Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tämä ei voi olla totta

Anonyymi-ap

Nyt on ikärasismia ilmassa ja kyse suhteista. Otetaanko 20-30-vuotiaat töihin ja 40-vuotiaat heitetään pihalle omia iäkkäitä vanhempia hoitamaan? Minulla pitäisi nyt mennä tosi lujaa ja olla parhaimmassa iskussa. Opiskelin viestintää aikoinaan ja tein paljon töitä. Olen hakenut myös paikkoja, jotka ovat eri alaa. Niihin tietenkin vaaditaan oma koulutus tai sitten ei. Omaa ammattia vastaaviin paikkoihin taasen on pääsyprosentti 1.

Ylipainoa on kertynyt 13 kg. Ei ole tekoripsiä eikä botoxia, mutta käyn salilla. En ole perustanut omaa sivua, jossa kehun töitäni, vaikka ne olisivat kuinka vaatimattomia tahansa. Olen 70-luvun kasvatti. Minun ikäiseni viettivät vapaa-aikansa kavereiden kanssa ja liikuimme ulkona. Emme istuneet neljän seinän sisällä kehumassa itseämme kännykkä kädessä . Olemme hyvin koulutettuja, mutta se ei merkitse mitään.

Otin opintolainaa. Ei minua voi loputtomiin rangaista siitä, että valitsin opinahjoni väärin. Minut osoitetaan tekemään työtä, jota tein ennen opiskelijana ilman koulutusta.

Ystäväni sanoi, että häntä vieroksutaan firmassa, jossa hän on kokenein ja parhaiten koulutettu. Nuoremmat eivät ota porukoihin mukaan. Hänen puolisokin on liipasimella, vaikka on pätevä insinööri.

Tämä ei voi olla totta, mutta se on. Se todellakin on.

14

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähän helpotti mieltä, kun kuulin, että henkilö, joka valittiin, on mokannut raha-asiansa niin, että velkaa on paljon. Onneksi en ole koskaan mokannut raha-asioitani ja olen maksanut aina pois velkani. Jos ei osaa hoitaa omia raha-asioitaan, niin miten osaa hoitaa yrityksen markkinointia.

    • Anonyymi

      Kyllä näin on marjat, tervetuloa surjäyettyjen suomalaisten suureen joukkoon vailla mitään tulevaisuutta, B-luokan kansalaisia tulee lisäää YT:ssä jatkuvasti ja työnteko normi liksalla on meiltä kaikilta jatkossa kielletty ikärasismin takia.

      Oikeus ihmisarvoiseen elämään on kielletty 50+ vuotiailta työttömiltä vaikka olisi työkokemusta yli 20-30 vuottakin, ei tarvita sotaa kun oma maa on jo polkenut kansaa suohon.

      • Anonyymi

        En halua olla syrjäytetty. Minun on pakko keksiä tähän joku ratkaisu. En voinut kuvitella, että tämä on totta. Tätä voi kestää vuoden vielä, että pääsen opiskelemaan tai saan työpaikan 8 tuntia päivässä. Lisäksi kuulin, että eräs entinen esihenkilö, jolla on jo työpaikka, rohmusi itselleen kaiken päälle kesätyön eräästä paikasta x, johon olisi voinut palkata jonkun nuoremmankin henkilön tekemään markkinointityötä. Mitä yli 60-vuotias tekee kahdella työllä, kun on talot, autot ja kesämökit? Ihminen on ahne. Tai yksinäinen. Ei ole muita ystäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua olla syrjäytetty. Minun on pakko keksiä tähän joku ratkaisu. En voinut kuvitella, että tämä on totta. Tätä voi kestää vuoden vielä, että pääsen opiskelemaan tai saan työpaikan 8 tuntia päivässä. Lisäksi kuulin, että eräs entinen esihenkilö, jolla on jo työpaikka, rohmusi itselleen kaiken päälle kesätyön eräästä paikasta x, johon olisi voinut palkata jonkun nuoremmankin henkilön tekemään markkinointityötä. Mitä yli 60-vuotias tekee kahdella työllä, kun on talot, autot ja kesämökit? Ihminen on ahne. Tai yksinäinen. Ei ole muita ystäviä.

        Se nyt vaan on faktaa ettei +40 vuotiaita enää pidetä haluttuna työvoimana, työvoimapula on silkkaa valehtelua ja ollut sitä jo vuosikymmeniä.


    • Anonyymi

      Ikärasismia on ollut viimeistään -80-luvulta alkaen, sillä 16-vuotiaasta alkaen olen ollut liian vanha koulutusta vastaavaan työhön.

      "Työkelpoisen" yläikäraja on laskenut jatkuvasti, ja satunnaisesti Työttömyys-palstalla löytyy vastauksia, että 21-vuotiaskin on "jo niin iäkäs" työnantajien nähden.

      • Anonyymi

        Samaan aikaan on ihmisiä, jotka suhteilla puhuvat itsensä sisään, vaikka heillä on jo työpaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan on ihmisiä, jotka suhteilla puhuvat itsensä sisään, vaikka heillä on jo työpaikka.

        Suhteet vaikuttavat kaikkeen. Työ- ja opintomenestyskään ei vaikuta niin paljon kuin suhteet. Entiset työkaverini ovat varmaan haukkuneet minua selän takana, että en saa millään töitä. En halua mikään vainoharhainen olla, mutta kyllähän näitä ilkeitä ihmisiä on.

        Nyt kun on taas muutosneuvotteluiden suma, niin kilpaillaan, kuka saa jäädä ja kenen hermot kestävät. (Olen AP)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhteet vaikuttavat kaikkeen. Työ- ja opintomenestyskään ei vaikuta niin paljon kuin suhteet. Entiset työkaverini ovat varmaan haukkuneet minua selän takana, että en saa millään töitä. En halua mikään vainoharhainen olla, mutta kyllähän näitä ilkeitä ihmisiä on.

        Nyt kun on taas muutosneuvotteluiden suma, niin kilpaillaan, kuka saa jäädä ja kenen hermot kestävät. (Olen AP)

        Sanoisin että ongelma on yleismaailmallisemmi, ja johtuu kerrannais vaikutuksista joiden taustalla on ainakin

        1) Suuryhtiöiden ihmiskauppa välikäsien avulla

        2) Jotenkin koulut ovat kahlinneet suomen työ elämän

        1Ihmiskaupasta esimerkki valjo joka käyttää näitä thaipoimijoita, pikku yhtiön kautta. Laki pitäisi vain säädellä niin että suur yhtiön pomo joutuisi vastuuseen. Vaikka välissä olisi kymmenen virmaa, Ei muuta kuin vankilaan niin kun näitä jäisi kiinni niin se antaisi singnaalin että ihmiskauppa on väärin vahvan singnaalin. Tapahtuman Kerrannaisvaikutukset elvyttäisivät suomen taloutta.

        2 Koulujen longerot ja nyörit pitää katkoa, ja ne avustamaan ihmisiä ei estämään.


    • Anonyymi

      No onko sillä niin väliä että kuka ne palkattomat työt tekee. Antaa nuorten painaa, itse nostelen saman rahan työttömänä.

    • Anonyymi

      Kannattas tarkistaa onko suositukset kunnossa. Minulla paljastui tällanen juttu. Sen jälkeen on ollut helpompaa ja tullut työtarjouksia. Se voi olla pienestä kiinni.

      • Anonyymi

        Minulla on yksi suosittelija. (AP) En tiedä oikein, ketä muita laittaisin siihen. Voisin kysyä eräältä entiseltä työnantajalta, kun hän on facebookkaveri. Yksi esimies makaa hautausmaalla. Yhdessä isommassa paikassa on ollut monet yt-neuvottelut ja siellä on porukka moneen kertaan vaihtunut enkä muista, kuka oli henkilö, jonka kanssa tein sopimuksen parikymmentä vuotta sitten.
        En tunne ketään vaikutusvaltaisia sukulaisia. Ehkä on yksi henkilö, jolta voisin kysyä. Yksi puolestaan on niin vakavasti sairas muutenkin, että en haluaisi häntä rasittaa omilla jutuillani.


    • Anonyymi

      Eikö olisi aika tunnustaa että Suomi on valtiona epäonnistunut tarjoamaan osalle kansalaisiaan puitteet päästä kiinni työelämään. Kannattaa tunnustaa faktat. Mitä pitää tehdä jos oman alan työpaikkoja ei vain ole tarpeeksi tarjolla tai jos työnantajat eivät vain suostu palkkaamaan sinua? Meille on pienestä pitäen aivopesty että pitää opiskella ahkerasti, valmistua ja sitten pitää nöyristellä, anoa ja pyytää joltakin yritykseltä lupaa mennä töihin ja sitten elää sillä palkalla. Mutta tämä yhtälö ei toimi. Kannattaa pysähtyä hetkeksi oikeasti miettimään. Onko tässä enää järkeä jos ympäristö on tällainen?

      Miksi ihmeessä meidän pitäisi PYYTÄÄ lupaa päästä tekemään töitä joltain vieraalta ihmiseltä jossain firmassa? Heidän keksimillään säännöillä ja palkalla joka on täysin heidän mielivallasta kiinni.

      Järkevä ihminen jolla on hitunen itsekunnioitusta jäljellä toteaa jossain vaiheessa että olen hakannut päätäni tarpeeksi kauan seinään, olen toistanut samaa odottaen eri tuloksia. Minun siis kannattaa todeta faktat: ehkä minulle vain ei ole eikä tule työpaikkaa Suomessa.

      Vaihtoehdoiksi siis jää:
      1. Tyytyä kurjuuteen ja nöyristelyyn työttömänä ja kuolla köyhänä ja kärsineenä.
      2. Muuttaa pois Suomesta parempien työmarkkinoiden toivossa.
      3. Alkaa ansaitsemaan muulla tavalla kuin pyytämällä vieraalta ihmiseltä lupaa päästä töihin.

      Oma ehdotukseni: Itse olen vaihto kolmosen kannalla. Jokatapauksessa työttömällä on yksi asia jota muilla ei ole, paljon aikaa. On mahdollista käyttää tätä aikaa opiskellakseen (itseopiskeluna) jonkun uuden ammatin, esim. ohjelmistokehittäjän, jolloin opittuasi tarpeeksi voit vaikka alkaa myymään palvelujasi yrityksille. Itse en ainakaan ole valmis enää koskaan palaamaan orjaksi toiselle. Tämä ei luonnollisesti sovi kaikille, mutta se sopii suurimmalla osalle ihmisiä, sellaiselle jolla on energiaa, kiinnostusta ja vähän itsepäisyyttä. Aiempaa kokemusta tai koulutusta ei tarvita! Tuolla on tekemäni ohjeet miten ohjelmistokehittäjäksi voi alkaa itse opiskelemaan netissä, se ei maksa mitään: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17661913/tyoton-ota-haaste-vastaan-kokeile-jotain-uutta-(ensin-harrastuksena)

      PS. Vihamielisille kommentoijille: esittäkää PAREMPI ehdotus / ratkaisu sen sijaan että käytätte energiaa tämän kritisoimiseen. Pelkkä haukkuminen on vaan niin rumaa.

      • Anonyymi

        Käännän vielä yhden kortin, että keksin sen tänään ja katson vielä yhden kerran, että miten käy. (AP) En suostu olemaan työtön. Katson myös lähettämäsi idean ohjelmistokehittäjästä. Lämmin kiitos siitä. Haen keväällä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle ja otan yksityistunteja ainakin yhdestä aineesta.

        Kieltämättä minua alkaa pikkuhiljaa (en sano verbiä) tämä homma. En halua kohta lähettää cv:tä. Lisäksi kun luen konsulttien kirjoittamia "Näin haet työtä", "Älä käytä näitä adjektiiveja", "Ole sitä, tätä ja tuota, mutta älä sitä, tätä tai tuota" artikkeleita, niin ei niistä ole hyötyä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe