Miksi kartta pohjoinen on nykyisin kartan yläsuunnassa?
Löytyy vanhoja keskiaikaisia karttoja joissa se on etelä tai itä!
Karttan suunta
10
508
Vastaukset 10
- Anonyymi
Silloin joskus vanhoina aikoina kompassit osoitti itään eikä pohjoiseen.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17738429i
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Silloin karttojen piirtämistä eivä sitoneet vakiintuneet säännöt.
- Anonyymi
On sellaisiakin karttoja joita laadittaessa kompassi on pyörähdellyt sinne ja tänne.
https://en.wikipedia.org/wiki/Piri_Reis_map - Anonyymi
Niin, kyllähän kartan yläreunan tulisi osoittaa aina menosuuntaan, niinkö meinaat?
- Anonyymi
Kaksi eri asiaa, mitenkä kartalla suunnistetaan ja mitenkä ilmansuunnat ovat kartalla.
Karttojen orientaatio on nykyisin pohjoiseen (ylös) ja tekstit ym. selitteet ovat myös luettavissa tämän mukaisesti (vaaka asennossa). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi eri asiaa, mitenkä kartalla suunnistetaan ja mitenkä ilmansuunnat ovat kartalla.
Karttojen orientaatio on nykyisin pohjoiseen (ylös) ja tekstit ym. selitteet ovat myös luettavissa tämän mukaisesti (vaaka asennossa).Aa, hyvä kun selitit.
Olen nähnyt joitakin australialaisia karttoja, missä lähin napa, eli Etelänapa on karttasivulla ylhäällä.
Vekkulin näköisiä, vaikka eivät yleisiä sielläkään.- Anonyymi
Gnomonisessa kartassa on se hyvä puoli että pohjoinen on aina samassa suunnassa pyöritteli karttaa miten vain.
- Anonyymi
Smithin kartassa ei ole pohjoissuuntaa ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.365842- 100842
- 76630
- 50615
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30566
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei129551Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48547En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540