Alkossa käyn senverran harvoin, että siellä käyminen jännittää.
Tänä vuonna olen käynyt 2 kertaa alkossa ja sitä ennen on ainakin 6 vuotta, etten ole käynyt.
Pitäisi saada punssia runebergin tortun maustamiseen.
Viimeksi ostin mantelikööriä tiramisuun ja myyjälle heti kysyin, että missä on mantelilikööriä, kun sitä tiramisuun tarvitsen.
Ettei tule myyjälle käsitys, että ryyppäämään aletaan.
Sellainen ennakkoluulo vaan on, että ulkopuoliset kuvittelee, että alkossa kävijät ovat alkoholisteja ja ostavat alkoholia vain ryyppäämiseen.
Alkoholia käytetetään myös leivonnassa ja ruoanlaitossa antamaan makua.
Alkon hintoja katselin, että ei sieltä oikein mitään edes pysty ostamaan, kallista on, varsikin rommit maksaa ihan järkyttävän paljon kymmeniä, jopa satoja euroja litra ja jotkut tuhansia euroja.
Mikä niissä maksaa, onko jonkun yli 1000 euron rommipullon rommi niin erikoisen hienon makuista, että se maksaa niin paljon.
Jos maku on niin hieno, niin eikö samanlaisia makuja kannattaisi valmistaa virvoitus juomissa, niin olisi menekkiä.
Alkoon meno jännittää
16
337
Vastaukset
- Anonyymi
Eilen kävin. Mitä väliä vaikka oli maanantai? Halvat rommit ovat pahan makuisia. Lerva lentää jo pelkän maun takia. Panosta laatuun. Hinta-laatua ajatellen parhaimpia rommeja ovat captain morganit ja ylipäänsä parhaat kirkkaat ovat venäläisiä tai vastaavia (Neuvostoliiton osavaltiomaat). Mitä sitten vaikka hehkutan venäläistä vodkaa? Sotateollisuus on vain yksi osahaara politiikkaa. Miksi esim. Lähi-Idän sotia ei ole demonisoitu mediassamme? Ai niin, siksi koska mediamme on USA-omisteinen :D.
- Anonyymi
Meikäläinen ei tiedä näiden kalliimpien rommien eli yli 50€ makuja, joten halpa rommi maistuu meikäläiselle oikein hyvälle.
Siitä on 10 vuotta aikaa, kun ostin Malibu rommia, kun siinä on niin hieno kuva, palmun kuva,
Maistui oikein hyvän makuiselle, kuin karkkia olisi syönyt.
Kookoksen mausta tykkään ja tuossa sitä oli.
"Malibu on barbadoslainen likööri, joka perustuu rommiin ja kookosaromiin."
Eli rommia siinä on, mutta ei sitä mahdottomasti pysty juomaan, äitelän makeaa on.
Eikös parhaat rommit ole Karibialta ja Jamaicalta???
Captain Morgan on merirosvojen rommia, en ole koskaan maistanut, mutta mieli tekisi maistaa.
Olis kyllä hieno maistaa jotain yli 1000€ rommia, mut aivan liian kallista, ei sellaiseen viitti rahojaan tuhlata, kun sillä saa ostettua tietokone tarvikkeita ja muuta mukavaa.
Vodkasta en tykkää, kerran maistoin Finlandia vodkaa, jonka serkku oli antanut, kun rakennus talkoissa olimme.
Ihan kauhean makuista, kun sitä raakana pienen määrän maistoin, meinasi yskittää.
- Anonyymi
En minä ainakaan käy alkossa muuten, kuin jos haluan riipaista kännit, eikä laimeat maistu.
Stroh on ihan hyvää ja kohtuu halpaa. Mutta se ei ole täysveristä rommia. Se on rommiviinaa.
>simiti< - Anonyymi
Kummallinen jännityksen aihe. Kai ne alkon myyjän nyt kanta-asiakkaansa muistavat, jos sitä pelkään. Itse käyn kyseisessä lafkassa lähinnä kerran vuodessa ostamassa siskolleni viinipullon joululahjaksi. Muuta asiaa mulla ei sinne oikeastaan koskaan ole. En koa asiaa mitenkään jännittäväksi.
- Anonyymi
Mulla on maski naamallla, kun olen käynyt, eivät ole kysyneet ajokorttia tai muuta varmistaakseen ikäni,
Ikää on, että ei sen puolen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on maski naamallla, kun olen käynyt, eivät ole kysyneet ajokorttia tai muuta varmistaakseen ikäni,
Ikää on, että ei sen puolen!Multa välillä kysytään, välillä ei. Kohteliaisuutenahan se pitää ottaa, kun ikää on kuitenkin yli 40.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikää on, että ei sen puolen!Pointtihan ei ollut se, että muistavatko juuri sinut. Pointti oli, että kyllä ne ne vakiasiakkaat muistaa ja et ilmeisesti heihin kuullu. Se nyt on selvä, etteivät he satunnaisia kerran tai pari vuoteen kävijöitä muista, mutta sen muistavat, ettet ole siellä joka viikko isoa lastia ostamassa tai joka päivä pulloa paria.
- Anonyymi
Jännä tämä meidän suomalaisten (osan tietenkin) alkoholiahdistus. Itse en ole Alkossa koskaan ahdistunut, mutta tavallisessa ruokakaupassa kyllä. Jostain syystä oli todella ahdistavaa lastata samaan kärryyn ruokia vauvalle ja olutta. Vaikka sitä olutta oli vain tyyliin 1-2 tölkkiä, niin se tuntui ahdistavalta. Mä nauroin siinä itselleni, mutta minkäs tuolle ahdistukselle teet?
Heh... sivusta huomioituna hauska fobia. 😁
Jotkut varmaan katselee selustaan, kun hiippailevat seksivälinekauppaan, ihan kuin se olisi likaista ja pervoa. 😄
Joskus ostin ihan naisten alusvaateliikkeestä naiselleni kauniin alusasun lahjaksi. Piti oikeasti pumpata päästä jokin omituinen häpeäntunne pois. Varmaan naama oli punainen kuin hillonuija ja puhe alkuun soperteli, mutta löysin ammattilaisen myyjän kanssa kivan asun ja yllätin naiseni lahjalla. Asu ei ollut mikään paljastava, vaan muotoja mukaileva ja kuulemma todella mukava pitää päällä. Eli yllätys oli jymymenestys...ja hitto miten seksikäs nainen olikaan se päällä. 😜
Mietin vaan, että jos olisin jänistänyt ja antanut jonkinlaiselle (joutavalle) häpeäntunteelle vallan, mitä kaunista olisin jäänyt kokematta. Huhhuh... vieläkin sielunsilmät liitelee sen naisen ja asun tuomaan henkeäsalpaavaan kauneuteen.... voi nenä ja vielä kerran huoh...😋- Anonyymi
Ei se alko ole ihan mikään maitokauppa ja joillakin on suhtautiminen alkoon, ettei jalallakaan sinne astuisi ja alkossa käyvät ovat sellaisia, että niillä on alkoholi ongelma.
Alkoholia käytetään myös ruoan, leivonnaisten ja jälkiruokien maustamiseen.
- Anonyymi
Mitäs jännittämistä siinä on. Asioin aikoinaan Alkon tiskillä, jossa piti puristaa, mitä haluaa. Selän takana oli pitkä jono. Lopuksi sieltä aina tuli käteen Koskispullo, vaikka jotain muuta oli ollut mielessä. Paineet nousi liian suureksi.
- Anonyymi
Kyllä alkossa käy juoppolallit ja raittiit ei tarvi alkoholia leipomuksiinsa rai ostaa kaupasta ruunebergin torttui tai ostaa sitruunapullia tai leipoo ilman alkoholia tai tekee muuta raittiit ei tarvi alkoholia mihinkään mut jos on juoppo ja tosiaan arkena alkossa
- Anonyymi
Viimeksi kun kävin alkossa niin ostin 240 hintaisen rommipullon. Siitä on kyllä jo 12 vuotta aikaa.
- Anonyymi
Maltoitko avata, nyt se pullo olisi ainakin 2400€ arvoinen, kun 12 vuotta on tullut lisää ikää.
- Anonyymi
Tänään sitten kävin siellä alkossa, en alkanut edes etsimään vaan kassamyyjälle menin heti ja kysyin, missä on punssia ja myyjä ystävällinen lähti heti avustamaan.
Myyjälle totesin, että Ruunebergin torttuihin tarvitse punssia, johon myyjä, että no niin tämä sopii siihen erinomaisesti.
Ei tullut myyjälle käsitystä, että aletaan ryyppäämään, kun ei oikeasti aleta, vaan käytetään leivonnassa punssia.
Rommipulloja oli ja kaikenlaisia muita alkoholeja, että meinasi sekaantua valikoimaan.
Stroth Rommi punssia tuli sitten ostettua ja kotona sitä ruokalusikallisen maistoi.
Huh, huh on kyllä tujua ainetta, alkoi yskittämään mokoma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",305197Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1352417- 1382092
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee531935Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171780"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!571317Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1661107Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää64941Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.313879Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa170780