Pizzanpohja.

Timo-Turku

Hei te kokit tai entiset pizzeria työskentelijät.

Kuinka saa erittäin hyvää pizzaa tehtyä?
Olen kokeillut kymmeniä reseptejä. Ei vain ikinä saa erittäion hyvää. Uunia 175-300C olen kokeillut...

Tietäisittekö kenties kotipizzerian ohjeita? Tai rax- pizzerian?

Olisin kiitollinen vastaajille. Ja hyvää kesää kaikille!

4

6466

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anu

...makuja on monia kun on miehiäkin eli mikä lie sitten "erittäin hyvää" siun suuhun :)en ole kokki mutta ihan hyvä kotikokki :)

Itse ainakin teen pohjan "mutu" tuntumalla ja ainakin miusta ihan hyvvee on tullut eli ensin lämmin vesi kulhoon(n 2dl),siihen hiukka hiivaa,ripaus suolaa ja sokeria(ei maistu valmiissa taikinassa,maku häviää taikinan noustessa,mutta edistää taikinan kohoamista)sitten ruokaöljyä(muutama rkl) ja lopuksi vehnäjauhoja,taikina saa jäädä löysähköksi.Laita pinnalle reilusti vehnäjauhoja ja jätä kohoamaan hetkeksi.Kippaa valmis taikina jauhotetulle leivinpaperille ja taputtele hyvin jauhotetuilla käsillä ohkaseksi pohjaksi.sitten täytteet pintaan,itse laitan aina ensin pohjan päälle reilusti chili/meksican ketsuppia ja juustoa(tulee mehevä) sit täytteet ynnä mausteet ja pinnalle taas juustoa ja sitten KUUMAAN uuniin(250)hetkeksi ja sitten vaan herkuttelemaan :) Onnistumisen iloa t.Anu

• zorro

Ei rax tai kotipizza niitä' taikinoita itse tee vaan ne on fazerin raakapakastepizzataikinaa . Jos et ole itse yrittäjä, niin ota yhteyttä johonkin vaikka pubiin tai baarin ja pyydä heitä tilamaan itsellesi fazerin suurkeittiömyynti osastosta pakastepizzapulla taikinaa,tuotteen oikean nimen ja tilauskoodin löydät fazerleipomon kotisivuilta kohdasta suurkeittiötuotteet / pizzataikina tai raakapakastetaikinat.sivuilla myytävät raakapakastepizza taikinat on aivan samaa tavaraa mitä rax ,kotipizza ja jotkut muut pizzeria käyttävät ja kotipizzalle ne vaan pakataan toisiin pakkauksiin kotipizza taikinan nimellä .Huhun mukaan 60 kpl pizzataikinapaloja maksaa n.15-16 e/eli n.25-26 centtiä per pizzapohja.

• eino-uimari

Alla www.fazerleipomot.fi sivuilta poimittu pizzapullan koostis noin suurin piirtein. Taikinan hidas nostaminen jääkaapissa on poikaa maulle ja paisto-ohjekin antaa hieman osviittaa missä mennään.

Pizzataikinapulla 150 g

Raakapaino: 150 g
        Pakkauskoko: 60 kpl/ltk

Sulata jääkaapissa ( 4 ºC) noin 10 tuntia. Leivo taikina pizzapohjaksi (läpimitta noin 28 cm) ja levitä täytteet. Paista 300-330 ºC noin 4 min.

Leivontaan käytetty aineksina:

vehnäjauhoja
        vettä
        hiivaa
        kasviöljyä
        sokeria
        suolaa 0,7 %

Maidoton, Laktoositon, Kananmunaton

• emoalus

2dl vettä
      30g hiivaa
      1 tl suolaa
      4 rkl öljyä
      5 dl jauhoja
      200 astees n.12-15 minsaa ja hyvää tulee !!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2935
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1550
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1412
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1176
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1138
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      117
      957
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      892
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      773
    Aihe