Sinun kortteli sinun valikoima

Anonyymi-ap

Ei minun korvaan satu, oudommalta tuntuisi korostaa että korttelisi ja valikoimasi olisi oma kun ovat yhteisiä monien kanssa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009350464.html

Monessa muussa lauseessa enemmän tarpeen käyttää omistuspäätettä, esim: Sinun täytyy siirtää autosi, silloin tietää että on kyse omasta autosta eikä jonkun muun.

Eihän sitä joka paikassa käytetä muutenkaan, esim: Omistamassamme autossa, ei kukaan sanoisi, omistamassamme autossamme.

10

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Oma kortteli, oma valikoima." Aivan yksinkertaisesti.

    • Anonyymi

      Bygärinwergod sanommää ra ta ta ta taa bum bum buum

    • Anonyymi

      "Yhdyspankki on meidän pankki", mainostettiin jo 60-luvulla.

      • Anonyymi

        Ja 1970 luvulla: "Restaurankki on meidän pankki."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 1970 luvulla: "Restaurankki on meidän pankki."

        90-luvulla se oli, ainakin Helsingistä ROSKAPANKKI jonne fyrkat viinassa juotiin.


    • "Valikoima korttelissasi." olisi mielestäni sloganinakin parempi ja iskevämpi.

      "Autossamme." Jos perheellä on kaksi autoa, toinen oma ja toinen vuokrattu voi tietysti täsmentää "Omassa autossamme." tai "Vuokra-autossamme."

      • Anonyymi

        1980-luvun alkuvuosina nousi hirveä haloo S-ryhmän uudistaessa logonsa, ja mainoksissa oli
        "se on meidän merkki".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1980-luvun alkuvuosina nousi hirveä haloo S-ryhmän uudistaessa logonsa, ja mainoksissa oli
        "se on meidän merkki".

        SS ja KKK, onneksi tuli Lidl.


    • Anonyymi

      Onko Töölö kortteli? Töölön kaupunginosassahan on monta korttelia, joissa on useampia tontteja.

      Yhden kadunkin varrella voi olla monta korttelia, kuten Aleksilla: Pantteri, Kirahvi, Hamsteri, Jänis jne.

      Olen asunut jonkin aikaa Latinalaiskorttelissa, mutta se onkin eri maa, vaikka sama valuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe