pitäisikö erota vai yrittää vielä?

Anonyymi-ap

Hei. Olen niin väsynyt tähän. Olen ollut kohta 2 vuotta miehen kanssa, jota parempaa en löytäisi koskaan mistään. Hän ostaa kukkia, suklaata, kehuu paljon, puolustaa ja on oikea herrasmies. Hän kohtelee minua loistavasti, mutta on ollut eksyksissä itsensä kanssa ja kiireisen arjen keskellä laiminlyönyt suhdettamme puolen vuoden ajan. Arki on hänellä nyt rauhoittunut jonkin verran ja hän on alkanut tekemään töitä meidän suhteemme eteen. Nyt kuitenkin minulla on motivaatio täysin loppu. Olen tullut laiminlyödyksi ja antanut aina uusia mahdollisuuksia. Haluasin vain hänet, mutta en osaa tuntea kunnon kiinnostusta häneen. Ihankuin kipinä olisi lähtenyt. Tämä suhde on kummankin ensimmäinen parisuhde ja en haluaisi heittää tulevaisuuden haaveita roskiin. Haluaisin yrittää, mutta olen väsynyt tähän kuukausien jälkeen... Ennen me nauroimme yhdessä ja puhuimme syviä kesksuteluja. Nyt vain olemme ja kaikki mielenkiinto hävinnyt. Mitä tehdä? Kuinka saada kipinä takaisin? Missä ihmeessä on vika?

6

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hän siis viimeiset puolivuotta on keskittäytynyt työhönsä ja sinä olet jäänyt taka-alalle?
      Ymmärsinkö oikein?

      Jos noin on, sinun on myös parasta keksiä itsellesi muuta tekemistä ja ajattelemista kuin negativoida (?en keksi parempaa sanaa) miehen ahkeruutta. Onko edes oikein puhua "laiminlyömisestä".
      Jos mies muuten edustaa kaikkea sitä mitä sinä arvostat ihmisessä, ja teillä on selvästi yhteinen sävel, miksi et arvostaisi sitä vähää aikaa jonka olette yhdessä?
      Voisitko keskittäytyä niinhin muutamiin yhteisiin aterioihin ja hetkiin kuukaudessa jolloin miehellä on aikaa irrottautua hommistaan? Kun mies on saanut elämänsä malliin jossa hän voi lisätä vapaa-aikaansa, asia on toinen.

      Ei se kipinä mihinkään ole kadonnut se vain odottelee enemmän teidän yhteistä aikaa. Jos tuo ei sovi sinulle, siinä ei ole mitään väärää. Voitte keskustella ja päättää jatkaa teitänne eri suuntiin aivan rauhallisin mielin.
      Ei vihamiehinä mutta järkeään käyttävinä aikuisina huomattuaan että kumpikin haluaa eri asioita tulevaisuudelta.

      Täydellisen hyväksyttävää ja rehellistä kumpaakin kohtaan.

      • Anonyymi

        Hei viisaita sanoja sinulta. Kiitos. Minullakin todella on tekemistä ja paljon harrastuksia, mutta kun pääsen niistä vapaalle niin teen aina kaikkeni että saisin oltua hänen kanssaan. Hän ehkä puolestaan sitten keksii paljon muitakin tekemisiä, kun ahkera tosiaan on. Yritämme puhua!


    • Anonyymi

      Sitä kutsutaan arjeksi. Teidän kuherrusvaihde on ohi. Parisuhde on aikalailla tahdosta kiinni. Joko tahtoo sen toimivan tai sitten ei. Jos noin pian tuntuu että tökkii ja kyllästyttää. Niin entä 10 vuoden päästä?

      • Anonyymi

        No se on kyllä totta. Tuntuu että hän on juuri se oikea minulle ja haluaisin vain hänet. Tunteet kuitenkin jollain tasolla ei ole enää niin pinnassa, ja pelkään sitä...


    • Anonyymi

      Mitä olisit toivonut tuon laiminlyöntiajan aikana, mitä puuttui? Ymmärrän hyvin, että maku menee jos kokee olevansa ainut, joka yrittää pitää suhdetta yllä. Ehkä kipinän takaisin saaminen vaatisi mieheltä paljon, ylipaikkaamista, jotta voisit taas kokea, kuinka ihana mies sinulla onkaan. Tarvitsisit varmaan myös luottamuksen tulevaisuuteen, että tulevaisuudessa ei enää tapahtuisi laiminlyöntiä, vaan että suhteen ylläpidosta pidettäisi huolta myös kiireisissä elämäntilanteissa. Voi esimerkiksi miettiä toisen huomioimiseen keinoja, jotka eivät vaadi paljoa aikaa tai energiaa.

    • Anonyymi

      No, jos tuossa vaiheessa pitää jo "etsiä kipinää" niin eiköhän tuo ole selvä peli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      146
      2511
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      412
      2164
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      41
      2018
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      118
      1324
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1310
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1169
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1113
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1087
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1064
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      988
    Aihe