Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitään erillistä "uskovien kastetta" ei ole olemassa

Anonyymi-ap

Mitään erillistä "uskovien kastetta" ei ole olemassa.

Sellaiset opit on tuontilahkojen ja uskonkulttien juonikkaita käännytysoppeja,
kuinka ihminen saadaan sidottua uskonalahkon orjuuteen.

Raamatun mukaan oikean kasteen (=yksi kaste) merkitys on aina syntien pois peseminen Kristuksen kuoleman ja sovintoveren tähden ja Hengen lahjan saaminen sisällisesti ihmiseen.

Kasteen edellä syntisyys tulee tunnustaa ja myöntää ja synnin vuoksi kääntyä nöyränä ja katuvana Jumalan puoleen, jotta Jumala lupauksensa mukaan kasteessa pesee kaiken ihmisen syntisyyden perisynnin kollektiivisesta kirouksista alkaen pois ihmisestä
Jeesuksen kuoleman ja sovintoveren tähden ja että Jumala kasteessa vuodattaisi sydämeen lupaamansa Pyhän Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Sillä teitä ja teidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa."

117

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei helluntailaiset raamattuun usko !

      ainoa , mistä osaavat puhua, on se , "kun Apostolit teki näin, ja Apostolit teki näin, jne.
      ymmärtämättä mitään asian SISÄLLÖSTÄ . . .

      • Anonyymi

        mitä Apostolit tekivät väärin kerro?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä Apostolit tekivät väärin kerro?

        Uudestikastajien mukaan tekivät väärin kun kastoivat Simonin !


      • Anonyymi

        Totta: "ainoa , mistä osaavat puhua, on se , "kun Apostolit teki näin, ja Apostolit teki näin, jne"

        Lisään tuohon vielä, että "Jeesus teki näin. "
        Siksi i Raamattu sanoo: "Hän antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään."

        Paavalikin opetti seuraajiaan:
        "Olkaa minun seuraajiani, niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja. "(1. Kor. 11:1)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajien mukaan tekivät väärin kun kastoivat Simonin !

        helluntailaisille tiedoksi:
        eikä Simonia uudelleen -kastettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "ainoa , mistä osaavat puhua, on se , "kun Apostolit teki näin, ja Apostolit teki näin, jne"

        Lisään tuohon vielä, että "Jeesus teki näin. "
        Siksi i Raamattu sanoo: "Hän antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään."

        Paavalikin opetti seuraajiaan:
        "Olkaa minun seuraajiani, niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja. "(1. Kor. 11:1)

        "Lisään tuohon vielä, että "Jeesus teki näin. ""

        Älä lisää, kosk ette usko mitä Jeesus sanoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisään tuohon vielä, että "Jeesus teki näin. ""

        Älä lisää, kosk ette usko mitä Jeesus sanoi.

        Kyllä, ukastajat pyrkii apinoimaan Jeesusta mutta eivät usko sitä mitä Jeesus ja apostolit opettivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajien mukaan tekivät väärin kun kastoivat Simonin !

        Miksi uudestikastajat matkivat apostoleja jos nämä toimivat väärin???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ukastajat pyrkii apinoimaan Jeesusta mutta eivät usko sitä mitä Jeesus ja apostolit opettivat.

        Tarkoitatko, että emme usko tätä opetusta:
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN teistä kasteen..."? Ap2

        Käskettiinkö tuossa hakemaan myös vauvat kastettavaksi? Minä en ainakaaan huomaa sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että emme usko tätä opetusta:
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN teistä kasteen..."? Ap2

        Käskettiinkö tuossa hakemaan myös vauvat kastettavaksi? Minä en ainakaaan huomaa sellaista.

        käskettiin kaikki kansat,

        "Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19

        kansoissa on myös vauvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että emme usko tätä opetusta:
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN teistä kasteen..."? Ap2

        Käskettiinkö tuossa hakemaan myös vauvat kastettavaksi? Minä en ainakaaan huomaa sellaista.

        Sitä niemomaan! Että usko että että kaste pitää ottaa syntien anteeksi antamiseksi kuten Pietari sanoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä niemomaan! Että usko että että kaste pitää ottaa syntien anteeksi antamiseksi kuten Pietari sanoi.

        Mitähän se parannus ja kääntyminen siinä tarkottaa, onko se unohtunut lutterin hautomossA kokonAn, se pääasia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän se parannus ja kääntyminen siinä tarkottaa, onko se unohtunut lutterin hautomossA kokonAn, se pääasia!

        Näkihän sen simonista ettei se kaste mitään muuttanut kun mies teeskenteli sitä kääntymystä ja parannusta, vähän sama tauti kuin luttereiden kanssa.

        Kastettu on mutta mikään ei ole muuttunut.
        Sakkeus taas muuttui läpikotaisin ilman mitään kasteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        käskettiin kaikki kansat,

        "Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19

        kansoissa on myös vauvoja.

        Kastamalla ei ole mailmAan syntynyt ainuttakaan opetuslasta.

        Eikä synny vastakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastamalla ei ole mailmAan syntynyt ainuttakaan opetuslasta.

        Eikä synny vastakaan.

        Ei vaikka koko päijänne kaadetaan päähän ja martin merkkipäiväkaljat päälle!

        Sydän ei muutu vesitempuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän se parannus ja kääntyminen siinä tarkottaa, onko se unohtunut lutterin hautomossA kokonAn, se pääasia!

        eikö sodomiitikäkätys tietä mitä on parannus???

        Eikö kellarissa opeteta mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkihän sen simonista ettei se kaste mitään muuttanut kun mies teeskenteli sitä kääntymystä ja parannusta, vähän sama tauti kuin luttereiden kanssa.

        Kastettu on mutta mikään ei ole muuttunut.
        Sakkeus taas muuttui läpikotaisin ilman mitään kasteita.

        Raamattuhan kertoo että simon uskoo, toisin kuin parhamilaiset. Ei Simonin kastessa ollut mitään vikaa vaan hän luopui uskosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastamalla ei ole mailmAan syntynyt ainuttakaan opetuslasta.

        Eikä synny vastakaan.

        Kristukseen kastamalla syntyy Kristuksen opetuslapsia

        Kastamalla ja opettamalla, sanoi Jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaikka koko päijänne kaadetaan päähän ja martin merkkipäiväkaljat päälle!

        Sydän ei muutu vesitempuilla.

        Ihan turhaa kitistä päijänteestä ja kaljasta tai vesitemopuista kun Jeesus sanoi miten opetuslapsia tehdään. Mutta tottakai tuollaiset ateistit puhuu kasteesta temppuna. Apostolit ei puhuneet mistään tempuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhaa kitistä päijänteestä ja kaljasta tai vesitemopuista kun Jeesus sanoi miten opetuslapsia tehdään. Mutta tottakai tuollaiset ateistit puhuu kasteesta temppuna. Apostolit ei puhuneet mistään tempuista.

        Se on ihan sama mitä tuo sodomiittikääktys kitisee kun niiden oppi on vastoin Raamattua

        TÄSSÄ ERO:

        Raamattu ja luterilaiset: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

        Uudestikastajat: "Tehkää parannus syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sen jälkeen vsata menkää kasteelle"

        Ero on helppo havaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkihän sen simonista ettei se kaste mitään muuttanut kun mies teeskenteli sitä kääntymystä ja parannusta, vähän sama tauti kuin luttereiden kanssa.

        Kastettu on mutta mikään ei ole muuttunut.
        Sakkeus taas muuttui läpikotaisin ilman mitään kasteita.

        Sakkeuksen aikana ei ollut vielä uuden liiton kastetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan sama mitä tuo sodomiittikääktys kitisee kun niiden oppi on vastoin Raamattua

        TÄSSÄ ERO:

        Raamattu ja luterilaiset: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

        Uudestikastajat: "Tehkää parannus syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sen jälkeen vsata menkää kasteelle"

        Ero on helppo havaita.

        Kyllä, ero on selvä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakkeuksen aikana ei ollut vielä uuden liiton kastetta

        "Sakkeus", siis raamatun Simonia ei kastettu uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "ainoa , mistä osaavat puhua, on se , "kun Apostolit teki näin, ja Apostolit teki näin, jne"

        Lisään tuohon vielä, että "Jeesus teki näin. "
        Siksi i Raamattu sanoo: "Hän antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään."

        Paavalikin opetti seuraajiaan:
        "Olkaa minun seuraajiani, niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja. "(1. Kor. 11:1)

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavalia seuraamalla saa sisälleen Saatanan enkelin vaivaamaan itseään lopun elämän ajanksi.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍑 ­N­­­y­­­m­­­f­o­­m­­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17741959z

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ei tuota käkätysmäkätyksen kitinää kukaan usko. Antaa sen temputtaa ja temppuilla kun ei Raamatun Sana kelpaa!

      • Anonyymi

        Sen pitäisi tehdä parannus ja usko mitä Raamattu sanoo. Noilla sakastitemppupäijännekaljahöpinöillä ei ole mitään arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen pitäisi tehdä parannus ja usko mitä Raamattu sanoo. Noilla sakastitemppupäijännekaljahöpinöillä ei ole mitään arvoa.

        Ei olekaan!

        Mutta Vaari ihannoi putleria 😂😂


    • Anonyymi

      Tuo ajatus ainoastaan (tietoisesti) "uskovien kasteesta" kuulostaa hyvältä, mutta sekin tuo heti esiin ongelman:

      - "Onko varmaa, että näin kastettu on / oli todella oikeassa uskossa?"
      - Mikä on se määritelty uskon raja? Eikö heikkouskoisempaa saa kastaa, jos hänellä kuitenkin on halu, toive "uskoa"?
      - Kuka ratkaisee, kenellä on oikea usko?

      Tämä ihmisjärkeilyillä määritelty "uskovien kaste" todellisuudessa rajaa "niillä rajoin" olevat Taivasten Valtakunnan ulkopuolelle.

      Itseni on nuoruudessani "uskoontulleena" kastettu ainoastaan tällä helluntailaisten käyttämällä "uskovien kasteella". Vaikka olin luterilaisen papin lapsenlapsi ja sukulaiseni pyysivät saada kastaa itseni, lahkolaiset vanhempani kielsivät tämän. Minä itse olisin kyllä suostunut kasteelle! Tästä tulikin sitten itselleni lapsuudessa syvä uskonnollinen trauma.

      "Kaikki muut pihan lapset" oli kastettu! "Kaikilla muilla oli kummusedät ja kummitädit, jotka toivat lahjoja!" Minulla ei ketään. Sain kuitenkin käydä sekä helluntailaisten että luterilaisten pyhäkoulua ja luterilaisessa pyhäkoulussa koin rakkautta ja lempeyttä, jota en helluntailaisten taholta koskaan kokenut. Koulun kevätjuhlan kirkko oli minulle "erilainen" kokemus ja olin innokas jopa "nostamaan kättäni', jos papin saarna sisälsi jonkin retorisen kysymyslauseen! Päätin, että "isona minusta tulee luterilainen!"

      Niin sitten tulikin. Tutustuin itse Martti Lutherin teksteihin ja hartauskirjasta Mannaa Jumalan lapsille tuli itselleni helppotajuinen, teologinen "oppikirja".

      Olen kylläkin jo eronnutkin tästä kirkosta, mutta uskoltani olen edelleen varsin "vanhanajan lutherilainen". En tällä hetkellä kuulu mihinkään kirkkoon, mutta pidän vielä muutoin jonkinlaista yhteyttä tuttuun, kaupunginosani ev.lut.kirkkoon. Käyn heidän joissain tilaisuuksissa, kesä- ja talvitapahtumissa.

    • Kun puhutaan kasteen ajankohdasta yksi ongelma vauvojen kastamisessa on se, ettei Raamattu kerro kenenkään koskaan kastaneen vauvoja.

      Apostolien teoissa kerrotaan useita eri kaste tapahtumia. Kun apostolien teoissa kerrotaan kasteesta Luukas jättää meille vakuuttavan kuvan siitä kuinka kasteelle menevien elämässä oli ensin tapahtunut muutos. Kerrotaan mm. että kasteen ottaneen olivat ennen kastetta ottaneet sanan vastaan, uskoneet Jeesukseen ja eräät täyttyneet jopa Pyhällä Hengellä ennen kastetta.

      Vakuuttavin Raamatullinen puolustus vauvojen kastamiselle mitä olen kuullut on apostolien teoissa mainitut perhekuntien kastamiset. Ehkä kuitenkin tieten tahtoen jätetään huomioimatta että vanginvartija jonka omaiset kastettiin iloitsi myöhemmin että hänen perheensä oli tullut uskoon. Kun kerrotaan synagogan esimiehestä, hänen perheväestään ja monista korinttilaisista jotka kävivät kasteella kerrotaan heistäkin että he kaikki uskoivat Herraan, jota Paavali oli julistanut. Ainoa epäselvä kohta oliko kastettujen joukossa vauvoja (jos siis ylipäätänsä ollaan yhtä mieltä siitä että usko tulee kuulemisesta jonka edellytyksenä on sanojen merkityksen ymmärtäminen) on kertomus Lyydian perhekunnan kasteesta, jossa ei painoteta kasteen yhteydessä uskoa(lukuunottamatta Lyydian uskoa). Kuitenkin on hyvä syy olettaa että muuten, niin mies voittoisessa Raamatussa Lyydian perhekunnasta puhuttaessa on kyseessä leski, jolla ei ollut enää vauvoja.

      Käsittääkseni luterilainen kaste näkemys perustuukin pitkälti olettamukseen siitä miten perittyyn syntiin tulisi suhtautua.

      Minulle luterilainen näkemys kasteen suorittamisen ajankohdasta näyttäytyy epäloogisena ja vailla pohjaa olevana vaikka montaa muuta asiaa perinteisessä luterilaisuudessa arvostankin suuresti.

      Samaan hengen vetoon pitää todeta ettei useiden vapaiden suuntienkaan omaksuma kaste näkemys ole mielestäni Raamatullinen. Kastetaan vasta kun on kyllin vanha (15v) vaikka usko ja parannuksen tekeminen olisivat ilmeisiä. Kun aikuisiällä tullaan uskoon niin pitää liittyä ensin seurakuntaan ennen kuin kastetaan. Tällainen kasteen kanssa viivytteleminen kuvastaa sitä kuinka vähän oletetaan kasteen merkitsevän. Ikään kuin kasteella ei olisikaan yliluonnolista voimaa, ikään kuin se ei olisikaan välttämätön ja ikään kuin se ei liittyisikään syntien anteeksi saamiseen.

      • Anonyymi

        menneinä vuosisatoina , ennen "Lutheria" lapset kastettiin , "kahdeksan päivän ikäisinä", niinkuin Vanhan liiton ympärileikkaus
        "sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon kaikki poikalapset kahdeksan päivän vanhana"
        1 Moos: 17: 12
        "ja niin minun liittoni on merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17: 13

        Vanhan liiton ympärileikkaus:
        "TÄMÄN esikuvan mukaan vesi nyt TEIDÄTKIN pelastaa - kasteena"
        1 Piet: 3: 21
        "Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA"
        Gal: 3: 27


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        menneinä vuosisatoina , ennen "Lutheria" lapset kastettiin , "kahdeksan päivän ikäisinä", niinkuin Vanhan liiton ympärileikkaus
        "sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon kaikki poikalapset kahdeksan päivän vanhana"
        1 Moos: 17: 12
        "ja niin minun liittoni on merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17: 13

        Vanhan liiton ympärileikkaus:
        "TÄMÄN esikuvan mukaan vesi nyt TEIDÄTKIN pelastaa - kasteena"
        1 Piet: 3: 21
        "Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA"
        Gal: 3: 27

        "Kristukseen kastamalla syntyy Kristuksen opetuslapsia
        Kastamalla ja opettamalla, sanoi Jeesus"?????

        Siksiköhän vauvakasteessa ei kenestäkään tule Jeesuksen opetuslasta, kun näitä vauvoja ei opeteta? Sehän on yksi ehto Pyhän hengen saamiselle.


      • Anonyymi

        Kalvinismi:

        >>Kun puhutaan kasteen ajankohdasta yksi ongelma vauvojen kastamisessa on se, ettei Raamattu kerro kenenkään koskaan kastaneen vauvoja.<<

        Jos jotain ei asiayhteydestä erottaen erikseen eritellä ja mainita, niin ei saa tehdä.

        Raamattu kertoo perhekuntakasteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalvinismi:

        >>Kun puhutaan kasteen ajankohdasta yksi ongelma vauvojen kastamisessa on se, ettei Raamattu kerro kenenkään koskaan kastaneen vauvoja.<<

        Jos jotain ei asiayhteydestä erottaen erikseen eritellä ja mainita, niin ei saa tehdä.

        Raamattu kertoo perhekuntakasteista.

        Eri uskonnoilla on omat käytäntönsä ja koska usko ei ole sama, ei kastekaan voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri uskonnoilla on omat käytäntönsä ja koska usko ei ole sama, ei kastekaan voi olla.

        "Mitään erillistä "uskovien kastetta" ei ole olemassakaan."???

        Tuo pitää paikkansa luterilaisiin, sillä kirkossa kastetaan uskomattomia aikuisia ja vauvoja. Raamatussa kuitenkin usko Herraan Jeesukseen oli ainoa ehto kastettavalle: "Jos koko sydämestäsi uskot, niin se sinulle tapahtukoon."
        Joten luterilaisten kaste on pakanallinen kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitään erillistä "uskovien kastetta" ei ole olemassakaan."???

        Tuo pitää paikkansa luterilaisiin, sillä kirkossa kastetaan uskomattomia aikuisia ja vauvoja. Raamatussa kuitenkin usko Herraan Jeesukseen oli ainoa ehto kastettavalle: "Jos koko sydämestäsi uskot, niin se sinulle tapahtukoon."
        Joten luterilaisten kaste on pakanallinen kaste.

        Raamatussa ei ole uskovien kastetta vaan kaste. Mutta se on totta että helluntaikirkossa kastetaan myös niitä jotka tunnustavat uskonsa mutta eivät usko. Heidän kasteensa on pakanallinen kaste koska siitä puuttu Kristus, johon luterilaiset kastaa
        Miään ehtoja kasteelle ei Raamatussa ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole uskovien kastetta vaan kaste. Mutta se on totta että helluntaikirkossa kastetaan myös niitä jotka tunnustavat uskonsa mutta eivät usko. Heidän kasteensa on pakanallinen kaste koska siitä puuttu Kristus, johon luterilaiset kastaa
        Miään ehtoja kasteelle ei Raamatussa ole

        Eräs uudestikastaja myönsi kastekirjassaan että he kastavat vain niitä joiden OTAKSUVAT uskovan. Eli koko kasteen oikeellisuus perustuu uudestikastajilla ihmisen otaksumaan siitä että kastettava uskoo. Aika heikko perusta on heidän kasteellaan - vai pitäisikö sanoa pakanallisella symbolikasteellaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs uudestikastaja myönsi kastekirjassaan että he kastavat vain niitä joiden OTAKSUVAT uskovan. Eli koko kasteen oikeellisuus perustuu uudestikastajilla ihmisen otaksumaan siitä että kastettava uskoo. Aika heikko perusta on heidän kasteellaan - vai pitäisikö sanoa pakanallisella symbolikasteellaan.

        pitäisi sanoa


    • Anonyymi

      kristillinen kaste , vauvasta - vaariin on ollut kaikissa kristillisissä kirkoissa
      ennen Lutheria.

    • Anonyymi

      Jenkkilahkot on Saatanasta. Ne estää lapsien pääsyn kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan.

      • Anonyymi

        helluntailaiset vastustaa kaikin mahdollisin keinoin pienten taimien saada
        kaste Kristukseen, ikäänkuin se olisi jotain PAHAA huolehtia myös oman perhekuntansa lasten saada kaste.
        ihan järkyttävää.

        "Jos joku ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, on KIELTÄNYT uskonsa ja on
        uskomatonta PAHEMPI." 1 Tim: 5: 8


      • Anonyymi

        Luterilaisessa kirkossa taas on käytössä ateistien kaste. Uskon tunnustamista pidetään harhaoppisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisessa kirkossa taas on käytössä ateistien kaste. Uskon tunnustamista pidetään harhaoppisena.

        luterilaisuudessa on uskontunnustus ,

        "yhteisestä uskostamme" Room: 1: 12


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luterilaisuudessa on uskontunnustus ,

        "yhteisestä uskostamme" Room: 1: 12

        Joo se kestää viis minuuttia seisaaltaan lausuttuna.

        siihen se päättyy se yhteinen uskonsa. ulkoportailla s e on jo poissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset vastustaa kaikin mahdollisin keinoin pienten taimien saada
        kaste Kristukseen, ikäänkuin se olisi jotain PAHAA huolehtia myös oman perhekuntansa lasten saada kaste.
        ihan järkyttävää.

        "Jos joku ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, on KIELTÄNYT uskonsa ja on
        uskomatonta PAHEMPI." 1 Tim: 5: 8

        KAs kun sellaisella kasteella ei ole minkäänlaista raamatullista merkitystä!

        Raamatussa kastetta edeltää kääntyminen ja parannuksen tekeminen joka tarkoittaa että entinen elämä tapoineen hylätään ja tilalle astuu Jumalan mielenmukainen eläminen.

        siksi sillä vauvan kastamisella ei tulla kenenkään omaksi eikä se muuta mitään ei anna voimaa muuhun kuin syntisyyden hokemiseen ja kasteen armoon jollainen on lisäkeksintöä edelliseen omaan keksintöön jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisessa kirkossa taas on käytössä ateistien kaste. Uskon tunnustamista pidetään harhaoppisena.

        Helluntaikirkossa ehkä noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAs kun sellaisella kasteella ei ole minkäänlaista raamatullista merkitystä!

        Raamatussa kastetta edeltää kääntyminen ja parannuksen tekeminen joka tarkoittaa että entinen elämä tapoineen hylätään ja tilalle astuu Jumalan mielenmukainen eläminen.

        siksi sillä vauvan kastamisella ei tulla kenenkään omaksi eikä se muuta mitään ei anna voimaa muuhun kuin syntisyyden hokemiseen ja kasteen armoon jollainen on lisäkeksintöä edelliseen omaan keksintöön jne.

        Niimpä, symbolikasteella ei ole merkitystä kun se on vain symboli!

        Raamattu ei anna mitään järjestylsiä vaan vaatii sekä parannuksen että kasteen. Parannus on jatkuvaa toimintaa

        Kastamisella on se merkitys minkä Raamattu antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo se kestää viis minuuttia seisaaltaan lausuttuna.

        siihen se päättyy se yhteinen uskonsa. ulkoportailla s e on jo poissa.

        helluntailaiset , > "jotka luulevat, että heitä heidän MONISANAISUUTENSA tähden kuullaan." Matt: 6:

        Rukoilkaa te näin:
        "Isä meidän, joka olet taivaissa ! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi;
        tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaissa" Matt: 6:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset , > "jotka luulevat, että heitä heidän MONISANAISUUTENSA tähden kuullaan." Matt: 6:

        Rukoilkaa te näin:
        "Isä meidän, joka olet taivaissa ! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi;
        tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaissa" Matt: 6:

        Totta ja uudestikastaminen on turhaa . Ikärajaa kasteelle ei ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta ja uudestikastaminen on turhaa . Ikärajaa kasteelle ei ole

        "Totta ja uudestikastaminen on turhaa . Ikärajaa kasteelle ei ole".???

        Siksi kolminkertainen veden ripottelu vauvan otsalle on turhaa. Miksi yksi tippa ei riitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Totta ja uudestikastaminen on turhaa . Ikärajaa kasteelle ei ole".???

        Siksi kolminkertainen veden ripottelu vauvan otsalle on turhaa. Miksi yksi tippa ei riitä?

        Kolmen persoonan nimen kastetaa

        "Miksi yksi tippa ei riitä?"

        Niinpä, miksi teille ei riitä yksi vesitippa vaan tarvisette tuhansia??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmen persoonan nimen kastetaa

        "Miksi yksi tippa ei riitä?"

        Niinpä, miksi teille ei riitä yksi vesitippa vaan tarvisette tuhansia??

        Eikö ne uskalla vastat tuohon? Ensin kyselevöt miksei yksi vesitippa riitä ja itse käyttävät tuhansia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmen persoonan nimen kastetaa

        "Miksi yksi tippa ei riitä?"

        Niinpä, miksi teille ei riitä yksi vesitippa vaan tarvisette tuhansia??

        ehkä tyytyisit vaan hyräilemään...ei tippa tapa jnee... se olisi lähempänä omiaan silloin.


    • Anonyymi

      Erillistä kastetta ei olekaa sillä uskovien kaste on ainoa oikea kaste.

      • Anonyymi

        Erillistä uskovien kastetta ei ole vaan Raamatussa on kaste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erillistä uskovien kastetta ei ole vaan Raamatussa on kaste

        Eikä edes hätäkastetta Raamattu tunne.
        Sekin on niitä kirkkolaitosten keksimiä turhia rituaaleja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä edes hätäkastetta Raamattu tunne.
        Sekin on niitä kirkkolaitosten keksimiä turhia rituaaleja.

        Se onkin tavalinen kaste joka suoritetaan tavalliasta nopeammalla aikataululla. Sen merktiys ei eroa mitenkään. Kirkkolaitos ei ole kastetta keksinyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä edes hätäkastetta Raamattu tunne.
        Sekin on niitä kirkkolaitosten keksimiä turhia rituaaleja.

        "hätäkaste" > "kaikki kansat, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        vastasyntynytkin kuuluu kansaan !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin tavalinen kaste joka suoritetaan tavalliasta nopeammalla aikataululla. Sen merktiys ei eroa mitenkään. Kirkkolaitos ei ole kastetta keksinyt

        Amerikan laitokser on keksineet symbolikasteen jota ei ole Raamatussa


    • Anonyymi

      voi Pyhä Isä tuota yksinkertaisuuden määrää!

      miksi käännynnäiset leikkivät uskovaista, se on mysteeri.

      kun jokainen lause kertoo ettei mitään tietämystä aiheesta ole, pelkkää fraasien jankkausta kaikki.

      ..vauvatkin kuuluvat kansaan... siinä yksi fraasi..!

      olipa taas tarinaa katolisen kirkon "uskosta" ja papeista.. eivät vissiin kuulu kansaan hohoijaa.

      • Anonyymi

        älä leiki uskovaista, ei sinun juttujasi kukaan usko

        Et ole uskova vaan vainoat uskovia.

        Kyllä van vauvat kansaan kuuluu, vai oletko eri mieltä?

        Miten tuo käkätys jaksaa kitistä papreista ja katolisista kun Raamattu puhuu sitä vastaan.


      • Anonyymi

        "..vauvatkin kuuluvat kansaan"?????

        Onko sitä kukaan kieltänyt, mutta vauvat eivät ota Sanaa vastaan, kuten kasteellemenijät:
        Ap 8
        "Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta. Ja KANSA otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui"

        Järkeäkin on lupa käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "..vauvatkin kuuluvat kansaan"?????

        Onko sitä kukaan kieltänyt, mutta vauvat eivät ota Sanaa vastaan, kuten kasteellemenijät:
        Ap 8
        "Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta. Ja KANSA otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui"

        Järkeäkin on lupa käyttää.

        Uudestikastajat ovat väittäneet etteivät vauvat kuulu kansaan.

        Hyvä että korjasit tuon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "..vauvatkin kuuluvat kansaan"?????

        Onko sitä kukaan kieltänyt, mutta vauvat eivät ota Sanaa vastaan, kuten kasteellemenijät:
        Ap 8
        "Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta. Ja KANSA otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui"

        Järkeäkin on lupa käyttää.

        unohdit PERHEKUNTANSA,

        "hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu" Apt: 16: 15
        "hänet ja KAIKKI hänen omaisensa kastettiin kohta" Apt: 16: 33

        vanhemmat , jotka itse saaneet / ottaneet kasteen tahtoo kasteen myös
        perhekunnalleen,
        > lapsilleen.

        "Jos joku ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, hän on kieltänyt uskonsa ja
        on uskomatonta pahempi." 1 Tim: 5:


    • Anonyymi

      Kristittyjen kasteessa ne synnit pestään pois ja tilalle tyhjään sydämeen saadaan se uskon Henki.

      Eihän se päinvastoin tapahdu, kuten eksyttäjät hokee.

    • Anonyymi

      > Raamatun mukaan oikean kasteen (=yksi kaste) merkitys on aina syntien pois peseminen Kristuksen kuoleman ja sovintoveren tähden ja Hengen lahjan saaminen sisällisesti ihmiseen.

      Suosittelisin pysymään Jeesuksen opetuksessa, sen mukaan:

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Mat.28:19-20

      • Anonyymi

        Totta. Kaikista kansoista pitää tehdä Jeesukselle opetuslapsia julistamalla evankeliumia, ja sitten kastetaan ne, jotka uskovat apostolien mallin mukaisesti.
        Luterilainen kirkko toimii toisinpäin, ensin kastaa vauvat joitten uskosta ei ole mitään tietoa, ja sitten myöhemmin yrittää opettaa näitä mutta huonolla menestyksellä.
        Ap 14
        " Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan.
        ja vahvistivat opetuslasten sieluja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Kaikista kansoista pitää tehdä Jeesukselle opetuslapsia julistamalla evankeliumia, ja sitten kastetaan ne, jotka uskovat apostolien mallin mukaisesti.
        Luterilainen kirkko toimii toisinpäin, ensin kastaa vauvat joitten uskosta ei ole mitään tietoa, ja sitten myöhemmin yrittää opettaa näitä mutta huonolla menestyksellä.
        Ap 14
        " Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan.
        ja vahvistivat opetuslasten sieluja."

        Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla, eli pysytään siinä. Uskovia Jeesus ei erikseen käskenyt kastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla, eli pysytään siinä. Uskovia Jeesus ei erikseen käskenyt kastaa

        Miksihän apostolit eivät tehneet opetuslapsia kastamalla, vaan saarnaamalla evankeliumia:
        Mark 16
        "Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Onkohan viinakulutus merkkinä vauvakasteen tehosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän apostolit eivät tehneet opetuslapsia kastamalla, vaan saarnaamalla evankeliumia:
        Mark 16
        "Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Onkohan viinakulutus merkkinä vauvakasteen tehosta?

        Jeesus käskee selvästi tekeemään opetuslapsia kastamalla ja opettamalla ja näin apostolit tekivät

        Onkohan tuo jatkuva viinasta jankkaaminen merkki uudestikasteen tehosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käskee selvästi tekeemään opetuslapsia kastamalla ja opettamalla ja näin apostolit tekivät

        Onkohan tuo jatkuva viinasta jankkaaminen merkki uudestikasteen tehosta?

        Taitaa olla, puhe tuntuu siirtyvän viinaan aina kun Raamatun Sana ei kelpaa tai se sellaisenaan ärsyttää. Mutta Jeesus sanoi:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Hölmöä väittää etteivät apostolit tuota noudattaneet. He myös saarnasivat evankeliumia, kuten käsky oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla, puhe tuntuu siirtyvän viinaan aina kun Raamatun Sana ei kelpaa tai se sellaisenaan ärsyttää. Mutta Jeesus sanoi:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Hölmöä väittää etteivät apostolit tuota noudattaneet. He myös saarnasivat evankeliumia, kuten käsky oli.

        Totta.
        Pysytään siinä mitä Jeesus käski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän apostolit eivät tehneet opetuslapsia kastamalla, vaan saarnaamalla evankeliumia:
        Mark 16
        "Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Onkohan viinakulutus merkkinä vauvakasteen tehosta?

        sellainen , joka sekoittaa viinan asioihin, silloin kun aiheena on kaste,
        niin, se aukko on siellä heidän omassa "korvien välissä".

        helluntailaisuus on sukua AA-kerhoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sellainen , joka sekoittaa viinan asioihin, silloin kun aiheena on kaste,
        niin, se aukko on siellä heidän omassa "korvien välissä".

        helluntailaisuus on sukua AA-kerhoille.

        No kerroppas mitä merkkejä on vauvakasteen seurauksena,kun suomalaisten keskuudessa ei ainakaan näy minkäänlaisia merkkejä vauvakasteen vaikutuksesta.
        Kummilusikka ja ilmaista hautapaikkaa lukuunottamatta.

        "Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerroppas mitä merkkejä on vauvakasteen seurauksena,kun suomalaisten keskuudessa ei ainakaan näy minkäänlaisia merkkejä vauvakasteen vaikutuksesta.
        Kummilusikka ja ilmaista hautapaikkaa lukuunottamatta.

        "Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Näkyy tai ei niin Jeesuksen käskyä ei voi muuksi muuttaa

        Suurin osa maamme uskovista on lapsena kastettu. Revipä sitten siitä

        Lusika ja hautapaikat eikä viinat liity tähän keskusteluun mitenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Pysytään siinä mitä Jeesus käski

        Eikö vauvakasteen puolustamiseksi todella ole muuta kuin tuo yksi väärinkäännetty raamatunkohta?
        Käskikö Jeesus kastaa uskomattomia aikuisia tai vauvoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerroppas mitä merkkejä on vauvakasteen seurauksena,kun suomalaisten keskuudessa ei ainakaan näy minkäänlaisia merkkejä vauvakasteen vaikutuksesta.
        Kummilusikka ja ilmaista hautapaikkaa lukuunottamatta.

        "Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Ei ihme sillä mitään "vauvakastetta" ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö vauvakasteen puolustamiseksi todella ole muuta kuin tuo yksi väärinkäännetty raamatunkohta?
        Käskikö Jeesus kastaa uskomattomia aikuisia tai vauvoja?

        Hahaha, vai "väärin käänneetty kohta"??? Tuota ei usko kukaan! Sama satu etkä mitään kielellisiä perusteluja osaa antaa.

        Jeesus ei käske kastamaan uskovia tai uskomattomia vaan hän käskee tekemään kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Hän käskee saarana evankeliumia kaikille luoduille. Pysytään näissä käskyissä eikä väitetä niitä väärin käännetyiksi

        Sitten ei tarvitse kysellä enää ketä kaikkia Jeesus käski kastamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerroppas mitä merkkejä on vauvakasteen seurauksena,kun suomalaisten keskuudessa ei ainakaan näy minkäänlaisia merkkejä vauvakasteen vaikutuksesta.
        Kummilusikka ja ilmaista hautapaikkaa lukuunottamatta.

        "Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Tuollaisia vaikutuksia pitää kysellä kun ei usko Jumalan Sanaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme sillä mitään "vauvakastetta" ei ole olemassakaan.

        Ei niin vaikka tuo yksi sellaisesta koko ajan jauhaa. Ylipäätään kastamista ja evankeliumin viemistä eteenpäin perustellaan juuri Jeesuksen kaste- ja lähetyskäskyllä! Pysytään siis niissä. Puhe väärästä käännöksestä on vain tekosyy muutella Jeesuksen sanoja omaan oppiin sopivaksi, mitä uudestikastajat harrastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin vaikka tuo yksi sellaisesta koko ajan jauhaa. Ylipäätään kastamista ja evankeliumin viemistä eteenpäin perustellaan juuri Jeesuksen kaste- ja lähetyskäskyllä! Pysytään siis niissä. Puhe väärästä käännöksestä on vain tekosyy muutella Jeesuksen sanoja omaan oppiin sopivaksi, mitä uudestikastajat harrastaa.

        Täh: "Jeesus ei käske kastamaan uskovia tai uskomattomia vaan hän käskee tekemään kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Hän käskee saarana evankeliumia kaikille luoduille"??????

        Jos vauvat lasketaan "kaikkiin kansoihin", niin miksi luterilainen kirkko ei saarnaa heille evankeliumia?
        Miksihän apostolit kastoivat VAIN uskovia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Jeesus ei käske kastamaan uskovia tai uskomattomia vaan hän käskee tekemään kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Hän käskee saarana evankeliumia kaikille luoduille"??????

        Jos vauvat lasketaan "kaikkiin kansoihin", niin miksi luterilainen kirkko ei saarnaa heille evankeliumia?
        Miksihän apostolit kastoivat VAIN uskovia?

        Täh täh, niin se Jeesus käskee tekemään. Luterilaiset saaraa evankeliumia kaiken ikäisille. Miksi uudestikastajat eivät tee niin? Miksi he eivät usko Jeesusta?

        Apostolit kastoiva uskovat perhekuntineen.

        Jeesus käski tekemään opetuslapsia kastamalla ja opettamalla ja sitä apostolit tekivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisia vaikutuksia pitää kysellä kun ei usko Jumalan Sanaa

        Päinvastoin.
        Kun uskoo Jumalan sanaan, niin luulisi, että sillä pakollisella vauvakasteella olisi edes jonkinlaista vaikutusta ihmisten käyttäytymiseen.
        "Usko ilman tekoja on kuollut."

        Vai perustuuko teidän uskonne vain mielikuvitukseen ja olettamuksiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin.
        Kun uskoo Jumalan sanaan, niin luulisi, että sillä pakollisella vauvakasteella olisi edes jonkinlaista vaikutusta ihmisten käyttäytymiseen.
        "Usko ilman tekoja on kuollut."

        Vai perustuuko teidän uskonne vain mielikuvitukseen ja olettamuksiin?

        Kun uskoo Jumalan Sanaan niin ei puhu mistään "vauvakasteesta" vaan uskoo Jeesusta ja hänen käskyään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin.
        Kun uskoo Jumalan sanaan, niin luulisi, että sillä pakollisella vauvakasteella olisi edes jonkinlaista vaikutusta ihmisten käyttäytymiseen.
        "Usko ilman tekoja on kuollut."

        Vai perustuuko teidän uskonne vain mielikuvitukseen ja olettamuksiin?

        Ainakaan sinun käyttämytymiseesi ei kasteellasi ollut mitään vaikutusta.

        Sinun uskosi perustuu siihen että Jeesus valehteli ja tuo ja tuo kohta on väärin käännetty. Kristittyjen usko perustuu Jumalan Sanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan sinun käyttämytymiseesi ei kasteellasi ollut mitään vaikutusta.

        Sinun uskosi perustuu siihen että Jeesus valehteli ja tuo ja tuo kohta on väärin käännetty. Kristittyjen usko perustuu Jumalan Sanaan.

        Toisaalta Simonin käyttäytymiseen sillä oli vaiktusta, joten pitääkö nyt jättää kastamatta kun Simon luopui uskosta???

        Onneksi Jeesus antoi selvän kaste- ja lähetyskäskyn jossa pysymme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaha, vai "väärin käänneetty kohta"??? Tuota ei usko kukaan! Sama satu etkä mitään kielellisiä perusteluja osaa antaa.

        Jeesus ei käske kastamaan uskovia tai uskomattomia vaan hän käskee tekemään kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Hän käskee saarana evankeliumia kaikille luoduille. Pysytään näissä käskyissä eikä väitetä niitä väärin käännetyiksi

        Sitten ei tarvitse kysellä enää ketä kaikkia Jeesus käski kastamaan.

        Oh hoh: "Hahaha, vai "väärin käänneetty kohta"??? Tuota ei usko kukaan! Sama satu etkä mitään kielellisiä perusteluja osaa antaa."???

        Kielelliseen perusteluun riittää se, että uudessa käännöksessä on sanottu selvästi, ketä tulee kastaa ja opettaa:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

        Siinähän käsketään kastaa ja opettaa opetuslapsia, ei uskomattomia aikuisia tai vauvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Hahaha, vai "väärin käänneetty kohta"??? Tuota ei usko kukaan! Sama satu etkä mitään kielellisiä perusteluja osaa antaa."???

        Kielelliseen perusteluun riittää se, että uudessa käännöksessä on sanottu selvästi, ketä tulee kastaa ja opettaa:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

        Siinähän käsketään kastaa ja opettaa opetuslapsia, ei uskomattomia aikuisia tai vauvoja.

        Hahahahahahaha!!!! "Kielelliseen perusteluun riittää se, että uudessa käännöksessä on sanottu selvästi, ketä tulee kastaa ja opettaa:"???

        MUTTA MILLÄ PERUSTEELLA VANHA KÄÄNNÖS EI TEE SITÄ?????

        Uusi käännös sanoo ihan saman asian kuin vanhekin. Ei käännösten välillä ole sisällöllistä eroa. Otetaanpa uusi käännös niin että korvataan termi "tehdä opetuslapsia" sanalla "opetuslapseuttaa" niin kuin alkutekstissä oli:

        ""Menkää siis ja opetuslapseuttakaa kansat: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

        Nyt nähdään että Jeessus käski kastamaan ja opettaan kaikkia kansoja, eikä opetuslapsia.

        Asia on selvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Hahaha, vai "väärin käänneetty kohta"??? Tuota ei usko kukaan! Sama satu etkä mitään kielellisiä perusteluja osaa antaa."???

        Kielelliseen perusteluun riittää se, että uudessa käännöksessä on sanottu selvästi, ketä tulee kastaa ja opettaa:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

        Siinähän käsketään kastaa ja opettaa opetuslapsia, ei uskomattomia aikuisia tai vauvoja.

        Myös vanhassa käännöksessä on sanottu selvästi ketää tulee kastaa ja opettaa

        "KAIKKI KANSAT"

        Typerää alka itkemään jostakin väärästä käännöksestä kun mitään kielellisiä perusteluja käännksen pohjalla olevaan tekstiin ei ole annettu. Mutta tuo on tapa puolistaa epäraamatullista uudestikastamisoppia! Mutta me Jeesuksen omat uskomme mitä Vapahtaja sanoi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös vanhassa käännöksessä on sanottu selvästi ketää tulee kastaa ja opettaa

        "KAIKKI KANSAT"

        Typerää alka itkemään jostakin väärästä käännöksestä kun mitään kielellisiä perusteluja käännksen pohjalla olevaan tekstiin ei ole annettu. Mutta tuo on tapa puolistaa epäraamatullista uudestikastamisoppia! Mutta me Jeesuksen omat uskomme mitä Vapahtaja sanoi!

        Tuo on totta. Hellarin logiikan mukaan sitten voidaan sanoa että vanha käännös on oikea koska siinä sanotaan vielä selvemmin keitä kastaa ja opettaa

        Muistan muuten että jokin aika sitten tuo sama tyyppi tarjosi Biblian käännöstä koska se kuulemma oli oikein käännetty. Sitten kun hän ole sen tähän läväyttänyt niin huomattiin - ja huomasi kai itsekin - että siinä käskettiin nimenomaan kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja - asia, mitä vastaan hän täällä taistelee!

        Sellaista sönkkäystä se on tuolla noiden käännöksien kanssa kun se ei usko Jumalan Sanaan.

        Mutta pysytään vaan vaikka siinä Bilbliassa, jos se hänen mukaansa oli oikein käännetty :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Hahaha, vai "väärin käänneetty kohta"??? Tuota ei usko kukaan! Sama satu etkä mitään kielellisiä perusteluja osaa antaa."???

        Kielelliseen perusteluun riittää se, että uudessa käännöksessä on sanottu selvästi, ketä tulee kastaa ja opettaa:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

        Siinähän käsketään kastaa ja opettaa opetuslapsia, ei uskomattomia aikuisia tai vauvoja.

        <<< "Kielelliseen perusteluun riittää se, että uudessa käännöksessä on sanottu selvästi, ketä tulee kastaa ja opettaa"

        Kielelisellä perutelulla tarkoitetaan sitä tekstiä mistä käännös on tehty. Kerrohan, mistä tekstistä käännös on tehty ja mitkä siitä kielestä tehdyt käännösratkaisut johtivat siihen että väität uutta käännöstä vääräksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<< "Kielelliseen perusteluun riittää se, että uudessa käännöksessä on sanottu selvästi, ketä tulee kastaa ja opettaa"

        Kielelisellä perutelulla tarkoitetaan sitä tekstiä mistä käännös on tehty. Kerrohan, mistä tekstistä käännös on tehty ja mitkä siitä kielestä tehdyt käännösratkaisut johtivat siihen että väität uutta käännöstä vääräksi?

        Korjaan, vanhaa käännöstä vääräksi.

        Eli kerro mistä kielestä "oikea" ja "väärä" käännös on tehty ja mitkä kielelliset käännösratkaisut johtivat siihen että pidät vanhaa käännöstä vääränä ja uutta oikeana. Opillisia näkemyksiäsi älä tulevaan vastaukseesi sitten liitä, sillä ne on tulleet selviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta. Hellarin logiikan mukaan sitten voidaan sanoa että vanha käännös on oikea koska siinä sanotaan vielä selvemmin keitä kastaa ja opettaa

        Muistan muuten että jokin aika sitten tuo sama tyyppi tarjosi Biblian käännöstä koska se kuulemma oli oikein käännetty. Sitten kun hän ole sen tähän läväyttänyt niin huomattiin - ja huomasi kai itsekin - että siinä käskettiin nimenomaan kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja - asia, mitä vastaan hän täällä taistelee!

        Sellaista sönkkäystä se on tuolla noiden käännöksien kanssa kun se ei usko Jumalan Sanaan.

        Mutta pysytään vaan vaikka siinä Bilbliassa, jos se hänen mukaansa oli oikein käännetty :)

        Totta. Pysytään siinä Bipliassa, kun tuo sönkkääjäkin niin ehdottaa:
        Matt 28 ":19 Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
        28:20 Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. "

        Ei siinäkään puhuta mitään vauvakasteesta.
        Miksihän lut kirkko ei edes opeta noita kastamiaan vauvoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Pysytään siinä Bipliassa, kun tuo sönkkääjäkin niin ehdottaa:
        Matt 28 ":19 Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
        28:20 Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. "

        Ei siinäkään puhuta mitään vauvakasteesta.
        Miksihän lut kirkko ei edes opeta noita kastamiaan vauvoja?

        Hienoa, pysytään siis siinä että kaikkia kansoja pitää kastaa ja opettaa.

        Näin ollen uudestikasteeltasi putosi pohja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan, vanhaa käännöstä vääräksi.

        Eli kerro mistä kielestä "oikea" ja "väärä" käännös on tehty ja mitkä kielelliset käännösratkaisut johtivat siihen että pidät vanhaa käännöstä vääränä ja uutta oikeana. Opillisia näkemyksiäsi älä tulevaan vastaukseesi sitten liitä, sillä ne on tulleet selviksi.

        Kuten huomat, ei se osannut vastata tuohon asiaan mitenkään. Ei se tiedä käännöksistä tuon taivaallista. Se ei edes tietä mistä ylipäätään on käännetty.

        Mutta hyvä jos biblia sopii, siinähän käsketään kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja. Siinähän ei puhuta mitään uudestikasteesta. Miksihän uudestikastajat eivät sitte kasta ja opeta kaikkia kansoja? Vai onko tuokin käännetty väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Pysytään siinä Bipliassa, kun tuo sönkkääjäkin niin ehdottaa:
        Matt 28 ":19 Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
        28:20 Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. "

        Ei siinäkään puhuta mitään vauvakasteesta.
        Miksihän lut kirkko ei edes opeta noita kastamiaan vauvoja?

        Kyllä imeväiset, taaperot, lapset, nuoret, aikuiset, vanhukset kuuluu siihen kastettavaksi käskettyyn KANSAAN.

        Vanhemmat huolehtii lapsiensa ja koko perheen kastamisesta Jeesuksen omaksi.
        Ketään ei jätetä kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmana.

        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        Joel 2:16

        Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

        Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.
        ---

        Helluntailaisuus on saatanallinen Amerikasta tänne tuotu uskonlahko, mikä kannattaa keirtää kaukaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä imeväiset, taaperot, lapset, nuoret, aikuiset, vanhukset kuuluu siihen kastettavaksi käskettyyn KANSAAN.

        Vanhemmat huolehtii lapsiensa ja koko perheen kastamisesta Jeesuksen omaksi.
        Ketään ei jätetä kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmana.

        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        Joel 2:16

        Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

        Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.
        ---

        Helluntailaisuus on saatanallinen Amerikasta tänne tuotu uskonlahko, mikä kannattaa keirtää kaukaa.

        Vastustakaa Amerikan -Perkelettä, niin se teistä pakenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, pysytään siis siinä että kaikkia kansoja pitää kastaa ja opettaa.

        Näin ollen uudestikasteeltasi putosi pohja

        "Hienoa, pysytään siis siinä että kaikkia kansoja pitää kastaa ja opettaa."???

        Miksihän luterilainen kirkko ei opeta noita väkisin kastamiaan vauvoja jos hekin kuuluvat "kaikkiin kansoihin"?
        Miksi he eivät tottele Raamattua?


    • Anonyymi

      Onkos äitienpäiväkukat istutettu?

    • Anonyymi

      Pentecostalismin perustaja Amerikassa ja Suomessa oli kuuluisia homoseksuaaleja, sodomisteja, jotka molemmat vietiin vankilaan niistä asioista.
      Jokainen järkevä lukija käsittää, että ei Jumala anna Henkeään ja viisauttaan sellaisille miehille ja heidän perustamilleen "seurakunnille", kyllä ne on niitä saatanan synagoogia.

      Valon enkelin aikaansaannoksia.

      2. Kor. 11:14

      Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.

      13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, Ap. t. 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
      14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
      15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina.

      • Anonyymi

        Joo olemme kuulleet tuon kyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo olemme kuulleet tuon kyllä

        Siinä pakollisessa vauvakasteessako olet saanut noin rakkaudellisen hengen:
        "Helluntailaisuus on saatanallinen Amerikasta tänne tuotu uskonlahko, mikä kannattaa keirtää kaukaa."????

        Olet tainnut "keirtää" liian kaukaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä pakollisessa vauvakasteessako olet saanut noin rakkaudellisen hengen:
        "Helluntailaisuus on saatanallinen Amerikasta tänne tuotu uskonlahko, mikä kannattaa keirtää kaukaa."????

        Olet tainnut "keirtää" liian kaukaa.

        Vauvatko taas mielessä pedolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä pakollisessa vauvakasteessako olet saanut noin rakkaudellisen hengen:
        "Helluntailaisuus on saatanallinen Amerikasta tänne tuotu uskonlahko, mikä kannattaa keirtää kaukaa."????

        Olet tainnut "keirtää" liian kaukaa.

        Ehkä hän sai sen uudestikasteessa? Onkohan se sama rakkaudellinen henki joka kirjoittaa tällaista: "Tuo työtävieroksuva pelle ei tajua vielä sitä, että maapallo on pyöreä ja jossakin paikassa on vielä ilta, kun tuo noita vetelee vielä hirsiä tai katselee pornoa vauvoista, joihin hänellä on kauhea hinku."???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvatko taas mielessä pedolla

        Jonglöörikö se taas innostui kun mainittiin vauvat? Eikö hoito ole tehonnut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonglöörikö se taas innostui kun mainittiin vauvat? Eikö hoito ole tehonnut?

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa otti taas esille vauvat, himonsa kohteet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa otti taas esille vauvat, himonsa kohteet

        Ja jonglööri riemastuu aina siitä ja alkaa himoitsemaan vauvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jonglööri riemastuu aina siitä ja alkaa himoitsemaan vauvoja.

        Ja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa alkoi taas kertomaan vauvahimostaan. Niin ne pedot tekee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa alkoi taas kertomaan vauvahimostaan. Niin ne pedot tekee

        Saatko suurtakin tyydytystä, kun näet sanan "vauva"?
        Vai miksi innostut aina vastaamaan, kun sellaisen näet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatko suurtakin tyydytystä, kun näet sanan "vauva"?
        Vai miksi innostut aina vastaamaan, kun sellaisen näet?

        Sinä et tunnu musta puhuvan kuin vauvoista.
        Saatko jotakin tyydytystä niistä jankkaamalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tunnu musta puhuvan kuin vauvoista.
        Saatko jotakin tyydytystä niistä jankkaamalla?

        Kukaan muu ei riemastu täällä niin kuin jonglööri, jos joku kirjoittaa vauvoista. Yritäppäs edes kerran hillitä himosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan muu ei riemastu täällä niin kuin jonglööri, jos joku kirjoittaa vauvoista. Yritäppäs edes kerran hillitä himosi.

        Kukaan muu ei täällä kirjoittele vauvoista kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka on ilmetty pedofiili. Yritäpä ensi kerralla kirjoittaa jostakin muusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan muu ei täällä kirjoittele vauvoista kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka on ilmetty pedofiili. Yritäpä ensi kerralla kirjoittaa jostakin muusta

        Taasko jonglööri innostui kun joku puhui vauvoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko jonglööri innostui kun joku puhui vauvoista?

        Taasko uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa innostui vauvoista? Pitääkö hänen tehdä asille jotain?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa innostui vauvoista? Pitääkö hänen tehdä asille jotain?

        Oppi uskovien kasteesta on todella tuontitavaraa, sillä se on tuotu suoraan Jerusalamista.
        Jeesus itse sanoi: "Joka USKOO ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen."


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppi uskovien kasteesta on todella tuontitavaraa, sillä se on tuotu suoraan Jerusalamista.
        Jeesus itse sanoi: "Joka USKOO ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen."

        Oppi on keksitty viime vuosituhannella. Oppi kasteesta on Jeesukselta


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe