Olen mies ja kuten useimmat miehet hyväksyn totuuden kunhan se kyetään uskottavasti todistamaan. Vastaavasti epämääräisiin todisteluihin suhtaudun hyvinkin skeptisesti.
Tämä naisen tapa suhtautua tosiasioihin tuli mieleen kun pohdiskelin ja tutustuin translakiehdotukaeen. Käsittääkseni siinä räätälinä ovat olleet pääosin feminiinit voimat.
Toisaalta mietin naisten pakonomaista halua hakea vaihtelua joka näkyy jokapäiväisessä elämässä mm. kalusteiden siirtelynä yms.
Tästä tuli mieleen, että onko totuuskin naiselle vain jotain mihin kyllästytään ja tilalle ollaan valmiita ottamaan jotain fantsumpaa?
Onko naissukupuoli herkkäuskoisempi
1
755
Vastaukset
- Anonyymi
Terve! Olen myös mies ja olen ihmetellyt kuumeisesti samaa. Vastaan tuohon perustuen siihen mitä olen lukenut ja havainnut arjessani. En ole koskaan löytänyt "dataa" siitä, että naiset olisivat keskimäärin sen herkkäuskoisempia kuin miehetkään.
Sen mitä olen havainnut ruohonjuuritasolla, niin herkkäuskoisuuden tunnistaa helpommin naispuolisesta ihmisestä. Olen miettinyt monesta kulmasta sitä että miksi se tulee helpommin. Yhdistän toki naissukupuolen mm. synnyttämiseen, imettämiseen, lasten kantamiseen (ikään kuin lapsi on osana/on oltava osana häntä metaforallisestikin) ja näin ollen on sosiaalisesti hyväksyttävämpää käyttäytyä huonosti tai lapsenomaisesti, naiivisti, myöskin tyyli on enemmän submissiivinen erilaisten yhteiskunnallisten senhetkisten uskomusten ja arvojen suhteen. Aikoinaan mietin näitä että "miksi juuri naiset menevät niin helposti kaikkeen mukaan, miksi vain naiset sanovat tiettyjä asioita, miksi naiset valehtelevat niin paljon valkoisia valheita ja kuvittelevat olevansa silloin kohteliaita, vaikka meinaan kilahtaa?"
Kun ajattelin asiaa laajemmin, tässä tulee mieleen selviytymismekanismi. Helpoin tapa selviytyä on olla samaa mieltä enemmistön kanssa, tai näytellä olevansa, tai olla hiljaa. Puhua vain asioista siten, miten on hyväksyttävää puhua.
Erityisesti jos on fyysisen koon ja sukupuolen vuoksi helpommin alisteisessa asemassa ja on tottunut menemään sen vuoksi mukana vaikkakin hammasta purren, tämä selittäisi myös tieteellisesti paremmin sen miksi naiset vaikuttavat herkkäuskoisilta ja ehkä hieman lampailta. Minua henkilökohtaisesti ärsyttää se että ovat just se "monoliittinen" ja poliittisesti korrektimpi sukupuoli, jotka vaikuttavat prosentuaalisesti menevän enemmän sen aikaisten juttujen mukana, mutta uskon että ylläoleva selittää sen rationaalisesti miksi näin on.
Todellisuudessa on yhtä paljon herkkäuskoisia miehiä, jotka esim. uskovat aina kaiken mitä heidän kumppaninsa sanoo... helppohoitoisia koiria? :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3834364Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483759KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1032705Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92431Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei152249Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1521920Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181858- 1201826
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241419Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1551105