Syy parisuhdehaluttomuutern

Anonyymi-ap

Nyt sitä on tutkittu. Mieslapset uuvuttavat naisen. Jokainen joka on asunut mieslapsen kanssa ei halu enään miestä samankaton alle. Mies käyttäytyy kuin pikkupoika ja ulkoistaa kaikki asiat naisen hoidettavaksi kuin äidille. Mies vaan on ja nauttii kantamatta vastuuta mistään. Kuka sellaista haluaa. Parisuhteessa kummankin on osallistuttava. Kotitöitä ym on jaettava. Harva haluaa tehdä kaiken yksin vaikka olisi kumppani.

95

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se tutkimus?

      xLiner

    • Anonyymi

      Totta puhut👍 ei sellaisia jaksa!

    • Heh, no tässä osasyy miksen enää ole parisuhteen ehdoton kannattaja. Liikaa yksipuolista vastuunkantoa.

      • Parisuhteella on työllistävä vaikutus siis. Ei keventävä, vaan kuormittava.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Parisuhteella on työllistävä vaikutus siis. Ei keventävä, vaan kuormittava.

        Mutta jotta tuohon tilanteeseen on ajauduttu, on tehty jo muutama valinta.
        Esim. Muutettu yhteen, otettu yhteisiä vastuita (lapsia, asuntolaina yms.), mahdollisesti jopa avioliitto ilman avioehtoa, halutaan ne kotityöt tehtäväksi tietyllä tavalla/ tasolla....

        Miksi usein mennään tähän perinteiseen malliin, johon sitten puudutaan?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jotta tuohon tilanteeseen on ajauduttu, on tehty jo muutama valinta.
        Esim. Muutettu yhteen, otettu yhteisiä vastuita (lapsia, asuntolaina yms.), mahdollisesti jopa avioliitto ilman avioehtoa, halutaan ne kotityöt tehtäväksi tietyllä tavalla/ tasolla....

        Miksi usein mennään tähän perinteiseen malliin, johon sitten puudutaan?

        -keinovaginamies-

        Ei kai kukaan alkuvuosina mitään puutumisia edes oleta tulevan. Meilläkin meni ekat 10 vuotta mahtavasti, puutuminen on tullut vasta viimeisen 3 vuoden aikana.

        Kuormittuneisuuskin on aina monen asian summa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ei kai kukaan alkuvuosina mitään puutumisia edes oleta tulevan. Meilläkin meni ekat 10 vuotta mahtavasti, puutuminen on tullut vasta viimeisen 3 vuoden aikana.

        Kuormittuneisuuskin on aina monen asian summa.

        Olen silti 100% varma asiasta, etten ole kiinnostunut parisuhteista tämän parisuhteen ohessa enkä jälkeenkään, tapahtui mitä tahansa. Minun parisuhdekiintiö on tullut täyteen tämän suhteen myötä ja pienintäkään mielenkiintoa ei löydy edes ajatella, että ikinä kyhäisin enää mitään uutta suhdetta. Oksettava ajatuskin. 🤮

        Ei voisi vähempää kiinnostaa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ei kai kukaan alkuvuosina mitään puutumisia edes oleta tulevan. Meilläkin meni ekat 10 vuotta mahtavasti, puutuminen on tullut vasta viimeisen 3 vuoden aikana.

        Kuormittuneisuuskin on aina monen asian summa.

        Kotitöiden epätasainen jakautuminen on tosiaan yksi yleinen syy, mikä parisuhdetta alkaa helposti kuormittaa. Lisäksi on tietenkin yleensäkin pikkulapsiarki, mikä usein ajoittuu samoihin aikoihin talon rakennus- tai kunnostustöiden ja mahdollisesti epävarman taloudellisen tilanteen kanssa. Vielä jos tulee puolisolle jokin tapaturma tai pitkäaikainen sairaus, niin on siinä aineksia kuormittumiseen. Esimerkiksi.

        Minullakin on tuosta jotakin kokemusta. Mieluummin vain itse hoitaa asiat, vaikka ei oikein jaksa, ettei toiselle tule paha mieli tai, minun tapauksessani, jos on huono omatunto jo valmiiksi siitä, että on paljon pois kotoa.

        Kyllä tuostakin selvitään 👍 Jos ei siten, kuinka itse toivoo, niin jollakin tavalla, kuitenkin 🤗


      • G-LoveR kirjoitti:

        Olen silti 100% varma asiasta, etten ole kiinnostunut parisuhteista tämän parisuhteen ohessa enkä jälkeenkään, tapahtui mitä tahansa. Minun parisuhdekiintiö on tullut täyteen tämän suhteen myötä ja pienintäkään mielenkiintoa ei löydy edes ajatella, että ikinä kyhäisin enää mitään uutta suhdetta. Oksettava ajatuskin. 🤮

        Ei voisi vähempää kiinnostaa.

        Tuolta voi tuntua nyt, mutta katsopa asiaa kymmenen vuoden päästä 👍 Se voi yllättäen sama ukko katsoa silmiin sieltä parisängyn toiselta reunalta 😍


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ei kai kukaan alkuvuosina mitään puutumisia edes oleta tulevan. Meilläkin meni ekat 10 vuotta mahtavasti, puutuminen on tullut vasta viimeisen 3 vuoden aikana.

        Kuormittuneisuuskin on aina monen asian summa.

        Kyllä kait varttuneemmat ihmiset ymmärtävät että aina se arki ja todellisuus tulee vastaan ja on eri näköinen kuin suhteen alkuhuuma.

        Niinä alkuvuosinakin parisuhdetta voisi ajatella löyhempänä liittona vaikka se ajallisesti pitkä voisi ollakin.

        Ei muutetakaan yhteen ollenkaan ja jätetään yhteisten vastuiden ottaminen minimiin. Ongelmalliseksi tällainen malli voi käydä niille joilla on se ideaali ydinperheestä ja lapsihaave. Vaikka miksei ne lapset voisi olla jo pienestä lähtien vuoroviikoin molemmilla, tai sitten vaan sen vastuullisemman luona?

        Tietysti nuorina ollaan innokkaita ja tyhmiä. Ja nämä ominaisuudet todistettavasti pyörittävät maailmaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kait varttuneemmat ihmiset ymmärtävät että aina se arki ja todellisuus tulee vastaan ja on eri näköinen kuin suhteen alkuhuuma.

        Niinä alkuvuosinakin parisuhdetta voisi ajatella löyhempänä liittona vaikka se ajallisesti pitkä voisi ollakin.

        Ei muutetakaan yhteen ollenkaan ja jätetään yhteisten vastuiden ottaminen minimiin. Ongelmalliseksi tällainen malli voi käydä niille joilla on se ideaali ydinperheestä ja lapsihaave. Vaikka miksei ne lapset voisi olla jo pienestä lähtien vuoroviikoin molemmilla, tai sitten vaan sen vastuullisemman luona?

        Tietysti nuorina ollaan innokkaita ja tyhmiä. Ja nämä ominaisuudet todistettavasti pyörittävät maailmaa :)

        Jaa, jäi tuo allekirjoitus pois.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Tuolta voi tuntua nyt, mutta katsopa asiaa kymmenen vuoden päästä 👍 Se voi yllättäen sama ukko katsoa silmiin sieltä parisängyn toiselta reunalta 😍

        Nimenomaan toiselta reunalta ja mahdollisimman leveä sänky :)

        -keinovaginamies-


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kotitöiden epätasainen jakautuminen on tosiaan yksi yleinen syy, mikä parisuhdetta alkaa helposti kuormittaa. Lisäksi on tietenkin yleensäkin pikkulapsiarki, mikä usein ajoittuu samoihin aikoihin talon rakennus- tai kunnostustöiden ja mahdollisesti epävarman taloudellisen tilanteen kanssa. Vielä jos tulee puolisolle jokin tapaturma tai pitkäaikainen sairaus, niin on siinä aineksia kuormittumiseen. Esimerkiksi.

        Minullakin on tuosta jotakin kokemusta. Mieluummin vain itse hoitaa asiat, vaikka ei oikein jaksa, ettei toiselle tule paha mieli tai, minun tapauksessani, jos on huono omatunto jo valmiiksi siitä, että on paljon pois kotoa.

        Kyllä tuostakin selvitään 👍 Jos ei siten, kuinka itse toivoo, niin jollakin tavalla, kuitenkin 🤗

        Yrittää tässä sinnitellä. Ehkä nämä jotenkin lutviutuu, kun ei liikaa murehdi ja välitä, menee vaan eteenpäin miten menee. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuolta voi tuntua nyt, mutta katsopa asiaa kymmenen vuoden päästä 👍 Se voi yllättäen sama ukko katsoa silmiin sieltä parisängyn toiselta reunalta 😍

        Heh, vähän epäilen ettei 10 vuoden päästä minua kattelee silmiin kuin hamsteri häkistään ja sekin on vailla palasta tuorekurkkua. 😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kait varttuneemmat ihmiset ymmärtävät että aina se arki ja todellisuus tulee vastaan ja on eri näköinen kuin suhteen alkuhuuma.

        Niinä alkuvuosinakin parisuhdetta voisi ajatella löyhempänä liittona vaikka se ajallisesti pitkä voisi ollakin.

        Ei muutetakaan yhteen ollenkaan ja jätetään yhteisten vastuiden ottaminen minimiin. Ongelmalliseksi tällainen malli voi käydä niille joilla on se ideaali ydinperheestä ja lapsihaave. Vaikka miksei ne lapset voisi olla jo pienestä lähtien vuoroviikoin molemmilla, tai sitten vaan sen vastuullisemman luona?

        Tietysti nuorina ollaan innokkaita ja tyhmiä. Ja nämä ominaisuudet todistettavasti pyörittävät maailmaa :)

        Niinno minä en ole parisuhteessa ollenkaan, jos tuollasia vuoroviikkoja pitää olla lasten kanssa. Parisuhde on sitten taputeltu.

        Muut voi pökkiä pentuja sinne tänne heittopusseiksi, minä en.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan toiselta reunalta ja mahdollisimman leveä sänky :)

        -keinovaginamies-

        Toiselta puolen kotikylää mielummin. 😜👍


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Niinno minä en ole parisuhteessa ollenkaan, jos tuollasia vuoroviikkoja pitää olla lasten kanssa. Parisuhde on sitten taputeltu.

        Muut voi pökkiä pentuja sinne tänne heittopusseiksi, minä en.

        Aina tämä parisuhde sekoitetaan tuohon lisääntymisasiaan.
        Kirjoitinkin että siinä kohdassa on jo yksi merkittävä valinta tehty, kun mukulat on kintuissa.

        Jos ja kun lisääntyminen (ja lastenkasvatus) ei ole itselle olennaista, niin ehdottomasti paras suhdemuoto on erillissuhde. Näin sitä ihminen viisastuu kun vanhenee. Jos tuon muorin kanssa vielä joskus menee lusikat jakoon, niin en aio enää muuttaa naisen kanssa yhteen.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan toiselta reunalta ja mahdollisimman leveä sänky :)

        -keinovaginamies-

        No mutta, samasta sängystä kuitenkin. 🙂
        Onhan sekin jo jotain.
        Aina on varaa parantaa. Paisuhdettakin. 👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Yrittää tässä sinnitellä. Ehkä nämä jotenkin lutviutuu, kun ei liikaa murehdi ja välitä, menee vaan eteenpäin miten menee. 🙂

        Palanen kerrallaan sitä elefanttiakin syödään 👍 Kun yhden pulman saa hoidettua, saattaa toisetkin lukot alkaa avautua lähes itsestään.
        Voimia ❤️


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, vähän epäilen ettei 10 vuoden päästä minua kattelee silmiin kuin hamsteri häkistään ja sekin on vailla palasta tuorekurkkua. 😆

        Höpö höpö 😁
        Muksut kasvavat ja itsenäistyvät ja silloin tällöin heitäkin näkee, kun käyvät tarkastamassa äidin jääkaapin sisällön tai löytyykö talouspaperia 🙄
        Tytär on viettänyt opiskeluaikanaankin kaikki loma-ajat luonani ja toteaa, että äidin kanssa on kivaa, kun joskus jääkaapista löytyy yllätyksenä jotakin hyvää. 😋 Omasta jäkaapistaan ei kuulemma koskaan löydy mitään yllätyksiä 😃
        Hän on nimittäin hyvin tarkka ruoan viimeisistä käyttöpäivistäkin, näin sivuhuomauuksena 😉

        Ja saattaahan sitä miehenturilastakin houkuttaa "helppo" elämä parisuhteessa ja kipinä löytyykin uudelleen 😘

        Parisuhteen eteen täytyy tehdä vuosien varrella enemmän tai vähemmän töitä, kummankin. Silloin vaan kun on oikein väsynyt kaikkeen, sitä ei huomaa eikä oikein jaksaisikaan, ymmärrän hyvin.

        En lähde neuvomaan, kuinka asia hoidetaan, koska tiedän tän jutun vain teoriassa, you know.. Mutta kovasti sua tsemppaan ja aina voidaan olla yhteyksissä, jos siitä olisi mitään iloa.🤗
        Jokainen ihminen ja jokainen parisuhde on erilainen ja hyvä niin ❤️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina tämä parisuhde sekoitetaan tuohon lisääntymisasiaan.
        Kirjoitinkin että siinä kohdassa on jo yksi merkittävä valinta tehty, kun mukulat on kintuissa.

        Jos ja kun lisääntyminen (ja lastenkasvatus) ei ole itselle olennaista, niin ehdottomasti paras suhdemuoto on erillissuhde. Näin sitä ihminen viisastuu kun vanhenee. Jos tuon muorin kanssa vielä joskus menee lusikat jakoon, niin en aio enää muuttaa naisen kanssa yhteen.

        -keinovaginamies-

        No näin se nyt kumminkin mun kohdallani on. Jos on lapsia on ideaalia, että vanhemmat yhdessä asuu. Eikä erillään.

        Ja minä en muksuja edes tekisi erillään asuen. Ikinä.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Palanen kerrallaan sitä elefanttiakin syödään 👍 Kun yhden pulman saa hoidettua, saattaa toisetkin lukot alkaa avautua lähes itsestään.
        Voimia ❤️

        Kiitos. 🤗


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Niinno minä en ole parisuhteessa ollenkaan, jos tuollasia vuoroviikkoja pitää olla lasten kanssa. Parisuhde on sitten taputeltu.

        Muut voi pökkiä pentuja sinne tänne heittopusseiksi, minä en.

        Aina se ei ole oma valinta, että lapset joutuvat "heittopusseiksi". Joskus elämä vain menee hyvistäkin tarkoituksista huolimatta niin, että ero tulee ja silloin ei auta kuin valita huonoista vaihtoehdoista se vähiten huonoin. Usein se on vuoroviikkojärjestely. Näin myös oman lapseni kohdalla.

        Sydäntäni on särkenyt matkan varrella, mutta kaikesta päätellen lapseni on selviytynyt muutoksista hyvin, sillä hänestä on kasvanut iloinen, sydämellinen, oikeudentajuinen, koulunsa vastuullisesti hoitava fiksu nuori mies. Hänen ei ole koskaan tarvinnut valita minun ja isänsä välillä enkä minä koskaan puhu lapselle pahaa isästään (vaikka luoja tietää, että pahoja ajatuksia on). Lapseni on myös saanut vapaasti puhua isästään ja ikävöidä häntä minun luonani ollessaan. Kuuntelen aina mitä lapsella on sanottavaa ja pyrin ottamaan hänen mielipiteensä huomioon. Hän tietää, että mitä tahansa tässä maailmassa tapahtuukaan, olen hänen tukenaan. Huonomminkin voisi siis olla.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Höpö höpö 😁
        Muksut kasvavat ja itsenäistyvät ja silloin tällöin heitäkin näkee, kun käyvät tarkastamassa äidin jääkaapin sisällön tai löytyykö talouspaperia 🙄
        Tytär on viettänyt opiskeluaikanaankin kaikki loma-ajat luonani ja toteaa, että äidin kanssa on kivaa, kun joskus jääkaapista löytyy yllätyksenä jotakin hyvää. 😋 Omasta jäkaapistaan ei kuulemma koskaan löydy mitään yllätyksiä 😃
        Hän on nimittäin hyvin tarkka ruoan viimeisistä käyttöpäivistäkin, näin sivuhuomauuksena 😉

        Ja saattaahan sitä miehenturilastakin houkuttaa "helppo" elämä parisuhteessa ja kipinä löytyykin uudelleen 😘

        Parisuhteen eteen täytyy tehdä vuosien varrella enemmän tai vähemmän töitä, kummankin. Silloin vaan kun on oikein väsynyt kaikkeen, sitä ei huomaa eikä oikein jaksaisikaan, ymmärrän hyvin.

        En lähde neuvomaan, kuinka asia hoidetaan, koska tiedän tän jutun vain teoriassa, you know.. Mutta kovasti sua tsemppaan ja aina voidaan olla yhteyksissä, jos siitä olisi mitään iloa.🤗
        Jokainen ihminen ja jokainen parisuhde on erilainen ja hyvä niin ❤️

        Kiitos, arvostan sanojasi ja näkemystäsi, elämänkokemusta. 💖🤗


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina se ei ole oma valinta, että lapset joutuvat "heittopusseiksi". Joskus elämä vain menee hyvistäkin tarkoituksista huolimatta niin, että ero tulee ja silloin ei auta kuin valita huonoista vaihtoehdoista se vähiten huonoin. Usein se on vuoroviikkojärjestely. Näin myös oman lapseni kohdalla.

        Sydäntäni on särkenyt matkan varrella, mutta kaikesta päätellen lapseni on selviytynyt muutoksista hyvin, sillä hänestä on kasvanut iloinen, sydämellinen, oikeudentajuinen, koulunsa vastuullisesti hoitava fiksu nuori mies. Hänen ei ole koskaan tarvinnut valita minun ja isänsä välillä enkä minä koskaan puhu lapselle pahaa isästään (vaikka luoja tietää, että pahoja ajatuksia on). Lapseni on myös saanut vapaasti puhua isästään ja ikävöidä häntä minun luonani ollessaan. Kuuntelen aina mitä lapsella on sanottavaa ja pyrin ottamaan hänen mielipiteensä huomioon. Hän tietää, että mitä tahansa tässä maailmassa tapahtuukaan, olen hänen tukenaan. Huonomminkin voisi siis olla.

        Mutta ei se pidä olla tavoite eikä lähtökohta, tehdä niitä heittopusseiksi. Siitä on nyt kyse tuossa mitä kirjoitin ja miten ajattelen. Minulle lähtökohta on ydinperhe ja yhteinen koti.

        Tuon mitä kirjoitat ymmärrän, en vain puhunut nyt siitä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No näin se nyt kumminkin mun kohdallani on. Jos on lapsia on ideaalia, että vanhemmat yhdessä asuu. Eikä erillään.

        Ja minä en muksuja edes tekisi erillään asuen. Ikinä.

        Tänään yritetään iltatähteä. :)

        Iaskin..väärin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tänään yritetään iltatähteä. :)

        Iaskin..väärin

        Kuule, en tuu enää raskaaksi. En millään vippaskonstilla, hyvä niin. Ei tässä iässä ole mitään tarvettakaan, kohta jo viiskymppinen.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mutta ei se pidä olla tavoite eikä lähtökohta, tehdä niitä heittopusseiksi. Siitä on nyt kyse tuossa mitä kirjoitin ja miten ajattelen. Minulle lähtökohta on ydinperhe ja yhteinen koti.

        Tuon mitä kirjoitat ymmärrän, en vain puhunut nyt siitä.

        Tuosta olen samaa mieltä, että lähtökohta se ei saa olla. Omakin ajatus oli, että kasvatan lapset ydinperheessä ja sen takia ero olikin itselleni niin rankka. Parisuhdemielessä pääsin erosta yli hyvin, mutta sen ajatuksen hyväksyminen, että lapseni kasvaa kahdessa kodissa, oli pitkään minulle todella vaikea. Maailmankuvan särkyi pitkäksi aikaa ja jouduin rakentamaan sen uudelleen.

        Eron jälkeen aloin kiinnittää huomiota siihen, miten negatiivisesti erolapsista puhutaan. Heistä puhutaan herkästi juuri heittopusseina, ja viitataan siihen, miten rikki erolapset ovat ja mitä ongelmia se tuo tullessaan. Puhutaan lasten olevan rikkinäisistä kodeista yms. Joskus näin onkin, mutta mielestäni usein myös luodaan turhan kielteistä kuvaa eroperheistä. Jos lapsen perusturvallisuus säilyy ja aikuiset kykenevät huolehtimaan asioista niin, etteivät lapset joudu eron kaiken keskelle sijaiskärsijöiksi, niin myös erolapset voivat elää tasapainoisen ja onnellisen lapsuuden.

        Tämä ei nyt siis suoraan sinun kommenttiisi osu, enemmän oli yleinen kommentti 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta olen samaa mieltä, että lähtökohta se ei saa olla. Omakin ajatus oli, että kasvatan lapset ydinperheessä ja sen takia ero olikin itselleni niin rankka. Parisuhdemielessä pääsin erosta yli hyvin, mutta sen ajatuksen hyväksyminen, että lapseni kasvaa kahdessa kodissa, oli pitkään minulle todella vaikea. Maailmankuvan särkyi pitkäksi aikaa ja jouduin rakentamaan sen uudelleen.

        Eron jälkeen aloin kiinnittää huomiota siihen, miten negatiivisesti erolapsista puhutaan. Heistä puhutaan herkästi juuri heittopusseina, ja viitataan siihen, miten rikki erolapset ovat ja mitä ongelmia se tuo tullessaan. Puhutaan lasten olevan rikkinäisistä kodeista yms. Joskus näin onkin, mutta mielestäni usein myös luodaan turhan kielteistä kuvaa eroperheistä. Jos lapsen perusturvallisuus säilyy ja aikuiset kykenevät huolehtimaan asioista niin, etteivät lapset joudu eron kaiken keskelle sijaiskärsijöiksi, niin myös erolapset voivat elää tasapainoisen ja onnellisen lapsuuden.

        Tämä ei nyt siis suoraan sinun kommenttiisi osu, enemmän oli yleinen kommentti 😊

        Jeps. Silläpä minäkin etsin kaikki kivet ja kannotkin kääntäen ratkaisuja mielummin parisuhteen ja perheen säilymiseen, kiäoska pidän niin tärkeänä perheen yhdessä olemista.

        Itse olen ihminen joka ei ikimaailmassa olisi tehnyt yhtäkään lasta kasvattaa lähtökohtana yksinhuoltajana. Niin kovaa lapsihinkua mulla ei ole ollut ikinä.

        Mutta olen aina käsittänyt ihan kaikki riskit, miksi voi joutua yksinhuoltajaksi tai yhteishuoltajaksi. En ole koskaan ollut lapsellinen tai tyhmä näissä asioissa tai ymmärtämätön, enkä tule olemaankaan.

        Ja nimenomaan heittooussi on minulle laosi joka tehdään vartavasten sellaiseksi. Ei lapsi joka olosuhteista johtuen joutuu siihen sopeutumaan. Joskaan ensisijausta sekään ei saa olla. Eikä hällä väliä perustein päädytty ratkaisu.

        Mutta juu. Arvomaailmassani lapsellani on vanhemmat, läsnäolevat ja ydinperhe. Ja minkä minä voin sen hyväksi, että niin on oleva tehdä myös kaikkeni teen.

        Vaikka satoja lapsia päivähoitajana hoitaneena olen nähnyt myös onnellisia eroperheen lapsia, myös niitä onnettomiakin niin tämä on minun arvojeni pohja.

        Juu, ymmärrän. 👍

        Minäkin valaisin vain keinovaginalle lähtökohtiani. 😊👍


    • Anonyymi

      Itsenäisenä naisena .En koskaan ole suostunut asumaan miehen kanssa. Omilla tuloillani aina elänyt. Helpompaa tietysti olisi ollut jos ies ja miehen rahat jakamassa menot. Meillä oli yhteinen lapsi.Tapasimme viikonloput jolloin tuli Helsinkiin.Lomalla samaan aikaan olimme 1 viikon.Asui vanhempiensa luona ilmaisiksi täysihoidossa ja toki työssä oli.Hänellä ei mitään tajua ollut mitä leipä maksaa.sepä se.Lisäksi oli tuurijuoppo. 12-13 vuotta sitä kesti ja se oli siinä.Halusin elämäni takaisin. Jossa ei tarvitse toista syötää,eikä pelätä milloin on se juoppo putki päällä ja ne ongelmat mitä sitä tuli.Hyvin pärjään tällä omilla tuloillani kun en kurkoita korkeammalle oksalle ja voi seurustella ilman että rakentaa yhteistä pesää.

    • Anonyymi

      Kummallista miehet ajattelee kun tekee esim lumitöitä että teen itselleni ja naiselleni ja teen hyvin ettei naiseni tarvi rämpiä umpihangessa tai otan lisää kahvia ja kysyy naiseltaan otatko sinä lisää kahvia ja jos ottaa niin kaataa naisen mukiin kahvia ja on hienoa kun sai kaataa naiselleen kahvia samoin ajattelee normaalit naiset mut korkeastikoulutetut naiset ajattelee toisin jos hän joutuu kaatamaan kahvia se on passausta ja kateellinen miehen mukista vaik samanlaiset mukit kummallakin eikä haluis tehdä mitään muuta kuin matkustella ja tehdä kaikkea jännää niin korkeastikoulutetuista ei saa hyvää vaimoo kumppanii tai naista

      • Anonyymi

        Niitä lumitöitä ei joka päivä ympäri vuoden tarvitse tehdä. Kerrostaloasuja ei tee niitä juuri ikinä ja monissa rivitaloyhtiöissäkin ovat hyvin minimaaliset. Jos mies hoitaa kaikki muut taloustyöt, niin minä (nainen) hoidan mielelläni kaikki lumityöt, ettei mieheni tarvitse rämpiä lumessa.

        Voin myös keittää kahvia ja kaataa miehelle kahvia. Nuohan se ovat tosi aikavieviä puuhia. Mies tekee sitten kaiken muun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä lumitöitä ei joka päivä ympäri vuoden tarvitse tehdä. Kerrostaloasuja ei tee niitä juuri ikinä ja monissa rivitaloyhtiöissäkin ovat hyvin minimaaliset. Jos mies hoitaa kaikki muut taloustyöt, niin minä (nainen) hoidan mielelläni kaikki lumityöt, ettei mieheni tarvitse rämpiä lumessa.

        Voin myös keittää kahvia ja kaataa miehelle kahvia. Nuohan se ovat tosi aikavieviä puuhia. Mies tekee sitten kaiken muun?

        Kyllä kerrostalossakin lumitöitä tehdään, ei se huoltoyhtiö ole päivystämässä 24/7 ja lumisina talvina heillä on kiire yksinkertaisesti saada edes isot linjat hoidettua lumettomaksi. Samoin taloyhtiön takana on kunnan maalla olevat rappuset joilla ei ole talvihuoltoa, nuokin lapioin kymmenisen kertaa käyttökelpoiseksi.

        Viime talvena kolasin kymmeniä kertoja roskiskatokset ja kapeammat kävelyväylät aivan siksi että mummot pääsisivät asioilleen ja että paikat eivät olisi tukossa. Samoin hoitelin sekä ovien edustoja että parkkipaikkaruutuja (lähinnä tosin itseltäni) että elämä olisi pikkuisen helpompaa eikä tarvisi harrastaa offroadia jäätyneiden poltaneiden kanssa.

        Olen kotoisin maalta ja omakotitalossa asunut lapsuuteni ja nuoruuteni. Kyllä huomaa että täällä ollaan kovasti kaupunkilaisia ja "joku muu hoitaa", itse asennoidun niin että siinä on tekemisen paikka ja siispä tehdään enkä laskeskele onko tämä jonkun muun homma vaan sen että tarviiko ja kannattaako tämä asia hoitaa kuntoon.

        ps. Olen nimenomaan se mieslapsi joka pelailee tietsikalla ja juo limua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä lumitöitä ei joka päivä ympäri vuoden tarvitse tehdä. Kerrostaloasuja ei tee niitä juuri ikinä ja monissa rivitaloyhtiöissäkin ovat hyvin minimaaliset. Jos mies hoitaa kaikki muut taloustyöt, niin minä (nainen) hoidan mielelläni kaikki lumityöt, ettei mieheni tarvitse rämpiä lumessa.

        Voin myös keittää kahvia ja kaataa miehelle kahvia. Nuohan se ovat tosi aikavieviä puuhia. Mies tekee sitten kaiken muun?

        Joo naurattaa tuo lumityöjuttu. Lumitöitä vuosikymmeniä tehneenä naisena tiedän kuinka raskasta se on ja paljonko se vie aikaa. Tiedän myös mitä eri kotityöt vie aikaa. kahvinkeitto ja satunnaiset lumityöt on nopeita ja mukavia hommia. Miehet tekee itsestään ritareita mielessään nopeaan homman hoidettuaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kerrostalossakin lumitöitä tehdään, ei se huoltoyhtiö ole päivystämässä 24/7 ja lumisina talvina heillä on kiire yksinkertaisesti saada edes isot linjat hoidettua lumettomaksi. Samoin taloyhtiön takana on kunnan maalla olevat rappuset joilla ei ole talvihuoltoa, nuokin lapioin kymmenisen kertaa käyttökelpoiseksi.

        Viime talvena kolasin kymmeniä kertoja roskiskatokset ja kapeammat kävelyväylät aivan siksi että mummot pääsisivät asioilleen ja että paikat eivät olisi tukossa. Samoin hoitelin sekä ovien edustoja että parkkipaikkaruutuja (lähinnä tosin itseltäni) että elämä olisi pikkuisen helpompaa eikä tarvisi harrastaa offroadia jäätyneiden poltaneiden kanssa.

        Olen kotoisin maalta ja omakotitalossa asunut lapsuuteni ja nuoruuteni. Kyllä huomaa että täällä ollaan kovasti kaupunkilaisia ja "joku muu hoitaa", itse asennoidun niin että siinä on tekemisen paikka ja siispä tehdään enkä laskeskele onko tämä jonkun muun homma vaan sen että tarviiko ja kannattaako tämä asia hoitaa kuntoon.

        ps. Olen nimenomaan se mieslapsi joka pelailee tietsikalla ja juo limua.

        Riippuu kerrostalosta. Suurimmassa osassa ei edes ole missään olemassa välineitä, joilla voisi lumitöitä tehdä. Tietenkin sitä saa omiin säilytystiloihinsa tuollaisia hankkia, ei sitä kukaan estä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo naurattaa tuo lumityöjuttu. Lumitöitä vuosikymmeniä tehneenä naisena tiedän kuinka raskasta se on ja paljonko se vie aikaa. Tiedän myös mitä eri kotityöt vie aikaa. kahvinkeitto ja satunnaiset lumityöt on nopeita ja mukavia hommia. Miehet tekee itsestään ritareita mielessään nopeaan homman hoidettuaan.

        Tuopa tuo. Edellisessä omakotitalossa on oli aivan jumalattoman iso se kolattava alue, joka meni vanhan pihapiirin lävitse ja minä (nainen) sen aina puhtaaksi kolasin. Se kyllä vei aikaa, jos oli kunnolla lunta tullut, mutta ei siihen vuositasolla mitään isoja aikoja saanut kulutettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu kerrostalosta. Suurimmassa osassa ei edes ole missään olemassa välineitä, joilla voisi lumitöitä tehdä. Tietenkin sitä saa omiin säilytystiloihinsa tuollaisia hankkia, ei sitä kukaan estä.

        Ai niin ja ei meillä edes ole (kerros)taloyhtiössä mitään parkkipaikkoja mitä kolata. Autot ovat parkkitalossa, joka on kaikille ympäröiville taloyhtiöille yhteinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kerrostalossakin lumitöitä tehdään, ei se huoltoyhtiö ole päivystämässä 24/7 ja lumisina talvina heillä on kiire yksinkertaisesti saada edes isot linjat hoidettua lumettomaksi. Samoin taloyhtiön takana on kunnan maalla olevat rappuset joilla ei ole talvihuoltoa, nuokin lapioin kymmenisen kertaa käyttökelpoiseksi.

        Viime talvena kolasin kymmeniä kertoja roskiskatokset ja kapeammat kävelyväylät aivan siksi että mummot pääsisivät asioilleen ja että paikat eivät olisi tukossa. Samoin hoitelin sekä ovien edustoja että parkkipaikkaruutuja (lähinnä tosin itseltäni) että elämä olisi pikkuisen helpompaa eikä tarvisi harrastaa offroadia jäätyneiden poltaneiden kanssa.

        Olen kotoisin maalta ja omakotitalossa asunut lapsuuteni ja nuoruuteni. Kyllä huomaa että täällä ollaan kovasti kaupunkilaisia ja "joku muu hoitaa", itse asennoidun niin että siinä on tekemisen paikka ja siispä tehdään enkä laskeskele onko tämä jonkun muun homma vaan sen että tarviiko ja kannattaako tämä asia hoitaa kuntoon.

        ps. Olen nimenomaan se mieslapsi joka pelailee tietsikalla ja juo limua.

        P.S. Minä taas olen naislapsi, joka tekee niitä pelejä, joita sinä pelailet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuopa tuo. Edellisessä omakotitalossa on oli aivan jumalattoman iso se kolattava alue, joka meni vanhan pihapiirin lävitse ja minä (nainen) sen aina puhtaaksi kolasin. Se kyllä vei aikaa, jos oli kunnolla lunta tullut, mutta ei siihen vuositasolla mitään isoja aikoja saanut kulutettua.

        No sanoppas ny sitten kotona olevia naisten töitä jotka vie aikaa ja katkeraksi tekee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sanoppas ny sitten kotona olevia naisten töitä jotka vie aikaa ja katkeraksi tekee

        Ei minua mikään katkeraksi tee. Itsehän sitä itsekseen asuvana taloustyöt hoitaa. Eri juttu tietenkin, jos taloudessa olisi kaksi aikuista asukasta ja hommia ei hoidettaisi 50/50. Tosin ei se silloinkaan katkeroittaisi, vaan jättäisin yksinkertaisesti täysin tekemättä, kunnes toinenkin alkaa sen oman osuutensa tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sanoppas ny sitten kotona olevia naisten töitä jotka vie aikaa ja katkeraksi tekee

        P.S. Mä en tiedä yhtään ainoaa "naistentyötä", enkä "miestentyötä". Mä tunnen vain erilaisia kotitöitä ja töitä muutoinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua mikään katkeraksi tee. Itsehän sitä itsekseen asuvana taloustyöt hoitaa. Eri juttu tietenkin, jos taloudessa olisi kaksi aikuista asukasta ja hommia ei hoidettaisi 50/50. Tosin ei se silloinkaan katkeroittaisi, vaan jättäisin yksinkertaisesti täysin tekemättä, kunnes toinenkin alkaa sen oman osuutensa tehdä.

        Eli olet laiskamato etkä tekis mitään taidat olla märinä liisa no kauheeta laittaa pesukone pyörimään ymmärtäisin jos käsin pestä täytyis tai keittää perunoita niin katkeraksi tekee orjana joutuu tekee toiselle parempi kun pysyt sinkkuna ei kaikista ole vaimoiksi kumppaniksi tai suhteeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet laiskamato etkä tekis mitään taidat olla märinä liisa no kauheeta laittaa pesukone pyörimään ymmärtäisin jos käsin pestä täytyis tai keittää perunoita niin katkeraksi tekee orjana joutuu tekee toiselle parempi kun pysyt sinkkuna ei kaikista ole vaimoiksi kumppaniksi tai suhteeseen

        Kuka se laiska olisi, jos KUMPIKAAN ei tee mitään? Ei taida olla kenelläkään varaa silloin moittia. Jos toinen tekee PUOLET, niin teen mielelläni sen toisen puolen.

        Tosin luultavasti se todannököisempi lopputulos tuossa olisi, että hoidan omat, itsestäni johtuvat työt. Esimerkisi pistän sen koneen pyörimään ja pesen ne omat pyykkini. toisen pyykkeihin en koske, ellei hän hoida omaa osuuttaan. Kokkaan itselleni, Pesen omat tiskini ja siivoan omat sotkuni.

        Minä olen muuten pitkälti koko aikuisikäni ollut parisuhteessa. Mitenkäs se sinun laitasi olikaan? Et ole ikinä parisuhteessa ollut ja sitten muita moitit. No niinhän se yleensä tuppaa menemään, että eniten "neuvovat" ne, joilla ei ole asiasta mitään käryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se laiska olisi, jos KUMPIKAAN ei tee mitään? Ei taida olla kenelläkään varaa silloin moittia. Jos toinen tekee PUOLET, niin teen mielelläni sen toisen puolen.

        Tosin luultavasti se todannököisempi lopputulos tuossa olisi, että hoidan omat, itsestäni johtuvat työt. Esimerkisi pistän sen koneen pyörimään ja pesen ne omat pyykkini. toisen pyykkeihin en koske, ellei hän hoida omaa osuuttaan. Kokkaan itselleni, Pesen omat tiskini ja siivoan omat sotkuni.

        Minä olen muuten pitkälti koko aikuisikäni ollut parisuhteessa. Mitenkäs se sinun laitasi olikaan? Et ole ikinä parisuhteessa ollut ja sitten muita moitit. No niinhän se yleensä tuppaa menemään, että eniten "neuvovat" ne, joilla ei ole asiasta mitään käryä.

        "No niinhän se yleensä tuppaa menemään, että eniten "neuvovat" ne, joilla ei ole asiasta mitään käryä."

        Niinpä. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten jne....Väliksen horinoista ei tarvitse välittää tuon taivaallista. Hän ei osaa muuten keskustella kuin syyllistämällä ja kohteena on aina nainen. Miehistä hänellä ei ole munaa sanoa mitään moitittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se laiska olisi, jos KUMPIKAAN ei tee mitään? Ei taida olla kenelläkään varaa silloin moittia. Jos toinen tekee PUOLET, niin teen mielelläni sen toisen puolen.

        Tosin luultavasti se todannököisempi lopputulos tuossa olisi, että hoidan omat, itsestäni johtuvat työt. Esimerkisi pistän sen koneen pyörimään ja pesen ne omat pyykkini. toisen pyykkeihin en koske, ellei hän hoida omaa osuuttaan. Kokkaan itselleni, Pesen omat tiskini ja siivoan omat sotkuni.

        Minä olen muuten pitkälti koko aikuisikäni ollut parisuhteessa. Mitenkäs se sinun laitasi olikaan? Et ole ikinä parisuhteessa ollut ja sitten muita moitit. No niinhän se yleensä tuppaa menemään, että eniten "neuvovat" ne, joilla ei ole asiasta mitään käryä.

        Ei sinusta ole vaimoksi tai kumppaniksi ei normaali ihminen ajattele noin kuin sinä vaan normaali ihminen kun laittaa koneen pyörimään niin se laittaa kaikki mikä mahtuu ja pesee ne ja laittaa loput ja pesee ne tai kun tekee ruokaa niin ei edes mieti teen vain itselleni vaan tekee kaikille ja miettii riittääkö varmasti kaikille ja tekee riittävästi ruokaa niin ei parisuhde sinkkutaloudesta muuten eroa kuin kaikkia on kaksin verroin voi voi kun se ottaa koville kun joutuu 2 kupin sijaan tekemään 4 kuppia kahvia mut hei kaikkia tarvitaan sekä vanhojapiikoja esim sisarusten lapsen vahdiksi ja korkeastikoulutettuja tinderityttöjä tarvitaan jännämiesten seksitarpeita tyydyttämään samoin yhoita ja loput on tehty vaimoiksi ja äideiksi eli haluat helppoa elämää tinderitytön elämää olis kiva nähdä millainen koti sinulla on eli onko ihan siivoton ja ruokoton eli voit löytää itsellesi juuri vankilasta vapautuneen huumehörhön ja huumepäissään ei tajua olevansa sikolätissä mut normaalia miestä et saa suhteeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No niinhän se yleensä tuppaa menemään, että eniten "neuvovat" ne, joilla ei ole asiasta mitään käryä."

        Niinpä. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten jne....Väliksen horinoista ei tarvitse välittää tuon taivaallista. Hän ei osaa muuten keskustella kuin syyllistämällä ja kohteena on aina nainen. Miehistä hänellä ei ole munaa sanoa mitään moitittavaa.

        Niin huono nainen mut hyvästä naisesta ei voi sanoa mitään muuta kuin kehua ja arvostaa mut huono nainen saa puistattamaan ne on ikäviä naisia ne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet laiskamato etkä tekis mitään taidat olla märinä liisa no kauheeta laittaa pesukone pyörimään ymmärtäisin jos käsin pestä täytyis tai keittää perunoita niin katkeraksi tekee orjana joutuu tekee toiselle parempi kun pysyt sinkkuna ei kaikista ole vaimoiksi kumppaniksi tai suhteeseen

        Eikä miehistä miehiksi. Heti kun nainen astuu talouteen siirtyy puhdetyöt naiselle ja mies vaan harrastaa sekä tulee valmiille. Yhtäkkiä ei osata edes kalsareita tai sukkia ostaa. Keittotaito ja siivous taito katosi samantein. Sitten ihmetellään, kun naiset ei tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinusta ole vaimoksi tai kumppaniksi ei normaali ihminen ajattele noin kuin sinä vaan normaali ihminen kun laittaa koneen pyörimään niin se laittaa kaikki mikä mahtuu ja pesee ne ja laittaa loput ja pesee ne tai kun tekee ruokaa niin ei edes mieti teen vain itselleni vaan tekee kaikille ja miettii riittääkö varmasti kaikille ja tekee riittävästi ruokaa niin ei parisuhde sinkkutaloudesta muuten eroa kuin kaikkia on kaksin verroin voi voi kun se ottaa koville kun joutuu 2 kupin sijaan tekemään 4 kuppia kahvia mut hei kaikkia tarvitaan sekä vanhojapiikoja esim sisarusten lapsen vahdiksi ja korkeastikoulutettuja tinderityttöjä tarvitaan jännämiesten seksitarpeita tyydyttämään samoin yhoita ja loput on tehty vaimoiksi ja äideiksi eli haluat helppoa elämää tinderitytön elämää olis kiva nähdä millainen koti sinulla on eli onko ihan siivoton ja ruokoton eli voit löytää itsellesi juuri vankilasta vapautuneen huumehörhön ja huumepäissään ei tajua olevansa sikolätissä mut normaalia miestä et saa suhteeseen

        Aika pieni vähemmistä ryhmä on se, jossa naisen on tehtävä kotona kaikki. Valtaväestön arvomaailmaa tuo ei ole ollut vuosikymmeniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinusta ole vaimoksi tai kumppaniksi ei normaali ihminen ajattele noin kuin sinä vaan normaali ihminen kun laittaa koneen pyörimään niin se laittaa kaikki mikä mahtuu ja pesee ne ja laittaa loput ja pesee ne tai kun tekee ruokaa niin ei edes mieti teen vain itselleni vaan tekee kaikille ja miettii riittääkö varmasti kaikille ja tekee riittävästi ruokaa niin ei parisuhde sinkkutaloudesta muuten eroa kuin kaikkia on kaksin verroin voi voi kun se ottaa koville kun joutuu 2 kupin sijaan tekemään 4 kuppia kahvia mut hei kaikkia tarvitaan sekä vanhojapiikoja esim sisarusten lapsen vahdiksi ja korkeastikoulutettuja tinderityttöjä tarvitaan jännämiesten seksitarpeita tyydyttämään samoin yhoita ja loput on tehty vaimoiksi ja äideiksi eli haluat helppoa elämää tinderitytön elämää olis kiva nähdä millainen koti sinulla on eli onko ihan siivoton ja ruokoton eli voit löytää itsellesi juuri vankilasta vapautuneen huumehörhön ja huumepäissään ei tajua olevansa sikolätissä mut normaalia miestä et saa suhteeseen

        Nimenomaan normaali ihminen ei ajattele kuten sinä. Sinä olet HYVIN epänormaali ihminen. Tuollaisia ei onneksi tässä maassa montaa ole olemassa.

        Kyllä minä saan omista pyykeistäni koneen täyteen nytkin. Miksi oletat, että se olisi yhtäkkiä parisuhteessa jokin ongelma? En tosiaan siis pese nytkään vajaita koneellisia, vaan toisen pyykkit nimenomaan olisivat lisätyötä, lisäkoneellinen tai osa omistani jäisi pesemättä. Myös se ruoka on lisätyö, jos sitä syö kaksi ja sen lisäksi se on myös lisäkustannut. Jokainen normaali-ihminen tajuaa sen ja ajattelee sitä, varsinkin jos se kaatuu aina vain omalle kontolle. Ja kyllä parisuhde eroaa sinkutaloudesta nimenomaan siinä, että kaikkea on kaksinverroin, myös työtä. Siksipä ne hommat jaetaankin 50/50.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinusta ole vaimoksi tai kumppaniksi ei normaali ihminen ajattele noin kuin sinä vaan normaali ihminen kun laittaa koneen pyörimään niin se laittaa kaikki mikä mahtuu ja pesee ne ja laittaa loput ja pesee ne tai kun tekee ruokaa niin ei edes mieti teen vain itselleni vaan tekee kaikille ja miettii riittääkö varmasti kaikille ja tekee riittävästi ruokaa niin ei parisuhde sinkkutaloudesta muuten eroa kuin kaikkia on kaksin verroin voi voi kun se ottaa koville kun joutuu 2 kupin sijaan tekemään 4 kuppia kahvia mut hei kaikkia tarvitaan sekä vanhojapiikoja esim sisarusten lapsen vahdiksi ja korkeastikoulutettuja tinderityttöjä tarvitaan jännämiesten seksitarpeita tyydyttämään samoin yhoita ja loput on tehty vaimoiksi ja äideiksi eli haluat helppoa elämää tinderitytön elämää olis kiva nähdä millainen koti sinulla on eli onko ihan siivoton ja ruokoton eli voit löytää itsellesi juuri vankilasta vapautuneen huumehörhön ja huumepäissään ei tajua olevansa sikolätissä mut normaalia miestä et saa suhteeseen

        Ai niin ja minulla muuten on lapsi. Lapsi, joka on aina tehnyt ikätasonsa mukaisesti oman osansa kotitöistä. On mm. kerännyt omat lelunsa siitä lähtien, kun kykeni kyseisen kaltaisen homman tekemään ja ohjeen ymmärtämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinusta ole vaimoksi tai kumppaniksi ei normaali ihminen ajattele noin kuin sinä vaan normaali ihminen kun laittaa koneen pyörimään niin se laittaa kaikki mikä mahtuu ja pesee ne ja laittaa loput ja pesee ne tai kun tekee ruokaa niin ei edes mieti teen vain itselleni vaan tekee kaikille ja miettii riittääkö varmasti kaikille ja tekee riittävästi ruokaa niin ei parisuhde sinkkutaloudesta muuten eroa kuin kaikkia on kaksin verroin voi voi kun se ottaa koville kun joutuu 2 kupin sijaan tekemään 4 kuppia kahvia mut hei kaikkia tarvitaan sekä vanhojapiikoja esim sisarusten lapsen vahdiksi ja korkeastikoulutettuja tinderityttöjä tarvitaan jännämiesten seksitarpeita tyydyttämään samoin yhoita ja loput on tehty vaimoiksi ja äideiksi eli haluat helppoa elämää tinderitytön elämää olis kiva nähdä millainen koti sinulla on eli onko ihan siivoton ja ruokoton eli voit löytää itsellesi juuri vankilasta vapautuneen huumehörhön ja huumepäissään ei tajua olevansa sikolätissä mut normaalia miestä et saa suhteeseen

        Ja minulla on ollut aina täysint normaaleja miehiä. Yhtään venkulaa tai narkkia en edes tunne, enkä ole Tinderiä koskaan nähnytkään. Eksäni on suorastaa super, mitä kotitöihin tuli. Todella siisti miesihminen, joka ei ikinä jättäisi sotkujaan toisen siivottavaksi. Ainoa mitä hän ei oikein osaa on ruoanlaitto ja sitä halusi minun aina hänelle opettavan. Hänen äitinsä kun on hyvin matriarkaalinen tapaus, joka ei voi sietää miesväkeä lähelläkään omaa keittiötään ja pyrkii pikemmin hallitsemaan sillä, että kukaan muu taloudessa ei hyvä kun edes osaa/saa tehdä voileipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin huono nainen mut hyvästä naisesta ei voi sanoa mitään muuta kuin kehua ja arvostaa mut huono nainen saa puistattamaan ne on ikäviä naisia ne

        Siis hyvä nainen ja erinomainen nainen, eli pelkkiä kehuja minulle. Noinhan se menee. Sinä vaan et kykene edes sellaista huonoa saamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä miehistä miehiksi. Heti kun nainen astuu talouteen siirtyy puhdetyöt naiselle ja mies vaan harrastaa sekä tulee valmiille. Yhtäkkiä ei osata edes kalsareita tai sukkia ostaa. Keittotaito ja siivous taito katosi samantein. Sitten ihmetellään, kun naiset ei tykkää.

        Välis onkin huonoista miehistä huonoin mahdollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.S. Mä en tiedä yhtään ainoaa "naistentyötä", enkä "miestentyötä". Mä tunnen vain erilaisia kotitöitä ja töitä muutoinkin.

        Samat sanat -sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin huono nainen mut hyvästä naisesta ei voi sanoa mitään muuta kuin kehua ja arvostaa mut huono nainen saa puistattamaan ne on ikäviä naisia ne

        Kummasta sinulla on kokemusta?


    • Anonyymi

      No halua jos mies palkkaa enkilökunnan
      Ja asuu suuressa linnassa kun ruhtinas
      Ainakin ja on miljardööri

    • Anonyymi

      No minä kannan itseni, elämäni ja kaksi lastani ja ilkeäkieliset ovat kutsuneet siitä huolimatta minua mieslapseksi. Varmaan siksi että en harrasta viikonloppukännejä vaan tietokonepelejä enkä läträä viinien kanssa vaan juon limua.

      Kyllä tuo "Mieslapsi" on termi jolla ihmiset nälvivät kaikkea mistä tahansa syystä kunhan kokevat että joku ei sovi sellaiseen malliin joka itsellä on. Mieslapseksi voi päätyä myös kieltäytymällä olemasta tympeä aasi joka päivästä toiseen vetää vankkureita eikä etsi mitään itselleen sopivaa olemisen muotoa koska se olisi "kaavasta poikkeamista". Aikuisuuden kuuluu saatana olla tympeää ja raskasta paskaa ja poseeraamista.

    • Mieslapseen en ole tainnut törmätä, vaikka heistä aina silloin tällöin puhutaan.
      Miesflunssaan..., ehkä 🤔

      Mutta kun poikalapseni syntyi, niin varsin pian minä päätin, että lapsilukuni on täynnä 😉
      Vaikka siihen saakka olin vielä ajatellut, että kolme lasta voisi olla kiva määrä.

      • Anonyymi

        Eli mies ei antanut enää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli mies ei antanut enää

        Oikeastaan tuollaiseen provoon ei pitäisi vastata, mutta...

        Poika ei siis nukkunut ensimmäiseen viiteen vuoteen. Ei päivällä eikä oikeastaan yölläkään. Lisäksi molemmat lapseni olivat korvakierrelapsia. Ja oli siinä sitten muutakin, mistä syystä olin niin väsynyt, että seuraavien lasten toivominen jäi sitten siihen. Olimme kyllä käsittääkseni asiasta samaa mieltä lasteni isän kanssa.

        Ei se silti sitä tarkoita, että seksi olisi loppunut. Jos sitä tuolla "antamisella" tarkoitat.


    • Anonyymi

      Tiedän kyllä tapauksia, joissa on käynyt juuri noin, mutta tiedänpä myös päinvastaisia tapauksia, joissa mies on se, joka taloutta pitää pystyssä.

      Itse en kotiin mieslasta ottaisi vaan oletusarvo on, että aikuinen mies osaa hoitaa taloutta siinä missä nainenkin ja vastuu kodista jaetaan. Se, miten kotityöt jakaantuu on sitten sopimusasia. Minä esim pidän pyykkäämisestä, joten voisin hoitaa sen osan mielellään, mutta inhoan imurointia, joten jos mies tykkäisi siitä, saisi hän mielihyvin hoitaa sen. Ei kotitöitä laskeskella tarvitse, se tekee kuka ehtii ja jaksaa, mutta periaate on, että molemmat panostavat yhteiseen elämään ja kotiin.

    • Anonyymi

      Kyllä tulosta voi pitää uskottavana.

      Sellainen mies, joka osaa kokata ja haluaa laittaa kaikki ruuat on jo suuri helpotus arkeen. Sellainen mies joka osallistuu vielä kodin siivoukseen, pyykkäykseen, ruokaostoksilla käyntiin, puutarhan hoitoon, ajoittaiseen kodin pintaremonttiin ja sisustukseen, läheisten asioiden hoitamiseen, jälkikasvun koulunkäynnin vaatimiin ja harrastuksien ylläpitämiseen omalta osaltaan ei ole varmaan vielä edes syntynyt

      Kun nainen nääntyy tuon kuorman alle, etsii pahimmat tapaukset itselleen uutta kivaa syyttäen naista henkisestä hylkäämisestään.

      • Anonyymi

        Tuossahan miehelle tuupattiin lopulta kaikki kodin työt?

        Olen yrittänyt elää tuota mallia ja avioerohan siitä tuli. Kun eteisessä olisi pitänyt sutia maalia seinään niin samalla olisi pitänyt tehdä lapsille ruokaa ja hoitaa heitä nukkumaan, mutta kumppanin mielestä minä pystyn tekemään kaiken tämän samanaikaiseksi ja yksin ja hänelle on ok lähteä kahden tunnin lenkille juuri silloin. Eli vaatii kaiken valmiiksi mutta ei osallistu tähän tavoitteeseen itse millään tavalla.

        Nyt elelen keskenäni lasten kanssa ja asiat sujuvat paljon paremmin kuin ei ole yhtä hyväkästä määkimässä mielipiteitään, saan käyttää aikaani kuten parhaaksi näen ja vaikka tekemisen tahti on hitaampi myös tuloksia syntyy varmemmin koska voin hallita aikaani ja jaksamistani oikeasti. Lisäksi hommaa helpottaa kun laatustandardeja ei ole kahta kappaletta vaan vain yksi.

        Sanotaanko että tähän elämään ei enää pelkällä pillulla pääse.


      • Anonyymi

        Jos mies olisi tuollainen kuin kuvaat niin olisi tervetullut elämääni. Vaan ei sellaisia miehiä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan miehelle tuupattiin lopulta kaikki kodin työt?

        Olen yrittänyt elää tuota mallia ja avioerohan siitä tuli. Kun eteisessä olisi pitänyt sutia maalia seinään niin samalla olisi pitänyt tehdä lapsille ruokaa ja hoitaa heitä nukkumaan, mutta kumppanin mielestä minä pystyn tekemään kaiken tämän samanaikaiseksi ja yksin ja hänelle on ok lähteä kahden tunnin lenkille juuri silloin. Eli vaatii kaiken valmiiksi mutta ei osallistu tähän tavoitteeseen itse millään tavalla.

        Nyt elelen keskenäni lasten kanssa ja asiat sujuvat paljon paremmin kuin ei ole yhtä hyväkästä määkimässä mielipiteitään, saan käyttää aikaani kuten parhaaksi näen ja vaikka tekemisen tahti on hitaampi myös tuloksia syntyy varmemmin koska voin hallita aikaani ja jaksamistani oikeasti. Lisäksi hommaa helpottaa kun laatustandardeja ei ole kahta kappaletta vaan vain yksi.

        Sanotaanko että tähän elämään ei enää pelkällä pillulla pääse.

        Onko sitten niin, että ahkerat ihmiset ei löydä toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sitten niin, että ahkerat ihmiset ei löydä toisiaan.

        Tai niin että ahkerat ihmiset eivät tarvi toisiaan. Kokemusteni mukaan se toinen ihminen siinä aiheuttaa ristiriitoja, en voi tehdä asioita haluamallani tavalla ja se turhauttaa. Jos haluan jättää vaikkapa siivouksessa osan romuista odottamaan huomista niin todennäköisesti ne romut olisivat jonkun toisen tiellä ja sitten mennään mäkä mäkä mäkä linjalle.

        Nyt voin jättää ne tasan siihen missä minun mielestäni ne ovat hyvät ja hoitaa asian huomenna loppuun ja yhtäkään ristiriitaa ei muodostu eikä itseään ja valintojaan tarvi selitellä ja homma toimii oikein hienosti.

        Se on se itseisyyden kirous että tarve toiselle ihmiselle tavallaan katoaa ja silloin toiset ihmiset koetaan helpommin rasiteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai niin että ahkerat ihmiset eivät tarvi toisiaan. Kokemusteni mukaan se toinen ihminen siinä aiheuttaa ristiriitoja, en voi tehdä asioita haluamallani tavalla ja se turhauttaa. Jos haluan jättää vaikkapa siivouksessa osan romuista odottamaan huomista niin todennäköisesti ne romut olisivat jonkun toisen tiellä ja sitten mennään mäkä mäkä mäkä linjalle.

        Nyt voin jättää ne tasan siihen missä minun mielestäni ne ovat hyvät ja hoitaa asian huomenna loppuun ja yhtäkään ristiriitaa ei muodostu eikä itseään ja valintojaan tarvi selitellä ja homma toimii oikein hienosti.

        Se on se itseisyyden kirous että tarve toiselle ihmiselle tavallaan katoaa ja silloin toiset ihmiset koetaan helpommin rasiteena.

        Ja naisille tuntuu olevan vaikea käsittää tämä konsepti - että mies ei välttämättä suhtaudu naisiin lähtökohtaisesti edes positiivisesti. Naiset ovat tungettelijoita minun reviirilläni ja vaikka tunnustan olevani jossain määrin seurankipeä ja alakerran vesselikin kaipaisi toimintaa niin tämä ei välttämättä riitä edes siihen että kokisin naiseuden läsnäolon jotenkin sisäsyntyisesti toivottavaksi.

        Oman elämäni ja läheisteni elämän kantamisessa on jo ihan tarpeeksi tekemistä. En halua enkä jaksa lisätä tähän työmäärään seuranhaku/naiseen vaikutuksen tekemisen työtä täten siis on aivan selvää ja ilmeistä että minä en ole millään tasolla antoisa ihminen tutustumisessa enkä edes itse hae seuraa mitenkään aktiivisesti. Elämää on muutenkin elettävänä. Jos joku haluaa asiallisesti tungetella ja tehdä itsestään minulle positiivisen kokemuksen niin antaa tulla vain, itse suuntaan ennenkaikkea siihen että kannan tätä jo olemassaolevaa eteenpäin asiallisesti. Nainen on tässä kohtaa lähinnä optio, ei mikään puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan miehelle tuupattiin lopulta kaikki kodin työt?

        Olen yrittänyt elää tuota mallia ja avioerohan siitä tuli. Kun eteisessä olisi pitänyt sutia maalia seinään niin samalla olisi pitänyt tehdä lapsille ruokaa ja hoitaa heitä nukkumaan, mutta kumppanin mielestä minä pystyn tekemään kaiken tämän samanaikaiseksi ja yksin ja hänelle on ok lähteä kahden tunnin lenkille juuri silloin. Eli vaatii kaiken valmiiksi mutta ei osallistu tähän tavoitteeseen itse millään tavalla.

        Nyt elelen keskenäni lasten kanssa ja asiat sujuvat paljon paremmin kuin ei ole yhtä hyväkästä määkimässä mielipiteitään, saan käyttää aikaani kuten parhaaksi näen ja vaikka tekemisen tahti on hitaampi myös tuloksia syntyy varmemmin koska voin hallita aikaani ja jaksamistani oikeasti. Lisäksi hommaa helpottaa kun laatustandardeja ei ole kahta kappaletta vaan vain yksi.

        Sanotaanko että tähän elämään ei enää pelkällä pillulla pääse.

        "Tuossahan miehelle tuupattiin lopulta kaikki kodin työt?"

        Mistä noin päättelit? Ei missään sanottu, että mies tekisi nuo kaikki AINA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuossahan miehelle tuupattiin lopulta kaikki kodin työt?"

        Mistä noin päättelit? Ei missään sanottu, että mies tekisi nuo kaikki AINA.

        Päättelin koska kokemukseni on se että "meidän työt" on lopulta olleet "minun työt". Tämä elämä on taistelua ajasta ja resusseista ja tämä taistelu toimii myös parisuhteissa. Koska se omasta tilasta ja ajasta riiteleminenkin käy työstä niin minä en jaksa sitä koska se tekee parisuhteesta tympeän henkilökohtaisen edunvalvontajärjstelmän, mutta sitten jos tuota riitelytyötä ei tee niin vastuun painopiste tuntuu valuvan sille joka ei rähjää vaan huokailee.

        Joten teen oman osani, toinen alkaa hyödyntää tekemääni työtä hankkimalla itselleen mieluista elämänsisältöä johon nyt on aikaa ja minä jään töiden kanssa yksin ja kas kummaa kun lopulta mitään mitä minä teen ei riitä ja itselleni ei ole aikaa siihen mitä minä mielummin tekisin. Miksi jäisi? Eihän se ole toisen osapuolen etu että hän joutuu luopumaan vaikkapa intensiivisistä harrastuksistaan auttaakseen minua taakan kanssa. Ilmeisesti nuokin olivat niin tärkeitä että heti kun minä lähdin niin tilalle hankittiin uusi aasi vetämään rattaita, piruparka, lieneekö jaksaa vetää rooliaan muutamaa vuotta kauempaa? Ihastuneen miehen tarmo riittää vain niin ja niin pitkälle.

        Joku voisi olettaa että parisuhteeseen kuuluu piittaminen ja yhteinen etu, mutta tätä pysyvässä muodossa en ole nähnyt, vain kohdannut sen riittämättömyydentunteen ja sen kuinka olen kuitenkin korvattavissa kun en jaksa olla enää mukava vaan koitan vaan pitää pakan keskenäni kasassa käytettävissä olevilla voimavaroilla.

        Yksin on parempi ja jaksaa enemmän, vaikka arjen työtä on saman verran niin turhauttavaa painostavaa suhdetta ei ole vaan on vapaus toimia edukseen ja hoitaa asiat tavallaan ja kevyempi tunnelma - enää vaivaa tekemätön työ ja siihenhän löytyy ratkaisu kun vain tekee, syyllisyydentunnetta ei tarvi kokea enää tai selitellä itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päättelin koska kokemukseni on se että "meidän työt" on lopulta olleet "minun työt". Tämä elämä on taistelua ajasta ja resusseista ja tämä taistelu toimii myös parisuhteissa. Koska se omasta tilasta ja ajasta riiteleminenkin käy työstä niin minä en jaksa sitä koska se tekee parisuhteesta tympeän henkilökohtaisen edunvalvontajärjstelmän, mutta sitten jos tuota riitelytyötä ei tee niin vastuun painopiste tuntuu valuvan sille joka ei rähjää vaan huokailee.

        Joten teen oman osani, toinen alkaa hyödyntää tekemääni työtä hankkimalla itselleen mieluista elämänsisältöä johon nyt on aikaa ja minä jään töiden kanssa yksin ja kas kummaa kun lopulta mitään mitä minä teen ei riitä ja itselleni ei ole aikaa siihen mitä minä mielummin tekisin. Miksi jäisi? Eihän se ole toisen osapuolen etu että hän joutuu luopumaan vaikkapa intensiivisistä harrastuksistaan auttaakseen minua taakan kanssa. Ilmeisesti nuokin olivat niin tärkeitä että heti kun minä lähdin niin tilalle hankittiin uusi aasi vetämään rattaita, piruparka, lieneekö jaksaa vetää rooliaan muutamaa vuotta kauempaa? Ihastuneen miehen tarmo riittää vain niin ja niin pitkälle.

        Joku voisi olettaa että parisuhteeseen kuuluu piittaminen ja yhteinen etu, mutta tätä pysyvässä muodossa en ole nähnyt, vain kohdannut sen riittämättömyydentunteen ja sen kuinka olen kuitenkin korvattavissa kun en jaksa olla enää mukava vaan koitan vaan pitää pakan keskenäni kasassa käytettävissä olevilla voimavaroilla.

        Yksin on parempi ja jaksaa enemmän, vaikka arjen työtä on saman verran niin turhauttavaa painostavaa suhdetta ei ole vaan on vapaus toimia edukseen ja hoitaa asiat tavallaan ja kevyempi tunnelma - enää vaivaa tekemätön työ ja siihenhän löytyy ratkaisu kun vain tekee, syyllisyydentunnetta ei tarvi kokea enää tai selitellä itseään.

        Ok, eli et sitten oikeasti vastannut varsinaisesti mihinkään, vaan vuodatit omaa katkeruuttasi. Käyhän se tietysti niinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, eli et sitten oikeasti vastannut varsinaisesti mihinkään, vaan vuodatit omaa katkeruuttasi. Käyhän se tietysti niinkin.

        Voihan se olla syystäkin, kuka tietää :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan miehelle tuupattiin lopulta kaikki kodin työt?

        Olen yrittänyt elää tuota mallia ja avioerohan siitä tuli. Kun eteisessä olisi pitänyt sutia maalia seinään niin samalla olisi pitänyt tehdä lapsille ruokaa ja hoitaa heitä nukkumaan, mutta kumppanin mielestä minä pystyn tekemään kaiken tämän samanaikaiseksi ja yksin ja hänelle on ok lähteä kahden tunnin lenkille juuri silloin. Eli vaatii kaiken valmiiksi mutta ei osallistu tähän tavoitteeseen itse millään tavalla.

        Nyt elelen keskenäni lasten kanssa ja asiat sujuvat paljon paremmin kuin ei ole yhtä hyväkästä määkimässä mielipiteitään, saan käyttää aikaani kuten parhaaksi näen ja vaikka tekemisen tahti on hitaampi myös tuloksia syntyy varmemmin koska voin hallita aikaani ja jaksamistani oikeasti. Lisäksi hommaa helpottaa kun laatustandardeja ei ole kahta kappaletta vaan vain yksi.

        Sanotaanko että tähän elämään ei enää pelkällä pillulla pääse.

        Ajattelin, että lähinnä puolet. Että niitä tehtäisiin yhdessä ja suhtkoht omasta mielenkiinnosta. Harvemmin nuo asiat kyllä miehiä kiinnostaa, eikä kumpikaan nauti velvollisuuksista. Tein nuo kaikki itse, vielä enemmänkin ja erohan siitä silti tuli.

        Mies koki olevansa tarpeeton, kun tein miestenkin hommat. Koki vielä päälle etten rakastanut häntä.

        Toki myönnän, etten maalia antanut hänen valita, kun ei ollut yhtään värisilmää. Taisin laittaa pensselin käteen ja sanoa maalaa, niin kaikki muutkin miehet tekevät.

        Ehkä olen ansainnut eroni 🙄


    • Anonyymi

      Olen pariton, koska en halua elää naislapsen kanssa.

    • Anonyymi

      🤭😁😁sinne vaan tinderi on täynnä tota sontaa! Odottavat kädet ja suut auki kun vaimo tai tyttöystävä on nostannu kytkintä😆
      Valkkaat sieltä kunnon PÄÄSISÄISMUNAN😀😋 kun avaat sen🙀💩💩💩💩💩💩💩

    • Anonyymi

      Kunnon demaristisoitunut presidentti kantaisi molemmat.

    • Anonyymi

      Tunnistan ilmiön ja allekirjoitan, että kotona hoidokiksi heittäytyvä mies on raivostuttava. Vaan oma lähipiirini kokemuksen perusteella (joka ei tietenkään oikean tieteellisen tutkimuksen pohjaksi riitä) totean, että kyseisessä ilmiössä on naisilla itsellään myös todella usein sormet pelissä.

      Naiset tuppaavat usein alussa olemaan liiankin valmiita passaamaan ja se mies opetetaan siihen, että kotona tulee kaikki hoidettua ilman hänen panostaankin. Nainen huseeraa ja huushollaa ja pahimmillaan jopa häättää auttamista yrittävän miehen pois tai moittii, että mies ei osaa tehdä oikein. Valtaosa tuohon miehen passaamiseen kyllästyneistä naisista, jotka tunnen, valittavat asiasta, mutta silti vaan kiltisti tekevät. Aina hetkittäin asiasta ehkä jopa tapellaan, mutta nainen edelleen vaan jatkaa sitä kaiken itsekseen tekemistä, vaikka toinen ei sormeaan nosta.

      • Anonyymi

        Siinä on sillon mies maksaja. Ja nainen ei pärjää yksin. Fakta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on sillon mies maksaja. Ja nainen ei pärjää yksin. Fakta

        Millä perusteella noin oletat? En ole itse vielä kertaakaan tuollaiseen tilanteeseen törmännyt, mutta en tietenkään väitä, etteikö joskus voisi noinkin olla. Kaikilla itse tuntemillani oikeilla rahamiehillä käy mm. kotisiivooja ja taloudessa syödään pitkälti ulkona ja tilausruokaa. Vaimokkeet eivät taloustöihin juurikaan aikaansa uhraa.


    • No mulla on oma empiirinen kokemus tästä viikonlopulta. Ystävänainen kertoi, miten alkaa ketuttamaan, kun mies nukkuu päivät ja kolistelee yöt. Miehen 4 lasta pitää ruokkia ja hoitaa kotia. Lisäksi mies taitaa olla asberger, joka ei ymmärrä miltä toisesta mikäkin voisi tuntua.

      Toinen pariskunta oli eilisissä häissä. Ukko on rapajuoppo, hölöttää tekevändä vaikka mitä, mutta oikeasti ei kykene mihinkään muuhun kuin juomaan pään täyteen ja höpöttämään. Lapset, koti ja koirat on vaimon harteilla. Jokin sairaus miehellä kai on ja siihen lääkitys, mutta taitaa olla tuo alkoholi isompi syy siihen, ettei ole enää minkään tekijäksi. Ehkä joku masennus tai muu liittyen sairauteen, mutta ukko suorastaan heittäytyy ja uhriutuu...

      Toisaalta voin ystäväni puolesta sanoa, että on olemassa hitto oikeitakin miehiä. 😊
      Tämä mies vihdoin vei kauniin vaimonsa vihille. 3 poikaa on jo ja tyttö tulossa. He pyörittävät sitä mökkiä yhdessä. Kumpikin tekee vuorotöitä ja tekevät kotitöitä yhdessä. Suloisinta oli eilen, kun heidän 1+v vuotias tuttihemmo tuli roikkumaan isin jalkoihin vihkitoimituksen ajaksi. Se oli turvallinen paikka ja silti hyvin meni toimitus, oli sulhanen muistsnut vetää vyön kireälle, että housut pysyi jalassa. Lisäksi kun pappi neuvoi lopuksi, että kun hääpari lähtee musiikin saattelemana kirkosta, voi juhlaväki pukeutua ja ottaa vastaan hääpari ulkona...samalla tuttikaveri jo raahasi takkinsa ja pipon isälle, että :" laitappa iskä nää mulle päälle, tää on nähty!" 😄

      Hienot häät kertakaikkiaan. 😊

      • Anonyymi

        Oi miten hienolta kuulostaa 😍 Tällaisia on ihana kuulla. Säilyttää uskon siihen, että hyvä ja tasapainoinen parisuhde on mahdollista saavuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oi miten hienolta kuulostaa 😍 Tällaisia on ihana kuulla. Säilyttää uskon siihen, että hyvä ja tasapainoinen parisuhde on mahdollista saavuttaa.

        Joo. Sellainen noin 30 vuotias pariskunta. Ovat jo tovin kyllä olleet yhdessä, että tuo avioon meno on vain piste iin päälle.
        Ja todellakin ihan tavallisia tallaajia kumpikin, eikä kummallskaan vielä ole mikään supervahva itsetunto/tuntemus, mutta teot toisiaan kohtaan ja ymmärrys, sekä usko hyvään toimii kuin vanha junsn vessa Riihimärn aseman kohdalla. 😊

        Mutta kumpikin löytänyt itsestään nöyryyden, vaikka kumpikaan ei taatusti nöyristele, mutta eipähän ole tarviskaan. Katsoivat alttarillakin silmiinsä kaikellatapaa samalta korkeudelta. Oli upeaa nähdä tuollaista. Kyllä romanttinen osa minusta aiheutti roskan silmään jännästi. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi miten hienolta kuulostaa 😍 Tällaisia on ihana kuulla. Säilyttää uskon siihen, että hyvä ja tasapainoinen parisuhde on mahdollista saavuttaa.

        Juuri näin. Niitäkin pareja on olemassa, jotka onnistuu kaikesta huolimatta 😍 ei voi kun tuntea kateutta.. tai haikeutta omasta menetyksestä ja tuntea suurta onnea heidän puolesta.

        Mahdoton on mahdollista toisille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Niitäkin pareja on olemassa, jotka onnistuu kaikesta huolimatta 😍 ei voi kun tuntea kateutta.. tai haikeutta omasta menetyksestä ja tuntea suurta onnea heidän puolesta.

        Mahdoton on mahdollista toisille.

        He ovat onnistuneet lähes ensimmäisellä kertaa, eikä ole kyynistymisiä, traumoja jne. Ihan normaalia sinäänsä.

        Oli siihen mahkut joskus jokaisella. 😊


    • Anonyymi

      Saisiko tarkempaa tietoa tutkimuksesta?

    • Anonyymi

      Hmm...naiset kai sotkevat ihan jauheasti jos siivoaminen kävisi rankaksi.
      Yksinäinen mies pääsee helpolla, eivät tavarat liiku vääriin paikkoihin ja selviää vähäisillä siivoustunneilla.
      Kauheeta jos asunnossa asuisi nainen joka laittaisi paikat sekaisin ja valittaisi etten siivoaisi hänen omia jälkiä. Ruokaa laittaessa voi pestä ne välineet jo ennen ruoan valmistumista keittiössä touhutessa ja ruokailun jälkeen yksinään asuessa ei paljon tiskiä edes tule. Vie minuutin kun on astiat pesty.
      Pesukoneellinen vaatetta viikossa, kaksi kertaa imurointi ja kerran pesu.
      Huh, nythän tuli jo hiki kun ajattelee:)

      No, ei naista mies tarvitse siivoukseen, tuskin nainen miestä.

      AV

      • Anonyymi

        Tavallaan tuossakin on oma peränsä. Oma äitini on sellainen, että hän kun pyörähtää tunnin kylässä, niin kaikki on "järjestelty" hukkaan. Muistan jo lapsuudestani sen, että ihan kaiken löytyminen oli sen varassa, että mutsi muisti mihin oli sen "siivonnut". Isäni ikuisuusvalitus, että mikään ei koskaan ole siinä mihin hän on sen talteen jättänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan tuossakin on oma peränsä. Oma äitini on sellainen, että hän kun pyörähtää tunnin kylässä, niin kaikki on "järjestelty" hukkaan. Muistan jo lapsuudestani sen, että ihan kaiken löytyminen oli sen varassa, että mutsi muisti mihin oli sen "siivonnut". Isäni ikuisuusvalitus, että mikään ei koskaan ole siinä mihin hän on sen talteen jättänyt.

        Lapsuuden kodissani käytiin aina tuota samaa näytelmää :) isä asuu nyt yksin. Silloin tällöin kyläilen ja siivoan pintoja. Teen sen äitiä paremmin, tai sitten isä ei välitä kiukuta minulle. Toisaalta siellä on pinoja lukuunottamatta hyvin siistiä. Ehkä äiti oli se, jolla hääräsi tavaraa talon täyteen ja selaisin. Hieman yllättävää ollut se todeta.


    • Anonyymi

      Miehen kanssa oleeminen on kuin asuisi vankilassa. Siksi on parempi asua yksin.

    • Anonyymi

      Totalitarisaatio
      Välitämme yksityisyydestäsiMe ja kumppanimme tallennamme laitteeseesi tietoja ja/tai haemme niitä siitä, jotta voimme käsitellä henkilötietoja. Näitä tietoja ovat esimerkiksi evästeissä olevat yksilölliset tunnisteet. Napsauttamalla alla olevaa linkkiä voit hyväksyä tai hallinnoida valintojasi, kuten kieltää oikeutettujen etujen käyttämisen. Voit tehdä tämän myös myöhemmin Tietosuojakäytäntö-sivullamme. Valintasi välitetään kumppaneillemme, eivätkä ne vaikuta selaustietoihin.Lisätietoja evästeistä
      Me ja kumppanimme käsittelemme tietojasi:
      Tietojen tallennus laitteelle ja/tai laitteella olevien tietojen käyttö. Personoidut mainokset ja mainonnan mittaus. Personoitu sisältö, sisällön mittaus, käyttäjäymmärrys ja tuotekehitys. Tarkat sijaintitiedot ja laitteen tunnistaminen laitetta skannaamalla.Kumppanien (toimittajien) luettelo

    • Anonyymi

      Kumppanihälytys ois jännä.

    • Onhan noista mieslapsista ollut kirjoittelua ja entisessä työpaikassakin naiset näitä juttuja nostivat esiin. Itselleni on jäänyt hieman epäselväksi miksi naiset kokee sen kotitöinä kun taas itse miellän ne ihan vaan arjen askareina.

      Töistä kun tuli kotiin niin pisti potut kiehumaan samalla kun laittoi pesukoneen hommiin. Kahvitkin ehti juomaan siinä ohessa samalla kun kattoi pöydän.
      Syödessä ehti jutella päivän kuulumiset jonka jälkeen tiskit koneeseen, Viiden jäljistä kaikki tehty. Nurmikon leikkuu ja lumen kolaus kävivät alkulämmöstä liikuntaharrastuksiin.
      Tiski-ja pyykkikoneen tyhjennys ei paljoa vie aikaa ja jos kerran viikossa on perussiivous eli imuroinnin lisäksi pestään lattiat ja saniteettitilat niin toisella kertaa riittää imurointi.

      Lisäksi meillä oli tapana sunnuntaisin iltapalalla perheenä jutella siitä mitä on tulossa tai mitä tarvitaan. Onko koulussa tulossa luistelua niin tiesi jo hakea luistimet valmiiksi jne eli mukavampi tehdä ennakoiden kuin viime hetken paniikissa.

      Minun puolesta nainen voi vaikka kutoa sukkaa, pelata tietokoneella tai autotallissa korjata autoja samalla kun minä teen kodin askareet. Kunhan puhuu ja kuuntelee, on läsnä ja lähellä sekä rakastaa minua ja ottaa vastaan minun rakkauteni niin se riittää.
      Ei meidän tarvi kotiaskareita jakaa, jaetaan iltakävelyt, sylikkäin istumiset, ehkä vaellukset tai matkat sekä sama vuode.

    • Anonyymi

      Tätä olikin tutkittu vain heterosuhteissa. Kannattaisi tutkia kaikensukupuolisissa ja myös homoseksuaalisissa parisuhteissa. Olen tehnyt omaa tutkimusta jälkimmäisten suhteen, ja heillä on paljon hyviä asioita, joista heteroparit voisivat ottaa oppia.

    • Anonyymi

      Itse en ole aikoinani kelvannut yhdellekään naiselle niin itse olen ottanut sen linjan että nyt kun kelpaisin niin en kelpuuta ketään naista elämääni , että näin ne osat vaihtuvat kun vaan malttaa odottaa.
      Terveisin: mies 48v.

      • Anonyymi

        Ovatko ne samoja naisia. Jos ovat, niin tajuan hyvin. Jos taas eivät, niin mistä sinä aieemasta kelpaamisestasi heille tiedät? No toisaalta itseäsihän sä tossa korkeintaan satutat, joten toimi miten haluat. 🤦‍♀️


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4020
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3872
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3794
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2518
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      74
      2380
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2017
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      2000
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1839
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1529
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe