Onko naissukupuoli herkkäuskoisempi

Anonyymi-ap

Olen mies ja kuten useimmat miehet hyväksyn totuuden kunhan se kyetään uskottavasti todistamaan. Vastaavasti epämääräisiin todisteluihin suhtaudun hyvinkin skeptisesti.

Tämä naisen tapa suhtautua tosiasioihin tuli mieleen kun pohdiskelin ja tutustuin translakiehdotukaeen. Käsittääkseni siinä räätälinä ovat olleet pääosin feminiinit voimat.

Toisaalta mietin naisten pakonomaista halua hakea vaihtelua joka näkyy jokapäiväisessä elämässä mm. kalusteiden siirtelynä yms.

Tästä tuli mieleen, että onko totuuskin naiselle vain jotain mihin kyllästytään ja tilalle ollaan valmiita ottamaan jotain fantsumpaa?

1

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Terve! Olen myös mies ja olen ihmetellyt kuumeisesti samaa. Vastaan tuohon perustuen siihen mitä olen lukenut ja havainnut arjessani. En ole koskaan löytänyt "dataa" siitä, että naiset olisivat keskimäärin sen herkkäuskoisempia kuin miehetkään.

Sen mitä olen havainnut ruohonjuuritasolla, niin herkkäuskoisuuden tunnistaa helpommin naispuolisesta ihmisestä. Olen miettinyt monesta kulmasta sitä että miksi se tulee helpommin. Yhdistän toki naissukupuolen mm. synnyttämiseen, imettämiseen, lasten kantamiseen (ikään kuin lapsi on osana/on oltava osana häntä metaforallisestikin) ja näin ollen on sosiaalisesti hyväksyttävämpää käyttäytyä huonosti tai lapsenomaisesti, naiivisti, myöskin tyyli on enemmän submissiivinen erilaisten yhteiskunnallisten senhetkisten uskomusten ja arvojen suhteen. Aikoinaan mietin näitä että "miksi juuri naiset menevät niin helposti kaikkeen mukaan, miksi vain naiset sanovat tiettyjä asioita, miksi naiset valehtelevat niin paljon valkoisia valheita ja kuvittelevat olevansa silloin kohteliaita, vaikka meinaan kilahtaa?"

Kun ajattelin asiaa laajemmin, tässä tulee mieleen selviytymismekanismi. Helpoin tapa selviytyä on olla samaa mieltä enemmistön kanssa, tai näytellä olevansa, tai olla hiljaa. Puhua vain asioista siten, miten on hyväksyttävää puhua.

Erityisesti jos on fyysisen koon ja sukupuolen vuoksi helpommin alisteisessa asemassa ja on tottunut menemään sen vuoksi mukana vaikkakin hammasta purren, tämä selittäisi myös tieteellisesti paremmin sen miksi naiset vaikuttavat herkkäuskoisilta ja ehkä hieman lampailta. Minua henkilökohtaisesti ärsyttää se että ovat just se "monoliittinen" ja poliittisesti korrektimpi sukupuoli, jotka vaikuttavat prosentuaalisesti menevän enemmän sen aikaisten juttujen mukana, mutta uskon että ylläoleva selittää sen rationaalisesti miksi näin on.

Todellisuudessa on yhtä paljon herkkäuskoisia miehiä, jotka esim. uskovat aina kaiken mitä heidän kumppaninsa sanoo... helppohoitoisia koiria? :D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      47
      2192
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      191
      2009
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      835
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      736
    Aihe