Mikä viikinkihahmo olisit?

Anonyymi-ap

Tuli Kyniksen aloituksesta mieleen Viikingit-sarja. Tuon aikainen elämä oli aika hurjaa nykyaikaan verrattuna. Kukaan ei voinut laiskotella vaan kaikkien panosta tarvittiin arjen pyörittämiseen.

Mikä hahmo sinä olisit ollut viikinkiajalla? Pappi, pakana, ennustaja, orja, renki, taistelija, maanviljelijä, munkki, nunna, sotapäällikkö? Missä roolissa sinun ominaisuutesi olisivat päässeet loistamaan?

119

307

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No taistelija tietenkin. 😄

Once there was a time..

• Anonyymi

No ehdottomasti olisit taistelija! 😂 En muuta roolia sulle ajatellutkaan 😁 Siellä huitoisit miekalla ja kirveellä Lagerthan rinnalla niin, että arimmat jättää leikin sikseen jo nähtyään sut 😄

• Anonyymi kirjoitti:

No ehdottomasti olisit taistelija! 😂 En muuta roolia sulle ajatellutkaan 😁 Siellä huitoisit miekalla ja kirveellä Lagerthan rinnalla niin, että arimmat jättää leikin sikseen jo nähtyään sut 😄

Sopivasti saisi käyttää voimiaan ja taistelutahtoaan, eikä jännitystäkään puuttuisi elämästä. Putooko pää vai eikö vielä putoa. 😂

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Sopivasti saisi käyttää voimiaan ja taistelutahtoaan, eikä jännitystäkään puuttuisi elämästä. Putooko pää vai eikö vielä putoa. 😂

Ei todella puuttuisi jännitystä 😂 Itsehän kelaan aina sarjaa katsoessani taistelukohtaukset ohi, kun tekee vähän pahaa niin en ensimmäisenä laittaisi itseäni taistelijaksi 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Ei todella puuttuisi jännitystä 😂 Itsehän kelaan aina sarjaa katsoessani taistelukohtaukset ohi, kun tekee vähän pahaa niin en ensimmäisenä laittaisi itseäni taistelijaksi 😁

Kaiken rökittämisen katsominen tekee pahaa vain vierestä katsella, ei se tunnu enää samalta, kun on itse taistelussa mukana. 😛

Siinä keskittyy vain vastustamaan kuolemaa/tappiota ja päihittämään vastustajansa.

• G-LoveR kirjoitti:

Kaiken rökittämisen katsominen tekee pahaa vain vierestä katsella, ei se tunnu enää samalta, kun on itse taistelussa mukana. 😛

Siinä keskittyy vain vastustamaan kuolemaa/tappiota ja päihittämään vastustajansa.

Itseasiassa taistellessa voi tuntea jopa hurmoksellisuutta. 😄

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Tuossa on vinha perä 😁 En ole luovuttaja luonteeltani ja suuttuessani aika sisukaskin, niin ehkä sillä yhdistelmällä saisin kaivettua tosipaikan tullen itsestäni esiin kilpineidon 😂

Ja ne taistelukampaukset on aika makeita, sais mohikaaniletin päähänsä 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on vinha perä 😁 En ole luovuttaja luonteeltani ja suuttuessani aika sisukaskin, niin ehkä sillä yhdistelmällä saisin kaivettua tosipaikan tullen itsestäni esiin kilpineidon 😂

Ja ne taistelukampaukset on aika makeita, sais mohikaaniletin päähänsä 😄

Varmasti sinusta kuoriutuu rohkea kilpineito, tilanteen niin vaatiessa. 😊

Kampaukset on suorastaan taiteellisia. ❤️

• G-LoveR kirjoitti:

Olisitko sä sitten siis berserkki? Niitähän on siis vissiin ihan aidosti ollut olemassa.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Olisitko sä sitten siis berserkki? Niitähän on siis vissiin ihan aidosti ollut olemassa.🙂.

Heh, ainakin jonkun minua uhatessa vaivun johonkin "hulluus" tilaan.

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Varmasti sinusta kuoriutuu rohkea kilpineito, tilanteen niin vaatiessa. 😊

Kampaukset on suorastaan taiteellisia. ❤️

Saattaapi olla, ainakin jos oma jälkikasvu olisi vaarassa 💪 Silloin ei kyllä säästyisi kukaan tämän kilpineidin vihalta 😄

Kampaukset on sarjassa tosiaan upeita, ja ne kyllä luo tiettyä visuaalista vaikuttavuutta 😊 Osaispa itsekin letittää samalla tavalla 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Saattaapi olla, ainakin jos oma jälkikasvu olisi vaarassa 💪 Silloin ei kyllä säästyisi kukaan tämän kilpineidin vihalta 😄

Kampaukset on sarjassa tosiaan upeita, ja ne kyllä luo tiettyä visuaalista vaikuttavuutta 😊 Osaispa itsekin letittää samalla tavalla 😁

Varsinkin silloin on hyvä syy ja moti, kun lapset ja rakastetut on uhattuina. 😊❤️

On ne kyllä näyttäviä. Yhden letin opettelin youtube videon avustamana tekemään itselleni ja tyttärelleni, hänelle sai näyttävämmän version, kun omaa pitkät paksut hiukset. Tuli kiva ja kestävä letti. 😃

• G-LoveR kirjoitti:

Aikamoiseen "badass" porukkaan kuuluisit kyllä.🙂. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Berserkki Sitten jos kävisikin huonosti valkyyriat kuskaisi valhallaan jatkamaan bileitä odinin pöytään. Ja sitten susta korjoitettaisiin useita saagoja joita tulevaisuuden tiedemiehet tutkisi ja tulkitsisi.😄.

• G-LoveR kirjoitti:

Varsinkin silloin on hyvä syy ja moti, kun lapset ja rakastetut on uhattuina. 😊❤️

On ne kyllä näyttäviä. Yhden letin opettelin youtube videon avustamana tekemään itselleni ja tyttärelleni, hänelle sai näyttävämmän version, kun omaa pitkät paksut hiukset. Tuli kiva ja kestävä letti. 😃

Oli tämä dragon hair letti. Helppo, ne muut on jo vaativampia minun sormilleni.

https://youtu.be/hIwDe6yCVEA

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Se on niistä sienien nauttimisesta johtuvaa, kärpässieni? Vältä niitä :)

• G-LoveR kirjoitti:

Mulla oli tuolleen viime vuonna leikattu hiukset, kun videon letitettävälläkin. Siinä se letti toimi myös ihan kivasti. 👍

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Kyllä, silloin ei peräännytä milliäkään, jos lapset ja rakastetut olisi uhattuna 😊 Se tulee niin selkärangasta ❤️ Siinäkin tapauksessa, vaikka oma jälkikasvu on jo huomattavasti itseä isompi ja voimakkaampi mutta kyllä mutsi silti pahikset hoitaisi 😄

Olen huomenna menossa pirskeisiin ja teen itselleni "valeletin" sellaisten pienten kuminauhojen avulla. En osaa letittää itselle niin hyvin, niin ajattelin oikoa vähän 😄 Ja pysyypä kampaus paremmin, kun jokainen kiepautus on varmistettu kuminauhalla 😊

• Mikkojuhan kirjoitti:

Aikamoiseen "badass" porukkaan kuuluisit kyllä.🙂. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Berserkki Sitten jos kävisikin huonosti valkyyriat kuskaisi valhallaan jatkamaan bileitä odinin pöytään. Ja sitten susta korjoitettaisiin useita saagoja joita tulevaisuuden tiedemiehet tutkisi ja tulkitsisi.😄.

Nojoo, luin noista itsekin taannoin. Vähän badassiäkin löytyy, jos kiltteydellä ei pärjää. 😁

Hurrrjia tarinoita! 😅

• Anonyymi kirjoitti:

Se on niistä sienien nauttimisesta johtuvaa, kärpässieni? Vältä niitä :)

Niin viikinki tarinoissa. Minä kun en käytä kahvia vahvempaa ja sienikeittonikin lienee turvallista syödä. 😜

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

No juuri tuota tekniikka ajattelin käyttää huomenna 😂 Teen vain letin edestä sivulle ja loput hiukset nutturalle taakse 😊

• Anonyymi kirjoitti:

No juuri tuota tekniikka ajattelin käyttää huomenna 😂 Teen vain letin edestä sivulle ja loput hiukset nutturalle taakse 😊

Wau, nätti. 😍

• G-LoveR kirjoitti:

Nojoo, luin noista itsekin taannoin. Vähän badassiäkin löytyy, jos kiltteydellä ei pärjää. 😁

Hurrrjia tarinoita! 😅

Hyvä että löytyy niin pitääkin olla.🙂. Ja joo rankkaa on ollut meno niinä päivinä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, silloin ei peräännytä milliäkään, jos lapset ja rakastetut olisi uhattuna 😊 Se tulee niin selkärangasta ❤️ Siinäkin tapauksessa, vaikka oma jälkikasvu on jo huomattavasti itseä isompi ja voimakkaampi mutta kyllä mutsi silti pahikset hoitaisi 😄

Olen huomenna menossa pirskeisiin ja teen itselleni "valeletin" sellaisten pienten kuminauhojen avulla. En osaa letittää itselle niin hyvin, niin ajattelin oikoa vähän 😄 Ja pysyypä kampaus paremmin, kun jokainen kiepautus on varmistettu kuminauhalla 😊

Oikea asenne. 😁👍

Ei ole mutseja viisasta vähätellä vastuksena, mielluminkin pelätä. Silloin on kyse elämästä ja kuolemasta.

Kuulostaa kivalta. Meinaatko tanssia sen verran vauhdikkaasti, että parempi sitoa hiukset visusti nippuun? 😋

• Mikkojuhan kirjoitti:

Hyvä että löytyy niin pitääkin olla.🙂. Ja joo rankkaa on ollut meno niinä päivinä.

On ollut toisenlaista meno mitä nykyään. Joskin tarinoiden mukaan melko paljon turhaa rähinääkin. Näin rauhaa rakastavan näkökulmasta katsottuna. 😬

• G-LoveR kirjoitti:

On ollut toisenlaista meno mitä nykyään. Joskin tarinoiden mukaan melko paljon turhaa rähinääkin. Näin rauhaa rakastavan näkökulmasta katsottuna. 😬

Joo aika pienistä ja turhista syistä on lähdetty pistään rähinöitä pystyyn ja normi kansa on kärsinyt kun kuninkaalliset aateliset suuressa viisaudessaan on päättäneet asioista.

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Oikea asenne. 😁👍

Ei ole mutseja viisasta vähätellä vastuksena, mielluminkin pelätä. Silloin on kyse elämästä ja kuolemasta.

Kuulostaa kivalta. Meinaatko tanssia sen verran vauhdikkaasti, että parempi sitoa hiukset visusti nippuun? 😋

Sen näkee jo eläimistä, että pesuettaan puolustavalle emo-otukselle ei kannata alkaa kettkettuilemaan 😁 Se vaisto on niin vahva, ettei siinä itsensä puolesta pelkää vaan lastensa puolesta tekee kaiken.

Pelkään pahasti, että joudun tanssilattialle menemään, niin parempi sitoa hiukset napakasti suppuun 😂 Tosin laitan korkeakorkoiset saappaat pitkästä aikaa niin saas nähdä, osaako sitä enää edes kävellä niillä, saati tanssia 🙈

• Mikkojuhan kirjoitti:

Joo aika pienistä ja turhista syistä on lähdetty pistään rähinöitä pystyyn ja normi kansa on kärsinyt kun kuninkaalliset aateliset suuressa viisaudessaan on päättäneet asioista.

Kyllä. Ihminen on kumma otus ollut iät ja ajat.

• Anonyymi kirjoitti:

Sen näkee jo eläimistä, että pesuettaan puolustavalle emo-otukselle ei kannata alkaa kettkettuilemaan 😁 Se vaisto on niin vahva, ettei siinä itsensä puolesta pelkää vaan lastensa puolesta tekee kaiken.

Pelkään pahasti, että joudun tanssilattialle menemään, niin parempi sitoa hiukset napakasti suppuun 😂 Tosin laitan korkeakorkoiset saappaat pitkästä aikaa niin saas nähdä, osaako sitä enää edes kävellä niillä, saati tanssia 🙈

Totta puhut. Siinä ei tosiaan omat ruhjeet paljon pelota tai loppukaan. On ne poikaset vaan niin tärkeät. 😊

Aikalailla sama ilmiö tulee, jos kumppania on suojeltava. Joskin ne poikaset menee kumppaninkin ohi.

Pidä hauskaa ja mukava pippalo ilta. 😛👍🎉

• G-LoveR kirjoitti:

Kyllä. Ihminen on kumma otus ollut iät ja ajat.

Jep. Ja kummemmaksi tuntuu menevän.😄.

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Totta puhut. Siinä ei tosiaan omat ruhjeet paljon pelota tai loppukaan. On ne poikaset vaan niin tärkeät. 😊

Aikalailla sama ilmiö tulee, jos kumppania on suojeltava. Joskin ne poikaset menee kumppaninkin ohi.

Pidä hauskaa ja mukava pippalo ilta. 😛👍🎉

Kyllä, poikaset menee ohi, mutta halu suojella myös kumppania on syvään rakennettu. Sitä se teettää kun jollain on paikka sydämessä 😊

Kiitos, pidetään hauskaa! 🤗🥂💃

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, poikaset menee ohi, mutta halu suojella myös kumppania on syvään rakennettu. Sitä se teettää kun jollain on paikka sydämessä 😊

Kiitos, pidetään hauskaa! 🤗🥂💃

Rakkaudella on valtava voima ja vaikutus. 😊

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

No, joo! Muistaakseni kyllä noissa tarinoissa ei ole yhtään naissoturia mukana.
        Ei ainakaan niissä suomennetuissa, versioissa... Norjaa tai Islantia mä taas en osaa/ymmärrä ainakaan kirjoitettuna, niin on pakko olla tyytynyt siihen mitä suomennettuna olen joskus käsiini saanut. Liittyy historiallisiin mystisiintaruihin, joita lukiossa luettiin.

Joten mä valitsen maanviljelijän roolituksen itselleni, mutt puolustaessani itseäni mä en kyllä vastaa sen hyökkääjän terveydentilasta-> kävi kuinka kävi! Ne asiat voidaan punnita sitten jälkikäteen, jos niikseen tulee.
        Jokaisella ihmisellä on nähdäkseni oikeus puolustaa itseään tai lastaan, kotiaan.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

No, joo! Muistaakseni kyllä noissa tarinoissa ei ole yhtään naissoturia mukana.
        Ei ainakaan niissä suomennetuissa, versioissa... Norjaa tai Islantia mä taas en osaa/ymmärrä ainakaan kirjoitettuna, niin on pakko olla tyytynyt siihen mitä suomennettuna olen joskus käsiini saanut. Liittyy historiallisiin mystisiintaruihin, joita lukiossa luettiin.

Joten mä valitsen maanviljelijän roolituksen itselleni, mutt puolustaessani itseäni mä en kyllä vastaa sen hyökkääjän terveydentilasta-> kävi kuinka kävi! Ne asiat voidaan punnita sitten jälkikäteen, jos niikseen tulee.
        Jokaisella ihmisellä on nähdäkseni oikeus puolustaa itseään tai lastaan, kotiaan.
        trollikka

On niissä useitakin naispuolisia mukana. Viikingit sarjassa etenkin. Kilpineitoja vaikka millä mitoin, Lagertha nyt päällimmäisenä. Kouluttaakin kilpineitoja ja johtaa joukkoja.

• G-LoveR kirjoitti:

On niissä useitakin naispuolisia mukana. Viikingit sarjassa etenkin. Kilpineitoja vaikka millä mitoin, Lagertha nyt päällimmäisenä. Kouluttaakin kilpineitoja ja johtaa joukkoja.

Mä jotenkin aina kaikissa elokuvissa ja sarjoissa samaistun eniten sotureihin, ritareihin, kun maajussit ja kuninkaalliset jää pois samaistumisista.

Meillä vuosisatoja vanhaa perimää sotilassukuna aina ritareista ja viikingeistä asti kirjoissa ja kansissa. Aina on rähisty ja oltu tappelemassa. 😂

Jopa menestytty. Ehkä se rähinägeeni kulkee minunkin kropassani.

Game of Thronesissa taasen tykkäsin kovin Gwendoline Christien näyttelemästä naisritarin hahmosta. Kun ei ole prinsessan vikaa, voi ryhtyä ritariksikin.

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Mä jotenkin aina kaikissa elokuvissa ja sarjoissa samaistun eniten sotureihin, ritareihin, kun maajussit ja kuninkaalliset jää pois samaistumisista.

Meillä vuosisatoja vanhaa perimää sotilassukuna aina ritareista ja viikingeistä asti kirjoissa ja kansissa. Aina on rähisty ja oltu tappelemassa. 😂

Game of Thronesissa taasen tykkäsin kovin Gwendoline Christien näyttelemästä naisritarin hahmosta. Kun ei ole prinsessan vikaa, voi ryhtyä ritariksikin.

Tunnustan, en ole seurannut yhtään ainutta filmatisoitua osaa noista tarinoista. Kuten aikaisemmin kerroin, olen ainoastaan lukenut noita saagoja, (suomennettuina) lukiota käydessäni. Kuului kirjallisuuden opiskeluun, historialliset mystisettarut! Suomenkielen opettajamme ilmeisesti yritti nostaa sivistymistasoamme erilaisella kirjallisuudella.

Taisin olla ainoa joka yritin edes perehtyä lukemaani, niukkaan aineistoon. Toiset taas olivat hyvillään ettei luettavaa ollut enempää, kun kuulemma; eivät sitäkään vähää olisi halunneet koluta lävitse. (tyhjänpäiväistä tarustoa, jonkun ajankuluksi keksimää) "Tärkeämpääkin lukemista olisi voinut olla." Oli silloin aika yleinen mielipide, ehkä tänä päivänäkin olisi, jos joutuisitte tarinoita lukemaan. Helpompaa on katsella TV:tä filmatisoitua tarinaa ja jopa jäädä ns. koukkuun siihen, maksulliselle kanavalle! =))

Jotenkin minusta tuntuu ett käsikirjoittaja noihin sarjoihin on lisännyt sinne joukkoon myös naissotureita. Koska mä hain äsken (kesken vapaapäivääni) netistä viitteitä noihin alkuperäisiin tarinoihin... ei niistä hakemallakaan löydä; naissotureita!
        Joten olen pahoillani etten tiennyt, mitä kyseisissä sarjoissa on esitetty. Tässä kohtaa mulla tulee aukko omaan sivistystasooni. Selvästikään mä en ole sitä päivittänyt!
        trollikka

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Jos nyt pakko on ryhtyä ritariksi, niin en mä keihäällä, nuijalla tai miekalla, siihen hommaan suostuisi. Vähintäänkin puoliautomaatti kiväärin haluan itselleni, siitä kun saa tarvittaessa konetuliaseen, eli täysverisen rynkyn!
        " Vanhaa perimää sotilassukuna"sulla,... sekä myös nykyisenä ainakin mulla!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Tunnustan, en ole seurannut yhtään ainutta filmatisoitua osaa noista tarinoista. Kuten aikaisemmin kerroin, olen ainoastaan lukenut noita saagoja, (suomennettuina) lukiota käydessäni. Kuului kirjallisuuden opiskeluun, historialliset mystisettarut! Suomenkielen opettajamme ilmeisesti yritti nostaa sivistymistasoamme erilaisella kirjallisuudella.

Taisin olla ainoa joka yritin edes perehtyä lukemaani, niukkaan aineistoon. Toiset taas olivat hyvillään ettei luettavaa ollut enempää, kun kuulemma; eivät sitäkään vähää olisi halunneet koluta lävitse. (tyhjänpäiväistä tarustoa, jonkun ajankuluksi keksimää) "Tärkeämpääkin lukemista olisi voinut olla." Oli silloin aika yleinen mielipide, ehkä tänä päivänäkin olisi, jos joutuisitte tarinoita lukemaan. Helpompaa on katsella TV:tä filmatisoitua tarinaa ja jopa jäädä ns. koukkuun siihen, maksulliselle kanavalle! =))

Jotenkin minusta tuntuu ett käsikirjoittaja noihin sarjoihin on lisännyt sinne joukkoon myös naissotureita. Koska mä hain äsken (kesken vapaapäivääni) netistä viitteitä noihin alkuperäisiin tarinoihin... ei niistä hakemallakaan löydä; naissotureita!
        Joten olen pahoillani etten tiennyt, mitä kyseisissä sarjoissa on esitetty. Tässä kohtaa mulla tulee aukko omaan sivistystasooni. Selvästikään mä en ole sitä päivittänyt!
        trollikka

On naissotureita aina ollut, ei vain niin näyttävissä asemissa mitä sarjoissa ja elokuvissa.

"Viikinkien kilpineidot
        Viikinkiajan arkeologiset löydöt ovat joutuneet uuteen valoon viime vuosina, sillä monet soturihaudoista onkin todettu naisten haudoiksi. Aikaisemmin niissä olevien miekkojen ja muiden taisteluvälineiden johdosta niitä pidettiin miesten hautoina.

Niinpä tarinat taistelevista valkyyrioista ja kilpineidoista on otettu aivan uuteen käsittelyyn. 1200-luvulla Saxo Grammaticus kertoi kilpineidoista, jotka lähtivät taisteluun miesten kanssa tasa-arvoisina. Jo aikaisemmin vuonna 971 bysanttilaisten ja viikinkien eli rusien taistelun jälkeen bysanttilaiset ihmettelivät taistelussa kaatuneiden naissoturien määrää.

Saxo kertoo myös Viikingit-televisiosarjasta tutun Regner Lothbrogin tarina, jossa eräänä päähenkilönä on hänen entinen vaimonsa Lagertha, josta taistelutaitonsa ja viisautensa avulla tuli oman kuningaskuntansa hallitsija. Sarjassa Lagerthaa esittää Katheryn Winnick."

https://www.ku.fi/artikkeli/4133948-miekkaan-tarttuvat-naiset-sankareina

• G-LoveR
        G-LoveR kirjoitti:

On naissotureita aina ollut, ei vain niin näyttävissä asemissa mitä sarjoissa ja elokuvissa.

"Viikinkien kilpineidot
        Viikinkiajan arkeologiset löydöt ovat joutuneet uuteen valoon viime vuosina, sillä monet soturihaudoista onkin todettu naisten haudoiksi. Aikaisemmin niissä olevien miekkojen ja muiden taisteluvälineiden johdosta niitä pidettiin miesten hautoina.

Niinpä tarinat taistelevista valkyyrioista ja kilpineidoista on otettu aivan uuteen käsittelyyn. 1200-luvulla Saxo Grammaticus kertoi kilpineidoista, jotka lähtivät taisteluun miesten kanssa tasa-arvoisina. Jo aikaisemmin vuonna 971 bysanttilaisten ja viikinkien eli rusien taistelun jälkeen bysanttilaiset ihmettelivät taistelussa kaatuneiden naissoturien määrää.

Saxo kertoo myös Viikingit-televisiosarjasta tutun Regner Lothbrogin tarina, jossa eräänä päähenkilönä on hänen entinen vaimonsa Lagertha, josta taistelutaitonsa ja viisautensa avulla tuli oman kuningaskuntansa hallitsija. Sarjassa Lagerthaa esittää Katheryn Winnick."

https://www.ku.fi/artikkeli/4133948-miekkaan-tarttuvat-naiset-sankareina

Samasta linkistä poiminta.

"Jeanne d’ Arcista pyhimys
        Tunnetuin naispuolinen soturi on kuitenkin ranskalainen Jeanne d’Arc, josta tuli Ranskan symboli ja lopulta vuonna 1920 katolisen kirkon pyhimys. Hänen tarinansa on arkistoitu jo hänen aikanaan aina oikeudenkäyntiä myöten. Ranskan aseet voittoon johtanut nuori nainen joutui lopulta englantilaisten polttoroviolle.

Jeannen tarina on sinällänsä huikea, se on täynnä mystiikkaa ja uskomatonta nousua köyhästä maalaistytöstä ritariarmeijojen komentajaksi tai ainakin innostavaksi keulakuvaksi. Ei ihme, että hänestä on tullut lahja elokuvateollisuudelle.

Sodan kuningattaret kertoo myös meille tuntemattomimmista soturinaisista. Heitä oli niin arojen paimentolaisten joukoissa kuin Japanin samuraiden keskuudessa."

• Anonyymi

Varmaan ennustaja. Siinä tarvitaan rutkasti mielikuvitusta, kun kehitellään ennustuksia, jotka ovat tarpeeksi moniselitteisiä sopiakseen ihan kaikkeen.

• Anonyymi

Ai niin ja ko. sarjaahan en ole sekuntiakaan katsellut.

• Anonyymi

Niin ja tuon aikaisen ennustajan täytyy myös osata tulkita jumalten viestejä eli nähdä mitä tarkoittaa, kun myrsky nousee, korppi tulee istumaan ikkunalaudalle jne. Siinä saa olla silmä tarkkana merkkejä tulkitessaan 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja tuon aikaisen ennustajan täytyy myös osata tulkita jumalten viestejä eli nähdä mitä tarkoittaa, kun myrsky nousee, korppi tulee istumaan ikkunalaudalle jne. Siinä saa olla silmä tarkkana merkkejä tulkitessaan 😁

Ja pyh. Mielikuvitusta se vaan vaatii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja pyh. Mielikuvitusta se vaan vaatii.

Toki, mutta myös sitä, että osaa yhdistellä noita ilmiöitä luontevasti jumalten viesteihin ja tekosiin niin, että menee läpi ihmisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki, mutta myös sitä, että osaa yhdistellä noita ilmiöitä luontevasti jumalten viesteihin ja tekosiin niin, että menee läpi ihmisille.

Sehän sitä mielikuvitusta juuri vaatii.

• Hhmmm....onpa vaikea sanoa. Ehkä sitten joku parantaja tyyppinen hemmo.😄.

• Anonyymi

Sellaista tarvitaan! 🤗 Joku, joka tietää ja tuntee ihmiskehon ja luonnon rohdot. Oikein hyvä rooli 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Sellaista tarvitaan! 🤗 Joku, joka tietää ja tuntee ihmiskehon ja luonnon rohdot. Oikein hyvä rooli 😄

Joku sellainen keneltä kaikki hakisi neuvoja kun ainakin tuttavapiirissä mä tunnun aina olevan se kenelle kaikki avautuu. Esimerkiksi pariskunnat toisistaan ja se on välillä kyllä suht raskasta ja kiusallistakin.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Joku sellainen keneltä kaikki hakisi neuvoja kun ainakin tuttavapiirissä mä tunnun aina olevan se kenelle kaikki avautuu. Esimerkiksi pariskunnat toisistaan ja se on välillä kyllä suht raskasta ja kiusallistakin.

Kuulostaa siis, että olisit luonteeltasi sellainen, joka tuohon rooliin sopisi 😊 Raskastahan se on takuulla, siinä joutuu näkemään paljon ja kantamaan muidenkin murheita mukanaan, mutta ehdottoman tärkeä rooli 👍🏻

• Anonyymi

Olisin suomalainen ätmi eli aito mies

• Anonyymi

Eli olisit sellainen, joka istuksii oluttuoppi kädessä jossain kievarin perällä ja loksuttaisit suutasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli olisit sellainen, joka istuksii oluttuoppi kädessä jossain kievarin perällä ja loksuttaisit suutasi?

Ei olisin kotona perheen kanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olisin kotona perheen kanssa

Eli siis laiskottelisit, etkä tekisi mitään yhteisön hyväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli siis laiskottelisit, etkä tekisi mitään yhteisön hyväksi.

Ei olis kohtaloni kovin kiva olla orja naiseni/vaimoni orja kotiorja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olis kohtaloni kovin kiva olla orja naiseni/vaimoni orja kotiorja

Ja joutuis vielä siihen olemaan seksiorja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja joutuis vielä siihen olemaan seksiorja

Eli ei oo orjalla helppoa

• Anonyymi

Turha romantisoida näitä menneitä aikoja, elämä oli vittumaista, ja porukkaa kuoli koko ajan milloin mihinkin, ei ollut kunnon lääketiedettä, eikä paljon viihdykettäkään, nykyajan kermapeput saa outoja käsityksiä televisiosarjoista, ja kuvittelevat kaiken olleen kivaa seikkailua, tulis itku puseroon aika pian, jos joutuisi aikakoneella menneisyyteen, elämä oli likaista, sairasta, ikävää, ja vaikka mitä.

• Anonyymi

No kiitos muistutuksesta, mutta eiköhän kaikki ole ihan tietoisia siitä, että elämä on ollut aikoinaan todella haastavaa, jopa raakaa. Se nyt ei ollut kuitenkaan tämän aloituksen pointti, vaan miettiä ajatusleikin kautta mitkä ominaisuudet itsessä olisivat olleet tuollaisina aikoina hyödyksi.

• Mä en viikingeistä innostu, mutta Harad Hirmuinen on ehkä mieleenpainuvin ja hauskin hahmo. 🤣

• Anonyymi

Eli Disselle on varattu pulskan sarvipään rooli 😂 Hyvä valinta 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Pitäis vielä opetella kiskoo rommia. Ja se Helga on kyllä pelottava puoliso, vaikka olikin varsin kiva. 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt hörähdin mielikuvaa jo minäkin. 😂

• G-LoveR kirjoitti:

Nyt hörähdin mielikuvaa jo minäkin. 😂

Harard on selkeesti peliäijä! 💪😁

• Disseisback kirjoitti:

Harard on selkeesti peliäijä! 💪😁

Huh huh vatsaan sattuu. Kesällä kuules sie kypärä vaihtuu Haraldin versioon. 🤣👍

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Pitäis vielä opetella kiskoo rommia. Ja se Helga on kyllä pelottava puoliso, vaikka olikin varsin kiva. 😁

Helga pitää sut ruodussa, jonkunhan sekin täytyy tehdä 😂 Rommin kiskomisen opetteluun en osaa antaa vinkkejä, muuta kuin että sen oppii vain opettelemalla. Etkös sä ole nyt lomalla vai joko loppui? Jos ehtis lomapäivinä opettelemaan 😁

• G-LoveR kirjoitti:

Huh huh vatsaan sattuu. Kesällä kuules sie kypärä vaihtuu Haraldin versioon. 🤣👍

No liimaa vaan sikajätkällä sarvet, niin se on siinä. 😁👌

• Anonyymi kirjoitti:

Helga pitää sut ruodussa, jonkunhan sekin täytyy tehdä 😂 Rommin kiskomisen opetteluun en osaa antaa vinkkejä, muuta kuin että sen oppii vain opettelemalla. Etkös sä ole nyt lomalla vai joko loppui? Jos ehtis lomapäivinä opettelemaan 😁

No Helga joskus lskas lattiaa ja nosti yhdellä kädellä Haraldin tuolineen päivineen ylös ja lakas lattia toisella kädellä, laski Haraldin slas ja jatkoi vaan hyräillen siivoilua...Harard piti itseään näkymättömänä. 🤣

No ei tässä taida keretä rommihommiin. Kokoajsn kaikkee touhua. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No Helga joskus lskas lattiaa ja nosti yhdellä kädellä Haraldin tuolineen päivineen ylös ja lakas lattia toisella kädellä, laski Haraldin slas ja jatkoi vaan hyräillen siivoilua...Harard piti itseään näkymättömänä. 🤣

No ei tässä taida keretä rommihommiin. Kokoajsn kaikkee touhua. 😁

Aikamoinen Helga 🤣 Ei paranis ryppyillä moiselle pirtinpitäjälle, tulee muuten nuijasta 😄

Aiai, sä oot kyllä sellainen touhuaja, että hiki tulee jo ajatellessa. Rommihommat ja kaikki muu kiva jää ihan hunningolle kun sä vaan touhuat kaikkea järkevää ja tuottavaa 😁

• Disseisback kirjoitti:

No liimaa vaan sikajätkällä sarvet, niin se on siinä. 😁👌

Olis kyllä hieno. 😆👍

• Anonyymi kirjoitti:

Aikamoinen Helga 🤣 Ei paranis ryppyillä moiselle pirtinpitäjälle, tulee muuten nuijasta 😄

Aiai, sä oot kyllä sellainen touhuaja, että hiki tulee jo ajatellessa. Rommihommat ja kaikki muu kiva jää ihan hunningolle kun sä vaan touhuat kaikkea järkevää ja tuottavaa 😁

No mulla vaan on kaikenlsista!🤷‍♂️

• G-LoveR kirjoitti:

Olis kyllä hieno. 😆👍

Avopotta kun ois vielä. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mulla vaan on kaikenlsista!🤷‍♂️

Joo sitä ihmiselle kertyy kaikenlaista puuhaa, toisille enemmän kuin toisille ja toiset saa ahkerammin tehtyä kuin toiset 🙈 Nimim. pyykkivuori odottaa viikkaajaansa 😬

• Anonyymi kirjoitti:

Joo sitä ihmiselle kertyy kaikenlaista puuhaa, toisille enemmän kuin toisille ja toiset saa ahkerammin tehtyä kuin toiset 🙈 Nimim. pyykkivuori odottaa viikkaajaansa 😬

Päh... suoraan narulta käyttöön... mitä niitä kaapissa käyttämään? 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Päh... suoraan narulta käyttöön... mitä niitä kaapissa käyttämään? 😁

Arvaa olenko yrittänyt?? 😂 Samaa kokeilin tiskien kanssa, mutta se tiskialtaaseen kasaantuva astiavuori alkaa ärsyttämään nopeampaa kuin kone tyhjentyy 😄

Mutta anna tulla vain lisää vinkkejä, joilla voisin välttyä kotitöiden tekemiseltä 😆

• Anonyymi kirjoitti:

Arvaa olenko yrittänyt?? 😂 Samaa kokeilin tiskien kanssa, mutta se tiskialtaaseen kasaantuva astiavuori alkaa ärsyttämään nopeampaa kuin kone tyhjentyy 😄

Mutta anna tulla vain lisää vinkkejä, joilla voisin välttyä kotitöiden tekemiseltä 😆

Hotellihuone jostain on varma valinta. Siellä on huonepalvelu. 😁

• Anonyymi

Kuningas Alfred

• Anonyymi

Oli pakko käydä ihan googlettamassa. Ei mikään turha tyyppi 👍🏻

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli pakko käydä ihan googlettamassa. Ei mikään turha tyyppi 👍🏻

Mulla ei ole ollut eikä ole samanlaisia terveysongelmia, mutta muuten näen aikalailla samalla tavalla kuin hän. Ja olisin toiminut niin kuin hän toimi hänen asemassa.

Last Kingdom on muuten parempi samaan aikaan sijoittuvista sarjoista. Itse ainakin pidin enemmän siitä, vaikkei The Vikingskaan huono ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla ei ole ollut eikä ole samanlaisia terveysongelmia, mutta muuten näen aikalailla samalla tavalla kuin hän. Ja olisin toiminut niin kuin hän toimi hänen asemassa.

Last Kingdom on muuten parempi samaan aikaan sijoittuvista sarjoista. Itse ainakin pidin enemmän siitä, vaikkei The Vikingskaan huono ollut.

Last Kingdomia olen katsonut myös, sekin on kyllä hyvä! 😊 Nuo ovat toki viihteellisiä sarjoja, mutta minua kiehtoo historia, miten ihmiset ovat minäkin aikakautena eläneet jne. Monesta sarjasta olen saanut kimmokkeen opiskella enemmän jostain asiasta tai ilmiöstä.

Alfred oli ilmeisen periaatteellinen mies, puolusti valtakuntaansa viikinkien hyökkäykseltä, solmi rauhan, panosti koulutukseen.. Kuulostaa aika edistykselliseltä ihmiseltä tuohon aikaan ajateltuna 👍🏻

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Last Kingdomia olen katsonut myös, sekin on kyllä hyvä! 😊 Nuo ovat toki viihteellisiä sarjoja, mutta minua kiehtoo historia, miten ihmiset ovat minäkin aikakautena eläneet jne. Monesta sarjasta olen saanut kimmokkeen opiskella enemmän jostain asiasta tai ilmiöstä.

Alfred oli ilmeisen periaatteellinen mies, puolusti valtakuntaansa viikinkien hyökkäykseltä, solmi rauhan, panosti koulutukseen.. Kuulostaa aika edistykselliseltä ihmiseltä tuohon aikaan ajateltuna 👍🏻

Alfred ajatteli. Alfred oikeastaan yhdisti britit. Tai löi alkutahdit siihen. Britit ei ollut niin kovia sotureita, mutta Alfredin ajattelukyvyllä, sivistyneisyydellä ja historian tuntemuksella selvisivät ja lopulta yhdistyivät yhdeksi. Toki se se yhdistyminen edellytti myös sekoittumista. Saksit, viikingit, normannit(jotka nekin oli viikingit). Normannien aika tosin tuli myöhemmin. Tunnetuin normannikuningas taitaa olla Richard Lionheart, joka ei perimätiedon mukaan puhunut paljoakaan englantia... :)

Mutta nää on mielenkiintoisia juttuja. Walter Scottin Ivanhoe on varmaan luettuna? :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alfred ajatteli. Alfred oikeastaan yhdisti britit. Tai löi alkutahdit siihen. Britit ei ollut niin kovia sotureita, mutta Alfredin ajattelukyvyllä, sivistyneisyydellä ja historian tuntemuksella selvisivät ja lopulta yhdistyivät yhdeksi. Toki se se yhdistyminen edellytti myös sekoittumista. Saksit, viikingit, normannit(jotka nekin oli viikingit). Normannien aika tosin tuli myöhemmin. Tunnetuin normannikuningas taitaa olla Richard Lionheart, joka ei perimätiedon mukaan puhunut paljoakaan englantia... :)

Mutta nää on mielenkiintoisia juttuja. Walter Scottin Ivanhoe on varmaan luettuna? :)

Mielenkiintoista, Alfred vaikuttaa olleen aika poikkeuksellinen henkilö aikana, jolloin enemmänkin tunnuttiin hakevan valtaa ja mainetta väkivallan ja valloittamisen kautta. Onneksi historian aikana on tuollaiseiqkin henkilöitä ollut 😊

Richard on varmaan yksi romantisoiduimmista hahmoista, Robin Hoodia myöden. Mutta lienee hänkin ollut aikanaan vaikuttava henkilö. Nyt en kyllä muista mitään oikeaa tietoa kun mielessä kummittelee vain piirretty leijona Robin Hoodista 😄

Ei ole muuten luettuna Ivanhoe, täytyypä laittaa lukulistalle 👍🏻

• Oliko siellä seppiä? Voisin olla seppä. Enimmäkseen jaarittelisin teräksen kiderakenteista ja lämpökäsittelyistä ja martensiitista ja sellaisesta. Jos tarjottaisiin kunnon olutta, niin suostuisin pitämään turpani kiinni. Jos vittuiltaisiin niin sitten takoisin tylsyviä puukkoja ja katkeilevia miekkoja ja ehkä foliohattuja.

• Anonyymi

Kyllä, seppiä tarvitaan ehdottomasti! Jonkunhan täytyy takoa mulle ja Jasulle miekat, joilla me puolustetaan koko muuta poppoota 😄

Sun kaltaisen sepän kanssa kannattaa siis pysyä väleissä ja pitää olutvirta tasaisena 😊

• Anonyymi

Siinä menisi ulfberht, vai mikä se oli, miekan maine. :D

• Anonyymi

Seppä, puuseppä...taipumukset sen suuntaisia, Floki? Syvällinen puuseppä kirvesmurhaaja 😁

• Anonyymi

Aikamoinen hahmo, takuulla jää mieleen 🤣 Floki on ärsyttävä, mutta silti sen lojaalius on ihailtavaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Aikamoinen hahmo, takuulla jää mieleen 🤣 Floki on ärsyttävä, mutta silti sen lojaalius on ihailtavaa.

Mä tykkäsin Flokin hihittelystä. Vähän hulluhkon oloista, mutta myös lapsenomaista mielihyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no sopii tuokin, olen ärsyttävä ja lojaali 👍

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Mä tykkäsin Flokin hihittelystä. Vähän hulluhkon oloista, mutta myös lapsenomaista mielihyvää.

Floki on ihan omanlaisensa hahmo, kaikkine erikoisine hihittelyineen. Aika ristiriitainenkin. Vitsiniekka, lojaali ystävä, julma soturi, hieman kylähullu, lempeä puoliso, vaikka ajoittain myös haastava, syvästi henkinen... hyvä hahmo sarjaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no sopii tuokin, olen ärsyttävä ja lojaali 👍

Hienoa, saat siis ottaa Flokin roolin 🤗

• Anonyymi kirjoitti:

Floki on ihan omanlaisensa hahmo, kaikkine erikoisine hihittelyineen. Aika ristiriitainenkin. Vitsiniekka, lojaali ystävä, julma soturi, hieman kylähullu, lempeä puoliso, vaikka ajoittain myös haastava, syvästi henkinen... hyvä hahmo sarjaan!

Minusta mainio hahmo.

• G-LoveR kirjoitti:

Minusta mainio hahmo.

Ja Flokin näyttelijä Skarsgård teki minusta hyvän roolisuorituksen. Sarjassa oli useampi ei niin hyvä näyttelijäkin.

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Ja Flokin näyttelijä Skarsgård teki minusta hyvän roolisuorituksen. Sarjassa oli useampi ei niin hyvä näyttelijäkin.

Ehdottomasti hän teki hyvän suorituksen, ihan sarjan parhaimmistoa. En enää muista kaikkia hahmoja, mutta Ragnarin pojista ainakin joku jätti aika kylmäksi..
        Mutta harvapa sarja tai elokuva onkaan sellainen, mikä on 100%:sti omasta mielestä täydellinen. Jollei muuta niin ainakin on valittu väärä näyttelijä 😄 Tätä tapahtuu joskus, jos on lukenut ensin kirjan ja sitten katsoo siitä tehdyn leffan tai sarjan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haha, täytyy tunnustaa että osuu kohdalleen aika hyvin naurunkihertelyineen, unohtamatta kylähulluutta 😃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haha, täytyy tunnustaa että osuu kohdalleen aika hyvin naurunkihertelyineen, unohtamatta kylähulluutta 😃

"I feel trapped in all this happiness" Flokin unohtumaton lause 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"I feel trapped in all this happiness" Flokin unohtumaton lause 😄

Paljon sisältöä saatu mahtumaan lyhyeen lauseeseen 🌤

• Anonyymi

Nämä ovat tosi mielenkiintoisia. Itse kävin paljon sarjaa katsoessani tarkastelemassa juuri näitä faktoja, mikä piti paikkaansa ja mikä ei. Loppujen lopuksihan kyse on viihdesarjasta ja sellaisena siihen tulee suhtautua 😊

• Emmää ees tienny, et sellast viikinkisarjaa on olemaskaan, enkä mää paljon muuteskaa tielä viikingeist, mut semmää tiijjän et niitten kieli oli enämpi niiku sulosointusta.

Mullon kyl mäkkärihauva, jolle mää ostin aikonaan Virost repun. Mää annoin sille nimeks Leifur Eiríksson. Emmää ois halunnu elää viikinkiaikana, mut Nyky-Islanti ois kyl ollu laatuu. Kaiken mieluummin oisin harrastanu biologiaa, niiku nytki. 🌹👀

• Nii, Leifur Eiríksson oli ensmäne viikinki, ku talvehti Ameriikassa, mut kyl senki tekemisist kertova saaga on nii kamaloitteelline, et kantsii jättää niiku lukematta.

Muutes. Grönikses eli Grænlandis oli aluks vaan viikinkii. Mut sit sinne ryöppys myös eskimoo. Sit ne eskilot osottu sitkeemmiks, ja viimene viikinki nähtiin siel 1400-luvulla. Mut eskimot niiku eleli eellei. 🌹👀

• Anonyymi

Shamaani, noita, parantaja.

• Anonyymi

Mustinen hahmo, loistavaa. Kyllä tänne lisää mystiikkaa mahtuu!

• Anonyymi

Mä en kyl noitii olleskaan diggaa, kun ne pelmahti kissapissan hajusine luutineen ja eltaantneine kahvipannuiseen meitin auvoseen Kyöpelivvuoreen ja piti viel nii kaamee äänee, et meijän tartti muuttaa pois. Terv. 👻

• Mun ei tarvitse mistään sarjasta valita hahmoa, kun olen ihan viikinki itse.

• Anonyymi

Ihkaoikea betonihelvetissä asuva peileillä vuoratussa salissa leikkitaisteleva nykyviikinki.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihkaoikea betonihelvetissä asuva peileillä vuoratussa salissa leikkitaisteleva nykyviikinki.

Parempi sekin kuin ei mitään ja pelkkää haaveilua joku tv sarja. Et paljon siitä touhusta ymmärrä ilmeisesti.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Parempi sekin kuin ei mitään ja pelkkää haaveilua joku tv sarja. Et paljon siitä touhusta ymmärrä ilmeisesti.

Larppausta lähinnä.

• Anonyymi kirjoitti:

Larppausta lähinnä.

Se on kylläkin urheilua. Voit käydä kokeilemassa. Aseet ovat oikeita, metallisia. Mutta ei niitä heti vasta-alkajalle anneta.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Se on kylläkin urheilua. Voit käydä kokeilemassa. Aseet ovat oikeita, metallisia. Mutta ei niitä heti vasta-alkajalle anneta.

No ei todella ole oikeita. Tylsiä miekkoja ja kirveitä.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei todella ole oikeita. Tylsiä miekkoja ja kirveitä.

Tietenkin tylsiä. Ei ole ketään tarkoitus oikeasti vahingoittaa ja tappaa. Oikeita ne silti ovat. Samanlaisia kuin ne mitä käyttivät.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Tietenkin tylsiä. Ei ole ketään tarkoitus oikeasti vahingoittaa ja tappaa. Oikeita ne silti ovat. Samanlaisia kuin ne mitä käyttivät.

Sekoitus showpainia ja larppausta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sekoitus showpainia ja larppausta.

No olkoon se näkemyksesi.

• Todennäköisesti amatsoni, joten viikinkiajalla sitten tuo taistelija 😉

• Anonyymi

Meitä on siis koossa ainakin kolmen naisen taistelijajoukko 😄 Kyllä sillä yksi palstakylä turvassa pidetään 💪

• Anonyymi kirjoitti:

Meitä on siis koossa ainakin kolmen naisen taistelijajoukko 😄 Kyllä sillä yksi palstakylä turvassa pidetään 💪

Vähintään 💪😄

• Anonyymi

loppu viikingit sarjan seuraaminen kun alkoi näkyä koneella trimmattuja partoja ja salilla treenattuja vartaloita

• Anonyymi

Kyseessä on viihteellinen sarja, joka on sijoitettu viikinkiaikaan ja löyhästi myötäilee tiettyjä historian tapahtumia ja henkilöitä. Täten sarjassa on itsestäänselvästi "virheitä". Jos ne häiritsevät liikaa, niin sitten ei tietenkään parane katsoa.

Minua miesten lihakset eivät sarjassa haitanneet, olivatpa ne hankittu miten tahansa. Mistä muuten erotat salilla tai metsähommissa hankitut lihakset? Muodostuuko lihas eri tavalla, jos nostelee kirvestä tai painoja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4461
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2365
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2357
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2118
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1677
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1471
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1104
    Aihe