. Eikä yksin voi hallitusta perustaa. Muut eivät persujen nykyisellä puolueohjelmalla samaan hallitukseen lähde KD-puoluetta lukuunottamatta.
        Ääni persuille on ääni hukan perseeseen.

        Vaikka puolue ei pääsisikään hallitukseen niin silti kannattaa äänestää oman mielen mukaan. Toinen vaihtoehto on tietenkin jättää kokonaan äänestämättä. Jos en löydä mieleistäni ehdokasta niin en äänestä. Siksi en kuntavaaleissakaan äänestänyt.


    • Anonyymi

      Kokoomuksen lasken nykyään vihervassareihin kuuluvaksi. Viimeisimpänä todisteen heidän kantansa sukupuolen vaihtamiseen. Ainakin itse aion heti kokeilla, miltä tuntuu olla mies

      • Anonyymi

        Kun se IKL:kin lakkautettiin, eikä uusnatsejakaan oikein hyvällä katsota, niin kovin on pieneksi aito oikeisto kutistunut. Oiskohan VKK ja Sinimusta Liike edes vähän oikealle kallellaan?

        Jutut on kuin rahattomalla lehmäön ostajalla. Hupaisaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun se IKL:kin lakkautettiin, eikä uusnatsejakaan oikein hyvällä katsota, niin kovin on pieneksi aito oikeisto kutistunut. Oiskohan VKK ja Sinimusta Liike edes vähän oikealle kallellaan?

        Jutut on kuin rahattomalla lehmäön ostajalla. Hupaisaa.

        Kyllä kunnon oikeistolaisella on IKL:ttä ikävä. Pekka Siitoimen hommissa oli joskus vähän toivon kipinää, mutta sekin delasi, ennen kun sai Suomeen kolmannen valtakunnan. Ei näistä anoista ja kulmuneista mihinkään ole, kokoomuksesta puhumattakaan. Hallakin on siirtynyt takinkääntölinjalle hillotolppaa odottamaan.


    • Anonyymi

      Usko pyöreään maahan on selvästi ateistista. Miten pyöreällä Maalla voisi olla Raamatun kertomat neljä kulmaa ja miten pyöreässä Maassa voisi olla niin korkea vuori, että sen laelta näyisi kaikki kansakunnat ja niiden loisto.

      Astronomia ja geologia ovat ateistisia uskomuksia.

    • Anonyymi

      On se suuruudenhullua puhetta selostaa toiselle, että sinä se et välitä planeetan kohtalosta vaan itsekkäästi asut jossain muualla kuin kämäisessä yksiössä baarialueella etkä pyöräile akkupyörällä töihin, kuten me spandex-räyhät.

      Planeettaa pelastetaan ja jälkipolvista ollaan kovin huolissaan. Eiköhän samalla pelasteta jonkun eksoplaneetankin asukit ja kasvit, kun tälle tielle ollaan lähdetty. Vai pelastettaisiinko koko universumi.

      Voi elämän kevät näitä hulluja kuvitelmia. Eikä se soijamaitokaan siihen kuppiin ilman öljyä tule, jos niin luulette.

      • Anonyymi

        spandex-räyhä = Vihreä


      • Anonyymi

        Kyllä ne soijamaidot kohta tulevat ihan ilman öljyä. Fossiilisten poltto putoaa hyvin vähiin Euroopassa kolmessakymmenessä vuodessa.

        Ps. Asun mukavassa kaksiossa lähes maaseutumaisessa ympäristössä järven rannassa. Käytän sähköfillaria lähikaupassa käydessäni sään salliessa myös talvella. Auton käyttö on melko vähäistä, koska 15 km:n päästä saan jo kaiken tarpeellisen, eikä sielläkään tarvitse käydä kuin korkeintaan kerran viikossa. Eläkeläisenä en enää työssä käy, mutta harvassa olivat ne kerrat, kun töihinkään menin autolla. Pubissa taas en ole käynyt ainakaan viiteentoista vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne soijamaidot kohta tulevat ihan ilman öljyä. Fossiilisten poltto putoaa hyvin vähiin Euroopassa kolmessakymmenessä vuodessa.

        Ps. Asun mukavassa kaksiossa lähes maaseutumaisessa ympäristössä järven rannassa. Käytän sähköfillaria lähikaupassa käydessäni sään salliessa myös talvella. Auton käyttö on melko vähäistä, koska 15 km:n päästä saan jo kaiken tarpeellisen, eikä sielläkään tarvitse käydä kuin korkeintaan kerran viikossa. Eläkeläisenä en enää työssä käy, mutta harvassa olivat ne kerrat, kun töihinkään menin autolla. Pubissa taas en ole käynyt ainakaan viiteentoista vuoteen.

        30 vuotta on myös se aika, jolloin fuusiovoima saadaan käyttöön. On ollut jo satakunta vuotta. Öljytöntä soijamaitoa odotellessa.

        Kiva kun kerroit asumisestasi ja eläkkeestäsi. Kuulostaa oikein leppoisalta.

        Helsingin keskustassa pyöräilyn täytyy olla todella viheliäistä hommaa, sen verran raivona spandex-räyhät siellä kaahavat ja pelastavat planeettaa, jalkakäytävällä tietysti.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe