Mikä on roolisi palstalla?

Kaikilla on palstalla joku kolmesta roolista. Ja siis puhutaan vain rooleista, aktiivisuus tms. ei kuulu tähän keskusteluun. Mutta miten itse miellät roolisi, mikä on oma näkemyksesi asiasta, miten toimit palstalla enimmäkseen?

Oletko sisällöntuottaja (viihdyttäjä), sisällönkuluttaja (viihtyjä) vai kohinaa (yleisö) (eli trollit jne., jotka sekä tuottavat että kuluttavat, mutta lähinnä epämääräistä tuhnua).

255

1233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tiedostava kuluttaja.
      Kuluttajatyypiltäni perinteinen tolkun ääni 🤭

      • Siis kuluttaja. Tosin olet jo availlut siipiäsi tuottajana, olen huomannut, enkä puhu pelkästään aloituksista. Luultavasti olet henkisesti enemmän tuottaja kuin kuluttaja 😁


      • Anonyymi

        Hei Lucy 😍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei Lucy 😍

        Ei mitään laittomuuksia tiedossa, tällä kertaa 😉


    • Hmm, taidan olla nykyään enimmäkseen avautuja. 😂😅

      En aina viihdykkään, mutta olen kuten moni muu telkkarin tms. totutun tavan äärellä. Tällä ajatukset lipuu hetkeksi muuallekin, kun kotiin 4 seinän sisään ja sairauksiini.

      • Siis kuluttaja. Tosin sinäkin tuotat paljon sisältöä keskustelemalla, niin raja ei ole ihan yksiselitteinen.


      • Anonyymi

        En pidä ollenkaan normaalina luoda internettiin jotain valheellisia hahmoja joiden elämässä korostuu lähinnä ongelma toisensa perään. Ehkä koitat mies tehdä omasta elämästäsi jotenkin eheämpää tällä tavalla, motiivia on vaikea tulkita


      • Anonyymi kirjoitti:

        En pidä ollenkaan normaalina luoda internettiin jotain valheellisia hahmoja joiden elämässä korostuu lähinnä ongelma toisensa perään. Ehkä koitat mies tehdä omasta elämästäsi jotenkin eheämpää tällä tavalla, motiivia on vaikea tulkita

        Ei ole normaalia tuokaan mitä sinä sölkkäät ja ehkä jopa ihan tosissasi vieläpä. Päässä on isosti klappia.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ei ole normaalia tuokaan mitä sinä sölkkäät ja ehkä jopa ihan tosissasi vieläpä. Päässä on isosti klappia.

        Voisin kertoa toisen näkökulman siitä, mikä ei ole normaalia. Esimerkiksi sellaisen asian kuvittelu, että kaikki naispuolisen ihmiseen viittaavat kirjoitukset ja tässä tapauksesss aina sinun trollaamisesi tuotokset olisi yhden ja saman henkilön ns ajatuksia. Tarkoitan myös näitä ns rekisteröimättömien kirjoittelijoista tuumailuja, se oli varsin seksistinen ja paranoidinen luuloharha ja jonkuntyyppinen naurettavaksi mennyt ajojahti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisin kertoa toisen näkökulman siitä, mikä ei ole normaalia. Esimerkiksi sellaisen asian kuvittelu, että kaikki naispuolisen ihmiseen viittaavat kirjoitukset ja tässä tapauksesss aina sinun trollaamisesi tuotokset olisi yhden ja saman henkilön ns ajatuksia. Tarkoitan myös näitä ns rekisteröimättömien kirjoittelijoista tuumailuja, se oli varsin seksistinen ja paranoidinen luuloharha ja jonkuntyyppinen naurettavaksi mennyt ajojahti

        Mua ei kiinnosta mitä muut on tai mitä ne täällä esittää. Mulle riittää, että tiedän itse itseni aidoksi ja oikeaksi, teeskentelemättömäksi ja rehelliseksi. Jos se ei jonkun kaaliin uppoa, se on sen oma ongelmansa, ei minun.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mua ei kiinnosta mitä muut on tai mitä ne täällä esittää. Mulle riittää, että tiedän itse itseni aidoksi ja oikeaksi, teeskentelemättömäksi ja rehelliseksi. Jos se ei jonkun kaaliin uppoa, se on sen oma ongelmansa, ei minun.

        Joku herkempi voi tietysti ajatella ettei viitsi koko palstaa, kun täällä on noita ajojahtien harrastajia. Minusta niitten ei pidä antaa vaikuttaa omaan olemiseen, koska silloin sen vallan antaa heille.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mua ei kiinnosta mitä muut on tai mitä ne täällä esittää. Mulle riittää, että tiedän itse itseni aidoksi ja oikeaksi, teeskentelemättömäksi ja rehelliseksi. Jos se ei jonkun kaaliin uppoa, se on sen oma ongelmansa, ei minun.

        Ei miehen luoma feikki perheenäiti kyllä mikään aito oma itsensä ole. Et ole esimerkiksi osannut päättää montako skidiä sulla on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin kertoa toisen näkökulman siitä, mikä ei ole normaalia. Esimerkiksi sellaisen asian kuvittelu, että kaikki naispuolisen ihmiseen viittaavat kirjoitukset ja tässä tapauksesss aina sinun trollaamisesi tuotokset olisi yhden ja saman henkilön ns ajatuksia. Tarkoitan myös näitä ns rekisteröimättömien kirjoittelijoista tuumailuja, se oli varsin seksistinen ja paranoidinen luuloharha ja jonkuntyyppinen naurettavaksi mennyt ajojahti

        Aina löytyy uusi palstan incelhimmeli mihin sadistisesti joku yhdistää kun periksi ei voi viisas ihminen antaa👍


    • Anonyymi

      Kummastelen tätä ”viihdyttäjien” tuottamaa epämääräistä tuhnua.

      • Niin? Jatka vain, avautumisesi jäi hieman kevyeksi.


      • Anonyymi

        Kummastelen myös miksi jotkut jaksavat tuota tuhnua loputtomasti tuottaa, mutta ehkä siinä on vähän sama kuin pieruissa - kyse on enemmän päästöistä ja omasta vapautumisesta kuin siitä, että todella tuottaisi joitakin (etenkään viihdyttävää) toisille. On tietenkin hienompaa mieltää itsensä viihdyttäjäksi kuin saastuttajaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummastelen myös miksi jotkut jaksavat tuota tuhnua loputtomasti tuottaa, mutta ehkä siinä on vähän sama kuin pieruissa - kyse on enemmän päästöistä ja omasta vapautumisesta kuin siitä, että todella tuottaisi joitakin (etenkään viihdyttävää) toisille. On tietenkin hienompaa mieltää itsensä viihdyttäjäksi kuin saastuttajaksi.

        Niin, on kovin helppo arvostella sivusta. Mutta kerropa millaista sisältöä sinä kaipaisit palstalle? Millaista sisältöä tuottaisit, jos itse niin tekisit?


    • Aiemmassa ”elämässä” olin selkeä tuottaja, jopa voisi sanoa tuottelias tuottaja. Pankki tyhjeni, oma elämänvaihe nytkähti henkisesti ison askeleen eteenpäin, ja nyt olen enimmäkseen kuluttaja, vaikka kyllä joskus piipahdan tuottajan jakkaralla myös. Joskus aloitan nykyisin anonyyminä, koska en välitä ottaa vastuullani aloittamisesta koituvaa vastaustaakkaa enkä klikata 50 viestiä luetuksi, enkä jaksa vääntää aktiiviseen aloittajaan kohdistuvaa p*skaa. Osa kokee jostain syystä aloittajan uhkana näkyvyyden takia, ehkä??? En tiedä miksi näkyvyys on jollekin uhka??? Itse en sitä ymmärrä. Ja aloittajat ja näkyvät keskustelijat on myös helppoja ”syyllisiä” kun joku anonyymi laukoo jotain ajattelematonta ja joku toinen ihminen kimmastuu (vai. huono päivä, luetaan niin nopeasti ettei luettua ymmärretä, luetaan rivien välistä tai sitten taustalla on vai. epävakautta).

      • Aika kovan kommentin heitit, kumma etteivät muumit ole hyökänneet, tosin eivät välttämättä ymmärrä mitä kirjoitit 😁

        Niin sanotut näkyvät hahmot ovat pääosin tuottajia, aloituksilla ja/tai keskustelullaan. Ja helppoja maaleja, mutta samalla elinehto palstalle. Jos nuo tahot kyllästyvät suunnilleen yhtä aikaa, käy palstalle samoin kuin Miehen Logiikalle eli se kuolee, kuolee liki täysin. Siksikin on koomista, että kohina yrittää vaientaa tuottajat ja kuluttajat. He siis tekevät aktiivista itsemurhaa, tosin tiedostamattaan.

        Aika harva tajuaa palstan toimintalogiikan saatikka palstan elämän dynamiikkaa, miksi tämän aloituksen teinkin, herätelläkseni. Tosin herätelläkseni vain tiedostavia ymmärtämään oman merkityksensä palstalle, mikä se rooli kenelläkin sitten onkaan.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Aika kovan kommentin heitit, kumma etteivät muumit ole hyökänneet, tosin eivät välttämättä ymmärrä mitä kirjoitit 😁

        Niin sanotut näkyvät hahmot ovat pääosin tuottajia, aloituksilla ja/tai keskustelullaan. Ja helppoja maaleja, mutta samalla elinehto palstalle. Jos nuo tahot kyllästyvät suunnilleen yhtä aikaa, käy palstalle samoin kuin Miehen Logiikalle eli se kuolee, kuolee liki täysin. Siksikin on koomista, että kohina yrittää vaientaa tuottajat ja kuluttajat. He siis tekevät aktiivista itsemurhaa, tosin tiedostamattaan.

        Aika harva tajuaa palstan toimintalogiikan saatikka palstan elämän dynamiikkaa, miksi tämän aloituksen teinkin, herätelläkseni. Tosin herätelläkseni vain tiedostavia ymmärtämään oman merkityksensä palstalle, mikä se rooli kenelläkin sitten onkaan.

        Niin tämäkin palsta aikanaan kuihtuu samasta syystä kuin ML eli turinatiimin sisäsiittoisuus siis keskinäinen zätti karkottaa vähitellen muut pois. Mahdatteko jaksaa sinä, disse , jasu, citrus kuinka kauan muuten tyhjentyneellä palstalla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin tämäkin palsta aikanaan kuihtuu samasta syystä kuin ML eli turinatiimin sisäsiittoisuus siis keskinäinen zätti karkottaa vähitellen muut pois. Mahdatteko jaksaa sinä, disse , jasu, citrus kuinka kauan muuten tyhjentyneellä palstalla

        Eipä se ML siihen kuollut, vaan nimenomaan kohinaan, siihen silkkaan paskaan. Ja niin kuolee tämäkin aikanaan, kun mm. mainitsemasi nikit kyllästyvät lähtevät pois.

        On huvittavaa, että koet itsesi ja kaltaisesi palstalle tärkeiksi, vaikka todellisuus on aivan päinvastoin, te olette se tuhoava voima. Mutta eipä sillä ole väliä, miten vain, palsta kyllä tuhoutuu aikanaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Aika kovan kommentin heitit, kumma etteivät muumit ole hyökänneet, tosin eivät välttämättä ymmärrä mitä kirjoitit 😁

        Niin sanotut näkyvät hahmot ovat pääosin tuottajia, aloituksilla ja/tai keskustelullaan. Ja helppoja maaleja, mutta samalla elinehto palstalle. Jos nuo tahot kyllästyvät suunnilleen yhtä aikaa, käy palstalle samoin kuin Miehen Logiikalle eli se kuolee, kuolee liki täysin. Siksikin on koomista, että kohina yrittää vaientaa tuottajat ja kuluttajat. He siis tekevät aktiivista itsemurhaa, tosin tiedostamattaan.

        Aika harva tajuaa palstan toimintalogiikan saatikka palstan elämän dynamiikkaa, miksi tämän aloituksen teinkin, herätelläkseni. Tosin herätelläkseni vain tiedostavia ymmärtämään oman merkityksensä palstalle, mikä se rooli kenelläkin sitten onkaan.

        Olinko liian vaikeaselkoinen muumeille? 😁 Minä kyllä vaan taas vastasin niin kuin itse näen ja ajattelen. Minkäs sillä tekee jos on cortex vähän rutussa ja teksti sen mukaan. 😂

        Aloittajana oleminen vaatii monella tapaa paljon, nuo mitä mainitsin ja lisäksi pitää olla ajatuksia mitä nostaa keskusteltavaksi. En tiedä onko se mikä osaa harmittaa vai mikä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tämäkin palsta aikanaan kuihtuu samasta syystä kuin ML eli turinatiimin sisäsiittoisuus siis keskinäinen zätti karkottaa vähitellen muut pois. Mahdatteko jaksaa sinä, disse , jasu, citrus kuinka kauan muuten tyhjentyneellä palstalla

        Noinhan se meni miehen logiikassa.Samat tyypit tekevät samaa tälläkin palstalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se meni miehen logiikassa.Samat tyypit tekevät samaa tälläkin palstalla.

        Kuka vaan saa tehdä aloituksen, ei siihen tarvitse olla sisäpiiriä. Jos se on ajatuksia herättävä, keskustelu aukeaa itsestään. Jos aihe kiinnostaa vain itseään, ei keskustelijalla eikö jatku.

        Itse en ole ollut ML, en ole edes lukenut palstaa ja täälläkään en koe olevani sisäpiiriä. Tai ainakaan en tiedä siinä olevani, kirjoitan omana itsenäni. Jos ei viitsi kirjautua, ei sinua pysty tunnistamaan (ainakaan täydellisesti) etkä profiloidu kirjoittajaksi. Se, että kirjautuu ja on aktiivien, tekee näkyväksi eikä sisäpiiriksi.


      • Citrinella kirjoitti:

        Olinko liian vaikeaselkoinen muumeille? 😁 Minä kyllä vaan taas vastasin niin kuin itse näen ja ajattelen. Minkäs sillä tekee jos on cortex vähän rutussa ja teksti sen mukaan. 😂

        Aloittajana oleminen vaatii monella tapaa paljon, nuo mitä mainitsin ja lisäksi pitää olla ajatuksia mitä nostaa keskusteltavaksi. En tiedä onko se mikä osaa harmittaa vai mikä sitten.

        Et, et mitenkään vaikeaselkoinen, mutta jos ei jaksa ajatella lukemaansa tai on vahvasti puolueellinen, menee viesti ja pohdinta silmien ohi. Siksi 😁

        Ja kuten muumien kommenteista huomaa, ohi se menee, lähinnä puolueellisuuden vuoksi. Mutta sellaista se on, siihenkin on tottunut, vika ja syy on aina jonkun toisen, peruspalstaa.

        Palstalla on aina ollut vahva asennevamma sininikkejä eli rekkuja kohtaan. Mustanikit ovat aina hyviksiä ja sininikit pahiksia. Näin se on ollut ja tulee varmaan aina olemaankin. Vielä sittenkin kun palsta on kuollut, kaikki sininikit kadonneet ja vain mustanikit jäljellä, on vika ainoastaan sininikkien. Tätä oikeastaan hieman kieroteitse hain tällä aloituksellani, että oli nikin väri mikä hyvänsä, on sillä suuri merkitys mikä rooli kullakin on ja kaikkien tulisi tiedostaa se oma roolinsa. Kun sen tiedostaa, osaa suhtautua palstailuun ehkä hiukan rationaalisemmin ja toisaalta se voi vaikuttaa paljon palstailuhaluun.


      • Citrinella kirjoitti:

        Kuka vaan saa tehdä aloituksen, ei siihen tarvitse olla sisäpiiriä. Jos se on ajatuksia herättävä, keskustelu aukeaa itsestään. Jos aihe kiinnostaa vain itseään, ei keskustelijalla eikö jatku.

        Itse en ole ollut ML, en ole edes lukenut palstaa ja täälläkään en koe olevani sisäpiiriä. Tai ainakaan en tiedä siinä olevani, kirjoitan omana itsenäni. Jos ei viitsi kirjautua, ei sinua pysty tunnistamaan (ainakaan täydellisesti) etkä profiloidu kirjoittajaksi. Se, että kirjautuu ja on aktiivien, tekee näkyväksi eikä sisäpiiriksi.

        Korjaus ei keskustelu jatku (mokoma iPhone)


      • Citrinella kirjoitti:

        Kuka vaan saa tehdä aloituksen, ei siihen tarvitse olla sisäpiiriä. Jos se on ajatuksia herättävä, keskustelu aukeaa itsestään. Jos aihe kiinnostaa vain itseään, ei keskustelijalla eikö jatku.

        Itse en ole ollut ML, en ole edes lukenut palstaa ja täälläkään en koe olevani sisäpiiriä. Tai ainakaan en tiedä siinä olevani, kirjoitan omana itsenäni. Jos ei viitsi kirjautua, ei sinua pysty tunnistamaan (ainakaan täydellisesti) etkä profiloidu kirjoittajaksi. Se, että kirjautuu ja on aktiivien, tekee näkyväksi eikä sisäpiiriksi.

        Ongelma on siinä, että nuo sininikkien turinatiimistä narisevat mustanikit eivät osaa tehdä keskustelun arvoisia aloituksia. Ne on aina näitä kannattaako ottaa yli 20v akkaa? Mistä saa pillua? ja niin edelleen. Eli siis 15v runkkarit tuhnuttaa keskenään ja se on se mitä täällä pitäisi olla, ei asiallista keskustelua. Vaan miten kävi ML:n kohdalla? Sininikit lähti Sinkkuihin, ML kuoli. Mitä teki mustanikit? Tuli Sinkkuihin. Ja nyt sininikit tappaa Sinkkuja.

        Joillain ei vaan syy-seuraus -suhde kirkastu edes kivellä päähän lyödessä, koska vika on aina jossain muualla.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Et, et mitenkään vaikeaselkoinen, mutta jos ei jaksa ajatella lukemaansa tai on vahvasti puolueellinen, menee viesti ja pohdinta silmien ohi. Siksi 😁

        Ja kuten muumien kommenteista huomaa, ohi se menee, lähinnä puolueellisuuden vuoksi. Mutta sellaista se on, siihenkin on tottunut, vika ja syy on aina jonkun toisen, peruspalstaa.

        Palstalla on aina ollut vahva asennevamma sininikkejä eli rekkuja kohtaan. Mustanikit ovat aina hyviksiä ja sininikit pahiksia. Näin se on ollut ja tulee varmaan aina olemaankin. Vielä sittenkin kun palsta on kuollut, kaikki sininikit kadonneet ja vain mustanikit jäljellä, on vika ainoastaan sininikkien. Tätä oikeastaan hieman kieroteitse hain tällä aloituksellani, että oli nikin väri mikä hyvänsä, on sillä suuri merkitys mikä rooli kullakin on ja kaikkien tulisi tiedostaa se oma roolinsa. Kun sen tiedostaa, osaa suhtautua palstailuun ehkä hiukan rationaalisemmin ja toisaalta se voi vaikuttaa paljon palstailuhaluun.

        on sillä suuri merkitys mikä rooli kullakin on ja kaikkien tulisi tiedostaa se oma roolinsa. Kun sen tiedostaa, osaa suhtautua

        justjoo, tuolla vahvistat todeksi että on sisältöä tuottava sisäpiiri ja muiden työ on kompata seinäruusuina.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että nuo sininikkien turinatiimistä narisevat mustanikit eivät osaa tehdä keskustelun arvoisia aloituksia. Ne on aina näitä kannattaako ottaa yli 20v akkaa? Mistä saa pillua? ja niin edelleen. Eli siis 15v runkkarit tuhnuttaa keskenään ja se on se mitä täällä pitäisi olla, ei asiallista keskustelua. Vaan miten kävi ML:n kohdalla? Sininikit lähti Sinkkuihin, ML kuoli. Mitä teki mustanikit? Tuli Sinkkuihin. Ja nyt sininikit tappaa Sinkkuja.

        Joillain ei vaan syy-seuraus -suhde kirkastu edes kivellä päähän lyödessä, koska vika on aina jossain muualla.

        Kannattaisko sun ottaa pikkasen lomaa palstalta? Vahva suositus .


      • Anonyymi kirjoitti:

        on sillä suuri merkitys mikä rooli kullakin on ja kaikkien tulisi tiedostaa se oma roolinsa. Kun sen tiedostaa, osaa suhtautua

        justjoo, tuolla vahvistat todeksi että on sisältöä tuottava sisäpiiri ja muiden työ on kompata seinäruusuina.

        Aika outo väittämä, kun keskustelen kenen tahansa kanssa palstalla, niin kauan kun keskustelua syntyy ja se pysyy asiallisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisko sun ottaa pikkasen lomaa palstalta? Vahva suositus .

        Miksi ihmeessä? Haluatko perustella asiaa vai oliko tämä vain painokas mielipide?


      • Anonyymi

        Luulekko ettei sitä tyylistä huomaa kenen tekstiä on vaikka alotat anona?:)))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulekko ettei sitä tyylistä huomaa kenen tekstiä on vaikka alotat anona?:)))))

        En mä kirjoita anona, siinä on sun ongelmas. Se on tietoinen valinta olla aina näkyvillä randena, silloinkin kun tulee paskaa niskaan, koska sitähän tulee. Toiset kestää ja toiset ei.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että nuo sininikkien turinatiimistä narisevat mustanikit eivät osaa tehdä keskustelun arvoisia aloituksia. Ne on aina näitä kannattaako ottaa yli 20v akkaa? Mistä saa pillua? ja niin edelleen. Eli siis 15v runkkarit tuhnuttaa keskenään ja se on se mitä täällä pitäisi olla, ei asiallista keskustelua. Vaan miten kävi ML:n kohdalla? Sininikit lähti Sinkkuihin, ML kuoli. Mitä teki mustanikit? Tuli Sinkkuihin. Ja nyt sininikit tappaa Sinkkuja.

        Joillain ei vaan syy-seuraus -suhde kirkastu edes kivellä päähän lyödessä, koska vika on aina jossain muualla.

        Itse jätän useimmiten tietyn henkiset aloitukset kokonaan lukematta. Ei ne sillä välissä häiritse, kun ei kiinnitä niihin huomiota. Usein tälläisen aloitus on vaikka naisten tai jonkun ryhmän mollaamista, jotta tuntisi itsensä edes vähän paremmaksi. Alussa kasvatin muutamaa samalla tavalla kuin 13v poikaa (tosin käyttäytyy paremmin), mutta aika äkkiä huomasi ettei rutikuiva maan kastelu mitään auta, vesi vaan hulahtaa läpi ja päätin että antaa kaikkien kukkien kukkia ja kiinnitän huomioni vain siihen missä on mielistä sisältöä.

        Ongelmaksi tietysti nousee, se että kun ’mistä saa pullia tai pillua tarjoavan naisen’ ei herätä suurta innostusta, herättää aktiivisten ketjujen aloittajat närää. Tai sattaa joukossa olla vaikka ministi mustis myös? Tarkoitan tilannetta, että joku fanittaa vaikka sinua, ja sitten jonkun toisen naisen aloitus/keskustelu ja hänen saamansa ”huomio” alkaa ärsyttämään. Ei kovin yleinen ilmiö, ja ehkä vain kiikkerimpien kirjoittajien haaste, mutta muutaman kerran tuotakin on näkynyt. 😂 En tiedä ajatteleeko ihmiset omistavansa jonkun anonyymin vai haaveilevatko jo ties mitä, vai mistä nuo tunteet tulee? En ymmärrä anonyymien kesken.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En mä kirjoita anona, siinä on sun ongelmas. Se on tietoinen valinta olla aina näkyvillä randena, silloinkin kun tulee paskaa niskaan, koska sitähän tulee. Toiset kestää ja toiset ei.

        Vastaus oli cinderellalle:)


      • randombypasser kirjoitti:

        En mä kirjoita anona, siinä on sun ongelmas. Se on tietoinen valinta olla aina näkyvillä randena, silloinkin kun tulee paskaa niskaan, koska sitähän tulee. Toiset kestää ja toiset ei.

        Se moite taisi tulla mulle Rande…


      • Citrinella kirjoitti:

        Itse jätän useimmiten tietyn henkiset aloitukset kokonaan lukematta. Ei ne sillä välissä häiritse, kun ei kiinnitä niihin huomiota. Usein tälläisen aloitus on vaikka naisten tai jonkun ryhmän mollaamista, jotta tuntisi itsensä edes vähän paremmaksi. Alussa kasvatin muutamaa samalla tavalla kuin 13v poikaa (tosin käyttäytyy paremmin), mutta aika äkkiä huomasi ettei rutikuiva maan kastelu mitään auta, vesi vaan hulahtaa läpi ja päätin että antaa kaikkien kukkien kukkia ja kiinnitän huomioni vain siihen missä on mielistä sisältöä.

        Ongelmaksi tietysti nousee, se että kun ’mistä saa pullia tai pillua tarjoavan naisen’ ei herätä suurta innostusta, herättää aktiivisten ketjujen aloittajat närää. Tai sattaa joukossa olla vaikka ministi mustis myös? Tarkoitan tilannetta, että joku fanittaa vaikka sinua, ja sitten jonkun toisen naisen aloitus/keskustelu ja hänen saamansa ”huomio” alkaa ärsyttämään. Ei kovin yleinen ilmiö, ja ehkä vain kiikkerimpien kirjoittajien haaste, mutta muutaman kerran tuotakin on näkynyt. 😂 En tiedä ajatteleeko ihmiset omistavansa jonkun anonyymin vai haaveilevatko jo ties mitä, vai mistä nuo tunteet tulee? En ymmärrä anonyymien kesken.

        Joo, kyllä täällä tarttee vain kävellä ohi joidenkin aloituksien ja kommenttien, ihan perussettiä, siihen oppii nopeasti kun tajuaa että itte tekee ittelleen hallaa imemällä kaiken mitä eteen heitetään.

        Olen tuota mustista huomannut myös, en tiedä onko sille jotain pinttakin vai onko se vain ilmiö, mutta mielenkiintoista se kyllä on. Ja hämmentävää. Ja kuten totesit, mustis ei voi olla ellei koe omistavansa, menee vielä hämmentävämmäksi 😁

        No vihat saa sinäkin niskaasi, vähintään sininikistä, viimeistään tästä keskustelusta 😂


      • Citrinella kirjoitti:

        Se moite taisi tulla mulle Rande…

        Elämä on. Ja minä OLEN palsta. Se siitä 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus oli cinderellalle:)

        Molto bene, grazie :)


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Joo, kyllä täällä tarttee vain kävellä ohi joidenkin aloituksien ja kommenttien, ihan perussettiä, siihen oppii nopeasti kun tajuaa että itte tekee ittelleen hallaa imemällä kaiken mitä eteen heitetään.

        Olen tuota mustista huomannut myös, en tiedä onko sille jotain pinttakin vai onko se vain ilmiö, mutta mielenkiintoista se kyllä on. Ja hämmentävää. Ja kuten totesit, mustis ei voi olla ellei koe omistavansa, menee vielä hämmentävämmäksi 😁

        No vihat saa sinäkin niskaasi, vähintään sininikistä, viimeistään tästä keskustelusta 😂

        Rände saanut uuden jäsenen turina kulttiinsa ;D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulekko ettei sitä tyylistä huomaa kenen tekstiä on vaikka alotat anona?:)))))

        Ei sillä ole väliä tunnistaako minut vai ei! Aloitan, jos joku aihe tulee mieleen ja koen halua siitä keskustella. Kun aloitan ei-rekkautuneena, ei keskustelua tarvitse seurata, eikä vastata kuin mihin oikeasti haluaa vastata. Yleensä en anonyyminä juuri kirjoittele.

        Kovin montaa niitä aloituksia ei ole, voit linjata tähän minun aloitukseni, niin sanon monta % meni oikein.


      • Citrinella kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä tunnistaako minut vai ei! Aloitan, jos joku aihe tulee mieleen ja koen halua siitä keskustella. Kun aloitan ei-rekkautuneena, ei keskustelua tarvitse seurata, eikä vastata kuin mihin oikeasti haluaa vastata. Yleensä en anonyyminä juuri kirjoittele.

        Kovin montaa niitä aloituksia ei ole, voit linjata tähän minun aloitukseni, niin sanon monta % meni oikein.

        Minusta on ihanaa, että rekkuna saa tehdä aloituksia ja kommentteja VAIN rekkuna 😂
        Se, kuka tekee mitäkin, ei ole enää vuosikausiin ollut missään suhteessa nähden mustanikkien ikiaikaiseen vihaan sininikkejä kohtaan. Ilmiönä se on kiehtova ja siinä voi helposti nähdä yhtäläisyyksiä menneiden aikojen vallankumouksiin. Taidanpa soittaakin Monalle, että ehtisikö hän tehdä tutkimusta, saattaisi jopa kiinnostua, jos rahoitusta löytyy.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Minusta on ihanaa, että rekkuna saa tehdä aloituksia ja kommentteja VAIN rekkuna 😂
        Se, kuka tekee mitäkin, ei ole enää vuosikausiin ollut missään suhteessa nähden mustanikkien ikiaikaiseen vihaan sininikkejä kohtaan. Ilmiönä se on kiehtova ja siinä voi helposti nähdä yhtäläisyyksiä menneiden aikojen vallankumouksiin. Taidanpa soittaakin Monalle, että ehtisikö hän tehdä tutkimusta, saattaisi jopa kiinnostua, jos rahoitusta löytyy.

        Kaikkien, niin musta- kuin sininikkisten kannattaisi harrastaa jonkinlaista itsekritiikkiä kirjoitustensa kanssa.

        - Sivusta


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo, kyllä täällä tarttee vain kävellä ohi joidenkin aloituksien ja kommenttien, ihan perussettiä, siihen oppii nopeasti kun tajuaa että itte tekee ittelleen hallaa imemällä kaiken mitä eteen heitetään.

        Olen tuota mustista huomannut myös, en tiedä onko sille jotain pinttakin vai onko se vain ilmiö, mutta mielenkiintoista se kyllä on. Ja hämmentävää. Ja kuten totesit, mustis ei voi olla ellei koe omistavansa, menee vielä hämmentävämmäksi 😁

        No vihat saa sinäkin niskaasi, vähintään sininikistä, viimeistään tästä keskustelusta 😂

        Onko anonyymin vihalla väliä? En näe, että on. Itsellensä vain tekee oman elämänsä rankaksi. Sääli.

        Mikä on pintta? En jaksa googlata, pyykitkin pitäs vielä ripustaa… Mustis voi olla pettymyksestäkin, jos haaveilee ja kuvittelee, ja suunnittelee. Vain yksi asia unohtuu, suunnitelmat pitäisi tehdä aina naamakkain ja yhdessä eikä ketään voi omistaa edes suunnitelmien kanssa. Ainoa kestävä perusta on kaksi vapaata tahtoa, kaikki muu on haihattelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien, niin musta- kuin sininikkisten kannattaisi harrastaa jonkinlaista itsekritiikkiä kirjoitustensa kanssa.

        - Sivusta

        Se on aivan totta, niin todellakin kannattaisi. Itse teen sitä aika usein, etenkin jos olen kirjoitellut väsyneenä yöllä kuten nyt. Sitä joutuu aamulla lukemaan kirjoituksiaan ja miettimään, että voi helvetti... Häpeä on voimakas motivaattori.


      • Citrinella kirjoitti:

        Onko anonyymin vihalla väliä? En näe, että on. Itsellensä vain tekee oman elämänsä rankaksi. Sääli.

        Mikä on pintta? En jaksa googlata, pyykitkin pitäs vielä ripustaa… Mustis voi olla pettymyksestäkin, jos haaveilee ja kuvittelee, ja suunnittelee. Vain yksi asia unohtuu, suunnitelmat pitäisi tehdä aina naamakkain ja yhdessä eikä ketään voi omistaa edes suunnitelmien kanssa. Ainoa kestävä perusta on kaksi vapaata tahtoa, kaikki muu on haihattelua.

        No jopas sanahirviön sain suollettua. Pointtiakin siinä pitäisi lukea, sormet on päätä nopeammat, hiivatin huono yhtälö.

        Niin, kaksi vapaata tahtoa, yksi yhteinen suunnitelma, sillä voi pärjätä.

        Ei, ei sillä tuntemattomien hahmojen vihalla ole väliä, riippumatta nikin väristä. Se vain voi olla joskus raskasta päätyä maalitetuksi, mutta senkin oppii halutessaan nopeasti sivuuttamaan.

        Menepä laittamaan pyykkejä, minä taidan hipsiä nukkumatin kainaloon, vaikkei tuo homppeli tietääkseni olekaan 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus oli cinderellalle:)

        Niin ja joo, taas Tuhkimon viittaa meinaan saada harteille. Kurpitsa kärryt ja prinssi kelpaisi… mutta ei tästä tuhkimotarinasta löydy kuin pyykkien ripustus.


      • randombypasser kirjoitti:

        No jopas sanahirviön sain suollettua. Pointtiakin siinä pitäisi lukea, sormet on päätä nopeammat, hiivatin huono yhtälö.

        Niin, kaksi vapaata tahtoa, yksi yhteinen suunnitelma, sillä voi pärjätä.

        Ei, ei sillä tuntemattomien hahmojen vihalla ole väliä, riippumatta nikin väristä. Se vain voi olla joskus raskasta päätyä maalitetuksi, mutta senkin oppii halutessaan nopeasti sivuuttamaan.

        Menepä laittamaan pyykkejä, minä taidan hipsiä nukkumatin kainaloon, vaikkei tuo homppeli tietääkseni olekaan 😂

        Ripustettu on. Hyvää yötä ja kauniita unia Nukkumatin kainalossa! Mä taidan ottaa kainaloon jonkun pienimmän lapsen nallen tai yhden tyynyn. 😉 Ei ehkä vedä vertoja Matille, mutta saa kelvata paremman puutteessa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Et, et mitenkään vaikeaselkoinen, mutta jos ei jaksa ajatella lukemaansa tai on vahvasti puolueellinen, menee viesti ja pohdinta silmien ohi. Siksi 😁

        Ja kuten muumien kommenteista huomaa, ohi se menee, lähinnä puolueellisuuden vuoksi. Mutta sellaista se on, siihenkin on tottunut, vika ja syy on aina jonkun toisen, peruspalstaa.

        Palstalla on aina ollut vahva asennevamma sininikkejä eli rekkuja kohtaan. Mustanikit ovat aina hyviksiä ja sininikit pahiksia. Näin se on ollut ja tulee varmaan aina olemaankin. Vielä sittenkin kun palsta on kuollut, kaikki sininikit kadonneet ja vain mustanikit jäljellä, on vika ainoastaan sininikkien. Tätä oikeastaan hieman kieroteitse hain tällä aloituksellani, että oli nikin väri mikä hyvänsä, on sillä suuri merkitys mikä rooli kullakin on ja kaikkien tulisi tiedostaa se oma roolinsa. Kun sen tiedostaa, osaa suhtautua palstailuun ehkä hiukan rationaalisemmin ja toisaalta se voi vaikuttaa paljon palstailuhaluun.

        Miksi pitää ”tiedostaa oma roolinsa”? Sehän juuri on omiaan lisäämään kastijakoa palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää ”tiedostaa oma roolinsa”? Sehän juuri on omiaan lisäämään kastijakoa palstalla.

        Suvelan setä haluaa tehdä selväksi ketkä on palstan eliittiä😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suvelan setä haluaa tehdä selväksi ketkä on palstan eliittiä😂

        Mistä tuo eliitti -käsitys tuleekaan? Onko silloin eliittiä, jos on kirjautunut, vai silloin, jos tuntee jonkun toisen kirjoittajan ihan IRL?
        Vai koska?

        Minä olin noin 10 vuotta pois keskustelupalstoilta, mutta kun palasin katsomaan mitä täällä tapahtuu, oli minulle itsestään selvää, että jatkan keskusteluja rekisteröityneenä kirjoittajana.

        Rekisteröityminen on tosi vaivatonta. Minusta on myös mukava, että nimimerkkeinä minulle tutut kirjoittajat tietävät kyseessä olevan juuri minun tekstini. Silloin oppii paremmin tuntemaan toisten tapaa keskustella ja on helpompi kommunikoida, kun tunnistaa. Ymmärtää ehkä nopeammin, milloin toinen on enemmän tosissaan tai leikkimielinen tai provosoiva ja voi sovittaa oman keskustelutapansa kulloistakin tilannetta tukevaksi, haastavaksi tai millä tuulella milloinkin sattuu olemaan 🙂

        Minusta on kyllä kiva keskustella kaikkien kanssa, myös mustanikkien, kunhan keskustelu etenee eikä jumiudu. Tykkään siitä, että voin vain seurata toisten jutustelua ilman, että minun olisi pakko osallistua keskusteluun. Mutta jos mieleen tuleekin kommentoida jotakin aloitusta tai ottaa osaa johonkin virinneeseen keskusteluun, niin silloin muut näkevät, että kommentoija olen minä.

        Oikeassa elämässä olen hyvin tarkka siitä, että kukaan ei väitä minun sanoneen jotakin muuta kuin mitä todellisuudessa olen sanonut. Täällä sitä en voi estää. Se kasvattaa sitten varmaan resilienssiä 🙂

        Mutta tuota eliitin määritelmää voisit kyllä tarkentaa jos viitsit. Mitä se sinulle merkitsee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tämäkin palsta aikanaan kuihtuu samasta syystä kuin ML eli turinatiimin sisäsiittoisuus siis keskinäinen zätti karkottaa vähitellen muut pois. Mahdatteko jaksaa sinä, disse , jasu, citrus kuinka kauan muuten tyhjentyneellä palstalla

        Turinapuuron hämmentäjät eivät ymmärtäneet miehen logiikassa eivätkä ymmärrä täälläkään oma haitallisuutta, vaan uskovat täälläkin olevan palstan valiokirjoittajia.

        Itse skippaan yleensä kaikki rekatut ja keskustelen mieluummin anonyymien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turinapuuron hämmentäjät eivät ymmärtäneet miehen logiikassa eivätkä ymmärrä täälläkään oma haitallisuutta, vaan uskovat täälläkin olevan palstan valiokirjoittajia.

        Itse skippaan yleensä kaikki rekatut ja keskustelen mieluummin anonyymien kanssa.

        Olethan sä Genio ollut itsekin rekattu turinapuuron hämmentäjä. Toki anonyyminä on helpompaa, etenkin keskustella itsensä kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suvelan setä haluaa tehdä selväksi ketkä on palstan eliittiä😂

        Oma elämänpiiri on kohtuuttoman pieni, jos palsta on jollain henkilöllä eliitin tai menestyksen mitta…Sama koskee sitä, että jos jonkun aktiivinen kirjoittelu koetaan huomioksi ja siitä koetaan kateutta. Mitä tavoiteltavaa palstahuomiossa on? Mielelläni annan omani pois, jos joku on vajeessa. 🙃

        Tämä on vain puolihuolitonta ajatusten vaihtoa, jolla ei ole sen isompaa roolia ainakaan omasta elämässä. Tämä on jossakin kohtaa ohimenevä elämänvaihe, jolla on hetkessä paikkansa, muttei mitään isompaa merkitystä! Vähän kuin lounaalla juttelisi työkavereiden kanssa (tosin ne keskustelut usein on ollut paljon syvällisempiä kuin täällä).

        Merkitys on vain ihmisillä: he, joiden kanssa keskustelu antaa uusia perusteltuja näkökulmia ja he, jotka syystä tai toisesta tulevat oikeaan elämään jotenkin hetkeksi tai pidempään.

        En myöskään ymmärrä, mitä väliä keskustelussa onko rekkautunut vai ei paitsi, että rekkautuneen kanssa voi puhua vapaammin, kun tietää tyypin huumorin ja kun tietää jotain taustaa ei tarvitse aina selittää alusta asti juttu voi jatkua sujuvasti edellisestä keskustelusta. Itse vastaan, jos kirjoitus herättää minussa ajatuksia. Se ei liity nimimerkkiin vaan itse ajatukseen kirjoituksessa!


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Oma elämänpiiri on kohtuuttoman pieni, jos palsta on jollain henkilöllä eliitin tai menestyksen mitta…Sama koskee sitä, että jos jonkun aktiivinen kirjoittelu koetaan huomioksi ja siitä koetaan kateutta. Mitä tavoiteltavaa palstahuomiossa on? Mielelläni annan omani pois, jos joku on vajeessa. 🙃

        Tämä on vain puolihuolitonta ajatusten vaihtoa, jolla ei ole sen isompaa roolia ainakaan omasta elämässä. Tämä on jossakin kohtaa ohimenevä elämänvaihe, jolla on hetkessä paikkansa, muttei mitään isompaa merkitystä! Vähän kuin lounaalla juttelisi työkavereiden kanssa (tosin ne keskustelut usein on ollut paljon syvällisempiä kuin täällä).

        Merkitys on vain ihmisillä: he, joiden kanssa keskustelu antaa uusia perusteltuja näkökulmia ja he, jotka syystä tai toisesta tulevat oikeaan elämään jotenkin hetkeksi tai pidempään.

        En myöskään ymmärrä, mitä väliä keskustelussa onko rekkautunut vai ei paitsi, että rekkautuneen kanssa voi puhua vapaammin, kun tietää tyypin huumorin ja kun tietää jotain taustaa ei tarvitse aina selittää alusta asti juttu voi jatkua sujuvasti edellisestä keskustelusta. Itse vastaan, jos kirjoitus herättää minussa ajatuksia. Se ei liity nimimerkkiin vaan itse ajatukseen kirjoituksessa!

        Viimeinen lause on silkkaa valetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeinen lause on silkkaa valetta.

        No kenen kanssa mielestäsi puhun likaa mielestäsi? Entä, onko aiheita, jotka sinusta pitäisi minua kiinnostaa (muttei kiinnosta vastaamisen verran)?

        P.s. On paljon keskustelun aloituksia, jotka on jo alussa niin provosoiva ettei oma mielenkiintoni riitä p*skan jauhamiseen. On kirjoittajia, jolla muun kuin oman näkökulman kuuntelu on vaikeaa ja keskustelu ei ole keskustelua vaan oman kannan inttämistä. Kukin pitäköön vapaasti oma kantansa!, mutta keskustelu ei ole hedelmällistä ilman aitoa vuorovaikutusta keskustelua.

        P.s.2 Menen jatkamaan muita hommia.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        No kenen kanssa mielestäsi puhun likaa mielestäsi? Entä, onko aiheita, jotka sinusta pitäisi minua kiinnostaa (muttei kiinnosta vastaamisen verran)?

        P.s. On paljon keskustelun aloituksia, jotka on jo alussa niin provosoiva ettei oma mielenkiintoni riitä p*skan jauhamiseen. On kirjoittajia, jolla muun kuin oman näkökulman kuuntelu on vaikeaa ja keskustelu ei ole keskustelua vaan oman kannan inttämistä. Kukin pitäköön vapaasti oma kantansa!, mutta keskustelu ei ole hedelmällistä ilman aitoa vuorovaikutusta keskustelua.

        P.s.2 Menen jatkamaan muita hommia.

        Team Turina merkkisi on jo varmaan tulossa postissa:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus oli cinderellalle:)

        Miten niin cinderellalle? :)

        Prinssiä metsästäessä voi tulla käännettyä nurin lukuisia kääpiöitä, sen kyllä tiedän... toivottavasti hän pitää aktiivisista naisista 😂

        Mutta takaisin asiaan kun ajatukset karkasivat, että mitä tarkoitit? :)


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        No kenen kanssa mielestäsi puhun likaa mielestäsi? Entä, onko aiheita, jotka sinusta pitäisi minua kiinnostaa (muttei kiinnosta vastaamisen verran)?

        P.s. On paljon keskustelun aloituksia, jotka on jo alussa niin provosoiva ettei oma mielenkiintoni riitä p*skan jauhamiseen. On kirjoittajia, jolla muun kuin oman näkökulman kuuntelu on vaikeaa ja keskustelu ei ole keskustelua vaan oman kannan inttämistä. Kukin pitäköön vapaasti oma kantansa!, mutta keskustelu ei ole hedelmällistä ilman aitoa vuorovaikutusta keskustelua.

        P.s.2 Menen jatkamaan muita hommia.

        Ehkä provoileva mies edellisen keskustelukumppanisi olennaisin ongelma on aika pitkälti se, että kenen kanssa hän kokee jatkuvasti vuorovaikuttavansa oli se tunnisteesi tai nimimerkkisi mikä tahansa. Jonkun valheen löytyminen on ilmeisesti hänen päämääräänsä. Se taitaa kuitenkin löytyä vain tuosta lähtöasetelmasta käydä koko ns keskustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin cinderellalle? :)

        Prinssiä metsästäessä voi tulla käännettyä nurin lukuisia kääpiöitä, sen kyllä tiedän... toivottavasti hän pitää aktiivisista naisista 😂

        Mutta takaisin asiaan kun ajatukset karkasivat, että mitä tarkoitit? :)

        ..Ai mutta se sattuikin aika hyvin, kun myöhemmän luin 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olethan sä Genio ollut itsekin rekattu turinapuuron hämmentäjä. Toki anonyyminä on helpompaa, etenkin keskustella itsensä kanssa.

        Oletko huomannut, että kyseisellä miehellä olisi ollut ongelmia käydä keskustelua itsensä kanssa rekatuilla nimimerkeillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..Ai mutta se sattuikin aika hyvin, kun myöhemmän luin 🤣

        ..kun ei siitäkään mielleyhtymästä voi päästä eroon, että prinssi on kuin onkin keppihevonen 😂🤣😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin cinderellalle? :)

        Prinssiä metsästäessä voi tulla käännettyä nurin lukuisia kääpiöitä, sen kyllä tiedän... toivottavasti hän pitää aktiivisista naisista 😂

        Mutta takaisin asiaan kun ajatukset karkasivat, että mitä tarkoitit? :)

        Sulla on väärät tiedot saduista, vain lumikkilla oli seitsemän kääpiötä. Valitettavasti minussa ei ole lumikin piirteitä, vaikka yksi yhdistävä tekijä onkin. Se ei ole kääpiöt eikä paha äitipuoli. Tuhkimolla vain prinssi, ja Tuhkimon ainoat aktiviteetit olivat lasikengän hukuttaminen ja ahkera siivoaminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä provoileva mies edellisen keskustelukumppanisi olennaisin ongelma on aika pitkälti se, että kenen kanssa hän kokee jatkuvasti vuorovaikuttavansa oli se tunnisteesi tai nimimerkkisi mikä tahansa. Jonkun valheen löytyminen on ilmeisesti hänen päämääräänsä. Se taitaa kuitenkin löytyä vain tuosta lähtöasetelmasta käydä koko ns keskustelua.

        Valitettavasti en saa selvää mitä tarkoitat, mutta ehkei se ollut edes ajatus. Hieman on punainen lanka huonosti näkyvissä.

        Täytyy taas mennä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää ”tiedostaa oma roolinsa”? Sehän juuri on omiaan lisäämään kastijakoa palstalla.

        Ei suinkaan lisää. Se vain kirkastaa kullekin miten itse palstaa pääosin käyttää. Eikä sitä kerro kellekään muulle, kuin niiden rekattujen osalta jotka asiaan tässä ketjussa ottavat julkisesti kantaa. Kaikki anonyymit pysyvät edelleen anonyymeinä, täysin riippumatta siitä ovatko tuottajia, kuluttajia vai kohinaa tai jokin yhdistelmä edellisistä.

        Koska kuten jo toisaalla totesin, anonyymit ovat enemmistönä tuottajissa, niin kastijako-ajattelullahan nimenomaisesti alentaisin itseäni, rekattua, hui hirvitys. Ei, tämä aloitus on vain sitä varten, että jokainen voi omalla kohdallaan miettiä miten palstaa käyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suvelan setä haluaa tehdä selväksi ketkä on palstan eliittiä😂

        Voi sinua hupsua. En ymmärrä miksi mikään aloituksessa mainittu johtaisi johonkin eliitti-ajatteluun, mutta ihmiset olemme erilaisia.

        Toisaalta, enemmistö tuottajista on anonyymejä, mikä tarkoittaisi sitä, että anonyymit ovat eliittiä ja rekatut jotain aivan muuta.

        Mustavalkoinen ja vahvistusharhainen ajattelu on haitallista, eniten sille ajattelijalle itselleen.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Valitettavasti en saa selvää mitä tarkoitat, mutta ehkei se ollut edes ajatus. Hieman on punainen lanka huonosti näkyvissä.

        Täytyy taas mennä.

        Ehkä kommentti oli enemmän ohi sinun ja yli kapasiteettisi muutenkin. Kateuden korrelaatio psykoottisuuteen oli teeman aihe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus oli cinderellalle:)

        Niin, se on kyllä huomattu, että sinulla on tällaisia hyvin vahvoja kokemuksia näistä miehen sivunikeistä, joiden avulla hän käy keskustelua itsensä kanssa, kuten on jo vuosia tehnyt. Ehkä olet viihtynyt salapoliisityösi parissa sitä myötä itsekin jo vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rände saanut uuden jäsenen turina kulttiinsa ;D

        Koet siis oikeasti, että tämän miehen turinatiimissä kuten sanoit olisi useampi jäsen vai oliko tuo sarkasmia miehen yksinkeskustelutaipumukseen liittyen. Aina ei voi olla varma näistä kapasiteeteista ja lapsellisia riittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien, niin musta- kuin sininikkisten kannattaisi harrastaa jonkinlaista itsekritiikkiä kirjoitustensa kanssa.

        - Sivusta

        Jo vain kannattaisi ja sama pätee myös lukijoiden elämyksellisyyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huomannut, että kyseisellä miehellä olisi ollut ongelmia käydä keskustelua itsensä kanssa rekatuilla nimimerkeillä?

        Genio kirjoittaa puskista ja komppaa itseään puskista ja kehuu ylipäätään puskia tarkoittaen itseään.


    • Anonyymi

      Kirppudiskoa ruutun täydeltä.

    • Anonyymi

      Roolinne on olla ikisinkkuja.

    • Anonyymi

      Kiusanhenki pääsääntöisesti aikani kuluksi joutessani ja samalla joitain totuuksia kirjoittelen elämästäni ja joitain asioita siinä muodossa lähestulkoon kui olen ne itse kuullut tai lukenut josko niistä hyvällä tuurilla joku jotain oppisikin

      • Keskusteletko vai lauotko lähinnä oman elämäsi totuuksia muiden nieltäväksi?


      • Anonyymi

        Tarkoitatko esimerkiksi sarkasmia sen suhteen, että mitä olet itse kuullut tai ehkä oikeammin ymmärtänyt näiden omien kuulumistesi joidenkin ihmisten mielestä olevan? I could like relate to that troloo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko esimerkiksi sarkasmia sen suhteen, että mitä olet itse kuullut tai ehkä oikeammin ymmärtänyt näiden omien kuulumistesi joidenkin ihmisten mielestä olevan? I could like relate to that troloo

        Varsinkin silloin se on hieman hämmentävää jos on anonyymien ja ihan täysin muiden kirjoitusten perusteella jokin vakava depressio päällä mitä halutaan hoivata kommentoimalla kärkevästi tai voivottelemalla siitä keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin silloin se on hieman hämmentävää jos on anonyymien ja ihan täysin muiden kirjoitusten perusteella jokin vakava depressio päällä mitä halutaan hoivata kommentoimalla kärkevästi tai voivottelemalla siitä keskenään.

        Ehkä sekin on yksi keino päästä oman elämän kriiseistä yli, pitäisi varmaan antaa tilaa sellaisellekin puheelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin silloin se on hieman hämmentävää jos on anonyymien ja ihan täysin muiden kirjoitusten perusteella jokin vakava depressio päällä mitä halutaan hoivata kommentoimalla kärkevästi tai voivottelemalla siitä keskenään.

        Juu raskaita on olleet vuodet ja niin edelleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sekin on yksi keino päästä oman elämän kriiseistä yli, pitäisi varmaan antaa tilaa sellaisellekin puheelle

        Pohjimmiltaan taitaa olla kyse keinotekoisista ja hyvin hataralla pohjalla olevista menetelmistä päästä henkisesti toisen ihmisen yläpuolelle. Tähän kokemukseen saattaa liittyä eriasteisia alemmuuskomplekseja suhteessa puheen kohteeseen. Sama pätee mihin tahansa sekundajuoruiluun esimerkiksi muiden ihmisten elämäntyyleistä ja päihteidenkäytöstä joista jostain käsittämättömästä syystä tiedetään vaikkei oltaisi missään tekemisissä tai mistä tahansa vastaavasta ja kuka vaan voi leikkiä toisen elämän analyyttista selostajaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjimmiltaan taitaa olla kyse keinotekoisista ja hyvin hataralla pohjalla olevista menetelmistä päästä henkisesti toisen ihmisen yläpuolelle. Tähän kokemukseen saattaa liittyä eriasteisia alemmuuskomplekseja suhteessa puheen kohteeseen. Sama pätee mihin tahansa sekundajuoruiluun esimerkiksi muiden ihmisten elämäntyyleistä ja päihteidenkäytöstä joista jostain käsittämättömästä syystä tiedetään vaikkei oltaisi missään tekemisissä tai mistä tahansa vastaavasta ja kuka vaan voi leikkiä toisen elämän analyyttista selostajaa

        Taitaa olla paras vaan hymyillä leveästi ja pyytää kertomaan lisää näistä kokemuksistaan hyvin alentuvaan tapaan


    • Anonyymi

      en pelaa roolipelejä

    • Anonyymi

      Roolini palstalla?

      Palstoista tulee sanana aina ja poikkeuksetta kaupungin kansalaisille vuokraamat maatilkut, joilla nämä sulan aikaan aina kilvan kuokkivat ja istuttelevat yrttejään.

      Minusta täällä kirjoittelu ei eroa tuollaisesta millään lailla.

      Ehkä olen täällä, ehkä en.

      (hirn)

      • Anonyymi

        Siis tulee mieleen sanasta palstatila tai palsta.

        En pääse millään tavalla tästä mielleyhtymästä eroon, joten palstakeskustelut vaikuttavat poikkeuksetta aina koomisilta tällainen näky taustallaan.

        (naurua)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tulee mieleen sanasta palstatila tai palsta.

        En pääse millään tavalla tästä mielleyhtymästä eroon, joten palstakeskustelut vaikuttavat poikkeuksetta aina koomisilta tällainen näky taustallaan.

        (naurua)

        Jos jollain teistä on kokemusta vuokraviljelystä, niin tällaisen tilkkutäkkimäisen elämänmuodon eräs vääjäämättömin ominaisuus on sen ahtaus. Kymmenen metrin säteellä viljelmistäsi on muita viljelmiä. Ja missä ihmiset ovat lähekkäin toisiaan, siellä ovat myös kaikki heidän sosiaaliset ristinsä.

        Aivan hirveää.

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jollain teistä on kokemusta vuokraviljelystä, niin tällaisen tilkkutäkkimäisen elämänmuodon eräs vääjäämättömin ominaisuus on sen ahtaus. Kymmenen metrin säteellä viljelmistäsi on muita viljelmiä. Ja missä ihmiset ovat lähekkäin toisiaan, siellä ovat myös kaikki heidän sosiaaliset ristinsä.

        Aivan hirveää.

        (hihitystä)

        Ja jos

        En ymmärrä miksi aktiivisuus ei kuulu tähän palstakeskusteluun, vaikka kaikilla muilla palstoilla se kuuluu. Onko tämä jokin erityispalsta, jolle ylenpalttinen aktiivisuus tarkoittaa sitä että vuokraviljelijällä ei ole puhtaat palstajauhot pussissa.

        (reps)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos

        En ymmärrä miksi aktiivisuus ei kuulu tähän palstakeskusteluun, vaikka kaikilla muilla palstoilla se kuuluu. Onko tämä jokin erityispalsta, jolle ylenpalttinen aktiivisuus tarkoittaa sitä että vuokraviljelijällä ei ole puhtaat palstajauhot pussissa.

        (reps)

        Detalji

        Vadelmapensaani aiheuttaa palstakateutta muissa vuorkakuokkijoissa, vaikka olen heille kertonut, että niitä saa vapaasti poimia, kunhan ei tallo tillejäni.

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Detalji

        Vadelmapensaani aiheuttaa palstakateutta muissa vuorkakuokkijoissa, vaikka olen heille kertonut, että niitä saa vapaasti poimia, kunhan ei tallo tillejäni.

        (hihitystä)

        Taidat olla palstavertauksessa aika asian ytimessä. Oma pieni aari, jolla joko itse väkertää tai tekee yhteistyötä naapurin tai palstaa voi pitää yhdessä kaverinkin kanssa. Se miten pieni pläntti kasvaa, riippuu omasta aktiivisuudesta ilman maanmuokkausta, vettä ja lannoitetta ja kitkemistä, on tulos ruohon seassa kituva yksittäinen peruna, lanttu tai mansikka.

        Ja tietysti maaperän laatu vaikuttaa kasvamiseen, metsäpirtin mullalla mikä tahansa kasvi kukoistaa ja saveen ei saa kasvamaan tuottoisasti kuin maatiasraparperiä. Ja saveen pitää lisätä kottikärryllisiä tuhkaa ennen kuin se alkaa tuottaa.

        Palstan sato riippuu uskalluksesta, järkevyydestä (helppo ja olosuhteisiin oikea laji) ja omasta työstä! Palstoilla on kaiken tyyppisiä ihmisiä. Osa on innostuneita aloittelijoita ja osa vanhoja guruja. Osa taas haluaa hienon kukoistavan palstan, mutta kuitenkin olettavat, että kasvit vihannekset, marjat, yrtit, hedelmät kasvaa ilman asiallisia huolenpitoa. Sitten kun oma palsta kituu ruohon seassa, herää palstakateus naapurin vadelmista. 🙄Ihan turhaa, todennäköisimmin lapset tai peurat käy sadon korjaamassa ennen kuin siitä pääsee edes maistamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla palstavertauksessa aika asian ytimessä. Oma pieni aari, jolla joko itse väkertää tai tekee yhteistyötä naapurin tai palstaa voi pitää yhdessä kaverinkin kanssa. Se miten pieni pläntti kasvaa, riippuu omasta aktiivisuudesta ilman maanmuokkausta, vettä ja lannoitetta ja kitkemistä, on tulos ruohon seassa kituva yksittäinen peruna, lanttu tai mansikka.

        Ja tietysti maaperän laatu vaikuttaa kasvamiseen, metsäpirtin mullalla mikä tahansa kasvi kukoistaa ja saveen ei saa kasvamaan tuottoisasti kuin maatiasraparperiä. Ja saveen pitää lisätä kottikärryllisiä tuhkaa ennen kuin se alkaa tuottaa.

        Palstan sato riippuu uskalluksesta, järkevyydestä (helppo ja olosuhteisiin oikea laji) ja omasta työstä! Palstoilla on kaiken tyyppisiä ihmisiä. Osa on innostuneita aloittelijoita ja osa vanhoja guruja. Osa taas haluaa hienon kukoistavan palstan, mutta kuitenkin olettavat, että kasvit vihannekset, marjat, yrtit, hedelmät kasvaa ilman asiallisia huolenpitoa. Sitten kun oma palsta kituu ruohon seassa, herää palstakateus naapurin vadelmista. 🙄Ihan turhaa, todennäköisimmin lapset tai peurat käy sadon korjaamassa ennen kuin siitä pääsee edes maistamaan.

        t. Cit, joka vain vilkaisi palstaa ja unohti kirjautua


    • Mä yritän olla ns järjen ääni. Keskityn maahanmuutto keskusteluun. Yritän saada rasistin ymmärtämään suvakkia ja toisin päin. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin kirjoittaja antaa ymmärtää. Niillä on aina vähintään kaksi puolta.

      • Eli olet tuottaja, tuotat keskustelua eri tavoin. Toki kulutatkin, mutta kulutuksesi tarkoitus on viihtymisen lisäksi keskustella asioita auki niin, että keskustelun osapuolet (ja kuluttajat) voivat oppia jotain.


      • randombypasser kirjoitti:

        Eli olet tuottaja, tuotat keskustelua eri tavoin. Toki kulutatkin, mutta kulutuksesi tarkoitus on viihtymisen lisäksi keskustella asioita auki niin, että keskustelun osapuolet (ja kuluttajat) voivat oppia jotain.

        Tiedä sitten lopputuloksesta mutta siihen pyritään.


      • Timmyy kirjoitti:

        Tiedä sitten lopputuloksesta mutta siihen pyritään.

        Yrittäminen riittää, sen enempää et voi, kaikilla on vapaa tahtonsa valita parhaan ymmärryksensä mukaisesti itselle toimivin ratkaisu.


      • randombypasser kirjoitti:

        Yrittäminen riittää, sen enempää et voi, kaikilla on vapaa tahtonsa valita parhaan ymmärryksensä mukaisesti itselle toimivin ratkaisu.

        By the way, viisas ja älykäs on mun mielestä kaksi eri asiaa. Viisas tietää ja älykäs ymmärtää?


      • Timmyy kirjoitti:

        By the way, viisas ja älykäs on mun mielestä kaksi eri asiaa. Viisas tietää ja älykäs ymmärtää?

        Olen samaa mieltä siitä, että ne ovat eri asiat, mutta en sen tarkemmin osaa eritellä, en ole pohtinut asiaa kovinkaan syvällisesti.
        Mielestäni viisaus tulee usein kokemuksen mukana, älykkyys on synnynnäistä ja/tai opittua. Kummallakin on paikkansa ja käyttönsä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä, että ne ovat eri asiat, mutta en sen tarkemmin osaa eritellä, en ole pohtinut asiaa kovinkaan syvällisesti.
        Mielestäni viisaus tulee usein kokemuksen mukana, älykkyys on synnynnäistä ja/tai opittua. Kummallakin on paikkansa ja käyttönsä.

        Joo. Mut mä muistan lukeneeni uutisen jonka mukaan kasin oppilas pärjää parhaiten. Jos on liian viisas tai tyhmä niin pärjääminen vaikeampaa.


      • Timmyy kirjoitti:

        Joo. Mut mä muistan lukeneeni uutisen jonka mukaan kasin oppilas pärjää parhaiten. Jos on liian viisas tai tyhmä niin pärjääminen vaikeampaa.

        Ai? Onpas mielenkiintoista. Toki voin ehkä siinä mielessä ymmärtää, että kun on kasin oppilas, on jotain mitä tavoitella, mutta on myös jotain mitä menettää, on hyvät syy tehdä töitä onnensa eteen. Samalla toisaalta ei varmaan ego ole ongelma ja tiedostaa ehkä todellisemmiin omat vahvuudet ja heikkoudet.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ai? Onpas mielenkiintoista. Toki voin ehkä siinä mielessä ymmärtää, että kun on kasin oppilas, on jotain mitä tavoitella, mutta on myös jotain mitä menettää, on hyvät syy tehdä töitä onnensa eteen. Samalla toisaalta ei varmaan ego ole ongelma ja tiedostaa ehkä todellisemmiin omat vahvuudet ja heikkoudet.

        Tiedä häntä mutta näin muistan lukeneeni. Toi vitosen oppilas on helppo ymmärtää mutta miten toi ns liian älykäs. Kaikki on liian helppoa?

        Mut kaikki on mahdollista. Kaveri porukan jäsen oli ihan tavallinen koululainen, ehkä juuri toi kasin oppilas. Tänä päivänä toimii kardiologina.

        Että jos nuori olet niin jaksa yrittää.


      • Timmyy kirjoitti:

        Tiedä häntä mutta näin muistan lukeneeni. Toi vitosen oppilas on helppo ymmärtää mutta miten toi ns liian älykäs. Kaikki on liian helppoa?

        Mut kaikki on mahdollista. Kaveri porukan jäsen oli ihan tavallinen koululainen, ehkä juuri toi kasin oppilas. Tänä päivänä toimii kardiologina.

        Että jos nuori olet niin jaksa yrittää.

        Niin mä sen näkisin, että liiankin fiksu voi laiskistua, motivaatio jää egon alle.

        Kova työ on yleensä se mitä tarvitaan, oli kuinka lahjakas tai tavallinen tahansa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin mä sen näkisin, että liiankin fiksu voi laiskistua, motivaatio jää egon alle.

        Kova työ on yleensä se mitä tarvitaan, oli kuinka lahjakas tai tavallinen tahansa.

        Easy come easy goes. Toi toimii ainenkin rahan suhteen..


    • Anonyymi

      Puolustan fiksumpia poliittisilta ja ideologisilta vastustajilta eli feministien ja vihervasemmistolaisten hyökkäyksiltä.
      Muilla keskusteluilla on ykshailee väliä.

      • Anonyymi

        Millaisessa ympäristössä koet näiden sun vastustajiesi pääasiassa vaikuttavan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisessa ympäristössä koet näiden sun vastustajiesi pääasiassa vaikuttavan?

        Eiköhän jokainen ympäristönsä tunne. Idiotismia ja fanaattisuutta en siedä tippaakaan. Siksi tuo porukka ei ole pennin vertaakaan minkään arvoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän jokainen ympäristönsä tunne. Idiotismia ja fanaattisuutta en siedä tippaakaan. Siksi tuo porukka ei ole pennin vertaakaan minkään arvoinen.

        Tämäpä oli avartava vastaus, kiitoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäpä oli avartava vastaus, kiitoksia.

        Yhtä avartava kuin sinun tyhjänpäiväinen kommenttisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä avartava kuin sinun tyhjänpäiväinen kommenttisi.

        Selvä, mutta en kyllä ymmärtänyt mitä nämä toimintaympäristöt oikein on


    • Anonyymi

      "Kaikilla on palstalla joku kolmesta roolista"

      Tuo ei pidä paikkaansa, täällä on lisäksi intressiryhmien edustajia, kuten:

      - myrkyllisen feminismin asian-ajajia, edistämässä utopistista ideologiaansa. Se ei ole sisällöntuottamista, viihdyttämistä, tai trollaamista, se vissiinkin on vainoamista.

      - markkinavoimien edustajia, valvomassa etujaan. Kun joku kirjoittaa esim. että Lidl:in parfyymit ja öödetoiletit ovat yhtä hyviä ja feromonipitoisia kuin 20 kertaa kalliimmat niin edunvalvojat aktivoituvat.

    • Omasta mielestä kyllä ihan kaikkea. Riippuu mielialasta, kiinnostuksesta ja siitä, olenko keskustelutuulella.

      Jotkut muut tuntuu kyllä keksivän mulle roolin ihan kyselemättäkin, mikä on huvittavaa. Kuulun varmaan siihen turinasakkiinkin, mikä on minusta vaan silkkaa kateutta ja kiukkuilua.

      Kyse ei ehkä suoranaisesti ole rooleista, vaan sosiaalisesta kyvykkyydestä. Joillain juttu luistaa keskenään, vaikka ei olisi samaa mieltä ja ristiriitaisuudet mielipiteissä yleensä karisee, kun kuulee perustelut jne.

      • Anonyymi

        Turinatiimi on Suomen kovin komppikerho keskenään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turinatiimi on Suomen kovin komppikerho keskenään.

        Niin, mitä sitten? Mitä se sinulta on pois?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin, mitä sitten? Mitä se sinulta on pois?

        Ei mitenkään,hyvä kun edes joku tiimiläinen on rehellinen ja myöntää totuuden että tiimi lätisee vain keskenään toinen toistaan kompaten :)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turinatiimi on Suomen kovin komppikerho keskenään.

        Väsähtänyttä ja ponnetonta hymistelyä siis, jos rivien välistä lukaisee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väsähtänyttä ja ponnetonta hymistelyä siis, jos rivien välistä lukaisee

        Sitä juuri, keskustelun irvikuvaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väsähtänyttä ja ponnetonta hymistelyä siis, jos rivien välistä lukaisee

        Jota he itse pitävät sosiaalisena kyvykkyytenä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jota he itse pitävät sosiaalisena kyvykkyytenä

        Miksiköhän ”sosiaalisesti kyvykkäillä ” on aina näin valtava tarve tuottaa/korostaa tätä vastakkainasetteluasettelmaa mustanikkien ja sininikkien välillä? Miksi ”sosiaalisesti kyvykäs” talloo toisen päälle itseään nostaakseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitenkään,hyvä kun edes joku tiimiläinen on rehellinen ja myöntää totuuden että tiimi lätisee vain keskenään toinen toistaan kompaten :)))

        No siis joskus ei voi muuta kuin kompata... en mä aibakaan ala vaan väkisin olemaan erimieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksiköhän ”sosiaalisesti kyvykkäillä ” on aina näin valtava tarve tuottaa/korostaa tätä vastakkainasetteluasettelmaa mustanikkien ja sininikkien välillä? Miksi ”sosiaalisesti kyvykäs” talloo toisen päälle itseään nostaakseen?

        No itsehän en pidä nikittömiä yhtään huonompina, mutta tunnistsminen on mahdotonta. Vaikea ottaa vastaan kaikenlaisia kommentteja, kun joku snonyymi voi olla tosissaan, toinen pelleillä ja siltä väliltä...välikomentitkin joiltain toisilta onnistuu...

        Minun kritiikki koskee ainoastaan teknistä puolta.


      • Kyllä sinä pääosin olet tuottaja. Toisinaan teet aloituksiakin, mutta pääosin pyrit keskustelemaan asiallisesti muiden kanssa milloin mistäkin asiasta. Sitten sulla on se selkeä viihdevaihde, jolloin lähinnä heität huulta, mutta senkin teet asiallisesti.

        Ihan vain asiallinen keskustelu jostain asiasta on tuottamista.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä sinä pääosin olet tuottaja. Toisinaan teet aloituksiakin, mutta pääosin pyrit keskustelemaan asiallisesti muiden kanssa milloin mistäkin asiasta. Sitten sulla on se selkeä viihdevaihde, jolloin lähinnä heität huulta, mutta senkin teet asiallisesti.

        Ihan vain asiallinen keskustelu jostain asiasta on tuottamista.

        Joo, no niinkuin tuumsilinkin, että muut roolittaa ja minun puolesta saakin. 😊
        Itse ei ole hinkua mihinkään laatikkoon, mutta minut saa laittaa johonkin, jos tykkää. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, no niinkuin tuumsilinkin, että muut roolittaa ja minun puolesta saakin. 😊
        Itse ei ole hinkua mihinkään laatikkoon, mutta minut saa laittaa johonkin, jos tykkää. 😁

        No jos asia on noin, niin ostan jonkin pienen säilytyslaatikon ja tulen luoksesi, katsotaan saadaanko me sut mahtumaan siihen. Ja tietty tehdään projektista joku hupsu tiktok-video, se on nyt muotia 🤣


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kyllä sinä pääosin olet tuottaja. Toisinaan teet aloituksiakin, mutta pääosin pyrit keskustelemaan asiallisesti muiden kanssa milloin mistäkin asiasta. Sitten sulla on se selkeä viihdevaihde, jolloin lähinnä heität huulta, mutta senkin teet asiallisesti.

        Ihan vain asiallinen keskustelu jostain asiasta on tuottamista.

        Ihanaa komppaamista tiimiläisen puolesta <3


      • randombypasser kirjoitti:

        No jos asia on noin, niin ostan jonkin pienen säilytyslaatikon ja tulen luoksesi, katsotaan saadaanko me sut mahtumaan siihen. Ja tietty tehdään projektista joku hupsu tiktok-video, se on nyt muotia 🤣

        No elä ota ihan pientä, niin ei tartte pettyä kenenkään. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa komppaamista tiimiläisen puolesta <3

        Eiks ookin? 😚❤️


      • Disseisback kirjoitti:

        No elä ota ihan pientä, niin ei tartte pettyä kenenkään. 😁

        Saiskohan äijän mahtumaan sellaseen isoon IKEA-kassiin? Sitäkin vois kokeilla joskus 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Saiskohan äijän mahtumaan sellaseen isoon IKEA-kassiin? Sitäkin vois kokeilla joskus 😂

        Luulisin, että mahtuisin. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Luulisin, että mahtuisin. 😁

        No hitto! Mä luulisin kans mahtuvani, joten tästä tulikin kisa, kaks Ikean isoa kassia ja kaks jäbää, katotaan mahdutaanko 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No hitto! Mä luulisin kans mahtuvani, joten tästä tulikin kisa, kaks Ikean isoa kassia ja kaks jäbää, katotaan mahdutaanko 😂

        No mä en oo varma, että onko mulla ainakaan tyhjänä sellaista. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä en oo varma, että onko mulla ainakaan tyhjänä sellaista. 😄

        Mulla on ainakin yksi takakontissa, luultavasti niitä on useampikin siellä, niin sovitaan niin että mä hoidan ne Ikean kassit paikalle ja sitten kisataan 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Mulla on ainakin yksi takakontissa, luultavasti niitä on useampikin siellä, niin sovitaan niin että mä hoidan ne Ikean kassit paikalle ja sitten kisataan 😁

        Jees... tehdäänpä näin. 😁👌


    • Anonyymi

      työtön

    • Anonyymi

      Toisinaan käyn palstalla ja roolini on provosoida huonon itsetunnon omaavia jotka ovat täysin vieraantuneita hyvinvointiyhteiskunnasta. Heidän tajuntaan ei vaan mahdu että menestyviä, hyvännäköisiä ja onnellisia ihmisiä on olemassa

      Meloninainen

      • Anonyymi

        Melonimies, sinulla todella on näitä rooleja joka lähtöön. Mutta etkö voisi performoida menestynyttä ihmistä enemmän omana itsenäsi? Funktiosi taitaa kuitenkin olla luoda naisista tällaisia tunnekylmiä kuvia ihan katkeruudestasi käsin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melonimies, sinulla todella on näitä rooleja joka lähtöön. Mutta etkö voisi performoida menestynyttä ihmistä enemmän omana itsenäsi? Funktiosi taitaa kuitenkin olla luoda naisista tällaisia tunnekylmiä kuvia ihan katkeruudestasi käsin

        Olen nainen ja jos olen sinusta tunnekylmä niin ongelma on sinulla, ei minulla. Olen reilu realisti mutta kaikki eivät vaan kestä kuulla totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nainen ja jos olen sinusta tunnekylmä niin ongelma on sinulla, ei minulla. Olen reilu realisti mutta kaikki eivät vaan kestä kuulla totuutta.

        Ehkä minä olen ainakin tässä tapauksessa se realisti, jos ohimennen mainitsen, että niin fantsua kuin kulttuurinen naisviha onkin, niin kaikkia performansseja ei ehkä kannata ottaa todesta modernin noitavainot hegemoniassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä minä olen ainakin tässä tapauksessa se realisti, jos ohimennen mainitsen, että niin fantsua kuin kulttuurinen naisviha onkin, niin kaikkia performansseja ei ehkä kannata ottaa todesta modernin noitavainot hegemoniassa.

        Kulttuurinen naisviha taannuttaa lapsen tasolle ja kaikki on yhtä ihmettelyä kuin lapsi joka tapailee puhetta jokeltelulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulttuurinen naisviha taannuttaa lapsen tasolle ja kaikki on yhtä ihmettelyä kuin lapsi joka tapailee puhetta jokeltelulla

        Elkää esiintykö minuna! Lopettakaa jo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä minä olen ainakin tässä tapauksessa se realisti, jos ohimennen mainitsen, että niin fantsua kuin kulttuurinen naisviha onkin, niin kaikkia performansseja ei ehkä kannata ottaa todesta modernin noitavainot hegemoniassa.

        Laitetaan tämä nyt etulinjaan, sen verran osuvasti sanottu varsinkin sivistyneinä itseään pitäville. Kaikki ei tietysti tällaista identifikaatiots tai vaikutelmaa edes yritä, osuu heillekin vaikka liian hieno sanasto saattaa kismittää


    • Anonyymi

      En koe, että minulla olisi oikein minkäänlaista selkeää roolia. Joskus olen tehnyt aloituksia ja käynyt todella kiinnostaviakin keskusteluja, mutta usein täällä oloni menee kipeäksi höpöttelyksi 😊 Se sopii minulle, sillä työpäivät ovat raskaita ja keskittymistä vaativia, joten aina en jaksa käydä niin syvällisiä keskusteluja.

      • Eli olet luultavasti jossain tuottajan ja kuluttajan välimaastossa, vähän voimista ja fiiliksistä riippuen, ilmeisestikin.

        Jo pelkkä asiallinen keskustelu on tuottamista.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Eli olet luultavasti jossain tuottajan ja kuluttajan välimaastossa, vähän voimista ja fiiliksistä riippuen, ilmeisestikin.

        Jo pelkkä asiallinen keskustelu on tuottamista.

        Jossain tuolla main juu 😊 Usein en jaksa kuin höpötellä kissoista ja muusta mukavasta, mutta on täällä käyty todella syvällisiäkin keskusteluja, jotka ovat auttaneet itseä työstämään tiettyjä asioita omassa päässä.

        Näin rankan työpäivän päätteeksi pysyttelen enemmän höpölinjalla, kun aivot on tyhjäkäynnillä. Ihailen esim Citrinellan kykyä tuottaa asiapitoista ja pohdittua tekstiä päivästä toiseen tai Jasun kykyä keskustella asiasta kuin asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jossain tuolla main juu 😊 Usein en jaksa kuin höpötellä kissoista ja muusta mukavasta, mutta on täällä käyty todella syvällisiäkin keskusteluja, jotka ovat auttaneet itseä työstämään tiettyjä asioita omassa päässä.

        Näin rankan työpäivän päätteeksi pysyttelen enemmän höpölinjalla, kun aivot on tyhjäkäynnillä. Ihailen esim Citrinellan kykyä tuottaa asiapitoista ja pohdittua tekstiä päivästä toiseen tai Jasun kykyä keskustella asiasta kuin asiasta.

        Useimmat ovat jonkinlainen yhdistelmä mainituista kolmesta roolista ja yhdistelmä elää ihmisen mukana, tänään yhtä ja huomenna toista.

        Olet varmaan rippusen enemmän tuottaja kuin kuluttaja, arvioisin.

        Citrinellan kyky tuottaa puhelinluettelon mittaisia tekstejä melkein mistä tahansa on hämmästyttävä. Jasuhan on keskustelussa kuin kala vedessä. Hän on se kala ja vesi on se keskustelu. Menee yhdestä kiduksesta sisään ja toisesta ulos 😁


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Useimmat ovat jonkinlainen yhdistelmä mainituista kolmesta roolista ja yhdistelmä elää ihmisen mukana, tänään yhtä ja huomenna toista.

        Olet varmaan rippusen enemmän tuottaja kuin kuluttaja, arvioisin.

        Citrinellan kyky tuottaa puhelinluettelon mittaisia tekstejä melkein mistä tahansa on hämmästyttävä. Jasuhan on keskustelussa kuin kala vedessä. Hän on se kala ja vesi on se keskustelu. Menee yhdestä kiduksesta sisään ja toisesta ulos 😁

        Sinä olet kyl palstan ykköstyrkky 👍🏼


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Useimmat ovat jonkinlainen yhdistelmä mainituista kolmesta roolista ja yhdistelmä elää ihmisen mukana, tänään yhtä ja huomenna toista.

        Olet varmaan rippusen enemmän tuottaja kuin kuluttaja, arvioisin.

        Citrinellan kyky tuottaa puhelinluettelon mittaisia tekstejä melkein mistä tahansa on hämmästyttävä. Jasuhan on keskustelussa kuin kala vedessä. Hän on se kala ja vesi on se keskustelu. Menee yhdestä kiduksesta sisään ja toisesta ulos 😁

        Noin se menee oikeassakin elämässä, ei kukaan ole vain yhdenlainen vaan fiilikset vaihtelee päivästä, elämäntilanteesta ja muusta (kuten hormoneista) riippuen. Jotkut tosin onnistuvat olemaan hämmästyttävän tasaisia, tai ehkä osaavat vain antaa sen vaikutelman 😁

        Citrinella on mielessäni sellainen upea supernainen, jonka pää toimii aamuyöstäkin kesken unien 😄 Jasu on kyllä ihailtavan sanavalmis, virkistävän teeskentelemätön ja paljon ihanampi kuin itse tuntuu ajattelevan 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin se menee oikeassakin elämässä, ei kukaan ole vain yhdenlainen vaan fiilikset vaihtelee päivästä, elämäntilanteesta ja muusta (kuten hormoneista) riippuen. Jotkut tosin onnistuvat olemaan hämmästyttävän tasaisia, tai ehkä osaavat vain antaa sen vaikutelman 😁

        Citrinella on mielessäni sellainen upea supernainen, jonka pää toimii aamuyöstäkin kesken unien 😄 Jasu on kyllä ihailtavan sanavalmis, virkistävän teeskentelemätön ja paljon ihanampi kuin itse tuntuu ajattelevan 😊

        Ne jotka antavat tasaisen vaikutelman vuodesta toiseen, ovat varmaan lääkepöllyssä 😁

        Citris on kyllä kova tuottamaan tekstiä, se on uskomatonta, en lakkaa ihmettelemästä.
        Jasu on palstalla niin aito kun ihminen vain voi olla, samoin Pikku-Pirpana, noista kahdesta tiedän että ovat tasan sitä mitä palstalla saa lukea. Upeita leidejä molemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se menee oikeassakin elämässä, ei kukaan ole vain yhdenlainen vaan fiilikset vaihtelee päivästä, elämäntilanteesta ja muusta (kuten hormoneista) riippuen. Jotkut tosin onnistuvat olemaan hämmästyttävän tasaisia, tai ehkä osaavat vain antaa sen vaikutelman 😁

        Citrinella on mielessäni sellainen upea supernainen, jonka pää toimii aamuyöstäkin kesken unien 😄 Jasu on kyllä ihailtavan sanavalmis, virkistävän teeskentelemätön ja paljon ihanampi kuin itse tuntuu ajattelevan 😊

        Moi Xena!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kyl palstan ykköstyrkky 👍🏼

        Kai aloituksen kirjoittanut mies nyt tykkää itseään korostaa ei mikään uutinen


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ne jotka antavat tasaisen vaikutelman vuodesta toiseen, ovat varmaan lääkepöllyssä 😁

        Citris on kyllä kova tuottamaan tekstiä, se on uskomatonta, en lakkaa ihmettelemästä.
        Jasu on palstalla niin aito kun ihminen vain voi olla, samoin Pikku-Pirpana, noista kahdesta tiedän että ovat tasan sitä mitä palstalla saa lukea. Upeita leidejä molemmat.

        Itsekin ehkä joskus tarvitsisi lääkkeiden tasaavaa vaikutusta 😄

        Pikku-Pirpana on ehdottomasti lemppari myös, nimenomaan aito omana itsenään . Upeita leidejä kaikki kyllä 🥰 Ja on täällä kivoja miehiäkin 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi Xena!!

        Nyt meni kyllä veikkaus väärin 😊 Minulla on kyllä ollut rekattu nikki aikoinaan, mutta ei ole vielä kukaan tunnistanut 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin ehkä joskus tarvitsisi lääkkeiden tasaavaa vaikutusta 😄

        Pikku-Pirpana on ehdottomasti lemppari myös, nimenomaan aito omana itsenään . Upeita leidejä kaikki kyllä 🥰 Ja on täällä kivoja miehiäkin 😄

        Kukapa sitä ei kaipaisi jotain apua välillä tasaamaan mielen kuohuja 😁

        Kivoja miehiäkin? Palstalla? Enpä ole huomannut kyllä, eikö ne "miehet" ole kaikki naisia jotka esittävät miehiä? Ja sama tietysti toisinpäin 😂

        On paljonkin upeita leidejä palstalla, ei taida muunlaisia ollakaan 😉


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kukapa sitä ei kaipaisi jotain apua välillä tasaamaan mielen kuohuja 😁

        Kivoja miehiäkin? Palstalla? Enpä ole huomannut kyllä, eikö ne "miehet" ole kaikki naisia jotka esittävät miehiä? Ja sama tietysti toisinpäin 😂

        On paljonkin upeita leidejä palstalla, ei taida muunlaisia ollakaan 😉

        Ai niin, unohdin, kaikki täällä ovat vain naisia esittäviä miehiä 😂 Mutta tiedän ainakin kaksi täällä rekattuna kirjoittavaa miestä livestä, joten ainakin kahden tiedän todistetusti olevan miehiä 😄 Sinustakin vahva epäily, että olet ihan oikea mies 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin, unohdin, kaikki täällä ovat vain naisia esittäviä miehiä 😂 Mutta tiedän ainakin kaksi täällä rekattuna kirjoittavaa miestä livestä, joten ainakin kahden tiedän todistetusti olevan miehiä 😄 Sinustakin vahva epäily, että olet ihan oikea mies 😁

        Ehei, en minä mikään mies ole, hah. Olen miestä esittävä nainen, joka oikeastaan on transu joka haluaisi sukupuolen korjausleikkaukseen, jotta voisi kokea olevansa miehekäs nainen. Tai jotain 😂

        Juu, minäkin teidän parit näistä miehistä, että ovat tosiaan ainakin fysiologisesti miehiä livessä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ehei, en minä mikään mies ole, hah. Olen miestä esittävä nainen, joka oikeastaan on transu joka haluaisi sukupuolen korjausleikkaukseen, jotta voisi kokea olevansa miehekäs nainen. Tai jotain 😂

        Juu, minäkin teidän parit näistä miehistä, että ovat tosiaan ainakin fysiologisesti miehiä livessä.

        Nyt meni häämmentäväksi, mutta se kai riittää kun sanoo, että olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet ja että tänne mahtuu kaikenlaiset kokipa olevansa mitä sukupuolta tahansa 😄

        Joillain on erikoinen tarve väittää ihmisten olevan toista sukupuolta, mistä lie sekin tarve kumpuaa 🤔 Itselleni on se ja sama miksi minua luullaan, en minä täällä ole naiseuttani esittelemässä, joten aivan sama vaikka minun luultaisiin olevan eläintarhasta karannut vompatti 🤷‍♀️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni häämmentäväksi, mutta se kai riittää kun sanoo, että olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet ja että tänne mahtuu kaikenlaiset kokipa olevansa mitä sukupuolta tahansa 😄

        Joillain on erikoinen tarve väittää ihmisten olevan toista sukupuolta, mistä lie sekin tarve kumpuaa 🤔 Itselleni on se ja sama miksi minua luullaan, en minä täällä ole naiseuttani esittelemässä, joten aivan sama vaikka minun luultaisiin olevan eläintarhasta karannut vompatti 🤷‍♀️

        No jaa, kyllä minä fyysisesti täytän miehen tunnusmerkit ja itse koen itseni mies-sukupuoliseksi, niin kaipa se on sitten siinä 😂

        Se kai kuuluu siihen samaan sarjaan kaiken muun sitkeän perseilyn kanssa. Asiaa voi siis verrata pissillä käymiseen. Kun pissii, paineet kevenevät ja voi taas jatkaa sitä jotain muuta mitä oli tekemässä. Näin minä sen miellän.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No jaa, kyllä minä fyysisesti täytän miehen tunnusmerkit ja itse koen itseni mies-sukupuoliseksi, niin kaipa se on sitten siinä 😂

        Se kai kuuluu siihen samaan sarjaan kaiken muun sitkeän perseilyn kanssa. Asiaa voi siis verrata pissillä käymiseen. Kun pissii, paineet kevenevät ja voi taas jatkaa sitä jotain muuta mitä oli tekemässä. Näin minä sen miellän.

        Ei itselläkään ole koskaan asiasta ollut epäselvyyttä. Olen syntynyt naiseksi ja sellainen koen myös joka solullani olevani 😄

        Ehkä joillain on juuri tuollainen tapa huvittaa itseään, who knows. Mutta ei sillä väliä, ei haittaa vaikka minua mieheksikin luullaan 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei itselläkään ole koskaan asiasta ollut epäselvyyttä. Olen syntynyt naiseksi ja sellainen koen myös joka solullani olevani 😄

        Ehkä joillain on juuri tuollainen tapa huvittaa itseään, who knows. Mutta ei sillä väliä, ei haittaa vaikka minua mieheksikin luullaan 😊

        Niin, kyllä toisilla on aika jännät tavat viihdyttää itseään. Ittelle asiasta tulee mieleen 15v koltiaiset, omassa elämässä siihen aikaan tuommoinen olisi ollut odotettavissa olevaa käytöstä. Vaan tiiäpä sitten ono ne jotain hiukan myöhäiskypsyviä kuitenkin 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni häämmentäväksi, mutta se kai riittää kun sanoo, että olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet ja että tänne mahtuu kaikenlaiset kokipa olevansa mitä sukupuolta tahansa 😄

        Joillain on erikoinen tarve väittää ihmisten olevan toista sukupuolta, mistä lie sekin tarve kumpuaa 🤔 Itselleni on se ja sama miksi minua luullaan, en minä täällä ole naiseuttani esittelemässä, joten aivan sama vaikka minun luultaisiin olevan eläintarhasta karannut vompatti 🤷‍♀️

        Sen verran korostettua pulinaa, että kyllä tämä naisena netissä oleilun uskottavuus on sinulle varmasti mies hyvin tärkeää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran korostettua pulinaa, että kyllä tämä naisena netissä oleilun uskottavuus on sinulle varmasti mies hyvin tärkeää

        Sivusta
        Kiitos fanituksesta, jokainen klikkaus on tärkeä ❤️


    • Anonyymi

      Sä typerä olla saat kukkomainen hölmöläinen

    • Anonyymi

      Roolisi palstalla on Lord of the Trolls?

      Onneksi tuokin on ohi koko joulun aika, kammottavat jokapäiväiset kymmenkertaiset Hyvää Joulua, Hyvää Uutta Vuottaa, kymmeniä kertoja ellei satoja kertoja toistaa päivässä samaa sanomaa! Ärsyttää.

      Ja mitä tekopyhyyttä joululahjojen kanssakin, NOH eräs juttu oli hyvä nimittäin näin erään todella vanhan kaverin pitkästä aikaa, on siiskin suuressa kansainvälisessä yhtiössä pomona töissä, olen siis nähnyt mutta nyt pyysin käymään oikein, oli hyviä juttuja.

      Suuri yhtiö, ei siis mikään pikkufirma kuten joku Fortum hehe3he :D

    • Anonyymi

      En ainakaan kohinaa, olen ehkä enemmän se lakoninen ja pragmaattinen ilonpilaaja tällä satumaisten tirkistelytarinarakennelmien provopalstalla toiset ehkä jopa pitää tyylistäni, joka on itseasiassa tehty tarkoituksellisen helpoksi tunnistaa. Nahka on kasvanut kovaksi jos asiaa lähestyy esim kiitollisuusharjoituksen kautta

      • Tuo kuvailu ei kyllä anna paljoa, kun et kerro miten mahdollisesti tuotat itse sisältöä, muuten kuin "pilaamalla ilon", jonka voi tulkita monin tavoin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tuo kuvailu ei kyllä anna paljoa, kun et kerro miten mahdollisesti tuotat itse sisältöä, muuten kuin "pilaamalla ilon", jonka voi tulkita monin tavoin.

        No lähinnä annan mahdollisuuden tulkita tätä trollausvirtaa ja feikkitarinallisuuksia joita yhdistää toksisesti keneen sattuu hieman realistisemmasta näkökulmasta, ehkä uskon ihmisyyteen ja terveen järjen palaamiseen näin idealistisena ja humaanina ihmisenä. Toiset pitää vttumaisena


      • Anonyymi kirjoitti:

        No lähinnä annan mahdollisuuden tulkita tätä trollausvirtaa ja feikkitarinallisuuksia joita yhdistää toksisesti keneen sattuu hieman realistisemmasta näkökulmasta, ehkä uskon ihmisyyteen ja terveen järjen palaamiseen näin idealistisena ja humaanina ihmisenä. Toiset pitää vttumaisena

        Luultavasti olet enemmän tuottaja kuin kuluttaja. Jos kovin moni pitää sinua vittumaisena, saatat joiltain osin täyttää myös kohinan kriteerit. Mutta siinä kohina kuulostaa paskalta, se on kuitenkin omalla tavallaan tuottamista, useimmiten ei vain kovin hyöllistä tuottamista.

        Mutta kaikki roolit ja niiden kombinaatiot tekevät palstasta palstan ja ovat sikäli välttämättömiä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Luultavasti olet enemmän tuottaja kuin kuluttaja. Jos kovin moni pitää sinua vittumaisena, saatat joiltain osin täyttää myös kohinan kriteerit. Mutta siinä kohina kuulostaa paskalta, se on kuitenkin omalla tavallaan tuottamista, useimmiten ei vain kovin hyöllistä tuottamista.

        Mutta kaikki roolit ja niiden kombinaatiot tekevät palstasta palstan ja ovat sikäli välttämättömiä.

        Niin, tämän kapeaan määritelmäsi mukaan olisin varmasti sisällöntuottaja, mikä tarkoittaa kaikkea muuta kuin sitä, että tekisin aloituksia tai että haluaisin itseäni yhdistettävän aloituksiin, jotka on pääosin sinun teksisemiasu provojasi usein naisena esiintyen ja aina yhtä ontuvalla tavalla. En osaa sanoa tuoko naisen esittäminen huonon kuvan kautta sinulle jotain henkistä tyydytystä vai uskotko itse näihin alter egoihisi ja pyrit sulautumaan peiterooliisi täydellisesti ja tulistut ajoittain voimakkaasti jos identiteettejäsi uhataan jollain tavalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tämän kapeaan määritelmäsi mukaan olisin varmasti sisällöntuottaja, mikä tarkoittaa kaikkea muuta kuin sitä, että tekisin aloituksia tai että haluaisin itseäni yhdistettävän aloituksiin, jotka on pääosin sinun teksisemiasu provojasi usein naisena esiintyen ja aina yhtä ontuvalla tavalla. En osaa sanoa tuoko naisen esittäminen huonon kuvan kautta sinulle jotain henkistä tyydytystä vai uskotko itse näihin alter egoihisi ja pyrit sulautumaan peiterooliisi täydellisesti ja tulistut ajoittain voimakkaasti jos identiteettejäsi uhataan jollain tavalla

        Ja muuten kiitos tästä aloituksesta, suurinkaan palstaperformanssien kautta illusioija ei voi skipata tätä ketjua, sillä se tulee pyörimään tässä päiväkausia eikä toisaalta jättää kommentin kommenttia lukematta, sisäistämättä jättämistä voi yrittää jos tarve itsepetokselle on kovinkin mittava.


    • Anonyymi

      Ei minulla ole roolia tällä palstalla. Tämä on minulle työkalu päästä tavoitteisiin, jotka vaihtuvat ja haihtuvat loputtomasti niitä luodessa :)

      • Mitä sinäkin käytät palstaa tietyillä tavoilla, joten sinulla on roolisi.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mitä sinäkin käytät palstaa tietyillä tavoilla, joten sinulla on roolisi.

        Jos sen niin haluaa nähdä. Voin tuottaa ajoittain sisältöä, mutta enimmäkseen kulutan, enkä voi kieltää, ettenkö olisi joskus myös trollannut :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sen niin haluaa nähdä. Voin tuottaa ajoittain sisältöä, mutta enimmäkseen kulutan, enkä voi kieltää, ettenkö olisi joskus myös trollannut :)

        No mutta sehän oli selkeää, pääosin siis kulutat. Luet toisten höpöttelyä ja välillä kommentoit? Välillä piruiletkin ehkä?

        Liki kaikki meistä palstalaisista on jokin yhdistelmä noista kolmesta. Sinä luultavasti pääosin kulutat, mutta myös tuotat (asiallista keskustelua kommentoidessasi) ja satunnaisesti aiheutat kohinaa (piruilemalla). Kuulostaa varsin hyvältä paketilta :)


    • Anonyymi

      Voi hyvää päivää. Että nyt palstalla pitäisi joku ROOLIKIN olla. Että rekattuna ja kaikenlaista aloitusta syöttäneenä olet ykkönen. Lukiana kakkonen ja yksittäisenä kommentoijana se pahnanpohjimmainen. Että oikein pitäisi palstalla ruveta analysoimaan ja mielipiteitään muille perustelemaan että olisi ns. Palstaeliittiä. Se on kuulkaas näin, että omia mielipiteitään ei tarvii perustella kenellekkään,olit palstalla tai et. Mikä sinä olet sitä vaatimaan. Anna kaikkien kukkien kukkia,äläkä niitä itsekkyydessäsi ja omanarvontunnossasi tallo. T. 💩

      • Anonyymi

        Mä en tiedä onko tää rekisteröitynyt palstaeliitti ollenkaan tajunnut miten noloa on identifioitua suoli24-kirjoittelijaksi. Pidätte sitä niin suuressa arvossa.


      • Halusit tai et, sinulla on rooli palstalla johtuen siitä yksinkertaisesta seikasta, että käytät palstaa. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

        Ei tässä mitään nokkimisjärjestyksiä yritetä luoda, koska kaikki eri roolit tuottavat yhdessä sen, mitä palsta on. Jos yksikin rooli poistuu, kaatuu koko paska sellaisena kuin sen nyt tunnemme.

        Vaatimaan? Enhän minä mitään ole vaatinut, tein vain aloituksen, johon voi ottaa osaa tai olla ottamatta osaa. Itsehän sinä tänne tulit nyt sitten ottamaan osaa, mutta sinulla on otsaa syyttää minua siitä. Hämmentävää ajattelua, todellakin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Halusit tai et, sinulla on rooli palstalla johtuen siitä yksinkertaisesta seikasta, että käytät palstaa. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

        Ei tässä mitään nokkimisjärjestyksiä yritetä luoda, koska kaikki eri roolit tuottavat yhdessä sen, mitä palsta on. Jos yksikin rooli poistuu, kaatuu koko paska sellaisena kuin sen nyt tunnemme.

        Vaatimaan? Enhän minä mitään ole vaatinut, tein vain aloituksen, johon voi ottaa osaa tai olla ottamatta osaa. Itsehän sinä tänne tulit nyt sitten ottamaan osaa, mutta sinulla on otsaa syyttää minua siitä. Hämmentävää ajattelua, todellakin.

        Hämmentävää on käydä itsensä kanssa päivät pitkät jotain toraa ilmeisesti aloituksia venyttääkseen. Kyllä kakkaemojikarikatyyrista huomaa, että kyseessä olet sinä itse. Maneerit vastaa ihan täysin kirjoitustyyliäsi, että se siitäkin kokemuksellisuudesta.


    • Anonyymi

      Tarvitsisiin vähän selkeämpää jaottelua, että mitä sä noilla tarkotat. Onko "sisällöntuottaja" sekä aloitusten tekijä, että niihin vastaaja? Onko "sisällönkuluttaja" ihan vaan pelkkä lukija?

      • Anonyymi

        Jos nuo määritellään edellä olettamallani tavalla, niin olen pääosin sisällöntuottaja, sillä ne juurikaan pelkästään lue. Silloin kun luen, olen pikemmin tiedonkerääjä, enkä viihtyjä. Mä olen täällä koska olen kiinnostunut ihmisistä ja mä olen luonteeltani sellainen, että pysähdyn usein tuolla reaalielämässäkin ihan vaan katselemaan ihmisten puuhia, naamioituen esimerkiksi kahvikupin ja puhelimen tai läppärin taakse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nuo määritellään edellä olettamallani tavalla, niin olen pääosin sisällöntuottaja, sillä ne juurikaan pelkästään lue. Silloin kun luen, olen pikemmin tiedonkerääjä, enkä viihtyjä. Mä olen täällä koska olen kiinnostunut ihmisistä ja mä olen luonteeltani sellainen, että pysähdyn usein tuolla reaalielämässäkin ihan vaan katselemaan ihmisten puuhia, naamioituen esimerkiksi kahvikupin ja puhelimen tai läppärin taakse.

        Rande tarkoittaa, että hän ja muut turinatiimiläiset ovat sisällöntuottajia ja muiden tehtävä on sivusta ihailla näiden loppumatonta turinahuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nuo määritellään edellä olettamallani tavalla, niin olen pääosin sisällöntuottaja, sillä ne juurikaan pelkästään lue. Silloin kun luen, olen pikemmin tiedonkerääjä, enkä viihtyjä. Mä olen täällä koska olen kiinnostunut ihmisistä ja mä olen luonteeltani sellainen, että pysähdyn usein tuolla reaalielämässäkin ihan vaan katselemaan ihmisten puuhia, naamioituen esimerkiksi kahvikupin ja puhelimen tai läppärin taakse.

        Lisään vielä, että sisällöntuottamisenikin on pitkälti sidottu tuohon samaan ominaisuuteni, eli kiinnostukseeni ihmisistä. Joskus tietenkin kirjoittelen ihan pelkästään viihtyäkseni, mutta paljon useammin pyrin saamaan jotain irti ihmisestä. Englanninkieliselle sanalla "probe" on tässä yhteydessä huono keksiä suomalaista vastinetta, mutta myönnän silti monen tekstini olevan tuota. Ei välttämättä suoraa trollaamista, mutta kuitenkin pienimuotoista tökkimistä ja tutkailua. Kuitenkin niin, että en koskaan esitä sellaista ajatusta tai mielipidettä, jonka takana en itse seiso, vaikka ehkä välillä hieman provokatiivisesti ne ilmaisenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rande tarkoittaa, että hän ja muut turinatiimiläiset ovat sisällöntuottajia ja muiden tehtävä on sivusta ihailla näiden loppumatonta turinahuttua.

        Eiköhän hän ihan itse ilmoita mitä on tarkoittanut, jos kokee tarpeelliseksi, mutta kiitos panoksestasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rande tarkoittaa, että hän ja muut turinatiimiläiset ovat sisällöntuottajia ja muiden tehtävä on sivusta ihailla näiden loppumatonta turinahuttua.

        Selvästikään et ymmärtänyt aloitusta, mutta se on ok.


      • Sisällöntuottaja on taho, joka käy asiallista keskustelua, siis tuottaa sisältöä keskustelemalla. Se voi olla aloituksiakin, mutta voi yhtä hyvin olla pelkkiä kommenttejakin. Idea on siinä, että koittaa saada aikaiseksi asiallista keskustelua, ei vain lue juttuja ja kommentoi satunnaisesti lakonisesti jotain höttöä. Eka on tuottaja, jälkimmäinen kuluttaja. Sitten on vielä kohina, eli pääosin häiriköintiä eri tavoin. Se voi olla aloituksiakin, mutta niiden tyyli on mallia viinamies tai aloitukset "Kannattaako pienitissistä akkaa ottaa..." Siis kohinaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos nuo määritellään edellä olettamallani tavalla, niin olen pääosin sisällöntuottaja, sillä ne juurikaan pelkästään lue. Silloin kun luen, olen pikemmin tiedonkerääjä, enkä viihtyjä. Mä olen täällä koska olen kiinnostunut ihmisistä ja mä olen luonteeltani sellainen, että pysähdyn usein tuolla reaalielämässäkin ihan vaan katselemaan ihmisten puuhia, naamioituen esimerkiksi kahvikupin ja puhelimen tai läppärin taakse.

        Check, olen samaa mieltä kanssasi tuon antamasi kuvailun perusteella.
        Enemmistö tuottajista taitaa edelleen olla rekisteröitymättömiä, arvelisin näin. Valtaosa aktiivisista ja asiallisista keskustelijoista on rekkautumattomia.
        Rekisteröidyt ovat siinä mielessä tuottajissa vähemmistöä, vaikka ehkä niukasti vähemmistöä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sisällöntuottaja on taho, joka käy asiallista keskustelua, siis tuottaa sisältöä keskustelemalla. Se voi olla aloituksiakin, mutta voi yhtä hyvin olla pelkkiä kommenttejakin. Idea on siinä, että koittaa saada aikaiseksi asiallista keskustelua, ei vain lue juttuja ja kommentoi satunnaisesti lakonisesti jotain höttöä. Eka on tuottaja, jälkimmäinen kuluttaja. Sitten on vielä kohina, eli pääosin häiriköintiä eri tavoin. Se voi olla aloituksiakin, mutta niiden tyyli on mallia viinamies tai aloitukset "Kannattaako pienitissistä akkaa ottaa..." Siis kohinaa.

        No kannattaako ottaa, voikko paljastaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että sisällöntuottamisenikin on pitkälti sidottu tuohon samaan ominaisuuteni, eli kiinnostukseeni ihmisistä. Joskus tietenkin kirjoittelen ihan pelkästään viihtyäkseni, mutta paljon useammin pyrin saamaan jotain irti ihmisestä. Englanninkieliselle sanalla "probe" on tässä yhteydessä huono keksiä suomalaista vastinetta, mutta myönnän silti monen tekstini olevan tuota. Ei välttämättä suoraa trollaamista, mutta kuitenkin pienimuotoista tökkimistä ja tutkailua. Kuitenkin niin, että en koskaan esitä sellaista ajatusta tai mielipidettä, jonka takana en itse seiso, vaikka ehkä välillä hieman provokatiivisesti ne ilmaisenkin.

        Probe on tosiaan jonkinlainen tutkain, tekona tutkailemista 👍
        Ymmärrän mitä tarkoitit edellä ja olen kanssasi samaa mieltä, toisen löytäminen pelkkien sanojen alta vaatii vähän tökkimistä, minkä jotkut voivat kokea negatiivisenakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kannattaako ottaa, voikko paljastaa?

        No mun kyllä on kannattanut, hiivatin upeita naisia molemmat 👍


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Probe on tosiaan jonkinlainen tutkain, tekona tutkailemista 👍
        Ymmärrän mitä tarkoitit edellä ja olen kanssasi samaa mieltä, toisen löytäminen pelkkien sanojen alta vaatii vähän tökkimistä, minkä jotkut voivat kokea negatiivisenakin.

        No kun nuo eivät lainkaan sanoina kuvaa sitä mitä itse teen. Tietysti käännöksinä oikein, mutta sitä oikeaa suomalaista sanaa ei oikein ole olemassakaan. Näin ikivanhaa South Park jaksoa mukaillakseni "anaalitutkain", ei oikein välitä mielikuvaa avaruusolentojen "analprobesta". 😆

        Mutta joo, moni kokee tollasen tökkimisen negatiivisenakin. Vaikka toisaalta sekään ei eina ole huono juttu, sillä se voi tuoda esiin aitoja ajatuksia ja reaktioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kun nuo eivät lainkaan sanoina kuvaa sitä mitä itse teen. Tietysti käännöksinä oikein, mutta sitä oikeaa suomalaista sanaa ei oikein ole olemassakaan. Näin ikivanhaa South Park jaksoa mukaillakseni "anaalitutkain", ei oikein välitä mielikuvaa avaruusolentojen "analprobesta". 😆

        Mutta joo, moni kokee tollasen tökkimisen negatiivisenakin. Vaikka toisaalta sekään ei eina ole huono juttu, sillä se voi tuoda esiin aitoja ajatuksia ja reaktioita.

        Muistan enemmän kuin tuon legendaarisen analproben 🤣🤣🤣
        Se oli hyvä jakso kaikkinensa, nauroin itteni melkein hengiltä.

        No osalle se tökkiminen on punainen vaate, osalle taas lähinnä hieman kulmia kohottavaa keskustelua. Ja kun tahto on vapaa, ei tarvitse vastata, ei tarvitse jatkaa keskustelua, voi aivan hyvin vain lopettaa sen.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Muistan enemmän kuin tuon legendaarisen analproben 🤣🤣🤣
        Se oli hyvä jakso kaikkinensa, nauroin itteni melkein hengiltä.

        No osalle se tökkiminen on punainen vaate, osalle taas lähinnä hieman kulmia kohottavaa keskustelua. Ja kun tahto on vapaa, ei tarvitse vastata, ei tarvitse jatkaa keskustelua, voi aivan hyvin vain lopettaa sen.

        Oliko se peräti ihan ensimmäinen South Park jakso? Taisi olla. Ja juu tuli sille naurettua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se peräti ihan ensimmäinen South Park jakso? Taisi olla. Ja juu tuli sille naurettua.

        Meinasin väittää vastaan, mutta olet todellakin oikeassa. Miten voit tuollaisen muistaa? 😯
        Minä en muista paljon mitään juuri mistään sarjasta tai leffasta, pääni toimii ihan eri tavalla.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Cartman_Gets_an_Anal_Probe


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Meinasin väittää vastaan, mutta olet todellakin oikeassa. Miten voit tuollaisen muistaa? 😯
        Minä en muista paljon mitään juuri mistään sarjasta tai leffasta, pääni toimii ihan eri tavalla.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Cartman_Gets_an_Anal_Probe

        Ehkä se oli sen verran päheä aloitujakso, että jäi mieleen. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se oli sen verran päheä aloitujakso, että jäi mieleen. 🤣

        No kieltämättä oli päheä, ihan omaa luokkaansa nähden siihen millaista tavaraa silloin Suomen kanavilta muuten puskettiin. South Park oli jotain ihan erilaista 😂


    • Anonyymi

      Minä luen aloituksen,harvoin kommentteja. Vastaan aloitukseen. Silti en koe olevani jotenkin huonompi ihminen. 💩

      • Ei tässä mitään paremmuutta yritetä selvittää, kummallinen ajatuskin. Antamallasi kuvauksella olet jossain tuottajan ja kuluttajan välimaastossa.


    • Anonyymi

      Roolini on ylistää t-tiimin kuolemattomia viisauksia. :)

    • Anonyymi

      Miksi ei rande kommentoi? Menikö jauhot suuhun ?

      • Ei, sitä ei ole vielä sattunut kuin kahdesti ja molemmat irl.

        Mulla on nyt vähän kiireitä, kas kun on liki 150 viestiä odottamassa vastausta, niin hoitelen niitä omassa mielivaltaisessa järjestyksessäni. Ja tämä keskustelu on se mihin viimeksi palaan, lukuun ottamatta tämä viesti.

        Kärsivällisyyttä, ei ole kiire mihinkään, maailma on jo valmis ja kuolema tulee kun sen aika on.


    • Anonyymi

      No enpä jää odotteleen. Luen jos silmiin osuu. Täällähän jatkuvasti muihin viesteihin vastailet että aikaa on. 💩

      • Anonyymi

        Aikaa näköjään on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaa näköjään on..

        Niin, kyllä miehellä on aikaa vastata omiin aloituksiinsa siinä missä sinullakin tuntuu olevan loputtomasti aikaa kommentoida niitä tai ainakin aikaa kommentoida randomilla eri vastauksia vihjailevien pisteidesi kanssa hienostuneen tyylisi mukaan. Itse näin opiskelijana olen vastuussa itse aikatauluistani, miten on sinun laita? Toivottavasti et ole niitä valtion virkamiehiä joiden palkan maksaa kansa. Siinä tapauksessa kellokortin mukaan monta hommaa olisi ehtinyt tehdä keskustelupalstalla lorvehtimisen sijaan kärjistettynä.


    • Keskustelu vaan vaikeahkoa on jos ei rekisteröidy. Pal helpompaa näin.

      • Se on valitettavan totta. En itsekään olisi enää rekkautunut uudelleen ilman näitä selkeitä etuja, muuten olisin voinut höpötellä puskistakin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on valitettavan totta. En itsekään olisi enää rekkautunut uudelleen ilman näitä selkeitä etuja, muuten olisin voinut höpötellä puskistakin.

        Onhan Suomi 24 lla vastuu että henkilöllisyydet pysyvät heidän tiedossa. Eri asia sitten jos esiintyy kokonaan omalla nimellään kuten Luoma.


      • Timmyy kirjoitti:

        Onhan Suomi 24 lla vastuu että henkilöllisyydet pysyvät heidän tiedossa. Eri asia sitten jos esiintyy kokonaan omalla nimellään kuten Luoma.

        On, ihan lainsäädännön mukaisesti. Eikä minua sinällään haittaa vaikka oikea henkilöllisyys paljastuisikin, vaikka olisi se hieman harmillista. Kun ei ole omassa elämässä mitään ihmeellistä eikä salattavaa, niin ei ole. En toki silti haluaisi päätyä näyteikkunaan, mutta ei maailmani siitä järkkyisikään.


      • randombypasser kirjoitti:

        On, ihan lainsäädännön mukaisesti. Eikä minua sinällään haittaa vaikka oikea henkilöllisyys paljastuisikin, vaikka olisi se hieman harmillista. Kun ei ole omassa elämässä mitään ihmeellistä eikä salattavaa, niin ei ole. En toki silti haluaisi päätyä näyteikkunaan, mutta ei maailmani siitä järkkyisikään.

        Samat sanat.


      • Timmyy kirjoitti:

        Samat sanat.

        Olet hyvässä tilanteessa 👍


    • Anonyymi

      Trolli pelle nainen olen

      • Anonyymi

        Olet ehkä vähän liian päälleliimattu karikatyyri, että sinut voisi ottaa todesta. Oletko kenties joku katkera parodian yrittäjä, joka ei edes ymmärrä mitä trollaaminen tarkoittaa tai yrittää muokata sitä semanttisesti omaksi hyödyksi?


    • Olen kulkuri. Käyn aina välillä vilkaisemassa mitä täällä tapahtuu, mutta harvoin kommentoin mitään.

      • Olet lähinnä kuluttaja siis. Muistan sinun kyllä kommentoineen ja jopa tehneen aloituksiakin, mutta se lienee enemmänkin harvinaista herkkua?


      • Kirjoittele enempi. 🙂


      • Timmyy kirjoitti:

        Kirjoittele enempi. 🙂

        Tätä on pakko puoltaa 👍


      • randombypasser kirjoitti:

        Olet lähinnä kuluttaja siis. Muistan sinun kyllä kommentoineen ja jopa tehneen aloituksiakin, mutta se lienee enemmänkin harvinaista herkkua?

        Joskus olin todella aktiivinen palstalainen; Tosin pahimman luokan trolli. Ikä vaan tuppaa muuttamaan ihmistä ja nykyään haluan vaan että kaikilla olisi mukavaa palstalla. Mutta siihen en osaa vastata, miksi nykyään on tullut niin vähän kirjoiteltua. Olen kyllä oikeassakin elämässä erakkoluonne, joka varmaan heijastuu palstallekin niin ettei tule oltua kovin aktiivinen.


      • Timmyy kirjoitti:

        Kirjoittele enempi. 🙂

        Haha, pitää yrittää. Kukas sinä olet? En tunnista nimimerkkiäsi.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Joskus olin todella aktiivinen palstalainen; Tosin pahimman luokan trolli. Ikä vaan tuppaa muuttamaan ihmistä ja nykyään haluan vaan että kaikilla olisi mukavaa palstalla. Mutta siihen en osaa vastata, miksi nykyään on tullut niin vähän kirjoiteltua. Olen kyllä oikeassakin elämässä erakkoluonne, joka varmaan heijastuu palstallekin niin ettei tule oltua kovin aktiivinen.

        Muistan etäisesti, mutta olet sinä paljon käynyt asiallistakin keskustelua.

        Äää, palsta on paikka jonne tullaan telakalle nollaamaan. Joskus sitä tarttee, toisinaan taas ei. Tai näin se on siis ittelleni. Nyt säädän täällä urakalla, joku päivä se loppuu ja katoan kokonaan taas.


      • randombypasser kirjoitti:

        Muistan etäisesti, mutta olet sinä paljon käynyt asiallistakin keskustelua.

        Äää, palsta on paikka jonne tullaan telakalle nollaamaan. Joskus sitä tarttee, toisinaan taas ei. Tai näin se on siis ittelleni. Nyt säädän täällä urakalla, joku päivä se loppuu ja katoan kokonaan taas.

        Ehkä tämä on itsellenikin vähän sellainen levähdyspaikka. Sitten taas matka jatkuu, eikä tule palsta pitkään aikaan mieleen. Sitten taas on mukava pysähtyä ja vetää henkeä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ehkä tämä on itsellenikin vähän sellainen levähdyspaikka. Sitten taas matka jatkuu, eikä tule palsta pitkään aikaan mieleen. Sitten taas on mukava pysähtyä ja vetää henkeä.

        Voipi ollakin. Itselle tämä on selkeästi telakka, eikä siinä mitään, se on hyvä juuri sellaisenaan. Ja kiva että palsta on säilynyt odottamassa minua, olisihan se voitu ajaa alaskin, minne minä sitten olisin mennyt huollettavaksi? 😁


      • Palstakamu kirjoitti:

        Haha, pitää yrittää. Kukas sinä olet? En tunnista nimimerkkiäsi.

        Oon mä täällä jokusen vuoden ollut. Mä taas muistin nimimerkkisi. 🙂


      • Timmyy kirjoitti:

        Oon mä täällä jokusen vuoden ollut. Mä taas muistin nimimerkkisi. 🙂

        Minulla oli varmaan palstailumotivaatio jo niin ohi mennyt siinä vaiheessa kun sinä tulit palstalle, että en enää rekisteröinyt mitä täällä tapahtui ja uudet kaverit meni sitten kokonaan ohi. Mutta kiva tutustua nyt :)


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minulla oli varmaan palstailumotivaatio jo niin ohi mennyt siinä vaiheessa kun sinä tulit palstalle, että en enää rekisteröinyt mitä täällä tapahtui ja uudet kaverit meni sitten kokonaan ohi. Mutta kiva tutustua nyt :)

        Kuin myös. Oon joo huomannut että ihan mukava olet ja hyvä nimimerkki..


    • Anonyymi

      Asiat ovat monet, ja äitisuhteetkin, kuten koko aloittajalla muistuttaa kovin paljon Norman Batesia Psychosta.

      ..nooh makunsa kullakin, mutta itseäni todella ihastutti uusissa Generodenberr5y's Andromeda jaksoissa tuo pinkkiin pukeutunut superkaunotar nopea ja voimakas AI, Doyle, näyttelijä Brandy Ledford :D

    • Anonyymi

      Nyt yrität väkisin sulloa jokaista raameihin. Se, että sinä sovit johonkin ahtaaseen raamiin, ei tarkoita sitä että sellainen pitää olla jokaisella tai jokainen sellaisessa on.

      • En minä sitä, se on vallitseva tilanne. Ihan samalla tavalla kuin se, että sinä olet ihmis-lajin nisäkäs maapallo-nimisellä planeetalla ja kaikki se vain siksi, että satuit syntymään.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En minä sitä, se on vallitseva tilanne. Ihan samalla tavalla kuin se, että sinä olet ihmis-lajin nisäkäs maapallo-nimisellä planeetalla ja kaikki se vain siksi, että satuit syntymään.

        En silti koe, että minulla olisi jonkinlainen rooli täällä. Sinä koet, että sinulla on ja uskot että kaikki muutkin kokee samalla tavalla. Aika harhaista ajattelua.

        Roolit on muutenkin ahtaita raameja. Sinä ja kaikki muutkin, jotka olette valinneet rekisteröidä itselle nimimerkin tai signeerata viestien alla, olette valinneet itselle roolin, missä yritätte pysyä. Olette valinneet sen ahtaan laatikon, mistä ette uskalla tai kykene poistua. Sinun nimimerkkisikin on jo täysin harhaanjohtava. Haluaisit sen perusteella olla satunnainen ohikulkija, mutta näytät tuottavan sisältöä(minkä laadusta voidaan olla montaa eri mieltä) aamusta iltaan. Satunnaisella ohikulkemisella ei ole enää asian kanssa mitään tekemistä. Päinvastoin. Permanentresident olisi sopivampi roolinimeksesi. Ei olisi yhtä harhaanjohtava kuin nykyinen.

        Minä olen kyllä nisäkäs, sitä en kiistä. Mutta mitään roolia en palstalla ole ottanut, enkä tule ottamaan, vaikka kuin sinä sellaista yrittäisit tyrkyttää. Nisäkäs ei ole rooli.

        Lueskelin vähän tätä aloitustasi ja hyvä puoli on kaikissa rekisteröidyissä nimimerkeissä ja signeerauksissa on se, että ne on helppo ohittaa ja pysähtyä lukemaan anonyymien kommentteja. Niistä löytyy joskus mielenkiintoisiakin ajatuksia. Ja joistakin sellaisista mukavia keskustelukumppaneita, kun ei ole nimimerkkien tuomien roolien rasitteita keskusteluissa, vaan pystyy keskustelemaan ilman sellaisten tuomia velvollisuuksia tai paineita. Silloin tärkeämmäksi tulevat viestien sisällöt ja ajatukset, ei niinkään ne roolit mitä sinäkin tässä niin kovasti etsit.

        Ja huoli pois. Ei tule tavaksi vastailla sinun tai muiden rekattujen aloituksiin. Tai kommentoida joitakin satunnaisia viestejä enemmän. En viihdy teidän keskinäisissä tumputusketjuissa. Ne ei tuo eikä anna kenellekään mitään. Ei edes teille itselle.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En minä sitä, se on vallitseva tilanne. Ihan samalla tavalla kuin se, että sinä olet ihmis-lajin nisäkäs maapallo-nimisellä planeetalla ja kaikki se vain siksi, että satuit syntymään.

        Oletko koulutukseltasi merkonomi tai muu amis?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koulutukseltasi merkonomi tai muu amis?

        Miten koulutustaso liittyy aiheeseen?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Miten koulutustaso liittyy aiheeseen?

        Alkeellisuus näkyy noissa roolihöpötyksissäsi. Varsinaista kyökkipsykaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkeellisuus näkyy noissa roolihöpötyksissäsi. Varsinaista kyökkipsykaa.

        Sinä taas näytät melko nuorelta :)


    • Anonyymi

      Kuulemma oot ottamassa käyttöön nikin Captain Team Turina.

    • Anonyymi

      Ei aavistustakaan! Tietovisoihin on helpompi vastailla kuin noihin kysymyksiisi 😆

      - Sheena

      • No sinusta tiedän, olet enimmäkseen kuluttaja 😁


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No sinusta tiedän, olet enimmäkseen kuluttaja 😁

        " sisällönkuluttaja (viihtyjä)"

        Erittäin tiukasti karsiva sisällönkuluttaja. Välttämätöntä, muuten ei viihdy..

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        " sisällönkuluttaja (viihtyjä)"

        Erittäin tiukasti karsiva sisällönkuluttaja. Välttämätöntä, muuten ei viihdy..

        - Sheena

        Ymmärrän hyvin, itsekin skippaan surutta enemmistön sisällöstä ja saamastani "palautteesta".

        Se sinussa on kuitenkin tuottajaa, että sopivan tilaisuuden sattuessa voit keskustella pidempäänkin.


    • Anonyymi

      Homonako kyselet.

      • Kiitos fanituksestani, jokainen klikkaus on tärkeä ❤️


    • Anonyymi

      Tosikona esim.tulin ilman rolia lukemaan mitä ihmiset kirjoitaa. En esitä mitään olen vanha nainen ja tapan aikani nyt. Voimisteluun lähden ihan 1h.pästä kun siihen on mahdollisuus ja itseläni tahtoa hulehtia kehostani. 24.1.23..Helsinki

    • Anonyymi

      Mä pidän palstaa ajanvietteenä, ja palstailen silloin, kun mulla on hetki vapaa-aikaa, ilman pakollisia velvoitteita. Keskellä työpäivääkin toimistotyöstä tauko, kuten muutamilla on yhä olemassa tupakkitauko... ulkona katoksen alla. Siellä käy kaikki; myös kerrostalossa asuvat tupakoitsijat!
      Vastailen toisten kirjoituksiin omalla mielipiteelläni, toisinaan teen myös jonkun keskustelun aloituksen;.. erilaisista asioista! Kertoen myös omista kohelluksistani.
      Palsta on mulle tavallaan viihdettä ilman velvotteita, niitä on mulle kertynyt jo tarpeeksi asti.
      trolikka

      • Anonyymi

        Asut siis kerrostalossa? Vaikka oletkin miehen luoma fiktio, vastaahan silti. Ihan vaan huvikseni kato kyselen👍


    • Anonyymi

      Palli. Palli on tärkeä paikalla pysymiseksikin 🤨

    • Anonyymi

      Alun perin palsta lie tarkoitettu asialliseksi alustaksi, mitä tekemistä silloin eri esittämisillä ja rooleilla olisi. Nythän tämä on täynnä joutavaa pulputusta, jos kenellä ei ole muuta ajan kuluketta.

      Olen joskus harvakseltaan vastaillut niille, kellä elämisen näköalat tuntuvat olevan hukassa.
      Tavallisin palstan kysymys on ollut, miksi on ajautunut "ätmiksi", miksi naiset ei huoli. No, mukamas naisten vika tietenkin kun eivät halua muuttaa mieltymyksiään! Palstalle väännetty osittain oma ja omituinen sisäpiirisanastokin, esimerkkinä "kiltti ja kunnollinen". Ei sellaisesta tila parane, jos arvelee että syynä on "väärä ympäröivä kulttuuri", minkä pitäisi muuttua, ei ätmin (eikä muualla edes tiedetä mitä ätmi tarkoittaa, ellei takavuosien yksi kohuLaasanen, mikä silloin puheitten mukaan on ollut palstan oljenkorsi, nyt kohu on laantunut)
      Some virtuaalimaailmassa paljo oleilu pilaa jonkin verran lisää, koska tulee aivosumua ja epärealistisia odotuksia, mikä näkyy palstan kirjoituksissakin kaikkena koheltamisena, keskittymiskyvyttömyytenä ja ponnettomuutena omissa oleellisissa asioissaan... päässä vaan hurisee.....

      Että näin, rooliesityksiä ja julkkisjuoruja vähemmälle palstajutuissakin kun tosiaiheitakin on; toki asiantuntevampaa kommentointia palstalta löytynee vaan satunnaisesti, vertais-"tuennasta" puolestaan ei näytä olevan enemmästi pulaa.

    • Anonyymi

      Sen verran ketjua vilkaisin että hih hah,nyt tämä älämölö muumi täällä leipoo minusta Randea😃. Toisessa ketjussa olin prinssi😳.Mahtanee harmittaa kun en ole kumpikaan vaan ihan minä itse,eli hymyilevä💩. Jo on tyhjäpää,jos jokaisen täällä näkee yhtenä ja samana ihmisenä,eikä tajuu että täällä on tuhansia muitakin,kun me noin pari käviää😃 sitäpaitsi olen huomannut että muutkin käyttää samaa emojia,ettei kaikki kakkis viestit ole minulta! Enkä ole mikään läjä tai kasa,olen KAKKIS👍🤗💩

      • Anonyymi

        Ai niin,jos Randesta ja prinssistä täytyisi jompikumpi olla,niin ehdottomasti Rande. 😃💩


      • Rekisteröi toi nimimerkki, kakkis💩, olis aika hyvä 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Rekisteröi toi nimimerkki, kakkis💩, olis aika hyvä 😂

        Ehkä joskus. kakkiksena on hyvä olla,ainoa häiriöntekiä on perskärpäset. Niitä kun saa rekkautumattomanakin😃💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä joskus. kakkiksena on hyvä olla,ainoa häiriöntekiä on perskärpäset. Niitä kun saa rekkautumattomanakin😃💩

        No kieltämättä, olen huomannut että noita torttuja on alkanut ilmestymään vähän sinne tänne eikä vielä edes ole hanget sulaneet 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No kieltämättä, olen huomannut että noita torttuja on alkanut ilmestymään vähän sinne tänne eikä vielä edes ole hanget sulaneet 😂

        Niin tämä on mies jokin uusi villityksesi emoji ja kakka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin tämä on mies jokin uusi villityksesi emoji ja kakka

        Kiitos fanituksesta, jokainen klikkaus on tärkeä ❤️


    • Anonyymi

      Hei! Onko jollakin muullakin kiusana joku mode? Mä ainakin saan kesken viestini, useasti viestin ett rekisteröi nimimerkkisi, epäilemme sinun olevan trolli spotin!
      plig! Mä lennän sivustolta ulos kuin leppäkeihäs!
      Jollei se hiton kiusankappale lopeta, tätä vainoamista... vaihtuu osamme!
      trollikka = selkosuomeksi peikkotyttö eli spöke fllickan rantaruotsiksi Trollflickan!

      • Sulje nettiselain ja avaa se uudelleen, voi riittää, itellä riittää useimmiten. Jos ei riitä, sammuta nettiyhteys vähän yli tunniksi, mikäli mahdollista ja sitten kokeile uudelleen.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sulje nettiselain ja avaa se uudelleen, voi riittää, itellä riittää useimmiten. Jos ei riitä, sammuta nettiyhteys vähän yli tunniksi, mikäli mahdollista ja sitten kokeile uudelleen.

        Neuvot mies siis omaa alter egoasi, ei mitenkään yllättävää vedätystä sinulta teennäisen moniäänisyyden luomiseksi. Vai oliko tuo verhotun raflaavan ukaasin tarkoitus joten ällistyttää yleisöä ja johtaa heitä harhaan, kunhan edes se yksi kiintiönegahahmo. Tähän oljenkorteen varmasti myös tartutaan🥱


      • Anonyymi kirjoitti:

        Neuvot mies siis omaa alter egoasi, ei mitenkään yllättävää vedätystä sinulta teennäisen moniäänisyyden luomiseksi. Vai oliko tuo verhotun raflaavan ukaasin tarkoitus joten ällistyttää yleisöä ja johtaa heitä harhaan, kunhan edes se yksi kiintiönegahahmo. Tähän oljenkorteen varmasti myös tartutaan🥱

        Kiitos fanituksestani, jokainen klikkaus on tärkeä ❤️


    • Taidan olla ollut tällä Sinkut -palstalla lähinnä viihtyjä/kuluttaja johtunee osittain ihan otsikostakin. En ole oikein koskaan kokenut, että tää olisi ihan oma palsta, koska sinkku olen ollut viimeksi 90-luvulla:D En luultavasti ole tehnyt koskaan täällä edes aloitusta.
      Miehen logiikassa olin välillä kai sisällön tuottajakin. Tein aloituksia sun muuta. Aihepiiri: Miehen ajattelu verrattuna naisen ajatteluun oli minusta kiehtova. Naisen logiikassakin olisin viihtynyt, jos se olisi ollut aktiivisempi palsta.

      • Hyvinkin olet enemmän kuluttaja, mutta jo pelkkä asiallinen keskustelu on tuottamista, niin asia ei ole mustavalkoinen.


    • Anonyymi

      Mie Oon koittanut rollaata, mut Ku mie en tiija, männööks Tua peril

      • Anonyymi

        Ei tullu. Yritä uuvestaan!


    • Anonyymi

      Unohdit yhden.

      Tuhoajat.

      • Anonyymi

        Mitä? Mikä on hukassa?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe